Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(30)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(2)
Placówka
Planeta 11
(5)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(25)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Autor
Kłeczek Ryszard
(2)
Adamczyk Józef (tłumacz)
(1)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Albigowski Marek
(1)
Andrzejczak Małgorzata
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Baran Radosław
(1)
Baranowska-Prokop Ewa
(1)
Bogusz Katarzyna
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Cain Geoffrey (1986- )
(1)
Caslione John A
(1)
Christensen Clayton
(1)
Covey Sean
(1)
Czech Magdalena
(1)
Day Derek (1949- )
(1)
Domański Tomasz (marketing)
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Edwards Helen (1965- )
(1)
Frąckiewicz Ewa (organizacja i zarządzanie)
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gordon William
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Hauke-Lopes Aleksandra
(1)
Huling Jim
(1)
Hutt Michael D
(1)
Jaksa Michael
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowal Witold
(1)
Lambin Jean-Jacques
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Lisiecka Krystyna
(1)
Maney Kevin
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mazurkiewicz Ludwik
(1)
McChesney Chris
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Michalski Jakub
(1)
Miśkiewicz Magdalena
(1)
Ociepa Roman
(1)
Oczko Bartosz
(1)
Olko Sławomir
(1)
Piercy Nigel
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Pringle Hamish
(1)
Pukas Anetta
(1)
Ratajczak-Mrozek Milena
(1)
Rusiński Michał
(1)
Siemiński Waldemar (1943- )
(1)
Soniewicki Marcin
(1)
Speh Thomas W
(1)
Strzyżewska-Kamińska Marianna
(1)
Styś Aniela
(1)
Stępień Beata
(1)
Taylor David (1945- )
(1)
Tichy Maciej
(1)
Topczewska Teresa
(1)
Virapen John
(1)
Wieczerzycki Marcin
(1)
Woźniczka Jarosław (1964- )
(1)
Wrzosek Wojciech
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(14)
Menedżerowie
(3)
Inwestorzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Marketing strategiczny
(14)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Marketing
(6)
Firma (nazwa)
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Planowanie strategiczne
(3)
Zarządzanie
(3)
Sukces
(2)
Analiza strategiczna
(1)
Cele życiowe
(1)
Controlling
(1)
Controlling personalny
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Globalizacja
(1)
Grupa Samsung
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Innowacje ekologiczne
(1)
Jakość produktu
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Leki
(1)
Logistyka
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Model biznesowy
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nieruchomości
(1)
Organizacja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Polityka regionalna
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przemysły kreatywne
(1)
Przywództwo
(1)
Płynność finansowa
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Samorząd gminny
(1)
Sieć handlowa
(1)
Strategia
(1)
Symbole
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Teoria chaosu
(1)
Toyota Jidōsha Kabushiki Kaisha
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zielona gospodarka
(1)
Znak towarowy
(1)
Znak towarowy UE
(1)
Znaki towarowe
(1)
Łańcuch wartości
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Korea Południowa
(1)
Polska
(1)
Unia Europejska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Transport i logistyka
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Strategiczne ; t. 1)
arządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookresowej działalności gospodarczej oraz wyjaśnienia przyczyn leżących u podstaw przewagi konkurencyjnej i sukcesu organizacji. I to dla różnych przedsiębiorstw. Te zagadnienia przedstawiono w pierwszym tomie podręcznika. Pokazano też bogate instrumentarium metod analiz strategicznych, powszechnie uznawanych za trudne i pracochłonne, a w opinii niektórych czytelników za dostępne tylko dla praktyków w wielkich korporacjach i ich sztabów strategów. Podręcznik jest skierowany dla studentów, co nie wyklucza jako odbiorców przedstawicieli małych i średnich organizacji.[PWN]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co sprawia, że niektóre marki od wielu lat niezmiennie rosną w siłę, a inne - nawet jeśli odniosły spektakularny sukces - upadają? Dlaczego jedne są w stanie przetrwać największe zawirowania gospodarcze i społeczne, a drugie nie potrafią sprostać oczekiwaniom klientów oraz wymogom rynku? Na te pytania, i jeszcze wiele innych, znajdziesz odpowiedź w tej książce. Jest to uznany w wielu krajach podręcznik akademicki poświęcony zarządzaniu marką, będący jedną z najbardziej obszernych pozycji na ten temat wydanych na świecie. Polska edycja została wzbogacona o aktualne dane liczbowe oraz o przykłady zaczerpnięte z realiów naszego krajowego rynku, dzięki czemu stanowi cenne i wiarygodne źródło wiedzy. Adresaci: Książka adresowana jest do studentów zarządzania, marketingu oraz słuchaczy wykładów poświęconych marce. Publikacja skierowana jest także do menedżerów i szefów marketingu oraz do pracowników agencji reklamowych i public relations . [ksiegarnia.pwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Chaos. zarządzanie i marketing w erze turbulencji znani stratedzy gospodarczy, Philip Kotler i John Caslione, przedstawiają intrygującą choć niepokojącą tezę, że burzliwe czasy nie są żadną aberracją, lecz stanowią nowe oblicze normalności. Obecna zapaść gospodarcza należy do elementów niestabilnej epoki turbulencji, w której globalizacja i technologia całemu światu dają ogromne szanse, ale także stwarzają gigantyczne ryzyko. Ten świat rozciera na miazgę nieprzygotowanych, a wynagradza zapobiegliwych, czyli te dziarskie firmy, które potrafiły przewidzieć potencjalne zagrożenia i szybko na nie zareagować. & Praktyczna, interesująca i aktualna książka Chaos. zarządzanie i marketing w erze turbulencji stanowi nieodzowny przewodnik dla wszystkich liderów, którzy teraz chcą przetrwać burze gospodarcze, a w przyszłości prosperować pomimo nieuniknionych zawirowań. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na sukces każdej marki składa się wiele elementów, które należy uwzględnić i właściwie powiązać. Książka Davida Taylora - światowej sławy specjalisty w dziedzinie zarządzania marką - w błyskotliwy i przystępny sposób omawia te zagadnienia. Posługując się przykładami wielu znanych firm, autor pokazuje, jak uniknąć niebezpiecznych pułapek i stworzyć zintegrowaną wizję marki opartą na precyzyjnej kompozycji marketingowej.Wizja marki to nowatorski przewodnik, który nie wymaga od czytelnika wielu godzin żmudnej lektury. Taylor unika zbędnego teoretyzowania - podstawą jego metody jest doświadczenie.[ksiegarnia.pwn].
Spis treści: W poszukiwaniu wizji ; Realizowanie wizji ; Działalność ukierunkowana na markę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne ; 338)
Publikacja jest przeznaczona dla studentów uczęszczających na zajęcia z marketingu oraz dla osób, które chciałyby rozwijać praktyczne umiejętności tworzenia i wdrażania strategii marketingowej firmy na rynku zagranicznym.
Spis treści : Studia przypadków (IKEA, Disneyland, LEGO, OKNOPLAST, Peroni Nastro Azzurro, Netguru, brand24, OTCF) ; Zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Intersujący reportaż o wielkim biznesie, polityce i obsesji. Zaczynali jako firma rolnicza produkująca cukier, papier i nawozy – dziś są technologicznym gigantem. Samsung przez dziesięciolecia był postrzegany przez konkurencję jako zręczny naśladowca, a teraz ściga się z największymi graczami na rynku nowych technologii. Firma zatrudnia ponad 300 tysięcy osób i posiada jedną czwartą rynku smartfonów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niemal wszyscy pracujemy w firmach wytwarzających i wykorzystujących produkty i usługi markowe. Marka stała się nieodłączną częścią naszego życia zawodowego i prywatnego. Jest gwarancją jakości, mówi, czego możemy się spodziewać po danym produkcie, usłudze czy przedsiębiorstwie. Bill Gordon i Hamish Pringle dowodzą, że kluczowym elementem zarządzania marką są po prostu dobre maniery i właściwe zachowanie.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategiczne zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie / Grzegorz Michalski. - Wydanie 2 zmienione (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2015. - 221 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie ma wpływ na skuteczne realizowanie podstawowego celu działania przedsiębiorstwa, ja­kim jest pomnażanie bogactwa właścicieli, realizowane dzięki zwiększaniu wartości przedsiębiorstwa. Zastanawiając się nad strategicznym po­dejściem do zarządzania płynnością finansową, warto sobie odpowiedzieć na pytania dotyczące optymalnego poziomu składników kształtujących poziom płynności w przedsiębiorstwie, takich jak: należności, zapasy czy środki pieniężne. Ilość zamrożonego w nich kapitału rzutować będzie na realizację podstawowego celu zarządzania przedsiębiorstwem.[cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Naturalną cechą ludzi jest chęć zwyciężania. Każdy chce wygrywać. Nic nie motywuje bardziej niż bycie częścią zespołu, który zna swój cel, dąży do niego i jest zdeterminowany, aby go osiągnąć. Dlaczego więc tak wiele wspaniałych i ambitnych planów nigdy nie doczekało się realizacji? Każdy menedżer zapewne pamięta inicjatywy, które mogły przynieść firmie fantastyczny sukces, ale rozmyły się w natłoku codziennej pracy i zniknęły w szalejącym wirze bieżących spraw. Aby osiągać wyjątkowe wyniki, trzeba doprowadzić zespół do zmiany zachowania i nauczyć się walczyć z nawałem codziennych zadań, który w wielu organizacjach jest przeciwnikiem nie do pokonania. Opisana w tej książce metodologia 4DX, czyli czterech dyscyplin realizacji, jest zestawem zasad, dzięki którym w samym środku wiru bieżących spraw zapewnisz realizację kluczowych celów strategicznych w swojej organizacji. Cztery dyscypliny wydają się banalne i łatwe do zrozumienia. Ich wdrożenie jednak może stanowić poważne wyzwanie. W książce dokładnie i przystępnie przedstawiono techniki wdrażania zasad czterech dyscyplin: od wyczerpującego opisu ich specyfiki po praktyczne wskazówki. Znalazły się tu również informacje o możliwych błędach, ich konsekwencjach oraz sposobach minimalizowania ryzyka porażki we wdrożeniu. [znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sektor MSP w każdej gospodarce decyduje o jej: kształcie, strukturze, dochodach, liczbie miejsc pracy (...). Opracowanie podejmuje wątek w funkcjonowaniu przedsiebioprstw sektora MSP, a dotyczy identyfikacji strategii tychże przedsiebiorstw. .... [z okładki]
Spis treści: Wybrane składowe współczesnych przedsiębiorstw ; Identyfikacja specyficznych cech przedsiębiorstw sektora MSP ; Koncepcja zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie sektora MSP ; Identyfikacja strategicznej karty wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem sektora MSP ; Kierunki rozwoju przedsiębiorczości ; Współczesne strategie rozwoju przedsiębiorstw sektora MSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wiedzą w klastrach i sieciach w przemysłach kreatywnych / Sławomir Olko. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 246 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Współpraca pomiędzy organizacjami w ramach sieci i klastrów obejmuje wiele obszarów, w tym obszar kreatywności, a więc umiejętności tworzenia nowych, niespotykanych do tej pory rozwiązań. Zjawisko to zostało przebadane w klastrach kreatywnych, czyli klastrach działających w sektorach kreatywnych i kultury. W monografii przedstawiono wyniki badań dotyczących tworzenia i przekazywania wiedzy, prowadzonych w sieciach i klastrach w Polsce oraz krajach UE. Wyjaśnienie teoretyczne współpracy sieciowej w klastrach kreatywnych odnosi się do teorii sieci działań, która wpisuje się w nurt podejścia sieciowego w naukach organizacji i zarządzania. Autor proponuje zastosowanie koncepcji sieci działań tworzących wartości emocjonalne, która pozwala na opis działań sieci międzyorganizacyjnej, wykorzystując do tego celu: • analizę relacji między członkami sieci z zastosowaniem oprogramowania SNA (Social Network Analysis), • mapę kompetencji członków sieci, • diagram sieci działań obrazujący powiązania pomiędzy działaniami a zasobami i efektami, bazujący na standardzie EPC (Event Process Chain). Wartości emocjonalne, które są efektem oraz unikalnym zasobem sieci i klastrów, mają coraz większy udział w modelach biznesowych w przemysłach kreatywnych oraz pozostałych sektorach gospodarki. Mają również ogromne znaczenie społeczne związane z umacnianiem tożsamości regionów, miast i społeczności lokalnych. Publikację można polecić naukowcom, doktorantom, studentom, jak również praktykom zajmującym się zarządzaniem w sieciach i klastrach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czego można nauczyć się od Toyoty? Jak podwoić lub potroić szybkość każdego procesu. Jak wbudować jakość w systemy miejsca pracy. Jak olbrzymie koszty ukrytych strat. Jak zrobić z każdego pracownika kontrolera jakości. Przy kapitalizacji rynkowej większej od wartości General Motors, Forda i Chryslera razem wziętych, Toyota jest również (jak dotąd), najrentowniejszym na świecie producentem samochodów. Dobrze znaną "tajną bronią" Toyoty jest szczupła produkcja - rewolucyjne podejście do procesów, wynalezione w tej firmie w latach 50. i doskonalone przez całe dziesięciolecia. Mniej wiadomo o zasadach zarządzania leżących u podstaw szczuplej produkcji, szczupłych prac rozwojowych i wszystkich procesów produkcyjnych i usługowych tego przedsiębiorstwa. Firmy na całym świecie starają się dziś wdrażać radykalny system Toyoty, aby przyśpieszyć procesy, ograniczyć straty i poprawić jakość. Czy jednak ich kierownictwa zaglądają dostatecznie głęboko pod powierzchnię narzędzi i technik, by dojrzeć rzeczywiste podstawy sukcesu Toyoty? "Droga Toyoty" wyjaśnia swoiste podejście Toyoty do szczupłego zarządzania - 14 zasad ożywiających charakterystyczną dla tej firmy kulturę obsesji na punkcie jakości i wydajności. Czytelnik uzyska dzięki tej książce cenną wiedzę, którą można wykorzystać w odniesieniu do każdej firmy i każdego procesu gospodarczego - zarówno w dziedzinie usług, jak i wytwarzania. Dowie się w jaki sposób właściwa kombinacja dalekosiężnej ogólnej koncepcji, procesów, ludzi i rozwiązywania problemów może przekształcić jego firmę w szczupłą, uczącą się organizację - jak wkroczyć na "drogę Toyoty".[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia stanowi kompleksowe, pod wieloma względami oryginalne, o istotnych walorach merytoryanych i poznawaych rozwiązanie problemu ekoinnowacji regionalnych.(...) Pozwala dostarczyć decydentom politycznym poszczególnych województw narzędzia budowy procesowego modelu tworzenia regionalnych strategii ekoinnowacji oraz modelu oceny ekoinnowacyjnej dojrzałości opracowanych regionalnych strategii ekoinnowacji. Zbudowane modele i narzędzie badawcze na potrzeby niniejszej monografii może posłużyć praktyce, ponieważ wypełnia założenie, że dyscyplina nauk o zarządzaniu powinna służyć życiu gospodarczemu i społecznemu".[ksiegarniaekonomiczna.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Wzrastająca rola sektora usług w gospodarce, oznaczająca występowanie procesów serwicyzacyjnych jako efektu rozwoju cywilizacyjnego, należy do ciągle aktualnych problemów badawczych. Rynek usług oraz wykształcone struktury tego sektora nie są zjawiskiem trwałym, przekształcają się one pod wpływem zmieniających się uwarunkowań oraz tendencji, które nawiązują do nowych wyzwań współczesnego świata. W niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie artykuły autorów, którzy wzięli udział w V Jubileuszowej Konferencji Usługi 2014 zorganizowanej przez Katedrę Podstaw Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W ramach publikacji próbowano nakreślić tendencje rozwoju rynku usług w Polsce na tle ewolucji wiedzy marketingowej. Opracowanie składa się z czterech części. Pierwsza grupa tekstów to podejmowane przez autorów próby rozstrzygnięć problemów o charakterze modelowym opisanych za pomocą kategorii specyficznych dla usług („logika usługowa”, „model tożsamość oferty usługowej”, „marketing doświadczeń”) oraz kwestii dotyczących metod badawczych („test koniunktury”, „dopasowanie modelu do danych empirycznych”). Druga, największa grupa tekstów dotyczy zastosowania w działalności usługowej kategorii istotnych dla marketingu, zarządzania i ekonomii. Zawierają one m.in. takie pojęcia, jak: „marketing wewnętrzny”, „efekt kraju pochodzenia”, „crowdsourcing”, „interesariusze” „procesy logistyczne”, „zachowania klientów”, które zostały zastosowane do opisu i analizy działań przedsiębiorstw usługowych. Trzecia grupa to artykuły poświęcone e-usługom i innowacjom w działaniach usługowych. Czytelnik znajdzie w nich próby poszukiwania i zastosowania nowych kategorii o charakterze interdyscyplinarnym do opisu i analizy współczesnych zjawisk na rynku usług. W czwartej grupie znajdują się teksty dotyczące wybranych usług publicznych analizowanych przy zastosowaniu różnych kategorii zarządczych (np. kategorie zarządzania strategicznego, zarządzania projektami, trendy rozwojowe rynku ) i metod (analiz jakościowych i ilościowych). Wobec ogromnej złożoności sektora usług wiążącej się z wewnętrznymi przekształceniami na tym rynku w Polsce również tematyka publikacji jest bardzo szeroka. Podsumowując jednak przegląd artykułów w tym zbiorze, można stwierdzić, że dominuje w nich stosowanie kategorii ze sfery marketingu i zarządzania do analizy specyficznej dziedziny działalności usługowej, co świadczy w pewnym sensie o tym, że teoria (teorie) usług, wraz z własnymi, specyficznymi kategoriami i modelami, wciąż czeka na odkrycie przez polskich autorów. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania. Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej