Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(632)
IBUK Libra
(27)
Forma i typ
Książki
(629)
Publikacje dydaktyczne
(231)
Publikacje naukowe
(200)
Publikacje fachowe
(117)
Poradniki i przewodniki
(37)
E-booki
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(11)
Audiobooki
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(625)
wypożyczone
(78)
nieokreślona
(14)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Planeta 11
(71)
DGiOZ
(7)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(533)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 4
(3)
Filia nr 5
(12)
Filia nr 6
(24)
Filia nr 9
(11)
Filia nr 10
(2)
Filia nr 12
(11)
Filia nr 13
(14)
Filia nr 15
(7)
Filia nr 16
(13)
Filia nr 18
(8)
Filia nr 2 - podr.
(1)
Filia nr 5 - podr.
(1)
Filia nr 13 - podr.
(2)
Filia nr 18 - podr.
(1)
Autor
Kotler Philip (1931- )
(12)
Garbarski Lechosław
(7)
Mruk Henryk
(7)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(6)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(5)
Baran Radosław
(4)
Dejnaka Agnieszka
(4)
Ehrlich Andrzej
(4)
Krwawicz Małgorzata
(4)
Kłeczek Ryszard
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(4)
Michalski Eugeniusz
(4)
Wrzosek Wojciech
(4)
Łuczkiewicz Grzegorz
(4)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(3)
Czubała Anna (1943- )
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Falkowski Andrzej
(3)
Gregor Bogdan (1943- )
(3)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(3)
Leoński Wojciech
(3)
Marciniak Jarosław
(3)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(3)
Pacana Andrzej
(3)
Ratajczak-Mrozek Milena
(3)
Sobocińska Magdalena
(3)
Styś Aniela
(3)
Urbaniak Maciej (ekonomia)
(3)
Witkowska Magda
(3)
Woźniczka Jarosław (1964- )
(3)
Adamik Anna (1970- )
(2)
Andruszkiewicz Krzysztof
(2)
Boguszewicz-Kreft Monika
(2)
Bugajska Joanna
(2)
Bukowska Urszula
(2)
Chyba Zbigniew
(2)
Czaplicka Monika
(2)
Czartoryski Bartosz
(2)
Davies Peter
(2)
Dolot Anna
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Fonfara Krzysztof
(2)
Godin Seth
(2)
Grzegorczyk Wojciech
(2)
Grzywacz Jacek
(2)
Górska Grażyna
(2)
Haig Matt (1975- )
(2)
Hauke-Lopes Aleksandra
(2)
Hingston Peter
(2)
Hjorth Niels
(2)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(2)
Jabłoński Artur
(2)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(2)
Jarosz Antoni
(2)
Jasiński Andrzej
(2)
Jaworowicz Magdalena
(2)
Jaworowicz Piotr
(2)
Jerzyk Ewa
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kaczmarczyk Stanisław (1945-)
(2)
Karcz Kornelia (1956-2007)
(2)
Keller Kevin Lane (1956- )
(2)
Kisiel Wiktor
(2)
Komor Marcin
(2)
Konarska Maria
(2)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Kramer Teodor (1926-2014)
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Liksza Joanna
(2)
Lupa Iwona
(2)
Maciorowski Artur
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Markom Andreas
(2)
Mazur Jolanta
(2)
Mendryk Iwona
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Milic-Czerniak Róża
(2)
Mulak Maciej S
(2)
Niestrój Roman
(2)
Niestrój Roman (1944- )
(2)
Nowacki Włodzimierz
(2)
Nowakowski Marcin Konstanty
(2)
Oczkowska Renata
(2)
Opaliński Ireneusz
(2)
Pardey David
(2)
Perek Marzena
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Rogoziński Kazimierz
(2)
Rokicki Tomasz (ekonomia)
(2)
Rusiński Michał
(2)
Rutkowski Ireneusz
(2)
Rutkowski Ireneusz Piotr
(2)
Rutkowski Krzysztof (ekonomista)
(2)
Rzychoń Tomasz
(2)
Rószkiewicz Małgorzata
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(156)
2010 - 2019
(189)
2000 - 2009
(215)
1990 - 1999
(99)
Okres powstania dzieła
2001-
(318)
1901-2000
(8)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(657)
Niemcy
(2)
Język
polski
(652)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(200)
Menedżerowie
(61)
Przedsiębiorcy
(26)
Studenci
(18)
Specjaliści ds. marketingu
(9)
Dyrektorzy HR
(6)
Ekonomiści
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Pracodawcy
(5)
Doradcy personalni
(4)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Księgowi
(3)
14-17 lat
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Inżynierowie
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(2)
Menedżerowie produkcji
(2)
Pracownicy korporacji
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Technikum
(2)
9-13 lat
(1)
Deweloperzy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Dyrektorzy personalni
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarze
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Główni księgowi
(1)
Handlowcy
(1)
Hotelarze
(1)
Influencerzy
(1)
Inwestorzy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Policjanci
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prezesi
(1)
Projektanci mody
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Redaktorzy
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Specjaliści ds. zamówień publicznych
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły policealne
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Urzędnicy unijni
(1)
Właściciele nieruchomości
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura polska
(3)
Temat
Marketing
(193)
Zarządzanie
(72)
Przedsiębiorstwo
(64)
Innowacje
(27)
Marketing cyfrowy
(22)
Komunikacja marketingowa
(20)
Organizacja
(20)
BHP
(17)
Controlling personalny
(17)
Konsumenci (ekon.)
(17)
Reklama
(17)
Turystyka
(17)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(15)
Firma (nazwa)
(14)
Marketing strategiczny
(14)
Motywacja pracy
(14)
Public relations
(14)
Usługi
(14)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(14)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
Przywództwo
(13)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Bezpieczeństwo
(12)
Banki
(11)
Logistyka
(11)
Rynek
(11)
Handel elektroniczny
(10)
Kadry
(10)
Logistyka gospodarcza
(10)
Stanowisko pracy
(10)
Wypadki przy pracy
(10)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(10)
Marketing partnerski
(9)
Media społecznościowe
(9)
Rynek pracy
(9)
Techniki sprzedaży
(9)
Zarządzanie ryzykiem
(9)
Znaki towarowe
(9)
Konkurencyjność
(8)
Marketing polityczny
(8)
Menedżerowie
(8)
Produkcja
(8)
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Zarządzanie projektami
(8)
Controlling
(7)
Decyzje
(7)
Globalizacja
(7)
Internet
(7)
Kapitał ludzki
(7)
Marketing międzynarodowy
(7)
Marketing społecznościowy
(7)
Marketing terytorialny
(7)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(7)
Przemysł
(7)
Analiza finansowa
(6)
Finansowanie
(6)
Handel
(6)
Kultura
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Model biznesowy
(6)
Obsługa klienta
(6)
Organizacja pracy
(6)
Praca
(6)
Promocja handlowa
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(6)
Przedsiębiorstwo handlowe
(6)
Płaca
(6)
Sukces
(6)
Transport
(6)
Warunki pracy
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
COVID-19
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(5)
Gospodarka elektroniczna
(5)
Gospodarka magazynowa
(5)
Innowacje ekologiczne
(5)
Inwestycje
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Organizacje
(5)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Samorząd gminny
(5)
Start-up
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Zielona gospodarka
(5)
Budownictwo
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Finanse
(4)
Gospodarka
(4)
Informatyzacja
(4)
Inżynieria produkcji
(4)
Jakość produktu
(4)
Konkurencja
(4)
Lojalność konsumentów
(4)
Magazyn
(4)
Miasta
(4)
Temat: czas
2001-
(151)
1901-2000
(36)
1989-2000
(32)
1989-
(15)
1945-1989
(7)
2001-0
(4)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(94)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Korea Południowa
(3)
Świat
(3)
Europa
(2)
Niemcy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Azja
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Szwecja
(1)
Unia Europejska
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(219)
Monografia
(92)
Poradnik
(74)
Opracowanie
(69)
Materiały pomocnicze
(39)
Praca zbiorowa
(21)
Raport z badań
(17)
Wydawnictwa popularne
(9)
Reportaż
(7)
Case study (studium przypadku)
(3)
Encyklopedia
(3)
Publicystyka
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Skrypt (typ publikacji)
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Autobiografia
(1)
Blog
(1)
Broszura
(1)
Książki mówione
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(320)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(114)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(20)
Transport i logistyka
(20)
Media i komunikacja społeczna
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Edukacja i pedagogika
(6)
Inżynieria i technika
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(6)
Architektura i budownictwo
(5)
Historia
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Dom i ogród
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
659 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W publikacji opisano, jak przygotować organizację do nowego modelu pracy po zmianach spowodowanych epidemią COVID-19. Autorzy, w oparciu o najnowsze badania, raporty i własne doświadczenia wskazują, jak – w związku z rozpowszechnieniem pracy zdalnej – zmieniły się oczekiwania pracowników i jak do tych zmian przygotowują się pracodawcy. Ciekawym uzupełnieniem książki są wyniki i wnioski z badania Trendy 2021 pokazujące, jak pandemia wpłynęła na ofertę świadczeń pozapłacowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.4.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo i Ochrona Człowieka w Środowisku Pracy ; 6)
Opracowanie stanowi jeden z modułów Materiału Źródłowego przygotowanego w celu ułatwienia dostępu, wszystkim zainteresowanym, do wielodyscyplinowego obszaru wiedzy z zakresu bepieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii. [ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy prezentowanego numeru Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przedstawiają główne obszary stosowania badań marketingowych. Przedmiotem analizy są badania marketingowe produktu oraz marki, a w tym badania produktu w jego cyklu rynkowym oraz możliwości stosowania metody refleksji strategicznej w procesie planowania nowego produktu. Przedstawione rozważania oparte są na przykładach różnych rynków, m.in. mleka spożywczego, a także regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych. Autorzy niniejszego zbioru artykułów zwracają uwagę na znaczenie i użyteczność badań marketingowych w rozpoznawaniu zachowań konsumentów, a także na możliwości zastosowania diagnostyki medycznej w badaniach zachowań konsumentów. Ukazane zostały również pytania i dylematy związane z badaniami kształtującej się w Polsce klasy wyższej i badaniami współczesnych konsumentów na rynku turystycznym, którzy poszukują doznań, doświadczeń i wrażeń. Autorzy w tej części przedstawiają także wyniki zrealizowanych badań empirycznych dotyczących opinii konsumentów na temat reklamy internetowej oraz motywacji racjonalności w korzystaniu z ICT w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Przedmiotem analizy jest także dwuwymiarowa skala służąca do pomiaru orientacji na osiągnięcia oraz relacje między akceptacją ryzyka a komponentami postawy wobec oszczędzania. Autorzy podkreślają znaczenie i wskazują na konieczność prowadzenia badań dotyczących takich kategorii, jak satysfakcja, lojalność, relacje oraz wartość dla klienta. Przedstawione rozważania i analizy oparte są na przykładzie różnych rynków branżowych, jak również dotyczą jednostek samorządu terytorialnego oraz szkół wyższych.Jak wskazują autorzy kolejnych artykułów ważnym obszarem badań marketingowych są procesy komunikacji i dystrybucji. Artykuły poświęcone tej problematyce dotyczą takich problemów, jak: metody formalne służące optymalizacji wyboru grup docelowych przekazów marketingowych, ocena efektów komunikacji marketingowej, innowacja marketingowa w handlu detalicznym, wykorzystanie badań marketingowych w zarządzaniu siecią handlową, ocena oferty marketingowej centrów handlowych, ocena skuteczności i efektywności działań merchandisingowych. Wskazano również na potrzebę prowadzenia badań opinii pracowników oraz wykorzystywania audytów, a w tym audytu kreatywnego komunikacji marketingowej oraz audytu diagnozującego aktywność marketingową małych i średnich przedsiębiorstw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W pierwszej części prezentowanego numeru zostały przedstawione etapy rozwoju badań marketingowych będące odpowiedzią na powstawanie nowych kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Ukazany został również wpływ internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz kultury organizacyjnej na prowadzenie badań marketingowych.W drugiej części znajdują się artykuły dotyczące nowych podejść badawczych, wynikających z rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Rozważania prowadzone przez autorów tej części publikacji dotyczą takich problemów, jak: wyzwania wobec badań użytkowników Internetu, badania przebiegu i efektów kampanii e-mailingowych z wykorzystaniem modelu tematycznej hurtowni danych, netnografia, fora internetowe w aspekcie zastosowań w badaniach marketingowych oraz wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych. Artykuły ujęte w trzeciej części prezentowanego numeru ukazują rozwój podejść i metod ilościowych oraz ich zastosowań. Opracowania te poświęcone zostały asymetrycznym metodom wielowymiarowym, łączeniu metod i narzędzi w budowie modeli predykcyjnych, zastosowaniu metody grupowania dwustopniowego w segmentacji klientów, zmiennym jakościowym w segmentacji rynku, skalom porządkowym i elementom teorii zbiorów rozmytych, a także zastosowaniu analizy czynnikowej oraz eksperymentu w badaniach marketingowych. Kolejne artykuły dotyczą badań jakościowych i ich wykorzystywania w rozwiązywaniu problemów badawczych i decyzyjnych. Autorzy artykułów z tego zakresu rozpatrują znaczenie i rozwój metod jakościowych w marketingu. Zwracają uwagę na problemy doboru próby w jakościowych badaniach marketingowych, a także na możliwości wykorzystania wyników badań jakościowych do identyfikacji populacji w badaniach ilościowych. Przedmiotem rozważań są również specyfika podejścia etnograficznego, metoda obserwacji, analiza narracji. Autorzy prezentują również rezultaty badań jakościowych dotyczących rozpoznawania okazji przedsiębiorczych, a także procesów komunikacji wewnątrz gospodarstw domowych oraz opinii o procesach reklamacji produktów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania)
Przedsiębiorczość, jako pojęcie wieloznaczne i wieloaspektowe, znajduje się w obszarze zainteresowań badaczy kilku dyscyplin nauki. Podkreśla się gospodarcze znaczenie przedsiębiorczości, uznając ją za ważny czynnik rozwoju gospodarczego, przyczyniający się do tworzenia nowych procesów technologicznych, produktów i usług. Proces przedsiębiorczy postrzegany jako tworzenie nowych podmiotów gospodarczych jest dominujący w literaturze. Należne miejsce zajmuje przedsiębiorca, który w publikacjach anglojęzycznych prezentowany jest jako osoba podejmująca działalność gospodarczą, a w niemieckojęzycznej jako właściciel i zarządzający firmą. Przedsiębiorczość odnosi się jednak do wszystkich sfer życia i funkcjonowania człowieka, gdzie wymagana jest inicjatywa, pomysłowość oraz kreatywność. Powinna być więc postrzegana jako forma ludzkiej aktywności i umiejętności innowacyjnego działania, ale także jako zbiór postaw i zachowań. Kształtowanie postaw i zachowań przedsiębiorczych przydatnych w każdej dziedzinie życia człowieka jest więc niezwykle ważne. Celem głównym książki jest prezentacja projektu, którego zadaniem jest rozbudzanie postaw i zachowań przedsiębiorczych. Monografia ma charakter teoretyczno-praktyczny, gdzie w części teoretycznej prezentowane są podstawowe problemy i koncepcje przedsiębiorczości, a w części praktycznej przedstawiono ideę i praktyczne strony realizacji Olimpiady Przedsiębiorczości i Zarządzania, która jest projektem o wskazanym wcześniej celu. [ekonomiczna24.osdw.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowywana przez zespół pracowników i współpracowników Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej monografia jest kolejną, trzecią już, z cyklu publikacji poświęconych zagadnieniom innowacji i zarządzania innowacjami. Tym razem autorzy pragną przyjrzeć się tworzeniu nowoczesnych rozwiązań na poziomie mezoekonomicznym, z perspektywy funkcjonowania sektorów i branż gospodarki. Cytując Faulknera: „proces określania granic sektora jest sam w sobie bardziej sztuką niż nauką ścisłą, jednak ma wielką wagę dla sprecyzowania atrakcyjności danego sektora. Jeżeli przyjmiemy zawężoną definicję sektora w kategoriach produktu, powstaje niebezpieczeństwo, że analizie naszej umkną krytyczne aspekty otoczenia konkurencyjnego”. W tradycyjnym ujęciu branża to zbiór podmiotów gospodarczych oferujących na sprzedaż podobne wyroby czy usługi, a sektor to grupa przedsiębiorstw wytwarzających wyroby będące substytutami. W innym ujęciu pojęcie sektora dotyczy rodzaju działalności, zaś branża – produktów. Często terminy branża i sektor stosowane są w praktyce zamiennie. Tematyka terminologii i definiowania branży i sektora stanowi zagadnienie samo w sobie i jest poza zakresem niniejszej monografii. Uzasadniając powstanie niniejszej, trzeciej z cyklu, monografii z dziedziny innowacji, należy podkreślić, że jej celem jest uchwycenie i zilustrowanie pewnych mechanizmów związanych z innowacjami na poziomie mezoekonomicznym i z tego punktu widzenia przyjęte zostanie podejście, w którym branża i sektor są synonimami i nie zawierają zawężenia znaczeniowego do podobnych produktów lub substytutów ani rodzaju działalności lub produktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo i Ochrona Człowieka w Środowisku Pracy ; 15)
Opracowanie stanowi jeden z modułów Materiału Źródłowego przygotowanego w celu ułatwienia dostępu, wszystkim zainteresowanym, do wielodyscyplinowego obszaru wiedzy z zakresu bepieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii. [ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej pracy jest próba oceny stanu wiedzy i wskazania perspektyw rozwojowych dla marketingu rozumianego jako zbioru decyzji i działań podejmowanych w celu uzyskania pozytywnego wpływ na czynniki wzrostu wartości. W trzech rozdziałach autor przedstawił dwa modele skuteczności działań marketingowych wykorzystujące kategorię wartości, których autorzy wskazują brak badań wpływu działań marketingowych na wartość przedsiębiorstwa, a także własny model skuteczności działań marketingowych wykorzystujący koncepcję czynników wzrostu wartości i pojęcie kapitału marki K.L. Kellera. Zawarł analizy, opierając się na własnym modelu skuteczności działań marketingowych oraz na elementach metodologicznych badań empirycznych dotyczących skuteczności działań marketingowych: na rynku konsumpcyjnym (business-to-consumer); na rynku zatrudnienia (employer branding); na rynku dóbr zaopatrzeniowych (business-to-business); na rynku finansowym (w zakresie relacji inwestorskich). Autor zaproponował też wskazówki metodologiczne dotyczące dalszych badań tego problemu w poszczególnych obszarach badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja została przygotowana z okazji jubileuszu 45-lecia pracy twórczej Profesor Anieli Styś. Zawiera okolicznościowe wystąpienia i wspomnienia przedstawicieli Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz środowiska marketingowego, z którym Pani Profesor była i jest związana. Jako następca Pani Profesor na stanowisku dyrektora Instytutu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu miałam przyjemność zorganizować i poprowadzić uroczystość Jubileuszu, która zgromadziła szerokie grono profesorów, kierowników katedr marketingowych z całej Polski. Uroczystość odbyła się 24 października 2011 r. w Centrum Informacji Naukowej i Ekonomicznej UE we Wrocławiu. Na wstępie przedstawiono sylwetkę naukową Pani Profesor jako współtwórcy Wrocławskiej Szkoły Marketingu. Kolejne części publikacji zawierają teksty wystąpień zaproszonych gości, które zainaugurowało wystąpienie Rektora prof. Bogusława Fiedora. Wszystkie wystąpienia były wyrazem sympatii dla Pani Profesor oraz uznania dla Jej dorobku naukowo-badawczego i dydaktycznego. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji powstały na bazie indywidualnych kontaktów z Panią Profesor, związanych z badaniami naukowymi, dydaktyką oraz ogólnymi problemami funkcjonowania sfery szkolnictwa wyższego. Wystąpienia gości oraz ich wspomnienia dają świadectwo dużej aktywności Szanownej Jubilatki we wszystkich tych wymiarach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia stanowi kompleksowe, pod wieloma względami oryginalne, o istotnych walorach merytoryanych i poznawaych rozwiązanie problemu ekoinnowacji regionalnych.(...) Pozwala dostarczyć decydentom politycznym poszczególnych województw narzędzia budowy procesowego modelu tworzenia regionalnych strategii ekoinnowacji oraz modelu oceny ekoinnowacyjnej dojrzałości opracowanych regionalnych strategii ekoinnowacji. Zbudowane modele i narzędzie badawcze na potrzeby niniejszej monografii może posłużyć praktyce, ponieważ wypełnia założenie, że dyscyplina nauk o zarządzaniu powinna służyć życiu gospodarczemu i społecznemu".[ksiegarniaekonomiczna.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Steve Jobs zmarł w 2011 roku. Wielu twierdziło, że bez niego Apple czeka szybki upadek. W 2018 roku Apple, jako pierwsza amerykańska firma, zostało wycenione na bilion dolarów. Wystarczyło siedem lat, żeby osierocona firma wdarła się na szczyt. Ale za jaką cenę? Po śmierci Steve’a Jobsa za sterami Apple stanęli Tim Cook i Jony Ive. Cook, który przyczynił się do uratowania firmy przed bankructwem, objął funkcję CEO. Jony Ive, którego wielu uważa za duchowego spadkobiercę Jobsa, został głównym projektantem. Tak rozpoczyna się porywająca opowieść o walce o władzę, która rozgorzała w Apple po śmierci założyciela firmy. Tripp Mickle odsłania kulisy wielkiego biznesu, relacjonuje dworskie intrygi, pałacowe przewroty i zmagania z bezlitosną konkurencją. Głównymi bohaterami korporacyjnego dramatu są namaszczeni przez Jobsa Cook i Ive. W zaledwie siedem lat osierocona firma wdarła się na szczyt. Za jaką cenę? [lubimyczytac.pl/ksiazka/5076413/after-steve-jak-apple-zgarnelo-biliony-i-stracilo-dusze].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tytuł publikacji 25 lat społeczeństwa obywatelskiego nawiązuje do rocznicy zapoczątkowania transformacji systemowej gospodarki polskiej w 1990 roku. Okres prze-chodzenia od gospodarki centralnie planowanej do rynkowej tworzył w Polsce warunki rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i zmobilizował Polaków do aktywności w sferze gospodarczej i społecznej. Spowodował także przekształcenia strukturalne w gospodarce oraz powstawanie i współistnienie różnych form organizacyjnych pod-miotów rynkowych: prywatnych, nastawionych na zysk, oraz niedochodowych – o statusie prywatnym i publicznym. Ukształtował warunki rozwoju społecznej gospodarki rynkowej, którą opisuje art. 20 Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 roku: „Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej”. W tym artykule Konstytucji pod¬kreślono znaczenie solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych w budo¬wie ustroju gospodarczego w Polsce. Nawiązano do potrzeby budowy społeczeństwa obywatelskiego, gdzie obywatele świadomie uczestniczą w życiu publicznym, są aktywni i odpowiedzialni oraz mają potrzebę samoorganizacji1. Społeczeństwo obywatelskie obejmuje bowiem obywatelską aktywność grupową (tworzenie i działalność różnych form organizacji pozarządowych), a także świadomość i postawę obywatelską, która przejawia się: zaangażowaniem obywateli w sprawy publiczne i państwa, działalnością charytatywną, zainteresowaniem sprawami społecznymi, podejmowaniem prac społecznych w formie wolontariatu. […] Zachęcamy do lektury niniejszej publikacji i wyrażamy nadzieję, że poruszane w niej problemy będą dla Czytelników zachętą do obserwowania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, odnotowywania cech zmian społecznych, a tak¬że do zainteresowania sprawami społecznymi oraz działalnością społeczną i charytatywną, co służy budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Barbara Mróz-Gorgoń, Barbara Iwankiewicz-Rak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prawo do dobrej administracji jest gwarantowane nie tylko aktami prawa wewnętrznego, ale również występuje w kategoriach standardu międzynarodowego. Istotną aktywność w zakresie kreowania standardów w tej dziedzinie przejawiają organizacje międzynarodowe, m.in. Rada Europy i Unia Europejska. Szczególne znaczenie ma zwłaszcza uwzględnienie tego prawa w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Szereg szczegółowych standardów wynika jednak również z norm o charakterze tzw. „miękkiego prawa”. Ten różnorodny charakter prawny standardów międzynarodowych prawa do dobrej administracji ma niewątpliwy wpływ na proces implementacji tego prawa zarówno do praktyki organizacji międzynarodowych, a zwłaszcza dla funkcjonowania administracji w systemach krajowych. Autor poddał analizie to zagadnienie, ukazując uwarunkowania implementacji prawa do dobrej administracji oraz określając kryteria kontroli efektywności tego procesu. Problem ten ma nie tylko znaczenie teoretyczne, ale również praktyczne. Można więc oczekiwać, że praca spotka się z zainteresowaniem zarówno teoretyków prawa konstytucyjnego, prawa administracyjnego i nauki administracji, ale też osób zainteresowanych doskonaleniem funkcjonowania systemów administracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76.2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
In their broadest definition, economic sciences, which include economics and management, study the behaviour of market participants. As it is this behaviour that ultimately creates economic results, it makes eminent scientific sense to understand it. Yet despite multiple studies in this field we cannot predict all economic phenomena, which is evidenced by recurrent crises (affecting both the overall economy and individual firms). It appears that human behaviour in an economic context has, as of yet, been insufficiently researched. Economic choices are accompanied by mental states which are increasingly often addressed by economic theory. Our poor ability to predict economic phenomena might stem from the fact that human mental states have not been adequately described. In the existing body of theory, human economic behaviour is viewed as automatic, with linear relationships between stimulus and reaction, while in fact human responses are underpinned by subjective interpretations (judgements). The distinguishing trait of humans is that we judge our environment, including the organizations we are part of, their results, and the activities occurring within them. It has been generally recognized that categories based on the concepts of efficiency and effectiveness are the principal criteria of evaluation (judgement) in economic sciences. The interpretation of effectiveness and efficiency is often subjective, as it is made in the context of the utility of various theoretical concepts, of diverse ways of perceiving a firm’s goals. The problems indicated above are not new to economic sciences. A subjective approach was the distinctive feature of the so-called ‘psychological’ (Austrian) school of economics. The interpretation of the concepts of effectiveness and efficiency has a long tradition too. It may be reasonable to approach the problem of the economic evaluation of a firm (including effectiveness and efficiency assessment) from a slightly different perspective.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
W niniejszym empirycznym tomie zostały przeprowadzone analizy według podejścia indukcjonistycznego. Polegało ono na zebraniu nowych faktów obserwacyjnych w sferze innowacji, ich systematyzacji oraz na sformułowaniu uogólnionych prawidłowości. Badania empiryczne zostały ukierunkowane na cztery grupy zagadnień: mechanizmy i rezultaty innowacji w skali mikro i makro, studia przypadków najważniejszych (przełomowych) trendów innowacyjnych, ryzyko i niepowodzenia innowacyjne, tworzenie systemów wspierania innowacyjności. Podejście indukcjonistyczne w badaniu innowacji wzbogaca wyniki poznawcze uzyskane w podejściu teoretycznym (hipotetyczno-dedukcyjnym). Wciąż odnotowuje się nowe fakty obserwacyjne w zakresie innowacji. Duża ich część nie była znana, gdy tworzono teorie i modele. Empiryczne ujęcie innowacji stanowi komplementarne dopełnienie, ale także weryfikację rozważań i twierdzeń teoretycznych zawartych w pierwszym tomie. Wartością dodaną poznania empirycznego jest możliwość odpowiedzi na pytanie o użyteczność i efektywność zmian innowacyjnych w dłuższym okresie. Nowym elementem poznania jest także uogólniona empiryczna identyfikacja i charakterystyka głównych (przełomowych) trendów innowacyjnych, która opiera się na bardzo bogatym zbiorze danych i publikacji. [Gandalf.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The presented journal of Management Sciences is devoted to the problems of marketing management in organizations, including the role of information systems and the marketing tools used in creating consumer behavior in various markets. The energy market, the tourism market and the specific culture market are discussed by researchers. In addition, the issue of the possibility of using the audit in business practice of intangible assets management is analyzed. The articles are based both on theoretical and empirical research. The first article titled Information sources affecting consumer behaviour in the electricity market by M. Czarnecka discusses the problem of the consumer position in the transactions in the electricity market in Poland. Based on the research carried out by the author, it can be argued that the consumers knowledge and skills concerning an evaluation of the electricity market, the institutions operating therein and their market offer are very low. The author of the article Museum’s marketing communication tools – results of empirical research by J. Macalik identifies the key conditions for museums to implement effective marketing communications activities. She presents the results of a quantitative survey of marketing managers in Polish museums on the marketing communication and recognizes conditions for effective communication activities of marketing and non- -marketing nature. The next article named Model of a City Destination Card as a marketing tool of selected European cities by M. Drozdowska, M. Duda-Seifert, A. Faron concerns the issue of the city tourism, which belongs to the strongest trends in the international tourism market − especially in Europe. The comparative study of offered tourist cards, developed on the secondary analysis of data, has been conducted. The value of the destination card as a marketing tool for a city has also been proven based on the appraisal of customers opinion. The fourth article is titled Branding as an essential element of the of destination management process using the example of selected states and was written by M. Marczak. The author proves that the development of branded products based on the most important natural and anthropogenic values undoubtedly contributes to the improvement of the image of a given region or country, and thereby to the increased competitiveness of its tourism. The last article named Communication audit and knowledge management audit as kinds of internal audits in the management of intangible assets of an organization by R. Winkler presents the possibility of using audit in business practice of intangible assets management with regard to communication system and knowledge management system. The author underlines that effective organization management requires a skilful use of information reflecting the functioning of all subsystems of a given institution.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogromna dynamika zmian w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw turystycznych, a także samorządu terytorialnego, konkurujących o ograniczone zasoby, stawia wiele wyzwań w wymiarze społecznym, ekonomicznym i technologicznym przed menedżerami podmiotów gospodarczych oraz administracją samorządową. Wyzwania te dotyczą przede wszystkim konieczności poszukiwania skutecznych sposobów dotarcia do coraz bardziej wymagających klientów (turystów), utrzymywania i wzbogacania relacji z nimi, tworzenia ofert odpowiadających ich oczekiwaniom. Stanowi to cel marketingowego zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i jednostkami samorządu terytorialnego (gminami i regionami będącymi rynkami docelowymi określonych grup turystów). W budowaniu dobrych relacji z turystami oraz z innymi grupami interesariuszy (w przypadku gmin i regionów turystycznych) wykorzystywane są coraz bardziej nowoczesne technologie informacyjne, kreatywne i nowatorskie narzędzia oddziaływania na rynki docelowe w turystyce, elementy koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji i prospołecznych oraz proekologicznych zachowań podmiotów rynku turystycznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej