Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(9)
Autor
Wach Krzysztof (1976- )
(2)
Barłożewski Krystian
(1)
Ciesielska-Maciągowska Dorota
(1)
Daszkiewicz Nelly (1968- )
(1)
Duda Joanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Kwieciński Leszek
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Voytovych Nataliya
(1)
Wróblewski Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Pracownicy korporacji
(2)
Temat
Kobieta
(4871)
Przyjaźń
(2886)
Rodzina
(2776)
Relacje międzyludzkie
(2364)
Tajemnica
(1667)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(1647)
Miłość
(1644)
Dzieci
(1432)
Zwierzęta
(1388)
Zabójstwo
(1314)
Rodzeństwo
(1276)
Śledztwo i dochodzenie
(1253)
Literatura polska
(1217)
Nastolatki
(1103)
Dziewczęta
(1054)
Magia
(1050)
Uczucia
(984)
Życie codzienne
(974)
Uczniowie
(937)
Psy
(883)
Małżeństwo
(863)
Policjanci
(812)
Lektura szkolna
(774)
Ludzie a zwierzęta
(742)
Trudne sytuacje życiowe
(707)
Koty
(683)
Władcy
(682)
Relacja romantyczna
(681)
Osoby zaginione
(666)
Boże Narodzenie
(657)
Przedsiębiorstwo
(649)
Sekrety rodzinne
(644)
Matki i córki
(643)
Żydzi
(628)
Dziennikarze
(620)
Piosenka
(605)
Budownictwo
(593)
Wychowanie w rodzinie
(591)
Chłopcy
(578)
Uprowadzenie
(574)
Język polski
(569)
Prywatni detektywi
(558)
Przestępczość zorganizowana
(549)
Pisarze polscy
(536)
Mężczyzna
(535)
Język angielski
(534)
Podróże
(529)
Poszukiwania zaginionych
(499)
Arystokracja
(497)
Wybory życiowe
(461)
Seryjni zabójcy
(447)
Wakacje
(446)
Zemsta
(443)
Dziadkowie i wnuki
(432)
Zarządzanie
(427)
Polacy za granicą
(419)
Samorealizacja
(414)
Ojcowie i córki
(411)
Literatura
(385)
Walka dobra ze złem
(374)
Zabójstwo seryjne
(374)
Gry i zabawy
(365)
Pisarze
(365)
Obyczaje i zwyczaje
(363)
Lekarze
(362)
Zakochanie
(358)
Dojrzewanie
(357)
Historia
(349)
Wsie
(336)
Polityka
(335)
Wojna
(330)
Śmierć
(327)
Politycy
(326)
Filozofia
(321)
Ojcowie i synowie
(312)
Prefabrykaty
(310)
Sieroty
(301)
Spisek
(300)
Matematyka
(298)
Aktorzy polscy
(297)
Dinozaury
(297)
Samotność
(295)
Życie seksualne
(289)
Ludzie bogaci
(288)
Czarownice i czarownicy
(283)
Młodzież
(281)
Wojsko
(281)
Matura
(277)
Szlachta
(277)
Samopoznanie
(275)
Odżywianie
(274)
Holokaust
(272)
Zjawiska paranormalne
(267)
Kradzież
(264)
Opieka nad zwierzętami
(264)
Przyroda
(264)
Miasta
(262)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(258)
Pomaganie
(256)
Duchy
(255)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(4)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(3)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Publikacja pokazuje efekt „iluzji internacjonalizacji”, prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, że wyjście firmy na rynki zagraniczne bezpośrednio prowadzi do lepszych wyników w stosunku do firm pozostających w kraju. Zawiera szereg praktycznych wskazówek dla menedżerów planujących lub prowadzących ekspansję zagraniczną w celu zwiększenia szansy na odniesienie sukcesu. Książka jest adresowana do pracowników naukowych i studentów zainteresowanych problematyką biznesu międzynarodowego oraz zarządzania strategicznego, a także do kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw, które prowadzą ekspansję zagraniczną lub rozważają jej podjęcie.[ksiegarnia.beck.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) są współcześnie jedną z podstawowych form ekspansji zagranicznej. Ich istnienie determinuje poziom i efektywność międzynarodowej współpracy i wymiany gospodarczej. Mogą one przyczyniać się do wielu pozytywnych zmian strukturalnych występujących na skutek wzrostu powiązań operacyjnych i finansowych wynikających ze zwiększenia stopnia międzynarodowej współpracy gospodarczej i wymiany kapitałowej (por. Gorynia 2018b). Wiąże się to z faktem, że BIZ są często komplementarne względem eksportu kraju pochodzenia i w wielu przypadkach powodują jego zwiększenie, co wpływa korzystnie na wzrost gospodarczy. W perspektywie mikroekonomicznej bezpośrednie inwestycje zagraniczne stanowią kluczowy element rozwoju przedsiębiorstw międzynarodowych, przyczyniając się do globalnej integracji zasobów tych podmiotów poprzez kształtowanie ich pozycji w ramach międzynarodowych łańcuchów wartości (Sauvant 2008; Poniatowska-Jaksch i Pakulska 2015; Szymański 2015). Przekłada się to na postępujący wzrost liczby i wartości inwestycji stanowiących przejaw zagranicznej ekspansji kapitałowej przedsiębiorstw. BIZ podejmowane są przede wszystkim przez przedsiębiorstwa z krajów wysokorozwiniętych (KWR). Dopiero na początku XXI wieku wzrósł udział wartości inwestycji z gospodarek wschodzących oraz krajów regionu Europy Środkowej i Wschodniej (EŚW)1 w globalnych długoterminowych przepływach kapitału. Wyniósł on na koniec 2017 roku około 23% globalnej wartości zasobów BIZ (UNCTAD 2018). Biorąc pod uwagę znaczenie gospodarek wschodzących oraz EŚW w kształtowaniu światowej produkcji i eksportu, należy uznać, że kraje te cechują się znacznym potencjałem rozwojowym w zakresie wychodzących BIZ. Jego wykorzystanie zależy od posiadanych źródeł przewag własnościowych i internalizacyjnych przedsiębiorstw wywodzących się z tych gospodarek i może wynikać np. z ograniczenia kosztów transakcyjnych wiążących się z kreowaniem przez nie swojej pozycji rynkowej jako korporacji transnarodowych.[wydawnictwo.sgh.waw.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka została podzielona na siedem rozdziałów, zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu, przy czym autorzy dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić logiczność i konsekwentność poruszanych tematów szczegółowych. Celem książki jest szczegółowe omówienie zasad funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych w konwencji: kto?/co? (rozdz. 1), dlaczego? oraz jakimi sposobami? (rozdz. 2), jakie mechanizmy wykorzystując? (rozdz. 3-4), jak metodycznie należy to przeprowadzić? (rozdz. 5) oraz co jest tego efektem? (rozdz. 6), a w formie prologu - czy istnieje europejska specyfika omawianych Procesów? (rozdz. 7). [www.ksiegarnia-ue.p]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W związku z niskim stopniem umiędzynarodowienia polskich mikro- i małych przedsiębiorstw, celem książki jest identyfikacja barier internacjonalizacji oraz aktualnie stosowanych strategii i modeli umiędzynarodowienia i wskazanie skutecznych strategii oraz form internacjonalizacji dedykowanych specjalnie dla polskich mikro- i małych przedsiębiorstw. Dodatkowym walorem publikacji jest prezentacja strategii stosowanych w innych krajach: Europy środkowowschodniej jak np. Czechy oraz w gospodarkach rozwiniętych (Niemcy, Finlandia, Austria i Wielka Brytania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym : aspekty ekonomiczne, finansowe i menedżerskie / Marian Gorynia. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 502, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(EEE - Ekonomia)
Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.[ksiegarnia.pwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka monografii (...) dotyczy niezwykle ważnego aspektu, jakim jest problem ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw. Choć w literaturze przedmiotu można spotkać wiele tytułów dotyczących internacjonalizacji przedsiębiorstw, problem ten nie jest często omawiany w kontekście przedsiębiorczości międzynarodowej. Jest to element wyróżniający recenzowaną publikację na rynku wydawniczym. Stanowi o jej oryginalności, aktualności, a także aplikacyjności prowadzonych rozważań. Książka bowiem może być niezwykle użyteczna zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak i dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu. Odnosząc się do wszystkich rozdziałów monografii, należy podkreślić, że każdy jest bardzo interesującym opracowaniem prezentującym aktualne zjawiska i problemy dotyczące internacjonalizacji oraz przedsiębiorczości międzynarodowej. Razem tworzą oryginalne na rynku wydawniczym opracowanie na ten temat. Na podkreślenie zasługuje wysoki poziom merytoryczny poszczególnych rozdziałów i całości. Dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.[ksiegarnia-ekonomiczna.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw, w tym głównie z sektora MŚP, jest jednym z najbardziej pożądanych sposobów ich rozwoju, a w konsekwencji podnoszenia stopnia ich konkurencyjności. Jest to jednak proces wielowymiarowy i skomplikowany, na co wskazują dane dotyczące zakresu i form internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno z tzw. starych państw członkowskich UE, jak i z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym także z Polski. Z tych właśnie powodów jest to proces, który powinien być permanentnie wspierany przez władze publiczne, zarówno szczebla europejskiego, jak i krajowego czy regionalnego. Jednym z elementów wsparcia procesu internacjonalizacji może być szeroka dyseminacja wiedzy o formach i zakresie wsparcia publicznego przedsiębiorstw w Polsce, które dążą do umiędzynarodowienia swojej działalności operacyjnej. Wychodząc właśnie z tej przesłanki, autorzy przystąpili do przygotowania niniejszej publikacji.[sklep.presscom.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy rozpoczyna się od prezentacji przedsiębiorstwa jako podmiotu procesu internacjonalizacji. Omówione zostały różnice pomiędzy internacjonalizacją a globalizacją, podkreślony dualny charakter procesów oraz wskazane zostały podstawy teoretyczne internacjonalizacji. W dalszej części zidentyfikowano czynniki wpływające na dynamikę tego procesu, scharakteryzowano najważniejsze trendy strukturalne w sektorach produkcyjnych oraz międzynarodowej polityce handlowej i inwestycyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest strategii internacjonalizacji. Zdefiniowana tu została strategia rozwoju międzynarodowego oraz scharakteryzowane jej przejawy. Dalej omówione zostały formy internacjonalizacji: eksport, kooperacja kontraktowa, zagraniczne inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne. Rozdział kończy opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru strategii i formy wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale trzecim omówiono wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem realizującym działalność na rynkach zagranicznych. Poruszono kwestie związane z zarządzaniem produkcją i szczegółowo omówiono dwie podstawowe drogi rozwoju przedsiębiorstwa: specjalizację i dywersyfikację. Istotne miejsce zajmuje problematyka związana z rozwojem produktu przeznaczonego na rynki międzynarodowe. Omówiono również strategie konkurowania na bazie przewagi czasowej oraz relacje dostawca-producent. W następnej kolejności zgłębiono tematykę związaną z rolą unifikacji i standaryzacji w projektowaniu produktu globalnego. Zidentyfikowane zostały problemy decyzyjne w zakresie lokalizacji poszczególnych ogniw łańcucha wartości, globalnych programów marketingowych oraz globalnych posunięć konkurencyjnych. Rozdział ostatni poświęcony jest pomiarowi globalizacji: gospodarki światowej, gospodarek narodowych, sektorów oraz strategii rozwoju. Omówione zostały również sposoby pomiaru internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw. W tym celu szczegółowo omówione zostały, wsparte licznymi przykładami, najważniejsze wskaźniki analityczne jednostkowe oraz wskaźniki zagregowane (indeksy). Szeroko objaśniono zalety i ograniczenia prezentowanych mierników i sposobów pomiaru. Rozdział kończy prezentacja graficznej metody pomiaru internacjonalizacji, tzw. profilu internacjonalizacji. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej