Przedsiębiorcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Poradniki i przewodniki
(5)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(9)
Placówka
Planeta 11
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(47)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(2)
Filia nr 16
(1)
Autor
Dejnaka Agnieszka
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(2)
Szczypa Piotr
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Andała-Sępkowska Justyna
(1)
Angyris Chris
(1)
Barański Maciej
(1)
Barański Robert
(1)
Bekas Robert
(1)
Bereszko Wojciech
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bogusz Katarzyna
(1)
Bomba Katarzyna (prawo)
(1)
BrownJohn Seely
(1)
Burcon Tomasz
(1)
Burzyński Andrzej
(1)
Burzyński Krzysztof (przedsiębiorca)
(1)
Carby-Hall Joseph Roger (1933- )
(1)
Cebulski Kamil
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Chłodnicki Mateusz
(1)
Cichoń Marcin (informatyk)
(1)
Cioczek Konrad
(1)
Cisek Marcin
(1)
Czaplicka Monika
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czauderna Iwona
(1)
Danecka Daria
(1)
Dowgiałło Zygmunt (1926-)
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dywański Piotr
(1)
Dąbek Paweł (1970- )
(1)
Finkeistein Sydney
(1)
Flynn Pat
(1)
Fornalski Paweł
(1)
Froń Karol
(1)
Gaca Daria
(1)
Gamoń Adrian
(1)
GarvinDavid A
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gnela Bogusława (1953- )
(1)
Godlewski Marcin (marketing)
(1)
Golec Marek
(1)
Gorzycki Adrian
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grabowski Grzegorz (księgowy)
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Grzywnowicz Mateusz
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Górski Marek (1951- )
(1)
Hebda Marta (ochrona środowiska)
(1)
Heropolitańska Izabela
(1)
Hjorth Niels
(1)
Ingaldi Manuela
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jankowski Marek (ekonomia)
(1)
Jasiński Jakub (organizacja i zarządzanie)
(1)
Jerzmanowski Andrzej
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kamiennik Łukasz
(1)
Kaźmierczyk-Jachowicz Aneta
(1)
Kierzkowska Joanna Sylwia
(1)
Kiełcz Piotr
(1)
Kobryń Maria
(1)
Koch Andrzej (1941- )
(1)
Kolanek Bartosz
(1)
Kolek Antoni
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Korycki Paweł
(1)
Kosel Michał
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kozub Roman
(1)
Kołata Damian
(1)
Krajewski Marcin (prawnik)
(1)
Krakowski Zbigniew
(1)
Kruk Kamila
(1)
Krynicka-Pieleszek Iga
(1)
Krzyworączka Paweł
(1)
Królak Paweł (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kurzynoga Małgorzata
(1)
Kędziora Karolina
(1)
Kępiński Jakub
(1)
Kępiński Marian (1940-2018)
(1)
Laloux Frédéric (1969- )
(1)
Langa Bartosz
(1)
Lech Mikołaj
(1)
Lee Kevin
(1)
Lewiński Maciej
(1)
Lic Jan
(1)
Lidzbarski Michał
(1)
Liksza Joanna
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Loranc-Borkowska Jolanta
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Maciejewski Tomasz
(1)
Maciorowski Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Niemcy
(1)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Dzieci
(25553)
6-8 lat
(11770)
0-5 lat
(8185)
9-13 lat
(7557)
Młodzież
(6910)
Przedsiębiorcy
(49)
14-17 lat
(4007)
Szkoły wyższe
(3684)
Niewidomi
(1053)
Rodzice
(572)
18+
(456)
Szkoły średnie
(439)
Szkoły podstawowe
(400)
Szkoły ponadgimnazjalne
(273)
Gimnazja
(169)
Nauczyciele
(116)
Studenci
(99)
Poziom podstawowy
(95)
Menedżerowie
(74)
Przedszkola
(66)
Prawnicy
(59)
Niedowidzący
(48)
Nauczanie początkowe
(46)
Szkoły ponadpodstawowe
(42)
Logopedzi
(32)
Urzędnicy
(31)
Inżynierowie budownictwa
(27)
Aplikanci
(26)
Kobieta
(24)
Pedagodzy
(24)
Pracownicy naukowi
(22)
Dziewczęta
(20)
Ekonomiści
(20)
Pracodawcy
(20)
A1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Klasa 1
(18)
Licea
(18)
Nauczyciele języka polskiego
(18)
Adwokaci
(17)
Radcy prawni
(17)
Sędziowie
(17)
Technikum
(17)
A2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Poziom średniozaawansowany
(16)
Pracownicy samorządowi
(16)
Psychoterapeuci
(16)
Inżynierowie
(14)
Zarządcy nieruchomości
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 1.
(12)
Klasa 3.
(12)
Klasa 4
(12)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Specjaliści ds. kadr
(12)
Szkoły zawodowe
(11)
Budowlani
(10)
Klasa 2.
(10)
Klasa 4.
(10)
Księgowi
(10)
Psycholodzy
(10)
A1 poziom biegłości językowej
(9)
Klasa 2
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Poziom niższy średniozaawansowany
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(9)
Chorzy
(8)
Klasa 8.
(8)
Politycy
(8)
Analitycy ekonomiczni
(7)
B1 poziom biegłości językowej
(7)
Klasa 5.
(7)
Poziom zaawansowany
(7)
Rzeczoznawcy budowlani
(7)
Rzeczoznawcy majątkowi
(7)
A2 poziom biegłości językowej
(6)
Architekci
(6)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 3
(6)
Lekarze
(6)
Notariusze
(6)
Pracownicy banków
(6)
Prokuratorzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Chłopcy
(5)
Deweloperzy
(5)
Dyrektorzy HR
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Inwestorzy indywidualni
(5)
Klasa 7.
(5)
Literatura angielska
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Terapeuci
(5)
Doktoranci
(4)
Doradcy podatkowi
(4)
Dorośli
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Temat
Przedsiębiorstwo
(8)
Komunikacja marketingowa
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie
(5)
Handel elektroniczny
(4)
Gospodarka
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Marketing
(3)
Analiza finansowa
(2)
Decyzje
(2)
E-konsumenci
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Innowacje
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Prawo podatkowe
(2)
Prawo pracy
(2)
Prawo spółek handlowych
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przywództwo
(2)
Rynek pracy
(2)
Agencje reklamowe
(1)
BHP
(1)
Budownictwo
(1)
COVID-19
(1)
Ceny
(1)
Controlling
(1)
Czas pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Drogi publiczne
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
EMAS
(1)
Elektronika
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Gospodarka magazynowa
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gwarancje bankowe
(1)
Informatyzacja
(1)
Internet
(1)
Inwestycje rzeczowe
(1)
Kapitał obrotowy
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kasy zapomogowo-pożyczkowe
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Koszty
(1)
Kredyt
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura pracy
(1)
Leasing
(1)
Logistyka
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing-mix
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Merchandising
(1)
Model biznesowy
(1)
NATURA 2000
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Niewypłacalność
(1)
Normy ISO 14000
(1)
Nowy produkt
(1)
Obszary chronione
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Odzież
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja pracy
(1)
Planowanie
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Pokolenie X
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Polityka cenowa
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Pożyczka
(1)
Prawo
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo gospodarki odpadami
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Prawo własności intelektualnej
(1)
Prawo własności przemysłowej
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Europa
(1)
Gatunek
Monografia
(15)
Poradnik
(14)
Opracowanie
(11)
Materiały pomocnicze
(7)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(25)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(20)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Transport i logistyka
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W monografii obszernej analizie poddano niezwykle aktualne zagadnienia związane z realizacją przez zarządców dróg publicznych zadań z zakresu budowy i utrzymania tych dróg z udziałem przedsiębiorców, w tym w trybie zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi i partnerstwa publiczno-prywatnego. Rozważania dotyczą także powierzania funkcji zarządcy drogi publicznej spółkom autostradowym oraz drogowym spółkom specjalnego przeznaczenia. Osią badań, których wyniki zostały zaprezentowane w rozprawie, jest publicznoprawny status dróg publicznych w Polsce, stąd omówiono w niej również problematykę powszechnego dostępu do tych dróg i ich własności oraz scharakteryzowano organy administracji drogowej. Szczegółowo przeanalizowano zadania zarządców dróg publicznych realizowane zarówno na etapie budowy, jak i utrzymania tych obiektów budowlanych, do których należą przede wszystkim: organizacja finansowania inwestycji drogowych, pełnienie funkcji inwestora drogi publicznej, pobór opłat drogowych czy ochrona dróg publicznych. Szczególną uwagę zwrócono na zadania realizowane z wykorzystaniem władczych form działania (sfera imperium). Książka jest adresowana zarówno do osób zajmujących się problematyką dróg publicznych od strony teoretycznoprawnej, jak i praktyków, w tym do osób odpowiadających za zarządzanie drogami publicznymi (krajowymi i samorządowymi), pracowników urzędów obsługujących organy administracji publicznej oraz sędziów sądów administracyjnych orzekających w sprawach z zakresu dróg publicznych, a także do przedsiębiorców nawiązujących współpracę z organami administracji drogowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, działa na własny rachunek ponosząc odpowiedzialność finansową. Jednak powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw to nie tylko interes prywatny, gospodarczy czy ekonomiczny. To także interes społeczny - zatrudnianie pracowników, zaspokajanie potrzeb, zasilanie budżetów publicznych, zwiększanie bazy kredytowej banków. Nowo powstające przedsiębiorstwa są szczególnymi adresatami pomocy publicznej. W Polsce, podobnie jak i w innych krajach, zbudowano strukturę instytucjonalną, umożliwiającą nowo powstającym przedsiębiorstwom wnioskowanie o pomoc publiczną i uzyskiwanie jej. W tym celu przedsiębiorcy mogą się ubiegać o aktywne formy pomocy publicznej, takie jak dotacje czy preferencyjne pożyczki. Potrzeba pomocy publicznej ma wiele uzasadnień. Wzmagana jest ona jednak przez kryzys ekonomiczno-finansowy, ten miniony i ten aktualnie rozpoczynający się. W stosowaniu bezpośredniej pomocy publicznej dla nowo powstających przedsiębiorstw niezbędne są wnioski i doświadczenia z korzystania z niej w poprzednich okresach. Monografia zawiera zasób takich wniosków i doświadczeń oraz wyników badań niespotykanych dotąd w innych publikacjach. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nie jest książka o tym, jak opowiedzieć historię swojej firmy. Na taką książkę szkoda czasu. Klientów ten temat zwykle nie ciekawi; mają do opowiedzenia własną historię. Każdego dnia większość przedsiębiorców popełnia błąd, który kosztuje ich tysiące, o ile nie miliony złotych. Polega on na tym, że nie mówią jasno o tym, co mają do zaoferowania. Klienci kupują, ponieważ zachęcają ich do tego właściwie dobrane słowa, a dzięki tej książce nauczysz się, jak opowiadać o swojej marce prosto i skutecznie, dzięki czemu potencjalni odbiorcy dostrzegą korzyści, jakie przyniesie im korzystanie z twoich produktów, pomysłów czy usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie e-biznesu / Anna Misztal. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018. - 245, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Podręcznik poświęcony jest istocie e-biznesu i jego podstawowym problemom oraz modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą przez Internet. Omawia segmenty e-biznesu, ich zalety, wady oraz kluczowe determinanty funkcjonowania i rozwoju tej gałęzi gospodarki. Książka przedstawia zagadnienia związane z infrastrukturą technologiczną i sprzętową oraz architekturą e-biznesu. Omówiono w niej rozwiązania pozwalające na harmonizację procesów biznesowych. Szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu relacjami z klientem, partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiębiorstwa, zarządzaniu łańcuchem dostaw, wiedzą oraz przepływami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano nowe rozwiązania informatyczne wspierające rozwój e-biznesu. Na uwagę zasługują studia przypadków powszechnie znanych firm działających w środowisku wirtualnym. Ponadto każdy rozdział zakończono pytaniami problemowymi oraz testem prawda/fałsz. Podręcznik adresowany jest do szerokiego grona odbiorców, przede wszystkim studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych omawianą problematyką, którzy chcą zdobyć i wykorzystać wiedzę na temat e-biznesu.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inwestycje przedsiębiorstw w niepewnych warunkach rynkowych / Ewelina Nawrocka, Krzysztof Szczepaniak, Katarzyna Welzant, Anna Wojewnik-Filipkowska. - Wydanie I, stan prawny na 30 czerwca 2022 r. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 236 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Decyzje dotyczące inwestowania to jedne z trudniejszych, a jednocześnie kluczowych decyzji podejmowanych przez przedsiębiorców. Wyznaczają one kierunek rozwoju, determinują kondycję finansową oraz są wyznacznikiem wartości firmy. Inwestowanie jest zadaniem złożonym − wymaga wiedzy i umiejętności oraz gotowości do podjęcia ryzyka towarzyszącego inwestowaniu. Pandemia COVID-19, konflikt militarny w Ukrainie oraz zmiany głównych parametrów makroekonomicznych gospodarki oznaczają dla przedsiębiorców dodatkowe źródła niepewności i ryzyka, które należy w procesie podejmowania decyzji uwzględnić. Z jednej strony ww. czynniki są ograniczeniami, ale z drugiej - stworzyły warunki do rozwoju nowych produktów czy usług. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling dla menedżerów / Edward Nowak (red.). - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 326 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest poświęcona problematyce controllingu w przedsiębiorstwie i prezentuje nowoczesne ujęcie zagadnień, które interesują menedżerów różĐnych szczebli zarządzania. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaka jest rola i miejsce controllingu w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, - jakie są organizacyjne uwarunkowania controllingu, - jakie są koncepcje i ukierunkowania współczesnego controllingu, - jakie instrumenty stosuje się w controllingu na poziomie strategicznym i operacyjnym, - w jaki sposób controlling wspomaga osiąganie założonych celów działalności przedsiębiorstwa, - jaka jest baza informacyjna controllingu wspomaganego komputerowo.[cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza kosztów w ocenie działalności przedsiębiorstwa / Edward Nowak. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 177 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka ma charakter monografii poświęconej analizie kosztów przedsiębiorstwa i jej wykorzystaniu w ocenie efektywności prowadzonej działalności. Po jej przestudiowaniu czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: jaka jest istota i rola analizy kosztów w ocenie działalności przedsiębiorstwa, jakie źródła informacji wykorzystuje się w analizie kosztów, jakie znaczenie mają koszty w osiąganiu przez przedsiębiorstwo sukcesu w biznesie, w jaki sposób przeprowadzać analizę dynamiki i struktury kosztów, jak badać wpływ różnych czynników na poziom kosztów. Książka jest adresowana do: kadry kierowniczej różnych szczebli zarządzania, menedżerów i specjalistów ds. controllingu, doradców i analityków biznesowych, pracowników służb finansowo-księgowych, prowadzących własną działalność gospodarczą, słuchaczy studiów podyplomowych, studentów kierunków ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo pracy dla małych i średnich firm / Ewa Podgórska-Rakiel. - Stan prawny na 1 marca 2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2019. - 208 stron ; 21 cm.
(Poradniki Kadrowe)
Publikacja stanowi przekrojowy poradnik prawa pracy, omawiający przepisy oraz przedstawiający wzory dokumentów obowiązujące i stosowane przez małych i srednich pracodawców od 1.01.2019 r.
Spis treści: Źródła prawa wewnątrzzakładowego ; Zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę ; Urlopy ; Legalne zatrudnienie cudzoziemca ; Współpraca ze związkowym przedstawicielem pracowników po 1.01.2019 r. ; Akta osobowe pracowników ; Pracownicy szczególnie chronieni ; Polityka ochrony danych osobowych w zatrudnieniu ; Polityka antymobbingowa ; Zatrudnienie zleceniobiorców ; Delegowanie pracowników ; Pracownicze Plany Kapitałowe - kto je tworzy i w jakiej wysokości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia podejmuje ważne i aktualne zagadnienia dotyczące pomiaru oraz oceny stopnia realizacji nadrzędnych celów działalności przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej. Przybliża istotę i znaczenie kluczowych mierników działalności przedsiębiorstwa, jakimi są: rentowność, płynność finansowa oraz wypłacalność. Pokazuje wzajemne powiązania i zależności między nimi, a także omawia metodykę ich badania. W opracowaniu w szczególności przedstawiono: • teoretyczne aspekty oceny działalności przedsiębiorstw; • sprawozdanie finansowe jako źródło informacyjne analizy rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności; • analizę finansową jako narzędzie badania sytuacji finansowej i dokonań finansowych przedsiębiorstw; • metodykę badania rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności przedsiębiorstw; • modele wypłacalności przedsiębiorstw bazujące na analizie dyskryminacyjnej oraz analizie logitowej. Wydana książka może stać się lekturą nie tylko dla środowisk naukowych, akademickich, ale także dla praktyków: analityków finansowych, menedżerów, właścicieli przedsiębiorstw oraz potencjalnych inwestorów. [ce.de.wu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spółki : w jakiej formie prowadzić biznes / [Radosław Stępień - redaktor merytoryczny]. - Wydanie 3. - Warszawa : Infor, copyright 2023 - 240, [4] strony ; 24 cm.
Celem książki jest udzielenie praktycznych wskazówek co do wyboru formy spółki i jej działalności z uwzględnieniem zmian jakie zostały wprowadzone przez "Polski Ład". W Treści książki „Spółki. W jakiej formie prowadzić biznes” poruszono zagadnienia dotyczące m.in: 1. praktycznych aspektów funkcjonowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i jej cech, które umiejętnie wykorzystane mogą przysporzyć przedsiębiorcy znacznych korzyści, 2. nowej formy działalności jaką jest prosta spółka akcyjna. Dokonano przy tym jej praktycznego porównania ze spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Wskazano także wady jej funkcjonowania, które bywają często pomijane, 3. zalet i wad prowadzenia działalności w spółkach osobowych w porównaniu do spółek kapitałowych. Publikacja zawiera także wzory m.in. wzór umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, wzór umowy sprzedaży udziałów i statut spółki akcyjnej. [ksiegowosc-dla-spolek.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy)
Jeżeli myślisz o indywidualnej działalności gospodarczej lub już ją prowadzisz, to ta książka jest dla ciebie. Czy wiesz, że obecnie w Polsce jest około 1 milion kobiet i 2 miliony mężczyzn pracujących na własny rachunek (samozatrudnienie). Dzięki tej książce dowiesz się o: - istocie samozatrudnienia w warunkach polskiej gospodarki ; - relacjach samoztrudnionego z „pracodawcą” i członkami rodziny ; - obciążeniach podatkowych i parapodatkowych ; - optymalizacji podatkowej ; - niezbędnej dokumentacji jaką musi prowadzić samozatrudniony ; źródłach finansowania własnej działalności gospodarczej ; - możliwościach budżetowania ; - zarządzaniu kosztami w ramach ewidencji podatkowych samoztarudnionego ; - narzędziach informatycznych wspomagających rozliczenia podatkowe samozatrudnionego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sukces każdej marki składa się wiele elementów, które należy uwzględnić i właściwie powiązać. Książka Davida Taylora - światowej sławy specjalisty w dziedzinie zarządzania marką - w błyskotliwy i przystępny sposób omawia te zagadnienia. Posługując się przykładami wielu znanych firm, autor pokazuje, jak uniknąć niebezpiecznych pułapek i stworzyć zintegrowaną wizję marki opartą na precyzyjnej kompozycji marketingowej.Wizja marki to nowatorski przewodnik, który nie wymaga od czytelnika wielu godzin żmudnej lektury. Taylor unika zbędnego teoretyzowania - podstawą jego metody jest doświadczenie.[ksiegarnia.pwn].
Spis treści: W poszukiwaniu wizji ; Realizowanie wizji ; Działalność ukierunkowana na markę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów - wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji. Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim - umownie wydzielonym - etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt, odpowiada konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty), część II - technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś - marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa). W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wiedzą / [tłumaczenie Magda Witkowska]. - Gliwice : "Helion", copyright 2006. - 243 strony ; 22 cm.
(Onepress Vip Harvard Business Review)
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.[nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reasumując moje rozważania na temat recenzowanej monografii, pragnę stwierdzić, że Autorzy zrealizowali w pełni założone cele (...). Stanowi ona niewątpliwie wkład w rozwój nauk ekonomicznych, a szczególnie rozwija teorię cen, prezentując szerokie spectrum ceny jako kategorii naukowej i jej aplikacji w praktyce gospodarczej. [Z recenzji prof. dr. hab. Mariana Nogi]
Opracowanie posiada zatem walory aplikacyjne. Ułatwia zrozumienie procesów podejmowania decyzji cenowych w organizacjach gospodarczych. Znajomość tej problematyki jest bowiem przesłanką do zmniejszania ryzyka popełnienia błędów (...) stanowi więc ważne źródło poszerzenia wiedzy na temat mechanizmów ustalania cen. Jest przydatne zarówno dla studentów – nie tylko kierunków ekonomicznych, jak i dla przedsiębiorstw oraz osób podejmujących decyzje w regulacyjnej sferze gospodarki. [Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Zielińskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obowiązki przedsiębiorców wynikające z RODO / Grażyna Paulina Wójcik. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 237 stron : ilustracje ; 24 cm.
Obowiązki przedsiębiorców wynikające z RODO. W książce przybliżono problematykę ochrony danych osobowych, w tym zasady realizacji obowiązku informacyjnego oraz pomoc przy wdrażaniu RODO przez mikro- i małe przedsiębiorstwa. Publikacja adresowana jest głównie do przedsiębiorców i ma na celu zwiększenie ich świadomości prawnej w zakresie ochrony danych osobowych. Podstawowe informacje odnoszące się do bezpieczeństwa, przetwarzania danych osobowych. Liczne przykłady majce na celu wyjaśnienie działań poszczególnych mechanizmów prawnych wynikających z rozporządzenia RODO. [empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 80.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009-2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.[wydawnictwo umk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo funkcjonowania przedsiębiorstw zależy od poprawnego zarządzania kapitałem obrotowym. Zarządzanie nim stanowi więc podstawę do podejmowania decyzji krótkoterminowych, jak również kluczowy element w budowaniu strategii długoterminowej w każdym przedsiębiorstwie.Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których podjęto próbę wyjaśnienia podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym. W książce szczególnie skupiono się na: • roli kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, • najważniejszych obszarach związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym, • wskaźnikach i metodach oceny zarządzania kapitałem obrotowym, • strategiach zarządzania kapitałem obrotowym.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Może też być przydatna dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość we współczesnym społeczeństwie ma ogromne znaczenie nie tylko ekonomiczne, ale również społeczne, gdyż jest istotnym elementem kapitału ludzkiego oraz siłą napędową wszelkich działań, których celem jest wzrost efektywności i uzyskanie przewagi konkurencyjne. Odnosi się to przede wszystkim do sektora małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących swoją działalność na obszarach chronionych (obszary Natura 2000). Do zalet książki należą: - Zwrócenie uwagi na problemy przedsiębiorczości na obszarach Natura 2000; - Przedstawienie systemu obszarów naturowych w Polsce; - Przedstawienie instytucjonalnego wsparcia dla realizacji rozwoju przedsiębiorczości; - Umiejscowienie ochrony środowiska w naukach ekonomicznych; - Wskazanie głównych determinant rozwoju sektora MSP na obszarach chronionych; - Projekcja utworzenia Specjalnych Stref Wsparcia Gospodarczego Obszarów Natura 2000. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoja firma w social mediach : podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw / Marcin Żukowski. - Wydanie IV poszerzone. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 243, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych! Twojej działalności gospodarczej to oczywiście też dotyczy. Nawet jeśli zechcesz iść pod prąd i nie założysz żadnego profilu firmowego w mediach społecznościowych, Twój sklep, restauracja, firma usługowa i tak będą na Facebooku, w Google'u i innych miejscach w sieci. Pojawią się recenzje, polecenia, pytania. Trochę więc nie masz wyjścia - jeśli chcesz prowadzić firmę w XXI wieku, musisz ją prowadzić także w sieci. Jak to robić skutecznie? Które medium warto wybrać? Jak się w nim reklamować? Jak prowadzić efektywną komunikację z klientami? Tego wszystkiego dowiesz się z najnowszej, uaktualnionej odsłony kultowego już poradnika Marcina Żukowskiego. [onepress.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 13 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej