Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(129)
IBUK Libra
(46)
Forma i typ
Książki
(128)
Publikacje naukowe
(52)
E-booki
(46)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(128)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(11)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(115)
Filia nr 4
(3)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(5)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(7)
Weresa Marzenna
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Francik Anna
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Ankiel Magdalena
(2)
Burnewicz Jan (1947- )
(2)
Chyba Zbigniew
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Jankowski Andrzej (anglista)
(2)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Korzeniowski Andrzej (1939- )
(2)
Kowerski Mieczysław
(2)
Koźlak Aleksandra
(2)
Liu Cixin (1963- )
(2)
Mamica Łukasz
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Wojciechowska Patrycja
(2)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(2)
Zastempowski Maciej (1974- )
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Baczko Tadeusz
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Banaś Jarosław
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Bartak Jakub
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Beba Patrycja
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bielawski Wacław (ekonomia)
(1)
Biliński Witold
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bondos Ilona
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Błąd Marta
(1)
Carreyrou John
(1)
Case Steve (1958- )
(1)
Chrobocińska Katarzyna
(1)
Chwieduk Dorota
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czaja-Jagielska Natalia
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Decyk Kamil
(1)
Dej Magdalena
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Diamond Jared M. (1937- )
(1)
Domagalska-Grędys Marta
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Drygas Mirosław
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Duraj Jan (1943-)
(1)
Dworak Edyta
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Dziuba Radosław
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Firszt Dariusz
(1)
Fogel Piotr
(1)
Frenkel Izasław
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gemra Kamil
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Gierwiatowska Milena
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Gospodarowicz Marcin
(1)
Gostkowska-Drzewicka Magdalena
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Gradziuk Barbara
(1)
Gradziuk Piotr
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Grzelak Maria Magdalena
(1)
Gurba Krystian
(1)
Gus-Puszczewicz Aleksandra
(1)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(1)
Górska Anna
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głodek Paweł (1964- )
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(53)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(63)
Kraj wydania
Polska
(175)
Język
polski
(172)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
Menedżerowie
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Pracownicy korporacji
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura chińska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Innowacje
(117)
Przedsiębiorstwo
(31)
Zarządzanie
(16)
Przedsiębiorczość (postawa)
(10)
Przedsiębiorczość
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(8)
Postęp techniczny
(6)
Start-up
(6)
Innowacje ekologiczne
(5)
Klastry (ekon.)
(5)
Polityka innowacyjna
(5)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Zielona gospodarka
(5)
Finansowanie
(4)
Gospodarka
(4)
Konkurencyjność
(4)
Konsumpcja (ekonomia)
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Regionalizacja gospodarcza
(4)
Rozwój gospodarczy
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Transfer technologii
(4)
Konkurencja
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Model biznesowy
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Produkcja
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Banki
(2)
Dyfuzja innowacji
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarka światowa
(2)
Innowacje społeczne
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Istoty pozaziemskie
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Marketing
(2)
Miasta
(2)
Nowy produkt
(2)
Opakowania
(2)
Parki technologiczne
(2)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przemysł
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Technologia
(2)
Transformacja cyfrowa
(2)
Transport
(2)
Unia Europejska
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Agenda 30
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biotechnologia
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety terenowe
(1)
COVID-19
(1)
Case, Steve (1958- )
(1)
Content marketing
(1)
Crowdfunding
(1)
Cywilizacja
(1)
Czas parcy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dochód
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekorozwój
(1)
Energetyka odnawialna
(1)
Energetyka słoneczna
(1)
Ergonomia
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Ewolucjonizm kulturowy
(1)
Facebook
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fotowoltaika
(1)
Fundusze hedgingowe
(1)
Futurologia
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gopodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Holmes, Elizabeth (1984- )
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Temat: czas
2001-
(38)
1989-
(12)
1901-2000
(10)
1989-2000
(9)
2001-0
(5)
Temat: miejsce
Polska
(31)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa
(1)
Korea Południowa
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Monografia
(29)
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(9)
Materiały pomocnicze
(6)
Opowiadania i nowele
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Publicystyka
(2)
Reportaż
(2)
Science fiction
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Komiks
(1)
Literatura o regionie
(1)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Zarządzanie i marketing
(32)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Ochrona środowiska
(5)
Transport i logistyka
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
175 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Strzelby zarazki stal : krótka historia ludzkości / Jared Diamond ; tłumaczył Tomasz Tesznar. - Wydanie I w tej edycji. - Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2020. - 670 stron, [32] strony tablic : ilustracje ; 23 cm.
W tej przełomowej książce Jared Diamond odkrywa, co tak naprawdę nadało bieg historii i przyczyniło się do największych przemian, które ukształtowały świat, jaki znamy. Autor, błyskotliwie wykorzystując wiele dyscyplin naukowych, udowadnia, że to właśnie trzy tytułowe czynniki - strzelby, zarazki i stal - ukształtowały ludzkość. Społeczeństwa, które najwcześniej zajęły się produkcją żywności i udoskonaliły metody jej wytwarzania, najszybciej też porzuciły etap łowiecko-zbieracki, a następnie rozwinęły kulturę pisaną i technologię, równocześnie wyłaniając struktury organizacji państwowej i religijnej. Ale także pośrednio wytworzyły wyniszczające zarazki i udoskonaliły broń, z której pomocą podążyły w świat drogą morską i lądową, aby podbić kultury mniej rozwinięte.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Historia świata (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów. Dowiedz się, co się dzieje za kulisami jednej z najbardziej konkurencyjnych firm transportowych na świecie, zanim wygodnie umościsz się na kanapie tylnego siedzenia i wdasz w pogawędkę z kierowcą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 82-92
Książka
W koszyku
Droga do zrównoważonego rozwoju w Polsce w świetle założeń Agendy 2030 / Barbara Hadryjańska - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 270 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego rozwoju pod kątem dokumentu ONZ – Agendy 2030, który jest od kilku lat wdrażany również w Polsce. W książce można znaleźć odniesienia do tradycyjnie pojmowanego rozwoju gospodarczego, opis i charakterystykę 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, opis wskaźników monitorujących Cele Zrównoważonego Rozwoju w krajach UE, stopień zaangażowania OECD na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju pod kątem pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2. Dostępne raporty zawierające dane liczbowe dotyczące realizacji celów tej Agendy, nie przeprowadzają jednak ich analizy i nie umożliwiają formułowania wniosków dotyczących stopnia wdrażania założeń zrównoważonego rozwoju oraz poszczególnych celów Agendy 2030. Monografia jest jedynym opracowaniem zwartym całościowo opisującym wdrażanie celów w Polsce pod kątem wskaźników monitorujących ich realizację, a także podejmującą się interpretacji zgromadzonych danych.[difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale omówiono podstawowe regulacje prawa wspólnotowego odnoszące się do sytuacji kobiet na rynku pracy, i szerzej w życiu gospodarczym i społecznym, co pośrednio ma wpływ na poziom aktywizacji zawodowej kobiet i ich udział w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. W rozdziale omawia się prawo traktatowe, prawo pochodne, oraz miękkie prawo w postaci: rezolucji, deklaracji, zaleceń i rekomendacji. Charakteryzuje się usytuowanie i status podstawowych organów, organizacji i sieci, których cele i działania obejmują tematykę promocji równouprawnienia i wspierania kobiet. Dalej zwraca się uwagę na dokumenty strategiczne i wieloletnie plany publikowane przez instytucje Unii Europejskiej, oraz inwentaryzuje najważniejsze projekty i inicjatywy majce na celu bezpośrednie lub pośrednie wsparcie aktywności kobiet w aspekcie działalności innowacyjnej. W drugim rozdziale omawia się krajowe rozwiązania instytucjonalne promujące aktywność kobiet, poczynając od regulacji w zakresie promocji zatrudnienia i równego traktowania płci. Omawia się kwestię obowiązujących rozwiązań w zakresie parytetów w aktywności politycznej i biznesowej. Ważnym elementami rozdziału są: katalog instrumentów wsparcia i zapewnienia równowagi między życiem zawodowym a rodzinnym, programy działań na rzecz równego traktowania, oraz szczegółowe projekty i inicjatywy realizowane przez różne organizacje. W rozdziale trzecim konstruuje się autorski model zintegrowanego procesu innowacji otwartej, oraz prezentuje szczegółowo wyniki badań empirycznych ukierunkowanych na testowanie (i weryfikację) modelu. Podstawowym celem rozdziału jest identyfikacja obszarów wspólnych i różnic w zakresie cech, postaw, zachowań, umiejętności i ról kobiet i mężczyzn w procesie rozwoju innowacji, które mogą wyzwalać bądź hamować współpracę w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. Tę pracę analityczną przeprowadza się dla każdego etapu procesu rozwoju innowacji. Rozdział ostatni jest wzbogaceniem wniosków wyprowadzonych w rozdziale trzecim o wyniki badań jednostkowych - studia przypadków. Poszukiwanie istnienia celowo zaprojektowanych, stałych mechanizmów wspierania kreatywności i innowacyjności pracowników w wiodących polskich przedsiębiorstwach innowacyjnych oraz inwentaryzacja instrumentów wchodzących w skład tych mechanizmów jest głównym kierunkiem poszukiwań w czwartym rozdziale.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W dniu 29 czerwca 2009 r. w Olsztynie odbyła się konferencja podsumowująca projekt "Rola kobiet w innowacyjnych przedsiębiorstwach w województwie warmińsko-mazurskim". Projekt realizowano w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 Priorytet II: Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 6: Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy. Podczas konferencji pani prof. Małgorzata Juchniewicz wraz z zespołem (dr Katarzyna Chrobocińska, mgr Kamil Decyk) zaprezentowała wyniki sporządzonego w ramach projektu raportu pt. "Rola kobiet w innowacyjnych przedsiębiorstwach na przykładzie podmiotów z regionu Warmii i Mazur", a wydana publikacja trafiła do rąk uczestników. [wmarr.olsztyn.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 654/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Associaton ; 78.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowywana przez zespół pracowników i współpracowników Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej monografia jest kolejną, trzecią już, z cyklu publikacji poświęconych zagadnieniom innowacji i zarządzania innowacjami. Tym razem autorzy pragną przyjrzeć się tworzeniu nowoczesnych rozwiązań na poziomie mezoekonomicznym, z perspektywy funkcjonowania sektorów i branż gospodarki. Cytując Faulknera: „proces określania granic sektora jest sam w sobie bardziej sztuką niż nauką ścisłą, jednak ma wielką wagę dla sprecyzowania atrakcyjności danego sektora. Jeżeli przyjmiemy zawężoną definicję sektora w kategoriach produktu, powstaje niebezpieczeństwo, że analizie naszej umkną krytyczne aspekty otoczenia konkurencyjnego”. W tradycyjnym ujęciu branża to zbiór podmiotów gospodarczych oferujących na sprzedaż podobne wyroby czy usługi, a sektor to grupa przedsiębiorstw wytwarzających wyroby będące substytutami. W innym ujęciu pojęcie sektora dotyczy rodzaju działalności, zaś branża – produktów. Często terminy branża i sektor stosowane są w praktyce zamiennie. Tematyka terminologii i definiowania branży i sektora stanowi zagadnienie samo w sobie i jest poza zakresem niniejszej monografii. Uzasadniając powstanie niniejszej, trzeciej z cyklu, monografii z dziedziny innowacji, należy podkreślić, że jej celem jest uchwycenie i zilustrowanie pewnych mechanizmów związanych z innowacjami na poziomie mezoekonomicznym i z tego punktu widzenia przyjęte zostanie podejście, w którym branża i sektor są synonimami i nie zawierają zawężenia znaczeniowego do podobnych produktów lub substytutów ani rodzaju działalności lub produktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZAS NA ZMIANY Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa – po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników – Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Recenzowana monografia stanowi kompleksowe, pod wieloma względami oryginalne, o istotnych walorach merytoryanych i poznawaych rozwiązanie problemu ekoinnowacji regionalnych.(...) Pozwala dostarczyć decydentom politycznym poszczególnych województw narzędzia budowy procesowego modelu tworzenia regionalnych strategii ekoinnowacji oraz modelu oceny ekoinnowacyjnej dojrzałości opracowanych regionalnych strategii ekoinnowacji. Zbudowane modele i narzędzie badawcze na potrzeby niniejszej monografii może posłużyć praktyce, ponieważ wypełnia założenie, że dyscyplina nauk o zarządzaniu powinna służyć życiu gospodarczemu i społecznemu".[ksiegarniaekonomiczna.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : CZĘŚĆ I Porównanie wyników gospodarczych i pozycja konkurencyjna polski w 2010 roku - 1. Rozwój gospodarczy i realna konwergencja ( Analiza porównawcza wyników gospodarczych w 2010 roku, Konwergencja poziomów dochodu, Zróżnicowanie dochodów i ubóstwo w Polsce), 2. Pozycja konkurencyjna w zewnętrznych stosunkach gospodarczych (Rozwój handlu zagranicznego i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej Polski, Atrakcyjność polskiej gospodarki dla inwestorów zagranicznych, Bilans płatniczy, oficjalne aktywa rezerwowe i zadłużenie zagraniczne). CZĘŚĆ II Czynniki konkurencyjności polskiej gospodarki w 2010 roku - 3. Zasoby i ich produktywność (Zasoby ludzkie, Inwestycje i infrastruktura techniczna, Nauka, technika i innowacje, Łączna produktywność czynników wytwórczych), 4. Polityka gospodarcza, instytucje i ich jakość (Reformy i polityka ekonomiczna, Rozwój systemu finansowego, Jakość otoczenia biznesu). CZĘSC III Konkurencyjność sektora przetwórstwa przemysłowego w Polsce - 5. Przemiany polskiego sektora przemysłu w dekadzie 2000-2010 (Znaczenie przemysłu w polskiej gospodarce, Zmiany strukturalne i konkurencyjność polskiego przemysłu, Transfer zagranicznych technologii jako czynnik konkurencyjności polskiego sektora przetwórstwa przemysłowego), 6. Innowacje jako czynnik konkurencyjności polskiego przemysłu przetwórczego (Innowacyjność przemysłu przetwórczego w Polsce, Kooperacja w działalności innowacyjnej w polskim przemyśle).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem monografii Małgorzaty Juchniewicz i Zbigniewa Nasalskiego była identyfikacja najważniejszych czynników konkurencyjności podmiotów użytkujących Zasób Własności Rolnej Skarbu Państwa (ZWRSP) na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego. Jest ona syntezą badań prowadzonych w Katedrze Konkurencyjności Gospodarki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w latach 2013-2018. Składa się ze wprowadzenia, czterech rozdziałów, podsumowania, bibliografii, streszczenia w języku polskim i angielskim oraz spisu rysunków i tabel. Autorzy, za pomocą metody sondażu diagnostycznego z użyciem kwestionariusza ankiety, badali grupę gospodarstw rolniczych zlokalizowanych na Warmii i Mazurach, której właściciele wykorzystują grunty kupione lub dzierżawione z ZWRSP (w 2013 r. - 87 gospodarstw, w 2014 r. - 179, w 2015 r. - 181, w 2016 r. - 138, w 2017 r. - 167). Analizowane uwarunkowania podzielono na trzy podstawowe grupy: wewnętrzne i zewnętrzne czynniki konkurencyjności oraz badanie pozycji konkurencyjnej podmiotów użytkujących grunty z ZWRSP i czynników ją wzmacniających. Dokonano gruntownej interpretacji definicyjnej, przedstawiając równocześnie specyfikę, źródła i czynniki konkurencyjności. Książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników. Sformułowane w niej wnio-ski mogą być przydatne zarówno naukowcom, studentom, jak i praktykom życia gospodarczego. Należący do ostatniej z wymienionych grup powinni zrozumieć, że każde z przedsiębiorstw powinno być monitorowane, właściwie zarządzane i w miarę potrzeby modernizowane, aby można było poprawić jego pozycję rynkową. [wydawnictwo]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszym empirycznym tomie zostały przeprowadzone analizy według podejścia indukcjonistycznego. Polegało ono na zebraniu nowych faktów obserwacyjnych w sferze innowacji, ich systematyzacji oraz na sformułowaniu uogólnionych prawidłowości. Badania empiryczne zostały ukierunkowane na cztery grupy zagadnień: mechanizmy i rezultaty innowacji w skali mikro i makro, studia przypadków najważniejszych (przełomowych) trendów innowacyjnych, ryzyko i niepowodzenia innowacyjne, tworzenie systemów wspierania innowacyjności. Podejście indukcjonistyczne w badaniu innowacji wzbogaca wyniki poznawcze uzyskane w podejściu teoretycznym (hipotetyczno-dedukcyjnym). Wciąż odnotowuje się nowe fakty obserwacyjne w zakresie innowacji. Duża ich część nie była znana, gdy tworzono teorie i modele. Empiryczne ujęcie innowacji stanowi komplementarne dopełnienie, ale także weryfikację rozważań i twierdzeń teoretycznych zawartych w pierwszym tomie. Wartością dodaną poznania empirycznego jest możliwość odpowiedzi na pytanie o użyteczność i efektywność zmian innowacyjnych w dłuższym okresie. Nowym elementem poznania jest także uogólniona empiryczna identyfikacja i charakterystyka głównych (przełomowych) trendów innowacyjnych, która opiera się na bardzo bogatym zbiorze danych i publikacji. [Gandalf.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów - wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji. Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim - umownie wydzielonym - etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt, odpowiada konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty), część II - technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś - marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa). W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87.7 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Aby zrozumieć zjawiska gospodarcze i społeczne zachodzące we współczesnej gospodarce światowej, należy przyjąć założenie, iż rozwój gospodarczy coraz bardziej zależy od wiedzy i innowacji, a czynnikami decydującymi o nim stają się działalność badawczo-rozwojowa, działalność innowacyjna i kapitał ludzki, świadomość kluczowej roli wiedzy i innowacji spowodowała wzrost znaczenia programów stymulowania procesów innowacyjnych w polityce gospodarczej zarówno krajów wysoko rozwiniętych, jak i państw nadrabiających dystans w stosunku do liderów. Kwestia podnoszenia innowacyjności jest szczególnie istotna w kontekście polskiej gospodarki. Pomimo wielu zapowiedzi dotychczas nie powstała w Polsce całościowa i konsekwentna strategia zwiększania innowacyjności gospodarki, a podejmowane próby poprawy sytuacji w tym obszarze nie przynosiły zadowalających efektów i nie były kontynuowane po zmianach kolejnych rządów. Wskazuje to na potrzebę ukształtowania spójnej strategii, która przyczyni się do postępu w procesie konwergencji innowacyjności Polski z innymi krajami Unii Europejskiej, zwłaszcza Europy Zachodniej. W książce przedstawiono zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty procesów innowacji. Monografia jest efektem szerokiej analizy poziomu innowacyjności polskiej gospodarki na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej. Wyniki przeprowadzonych badań pozwoliły autorkom na sformułowanie wielu wniosków aplikacyjnych. Publikacja jest skierowana do studentów uczelni ekonomicznych, uczestniczących w wykładach na temat procesów innowacji, polityki innowacyjnej oraz polityki naukowo-technicznej. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Innovation is a complex, multi-aspect, global, regional and industry process. It is a consequence of the interaction of creativity, entrepreneurship, competitiveness, knowledge, management and economic growth. A competitive position of countries and companies is the outcome of their capacity and predisposition for innovations, shaped by their sizes, resources at their disposal (including human), system of management and relations with the environment. This volume, painting a diverse and versatile picture of innovation, co-existing together with creativity and entrepreneurship, is an effect of authors common interest in this subject matter.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przemysł opakowań to obecnie jeden z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki światowej. Rosnące wymagania stawiane współczesnym opakowaniom wpływają na zmiany ich form konstrukcyjnych i stosowanie materiałów o specyficznych parametrach, np. wysokiej barierowości, odporności termicznej i mechanicznej, co stwarza przestrzeń do rozwoju innowacji opakowaniowych. W ten nurt wpisuje się prezentowana monografia. Celem głównym podjętych studiów literaturowych i badań empirycznych było scharakteryzowanie organiczno-nieorganicznych materiałów hybrydowych, a także opracowanie metod syntezy nowych hybryd na bazie żelatyny i związków krzemoorganicznych. Szczególny nacisk położono na określenie możliwości zastosowania opracowanych układów hybrydowych jako potencjalnych materiałów opakowaniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej