Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(315)
Forma i typ
Książki
(315)
Publikacje naukowe
(194)
Publikacje dydaktyczne
(126)
Publikacje fachowe
(113)
Poradniki i przewodniki
(37)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(285)
wypożyczone
(61)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(38)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(273)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(13)
Filia nr 9
(3)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 12
(6)
Filia nr 13
(4)
Filia nr 15
(2)
Filia nr 16
(5)
Filia nr 18
(2)
Autor
Dejnaka Agnieszka
(4)
Krwawicz Małgorzata
(4)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Gregor Bogdan (1943- )
(3)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(3)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(3)
Leoński Wojciech
(3)
Marciniak Jarosław
(3)
Pacana Andrzej
(3)
Adamik Anna (1970- )
(2)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(2)
Bugajska Joanna
(2)
Bukowska Urszula
(2)
Chyba Zbigniew
(2)
Czaplicka Monika
(2)
Czartoryski Bartosz
(2)
Dolot Anna
(2)
Hjorth Niels
(2)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(2)
Jabłoński Artur
(2)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Konarska Maria
(2)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Liksza Joanna
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Markom Andreas
(2)
Mendryk Iwona
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Rokicki Tomasz (ekonomia)
(2)
Scott David Meerman (1961- )
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Szczepkowska Malwina
(2)
Szydło Robert (zarządzanie)
(2)
Szymonik Andrzej (1952- )
(2)
Tyszkiewicz Rafał
(2)
Wieczorek-Szymańska Anna
(2)
Witkowska Magda
(2)
Wiśniewska Sylwia (ekonomia)
(2)
Wiśniewski Michał (ekonomia)
(2)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(2)
Zając Piotr (ekonomia)
(2)
Łaciok Karol
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Ahrens Frank (1963- )
(1)
Alińska Agnieszka
(1)
Andryszak Monika
(1)
Andrzejczak Małgorzata
(1)
Angyris Chris
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Barański Maciej
(1)
Barbeka Jadwiga
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Bartczak Magdalena (organizacja i zarządzanie)
(1)
Bartkiewicz Przemysław
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bednarski Lech (1929-2006)
(1)
Begg David K. H
(1)
Bekas Robert
(1)
Berendt Joanna
(1)
Beyer Karolina
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Blanke-Ławniczak Katarzyna
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bogusz Katarzyna
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Bombiak Edyta
(1)
Bonori Vittorio
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borowski Jacek
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Brown David (dziennikarz)
(1)
BrownJohn Seely
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Brzeziński Andrzej (ekonomia)
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Burcon Tomasz
(1)
Burnat Bogusław
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Burzyński Andrzej
(1)
Burzyński Krzysztof (przedsiębiorca)
(1)
Busławski Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(139)
2010 - 2019
(132)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(298)
1901-2000
(7)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(313)
Niemcy
(2)
Język
polski
(315)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(96)
Menedżerowie
(60)
Przedsiębiorcy
(25)
Studenci
(15)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Ekonomiści
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Dyrektorzy HR
(5)
Pracodawcy
(5)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Doradcy personalni
(3)
Księgowi
(3)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Inżynierowie
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(2)
Menedżerowie produkcji
(2)
Pracownicy korporacji
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Technikum
(2)
Deweloperzy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Dyrektorzy personalni
(1)
Dziennikarze
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Główni księgowi
(1)
Handlowcy
(1)
Hotelarze
(1)
Influencerzy
(1)
Inwestorzy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Policjanci
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prezesi
(1)
Projektanci mody
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Redaktorzy
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Specjaliści ds. zamówień publicznych
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły policealne
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Urzędnicy unijni
(1)
Właściciele nieruchomości
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(2)
Temat
Zarządzanie
(55)
Przedsiębiorstwo
(47)
Marketing
(26)
Innowacje
(24)
Organizacja
(18)
BHP
(17)
Controlling personalny
(16)
Komunikacja marketingowa
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
Motywacja pracy
(13)
Przywództwo
(13)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(13)
Bezpieczeństwo
(12)
Zarządzanie strategiczne
(12)
Logistyka
(10)
Stanowisko pracy
(10)
Wypadki przy pracy
(10)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(10)
Kadry
(9)
Rynek pracy
(9)
Zarządzanie ryzykiem
(9)
Konkurencyjność
(8)
Marketing cyfrowy
(8)
Menedżerowie
(8)
Zarządzanie projektami
(8)
Kapitał ludzki
(7)
Przedsiębiorczość
(7)
Analiza finansowa
(6)
Finansowanie
(6)
Media społecznościowe
(6)
Model biznesowy
(6)
Organizacja pracy
(6)
Produkcja
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Public relations
(6)
Płaca
(6)
Reklama
(6)
Warunki pracy
(6)
COVID-19
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(5)
Gospodarka magazynowa
(5)
Handel elektroniczny
(5)
Logistyka gospodarcza
(5)
Praca
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Sukces
(5)
Techniki sprzedaży
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Controlling
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarka
(4)
Informatyzacja
(4)
Innowacje ekologiczne
(4)
Inwestycje
(4)
Inżynieria produkcji
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Magazyn
(4)
Marketing społecznościowy
(4)
Organizacje
(4)
Polityka innowacyjna
(4)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(4)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(4)
Płynność finansowa
(4)
Reklama internetowa
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Start-up
(4)
Systemy informatyczne zarządzania
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Wartościowanie pracy
(4)
Zielona gospodarka
(4)
Badania marketingowe
(3)
Budownictwo
(3)
Decyzje
(3)
Finanse
(3)
Finanse publiczne
(3)
Firma (nazwa)
(3)
Gospodarka elektroniczna
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Internet
(3)
Komunikacja elektroniczna
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Mentoring
(3)
Mobbing
(3)
Motywacja
(3)
Negocjacje
(3)
Ocena pracowników
(3)
Odnawialne źródła energii
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Pokolenie Y
(3)
Produktywność (ekonomia)
(3)
Projektowanie
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przemysł motoryzacyjny
(3)
Temat: czas
2001-
(143)
1901-2000
(33)
1989-2000
(31)
1945-1989
(7)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(86)
Stany Zjednoczone (USA)
(7)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Świat
(3)
Europa
(2)
Korea Południowa
(2)
Niemcy
(2)
Azja
(1)
Dania
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Szwecja
(1)
Unia Europejska
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(88)
Podręcznik
(86)
Opracowanie
(63)
Poradnik
(51)
Materiały pomocnicze
(36)
Praca zbiorowa
(17)
Raport z badań
(17)
Reportaż
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Publicystyka
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Skrypt (typ publikacji)
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Autobiografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3731)
Edukacja i pedagogika
(1653)
Podróże i turystyka
(1318)
Socjologia i społeczeństwo
(1287)
Literaturoznawstwo
(978)
Zarządzanie i marketing
(315)
Psychologia
(938)
Medycyna i zdrowie
(886)
Kultura i sztuka
(858)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(666)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(653)
Biologia
(636)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(554)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(502)
Rozwój osobisty
(408)
Religia i duchowość
(380)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(341)
Kultura fizyczna i sport
(333)
Hobby i czas wolny
(295)
Fizyka i astronomia
(282)
Kulinaria
(262)
Etnologia i antropologia kulturowa
(239)
Styl życia, moda i uroda
(236)
Inżynieria i technika
(218)
Geografia i nauki o Ziemi
(213)
Architektura i budownictwo
(206)
Językoznawstwo
(163)
Filozofia i etyka
(162)
Ochrona środowiska
(130)
Nauka i badania
(125)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(124)
Media i komunikacja społeczna
(108)
Praca, kariera, pieniądze
(108)
Transport i logistyka
(99)
Informatyka i technologie informacyjne
(90)
Chemia
(68)
Matematyka
(65)
Dom i ogród
(64)
Rolnictwo i leśnictwo
(61)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(36)
Archeologia
(24)
315 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów - wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji. Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim - umownie wydzielonym - etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt, odpowiada konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty), część II - technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś - marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa). W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy znamy dwa typy menedżerów: jeden wysysa energię z otoczenia i ogranicza współpracowników, tak że pracują znacznie poniżej swoich możliwości, drugi sprawia, że ludzie rozwijają skrzydła i odnoszą ogromne sukcesy. Demotywator, aby osiągać zaplanowane rezultaty, wywiera presję i narzuca własne koncepcje, wierząc, że są najlepsze. U podłoża sukcesu Inspiratora leży przekonanie, że ludzie są mądrzy i potrafią znaleźć rozwiązania problemów. Trzeba więc zadawać im wnikliwe pytania, stawiać wyzwania, wspierać ich, wzmacniać kompetencje. Autorka w swym praktycznym poradniku, opartym na badaniach ponad dwustu menedżerów z wiodących organizacji, podaje szereg strategii, w jaki sposób wyzwalać potencjał pracowników i stymulować ich wzrost, by w przyszłości stali się również inspirującymi liderami. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celami opracowania jest, obok prezentacji wyników badań przeprowadzonych w Instytucie Organizacji Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej, wytyczenie ich dalszych kierunków na najbliższe lata. Wymagało to określenia istotnych obszarów wpływających na tworzenie innowacji w podmiotach prowadzących działalność gospodarczą - organizacjach podejmujących aktywność zarobkową w sposób zorganizowany i ciągły. W poszczególnych rozdziałach omówiono zagadnienia dotyczące podejścia mezo i mikro w gospodarce, wskazano przykłady innowacji w ujęciu sektorowym oraz wybrano kilka sektorów, które poddano bardziej szczegółowej analizie, a także zbadano problemy konkurencyjności i innowacyjności z perspektywy wymienionych zagadnień. [wydawnictwopw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wiedzą / [tłumaczenie Magda Witkowska]. - Gliwice : "Helion", copyright 2006. - 243 strony ; 22 cm.
(Onepress Vip Harvard Business Review)
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.[nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reasumując moje rozważania na temat recenzowanej monografii, pragnę stwierdzić, że Autorzy zrealizowali w pełni założone cele (...). Stanowi ona niewątpliwie wkład w rozwój nauk ekonomicznych, a szczególnie rozwija teorię cen, prezentując szerokie spectrum ceny jako kategorii naukowej i jej aplikacji w praktyce gospodarczej. [Z recenzji prof. dr. hab. Mariana Nogi]
Opracowanie posiada zatem walory aplikacyjne. Ułatwia zrozumienie procesów podejmowania decyzji cenowych w organizacjach gospodarczych. Znajomość tej problematyki jest bowiem przesłanką do zmniejszania ryzyka popełnienia błędów (...) stanowi więc ważne źródło poszerzenia wiedzy na temat mechanizmów ustalania cen. Jest przydatne zarówno dla studentów – nie tylko kierunków ekonomicznych, jak i dla przedsiębiorstw oraz osób podejmujących decyzje w regulacyjnej sferze gospodarki. [Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Zielińskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zwięzłym źródłem wskazówek, jak kształtować przewagi konkurencyjne w warunkach nowoczesnego zarządzania ryzykiem oraz stosowania współczesnych form finansowania procesów innowacyjnych. Książka łączy w sobie zatem trzy podstawowe kategorie ważne w rozwoju współczesnych podmiotów gospodarczych: ryzyko, finansowanie działalności, innowacje. Rozważania zawarte w monografii odnoszą się przede wszystkim do rozwijających się sektorów innowacyjnych (głównie na gruncie polskim), m.in. sektorów kreatywnych oraz sektorów wysokich technologii. Książka zawiera wyniki badań empirycznych (jakościowych i ilościowych), a także opisuje przykłady (studia przypadków) rzeczywiście działających na rynku przedsiębiorstw innowacyjnych – pokazując, jak zarządzanie ryzykiem i finansami w procesach innowacyjnych może wpływać na kreowanie przewag konkurencyjnych. [ksiegarnia.difin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne systemy motywacyjne : teoria i praktyka / Jacek Woźniak. - Wydanie I - dodruk 2024. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 335 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. HR)
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy. Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy. Druga część ma charakter praktyczny – autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich. Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień. Książka jest przeznaczona dla praktyków zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz studentów wielu specjalności obejmujących tę tematykę. Jacek Woźniak jest profesorem w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 1990-2005 był trenerem, projektantem szkoleń i dyrektorem firmy szkoleniowej. Współpracował z kilkudziesięcioma firmami międzynarodowymi w Polsce, planując i prowadząc wieloletnie cykle szkoleniowe z zakresu umiejętności społecznych i osobistych. Pracował jako konsultant w Europie Wschodniej dla wielu organizacji międzynarodowych, w tym Banku Światowego, World Wildlife Found, US AID czy Mott Foundation. PARTNERZY. [www.wuw.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia jest poświęcona eksploracji ciemnej strony marketingu. Zawiera swoisty katalog nieetycznych lub co najmniej kontrowersyjnych praktyk rynkowych, takich jak m.in. ukrywanie wyników badań marketingowych, fałszowanie ich i dezinformowanie nabywców oraz opinii publicznej, oferowanie nabywcom szkodliwych lub wadliwych produktów, żądanie od nich nieuczciwych cen za określone dobra lub usługi, wchodzenie w zmowy cenowe, stosowanie korupcji w działaniach sprzedażowych, dyskryminowanie nabywców poprzez oferowanie im gorszych warunków zakupu niż innym klientom, oszukiwanie ich za pomocą komunikacji marketingowej czy manipulowanie nimi przez sprzedawców, telemarketerów i pracowników obsługi klienta. Poszczególne przejawy ciemnej strony marketingu zostały zidentyfikowane i objaśnione, przedstawiono mechanizmy i możliwe skutki tego typu działań, reakcje nabywców wobec nich oraz stosowane sposoby przeciwdziałania im. [naukowa24.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skrypt ten przeznaczony jest dla osób, które zdobywają wykształcenie wyższe na licencjatach, studiach zawodowych. W zawodach, w których pracuje się z ludzmi i wymagane są przede wszystkim umiejętności i wiedza służące nawiązywaniu i podtrzymaywaniu kontaktów z ludźmi - są to umiejętności interpersonalne. [ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009-2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.[wydawnictwo umk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniki sprzedaży osobistej / Beata Zatwarnicka-Madura. - Wydanie 3. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 215 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Spis treści: Podstawowe zagadnienia związane ze sprzedażą osobistą ; Profesjonalny model rozmowy handlowej ; Zaawansowane techniki rozmów handlowych ;Analiza procesu sprzedaży osobistej w świetle badań.
Intencją tej książki jest połączenie dorobku różnych dziedzin, a tym samym szerokie spojrzenie na wykorzystywanie w praktyce technik sprzedaży osobistej. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: studentów na kierunkach marketingu, zarządzania, handlu, osób odpowiedzialnych za zarządzanie sprzedażą osobistą w przedsiębiorstwach, różnego typu sprzedawców oraz trenerów zajmujących się szkoleniami z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta... [onepress].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Dr Edyta Zduńska-Leseux w przygotowanej monografii podjęła aktualną problematykę dotyczącą innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz wsparcia publicznego, w tym pochodzącego z funduszy Unii Europejskiej, skierowanego na podnoszenie innowacyjności tego rodzaju podmiotów. [...] Dobór podjętej tematyki, aktualny i trafny, wpisuje się w nurt obecnie prowadzonych dyskusji dotyczących kierunków i efektywności wspierania UE na rzecz podnoszenia innowacyjności MŚP, wypracowania efektywnych rozwiązań i instrumentów wspierania innowacyjności tego rodzaju przedsiębiorstw w Polsce.... [fragment recenzji dr ham. Małgorzaty Dziembały]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo funkcjonowania przedsiębiorstw zależy od poprawnego zarządzania kapitałem obrotowym. Zarządzanie nim stanowi więc podstawę do podejmowania decyzji krótkoterminowych, jak również kluczowy element w budowaniu strategii długoterminowej w każdym przedsiębiorstwie.Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których podjęto próbę wyjaśnienia podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym. W książce szczególnie skupiono się na: • roli kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, • najważniejszych obszarach związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym, • wskaźnikach i metodach oceny zarządzania kapitałem obrotowym, • strategiach zarządzania kapitałem obrotowym.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Może też być przydatna dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odnawialne źródła energii w logistyce / redakcja naukowa Monika Ziółko, Dorota Dziedzic. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 258 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zmiany klimatyczne oraz sytuacja społeczno-ekonomiczna na świecie spowodowały w ostatnich latach wzrost zainteresowania odnawialnymi źródłami energii. Niniejsza monografia porusza bardzo aktualną i ważną tematykę wykorzystania odnawialnych źródeł energii w szeroko pojętej logistyce. Przedstawia najnowsze rozwiązania związane z napędzaniem pojazdów zieloną energią w transporcie samochodowym, kolejowym, lotniczym oraz morskim, a także sposoby zasilania taką energią magazynów i infrastruktury logistycznej. Na polskim rynku wydawniczym brakuje zwartych pozycji, które systematyzowałyby zagadnienia związane z tym tematem. Książka zatem wypełnia swoistą lukę w tej tematyce i może stanowić uzupełnienie literatury podstawowej na kierunkach logistycznych. Ponadto jej wartością dodaną jest unikatowe ujęcie tematu z perspektywy młodego pokolenia, wykształconych, rozpoczynających dopiero karierę zawodową ludzi, którzy za kilka lat będą mieli realny wpływ na kształtowanie i wyznaczanie przyszłych kierunków rozwoju logistyki. [cedewu.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Franczyza : nowoczesny model rozwoju biznesu / Marta Joanna Ziółkowska. - Wydanie 4. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 227 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Spis treści: Franczyza jako forma więzi ekonomicznej ; Podstawy prawne powiązań franczyzowych : Rozwój franczyzy w wybranych krajach świata : Analiza powiązań franczyzowych w Polsce.
Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o nowoczesnym modelu biznesu dynamicznie rozwijającym się na całym świecie, jakim jest franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody prowadzenia działalności gospodarczej zarówno dla franczyzodawcy, jak i dla franczyzobiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38.16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia zawiera przegląd literatury pod kątem zarówno eksplikacji pojęcia "telepracy", jak i motywów jej podejmowania. Przedstawiono również wyniki autorskich badań, których celem było zidentyfikowanie najważniejszych czynników wpływających na zainteresowanie telepracą wśród pracowników i przedsiębiorców (pracodawców). Wykazano, że głównymi czynnikami motywującymi pracowników do podejmowania pracy zdalnej są elastyczne godziny pracy, możliwość pracy w dowolnym miejscu na świecie oraz samodzielna organizacja pracy. Badanie było przeprowadzone przed pandemią COVID-19, która wymusiła wprowadzenie pracy zdalnej w wielu organizacjach do tej pory niekorzystających z telepracy. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały / Instytut Badawczy Dróg i Mostów, ISSN 0239-8575 ; z. 82)
Przewodnią tematyką niniejszej monografii jest proaktywna strategia zarządzania elementami infrastruktury drogowej. Taka strategia polega przede wszystkim na prewencji uszkodzeń poprzez prognozowanie funkcjonalności i racjonalne zarządzanie ryzykiem. Efektem tak zdefiniowanej strategii są działania, które w świadomy i kontrolowany sposób pozwalają na zapewnienie odpowiedniego poziomu usług, przygotowanie infrastruktury na przyszłe wyzwania oraz spełnienie nadrzędnych celów organizacji zarządczej. Proaktywna strategia jest alternatywną do tradycyjnej reaktywnej strategii, według której działania naprawcze są podejmowane dopiero po wystąpieniu awarii. Reaktywna strategia postępowania w zarządzaniu infrastrukturą drogową doprowadziła w wielu krajach rozwiniętych do obecnego kryzysu stanu infrastruktury oraz ogromnych kosztów zaległych niezbędnych do przywrócenia stanu zadowalającego. Dzisiaj w tych krajach następuje zwrot w kierunku proaktywnej strategii, aczkolwiek jej wprowadzenie jest najbardziej skuteczne w momencie, gdy infrastruktura jest relatywnie nowa tak, jak ma to miejsce w przypadku Polski, przynajmniej na poziomie dróg krajowych i wojewódzkich. W szerszym kontekście proaktywna strategia powinna być wprowadzona we wszystkich etapach cyklu życia aktywów, czyli już od fazy koncepcji i planowania inwestycji, aż po utylizację i recykling. Monografia składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza część zawiera omówienie i porównanie różnych strategii zarządzania aktywami materialnymi i niematerialnymi. Przedstawiono odpowiednie mechanizmy i architekturę procesów zarządzania, w których można wykorzystać strategię proaktywną. Przedstawiono także potencjalne wyzwania oraz bariery uniemożliwiające trwałe wdrożenie proaktywnego systemu zarządzania. Druga część monografii jest poświęcona wybranym elementom proaktywnego systemu zarządzania nawierzchniami drogowymi. Każdy podrozdział najpierw ogólnie omawia dany element systemu, po czym podane są autorskie przykłady powiązanych opracowań. Na zakończenie monografii, w załączniku, umieszczono autorskie zestawienie słownictwa wykorzystywanego w tematyce zarządzania i utrzymania infrastruktury drogowej, zarówno w języku polskim, jak i z odpowiednikami w języku angielskim. W niniejszej monografii wykazano na konkretnych przykładach szereg bezsprzecznych zalet proaktywnej strategii zarządzania elementami infrastruktury drogowej. Należy być przekonanym, że taka strategia będzie coraz częściej wykorzystywana w Polsce. Z punktu widzenia społeczeństwa podniosłoby to poziom dostępnych usług infrastrukturalnych, a zarządcy uzyskaliby dostęp do racjonalnych procesów, których efektem byłaby zrównoważona gospodarka majątkiem drogowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoja firma w social mediach : podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw / Marcin Żukowski. - Wydanie IV poszerzone. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 243, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych! Twojej działalności gospodarczej to oczywiście też dotyczy. Nawet jeśli zechcesz iść pod prąd i nie założysz żadnego profilu firmowego w mediach społecznościowych, Twój sklep, restauracja, firma usługowa i tak będą na Facebooku, w Google'u i innych miejscach w sieci. Pojawią się recenzje, polecenia, pytania. Trochę więc nie masz wyjścia - jeśli chcesz prowadzić firmę w XXI wieku, musisz ją prowadzić także w sieci. Jak to robić skutecznie? Które medium warto wybrać? Jak się w nim reklamować? Jak prowadzić efektywną komunikację z klientami? Tego wszystkiego dowiesz się z najnowszej, uaktualnionej odsłony kultowego już poradnika Marcina Żukowskiego. [onepress.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 13 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy rozpoczyna się od prezentacji przedsiębiorstwa jako podmiotu procesu internacjonalizacji. Omówione zostały różnice pomiędzy internacjonalizacją a globalizacją, podkreślony dualny charakter procesów oraz wskazane zostały podstawy teoretyczne internacjonalizacji. W dalszej części zidentyfikowano czynniki wpływające na dynamikę tego procesu, scharakteryzowano najważniejsze trendy strukturalne w sektorach produkcyjnych oraz międzynarodowej polityce handlowej i inwestycyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest strategii internacjonalizacji. Zdefiniowana tu została strategia rozwoju międzynarodowego oraz scharakteryzowane jej przejawy. Dalej omówione zostały formy internacjonalizacji: eksport, kooperacja kontraktowa, zagraniczne inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne. Rozdział kończy opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru strategii i formy wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale trzecim omówiono wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem realizującym działalność na rynkach zagranicznych. Poruszono kwestie związane z zarządzaniem produkcją i szczegółowo omówiono dwie podstawowe drogi rozwoju przedsiębiorstwa: specjalizację i dywersyfikację. Istotne miejsce zajmuje problematyka związana z rozwojem produktu przeznaczonego na rynki międzynarodowe. Omówiono również strategie konkurowania na bazie przewagi czasowej oraz relacje dostawca-producent. W następnej kolejności zgłębiono tematykę związaną z rolą unifikacji i standaryzacji w projektowaniu produktu globalnego. Zidentyfikowane zostały problemy decyzyjne w zakresie lokalizacji poszczególnych ogniw łańcucha wartości, globalnych programów marketingowych oraz globalnych posunięć konkurencyjnych. Rozdział ostatni poświęcony jest pomiarowi globalizacji: gospodarki światowej, gospodarek narodowych, sektorów oraz strategii rozwoju. Omówione zostały również sposoby pomiaru internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw. W tym celu szczegółowo omówione zostały, wsparte licznymi przykładami, najważniejsze wskaźniki analityczne jednostkowe oraz wskaźniki zagregowane (indeksy). Szeroko objaśniono zalety i ograniczenia prezentowanych mierników i sposobów pomiaru. Rozdział kończy prezentacja graficznej metody pomiaru internacjonalizacji, tzw. profilu internacjonalizacji. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zygmunt Waśkowski. - Poznań : Wydawnictwo UEP, 2022. - 281, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Odbiorca
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Instytucja: Wydawnictwo UEP
Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej