Przedsiębiorcy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje fachowe
(40)
Publikacje naukowe
(31)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Poradniki i przewodniki
(5)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(11)
Placówka
Planeta 11
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(48)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(2)
Filia nr 16
(1)
Autor
Dejnaka Agnieszka
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(2)
Szczypa Piotr
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Andała-Sępkowska Justyna
(1)
Angyris Chris
(1)
Barański Maciej
(1)
Barański Robert
(1)
Bekas Robert
(1)
Bereszko Wojciech
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bogusz Katarzyna
(1)
Bomba Katarzyna (prawo)
(1)
BrownJohn Seely
(1)
Burcon Tomasz
(1)
Burzyński Andrzej
(1)
Burzyński Krzysztof (przedsiębiorca)
(1)
Carby-Hall Joseph Roger (1933- )
(1)
Cebulski Kamil
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Chłodnicki Mateusz
(1)
Cichoń Marcin (informatyk)
(1)
Cioczek Konrad
(1)
Cisek Marcin
(1)
Czaplicka Monika
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czauderna Iwona
(1)
Danecka Daria
(1)
Dowgiałło Zygmunt (1926-)
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dywański Piotr
(1)
Dąbek Paweł (1970- )
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Finkeistein Sydney
(1)
Flynn Pat
(1)
Fornalski Paweł
(1)
Froń Karol
(1)
Gaca Daria
(1)
Gamoń Adrian
(1)
GarvinDavid A
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gnela Bogusława (1953- )
(1)
Godlewski Marcin (marketing)
(1)
Golec Marek
(1)
Gorzycki Adrian
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grabowski Grzegorz (księgowy)
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Grzywnowicz Mateusz
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Górski Marek (1951- )
(1)
Hebda Marta (ochrona środowiska)
(1)
Heropolitańska Izabela
(1)
Hjorth Niels
(1)
Ingaldi Manuela
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jankowski Marek (ekonomia)
(1)
Jasiński Jakub (organizacja i zarządzanie)
(1)
Jerzmanowski Andrzej
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kamiennik Łukasz
(1)
Kaźmierczyk-Jachowicz Aneta
(1)
Kierzkowska Joanna Sylwia
(1)
Kiełcz Piotr
(1)
Kobryń Maria
(1)
Koch Andrzej (1941- )
(1)
Kolanek Bartosz
(1)
Kolek Antoni
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Korycki Paweł
(1)
Kosel Michał
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kozub Roman
(1)
Kołata Damian
(1)
Krajewski Marcin (prawnik)
(1)
Krakowski Zbigniew
(1)
Kruk Kamila
(1)
Krynicka-Pieleszek Iga
(1)
Krzyworączka Paweł
(1)
Królak Paweł (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kurzynoga Małgorzata
(1)
Kędziora Karolina
(1)
Kępiński Jakub
(1)
Kępiński Marian (1940-2018)
(1)
Laloux Frédéric (1969- )
(1)
Langa Bartosz
(1)
Lech Mikołaj
(1)
Lee Kevin
(1)
Lewiński Maciej
(1)
Lic Jan
(1)
Lidzbarski Michał
(1)
Liksza Joanna
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Loranc-Borkowska Jolanta
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Maciejewski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(48)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Niemcy
(1)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Dzieci
(25558)
6-8 lat
(11778)
0-5 lat
(8180)
9-13 lat
(7572)
Młodzież
(6911)
Przedsiębiorcy
(50)
14-17 lat
(4018)
Szkoły wyższe
(3693)
Niewidomi
(1053)
Rodzice
(572)
18+
(459)
Szkoły średnie
(439)
Szkoły podstawowe
(400)
Szkoły ponadgimnazjalne
(273)
Gimnazja
(169)
Nauczyciele
(116)
Studenci
(103)
Poziom podstawowy
(95)
Menedżerowie
(76)
Przedszkola
(66)
Prawnicy
(59)
Niedowidzący
(48)
Nauczanie początkowe
(46)
Szkoły ponadpodstawowe
(42)
Urzędnicy
(34)
Logopedzi
(32)
Inżynierowie budownictwa
(28)
Aplikanci
(26)
Kobieta
(24)
Pedagodzy
(24)
Pracownicy naukowi
(22)
Pracodawcy
(21)
Dziewczęta
(20)
Ekonomiści
(20)
A1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Klasa 1
(18)
Licea
(18)
Nauczyciele języka polskiego
(18)
Adwokaci
(17)
Radcy prawni
(17)
Sędziowie
(17)
Technikum
(17)
A2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Poziom średniozaawansowany
(16)
Pracownicy samorządowi
(16)
Psychoterapeuci
(16)
Inżynierowie
(14)
Zarządcy nieruchomości
(14)
Nauczyciele akademiccy
(13)
B1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 1.
(12)
Klasa 3.
(12)
Klasa 4
(12)
Specjaliści ds. kadr
(12)
Budowlani
(11)
Szkoły zawodowe
(11)
Klasa 2.
(10)
Klasa 4.
(10)
Księgowi
(10)
Psycholodzy
(10)
A1 poziom biegłości językowej
(9)
Klasa 2
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Politycy
(9)
Poziom niższy średniozaawansowany
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Specjaliści ds. marketingu
(9)
Chorzy
(8)
Klasa 8.
(8)
Analitycy ekonomiczni
(7)
B1 poziom biegłości językowej
(7)
Klasa 5.
(7)
Poziom zaawansowany
(7)
Rzeczoznawcy budowlani
(7)
Rzeczoznawcy majątkowi
(7)
A2 poziom biegłości językowej
(6)
Architekci
(6)
Bibliotekarze
(6)
Dyrektorzy HR
(6)
Klasa 3
(6)
Lekarze
(6)
Notariusze
(6)
Pracownicy banków
(6)
Prokuratorzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Chłopcy
(5)
Deweloperzy
(5)
Dorośli
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Inwestorzy indywidualni
(5)
Klasa 7.
(5)
Literatura angielska
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Terapeuci
(5)
Doktoranci
(4)
Doradcy personalni
(4)
Doradcy podatkowi
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Temat
Przedsiębiorstwo
(9)
Komunikacja marketingowa
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie
(5)
Handel elektroniczny
(4)
Gospodarka
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Marketing
(3)
Analiza finansowa
(2)
Decyzje
(2)
Działalność gospodarcza
(2)
E-konsumenci
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Innowacje
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Prawo podatkowe
(2)
Prawo pracy
(2)
Prawo spółek handlowych
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przywództwo
(2)
Rentowność
(2)
Rynek pracy
(2)
Agencje reklamowe
(1)
Analiza ekonomiczna
(1)
BHP
(1)
Budownictwo
(1)
COVID-19
(1)
Ceny
(1)
Controlling
(1)
Czas pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Drogi publiczne
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
EMAS
(1)
Elektronika
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finansowanie
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Gospodarka magazynowa
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka odpadami
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gwarancje bankowe
(1)
Informatyzacja
(1)
Internet
(1)
Inwestycje rzeczowe
(1)
Kapitał obrotowy
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kasy zapomogowo-pożyczkowe
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Koszty
(1)
Kredyt
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kultura pracy
(1)
Leasing
(1)
Logistyka
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing-mix
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Merchandising
(1)
Model biznesowy
(1)
NATURA 2000
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Niewypłacalność
(1)
Normy ISO 14000
(1)
Nowy produkt
(1)
Obszary chronione
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Odpowiedzialność prawna
(1)
Odzież
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja pracy
(1)
Planowanie
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Pokolenie X
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Polityka cenowa
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Pożyczka
(1)
Prawo
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo gospodarki odpadami
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Prawo własności intelektualnej
(1)
Prawo własności przemysłowej
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Europa
(1)
Gatunek
Monografia
(15)
Poradnik
(14)
Opracowanie
(11)
Podręcznik
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Praca zbiorowa
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(26)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Transport i logistyka
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mgliste pomysły, niesprawdzone teorie, marzycielskie iluzje Zanim zaczniesz wcielać je w życie, SPRAWDŹ, czy to zadziała. Ta błyskotliwa książka pomoże ci upewnić się, że wszystko jest przygotowane do startu. Odpowie na pytania: - czy pomysł ma SZANSĘ na sukces? - JAK działać w wybranej branży, aby nie stracić czasu i pieniędzy? - czy to dobry pomysł DLA CIEBIE? Pełna sprawdzonych porad, które od razu możesz zastosować do swojej sytuacji. Ćwiczenia, przykłady z życia, anegdoty z własnego doświadczenia autora, który wiele razy zaczynał od nowa zawodowe życie (z sukcesami!) wszystko to pomoże ci spojrzeć krytycznie na swój pomysł i działać nie tylko odważnie, ale i rozsądnie. Możesz myśleć o tej książce jak o podręczniku, po który sięgniesz, kiedy będziesz szukać uczciwych wskazówek, jak założyć i poprowadzić firmę, która będzie się wciąż rozwijać. Krok po kroku sprawdzisz, czy jesteś gotowy do startu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / redakcja naukowa Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - 3. wydanie rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Przedstawiana publikacja jest najobszerniejszym na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem mediacji. Autorzy - wykładowcy akademiccy i mediatorzy współpracujący z Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego - dzielą się z Czytelnikami wiedzą i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania konfliktów. Książka zawiera kompendium wiedzy o mediacji i jej zastosowaniu w różnych dziedzinach stosunków społecznych i prawnych i jest uzupełniona przykładami zaczerpniętymi z bogatej praktyki mediacyjnej autorów, dotyczącymi mediacji: cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, pracowniczych, karnych, administracyjnych, w sporach społecznych i konsumenckich. Czytelnicy znajdą w niej omówienie historycznych i kulturowych uwarunkowań mediacji w Polsce oraz kierunków jej potencjalnego rozwoju w przyszłości, np. w zakresie sporów związanych z handlem elektronicznym i internetem. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik zawiera całościowe omówienie problematyki prawa handlowego, tj.: zagadnienia ogólne, formy organizacyjne przedsiębiorców, ze szczególnym uwzględnieniem spółek handlowych oraz ich transformacji, zagadnienie restrukturyzacji i upadłości przedsiębiorców, umowy handlowe i jednostronnie handlowe (konsumenckie), w tym umowy nienazwane, prawo papierów wartościowych, rozstrzyganie sporów gospodarczych oraz problematykę prawa własności intelektualnej. W trzecim wydaniu Autorzy omówili zmiany w regulacjach dotyczących poszczególnych przedsiębiorców, ich reprezentacji (prokura), umów handlowych, w tym przede wszystkim o pośrednictwie ubezpieczeniowym i umów „konsumenckich” (jednostronnie handlowych), a także sposobu rozstrzygania spraw gospodarczych, które wynikają m.in. z wejścia w życie ustawy - Prawo przedsiębiorców. Publikacja ułatwi przygotowanie się do egzaminu z prawa handlowego (gospodarczego prywatnego), poznanie zasad podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz wskaże możliwości wykorzystania poszczególnych umów handlowych do określonych celów gospodarczych. [profinfo.pl]
Spis treści: Zagadnienia ogólne ; Przedsiębiorcy ; Ogólne zagadnienia umów handlowych ; Umowy handlowe o przeniesieniu praw ; Umowy handlowe o korzystanie z cudzych rzeczy i praw ; Umowy handlowe o (niektóre) usługi ; Umowy transportowe ; Umowy w zakresie inwestycji budowlanych ; Umowy w zakresie czynności bankowych ; Umowy i pośrednictwo zawodowe w ubezpieczeniach gospodarczych ; Umowy o usługi turystyczne ; Umowy zawierane przez przedsiębiorcę z konsumentem ; Pozostałe umowy związane z działalnością gospodarczą ; Prawo papierów wartościowych ; Sposoby roztrzygania spraw dotyczących obrotu gospodarczego ; Ochrona własności przemysłowej. Nieuczciwa konkurencja ; Elementy prawa autorskiego ; Umowy dotyczące własności intelektualnej i innych dóbr niematerialnych ; Wykaz aktów prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Usuwanie odpadów / Marek Górski. - Stan prawny na 1 lutego 2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 194 strony ; 21 cm.
W książce dokładnie omówiono nowe przepisy dotyczące problematyki usuwania odpadów. Są to regulacje niezwykle ważne ze względu na ilość gromadzonych odpadów i zagrożenia z tym związane. W opracowaniu przybliżono, na czym polegają zmiany wprowadzone przez nową instytucję prawną ustawy o odpadach, a także jakie problemy praktyczne mogą wystąpić w czasie ich stosowania. Publikacja analizuje takie tematy jak: pojęcie odpadów oraz kwestie produktów ubocznych i utraty statusu odpadów, tryby postępowania w zakresie skonkretyzowania i wykonania obowiązku usunięcia odpadów, finansowanie usunięcia odpadów, nadzór i egzekucja obowiązku usunięcia odpadów. Ponadto w opracowaniu wskazano, kogo należy uznać za posiadacza odpadów i wobec powyższego obciążyć obowiązkiem ich usunięcia, a także zawarto próbę odpowiedzi na pytanie o to, czy zawsze ten obowiązek ma być adresowany właśnie do posiadacza. Zwrócono również uwagę na problematykę magazynowania i składowania odpadów, a także na postępowanie z odpadami budowlanymi czy pochodzącymi z wypadków.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne / Barbara Grabiwoda. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2018. - 310 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Spis treści: Pokolenie Z w dobie ekspansji mowych technologii informacyjnych ; Proces podejmowania decyzji zakupowych jako element zachowań konsumenckich ; technologie mobilne i ich wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych wśród przedstawicieli pokolenia Z ; Wykorzystywanie technologii mobilnych przez polskich reprezentantów pokolenia Z w procesie podejmowania decyzji zakupowych - wyniki badań empirycznych ; Znaczenie technologii mobilnych w procesie podejmowania decyzji zakupowych wśród reprenentantów pokolenia Z w Polsce ; Działania marketingowe skierowane do przedstawicieli pokolenia Z z wykorzystaniem technologii mobilnych - rekomendacje i przykłady.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6–23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów.[pwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Technologie cyfrowe w biznesie. Przedsiębiorstwa 4.0 a sztuczna inteligencja” to kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki przedsiębiorstwa i zarządzania w warunkach cyfryzacji i usieciowienia. Przedstawia aktualne trendy i procesy rynkowe podkreślając wpływ technologii, takich jak: sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain w procesie ewolucji przedsiębiorstw i realizowanych przez nie procesów zarządczych. Książka „Technologie cyfrowe w biznesie” odnosi się zarówno do zarządzania jako całościowego procesu prowadzącego do realizacji osiąganych celów Przedsiębiorstwa 4.0 w warunkach digitalizacji, jak również jego wybranych obszarów funkcjonalnych, np. Przedsiębiorstwo 4.0 a logistyka, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Łączy ujęcie teoretyczne i praktyczne. Umiejętnie łączy ujęcie teoretyczne z praktyką rynkową, wskazując potencjalne kierunki i obszary wzajemnej konwergencji biznesu i technologii cyfrowych. [ksiegarniapwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ilustrowane prawo reklamy / Katarzyna Grzybczyk. - 4. wydanie, stan prawny na 31 sierpnia 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 516 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Zagadnienia Prawne)
W najnowszym wydaniu publikacja została wzbogacona o liczne ilustracje, dzięki czemu czytelnicy mogą łatwiej zapoznać się z różnymi postaciami reklamy i mechanizmami wykorzystywanymi w działalności reklamowej. Omówiono również nowe zagadnienia, które pojawiły się przede wszystkim w przestrzeni internetowej i mają związek z rozwojem mediów społecznościowych, ale także inne kwestie, takie jak profilowanie reklam czy zakaz reklamy solarium. W opracowaniu czytelnicy znajdują też odniesienia do kampanii reklamowych, które pojawiały się w ostatnim czasie i które będą mogli przeanalizować pod katem zgodności z przepisami prawa.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leasing / Jacek Grzywacz. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2020. - 185 stron : wykresy ; 25 cm.
Bogata literatura opisująca źródła finansowania działalności gospodarczej wskazuje na imponującą wręcz różnorodność możliwości, jakie tu istnieją. Tymczasem praktyka gospodarcza zdaje się dosyć skutecznie weryfikować optymizm wielu autorów. Polskie realia gospodarcze potwierdzają bowiem, że dostęp przedsiębiorców do kapitału, zwłaszcza obcego, oparty na racjonalnych zasadach określanych przez wierzycieli wcale nie jest łatwy. Wyraźnym przykładem może być chociażby polityka kredytowa banków, wyrazem której jest przede wszystkim treść i charakter obowiązujących procedur oraz sam koszt kredytu, nie tylko zresztą ujmowany w formie narzucanej firmom stopy procentowej. Jest to szczególnie dotkliwe w przypadku mniejszych przedsiębiorstw, nadal postrzeganych przez bankowców jako grupa o stosunkowo wysokim stopniu ryzyka. Takich przykładów można podać wiele.... [wydawnictwo.sgh.waw.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38.15 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kredyty, pożyczki i gwarancje bankowe / Izabela Heropolitańska, Agnieszka Nierodka, Tomasz Zdziarski. - Stan prawny na 1 października 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 1238 stron ; 22 cm.
W publikacji przedstawiono cały cykl kredytowania, począwszy od złożenia wniosku o udzielenie kredytu poprzez zawarcie umowy kredytu aż do jego spłaty bądź niespłacenia w terminie. Autorzy omawiają m.in.: zagadnienia prawne i ekonomiczne związane z udzielaniem kredytu; zasady udzielania przez banki kredytów przedsiębiorcom i konsumentom, a także innym podmiotom, np. rolnikom, fundacjom, kościołom; wymogi formalnoprawne, jakie muszą być spełnione przez przyszłego kredytobiorcę; wymogi, jakie musi spełniać wniosek kredytowy oraz dołączone do niego typowe dokumenty wymagane przez bank; podstawowe zasady badania zdolności kredytowej przez bank w przypadku, gdy kredytobiorca jest konsumentem oraz przedsiębiorcą; obligatoryjną treść umowy kredytu oraz klauzule, jakie mogą być w niej zawarte; niedozwolone klauzule umowne zabronione przez przepisy prawa, ze szczególnym uwzględnieniem klauzul niedozwolonych w umowach kredytów zawieranych z konsumentami; podstawowe zasady postępowania banku w przypadku niespłacania przez klienta w terminie zobowiązań, skutków wszczęcia w stosunku do kredytobiorcy postępowania restrukturyzacyjnego, względnie ogłoszenia upadłości. Adresaci: Książka jest przeznaczona dla kredytobiorców, pracowników banków, przedsiębiorców zaciągających kredyty, a także prawników praktyków i osób zajmujących się udzielaniem kredytów, pożyczek i gwarancji bankowych. [swiatksiazki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38.14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków biznesu. Treści zawarte w monografii nie wyczerpują problematyki związanej z zarządzaniem ochroną środowiska w działalności przedsiebiorstwa ze względu na szerokie spektrum zagadnień. Miała ona w założeniu przybliżyć współczesne uwarunkowania otoczenia i związaną z tym aktywizację środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa w celu sprostania współczesnym zmianom w podejściu do ochrony środowiska. [ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ubezpieczenia / redakcja naukowa Małgorzata Iwanicz-Drozdowska. - Wydanie 3 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2024. - 495, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Ubezpieczenia odgrywają coraz większą rolę w funkcjonowaniu zarówno przedsiębiorstw, jak i gospodarstw domowych. W książce przygotowanej przez zespół autorów reprezentujących środowisko naukowe oraz praktykę ubezpieczeniową przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące ubezpieczeń. Omówiono w niej m.in. historię ubezpieczeń, podstawową terminologię i klasyfikację ubezpieczeń, regulacje prawne dotyczące działalności ubezpieczeniowej, nadzór nad sektorem ubezpieczeń, systemy gwarancyjne, zarządzanie finansami i działalność inwestycyjną zakładu ubezpieczeń. Wiele miejsca poświęcono ubezpieczeniom oferowanym zarówno przez sektor publiczny, jak i prywatny, w tym ubezpieczeniom emerytalnym, zdrowotnym, na życie, mienia, odpowiedzialności cywilnej, a także scharakteryzowano działalność reasekuracyjną. Podczas omawiania poszczególnych zagadnień Autorzy oparli się na obecnie obowiązującym stanie prawnym oraz uwzględnili zmiany, które zaszły w ubezpieczeniach w ostatnich latach. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych, a także praktyków gospodarczych. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 69 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Publikacja stanowi spektrum trendów i rozwiązań związanych z technologiami cyfrowymi, które będą miały istotne znaczenie dla procesu ewolucji marketingu w najbliższych latach. To interdyscyplinarna publikacja wieloautorska, prezentująca dorobek naukowy pracowników różnych polskich uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, związanych z omawianymi trendami. Teoretyczne rozważania wzbogacone zostały licznymi przykładami, ilustracjami i opiniami praktyków. Książka może być wykorzystywana przez studentów zarządzania i marketingu z zakresie przedmiotów: nowoczesne technologie w marketingu, nowoczesne koncepcje zarządzania marketingowego, nowoczesne koncepcje w marketingu, komunikacja marketingowa, zachowania nabywców, e-marketing. Praca powstała pod kierunkiem prof. Bogdana Gregora, kierownika Katedry Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego oraz dr Dominiki Kaczorowskiej – Spychalskiej, adiunkta w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego. [PWN].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka – poza szczegółową prezentacją wieloaspektowych zagadnień związanych z polubownym rozwiązywaniem sporów cywilnych, w tym gospodarczych, w drodze mediacji – stanowi również próbę skłonienia przedsiębiorców do spojrzenia na mediację jako uniwersalne narzędzie wspomagające na różnych płaszczyznach osiągnięcia sukcesu w biznesie. Autorzy zaproponowali Czytelnikom szersze spojrzenie na prowadzenie działalności gospodarczej również w kontekście nawiązywanej komunikacji, relacji i konstruktywnej współpracy, a nie jedynie konfliktu i sporu czy rozwiązywania ekonomicznych problemów opartych wyłącznie na stosunkach regulowanych prawem. Książka jest skierowana do szeroko rozumianego odbiorcy – mogą z niej korzystać przedsiębiorcy, mediatorzy i kandydaci na mediatorów, przedstawiciele zawodów prawniczych, aplikanci, ale także i osoby zainteresowane naukami społecznymi, w szczególności tematyką mediacji w biznesie. W kontekście tych adresatów książki, którzy są prawnikami, publikacja ta może stanowić istotną pomoc w poszerzeniu perspektyw zawodowych poprzez wzbogacenie zakresu świadczonych usług o mediację, w tym mediację w aspekcie biznesowym.[difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Spis treści: Część ogólna prawa spółek handlowych Rejestracja spółek w rejestrze przedsiębiorców ; Firma ; Spółka handlowa a przedsiębiorstwo ; Prokuratura ; Spółka jawna ; Spółka partnerska ; Spółka komandytowa ; Spólka komandytowo-akcyjna ; Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ;prosta spółka akcyjna ; Spółka akcyjna ; łączenie, podził i przekształcenie spółek ; Prawo kolizyjne spółek prawa handlowego ; Prawo dpółek Unii Europejskiej.
W podręczniku szczegółowo zaprezentowano zagadnienia dotyczące tworzenia, organizacji, funkcjonowania i reprezentacji wszystkich typów spółek uregulowanych w kodeksie spółek handlowych. Książka stanowi cenne źródło wiedzy w zakresie prawa spółek handlowych, koncentrując się nie tylko na omówieniu przepisów kodeksu spółek handlowych, ale przybliżając również kluczowe regulacje innych istotnych z punktu widzenia tematyki aktów prawnych, m.in. ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz niektórych przepisów kodeksu cywilnego. W opracowaniu omówiono procedury związane z łączeniem, podziałem, przekształceniem i likwidacją spółek. Ponadto scharakteryzowano instytucje prawne, takie jak: rejestr przedsiębiorców, firma i prokura. Publikacja zawiera również analizę problematyki kolizyjnoprawnej w zakresie spółek prawa handlowego oraz zagadnień dotyczących europejskiego prawa spółek.[ksiegarniapwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polski Ład : praktyczna analiza zmian / Antoni Kolek, Oskar Sobolewski. - Stan prawny: grudzień 2021. - Warszawa : C. H. Beck, 2022. - XVII, [1], 132 strony ; 24 cm.
(Prawo w Praktyce. Kadry i Płace)
Prezentowany poradnik łączy w sobie wiedzę prawniczą i praktyczną, a w szczególności aktualne informacje i główne rozwiązania dotyczące zmian wprowadzanych od 1 stycznia 2022 roku w wyniku tzw. Polskiego Ładu. Publikacja ma na celu uporządkować tematykę i wskazać ścieżkę postępowania, szczególnie dla: pracodawców i zleceniodawców (płatników składek, płatników zaliczki na PIT), pracowników, zleceniobiorców, samozatrudnionych, osób korzystających z ulg podatkowych. Jednym z kluczowych zagadnień opisanych w publikacji jest określenie zasad opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz objęcie składkami na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne. Przygotowany Poradnik głównie skierowane jest do pracowników działów kadr, płac, finansów oraz innych zaangażowanych w procesy kadrowe w organizacji.[ksiegarniabeck.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pracować inaczej / Frederic Laloux ; przełożył Marek Konieczniak. - Warszawa : Studio EMKA, copyright 2015. - 410 stron : ilustracje ; 23 cm.
Laloux w fascynujący sposób opisuje historię rozwoju organizacji z punktu widzenia rozwoju ludzkiej świadomości, Opiera się między innymi na teorii integralnej Kena Wilbera, który napisał słowo wstępne do książki. Laloux zbadał 12 firm, które działają na rynku przynajmniej 5 lat i zatrudniają przynajmniej 100 pracowników. Wszystkie firmy działają w oparciu o nowy poziom świadomości człowieka, która przekłada się na całkowicie odmienny sposób zarządzania organizacjami. Wyróżnione są trzy przełomowe aspekty: samo-zarządzanie, oparcie na pełni człowieka, szukanie ewolucyjnego celu organizacji, który zastępuje próby przewidywania i kontrolowania przyszłości. Laloux osadza intrygujące studia przypadków w przestrzeni teorii ewolucji człowieka i jego świadomości, od materii do ducha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Poznaj sekrety reklamy w wyszukiwarkach i zwiększaj swoje zyski * Jak przekształcić nieciekawy tekst w genialną reklamę? * Jak zapewnić sobie czołowe pozycje w popularnych wyszukiwarkach? * Jak oceniać swoją pozycję i poprawiać wyniki? Dziś nic nie przyciąga wartościowych użytkowników (czytaj: Twoich klientów) tak skutecznie, jak robią to wyszukiwarki internetowe! Jeśli więc nie zajmujesz wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania dla pożądanych słów kluczowych, oznacza to, że umościli się tam wygodnie Twoi konkurenci. Chcesz wiedzieć, jak się tam dostali, a potem sam zająć najwyższe miejsce w wyszukiwarce, czyli stać się widocznym dla rzeszy nowych klientów? Oto książka dla Ciebie! Książka "Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Jak planować i prowadzić kampanię. Wydanie II" zawiera nietuzinkowe porady i informacje, które pozwolą Ci zdeklasować konkurencję i osiągnąć sukces dzięki odpowiedniemu planowaniu kampanii reklamowej w internecie. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak wykorzystać łącza sponsorowane i wybrać odpowiednie słowa kluczowe, aby zmaksymalizować zyski. Nauczysz się optymalnie dobierać strony wejściowe na podstawie takich elementów, jak lokalizacja geograficzna lub pora dnia. Na koniec z satysfakcją oddasz niedochodowe kliknięcia swojej konkurencji, a dla siebie zatrzymasz te najcenniejsze! * Łącza sponsorowane, płatna indeksacja i umieszczanie w katalogach * Miejsce wyszukiwarek w planie medialnym * Określanie wartości użytkowników witryny * Tworzenie strategii udanej kampanii PPC * Wybieranie wyszukiwarek i tworzenie odnośników * Wybór słów kluczowych * Maksymalizacja tropu wyszukiwania * Strony konwersji, oferty i budżet * Zarządzanie kampanią * Targetowanie kontekstowe z wykorzystaniem słów kluczowych * Wzbogacanie wyszukiwarki o analizę zachowań. [ekonomiczna24].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji opisano, jak przygotować organizację do nowego modelu pracy po zmianach spowodowanych epidemią COVID-19. Autorzy, w oparciu o najnowsze badania, raporty i własne doświadczenia wskazują, jak – w związku z rozpowszechnieniem pracy zdalnej – zmieniły się oczekiwania pracowników i jak do tych zmian przygotowują się pracodawcy. Ciekawym uzupełnieniem książki są wyniki i wnioski z badania Trendy 2021 pokazujące, jak pandemia wpłynęła na ofertę świadczeń pozapłacowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.4.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka dystrybucji : trendy, wyzwania, przykłady / Aleksandra Łapko, Natalia Wagner. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 166, [2] strony : ilustracje, portrety, wykresy ; 24 cm.
Niniejsza monografia uzupełnia i aktualizuje znane oraz popularne opracowania z zakresu logistyki dystrybucji. W publikacji omówiono zarówno podstawowe pojęcia, jak i bardziej złożone zagadnienia z tego obszaru. Książka porusza problematykę związaną z zadaniami logistyki dystrybucji, klasyfikacją kanałów dystrybucji i ich projektowaniem oraz logistyczną obsługą klienta. Podejmuje także bardzo aktualne kwestie, chociażby takie jak: wykorzystanie Internetu w dystrybucji towarów, społeczna odpowiedzialność w logistyce, czy obsługa logistyczna przedsiębiorstw z branży FMCG. Nie zabrakło w niej także przeglądu nowych trendów zmieniających kształt logistyki dystrybucji, takich jak na przykład omnikanałowość bądź ekonomia współdzielenia. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność oraz wykorzystanie licznych przykładów z życia gospodarczego. Wszystko to po to, aby umożliwić czytelnikowi swobodne poruszanie się w obszarze współczesnej logistyki dystrybucji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej