Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(40)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(39)
E-booki
(12)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(8)
Placówka
Planeta 11
(4)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(37)
Filia nr 12
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(9)
Bartkowiak Piotr
(2)
Saniuk Sebastian
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Alińska Agnieszka
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Bera Anna
(1)
Biernacki Michał
(1)
Boruszczak Tomasz (1970- )
(1)
Bzdyra Krzysztof
(1)
Czaja Izabela
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Duszyńska-Zygadło Karolina
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gaschi-Uciecha Agnieszka
(1)
Gerber Michael E. (1936- )
(1)
Goździewska-Nowicka Agnieszka
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(1)
Janczyk-Strzała Elżbieta
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kowalak Robert
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kołosowska Bożena. (1956- )
(1)
Kędzior Dorota (rachunkowość)
(1)
Kędzior Marcin (1977- )
(1)
Kłos Sławomir
(1)
Laszczak Mirosław
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Leoński Wojciech
(1)
Majkut Robert
(1)
Matejun Marek
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Pawlak Marek (1955- )
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Piasecki Bogdan
(1)
Pietrewicz Jerzy W
(1)
Piocha Stanisław
(1)
Pluta Wiesław
(1)
Posadzińska Iwona
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Safian Krzysztof
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Skowron-Grabowska Beata
(1)
Skołud Bożena
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sokołowicz Wieńczysława
(1)
Srzednicki Andrzej
(1)
Strojny Jacek
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Szczepkowska Malwina
(1)
Targalski Jan
(1)
Voss Grażyna
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zawiślińska Izabela
(1)
Zduńska-Leseux Edyta
(1)
Świadek Arkadiusz
(1)
Żukowski Marcin (marketing)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(47)
angielski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Doradcy personalni
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Pracodawcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(24)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(16)
Innowacje
(8)
Zarządzanie
(8)
Przedsiębiorcy
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Finanse
(2)
Finanse publiczne
(2)
Finansowanie
(2)
Kadry
(2)
Konkurencyjność
(2)
Marketing
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Akcje (ekon.)
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Budżety terenowe
(1)
Certyfikacja zgodności
(1)
Controlling personalny
(1)
Crowdfunding
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Giełda
(1)
Globalizacja
(1)
IFS Applications
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Jakość produktu
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Koszty
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MANAGER (system informatyczny)
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Model biznesowy
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Negocjacje
(1)
Obligacje korporacyjne
(1)
Organizacja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Patenty
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Płynność finansowa
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Samofinansowanie
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Spółki
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Upadłość
(1)
Venture capital
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zielona gospodarka
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Raport z badań
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
52 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo a kryzys globalny red. nauk. Roman Sobiecki, Kerzy Pietrewicz. - Warszawa : Szkoła Główna Handlowa, 2010. - 441 s. : wykr. ; 25 cm.
(Przedsiębiorczość XXI wieku)
Treść: 1. Kryzys globalny - identyfikacja i konsekwencje (Kiedy i co po kryzysie?, Kryzysy w sektorze nieruchomości, Kryzysy rolne a bezpieczeństwo żywnościowe, Teoria agencji a niestabilność rynków kapitałowych, Relacje przedsiębiorstwa i banku w warunkach kryzysu, Antykryzysowa interwencja rządu chińskiego, Kryzys a globalizacja); 2. Przedsiębiorstwo - wyzwania i szanse wynikające z kryzysu (Przedsiębiorstwa wobec kryzysu i naruszonej równowagi, Przyczyny wzrostu ryzyka przedsiębiorstw, Polskie przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu, Konsekwencje kryzysu dla małych i średnich przedsiębiorstw, Bariery finansowania przedsiębiorstw przez banki, Kryzys a zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Polityka personalna przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu, Instrumenty finansowe Komisji Europejskiej i Europejskiego, Banku Inwestycyjnego w przeciwdziałaniu skutkom kryzysu, Innowacje przedsiębiorstw jako szansa wyjścia z kryzysu); 3. Kryzys i przedsiębiorstwo okiem przedsiębiorców (Sektor bankowy a kryzys, Niestandardowe działania instytucji finansowych, Regulacje nadzorcze a cykliczność gospodarki, Główne ryzyka polskich przedsiębiorstw na przykładzie Polimex-Mostostal SA, Przedsiębiorstwo rodzinne jako stabilizator polskiej gospodarki na przykładzie Konspol sp. z o.o., Przedsiębiorstwo w kryzysie - analiza przypadku Wikana SA).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby zyskać umiejętności potrzebne przedsiębiorcy Niezależnie od tego, jaki masz pomysł na biznes i w jakiej branży chcesz działać, Harvard Business Review. Podręcznik przedsiębiorcy to podstawowe źródło wiedzy, które umożliwi ci udany start. Rozpoczęcie niezależnej działalności to zawsze ogromne wyzwanie i mnóstwo wątpliwości. Od twojego postępowania zależy, czy twoja firma będzie prosperować, czy upadnie. Musisz zatem poznać sprawdzone podstawy uruchamiania własnej działalności gospodarczej – od napisania biznesplanu, przez tworzenie atrakcyjnych prezentacji dla inwestorów, po uzyskanie pierwszego kredytu. Warto także wiedzieć, jak sprawdzić swój pomysł, zanim zainwestujesz w niego pieniądze, oraz nauczyć się nie tylko wykorzystywać możliwości biznesowe, ale również je tworzyć. Książka ta szczegółowo przedstawia wszystkie te zagadnienia oraz wiele innych istotnych kwestii, czerpiąc z zasobów wiedzy praktycznej i teoretycznej zgromadzonych w archiwach "Harvard Business Review". Nie rozstawaj się z nią ani na chwilę przez cały okres rozwijania firmy, bo dzięki niej zdecydowanie zwiększysz swoje szanse na sukces w biznesie. W Harvard Business Review. Podręczniku przedsiębiorcy znajdziesz m.in.: • proces zakładania firmy - krok po kroku, • wiadomości na temat pozyskiwania funduszy i finansowania na różnych etapach działalności, • zwięzłe omówienia najnowszych badań i poglądów na temat przedsiębiorczości, których autorami są tacy eksperci „Harvard Business Review”, jak Marc Andreessen i Reid Hoffman, • udoskonalane latami najlepsze praktyki biznesowe, • historie prawdziwych firm, takich jak Airbnb i eBay. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością. Wszystko to w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenia - własne oraz właścicieli firm, którym od lat pomaga zmagać się z twardymi regułami obowiązującymi w świecie small biznesu. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Charakterystyka sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2005-2011 (Teoretyczne i pragmatyczne podejście do problemu definiowania pojęcia przedsiębiorstwa, Istota oraz definicje małego i średniego przedsiębiorstwa, Bariery i ograniczenia w funkcjonowaniu małych i średnich przedsiębiorstw (w świetle badań prowadzonych w Polsce), Ewidencja księgowo-podatkowa i sprawozdawczość finansowa małych i średnich przedsiębiorstw, Ogólna sytuacja przedsiębiorstw sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2005-2011) ; 2. Teoria i praktyka źródeł finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw (Teoretyczne zagadnienia dotyczące źródeł finansowania działalności podmiotów gospodarczych, Satyczne mierniki oceny poziomu zadłużenia, Dostęp przedsiębiorstw sektora małych i średnich przedsiębiorstw do źródeł bankowych, Regulacje ostrożnościowe dotyczące działalności kredytowej banków ograniczające dostęp przedsiębiorstw do kredytów, Działania banków funkcjonujących w Polsce w zakresie udzielanych kredytów dla małych i średnich przedsiębiorstw w latach 2005-2012) ; 3. Rynek Catalyst jako źródło pozyskania kapitału dłużnego dla małych i średnich przedsiębiorstw (Rynek finansowy - podstawowe zagadnienia teoretyczne, Główne założenia i zasady funkcjonowania alternatywnego systemu obrotu akcjami i obligacjami w Polsce, Obligacje korporacyjne jako źródło finansowania działalności przedsiębiorstwa, Ocena rynku Catalyst obligacji emitowanych przez przedsiębiorstwa sektora MŚP w Polsce w latach 2009-2012) ; 4. Alternatywny System Obrotu NewConnect (Wymogi dopuszczeniowe i obowiązki informacyjne emitentów na Alternatywnym Systemie Obrotu NewConnect, New Connect na tle innych alternatywnych systemów obrotu akcjami w Europie, Debiuty na Alternatywnym Systemie Obrotu NewConnect w latach 2007-2013, Koszty wejścia i obecności spółek na Alternatywnym Systemie Obrotu NewConnect, Przejście spółki z Alternatywnego Systemu Obrotu NewConnect na rynek regulowany GPW - uwarunkowania i ocena finansowych konsekwencji).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krajowy system innowacji w Polsce / Arkadiusz Świadek. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 373 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest efektem ponad dziesięciu lat pracy naukowo-badawczej autora, którą rozpoczął w Uniwersytecie Szczecińskim i kontynuował od 2010 roku wraz z zespołem w Uniwersytecie Zielonogórskim. W tym czasie przebadano ankietowo ponad 7000 przedsiębiorstw sekcji przetwórstwo przemysłowe w Polsce w poszukiwaniu systemowych prawidłowości w zakresie realizowanej tam działalności innowacyjnej. Reguł rządzących systemem nie można zrozumieć z perspektywy jednostki (przedsiębiorstwa) i uogólnień, metodą dedukcji, przekładając na pełną zbiorowość podmiotów gospodarczych. Stąd pomysł, aby zbadać możliwie dużą ich grupę i ocenić jakie zasady rządzą krajowym systemem innowacji w Polsce. To oryginalne studium badawcze bazuje na analizach statystycznych przeprowadzonych na grupie 5209 przedsiębiorstw przemysłowych docelowo przyjętych do końcowych obliczeń (warstwowanie regionalne). Próba przebadania blisko 80 000 przedsiębiorstw trwała sześć lat. Poza autorskim systemowym badaniem ankietowym, autor skorzystał z danych skumulowanych udostępnionych przez Główny Urząd Statystyczny i Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce. Dzięki nim dopełniono badanie przemysłu analizami instytucji otoczenia biznesu oraz sfery B+R w Polsce w latach 1994-2014. Dzięki przeprowadzonym bogatym studiom literaturowym i dwóm równoległym badaniom empirycznym, autor sformułował szereg uwag, nierzadko krytycznych, pod adresem prowadzonej w Polsce polityki innowacyjnej, zwracając uwagę na jej częstą nieadekwatność w stosunku do potrzeb gospodarki. Specyfika kraju i poziom jego dojrzałości społeczno-ekonomicznej, to naturalne okoliczności wymagające uwzględnienia w programowaniu jego długofalowego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie personelem w małej firmie / Małgorzata Sidor-Rządkowska. - Wydanie III. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 217, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(HR)
Podkreśla się powszechnie, że jedną z barier ograniczających rozwój małych firm są trudności związane z kierowaniem ludźmi. Każde tego typu przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak możliwe i pożądane jest dopasowanie prezentowanych tu modeli działania do konkretnych potrzeb, uwarunkowań i okoliczności. Omawiając zatem specyfikę zarządzania ludźmi w małej firmie (rozumianej tu jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 osób), autorka skupia się na zagadnieniach, których znaczenie można uznać za strategiczne: rekrutacja i selekcja - wybór sposobu ich przeprowadzenia i szczegóły postępowania, rozwój i doskonalenie pracowników - adaptacja i kariera zawodowa w firmie, szkolenia, motywowanie i wynagradzanie personelu - teorie motywacji a praktyka zarządzania, < kształtowanie systemów wynagrodzeń, systemy ocen - kryteria, przegląd metod, prowadzenie rozmów oceniających, rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej - postępowanie przy zwalnianiu zatrudnionych. Przegląd opisywanych dotąd w literaturze modeli i przytaczane wyniki badań zapewniają solidną podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień, zaś odwołanie się do konkretnych przykładów z dzisiejszej polskiej rzeczywistości gospodarczej zwiększa praktyczną przydatność książki jako przewodnika dla menedżerów i właścicieli firm. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sektor MSP w każdej gospodarce decyduje o jej: kształcie, strukturze, dochodach, liczbie miejsc pracy (...). Opracowanie podejmuje wątek w funkcjonowaniu przedsiebioprstw sektora MSP, a dotyczy identyfikacji strategii tychże przedsiebiorstw. .... [z okładki]
Spis treści: Wybrane składowe współczesnych przedsiębiorstw ; Identyfikacja specyficznych cech przedsiębiorstw sektora MSP ; Koncepcja zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie sektora MSP ; Identyfikacja strategicznej karty wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem sektora MSP ; Kierunki rozwoju przedsiębiorczości ; Współczesne strategie rozwoju przedsiębiorstw sektora MSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1229) 1155)
Przedsiębiorstwa działają obecnie w warunkach, które cechuje duża złożoność, burzliwość i niesta­bilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą niezwykle dynamicznie ilość czynników oddziałujących na przedsiębiorstwo, a także ich dynamikę. Za­równo ilość, jak i przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na funkcjono­wanie i rozwój przedsiębiorstw stawiają przedsiębiorców przed trudnymi wyborami, które decydują o ich sukcesie bądź porażce. Postęp technologiczny, zmiany zachowań klientów, zwiększona i globalna konkurencja, krótki cykl życia produktów i zmieniający się biznes (m.in. globalizacja, internacjonalizacja działalności, specjalizacja) to niektóre z czynników, które tworzą potrzebę zmian w organizacjach. (…)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Celem monografii jest porównanie struktury kapitału małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Polsce należących do różnorodnych branż oraz czynników ją kształtujących. Zwrócono uwagę na znaczenie MŚP we współczesnej gospodarce, ich oddziaływanie na rozwój i wzrost gospodarczy, innowacje, tworzenie nowych miejsc pracy oraz rozwój ekonomiczny regionów. Zaprezentowano najważniejsze teorie finansów przedsiębiorstw kształtujące zadłużenia MŚP. W szczególności omówiono teorie: zysku netto, klasyczną, F. Modiglianiego i M. Millera, bankructwa, kompromisową, agencji, sygnałów oraz kolejności źródeł finansowania. Dokonano również charakterystyki czynników determinujących strukturę kapitału MŚP, w szczególności tych, które oddziałują w największym stopniu na poziom zadłużenia MŚP, tj. wiek, wielkość, możliwość rozwoju, płynność finansowa, rentowność, struktura aktywów, ryzyko, branża, status spółki giełdowej. W części empirycznej przedstawiono źródła i kryteria wyboru materiału empirycznego. Przedmiotem analizy było 6116 spółek należących do sektora MŚP. Materiał empiryczny stanowią dane finansowe zebrane z wykorzystaniem bazy EMIS, pochodzące z lat 2014–2017. W pracy zastosowano metody wnioskowania indukcyjnego oraz dedukcyjnego. Interpretacja wyników została przeprowadzona z zastosowaniem metod wnioskowania statystycznego.[wydawnictwo.uek.krakow.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoja firma w social mediach : podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw / Marcin Żukowski. - Wydanie IV poszerzone. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 243, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych! Twojej działalności gospodarczej to oczywiście też dotyczy. Nawet jeśli zechcesz iść pod prąd i nie założysz żadnego profilu firmowego w mediach społecznościowych, Twój sklep, restauracja, firma usługowa i tak będą na Facebooku, w Google'u i innych miejscach w sieci. Pojawią się recenzje, polecenia, pytania. Trochę więc nie masz wyjścia - jeśli chcesz prowadzić firmę w XXI wieku, musisz ją prowadzić także w sieci. Jak to robić skutecznie? Które medium warto wybrać? Jak się w nim reklamować? Jak prowadzić efektywną komunikację z klientami? Tego wszystkiego dowiesz się z najnowszej, uaktualnionej odsłony kultowego już poradnika Marcina Żukowskiego. [onepress.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 13 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości / Robert Majkut. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia stanowi odpowiedź na pytanie dotyczące współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość oraz możliwości, jakie dają one w zakresie skutecznego zarządzania podmiotami gospodarczymi. Ponadto wśród kwestii, które wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorców i zarządzanie podmiotami gospodarczymi, omówiono: • procesy integracji gospodarek, przede wszystkim w wymiarze globalnym • zmiany obserwowane na rynku pracy − zarówno w liczbie, jak i jakości kapitału ludzkiego • zmiany w zachowaniach konsumentów • pojawianie się nowych kategorii nabywców z niewystępującymi do tej pory preferencjami • postęp w dziedzinie technologii − jako nowy czynnik przedsiębiorczości, a także jako determinanta organizacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. W dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego współczesnym czynnikiem przedsiębiorczości jest innowacyjność, przez co w książce mocno podkreślono kwestię zarządzania innowacjami. Dodatkowo, analizując strukturę przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale także w innych gospodarkach i postępującą dominację w tej strukturze przedsiębiorstw mikro, małych oraz średnich, istotnym omówionym czynnikiem współczesnej przedsiębiorczości jest specyfika zarządzania podmiotami gospodarczymi tej kategorii. W monografii zawarte są analizy teoretyczne i empiryczne współczesnych czynników i uwarunkowań oddziałujących na przedsiębiorców, a także studia literaturowe nad uwarunkowaniami funkcjonowania przedsiębiorców oraz czynnikami przedsiębiorczości, które są analizowane w istniejących opracowaniach. Oprócz walorów poznawczych książka ma wartość praktyczną − wskazuje przedsiębiorcom możliwe do podjęcia działania w sferze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej