Kowal Witold
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(664)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(546)
Kowal Witold
(-)
Drewnowski Jacek (1974- )
(503)
Kochanowski Jan
(490)
Konopnicka Maria
(425)
Christie Agatha (1890-1976)
(409)
Roberts Nora (1950- )
(408)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(385)
Zarawska Patrycja
(377)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(374)
Popławska Anna (filolog)
(371)
Steel Danielle (1947- )
(370)
Fabianowska Małgorzata
(365)
Disney Walt (1901-1966)
(362)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(332)
Beaumont Émilie (1948- )
(324)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Zimnicka Iwona (1963- )
(309)
King Stephen (1947- )
(299)
Gawryluk Barbara (1957- )
(279)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(274)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(271)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(270)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(267)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(267)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(266)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(265)
Trzeciak Weronika
(262)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(260)
Prus Bolesław (1847-1912)
(254)
Krasicki Ignacy
(251)
Goscinny René (1926-1977)
(245)
Shakespeare William (1564-1616)
(245)
Tuwim Julian (1894-1953)
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Szulc Andrzej
(244)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(233)
Rzehak Wojciech (1967- )
(233)
Słowacki Juliusz
(233)
Włodarczyk Barbara
(231)
Widmark Martin (1961- )
(225)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(220)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(220)
Mazan Maciejka
(220)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(218)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(214)
Fabisińska Liliana (1971- )
(209)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(204)
Goliński Zbigniew
(201)
Webb Holly
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Ochab Janusz (1971- )
(196)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(195)
Bélineau Nathalie
(194)
Marlier Marcel (1930-2011)
(193)
Ross Tony (1938- )
(192)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(190)
Czechowicz Józef
(188)
Willis Helena (1964- )
(188)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(184)
Kraśko Jan (1954- )
(183)
Mickiewicz Adam
(183)
Supeł Barbara
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(178)
Coben Harlan (1962- )
(177)
Marciniakówna Anna
(177)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(176)
Szal Marek
(175)
Stanecka Zofia (1972- )
(172)
Skalska Katarzyna
(171)
Astley Neville
(169)
Baker Mark (1959- )
(169)
Ławnicki Lucjan
(169)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(168)
Siemianowski Roch (1950- )
(168)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(166)
Kozak Jolanta (1951- )
(166)
Masterton Graham (1946- )
(166)
Kiss Jacek
(164)
Górski Wojciech (ilustrator)
(163)
Karpiński Marek (1948- )
(163)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(162)
Milne A. A. (1882-1956)
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Grimm Jacob (1785-1863)
(160)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(160)
Grisham John (1955- )
(158)
Praca zbiorowa
(158)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(157)
Mortka Marcin (1976- )
(157)
Możdżyńska Aldona
(157)
Onichimowska Anna (1952- )
(156)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(156)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Marketing
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań szeroko ujmowanych nauk ekonomicznych (obejmujących ekonomię i zarządzanie) są zachowania uczestników rynku. Ich poznanie ma głęboki sens naukowy, gdyż to one ostatecznie kreują wyniki ekonomiczne. Mimo wielorakich badań tych zachowań człowiek nie jest w stanie przewidywać wszystkich zjawisk ekonomicznych, czego potwierdzeniem są różnego rodzaju kryzysy (gospodarcze lub pojedynczych przedsiębiorstw). Wydaje się, iż dokonywana od stuleci interpretacja zachowań człowieka jako podmiotu ekonomicznego ciągle jest niewystarczająca. Wyborom ekonomicznym towarzyszą przecież stany mentalne – zjawiska coraz bardziej zauważalne w teoriach. Być może słaba zdolność predykcji zjawisk ekonomicznych wynika z braku właściwego rozpoznania stanów mentalnych towarzyszących ludziom. W dotychczasowym dorobku teoretycznym zachowania ekonomiczne człowieka często były postrzegane jako zjawiska automatyczne, o liniowych zależnościach między bodźcem a reakcją. Tymczasem reakcja człowieka jest oparta na jego subiektywnych interpretacjach (ocenach). Cechą wyróżniającą człowieka jest to, iż wartościuje swoje otoczenie, w tym organizację w której funkcjonuje, jej wyniki oraz zachodzące w niej działania. Powszechnie przyjęło się, iż podstawowymi kryteriami oceny (wartościowania) w naukach ekonomicznych są kategorie oparte na pojęciach efektywność i skuteczność. Ich interpretacja (skuteczności i efektywności) często ma charakter subiektywny, gdyż jest dokonywana w kontekście ocen użyteczności różnych koncepcji teoretycznych, różnego postrzegania celów przedsiębiorstwa. Wskazane problemy nie są zagadnieniami nowymi w naukach ekonomicznych. Podejście subiektywne stanowiło cechę wyróżniającą tzw. szkołę psychologiczną (austriacką) ekonomii. Interpretacja pojęć efektywność i skuteczność ma z kolei długoletnią historię. Być może zasadne jest spojrzenie na problem ocen ekonomicznych przedsiębiorstwa (skuteczności i efektywności) z nieco innej perspektywy. Witold Kowal, dr hab. – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pracownik Katedry Zarządzania Marketingowego (Instytut Marketingu). Jego zainteresowania naukowe dotyczą: skuteczności oraz efektywności organizacji i marketingu, rozwoju koncepcji marketingowych, procesów zarządzania marketingiem, procesów informacyjnych w marketingu. Jest autorem wielu publikacji, w tym monografii pt. Kontrola skuteczności marketingowej – problem zmienności interpretacji i pomiaru (2010) oraz współautorem książek Zarządzanie marketingiem (2014), Strategiczne planowanie marketingowe (1996) oraz Marketing. Jak to się robi? (1992). Współpracował z 27 firmami w charakterze konsultanta lub trenera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
In their broadest definition, economic sciences, which include economics and management, study the behaviour of market participants. As it is this behaviour that ultimately creates economic results, it makes eminent scientific sense to understand it. Yet despite multiple studies in this field we cannot predict all economic phenomena, which is evidenced by recurrent crises (affecting both the overall economy and individual firms). It appears that human behaviour in an economic context has, as of yet, been insufficiently researched. Economic choices are accompanied by mental states which are increasingly often addressed by economic theory. Our poor ability to predict economic phenomena might stem from the fact that human mental states have not been adequately described. In the existing body of theory, human economic behaviour is viewed as automatic, with linear relationships between stimulus and reaction, while in fact human responses are underpinned by subjective interpretations (judgements). The distinguishing trait of humans is that we judge our environment, including the organizations we are part of, their results, and the activities occurring within them. It has been generally recognized that categories based on the concepts of efficiency and effectiveness are the principal criteria of evaluation (judgement) in economic sciences. The interpretation of effectiveness and efficiency is often subjective, as it is made in the context of the utility of various theoretical concepts, of diverse ways of perceiving a firm’s goals. The problems indicated above are not new to economic sciences. A subjective approach was the distinctive feature of the so-called ‘psychological’ (Austrian) school of economics. The interpretation of the concepts of effectiveness and efficiency has a long tradition too. It may be reasonable to approach the problem of the economic evaluation of a firm (including effectiveness and efficiency assessment) from a slightly different perspective.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej