Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(55)
IBUK Libra
(14)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(14)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(4)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(50)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 12
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Chyba Zbigniew
(2)
Francik Anna
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Izabela
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gemra Kamil
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głodek Paweł (1964- )
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Hadryjańska Barbara
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(1)
Kacprzak Justyna
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kaleta Andrzej (1952- )
(1)
Kelley Tom (1955- )
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Kopera Sebastian
(1)
Korkosz-Gębska Jolanta
(1)
Koźlak Aleksandra
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krawiec Frank
(1)
Krwawicz Małgorzata
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kłopotek Anna
(1)
Kłos Zbigniew
(1)
Laloux Frédéric (1969- )
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Littman Jonathan (1958- )
(1)
Majkut Robert
(1)
Maráková Vanda (1976- )
(1)
Mauborgne Renee A
(1)
Meyer Erin
(1)
Michałek Janusz
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nowak-Far Artur (1967- )
(1)
Pasternak Kazimierz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Pawlak Marek (1955- )
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Peters Thomas J. (1942- )
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Poznańska Krystyna
(1)
Prystrom Joanna
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Sadowski Adam (ekonomia)
(1)
Salik Jan
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Skala Agnieszka
(1)
Sokołowicz Mariusz E
(1)
Sosnowska Alicja
(1)
Strojny Jacek
(1)
Styś Aniela (1942- )
(1)
Szymański Grzegorz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Voytovych Nataliya
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Waściński Tadeusz (1952- )
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wirkus Marek
(1)
Wiszniewski Wojciech (1949- )
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Woźniak Leszek (rolnictwo)
(1)
Zabłocka-Kluczka Anna
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zduńska-Leseux Edyta
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(67)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(14)
Menedżerowie
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Pracownicy korporacji
(2)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Temat
Innowacje
(48)
Przedsiębiorstwo
(17)
Zarządzanie
(16)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Innowacje ekologiczne
(4)
Polityka innowacyjna
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Finansowanie
(3)
Model biznesowy
(3)
Start-up
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zielona gospodarka
(3)
Gospodarka światowa
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
Nowy produkt
(2)
Postęp techniczny
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Agenda 30
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budżety terenowe
(1)
COVID-19
(1)
Content marketing
(1)
Crowdfunding
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekorozwój
(1)
Ergonomia
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Gopodarka
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informatyzacja
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komercjalizacja wyników badań naukowych
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing
(1)
Media strumieniowe
(1)
Miasta
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nanotechnologia
(1)
Netflix
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacje
(1)
Patenty
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Polityka ochrony środowiska Unii Europejskiej
(1)
Polityka regionalna
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo finanse
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemysł chemiczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przemysł naftowy
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Samofinansowanie
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Spółki
(1)
Sukces
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Technogia
(1)
Technologia
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
Korea Południowa
(1)
Gatunek
Monografia
(17)
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(2)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(31)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Ochrona środowiska
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celami opracowania jest, obok prezentacji wyników badań przeprowadzonych w Instytucie Organizacji Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej, wytyczenie ich dalszych kierunków na najbliższe lata. Wymagało to określenia istotnych obszarów wpływających na tworzenie innowacji w podmiotach prowadzących działalność gospodarczą - organizacjach podejmujących aktywność zarobkową w sposób zorganizowany i ciągły. W poszczególnych rozdziałach omówiono zagadnienia dotyczące podejścia mezo i mikro w gospodarce, wskazano przykłady innowacji w ujęciu sektorowym oraz wybrano kilka sektorów, które poddano bardziej szczegółowej analizie, a także zbadano problemy konkurencyjności i innowacyjności z perspektywy wymienionych zagadnień. [wydawnictwopw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest podsumowaniem dwudziestopięcioletniego doświadczenia autora z pracy w ośrodkach akademickich, które poprzedzone było kilkuletnią praktyką na stanowiskach menedżerskich w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Przedstawiony materiał obejmuje zasadniczą część dotychczasowego dorobku naukowego autora, który koncentruje się na metodach wielopłaszczyznowej oceny działalności przedsiębiorstwa w ujęciu biznesowym. Celem książki jest analityczne potraktowanie modeli biznesowych i zachodzących w nich procesów, które powinno uwzględniać takie obszary działalności, jak: przedsiębiorczość, innowacyjność, restrukturyzacja, społeczna odpowiedzialność biznesu, postęp naukowo-techniczny, a także dynamiczna analiza dostarczanych informacji ekonomicznych, finansowych, organizacyjnych i innych. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących: modeli biznesowych w ujęciu teoretycznym i praktycznym; ekonomicznych podstaw modeli biznesowych (podejście autorskie); przedsiębiorczości w procesach biznesowych; innowacji w procesach biznesowych; restrukturyzacji w modelach biznesowych; społecznej odpowiedzialności biznesu jako podstawie budowy modeli biznesowych.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości / Robert Majkut. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia stanowi odpowiedź na pytanie dotyczące współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość oraz możliwości, jakie dają one w zakresie skutecznego zarządzania podmiotami gospodarczymi. Ponadto wśród kwestii, które wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorców i zarządzanie podmiotami gospodarczymi, omówiono: • procesy integracji gospodarek, przede wszystkim w wymiarze globalnym • zmiany obserwowane na rynku pracy − zarówno w liczbie, jak i jakości kapitału ludzkiego • zmiany w zachowaniach konsumentów • pojawianie się nowych kategorii nabywców z niewystępującymi do tej pory preferencjami • postęp w dziedzinie technologii − jako nowy czynnik przedsiębiorczości, a także jako determinanta organizacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. W dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego współczesnym czynnikiem przedsiębiorczości jest innowacyjność, przez co w książce mocno podkreślono kwestię zarządzania innowacjami. Dodatkowo, analizując strukturę przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale także w innych gospodarkach i postępującą dominację w tej strukturze przedsiębiorstw mikro, małych oraz średnich, istotnym omówionym czynnikiem współczesnej przedsiębiorczości jest specyfika zarządzania podmiotami gospodarczymi tej kategorii. W monografii zawarte są analizy teoretyczne i empiryczne współczesnych czynników i uwarunkowań oddziałujących na przedsiębiorców, a także studia literaturowe nad uwarunkowaniami funkcjonowania przedsiębiorców oraz czynnikami przedsiębiorczości, które są analizowane w istniejących opracowaniach. Oprócz walorów poznawczych książka ma wartość praktyczną − wskazuje przedsiębiorcom możliwe do podjęcia działania w sferze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit. Książka stanowi owoc wspólnej pracy Zespołu oraz Partnerów Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009-2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.[wydawnictwo umk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Droga do zrównoważonego rozwoju w Polsce w świetle założeń Agendy 2030 / Barbara Hadryjańska - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 270 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego rozwoju pod kątem dokumentu ONZ – Agendy 2030, który jest od kilku lat wdrażany również w Polsce. W książce można znaleźć odniesienia do tradycyjnie pojmowanego rozwoju gospodarczego, opis i charakterystykę 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, opis wskaźników monitorujących Cele Zrównoważonego Rozwoju w krajach UE, stopień zaangażowania OECD na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju pod kątem pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2. Dostępne raporty zawierające dane liczbowe dotyczące realizacji celów tej Agendy, nie przeprowadzają jednak ich analizy i nie umożliwiają formułowania wniosków dotyczących stopnia wdrażania założeń zrównoważonego rozwoju oraz poszczególnych celów Agendy 2030. Monografia jest jedynym opracowaniem zwartym całościowo opisującym wdrażanie celów w Polsce pod kątem wskaźników monitorujących ich realizację, a także podejmującą się interpretacji zgromadzonych danych.[difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Dr Edyta Zduńska-Leseux w przygotowanej monografii podjęła aktualną problematykę dotyczącą innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz wsparcia publicznego, w tym pochodzącego z funduszy Unii Europejskiej, skierowanego na podnoszenie innowacyjności tego rodzaju podmiotów. [...] Dobór podjętej tematyki, aktualny i trafny, wpisuje się w nurt obecnie prowadzonych dyskusji dotyczących kierunków i efektywności wspierania UE na rzecz podnoszenia innowacyjności MŚP, wypracowania efektywnych rozwiązań i instrumentów wspierania innowacyjności tego rodzaju przedsiębiorstw w Polsce.... [fragment recenzji dr ham. Małgorzaty Dziembały]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia stanowi kompleksowe, pod wieloma względami oryginalne, o istotnych walorach merytoryanych i poznawaych rozwiązanie problemu ekoinnowacji regionalnych.(...) Pozwala dostarczyć decydentom politycznym poszczególnych województw narzędzia budowy procesowego modelu tworzenia regionalnych strategii ekoinnowacji oraz modelu oceny ekoinnowacyjnej dojrzałości opracowanych regionalnych strategii ekoinnowacji. Zbudowane modele i narzędzie badawcze na potrzeby niniejszej monografii może posłużyć praktyce, ponieważ wypełnia założenie, że dyscyplina nauk o zarządzaniu powinna służyć życiu gospodarczemu i społecznemu".[ksiegarniaekonomiczna.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszym empirycznym tomie zostały przeprowadzone analizy według podejścia indukcjonistycznego. Polegało ono na zebraniu nowych faktów obserwacyjnych w sferze innowacji, ich systematyzacji oraz na sformułowaniu uogólnionych prawidłowości. Badania empiryczne zostały ukierunkowane na cztery grupy zagadnień: mechanizmy i rezultaty innowacji w skali mikro i makro, studia przypadków najważniejszych (przełomowych) trendów innowacyjnych, ryzyko i niepowodzenia innowacyjne, tworzenie systemów wspierania innowacyjności. Podejście indukcjonistyczne w badaniu innowacji wzbogaca wyniki poznawcze uzyskane w podejściu teoretycznym (hipotetyczno-dedukcyjnym). Wciąż odnotowuje się nowe fakty obserwacyjne w zakresie innowacji. Duża ich część nie była znana, gdy tworzono teorie i modele. Empiryczne ujęcie innowacji stanowi komplementarne dopełnienie, ale także weryfikację rozważań i twierdzeń teoretycznych zawartych w pierwszym tomie. Wartością dodaną poznania empirycznego jest możliwość odpowiedzi na pytanie o użyteczność i efektywność zmian innowacyjnych w dłuższym okresie. Nowym elementem poznania jest także uogólniona empiryczna identyfikacja i charakterystyka głównych (przełomowych) trendów innowacyjnych, która opiera się na bardzo bogatym zbiorze danych i publikacji. [Gandalf.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów. Dowiedz się, co się dzieje za kulisami jednej z najbardziej konkurencyjnych firm transportowych na świecie, zanim wygodnie umościsz się na kanapie tylnego siedzenia i wdasz w pogawędkę z kierowcą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 82-92
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowywana przez zespół pracowników i współpracowników Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej monografia jest kolejną, trzecią już, z cyklu publikacji poświęconych zagadnieniom innowacji i zarządzania innowacjami. Tym razem autorzy pragną przyjrzeć się tworzeniu nowoczesnych rozwiązań na poziomie mezoekonomicznym, z perspektywy funkcjonowania sektorów i branż gospodarki. Cytując Faulknera: „proces określania granic sektora jest sam w sobie bardziej sztuką niż nauką ścisłą, jednak ma wielką wagę dla sprecyzowania atrakcyjności danego sektora. Jeżeli przyjmiemy zawężoną definicję sektora w kategoriach produktu, powstaje niebezpieczeństwo, że analizie naszej umkną krytyczne aspekty otoczenia konkurencyjnego”. W tradycyjnym ujęciu branża to zbiór podmiotów gospodarczych oferujących na sprzedaż podobne wyroby czy usługi, a sektor to grupa przedsiębiorstw wytwarzających wyroby będące substytutami. W innym ujęciu pojęcie sektora dotyczy rodzaju działalności, zaś branża – produktów. Często terminy branża i sektor stosowane są w praktyce zamiennie. Tematyka terminologii i definiowania branży i sektora stanowi zagadnienie samo w sobie i jest poza zakresem niniejszej monografii. Uzasadniając powstanie niniejszej, trzeciej z cyklu, monografii z dziedziny innowacji, należy podkreślić, że jej celem jest uchwycenie i zilustrowanie pewnych mechanizmów związanych z innowacjami na poziomie mezoekonomicznym i z tego punktu widzenia przyjęte zostanie podejście, w którym branża i sektor są synonimami i nie zawierają zawężenia znaczeniowego do podobnych produktów lub substytutów ani rodzaju działalności lub produktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZAS NA ZMIANY Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa – po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników – Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87.7 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej