Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(34)
IBUK Libra
(18)
Forma i typ
Książki
(34)
E-booki
(18)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(10)
Placówka
Planeta 11
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(26)
Filia nr 4
(2)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(3)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 12
(1)
Autor
Błaszczyk Wanda
(2)
Felis Paweł (1969- )
(2)
Jamroży Marcin
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Szlęzak-Matusewicz Joanna
(2)
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bober Tomasz
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Broniewska Grażyna
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Ciepielewska Anna
(1)
Cieślak Adrianna
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Dunckel Jacqueline (1930- )
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Eicher James (1954- )
(1)
Fisher Max
(1)
Friedman Barry A
(1)
Frier Sarah
(1)
Gola Jan
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Ickiewicz Janina
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Januszek Henryk (1946- )
(1)
Kaczmarczyk Michał
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Klinowski Marcin
(1)
Kocowski Tadeusz
(1)
Kot Wiesław (1959- )
(1)
Kowerski Mieczysław
(1)
Koźlak Aleksandra
(1)
Kromer Oktawia
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Laszczak Mirosław
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Meyer Erin
(1)
Mikołajczak Paweł
(1)
Mulak Maciej S
(1)
Nawrocki Rafał
(1)
Patora Tomasz (1973- )
(1)
Pańków Włodzimierz
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Podstawka Marian (1954- )
(1)
Poszwa Michał
(1)
Powałowski Andrzej
(1)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(1)
Sahinidis Alexandros
(1)
Sikora Jan (zarządzanie)
(1)
Skałecka Natasza
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Stalmaszczyk Piotr (1959- )
(1)
Stavroulakis Dimitris
(1)
Taylor Brian
(1)
Thierry Dominique
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Warner Tony
(1)
Waściński Tadeusz (1952- )
(1)
Winkler Renata
(1)
Witwicki Piotr (1982- )
(1)
Wyrzykowski Wojciech
(1)
Łakomiak Aleksandra
(1)
Żbikowska Agnieszka
(1)
Żukowski Marcin (marketing)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(49)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Przedsiębiorcy
(2)
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(19)
Komunikacja społeczna
(7)
Zarządzanie
(6)
Relacje międzyludzkie
(4)
Ubezpieczenia społeczne
(4)
Innowacje
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Przedsiębiorstwo społeczne
(3)
Ekonomia społeczna
(2)
Finanse
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Model biznesowy
(2)
Patologia społeczna
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Prawo podatkowe
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Public relations
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bezrobocie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Cło
(1)
Demokracja
(1)
Dezinformacja
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
E-konsumenci
(1)
Ekonomia
(1)
Elektronika
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Google
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Handel
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Influencerzy
(1)
Informatyzacja
(1)
Instagram
(1)
Kapitalizm
(1)
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS)
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Krzykała, Franciszek (1927- )
(1)
Marketing
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Media strumieniowe
(1)
Miasta
(1)
Nanotechnologia
(1)
Netflix
(1)
Obszary metropolitalne
(1)
Obsługa klienta
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Odzież
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Podatek
(1)
Podatek dochodowy
(1)
Podatki
(1)
Pogotowie ratunkowe
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Praca
(1)
Problemy społeczne
(1)
Procesy sądowe
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo budowlane
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo pogrzebowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rachunkowość
(1)
Reputacja przedsiębiorstwa
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek nieruchomości
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samotność
(1)
Siła robocza
(1)
Sklepy internetowe
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Start-up
(1)
Sukces
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Służba zdrowia
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Ubezpieczenia gospodarcze
(1)
Usługi prozdrowotne
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1989-
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Reportaż
(4)
Publicystyka
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1.Rozwój obszarów metropolitalnych w świetle wybranych koncepcji i teorii naukowych 2.Znaczenie partycypacji społecznej dla efektywności wydatków inwestycyjnych gmin 3.Współpraca dewelopera z wykonawcą nieruchomości-perspektywa przedsiębiorstwa budowlanego 4.Rynkowe mierniki wartości i ich wykorzystanie w ocenie efektywności kreowania wartości spółek sektora budowlanego 5.Rewitalizacja z perspektywy rynku nieruchomości na przykładzie poznańskiej Śródki i wrocławskiego Nadodrza. Analiza ekonomiczno-społeczna 6.Energooszczędne budynki inwentarskie w koncepcji zrównoważonego rozwoju 7.Zróżnicowanie kosztów utrzymania i wyposażenia mieszkań w zależności od typu zasobu mieszkaniowego w Polsce .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znikająca Polska / Piotr Witwicki. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2021. - 219, [4] strony : fotografie ; 20 cm.
Znikająca Polska to historia transformacji opowiedziana z perspektywy miasta średniej wielkości. Włocławek to polskie Detroit, przemysłowy ośrodek, który wbija gwóźdź do własnej trumny. Zamiast wielkiej polityki mamy tu historie ludzi: od tych, którzy zbierali złom po tych, którzy flirtowali z rodzącym się kapitalizmem. W tle: zrujnowane fabryki, rodząca się drobna przedsiębiorczość i brutalna reforma administracyjna. Miasta upada, ale w nim pozostają ludzie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoja firma w social mediach : podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw / Marcin Żukowski. - Wydanie IV poszerzone. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 243, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych! Twojej działalności gospodarczej to oczywiście też dotyczy. Nawet jeśli zechcesz iść pod prąd i nie założysz żadnego profilu firmowego w mediach społecznościowych, Twój sklep, restauracja, firma usługowa i tak będą na Facebooku, w Google'u i innych miejscach w sieci. Pojawią się recenzje, polecenia, pytania. Trochę więc nie masz wyjścia - jeśli chcesz prowadzić firmę w XXI wieku, musisz ją prowadzić także w sieci. Jak to robić skutecznie? Które medium warto wybrać? Jak się w nim reklamować? Jak prowadzić efektywną komunikację z klientami? Tego wszystkiego dowiesz się z najnowszej, uaktualnionej odsłony kultowego już poradnika Marcina Żukowskiego. [onepress.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 13 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Usługa czysto platoniczna : jak z samotności robi się biznes / Oktawia Kromer. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Czarne, 2021. - 240, [7] stron : ilustracje ; 23cm.
(Reportaż)
Co biznes ma wspólnego z miłością? Gdy spojrzeć na to na chłodno, można stwierdzić, że niewiele. Ale chłodne spojrzenie to ostatnia rzecz, na której zależy temu, kto pragnie coś sprzedać. Bohaterami tej książki są ludzie gotowi zapłacić za erzac bliskości. Emeryci zadłużający się na produkty mające dać im „ciepło macierzyńskiej miłości”, studentka psychologii, która za zaskórniaki kupuje w pakietach „przyjacielski dotyk”, „akceptację” i „obecność”, nieśmiały uczeń „trenera podrywu” gotowy na polecenie swojego guru rzucić się w centrum handlowym z pocałunkami na przypadkową dziewczynę. Oktawia Kromer podąża szlakiem firm, które oferują klientom takie i inne zadziwiające towary i usługi. Rozmawia też z samymi przedsiębiorcami: przytulaczami, sprzedawcami ze sklepu wysyłkowego dla więźniów, swatkami, agentkami biur matrymonialnych, pocieszycielką w żałobie... Wiele z tych biznesów wzbudza niesmak. Czuć w nich cynizm, żerowanie na samotności klientów. Część przedsiębiorców ma jednak dobre intencje. A niektórzy sami są samotni. Szewc bez butów chodzi? Tak bywa i ze sprzedawcami „usługi czysto platonicznej”. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Instagram bez filtra / Sarah Frier ; przekład: Jarosław Irzykowski. - Wydanie I. - Łódź : Feeria Wydawnictwo, 2020. - 431, [1] strona : fotografia ; 21 cm.
Instagram bez filtra Sarah Frier Czy pamiętasz jeszcze czasy sprzed powstania Instagrama i publikowania zdjęć w obrębie tego serwisu społecznościowego? Miało to miejsce stosunkowo niedawno, bo przed 2010 rokiem. Jak to się stało, że powstał Instagram? Jak jego twórcy walczyli o swoje miejsce w social mediach? O tym wszystkim przeczytasz w książce Instagram bez filtra, napisanej przez Sarah Frier. Krótka historia Instagrama W 2010 roku Kevin Systrom wraz z Mikiem Kriegerem uruchomili wspólnymi siłami fotograficzny serwis społecznościowy, który połączony był z prostą w obsłudze aplikacją mobilną. Nie minęło dużo czasu, a Instagram cieszył się już ogromną popularnością, wspieraną przez celebrytów entuzjastycznie podchodzących do perspektywy dzielenia się z fanami swoim życiem w ramach tej platformy. Być może orientujesz się, że już po dwóch latach od uruchomienia Instagrama został on przejęty przez giganta sfery social mediów, Facebook, za – bagatela – miliard dolarów. Wówczas w firmie zatrudnionych było zaledwie 13 osób. Tajemnice funkcjonowania Instagrama Jak to się stało, że idealistyczne podejście twórców Instagrama zaowocowało stworzeniem takiego popularnego serwisu? W jaki sposób z obecności na Instagramie korzystają celebryci i tzw. influencerzy? Sarah Frier w swojej książce Instagram bez filtra odsłania po kolei tajemnice funkcjonowania tego serwisu. Dowiedz się, jak wygląda uruchomienie startupu w słynnej Dolinie Krzemowej i poznaj zasady funkcjonowania usług, turystyki i handlu w ramach Instagrama. To książka, która pomoże Ci zrozumieć fenomen tego serwisu. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 70.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZAS NA ZMIANY Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa – po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników – Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Media (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pionierska monografia z zakresu teorii finansowania przedsiębiorstw społecznych, zawierająca również wnioski praktyczne i zalecenia dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw społecznych. Łączy perspektywę polską z europejską i globalną. Publikacja ma na celu identyfikację dotychczasowych i przewidywanych źródeł oraz instrumentów zasilania kapitałowego przedsiębiorstw społecznych stanowiących podstawową determinantę rozwoju ich potencjału ekonomiczno-społecznego. Autor rozważa typologię przedsiębiorstw społecznych, bogactwo form ich działalności, różnorodności zasad i instrumentów finansowania. Przedstawia też doświadczenia innych krajów w zakresie wspierania przedsiębiorstw społecznych. Wypracowuje własną koncepcję struktury organizacyjnej procesu emisji obligacji wpływu społecznego (SIB) i model cyklu obiegu kapitału na rynku obligacji wpływu społecznego. Podstawą są tu przeprowadzone przez autora badania empiryczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 70.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszym empirycznym tomie zostały przeprowadzone analizy według podejścia indukcjonistycznego. Polegało ono na zebraniu nowych faktów obserwacyjnych w sferze innowacji, ich systematyzacji oraz na sformułowaniu uogólnionych prawidłowości. Badania empiryczne zostały ukierunkowane na cztery grupy zagadnień: mechanizmy i rezultaty innowacji w skali mikro i makro, studia przypadków najważniejszych (przełomowych) trendów innowacyjnych, ryzyko i niepowodzenia innowacyjne, tworzenie systemów wspierania innowacyjności. Podejście indukcjonistyczne w badaniu innowacji wzbogaca wyniki poznawcze uzyskane w podejściu teoretycznym (hipotetyczno-dedukcyjnym). Wciąż odnotowuje się nowe fakty obserwacyjne w zakresie innowacji. Duża ich część nie była znana, gdy tworzono teorie i modele. Empiryczne ujęcie innowacji stanowi komplementarne dopełnienie, ale także weryfikację rozważań i twierdzeń teoretycznych zawartych w pierwszym tomie. Wartością dodaną poznania empirycznego jest możliwość odpowiedzi na pytanie o użyteczność i efektywność zmian innowacyjnych w dłuższym okresie. Nowym elementem poznania jest także uogólniona empiryczna identyfikacja i charakterystyka głównych (przełomowych) trendów innowacyjnych, która opiera się na bardzo bogatym zbiorze danych i publikacji. [Gandalf.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Łowcy skór : tajemnice zbrodni w łódzkim pogotowiu / Tomasz Patora. - Wydanie I. - Kraków : Otwarte, 2023. - 364, [4] strony ; 21 cm.
Zaczęło się od anonimu. Kartka A4. „Zestawienie zakładów pogrzebowych, które za łapówki przejęły prosektoria w łódzkich szpitalach”. Tomasz Patora wraz z dwoma innymi dziennikarzami rozpoczął śledztwo, które wkrótce ujawniło jedną z największych afer w historii III RP. Handel informacjami o zgonach, opóźnianie wyjazdów karetek pogotowia, chaos w dystrybucji niebezpiecznych leków i wreszcie - coraz więcej przypadków zaskakujących śmierci. Kilka miesięcy po tym, jak dostarczono anonim do redakcji, sprawą „łowców skór” żył cały kraj, a organy ścigania wszczęły dochodzenie. Dziś, po ponad dwudziestu latach, Patora wraca do sprawy. Przedstawia nieznane dotychczas dokumenty i relacje świadków. Szczegółowo analizuje materiały i krok po kroku ujawnia sieć wzajemnych powiązań, by odpowiedzieć na pytanie kluczowe: jak doszło do tego, że śmierć stała się cenniejsza od życia? [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-biznes : modele i tendencje / Tomasz Bober. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W swej pracy autor wyczerpująco przedstawia istotę e-biznesu, jego rodzaje, formy oraz modele. Szczególną uwagę zwraca na rolę promocji w sieci, która pomaga w utrzymaniu przewagi konkurencyjnej. Podjęta przez autora jest niezwykle ważna dla gospodarki i społeczeństwa.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Dyskusje wokół problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) nie milkną. Bez większego ryzyka można stwierdzić, że systematycznie powiększa się zbiorowość podmiotów zainteresowanych zagadnieniami, które w całości lub w części mieszczą się w zakresie przedmiotowym społecznej odpowiedzialności. Jest to obszar nie tylko dociekań naukowych, ale także coraz powszechniejszych sporów w środowisku praktyków dostrzegających dodatkowe szanse rozwoju firm w kraju i na arenie, międzynarodowej. Procesy integracji i globalizacji likwidują wiele wcześniejszych barier ograniczających możliwy zakres współpracy. W prezentowanych artykułach omawiane są kwestie natury praktycznej, ukazujące sposoby realizacji idei społecznej odpowiedzialności w konkretnych warunkach zdeterminowanych politycznie, społecznie i ekonomicznie, a także rozważania teoretyczne, poszukujące lub identyfikujące najważniejsze racje sprzyjające pomyślnemu rozwojowi tej idei. Można tu wspomnieć choćby o podjęciu dyskusji wokół marketingu społecznego, reputacji przedsiębiorstwa, kwestii środowiskowych, raportowania, budowania strategii czy tworzenia społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Czasopismo tworzy forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Czasopismo jest półrocznikiem, przyjmujemy teksty w językach polskim i angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
A compelling case for the importance of entrepreneurship was made by the World Economic Forum (2018): 'entrepreneurs are key drivers of economic and social progress. Rapidly growing entrepreneurial enterprises are often viewed as important sources of innovation, productivity growth and employment (small and medium-sized enterprises account for 97% of all jobs in emerging economies). Many governments are therefore trying to actively promote entrepreneurship through various forms of support.' Given its significance, we sought to better understand current entrepreneurship trends. In the Spring of 2019, we invited academicians, scientists and practitioners to submit papers that addressed current thinking about entrepreneurial concepts, models, methods and practices. This Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection special issue is the result of a competitive double blind review process. The special issue contains three themes: young entrepreneurs, corporate social responsibility and sustainability, and the technical aspects of entrepreneurship (...).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej