Zarządzanie strategiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(76)
Forma i typ
Książki
(76)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(80)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Planeta 11
(8)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(63)
Filia nr 5
(3)
Filia nr 6
(2)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 15
(4)
Autor
Gierszewska Grażyna
(5)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Gordon William
(2)
Grajkowska Wanda
(2)
Klasik Andrzej (1943- )
(2)
Krupski Rafał
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Pringle Hamish
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Albigowski Marek
(1)
Allaire Yvan
(1)
Anusz Jan
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Becht Adam
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bogusz Katarzyna
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Breś Witold
(1)
Bruce Andy
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Caslione John A
(1)
Cieślicki Maciej
(1)
Cieśliński Wojciech
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czarnota Jerzy Lech
(1)
Day Derek (1949- )
(1)
Dixit Avinash K
(1)
Doroba Anita
(1)
Doyle David P. (1952- )
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Drążek Zygmunt
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Edersheim Elizabeth Haas
(1)
Edwards Helen (1965- )
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Firsirotu Mihaela E. (1946- )
(1)
Fraś Piotr
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gawroński Henryk (ekonomia)
(1)
Gierusz Anna
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Hauke-Lopes Aleksandra
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(1)
Jaksa Michael
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jaruga Alicja (1928-2011)
(1)
Joachimsthaler Erich
(1)
Juszczyk Michał
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kabalski Przemysław
(1)
Kaleta Andrzej (1952- )
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kim W. Chan
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Knapczyk Katarzyna
(1)
Koch Richard (1950- )
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalewska Magdalena
(1)
Kozik Renata
(1)
Krauze-Maślankowska Patrycja
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krawiec Frank
(1)
Kubalewska Magdalena
(1)
Kuźnik Florian
(1)
Langdon Ken
(1)
Lareau William
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Lipa Michał
(1)
Lipka Michał
(1)
Ludwiczyński Antoni
(1)
Marcinkowska Monika (1973- )
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Mauborgne Renée
(1)
McKenzie Carol A
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Miśkiewicz Magdalena
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Nalebuff Barry J
(1)
Niemczynowicz Benedykt
(1)
Norton David P. (1941- )
(1)
Nowak-Far Artur (1967- )
(1)
Olko Sławomir
(1)
Pfeffer Jeffrey
(1)
Pierścionek Zdzisław
(1)
Pniewski Krzysztof
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Polakowski Mariusz
(1)
Porter Michael E
(1)
Potocki Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(76)
Język
polski
(76)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
Menedżerowie
(3)
Inwestorzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(4871)
Przyjaźń
(2886)
Rodzina
(2776)
Relacje międzyludzkie
(2364)
Tajemnica
(1667)
Zarządzanie strategiczne
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(1647)
Miłość
(1644)
Dzieci
(1432)
Zwierzęta
(1388)
Zabójstwo
(1314)
Rodzeństwo
(1276)
Śledztwo i dochodzenie
(1253)
Literatura polska
(1217)
Nastolatki
(1103)
Dziewczęta
(1054)
Magia
(1050)
Uczucia
(984)
Życie codzienne
(974)
Uczniowie
(937)
Psy
(883)
Małżeństwo
(863)
Policjanci
(812)
Lektura szkolna
(774)
Ludzie a zwierzęta
(742)
Trudne sytuacje życiowe
(707)
Koty
(683)
Władcy
(682)
Relacja romantyczna
(681)
Osoby zaginione
(666)
Boże Narodzenie
(657)
Przedsiębiorstwo
(649)
Sekrety rodzinne
(644)
Matki i córki
(643)
Żydzi
(628)
Dziennikarze
(620)
Piosenka
(605)
Budownictwo
(593)
Wychowanie w rodzinie
(591)
Chłopcy
(578)
Uprowadzenie
(574)
Język polski
(569)
Prywatni detektywi
(558)
Przestępczość zorganizowana
(549)
Pisarze polscy
(536)
Mężczyzna
(535)
Język angielski
(534)
Podróże
(529)
Poszukiwania zaginionych
(499)
Arystokracja
(497)
Wybory życiowe
(461)
Seryjni zabójcy
(447)
Wakacje
(446)
Zemsta
(443)
Dziadkowie i wnuki
(432)
Zarządzanie
(427)
Polacy za granicą
(419)
Samorealizacja
(414)
Ojcowie i córki
(411)
Literatura
(385)
Walka dobra ze złem
(374)
Zabójstwo seryjne
(374)
Gry i zabawy
(365)
Pisarze
(365)
Obyczaje i zwyczaje
(363)
Lekarze
(362)
Zakochanie
(358)
Dojrzewanie
(357)
Historia
(349)
Wsie
(336)
Polityka
(335)
Wojna
(330)
Śmierć
(327)
Politycy
(326)
Filozofia
(321)
Ojcowie i synowie
(312)
Prefabrykaty
(310)
Sieroty
(301)
Spisek
(300)
Matematyka
(298)
Aktorzy polscy
(297)
Dinozaury
(297)
Samotność
(295)
Życie seksualne
(289)
Ludzie bogaci
(288)
Czarownice i czarownicy
(283)
Młodzież
(281)
Wojsko
(281)
Matura
(277)
Szlachta
(277)
Samopoznanie
(275)
Odżywianie
(274)
Holokaust
(272)
Zjawiska paranormalne
(267)
Kradzież
(264)
Opieka nad zwierzętami
(264)
Przyroda
(264)
Miasta
(262)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(258)
Pomaganie
(256)
Duchy
(255)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Unia Europejska
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(39)
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
76 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Chaos. zarządzanie i marketing w erze turbulencji znani stratedzy gospodarczy, Philip Kotler i John Caslione, przedstawiają intrygującą choć niepokojącą tezę, że burzliwe czasy nie są żadną aberracją, lecz stanowią nowe oblicze normalności. Obecna zapaść gospodarcza należy do elementów niestabilnej epoki turbulencji, w której globalizacja i technologia całemu światu dają ogromne szanse, ale także stwarzają gigantyczne ryzyko. Ten świat rozciera na miazgę nieprzygotowanych, a wynagradza zapobiegliwych, czyli te dziarskie firmy, które potrafiły przewidzieć potencjalne zagrożenia i szybko na nie zareagować. & Praktyczna, interesująca i aktualna książka Chaos. zarządzanie i marketing w erze turbulencji stanowi nieodzowny przewodnik dla wszystkich liderów, którzy teraz chcą przetrwać burze gospodarcze, a w przyszłości prosperować pomimo nieuniknionych zawirowań. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy podręcznik, który w przystępny, a niekiedy nawet barwny sposób wyjaśnia wszystkie problemy zwiazane z zarządzaniem strategicznym firmą w gospodarce rynkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Praca (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści część I. Informacja gospodarcza w zarządzaniu Maria Romanowska Kształtowanie wartości firmy w oparciu o kapitał intelektualny 1. Zarządzanie wartością firmy a strategia 2. Informacja jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa 3. Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie 3.1. Zarządzanie zasobami informacyjnymi 3.2. Zarządzanie procesami uczenia się w organizacji Mariusz Bratnicki Informacyjne przesłanki przedsiębiorczości 1. Czym jest przedsiębiorczość i dlaczego informacja jest dla niej ważna? 2. Zorganizowany spryt w przestrzeni informacyjnej 3. Informacje kołem zamachowym wprawności organizacji 4. Przedsiębiorczość jako nadawanie sensu Ryszard Borowiecki Wpływ restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw na wzrost ich zdolności konkurencyjnych 1. Przedsiębiorstwo w strukturze podmiotowej gospodarki 2. Przymus restrukturyzacji i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw 3. Efekty restrukturyzacji przedsiębiorstw 4. Bariery systemowe restrukturyzacji przedsiębiorstw 5. Pragmatyka działań restrukturyzacyjnych w przedsiębiorstwie Agnieszka Sopińska Rola systemu informacyjnego w procesie zarządzania strategicznego 1. Procesowe ujęcie zarządzania strategicznego 2. Rola systemu informacyjnego w procesie zarządzania strategicznego Mirosław Kwieciński Wywiad gospodarczy a wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw 1. Determinanty wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw 2. Wywiad gospodarczy narzędziem wzrostu konkurencyjności 3. Podstawowe obszary i metody penetracji wywiadowczych Łukasz Wacławik Strategia czuwania - metoda antycypacyjnej analizy otoczenia konkurencyjnego 1. Pojęcie strategii czuwania 2. Rodzaje monitoringu strategii czuwania 3. Metodyka strategii czuwania 4. Przykład zastosowania strategii czuwania Bernard Ziębicki Benchmarking jako metoda zarządzania wiedzą o konkurentach 1. Geneza i istota benchmarkingu 2. Metodyczne aspekty benchmarkingu 3. Informacyjne wspomaganie benchmarkingu część II. Projektowanie i wdrażanie systemu informacji strategicznej Agieszka Sopińska Model Systemu Informacji Strategicznej w przedsiębiorstwie 1. Pojęcie i funkcje Systemu Informacji Strategicznej 2. Budowa SIS-u 2.1. Pozyskiwanie informacji strategicznych 2.2. Przetwarzanie informacji strategicznych 2.3. Przechowywanie informacji strategicznych 2.4. Przekazywanie informacji strategicznych 2.5. Ochrona informacji strategicznych 3. Zasady tworzenia SIS-u w przedsiębiorstwie 4. Rola informatyzacji w tworzeniu i funkcjonowaniu SIS-u 5. Wyznaczniki efektywności SIS-u Michał Jaworski Cykl wywiadu ekonomicznego 1. Ustalenie potrzeb informacyjnych i planowanie działań 2. Zbieranie danych 3. Przetwarzanie i przechowywanie informacji 4. Analiza informacji 5. Dostarczenie wyników analizy i otrzymanie informacji zwrotnej Sylwester Gregorczyk Potrzeby informacyjne związanie z portfelem działalności przedsiębiorstwa 1. Definicja portfela działalności przedsiębiorstwa 2. Parametry kształtujące portfel działalności przedsiębiorstwa 3. Podstawa informacyjna decyzji powtarzalnych podejmowanych w obrębie aktualnego portfela działalności przedsiębiorstwa Piotr Wachowiak Określenie potrzeb informacyjnych związanych z kształtowaniem łańcucha wartości przedsiębiorstwa 1. Łańcuch wartości przedsiębiorstwa 2. Decyzje strategiczne dotyczące funkcji przedsiębiorstwa 2.1. Badanie i rozwój 2.2. Zaopatrzenie 2.3. Produkcja 2.4. Marketing, sprzedaż i usługi posprzedażne . 2.5. Planowanie i organizacja działalności 2.6. Finanse 2.7. Zasoby ludzkie 3. Potrzeby informacyjne dotyczące podejmowania decyzji o kształtowaniu funkcji przedsiębiorstwa 3.1. Badanie i rozwój 3.2. Zaopatrzenie 3.3. Produkcja 3.4. Marketing, sprzedaż i usługi posprzedażne 3.5. Planowanie i organizacja działalności 3.6. Finanse 3.7. Zasoby ludzkie Eugeniusz Cilecki Penetracja rynku a metody uzyskiwania informacji gospodarczych ze źródeł zagranicznych 1. Pojęcie penetracji rynku 2. Strategia penetracji rynku a wywiad gospodarczy 3. Uzyskiwanie informacji gospodarczych ze źródeł zagranicznych Tomasz Aleksandrowicz Informacje w biznesie i administracji 1. Cel analizy informacji 2. Opracowania analityczne w biznesie i w administracji część III. Realizacyjne problemy wdrażania wywiadu Andrzej Żebrowski Walka informacyjna u progu XXI wieku 1. Obszar walki informacyjnej 2. Pozamilitarny obszar walki informacyjnej 3. Przykłady walki informacyjnej Krzysztof Jerzy Kosiński Problemy prawne ochrony informacji w działalności przedsiębiorstwa 1. Państwowe jednostki organizacyjne 2. Przedsiębiorcy 3. Realizacja umów związanych z dostępem do informacji niejawnych 4. Dodatkowe zalecenia służb ochrony państwa 5. Instrukcja bezpieczeństwa przemysłowego 6. Wady ustawy o ochronie informacji niejawnych Krzysztof Tor Problemy prawnej ochrony danych osobowych w działalności przedsiębiorstwa 1. Zasady zbierania, opracowywania i udostępniania danych przez przedsiębiorstwo 1.1. Zgoda osoby na przetwarzanie jej danych osobowych przez przedsiębiorstwo 1.2. Przepisy szczególne zezwalające na przetwarzanie danych osobowych 1.3. Możliwości przetwarzania danych osobowych ze względu na realizację zadań publicznych 1.4. Niezbędność danych osobowych przetwarzanych przez przedsiębiorstwo dla innego podmiotu, jednakże bez naruszenia praw i wolności osób, które te dane dotyczą 2. Próba oceny przedstawionych regulacji prawnych Paweł Lula, Jacek Wołoszyn Informatyczne metody i środki ochrony zasobów informacyjnych przedsiębiorstwa 1. Bezpieczeństwo systemów informacyjnych przedsiębiorstwa 2. Polityka bezpieczeństwa 3. Informatyczne metody ochrony systemów komputerowych 4. Bezpieczeństwo usług internetowych 5. Ochrona zasobów informacyjnych w Polsce w świetle badań empirycznych Adam Peszko System informacji strategicznej i wywiad gospodarczy w praktyce zarządzania średnim przedsiębiorstwem 1. Zakres i metodologia badań 2. Prezentacja wyników badań Jerzy Wojciech Wójcik Kryminologiczne i kryminalistyczne problemy funkcjonowania wywiadu gospodarczego 1. Pojęcie i zakres wywiadu gospodarczego 2. Nieuczciwa konkurencja i wywiad gospodarczy jako zagrożenia o charakterze ponadnarodowym 3. Wybrane osiągnięcia wywiadów gospodarczych w różnych krajach 4. Rozpoznane zagrożenia 5. "Biały wywiad" jako podstawowa metoda zbierania informacji 6. Metody Dalekiego Wschodu 7. Gra operacyjna, dezinformacja i inne metody 8. Szpiegostwo komputerowe i podsłuch komputerowy jako formy wywiadu gospodarczego 9. Formy i metody podsłuchu komputerowego 10. Sabotaż komputerowy - realne zagrożenia 11. Wszystkie metody prowadzą do celu 12. Przepisy prawne przeciwko szpiegostwu gospodarczemu 13. Tajemnica przedsiębiorstwa a nieuczciwa konkurencja 14. Wybrane kryminologiczne i kryminalistyczne formy zapobiegania Grzegorz Zając Bariery i dylematy wdrażania wywiadu gospodarczego w polskich spółkach (na przykładzie ,,Stomil Sanok SA") 1. Definicja potrzeb informacyjnych 2. Rozstrzygnięcia organizacyjne 3. Bariery wdrażania wywiadu gospodarczego Zbigniew Wysokiński Ochrona informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w Telekomunikacji Polskiej SA 1. Wprowadzenie instytucji tajemnicy przedsiębiorstwa w Telekomunikacji Polskiej SA 2. Podstawowe zasady i procedury obowiązujące w Telekomunikacji Polskiej SA 3. Odpowiedzialność za ochronę informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. 3.1. Odpowiedzialność za ochronę informacji na podstawie kodeksu pracy 3.2 Odpowiedzialność za nieuczciwą konkurencję 3.3. Odpowiedzialność karna za ochronę informacji na podstawie kodeksu karnego Konrad Kolegowicz Benchmarking jako narzędzie wywiadu gospodarczego 1. Zastosowanie benchmarkingu w zestawie narzędzi wywiadu gospodarczego 2. Etyka postępowania benchmarkingu w wywiadzie gospodarczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Praca
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O oddawanej do rąk czytelnika książce można przede wszystkim powiedzieć, że jest nowatorska. Nowatorska, gdyż podejmowanie zagadnień z zakresu coachingu, a precyzyjniej business coachingu, w sposób właściwy dla standardów pracy naukowej, przynajmniej w perspektywie polskiego rynku wydawniczego, wydaje się wciąż nieproporcjonalnie nikłe w stosunku do zapotrzebowania na tego typu publikacje. Książka, która powstała pod redakcją dr Lidii D. Czarkowskiej jest pozycją niezwykle interesującą, a to, że taką jest, jedynie częściowo wyjaśnia się jej nowatorstwem. Jest interesująca, gdyż o zebranych tu pracach można powiedzieć, że wręcz prowokują do dalszej dyskusji nad podejmowanymi w nich kwestiami. Nie zatrzymują czytelnika na sobie, lecz raczej prowadzą do dalszych przemyśleń, studiów, dyskusji¬ a to chyba najcenniejsze w publikacjach naukowych. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Książka to intensywny kurs pokazujący, jak wyprowadzić w pole każdego konkurenta. Ten fascynujący przewodnik analizuje mnóstwo przykładów wziętych z biznesu, sportu, z filmów, polityki i relacji rodzinnych. Autorzy stosują obrazowe przykłady i analizy przypadków. Przedstawiają podstawowe reguły pomagające opracować skuteczne strategie, a następnie pokazują, jak możesz je stosować z powodzeniem we wszystkich dziedzinach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Zarządzanie)
Rozdział 1 Wprowadzenie do zarządzania strategicznego 1.1. Pojęcie i istota zarządzania strategicznego 1.2. Ewolucja zarządzania strategicznego Rozdział 2 Model zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem 2.1. Podstawowe typy decyzji w przedsiębiorstwie 2.2. Etapy zarządzania strategicznego 2.3. Pojęcie, rodzaje i poziomy strategii firmy 2.3.1. Pojęcie strategii 2.3.2. Poziomy i rodzaje strategii 2.4. Misja przedsiębiorstwa 2.5. Wizja strategiczna 2.6. Cele przedsiębiorstwa 2.7. Analiza zewnętrzna (otoczenia) przedsiębiorstwa 2.8. Analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa 2.9. Alternatywy strategiczne 2.10. Wybór strategiczny 2.11. Programy strategiczne 2.11.1. Programy działania 2.11.2. Budżety 2.11.3. Czasowe zależności do realizacji zadań 2.11.4. Wybór struktury organizacyjnej 2.12. Kontrola strategiczna Rozdział 3 Strategie konkurencyjne przedsiębiorstwa 3.1. Rodzaje strategii przedsiębiorstwa 3.2. Strategie konkurencyjne Portera 3.2.1. Strategia przywództwa kosztowego 3.2.2. Strategia zróżnicowania (dyferencjacji) 3.2.3. Strategia koncentracji (focus) Rozdział 4 Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa 4.1.Strategia integracji poziomej 4.2. Strategia integracji pionowej 4.3. Strategia dywersyfikacji 4.4. Strategia zawężania pola działalności (divestment) 4.5. Strategia likwidacji 4.6. Strategia restrukturyzacji 4.7. Strategia rozwoju rynku 4.8. Strategia rozwoju produktu Rozdział 5 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa 5.1. Metody analizy strategicznej 5.2. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa 5.3. Metody analizy makrootoczenia 5.3.1. Metody bezscenariuszowe 5.3.2. Metody scenariuszowe 5.3.3. Przykładowa budowa scenariuszy stanów otoczenia 5.4. Metody analizy mikrootoczenia 5.4.1. Mikrootoczenie i jego główne elementy 5.4.2. Model "pięciu sił" Portera 5.4.3. Metoda grup strategicznych 5.4.4. Punktowa ocena atrakcyjności sektora 5.4.5. Analiza luki strategicznej 5.4.6. Benchmarking strategiczny jako metoda oceny pozycji firmy w sektorze. Metoda profilu Rozdział 6 Metody portfelowe jako narzędzie badania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa 6.1. Cykl życia 6.1.1. Cykl życia produktu 6.1.2. Cykl życia technologii 6.2. Metoda Boston Consulting Group (BCG) 6.3. Macierz McKinseya 6.4. Macierz ADL 6.5. macierz Hofera i Schendla Rozdział 7 Kompleksowe metody analizy strategicznej 7.1. Metoda SWOT 7.1.1. Założenia metody SWOT 7.1.2. Przykładowa identyfikacja słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa metodą SWOT 7.1.3. Projektowanie strategii firmy za pomocą metody SWOT 7.2. Metoda SPACE 7.2.1. Opis metody SPACE 7.2.2. Zastosowanie metody SPACE do oceny strategii browaru X 7.3. Metoda Credit Commerciale de France (CCF) Rozdział 8 Rola analizy finansowej w kompleksowej diagnozie strategicznej przedsiębiorstwa 8.1. Wykorzystanie analizy finansowej w zarządzaniu strategicznym 8.2. Mierniki standingu finansowego przedsiębiorstwa 8.2.1. Wskaźniki rentowności 8.2.2. Wskaźniki obrotowości 8.2.3. Wskaźniki płynności i wspomagania finansowego 8.2.4. Analiza zadłużenia przedsiębiorstwa 8.3. Generalna sytuacja strategiczna przedsiębiorstwa Rozdział 9 Przykład diagnozy i wyboru strategii przedsiębiorstwa 9.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa 9.1.1. Prezentacja firmy 9.1.2. Struktura organizacyjna firmy 9.1.3. Misja i cele firmy 9.2. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa 9.2.1. Spożycie piwa w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi 9.2.2. Charakterystyka branży piwowarskiej w Polsce 9.3. Analiza strategiczna browaru X 9.3.1. Charakterystyka pozycji browaru X na tle branży piwowarskiej 9.3.2. Promocja produktu 9.3.3. Analiza i diagnostyka pozycji rynkowej browaru X metodą portfelową ADL 9.4. Ocena ekonomicznej kondycji browaru X 9.4.1. Wyniki finansowe w latach 1999?2001 9.4.2. Ocena wykorzystania majątku (kapitału) 9.4.3. Ocena płynności finansowej i zadłużenia 9.5. Wybór strategii rozwoju browaru X 9.5.1. Alternatywy strategiczne 9.5.2. Biznesplany na lata 2002?2007 jako podstawa wyboru strategii browaru X 9.5.3. Prognoza sprzedaży na lata 2002-2007 9.5.4. Prognoza kosztów 9.5.5. Program inwestycyjny 9.5.6. Prognoza rachunku wyników 9.5.7. Wybór strategii rozwoju Rozdział 10 Pakiet "Zarządzanie Strategiczne Przedsiębiorstwem" (ZSP) 10.1. Informacje ogólne oraz instalacja pakietu ZSP 10.2. Uruchamianie pakietu ZSP 10.3. Opis menu wyboru 10.3.1. Zintegrowane metody analizy strategicznej 10.3.2. Metody portfelowe 10.3.3. Metody scenariuszowe 10.3.4. Budowa i wybór strategii przedsiębiorstwa 10.3.5. Praca z przykładami z książki 10.3.6. Praca z biznesplanami 10.4. Praca w trybie Przykładowy lub Roboczy 10.4.1. Metoda SWOT 10.4.2. Metoda SPACE 10.4.3. Macierz BCG 10.4.4. Macierz McKinseya 10.4.5. Metody scenariuszowe 10.5. Praca w trybie Kreator Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia stanowi kompleksowe, pod wieloma względami oryginalne, o istotnych walorach merytoryanych i poznawaych rozwiązanie problemu ekoinnowacji regionalnych.(...) Pozwala dostarczyć decydentom politycznym poszczególnych województw narzędzia budowy procesowego modelu tworzenia regionalnych strategii ekoinnowacji oraz modelu oceny ekoinnowacyjnej dojrzałości opracowanych regionalnych strategii ekoinnowacji. Zbudowane modele i narzędzie badawcze na potrzeby niniejszej monografii może posłużyć praktyce, ponieważ wypełnia założenie, że dyscyplina nauk o zarządzaniu powinna służyć życiu gospodarczemu i społecznemu".[ksiegarniaekonomiczna.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłanie Druckera prezentuje wizjonerskie koncepcje zarządzania Petera Druckera i odnosi je do głównych zagrożeń i możliwości biznesowych nadchodzących dziesięcioleci. Przybliża także Czytelnikowi jego poglądy dotyczące współczesnych praktyk biznesowych, zmian gospodarczych i trendów - których większość Drucker przewidział wiele lat temu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Zarządzania Przedsiębiorstwem 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść: 1. Problemy zarządzania strategicznego w samorządzie lokalnym (Identyfikacja lokalnego samorządu terytorialnego, Zarządzanie strategiczne w samorządzie terytorialnym, Rozwód koncepcji zarządzania publicznego. Implementacje dla samorządu terytorialnego, Sieciowy paradygmat strategicznego zarządzania rozwojem lokalnym, Rola urzędu w zarządzaniu strategicznym jednostką samorządu terytorialnego, Dysfunkcje lokalnego zarządzania strategicznego); 2. Instrumenty zarządzania strategicznego w samorządzie lokalnym (Instrumenty finansowe, Programy operacyjne i finansowe, Planowanie zagospodarowania przestrzennego i system informacji przestrzennej, Marketing terytorialny, Koncepcje realizacji usług publicznych, Partnerstwo publiczno-prywatne, Strategiczna współpraca samorządów lokalnych, Przywództwo lokalne w zarządzaniu strategicznym, Partycypacja i konsultacje społeczne, Strategiczna karta wynik? w lokalnym zarządzaniu strategicznym); 3. Analiza lokalnego zarządzania strategicznego (Metody diagnozy strategicznej samorządów lokalnych, Metody i proces planowania strategicznego w samorządach lokalnych, Identyfikacja i analiza strategii rozwoju badanych jednostek, Elementy strategii rozwoju lokalnego, Ewaluacja i kontrola w lokalnym zarządzaniu strategicznym, Różnorodność środowiska naturalnego jako czynnik atrakcyjności lokalizacyjnej, Zróżnicowanie osadnicze i jakość kapitału ludzkiego badanych gmin i powiatów, Analiza budżetowych możliwości realizacji strategii rozwoju lokalnego, Lokalne zarządzanie strategiczne w percepcji społecznej); 4. Koncepcja lokalnego zarządzania strategicznego (Modele lokalnych strategii rozwoju, Zasady tworzenia strategii rozwoju lokalnego, Proces lokalnego zarządzania strategicznego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej