Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(18)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(18)
E-booki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(6)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(10)
Filia nr 6
(3)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 15
(2)
Autor
Praca zbiorowa
(3)
Kozioł Leszek
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Ahrens Frank (1963- )
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Buczyńska Barbara
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Butkiewicz Ewa
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czwojdrak Aleksandra
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Gratton Chris (1948- )
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Heffernan Margaret (1955- )
(1)
Jones Sue Jenkyn
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jung Bohdan
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kaczyński Krzysztof
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kubalewska Magdalena
(1)
Kumar Surinder
(1)
Laloux Frédéric (1969- )
(1)
Lang Jacek (1938- )
(1)
Lareau William
(1)
Liker Jeffrey K
(1)
Liksza Joanna
(1)
Masełko-Łaciok Edyta
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Onufrzak Olga
(1)
Płusa Monika
(1)
Rogala Piotr
(1)
Romkowska Ewa (tłumacz)
(1)
Sayle Bart
(1)
Stefaniak Andrzej (prawo)
(1)
Szczęsny Paweł (organizacja i zarządzanie)
(1)
Tomczyk-Słowińska Magdalena
(1)
Tyrańska Małgorzata
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wrigley William
(1)
Wróbel Małgorzata (ekonomia)
(1)
Łaciok Karol
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Śliwa Martyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Projektanci mody
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Kultura organizacyjna
(8)
Przedsiębiorstwo
(5)
Kultura
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Kultura pracy
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Menedżerowie
(2)
Produkcja
(2)
Przemysł motoryzacyjny
(2)
Przywództwo
(2)
Ahrens, Frank (1963- )
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
COVID-19
(1)
Controlling personalny
(1)
Czas pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dziennikarze
(1)
Innowacje
(1)
Kadry
(1)
Kadry kierownicze
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Koreańczycy
(1)
Marketing
(1)
Mentoring
(1)
Moda
(1)
Odpoczynek
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja pracy
(1)
Projektanci mody
(1)
Projektowanie mody
(1)
Projekty ubioru
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Public relations
(1)
Reklama
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rynek pracy
(1)
Szlaki turystyczne
(1)
Toyota Jidōsha Kabushiki Kaisha
(1)
Turystyka
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Korea Południowa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(8)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pracować inaczej / Frederic Laloux ; przełożył Marek Konieczniak. - Warszawa : Studio EMKA, copyright 2015. - 410 stron : ilustracje ; 23 cm.
Laloux w fascynujący sposób opisuje historię rozwoju organizacji z punktu widzenia rozwoju ludzkiej świadomości, Opiera się między innymi na teorii integralnej Kena Wilbera, który napisał słowo wstępne do książki. Laloux zbadał 12 firm, które działają na rynku przynajmniej 5 lat i zatrudniają przynajmniej 100 pracowników. Wszystkie firmy działają w oparciu o nowy poziom świadomości człowieka, która przekłada się na całkowicie odmienny sposób zarządzania organizacjami. Wyróżnione są trzy przełomowe aspekty: samo-zarządzanie, oparcie na pełni człowieka, szukanie ewolucyjnego celu organizacji, który zastępuje próby przewidywania i kontrolowania przyszłości. Laloux osadza intrygujące studia przypadków w przestrzeni teorii ewolucji człowieka i jego świadomości, od materii do ducha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ted Books)
Potężny manifest dla prezesów i pracowników: wpływowa i wielokrotnie nagradzana liderka biznesu Margaret Heffernan ujawnia, w jaki sposób firmy mogą budować idealne kultury pracy i powodować ogromne przeobrażenia, wprowadzając niewielkie zmiany. Kadra zarządzająca często myśli, że wprowadzając głębokie zmiany, wszystko zrobi lepiej, zarobi więcej i będzie mieć szczęśliwszych pracowników. Dlaczego więc zaangażowanie okazuje się tak trudne, a produktywność tak nieuchwytna? W książce „Niemierzalne" Margaret Heffernan wyciąga wnioski z dziesięcioleci nadzorowania różnych organizacji i dochodzi do wniosku, że to niewielkie modyfikacje mają największe znaczenie. Heffernan twierdzi, że budowanie solidnej firmy może zostać przyspieszone poprzez wdrożenie pozornie niewielkich zmian, takich jak zaakceptowanie konfliktu jako kreatywnego katalizatora, wykorzystywanie każdego umysłu w zespole, celebrowanie błędów; częstsze wypowiadanie się i słuchanie oraz zachęcanie do spędzania czasu wolnego od pracy. Pełna niesamowitych anegdot i zaskakujących statystyk książka zabiera nas w fascynującą podróż po całym świecie, zwracając uwagę na różne firmy i ujawniając, w jaki sposób udało się im przekształcić na wielką skalę poprzez stopniowe zmiany. Jak CIA zrewolucjonizowała swój wywiad, zadając sobie jedno proste pytanie? Jak pewna organizacja zwiększyła przychody o 15 milionów dolarów, ustanawiając krótką przerwę na kawę? Jak całodzienny hakaton (rodzaj warsztatów, których uczestnicy wspólnie projektują i realizują internetowe i informatyczne przedsięwzięcia) może zmienić kulturę firmy? Opowiadając z dowcipem i humorem, Heffernan udowadnia, że często małe zmiany mają największe i najbardziej trwałe skutki. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Strategie dla kultury. Kultura dla rozwoju : zarządzanie strategiczne instytucją kultury / pod red. Martyny Sliwy. - Kraków : Małopolski Instytut Kultury, cop. 2011. - 217 s. : il. kolor., 24 cm + 1 płyta CD: Biblioteki w społeczeństwie wiedzy - strategie dla przyszłości. Strategie rozwoju wojewódzkich bibliotek publicznych w Polsce.
Publikacja została wydana w ramach projektu "Biblioteki w społeczeństwie wiedzy - strategie dla przyszłości". Na płycie CD znajdują się strategie rozwoju 18 wojewódzkich bibliotek publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść : Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie (Modele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi, Charakterystyka najważniejszych funkcji zarządzania zasobami ludzkimi, Diagnoza zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, Współczesne kierunki rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi) ; 2. Zarządzanie kompetencjami menedżerskimi w przedsiębiorstwie ; 3. Kapitał ludzki jako podstawowy zasób kształtujący wartość przedsiębiorstwa (Znaczenie kapitału ludzkiego jako czynnika budującego wartość niematerialną przedsiębiorstwa, Pojęcie i struktura kapitału ludzkiego, Modele zarządzania kapitałem ludzkim, Wybrane metody oceny poziomu kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie, Pomiar i poziomy oceny wpływu kapitału ludzkiego na cele przedsiębiorstwa) ; 4. Wpływ pracy zespołowej na efektywność przedsiębiorstwa (Pojęcie i przyczyny tworzenia zespołów w przedsiębiorstwie, Rodzaje zespołów i ich funkcje, Determinanty i proces tworzenia zespołu w przedsiębiorstwie, Czynniki kształtujące poziom efektywności pracy zespołowej, Miejsce oceny efektywności zespołu w systemowej ocenie efektywności przedsiębiorstwa) ; 5. Kreowanie kultury organizacyjnej (Wpływ kultury organizacyjnej na jakość kapitału ludzkiego, Metody diagnozowania kultury organizacyjnej, Model Doskonalenia Zarządzania Polskiej Nagrody Jakości jako przykład narzędzia wykorzystywanego w procesie kształtowania kultury organizacyjnej i jakości funkcjonowania organizacji, Kultura organizacyjna, a proces zmian i doskonalenia funkcjonowania organizacji) ; 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czego można nauczyć się od Toyoty? Jak podwoić lub potroić szybkość każdego procesu. Jak wbudować jakość w systemy miejsca pracy. Jak olbrzymie koszty ukrytych strat. Jak zrobić z każdego pracownika kontrolera jakości. Przy kapitalizacji rynkowej większej od wartości General Motors, Forda i Chryslera razem wziętych, Toyota jest również (jak dotąd), najrentowniejszym na świecie producentem samochodów. Dobrze znaną "tajną bronią" Toyoty jest szczupła produkcja - rewolucyjne podejście do procesów, wynalezione w tej firmie w latach 50. i doskonalone przez całe dziesięciolecia. Mniej wiadomo o zasadach zarządzania leżących u podstaw szczuplej produkcji, szczupłych prac rozwojowych i wszystkich procesów produkcyjnych i usługowych tego przedsiębiorstwa. Firmy na całym świecie starają się dziś wdrażać radykalny system Toyoty, aby przyśpieszyć procesy, ograniczyć straty i poprawić jakość. Czy jednak ich kierownictwa zaglądają dostatecznie głęboko pod powierzchnię narzędzi i technik, by dojrzeć rzeczywiste podstawy sukcesu Toyoty? "Droga Toyoty" wyjaśnia swoiste podejście Toyoty do szczupłego zarządzania - 14 zasad ożywiających charakterystyczną dla tej firmy kulturę obsesji na punkcie jakości i wydajności. Czytelnik uzyska dzięki tej książce cenną wiedzę, którą można wykorzystać w odniesieniu do każdej firmy i każdego procesu gospodarczego - zarówno w dziedzinie usług, jak i wytwarzania. Dowie się w jaki sposób właściwa kombinacja dalekosiężnej ogólnej koncepcji, procesów, ludzi i rozwiązywania problemów może przekształcić jego firmę w szczupłą, uczącą się organizację - jak wkroczyć na "drogę Toyoty".[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed zarządzaniem pojawiły się nowe wyzwania związane z postępującym zróżnicowaniem kulturowym wewnątrz firm. Jednym z aspektów różnorodności jest internacjonalizacja zarządzania kapitałem ludzkim, wywołana procesem globalizacji gospodarki, integracją europejską i otwieraniem rynków pracy. Proces ten dotyczy nie tylko korporacji globalnych. W firmach o zasięgu krajowym także coraz częściej współpracujemy z cudzoziemcami i reemigrantami. Powstaje zatem konieczność doskonalenia systemu zarządzania, by zapewniał skuteczne współdziałanie osób wywodzących się z różnych kultur. Źródłem nowych uwarunkowań kulturowych stają się także: zmiana generacyjna związana z wchodzącym na rynki pracy pokoleniem Y oraz nasilające się różnice międzypokoleniowe wewnątrz firm. Zagadnienia te zostały poruszone w niniejszej książce. Rozważania mają charakter interdyscyplinarny, łącząc perspektywę nauk zarządzania oraz psychologii i socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda : projektowanie / Sue Jenkyn Jones ; [tłumaczenie Ewa Romkowska]. - Wydanie III, rozszerzone (dodruk). - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2016. - 272 strony : ilustracje, fotografie ; 26 cm.
Ten podręcznik powoli poznać podstawy i zasady projektowania ubiorów. Omówiono w nim cechy i zdolności niezbędne projektantowi mody oraz rozmaite perspektywy kariery w tym zawodzie. W obiektywny sposób wyjaśniono, jak wyglada produkcja odzieży "od kulis". Z książki dowiesz się, jak interpretować opisy projektów, tworzyć kolekcje, wybierać i kroić materiały, dopasowywać stroje oraz jak prezentować swoje portfolio. Poznasz też podstawy marketingu i ekonomii mody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Moda (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji opisano, jak przygotować organizację do nowego modelu pracy po zmianach spowodowanych epidemią COVID-19. Autorzy, w oparciu o najnowsze badania, raporty i własne doświadczenia wskazują, jak – w związku z rozpowszechnieniem pracy zdalnej – zmieniły się oczekiwania pracowników i jak do tych zmian przygotowują się pracodawcy. Ciekawym uzupełnieniem książki są wyniki i wnioski z badania Trendy 2021 pokazujące, jak pandemia wpłynęła na ofertę świadczeń pozapłacowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.4.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki prezentują ideę zwaną Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC), której twórcą jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany. Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych. W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Psychologia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Mundus : ludzie)
Opowieść o małym państwie i wielkich ambicjach. Pali-pali, czyli „szybko, szybko”, to podstawa kultury współczesnej Korei Południowej. Ścigając się z czasem i rozwijając olbrzymie koncerny, ten nieduży kraj przeobraził się w gospodarczą potęgę. Odpowiedzi na pytanie, jak można było osiągnąć taki sukces, udziela autor, Frank Ahrens - amerykański dziennikarz, który został wiceprezesem Hyundai Motor Company. Emigrant z Zachodu, przez pryzmat najlepszej koreańskiej firmy motoryzacyjnej, przedstawia czytelnikom azjatycki świat biznesu - bardzo oficjalny za dnia i więcej niż swawolny w nocy. Biznesowy strój wraz z klapkami pod prysznic, firmowe imprezy z jedenastoma szklaneczkami alkoholu na głowę i uzależnienie od karaoke to tylko niektóre osobliwości perfekcyjnie funkcjonującego konglomeratu. Koreańczycy, pełni trafnych i zabawnych spostrzeżeń, rzucają światło na kulturę znaną niewielu mieszkańcom Europy. „W tej uroczej i poruszającej książce Ahrens opowiada o tym, dlaczego ten nieduży, lecz prężny kraj tak nieustępliwie zabiega, aby być jeszcze lepszym. Jego portret Korei, »krewetki wciśniętej między dwa wieloryby« - Chiny i Japonię - jest pełen błyskotliwych spostrzeżeń, młodzieńczego entuzjazmu i zapału do odkrywania”. Tim Clissold, autor światowego bestsellera Mr China, czyli Amerykanin w Pekinie „Kryzys wieku średniego w życiu Franka Ahrensa zbiegł się z kryzysem Korei Południowej, a czytelnik na tym skorzystał. Inteligentna, zmyślna, przepyszna książka”. Gene Weingarten, felietonista „The Washington Post”, dwukrotny laureat Nagrody Pulitzera [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biografie. Reportaże (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Publicystyka (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przestrzeń we współczesnych realiach gospodarczych odgrywa bardzo istotną rolę. Z jednej strony wraz z rozwojem środków komunikacji uległa ona „skurczeniu” – wszystko jest blisko. Z drugiej strony dzięki rozwojowi tych elementów infra¬struktury komunikacyjnej poznajemy jej różnorodność. Okazuje się, że przestrzeń stanowią nie tylko elementy przyrody (ożywionej i nieożywionej), lecz także ludzie ze swoją kulturą, zarówno materialną, jak i duchową. Antropogenizacja przestrzeni jest faktem i trzeba się z tym pogodzić, jednak zmian należy dokonywać w sposób przemyślany. Ta współczesna przestrzeń staje się ważnym elementem w gospodarce. Nie jest już tylko statycznym tłem, miejscem, gdzie robimy interesy, ale staje się istotnym składnikiem procesów gospodarczych, w których bazuje się zwykle na materialnych, a coraz częściej także na niematerialnych zasobach danego miejsca. Te niematerialne zasoby tworzą ludzie w skomplikowanym procesie interakcji w skali lokalnej. To właśnie lokalne społeczności tworzą unikatowe zasoby tej przestrzeni, które stają się atutem w konkurowaniu poszczególnych gospodarek. Często zastanawiamy się, dlaczego – mimo podobnego stopnia rozwoju – w jednym miejscu żyje się nam lepiej, w innym gorzej, w jednym interesy gospodarcze przynoszą sukces, w innych niepowodzenie. Aby zrozumieć obecną gospodarkę, należy poznać współczesną przestrzeń, a szczególnie jej wymiar gospodarczy i społeczny. Równocześnie na tę przestrzeń oddziałuje polityka, co powoduje, że coraz częściej używa się po¬jęcia „geopolityka”. Musimy zdawać sobie sprawę, że zagospodarowanie danego miejsca w przestrzeni, warunki życia, jakie tam panują, relacje społeczne zostały ukształtowane w wyniku całego splotu wydarzeń o charakterze ekonomicznym, społecznym czy politycznym. Przedstawiamy Państwu publikację, która jest efektem międzynarodowej konferencji naukowej pt. Przestrzeń w nowych realiach gospodarczych IV, zorganizowanej przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przy współudziale Katedry Finansów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uni-wersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej Uniwersytetu Jana Ewangelisty Purkyně w Ústí nad Labem. Konferencja odbyła się w dniach 26–28 maja 2014 r. w Karpaczu. W niniejszej publikacji znajdą Państwo zbiór interesujących, a zarazem różnorodnych artykułów naukowych poruszających rozmaite zagadnienia i problemy towarzyszące współczesnej gospodarce i przestrzeni. Życząc miłej lektury, mamy nadzieję, że wyniki badań przedstawione w niniejszej publikacji będą stanowiły dla Państwa inspirację do dalszej dyskusji oraz kolejnych badań naukowych poświęconych gospodarce i przestrzeni. Składamy podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania niniejszej publikacji. Jednocześnie żywimy nadzieję na dalszą partycypację Czytelników w konferencjach, które są cyklicznie organizowane przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej. Stanisław Korenik, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień ochrony i humanizacji pracy oraz implementacji ergonomicznych warunków pracy w przedsiębiorstwie. W szczególności poruszone zostały kwestie kształtowania fizycznych cech pracy, zarządzania czasem dojazdów do pracy i zmęczeniem pracowników, rozwojem świadomości ergonomicznej pracowników i pracodawców, kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono również interesujące modele zarządzania ergonomicznymi czynnikami ryzyka, koncepcję systemu zarządzania absencją w przedsiębiorstwie czy metodę oceny koincydencji zadań wywołujących efekt synergii negatywnej w obszarze bezpieczeństwa pracy. Zawartość Zeszytu obejmuje także tematy ogólniejszej natury, jakimi są: badanie wzrostu gospodarczego regionu oraz doskonalenie procesu obsługi klienta w kontekście rozwoju marki i jakości wyrobu. Problematyka ta jest niezwykle istotna od strony teorii ekonomii i zarządzania oraz realizacji procesu restrukturyzacji gospodarki polskiej. Zidentyfikowane czynniki stanowiące źródło stresu pracowników oraz coraz większa skala tego zjawiska są przykładem, jak słabość teorii i praktyki zarządzania (jak również teorii ekonomii) nie pozwala zapobiegać destrukcyjnym działaniom. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest marnowanie siły roboczej, a więc głównego czynnika sprawczego postępu i korzystnych zmian. Podstawą uczciwej, stabilnej finansowo gospodarki przedsiębiorstwa pozostaje zgodność warunków pracy ze standardami ergonomii, której jednak brakuje w odniesieniu do zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych form organizacji pracy i zarządzania nią.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej