Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(55)
IBUK Libra
(14)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(14)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(4)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(50)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 12
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Chyba Zbigniew
(2)
Francik Anna
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Izabela
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gemra Kamil
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głodek Paweł (1964- )
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Hadryjańska Barbara
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(1)
Kacprzak Justyna
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kaleta Andrzej (1952- )
(1)
Kelley Tom (1955- )
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Kopera Sebastian
(1)
Korkosz-Gębska Jolanta
(1)
Koźlak Aleksandra
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krawiec Frank
(1)
Krwawicz Małgorzata
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kłopotek Anna
(1)
Kłos Zbigniew
(1)
Laloux Frédéric (1969- )
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Littman Jonathan (1958- )
(1)
Majkut Robert
(1)
Maráková Vanda (1976- )
(1)
Mauborgne Renee A
(1)
Meyer Erin
(1)
Michałek Janusz
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nowak-Far Artur (1967- )
(1)
Pasternak Kazimierz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Pawlak Marek (1955- )
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Peters Thomas J. (1942- )
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Poznańska Krystyna
(1)
Prystrom Joanna
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Sadowski Adam (ekonomia)
(1)
Salik Jan
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Skala Agnieszka
(1)
Sokołowicz Mariusz E
(1)
Sosnowska Alicja
(1)
Strojny Jacek
(1)
Styś Aniela (1942- )
(1)
Szymański Grzegorz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Voytovych Nataliya
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Waściński Tadeusz (1952- )
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wirkus Marek
(1)
Wiszniewski Wojciech (1949- )
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Woźniak Leszek (rolnictwo)
(1)
Zabłocka-Kluczka Anna
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zduńska-Leseux Edyta
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(67)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(14)
Menedżerowie
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Pracownicy korporacji
(2)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Temat
Innowacje
(48)
Przedsiębiorstwo
(17)
Zarządzanie
(16)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Innowacje ekologiczne
(4)
Polityka innowacyjna
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Finansowanie
(3)
Model biznesowy
(3)
Start-up
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zielona gospodarka
(3)
Gospodarka światowa
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
Nowy produkt
(2)
Postęp techniczny
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Agenda 30
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budżety terenowe
(1)
COVID-19
(1)
Content marketing
(1)
Crowdfunding
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekorozwój
(1)
Ergonomia
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Gopodarka
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informatyzacja
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komercjalizacja wyników badań naukowych
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing
(1)
Media strumieniowe
(1)
Miasta
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nanotechnologia
(1)
Netflix
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacje
(1)
Patenty
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Polityka ochrony środowiska Unii Europejskiej
(1)
Polityka regionalna
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo finanse
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemysł chemiczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przemysł naftowy
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Samofinansowanie
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Spółki
(1)
Sukces
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Technogia
(1)
Technologia
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
Korea Południowa
(1)
Gatunek
Monografia
(17)
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(2)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(31)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Ochrona środowiska
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarządzanie zmianą / Liz Clarke ; tł. [z ang.] Marek Albigowski. - Warszawa : Gebethner i S-ka. Wydaw., 1997. - XIII, [1], 257 s. : schem., tab., wykr.; 21 cm.
(Podstawy Zarządzania)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacje w biznesie / redakcja naukowa Aniela Styś, Agnieszka Dejnaka. - Warszawa : Difin, 2018. - 343 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Publikacja kompleksowo przedstawia problematykę innowacyjności w biznesie, porusza zagadnienia od modeli biznesu, przez zarządzanie wiedzą w sektorze B2B, innowacji w bankach i przedsiębiorstwach rodzinnych po crowdfunding i design thinking.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zwięzłym źródłem wskazówek, jak kształtować przewagi konkurencyjne w warunkach nowoczesnego zarządzania ryzykiem oraz stosowania współczesnych form finansowania procesów innowacyjnych. Książka łączy w sobie zatem trzy podstawowe kategorie ważne w rozwoju współczesnych podmiotów gospodarczych: ryzyko, finansowanie działalności, innowacje. Rozważania zawarte w monografii odnoszą się przede wszystkim do rozwijających się sektorów innowacyjnych (głównie na gruncie polskim), m.in. sektorów kreatywnych oraz sektorów wysokich technologii. Książka zawiera wyniki badań empirycznych (jakościowych i ilościowych), a także opisuje przykłady (studia przypadków) rzeczywiście działających na rynku przedsiębiorstw innowacyjnych – pokazując, jak zarządzanie ryzykiem i finansami w procesach innowacyjnych może wpływać na kreowanie przewag konkurencyjnych. [ksiegarnia.difin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
[...] Turbulentne i szybko zmieniające się otoczenie to dziś naturalne środowisko, w jakim przychodzi funkcjonować praktyczne wszystkim podmiotom gospodarczym i kadrze zarządzającej. [...] W związku z tym źródłem dostosowania celów i strategii działania współczesnych przedsiębiorstw do radykalnych zmian zachodzących w ich otoczeniu sa zarówno innowacje prosektorowe, marketingowe i poznawcze, jak i organizacyjne oraz kultury organizacyjnej. [...] Lektura poszczególnych części pracy oraz analiza i ocena jej treści dowodzą, że cenne w niej jest wieloaspektowe ujęcie innowacyjności i pokazanie, że proces ten jest konsekwencją interakcji kreatywności, przedsiębiorczości, konkurencyjności, wiedzy, zarządzania i wzrostu gospodarczego. [fragment recenzji Ryszarda Borowieckiego]
Spis treści: Globalne spojrzenie na innowacyjność ; Działalność innowacyjna przedsiębiorstw ; Innowacyjność i przedsiębiorczość w organizacji ; Innowacyjne działania marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Politechniki Łódzkiej)
Spis treści: Innowacyjność organizacji - istota zagadnienia, uwarunkowania i charakter ; Modele realizacji procesów biznesowych na rzecz ozwoju innowacji ; Zarządzanie innowacjami - od powstania idei do komercjalizacji innowacji produktowych ;. Promocja innowacji jako system komunikacj i pr zedsiębiorstwa z rynkiem.
Głównym celem niniejszej monografii jest kompleksowe ujęcie wybranych zagadnień związanych z problematyką zarządzania innowacjami oraz innow a- cyjnością współczesnych organizacji, z uwzględnieniem możliwych do zastos o- wania w t ym zakresie rozwiązań biznesowych w zakresie promocji innowacji. Monografia składa się z czterech rozdziałów, których kolejność i treść są podporządkowane postawionemu celowi głównemu. [wprowadzenie]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Współczesne gospodarki w dużym stopniu opierają swoją działalność na przedsiębiorczości. Sam termin, doczekał się wielu definicji i rzeczywiście można powiedzieć, że przedsiębiorczość niejedno ma imię, bo jej przejawy mogą być różnorodne. Historyczne źródła wskazują, że termin ten początkowo był utożsamiany z ponoszeniem ryzyka i chociaż w dzisiejszych czasach ryzyko to ma trochę inny wymiar, to jednak cały czas ono występuje. Problematyka finansowania działalności innowacyjnej, jak również szeroko pojętej przedsiębiorczości stała się od pewnego czasu ważnym polem zainteresowania badaczy skupionych na procesach gospodarczych na całym świecie. Choć pojawiła się już pewna liczba publikacji na ten temat, to jednak trzeba podkreślić, że do chwili obecnej problem finansowania innowacji i wszystkich związanych z tym aspektów nie został jeszcze dostatecznie poznany. Podstawowym celem książki jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad skomplikowaną problematyką przedsiębiorczości i finansowania innowacji we współczesnych organizacjach. Proces globalizacji sprzyja rozszerzaniu się międzynarodowych powiązań ekonomicznych i kooperacji międzynarodowej. Rozwijają się również wspólne przedsięwzięcia techniczne i badania naukowe. Wszystko to wymaga znajomości występujących prawidłowości, mechanizmów i tendencji przedsiębiorczo-innowacyjno-rozwojowych, przewartościowania kryteriów ocen, zasad działania stymulatorów oraz rozpoznania barier przedsiębiorczości i innowacyjności. [profinfo.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest zaprezentowanie szerokiego wachlarza możliwości finansowania działalności innowacyjnej, która może być realizowana indywidualnie przez pracowników określonych sektorów gospodarki, ale i także ─ na co kładzie się wyraźny nacisk ─ w podejściu nowej perspektywy finansowania ─ w ramach współpracy między różnymi płaszczyznami. Na to wszystko przygotowano specjalną ofertę różnorodnych możliwości wsparcia finansowego aktywności innowacyjnej. [difin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krajowy system innowacji w Polsce / Arkadiusz Świadek. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 373 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest efektem ponad dziesięciu lat pracy naukowo-badawczej autora, którą rozpoczął w Uniwersytecie Szczecińskim i kontynuował od 2010 roku wraz z zespołem w Uniwersytecie Zielonogórskim. W tym czasie przebadano ankietowo ponad 7000 przedsiębiorstw sekcji przetwórstwo przemysłowe w Polsce w poszukiwaniu systemowych prawidłowości w zakresie realizowanej tam działalności innowacyjnej. Reguł rządzących systemem nie można zrozumieć z perspektywy jednostki (przedsiębiorstwa) i uogólnień, metodą dedukcji, przekładając na pełną zbiorowość podmiotów gospodarczych. Stąd pomysł, aby zbadać możliwie dużą ich grupę i ocenić jakie zasady rządzą krajowym systemem innowacji w Polsce. To oryginalne studium badawcze bazuje na analizach statystycznych przeprowadzonych na grupie 5209 przedsiębiorstw przemysłowych docelowo przyjętych do końcowych obliczeń (warstwowanie regionalne). Próba przebadania blisko 80 000 przedsiębiorstw trwała sześć lat. Poza autorskim systemowym badaniem ankietowym, autor skorzystał z danych skumulowanych udostępnionych przez Główny Urząd Statystyczny i Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce. Dzięki nim dopełniono badanie przemysłu analizami instytucji otoczenia biznesu oraz sfery B+R w Polsce w latach 1994-2014. Dzięki przeprowadzonym bogatym studiom literaturowym i dwóm równoległym badaniom empirycznym, autor sformułował szereg uwag, nierzadko krytycznych, pod adresem prowadzonej w Polsce polityki innowacyjnej, zwracając uwagę na jej częstą nieadekwatność w stosunku do potrzeb gospodarki. Specyfika kraju i poziom jego dojrzałości społeczno-ekonomicznej, to naturalne okoliczności wymagające uwzględnienia w programowaniu jego długofalowego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzanie ekoinnowacji w przedsiębiorstwach staje się nieuniknione. Istotne wydaje się bowiem uwzględnienie efektów ekoinnowacji oraz rozwiązanie problemów cywilizacyjnych na drodze wdrożenia ekoinnowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Celowość wprowadzania ekoinnowacji jest coraz częściej dostrzegana przez przedstawicieli przedsiębiorstw, ponieważ rośnie świadomość wpływu własnej działalności na środowisko i konieczności stawania się odpowiedzialnymi. Ekoinnowacje stanowią zarówno wyzwanie, jak i wielką szansę dla przedsiębiorstw ze względu na możliwość uzyskania efektów ekonomicznych w postaci zmniejszenia kosztów działalności i poprawy wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego też państwa Unii Europejskiej, aby wzmacniać konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku, muszą zwiększyć tempo tworzenia ekoinnowacji. Innowacje powodują powszechne rozprzestrzenianie się wiedzy, a skuteczne innowacje ekologiczne przynoszą również pozytywne efekty zewnętrzne (wpływ na środowisko), które są źródłem korzyści społecznych, podczas gdy koszty ponoszą raczej same przedsiębiorstwa, które opracowują i wprowadzają innowacje ekologiczne. To właśnie ze względu na pozytywne efekty zewnętrzne (przyrost wiedzy, zmiany dokonujące w fazie adaptacji i dyfuzji) innowacje ekologiczne są pożądane przez społeczeństwo. Na podstawie dostępnej literatury przedmiotu na temat ekoinnowacji (przy wykorzystaniu przez autora metody analizy piśmiennictwa) wyłoniono przesłanki skłaniające do podjęcia problemu badawczego dotyczącego efektów tego zjawiska.[http://wydawnictwo.sgh.waw.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy rozpoczyna się od prezentacji przedsiębiorstwa jako podmiotu procesu internacjonalizacji. Omówione zostały różnice pomiędzy internacjonalizacją a globalizacją, podkreślony dualny charakter procesów oraz wskazane zostały podstawy teoretyczne internacjonalizacji. W dalszej części zidentyfikowano czynniki wpływające na dynamikę tego procesu, scharakteryzowano najważniejsze trendy strukturalne w sektorach produkcyjnych oraz międzynarodowej polityce handlowej i inwestycyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest strategii internacjonalizacji. Zdefiniowana tu została strategia rozwoju międzynarodowego oraz scharakteryzowane jej przejawy. Dalej omówione zostały formy internacjonalizacji: eksport, kooperacja kontraktowa, zagraniczne inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne. Rozdział kończy opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru strategii i formy wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale trzecim omówiono wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem realizującym działalność na rynkach zagranicznych. Poruszono kwestie związane z zarządzaniem produkcją i szczegółowo omówiono dwie podstawowe drogi rozwoju przedsiębiorstwa: specjalizację i dywersyfikację. Istotne miejsce zajmuje problematyka związana z rozwojem produktu przeznaczonego na rynki międzynarodowe. Omówiono również strategie konkurowania na bazie przewagi czasowej oraz relacje dostawca-producent. W następnej kolejności zgłębiono tematykę związaną z rolą unifikacji i standaryzacji w projektowaniu produktu globalnego. Zidentyfikowane zostały problemy decyzyjne w zakresie lokalizacji poszczególnych ogniw łańcucha wartości, globalnych programów marketingowych oraz globalnych posunięć konkurencyjnych. Rozdział ostatni poświęcony jest pomiarowi globalizacji: gospodarki światowej, gospodarek narodowych, sektorów oraz strategii rozwoju. Omówione zostały również sposoby pomiaru internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw. W tym celu szczegółowo omówione zostały, wsparte licznymi przykładami, najważniejsze wskaźniki analityczne jednostkowe oraz wskaźniki zagregowane (indeksy). Szeroko objaśniono zalety i ograniczenia prezentowanych mierników i sposobów pomiaru. Rozdział kończy prezentacja graficznej metody pomiaru internacjonalizacji, tzw. profilu internacjonalizacji. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celami opracowania jest, obok prezentacji wyników badań przeprowadzonych w Instytucie Organizacji Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej, wytyczenie ich dalszych kierunków na najbliższe lata. Wymagało to określenia istotnych obszarów wpływających na tworzenie innowacji w podmiotach prowadzących działalność gospodarczą - organizacjach podejmujących aktywność zarobkową w sposób zorganizowany i ciągły. W poszczególnych rozdziałach omówiono zagadnienia dotyczące podejścia mezo i mikro w gospodarce, wskazano przykłady innowacji w ujęciu sektorowym oraz wybrano kilka sektorów, które poddano bardziej szczegółowej analizie, a także zbadano problemy konkurencyjności i innowacyjności z perspektywy wymienionych zagadnień. [wydawnictwopw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest podsumowaniem dwudziestopięcioletniego doświadczenia autora z pracy w ośrodkach akademickich, które poprzedzone było kilkuletnią praktyką na stanowiskach menedżerskich w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Przedstawiony materiał obejmuje zasadniczą część dotychczasowego dorobku naukowego autora, który koncentruje się na metodach wielopłaszczyznowej oceny działalności przedsiębiorstwa w ujęciu biznesowym. Celem książki jest analityczne potraktowanie modeli biznesowych i zachodzących w nich procesów, które powinno uwzględniać takie obszary działalności, jak: przedsiębiorczość, innowacyjność, restrukturyzacja, społeczna odpowiedzialność biznesu, postęp naukowo-techniczny, a także dynamiczna analiza dostarczanych informacji ekonomicznych, finansowych, organizacyjnych i innych. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących: modeli biznesowych w ujęciu teoretycznym i praktycznym; ekonomicznych podstaw modeli biznesowych (podejście autorskie); przedsiębiorczości w procesach biznesowych; innowacji w procesach biznesowych; restrukturyzacji w modelach biznesowych; społecznej odpowiedzialności biznesu jako podstawie budowy modeli biznesowych.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości / Robert Majkut. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia stanowi odpowiedź na pytanie dotyczące współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość oraz możliwości, jakie dają one w zakresie skutecznego zarządzania podmiotami gospodarczymi. Ponadto wśród kwestii, które wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorców i zarządzanie podmiotami gospodarczymi, omówiono: • procesy integracji gospodarek, przede wszystkim w wymiarze globalnym • zmiany obserwowane na rynku pracy − zarówno w liczbie, jak i jakości kapitału ludzkiego • zmiany w zachowaniach konsumentów • pojawianie się nowych kategorii nabywców z niewystępującymi do tej pory preferencjami • postęp w dziedzinie technologii − jako nowy czynnik przedsiębiorczości, a także jako determinanta organizacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. W dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego współczesnym czynnikiem przedsiębiorczości jest innowacyjność, przez co w książce mocno podkreślono kwestię zarządzania innowacjami. Dodatkowo, analizując strukturę przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale także w innych gospodarkach i postępującą dominację w tej strukturze przedsiębiorstw mikro, małych oraz średnich, istotnym omówionym czynnikiem współczesnej przedsiębiorczości jest specyfika zarządzania podmiotami gospodarczymi tej kategorii. W monografii zawarte są analizy teoretyczne i empiryczne współczesnych czynników i uwarunkowań oddziałujących na przedsiębiorców, a także studia literaturowe nad uwarunkowaniami funkcjonowania przedsiębiorców oraz czynnikami przedsiębiorczości, które są analizowane w istniejących opracowaniach. Oprócz walorów poznawczych książka ma wartość praktyczną − wskazuje przedsiębiorcom możliwe do podjęcia działania w sferze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit. Książka stanowi owoc wspólnej pracy Zespołu oraz Partnerów Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009-2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.[wydawnictwo umk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Droga do zrównoważonego rozwoju w Polsce w świetle założeń Agendy 2030 / Barbara Hadryjańska - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 270 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego rozwoju pod kątem dokumentu ONZ – Agendy 2030, który jest od kilku lat wdrażany również w Polsce. W książce można znaleźć odniesienia do tradycyjnie pojmowanego rozwoju gospodarczego, opis i charakterystykę 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, opis wskaźników monitorujących Cele Zrównoważonego Rozwoju w krajach UE, stopień zaangażowania OECD na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju pod kątem pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2. Dostępne raporty zawierające dane liczbowe dotyczące realizacji celów tej Agendy, nie przeprowadzają jednak ich analizy i nie umożliwiają formułowania wniosków dotyczących stopnia wdrażania założeń zrównoważonego rozwoju oraz poszczególnych celów Agendy 2030. Monografia jest jedynym opracowaniem zwartym całościowo opisującym wdrażanie celów w Polsce pod kątem wskaźników monitorujących ich realizację, a także podejmującą się interpretacji zgromadzonych danych.[difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej