Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(43)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(11)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Planeta 11
(3)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(40)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 6
(1)
Autor
Burnewicz Jan (1947- )
(2)
Chyba Zbigniew
(2)
Kowerski Mieczysław
(2)
Koźlak Aleksandra
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Zastempowski Maciej (1974- )
(2)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Bartak Jakub
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bondos Ilona
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Firszt Dariusz
(1)
Francik Anna
(1)
Gemra Kamil
(1)
Gierwiatowska Milena
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Gospodarowicz Marcin
(1)
Gostkowska-Drzewicka Magdalena
(1)
Gurba Krystian
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Hadryjańska Barbara
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Jabłoński Łukasz (1977- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Kacprzak Justyna
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kalinowski Marcin
(1)
Kisiel Roman
(1)
Kopera Sebastian
(1)
Korkosz-Gębska Jolanta
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kozińska Magdalena (ekonomia)
(1)
Krwawicz Małgorzata
(1)
Kuś Agnieszka (ekonomia)
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Lipowski Marcin
(1)
Maráková Vanda (1976- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Małecka-Ziembińska Edyta
(1)
Meyer Erin
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nasalski Zbigniew
(1)
Noga Adam
(1)
Odorzyńska-Kondek Jadwiga
(1)
Okoń-Horodyńska Ewa
(1)
Olejniczak Tomasz (zarządzanie)
(1)
Pawlak Marek (1955- )
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Piskiewicz Lucyna
(1)
Prystrom Joanna
(1)
Rybaczewska-Błażejowska Magdalena
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Sadowski Adam (ekonomia)
(1)
Sienkiewicz Mariusz Wiktor
(1)
Sierotowicz Tomasz
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Sojkin Bogdan
(1)
Stachura Ewa (ekonomia)
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Styś Aniela (1942- )
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szepieniec-Puchalska Dorota
(1)
Szopa Bogumiła
(1)
Szymańska Anna (ekonomia)
(1)
Szymański Grzegorz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Słowikowska Inga
(1)
Voytovych Nataliya
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wiszniewski Wojciech (1949- )
(1)
Wisła Rafał
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zarańska Katarzyna
(1)
Zborowski Marek
(1)
Zduńska-Leseux Edyta
(1)
Łopaciński Karol
(1)
Ślązak Emil
(1)
Świadek Arkadiusz
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(11)
Pracownicy korporacji
(2)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Innowacje
(40)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Polityka innowacyjna
(5)
Przedsiębiorczość
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Zarządzanie
(5)
Finansowanie
(4)
Konsumpcja (ekonomia)
(3)
Rozwój gospodarczy
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Start-up
(3)
Gospodarka światowa
(2)
Innowacje ekologiczne
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Konkurencyjność
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Agenda 30
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budżety terenowe
(1)
COVID-19
(1)
Content marketing
(1)
Crowdfunding
(1)
Dochód
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekorozwój
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze hedgingowe
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gopodarka
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Informatyzacja
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Inwestycje
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kreatywnoś
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Makroekonomia
(1)
Marketing
(1)
Media strumieniowe
(1)
Model biznesowy
(1)
Mężczyzna
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nanotechnologia
(1)
Netflix
(1)
Nieruchomości
(1)
Nieruchomości rolne Skarbu Państwa
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacje
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Patenty
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka ochrony środowiska Unii Europejskiej
(1)
Polityka regionalna
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwo finanse
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przemysł chemiczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przemysł naftowy
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
Rolnictwo
(1)
Rolnicy
(1)
Rynek finansowy
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Samofinansowanie
(1)
Spółki
(1)
Sukces
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Transformacja cyfrowa
(1)
Transport taksówkowy
(1)
Temat: czas
2001-
(27)
1901-2000
(8)
1989-2000
(7)
1945-1989
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Korea Południowa
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(22)
Opracowanie
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(37)
Zarządzanie i marketing
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Ochrona środowiska
(2)
Transport i logistyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie Politechniki Łódzkiej)
Spis treści: Innowacyjność organizacji - istota zagadnienia, uwarunkowania i charakter ; Modele realizacji procesów biznesowych na rzecz ozwoju innowacji ; Zarządzanie innowacjami - od powstania idei do komercjalizacji innowacji produktowych ;. Promocja innowacji jako system komunikacj i pr zedsiębiorstwa z rynkiem.
Głównym celem niniejszej monografii jest kompleksowe ujęcie wybranych zagadnień związanych z problematyką zarządzania innowacjami oraz innow a- cyjnością współczesnych organizacji, z uwzględnieniem możliwych do zastos o- wania w t ym zakresie rozwiązań biznesowych w zakresie promocji innowacji. Monografia składa się z czterech rozdziałów, których kolejność i treść są podporządkowane postawionemu celowi głównemu. [wprowadzenie]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse)
W ostatnich kilku latach obserwuje się bardzo szerokie wykorzystanie technologii informatycznych w świadczeniu usług bankowych. W szybkim tempie rozwija się tradycyjna bankowość internetowa, w ramach której pojawiło się szereg nowości. Szczególnie dynamicznie rośnie wykorzystanie smartfonów, a wraz z nim na pierwszy plan wysuwa się tzw. bankowość mobilna. Autorzy publikacji szczególną uwagę zwracają na najnowsze tendencje, tj. na Bank Web 2.0 oraz Bank Web 3.0. Liczba użytkowników tych nowych systemów ciągle rośnie, ułatwiają bowiem znacząco korzystanie z usług bankowych. Podręcznik jest adresowany do studentów kierunków ekonomicznych. Rozważania w nim prowadzone mogą również zainteresować klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej. [ksiegarnia.beck.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia została opracowana w celu zbadania wpływu procesów innowacyjnych na wzrost gospodarczy i rozwój ekonomiczno-społeczny zachodzący współcześnie w poszczególnych państwach i gospodarce światowej. Od około dwóch stuleci innowacje są elementem postępu naukowego i technologicznego, który stale otwiera nowe możliwości wzrostu gospodarczego i rozwoju ekonomiczno-społecznego, ale doświadczenia z minionych dekad nakazują podchodzić zarówno z nadzieją, jak i ostrożnością do wszystkich nowości w systemach gospodarczych. Historia gospodarcza uczy, że od wieków nieustannie pojawiały się różne innowacje wdrażane w działalności produkcyjnej, wymianie i życiu społecznym, ale jedynie niewielki ich odsetek powodował masowe i trwałe przełomy. Sprawia to, że w badaniach procesów innowacyjnych konieczne jest pogłębione wyjaśnienie zarówno mechanizmów innowacji udanych, jak i uwarunkowań powodujących niepowodzenia innowacyjne. W niniejszym tomie teoretycznym została usystematyzowana współczesna wiedza podstawowa w zakresie wzrostu gospodarczego, rozwoju ekonomiczno-społecznego i dokonywania się procesów innowacyjnych. W rozdziale pierwszym zawarto przegląd definicji oraz systematyzację twierdzeń teoretycznych na temat różnych aspektów wzrostu gospodarczego i rozwoju ekonomiczno-społecznego, w tym wzajemnych relacji i pomiaru tych kategorii ekonomicznych. Został objaśniony pojęciowy związek między wzrostem gospodarczym i bogactwem narodowym oraz korelacja między wzrostem produkcji i wzrostem bogactwa narodowego. Rozdział drugi obejmuje kwestie teoretyczne innowacji i innowacyjności. Wiedza w tym zakresie jest niezbędna do tego, aby w analizach oddziaływania innowacji na działalność gospodarczą odróżniać wiodące (przełomowe) zmiany innowacyjne od licznych drobnych usprawnień i ulotnych nowinek dla konsumentów. Kontynuacją niniejszej publikacji będzie tom II wskazujący na ujęcie praktyczne działalności innowacyjnej.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit. Książka stanowi owoc wspólnej pracy Zespołu oraz Partnerów Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009-2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.[wydawnictwo umk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy rozpoczyna się od prezentacji przedsiębiorstwa jako podmiotu procesu internacjonalizacji. Omówione zostały różnice pomiędzy internacjonalizacją a globalizacją, podkreślony dualny charakter procesów oraz wskazane zostały podstawy teoretyczne internacjonalizacji. W dalszej części zidentyfikowano czynniki wpływające na dynamikę tego procesu, scharakteryzowano najważniejsze trendy strukturalne w sektorach produkcyjnych oraz międzynarodowej polityce handlowej i inwestycyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest strategii internacjonalizacji. Zdefiniowana tu została strategia rozwoju międzynarodowego oraz scharakteryzowane jej przejawy. Dalej omówione zostały formy internacjonalizacji: eksport, kooperacja kontraktowa, zagraniczne inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne. Rozdział kończy opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru strategii i formy wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale trzecim omówiono wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem realizującym działalność na rynkach zagranicznych. Poruszono kwestie związane z zarządzaniem produkcją i szczegółowo omówiono dwie podstawowe drogi rozwoju przedsiębiorstwa: specjalizację i dywersyfikację. Istotne miejsce zajmuje problematyka związana z rozwojem produktu przeznaczonego na rynki międzynarodowe. Omówiono również strategie konkurowania na bazie przewagi czasowej oraz relacje dostawca-producent. W następnej kolejności zgłębiono tematykę związaną z rolą unifikacji i standaryzacji w projektowaniu produktu globalnego. Zidentyfikowane zostały problemy decyzyjne w zakresie lokalizacji poszczególnych ogniw łańcucha wartości, globalnych programów marketingowych oraz globalnych posunięć konkurencyjnych. Rozdział ostatni poświęcony jest pomiarowi globalizacji: gospodarki światowej, gospodarek narodowych, sektorów oraz strategii rozwoju. Omówione zostały również sposoby pomiaru internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw. W tym celu szczegółowo omówione zostały, wsparte licznymi przykładami, najważniejsze wskaźniki analityczne jednostkowe oraz wskaźniki zagregowane (indeksy). Szeroko objaśniono zalety i ograniczenia prezentowanych mierników i sposobów pomiaru. Rozdział kończy prezentacja graficznej metody pomiaru internacjonalizacji, tzw. profilu internacjonalizacji. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Dr Edyta Zduńska-Leseux w przygotowanej monografii podjęła aktualną problematykę dotyczącą innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz wsparcia publicznego, w tym pochodzącego z funduszy Unii Europejskiej, skierowanego na podnoszenie innowacyjności tego rodzaju podmiotów. [...] Dobór podjętej tematyki, aktualny i trafny, wpisuje się w nurt obecnie prowadzonych dyskusji dotyczących kierunków i efektywności wspierania UE na rzecz podnoszenia innowacyjności MŚP, wypracowania efektywnych rozwiązań i instrumentów wspierania innowacyjności tego rodzaju przedsiębiorstw w Polsce.... [fragment recenzji dr ham. Małgorzaty Dziembały]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów. Dowiedz się, co się dzieje za kulisami jednej z najbardziej konkurencyjnych firm transportowych na świecie, zanim wygodnie umościsz się na kanapie tylnego siedzenia i wdasz w pogawędkę z kierowcą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 82-92
Książka
W koszyku
Droga do zrównoważonego rozwoju w Polsce w świetle założeń Agendy 2030 / Barbara Hadryjańska - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 270 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego rozwoju pod kątem dokumentu ONZ – Agendy 2030, który jest od kilku lat wdrażany również w Polsce. W książce można znaleźć odniesienia do tradycyjnie pojmowanego rozwoju gospodarczego, opis i charakterystykę 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, opis wskaźników monitorujących Cele Zrównoważonego Rozwoju w krajach UE, stopień zaangażowania OECD na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju pod kątem pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2. Dostępne raporty zawierające dane liczbowe dotyczące realizacji celów tej Agendy, nie przeprowadzają jednak ich analizy i nie umożliwiają formułowania wniosków dotyczących stopnia wdrażania założeń zrównoważonego rozwoju oraz poszczególnych celów Agendy 2030. Monografia jest jedynym opracowaniem zwartym całościowo opisującym wdrażanie celów w Polsce pod kątem wskaźników monitorujących ich realizację, a także podejmującą się interpretacji zgromadzonych danych.[difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale omówiono podstawowe regulacje prawa wspólnotowego odnoszące się do sytuacji kobiet na rynku pracy, i szerzej w życiu gospodarczym i społecznym, co pośrednio ma wpływ na poziom aktywizacji zawodowej kobiet i ich udział w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. W rozdziale omawia się prawo traktatowe, prawo pochodne, oraz miękkie prawo w postaci: rezolucji, deklaracji, zaleceń i rekomendacji. Charakteryzuje się usytuowanie i status podstawowych organów, organizacji i sieci, których cele i działania obejmują tematykę promocji równouprawnienia i wspierania kobiet. Dalej zwraca się uwagę na dokumenty strategiczne i wieloletnie plany publikowane przez instytucje Unii Europejskiej, oraz inwentaryzuje najważniejsze projekty i inicjatywy majce na celu bezpośrednie lub pośrednie wsparcie aktywności kobiet w aspekcie działalności innowacyjnej. W drugim rozdziale omawia się krajowe rozwiązania instytucjonalne promujące aktywność kobiet, poczynając od regulacji w zakresie promocji zatrudnienia i równego traktowania płci. Omawia się kwestię obowiązujących rozwiązań w zakresie parytetów w aktywności politycznej i biznesowej. Ważnym elementami rozdziału są: katalog instrumentów wsparcia i zapewnienia równowagi między życiem zawodowym a rodzinnym, programy działań na rzecz równego traktowania, oraz szczegółowe projekty i inicjatywy realizowane przez różne organizacje. W rozdziale trzecim konstruuje się autorski model zintegrowanego procesu innowacji otwartej, oraz prezentuje szczegółowo wyniki badań empirycznych ukierunkowanych na testowanie (i weryfikację) modelu. Podstawowym celem rozdziału jest identyfikacja obszarów wspólnych i różnic w zakresie cech, postaw, zachowań, umiejętności i ról kobiet i mężczyzn w procesie rozwoju innowacji, które mogą wyzwalać bądź hamować współpracę w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. Tę pracę analityczną przeprowadza się dla każdego etapu procesu rozwoju innowacji. Rozdział ostatni jest wzbogaceniem wniosków wyprowadzonych w rozdziale trzecim o wyniki badań jednostkowych - studia przypadków. Poszukiwanie istnienia celowo zaprojektowanych, stałych mechanizmów wspierania kreatywności i innowacyjności pracowników w wiodących polskich przedsiębiorstwach innowacyjnych oraz inwentaryzacja instrumentów wchodzących w skład tych mechanizmów jest głównym kierunkiem poszukiwań w czwartym rozdziale.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Associaton ; 78.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowywana przez zespół pracowników i współpracowników Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej monografia jest kolejną, trzecią już, z cyklu publikacji poświęconych zagadnieniom innowacji i zarządzania innowacjami. Tym razem autorzy pragną przyjrzeć się tworzeniu nowoczesnych rozwiązań na poziomie mezoekonomicznym, z perspektywy funkcjonowania sektorów i branż gospodarki. Cytując Faulknera: „proces określania granic sektora jest sam w sobie bardziej sztuką niż nauką ścisłą, jednak ma wielką wagę dla sprecyzowania atrakcyjności danego sektora. Jeżeli przyjmiemy zawężoną definicję sektora w kategoriach produktu, powstaje niebezpieczeństwo, że analizie naszej umkną krytyczne aspekty otoczenia konkurencyjnego”. W tradycyjnym ujęciu branża to zbiór podmiotów gospodarczych oferujących na sprzedaż podobne wyroby czy usługi, a sektor to grupa przedsiębiorstw wytwarzających wyroby będące substytutami. W innym ujęciu pojęcie sektora dotyczy rodzaju działalności, zaś branża – produktów. Często terminy branża i sektor stosowane są w praktyce zamiennie. Tematyka terminologii i definiowania branży i sektora stanowi zagadnienie samo w sobie i jest poza zakresem niniejszej monografii. Uzasadniając powstanie niniejszej, trzeciej z cyklu, monografii z dziedziny innowacji, należy podkreślić, że jej celem jest uchwycenie i zilustrowanie pewnych mechanizmów związanych z innowacjami na poziomie mezoekonomicznym i z tego punktu widzenia przyjęte zostanie podejście, w którym branża i sektor są synonimami i nie zawierają zawężenia znaczeniowego do podobnych produktów lub substytutów ani rodzaju działalności lub produktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZAS NA ZMIANY Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa – po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników – Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia stanowi kompleksowe, pod wieloma względami oryginalne, o istotnych walorach merytoryanych i poznawaych rozwiązanie problemu ekoinnowacji regionalnych.(...) Pozwala dostarczyć decydentom politycznym poszczególnych województw narzędzia budowy procesowego modelu tworzenia regionalnych strategii ekoinnowacji oraz modelu oceny ekoinnowacyjnej dojrzałości opracowanych regionalnych strategii ekoinnowacji. Zbudowane modele i narzędzie badawcze na potrzeby niniejszej monografii może posłużyć praktyce, ponieważ wypełnia założenie, że dyscyplina nauk o zarządzaniu powinna służyć życiu gospodarczemu i społecznemu".[ksiegarniaekonomiczna.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem monografii Małgorzaty Juchniewicz i Zbigniewa Nasalskiego była identyfikacja najważniejszych czynników konkurencyjności podmiotów użytkujących Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa (ZWRSP) na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego. Jest ona syntezą badań prowadzonych w Katedrze Konkurencyjności Gospodarki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w latach 2013-2018. Składa się ze wprowadzenia, czterech rozdziałów, podsumowania, bibliografii, streszczenia w języku polskim i angielskim oraz spisu rysunków i tabel. Autorzy, za pomocą metody sondażu diagnostycznego z użyciem kwestionariusza ankiety, badali grupę gospodarstw rolniczych zlokalizowanych na Warmii i Mazurach, której właściciele wykorzystują grunty kupione lub dzierżawione z ZWRSP (w 2013 r. - 87 gospodarstw, w 2014 r. - 179, w 2015 r. - 181, w 2016 r. - 138, w 2017 r. - 167). Analizowane uwarunkowania podzielono na trzy podstawowe grupy: wewnętrzne i zewnętrzne czynniki konkurencyjności oraz badanie pozycji konkurencyjnej podmiotów użytkujących grunty z ZWRSP i czynników ją wzmacniających. Dokonano gruntownej interpretacji definicyjnej, przedstawiając równocześnie specyfikę, źródła i czynniki konkurencyjności. Książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników. Sformułowane w niej wnio-ski mogą być przydatne zarówno naukowcom, studentom, jak i praktykom życia gospodarczego. Należący do ostatniej z wymienionych grup powinni zrozumieć, że każde z przedsiębiorstw powinno być monitorowane, właściwie zarządzane i w miarę potrzeby modernizowane, aby można było poprawić jego pozycję rynkową. [wydawnictwo]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszym empirycznym tomie zostały przeprowadzone analizy według podejścia indukcjonistycznego. Polegało ono na zebraniu nowych faktów obserwacyjnych w sferze innowacji, ich systematyzacji oraz na sformułowaniu uogólnionych prawidłowości. Badania empiryczne zostały ukierunkowane na cztery grupy zagadnień: mechanizmy i rezultaty innowacji w skali mikro i makro, studia przypadków najważniejszych (przełomowych) trendów innowacyjnych, ryzyko i niepowodzenia innowacyjne, tworzenie systemów wspierania innowacyjności. Podejście indukcjonistyczne w badaniu innowacji wzbogaca wyniki poznawcze uzyskane w podejściu teoretycznym (hipotetyczno-dedukcyjnym). Wciąż odnotowuje się nowe fakty obserwacyjne w zakresie innowacji. Duża ich część nie była znana, gdy tworzono teorie i modele. Empiryczne ujęcie innowacji stanowi komplementarne dopełnienie, ale także weryfikację rozważań i twierdzeń teoretycznych zawartych w pierwszym tomie. Wartością dodaną poznania empirycznego jest możliwość odpowiedzi na pytanie o użyteczność i efektywność zmian innowacyjnych w dłuższym okresie. Nowym elementem poznania jest także uogólniona empiryczna identyfikacja i charakterystyka głównych (przełomowych) trendów innowacyjnych, która opiera się na bardzo bogatym zbiorze danych i publikacji. [Gandalf.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej