Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(20)
Forma i typ
Muzyka
(16)
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(12)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 4
(2)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(7)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Filia nr 10 - podr.
(1)
Autor
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(2)
Brahms Johannes (1833-1897)
(2)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(2)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(2)
Strauss Johann (1804-1849)
(2)
Strauss Johann (1825-1899)
(2)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(2)
Aebi Otto (1923- )
(1)
Arp Klaus (1950-2016)
(1)
Bach Carl Philipp Emanuel (1714-1788)
(1)
Bach Johann Christian (1735-1782)
(1)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(1)
Bergander Wojciech
(1)
Bieńczycki Dominik (1975- )
(1)
Bizet Georges (1838-1875)
(1)
Bocelli Andrea (1958- )
(1)
Borodin Aleksandr (1833-1887)
(1)
Cantieri Cesare
(1)
Cornwell Joseph
(1)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(1)
Delibes Léo (1836-1891)
(1)
Dobrowolski Andrzej (1921-1990)
(1)
Dukas Paul (1865-1935)
(1)
Dvořák Antonín (1841-1904)
(1)
Equiluz Kurt (1929- )
(1)
Falk Peter (1937- )
(1)
Fitelberg Grzegorz (1879-1953). Fortepian, instrumenty smyczkowe. f-moll
(1)
Francuz Michał (1980- )
(1)
Fučík Julius (1872-1916)
(1)
Gershwin George (1898-1937)
(1)
Gmitrzuk Andrzej
(1)
Grant Simon
(1)
Grieg Edvard (1843-1907)
(1)
Gruber Josef Leo (1912-1984)
(1)
Harnoncourt Nikolaus (1929- )
(1)
Holl Robert (1947- )
(1)
King Andrew (1953- )
(1)
Kirkby Emma
(1)
Komeda Krzysztof (1931-1969)
(1)
Konarzewska Joanna (skrzypaczka)
(1)
Konowalski Benedykt (1928-2021)
(1)
Korepta Zbigniew (1932-2004)
(1)
Kosz Mieczysław (1944-1973)
(1)
Krzanowski Andrzej (1951-1990)
(1)
Kuncewicz Filip (1980- )
(1)
Kwiatkowski Rafał (1978- )
(1)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(1)
Lubert Tomasz (1972- )
(1)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(1)
Mackiewicz Jadwiga (1930- )
(1)
Madziar Piotr (realizator dźwięku)
(1)
Magdoń Bartłomiej
(1)
Marzec Wojciech
(1)
Masecki Marcin (1982- )
(1)
Michalski Carl
(1)
Micheli Gabriele
(1)
Mieczkowska Klementyna
(1)
Mieczkowski Tadeusz
(1)
Monteverdi Claudio (1567-1643)
(1)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791). C-dur
(1)
Mozil Czesław (1979- )
(1)
Moś Marek (1956- )
(1)
Możdżer Leszek (1971- )
(1)
Murakami Haruki (1949- )
(1)
Musorgski Modest (1839-1881)
(1)
Nichols Mary
(1)
Offenbach Jacques (1819-1880)
(1)
Olejarczyk Łukasz (1983- )
(1)
Ozawa Seiji (1935- )
(1)
Paduszyński Szymon
(1)
Palestrina Giovanni Pierluigi da (1525-1594)
(1)
Palombella Massimo
(1)
Pełech Krzysztof (1970- )
(1)
Piasecki Grzegorz
(1)
Pitamic Alexander von
(1)
Pokrzywiński Tomasz
(1)
Ponchielli Amilcare (1834-1886)
(1)
Pstrągowska Maria
(1)
Purcell Henry (1659-1695)
(1)
Riley Lucinda (1965-2021)
(1)
Rimski-Korsakow Nikołaj (1844-1908)
(1)
Rooley Anthony
(1)
Rossini Gioacchino (1792-1868)
(1)
Rączkowska Marzenna
(1)
Scholz Alfred
(1)
Shipway Frank
(1)
Skrzypek Sebastian
(1)
Smetana Bedřich (1824-1884)
(1)
Strauss Josef (1827-1870)
(1)
Strauss Richard (1864-1949)
(1)
Szałowski Antoni (1907-1973)
(1)
Szeluto Apolinary (1884-1966). Fortepian, instrumenty smyczkowe. D-dur
(1)
Taraszkiewicz Piotr
(1)
Tubb Evelyn
(1)
Wagner Richard (1813-1883)
(1)
Wenkel Ortrun (1942- )
(1)
Widłak Wojciech (1971- )
(1)
Wierzbicki Piotr (1935- )
(1)
Wilkoń Józef (1930- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(7)
1801-1900
(6)
1701-1800
(5)
1601-1700
(2)
1901-1914
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(14)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(4)
angielski
(1)
łaciński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(3)
6-8 lat
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(9)
Muzyka włoska
(7)
Muzyka austriacka
(6)
Muzyka niemiecka
(5)
Muzyka rosyjska
(4)
Literatura polska
(2)
Muzyka angielska
(2)
Muzyka węgierska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura japońska
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Muzyka czeska
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka norweska
(1)
Temat
Muzyka poważna
(4)
Dyrygenci japońscy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kobieta
(1)
Kompozytorzy
(1)
Kosz, Mieczysław (1944-1973)
(1)
Murakami, Haruki (1949- )
(1)
Muzyka europejska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Orkiestry
(1)
Orkiestry dęte
(1)
Orkiestry smyczkowe
(1)
Orkiestry symfoniczne
(1)
Ozawa, Seiji (1935- )
(1)
Pisarze japońscy
(1)
Rytmika
(1)
Samorealizacja
(1)
Vivaldi, Antonio (1678-1741)
(1)
Temat: dzieło
Ikar. Legenda Mietka Kosza (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Norwegia
(1)
Gatunek
Muzyka poważna
(17)
Muzyka instrumentalna
(10)
Muzyka religijna
(6)
Muzyka wokalna
(5)
Koncert (utwór muzyczny)
(3)
Marsz (utwór muzyczny)
(3)
Muzyka rozrywkowa
(3)
Polka (utwór muzyczny)
(3)
Składanka muzyczna
(3)
Suita
(3)
Walc
(3)
Balet (utwór muzyczny)
(2)
Msza (utwór muzyczny)
(2)
Muzyka na orkiestrę
(2)
Muzyka na orkiestrę smyczkową
(2)
Muzyka sceniczna
(2)
Opera (utwór muzyczny)
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Symfonia
(2)
Uwertura
(2)
Aranżacja
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Etiuda (utwór muzyczny)
(1)
Felieton
(1)
Fuga (utwór muzyczny)
(1)
Intrada
(1)
Jazz
(1)
Kantata
(1)
Kołysanka
(1)
Madrygał (utwór muzyczny)
(1)
Motet
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na fortepian i orkiestrę
(1)
Muzyka na obój, klarnet i fagot
(1)
Muzyka na orkiestrę dętą
(1)
Muzyka na orkiestrę symfoniczną
(1)
Muzyka na skrzypce, orkiestrę smyczkową i basso continuo
(1)
Operetka (utwór muzyczny)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Oratorium (utwór muzyczny)
(1)
Parafraza (utwór muzyczny)
(1)
Poemat symfoniczny
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Rapsodia
(1)
Requiem
(1)
Rondo (utwór muzyczny)
(1)
Saga rodzinna
(1)
Scat (muzyka)
(1)
Serenada
(1)
Trio fortepianowe (utwór muzyczny)
(1)
Trio na instrumenty dęte drewniane
(1)
Wariacje (utwór muzyczny)
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
20 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Polska muzyka najlepsza jest ... - Warszawa : Magic Records, © 2016. - 2 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Empik / Classical Club)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Instytucja: Magic Records
W 1946 roku w Krakowie ukazała się książka o znamiennym tytule Najpiękniejsza ze wszystkich jest muzyka polska. Jej autorem był zasłużony pedagog i muzykolog Józef Reiss (1879-1956), pochodzący podobnie jak Krzysztof Penderecki z Dębicy. Książka ta - jak i inne teksty Reissa: podręczniki czy leksykony (zwłaszcza Mała historia muzyki) - przez lata śniła się uczniom szkół muzycznych. Każdy naród przywiązany jest do własnej tradycji i świadomie, czy też nie, tę tradycję gloryfikuje. My Polacy, wiadomo, Chopinem z nikim dzielić się nie chcemy. Jest nasz: najlepszy, największy, stał się nawet najbardziej rozpoznawalnym symbolem Polski za granicą. Promować jego muzyki nie trzeba - to raczej inni w blasku sławy rodaka z Żelazowej Woli próbują się ogrzać. Potem jednak zaczyna się kłopot. Bo kto jest tym pierwszym po Chopinie? Stanisław Moniuszko? Bardzo byśmy chcieli, ale poza operami (Halką i Starszym dworem), pieśnią Prząśniczka jego twórczości praktycznie nie znamy, nie wspominając o słuchaczach z zagranicy. Henryk Wieniawski, Mieczysław Karłowicz, Ignacy Jan Paderewski - wielkie postacie, ale daleko im do geniuszu Chopina. Karol Szymanowski? Już lepiej. Ostatnie sukcesy i dowartościowanie jego muzyki na świecie dają nadzieję. Szymanowski był wielkim kompozytorem, ale to my do jego muzyki musieliśmy dojrzeć. Druga połowa XX wieku wygląda już znacznie lepiej. Witold Lutosławski, Krzysztof Penderecki, Henryk Mikołaj Górecki, Wojciech Kilar - te nazwiska wymieniamy jednym tchem. Pytanie tylko: czy naprawdę ich słuchamy? Lutosławski był wielkim dżentelmenem muzyki, Penderecki pozostaje najbardziej rozpoznawanym współczesnym polskim kompozytorem, Góreckiego już na zawsze zwiążemy z III Symfonią (która zawojowała popowe listy przebojów), Kilar zaś swą Orawą i swoistą góralszczyzną przewrotnie nawiązał do XIX-wiecznych fascynacji folklorem. „Muzyka nie musi dopiero schodzić do ludu, gdyż ona tam żyje od prawieków i swoją żywotną siłą twórczą zasila stale muzykę artystyczną. Ilekroć zaś muzyka zejdzie z tej naturalnej drogi i nie czerpie ze źródeł muzyki ludowej, wówczas zatraca swe cechy narodowe i swą odrębność stylu” - tłumaczył wspominany już Reiss. W XXI wieku słowa te brzmią archaicznie, bo przecież każdy pisze po swojemu, nie oglądając się na tradycję. Każdy ma swój styl. Każdy chce być sobą. Ale pomarzyć zawsze można, bo przecież… „polska muzyka najlepsza jest!”. I basta. Jacek Hawryluk, Polskie Radio [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Opera/Balet (1 egz.)
Książka
W koszyku
W to mi graj : bajki muzyczne / Justyna Bednarek ; ilustracje Józef Wilkoń. - Warszawa : Poradnia K, 2016. - 148, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
(Latawiec)
Zaproszenie do cudownego świata muzyki, w którym królują wrażliwość i fantazja. Autorka bestsellerowych „Niewiarygodnych przygód dziesięciu skarpetek” i „Pięciu sprytnych kun” napisała cudowne bajki, które przenoszą w świat muzycznych fantazji. Motywem przewodnim każdej z dwunastu bajek są najsłynniejsze kompozycje muzyki poważnej. - Chopina, Mozarta, Ravela i innych. Każda historia w bajkowej konwencji ”opowiada” jego treść... Każda bajka zakończona jest portretem kompozytora i jego życiorysem co dodaje jej waloru edukacyjnego. Mistrzostwo Justyny Bednarek i Józefa Wilkonia czynią z tej książki unikalne dzieło.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op (2 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Trio, kwartet, kwintet – chociaż stanowią szczerą, intymną wypowiedź kompozytora i wykonawców, dają nieskończone możliwości interpretacji oraz inspirują do poszukiwania nowych rozwiązań, niestety nie były i nie są darzone szczególną atencją. Jak zauważał Dahlhaus, z pojęciem muzycznej wielkości łączy się wyobrażenie o monumentalności i trudności (rozumianej jako wirtuozostwo) czegoś, co nie jest bezpośrednio dostępne. Ową „małą muzykę”, kameralną, powstałą w Polsce końca XIX i początku XX wieku, kiedy bożyszczami byli Wagner i Richard Strauss, traktowano jako twórczość marginalną. Podobnie jak jej twórców. Cóż się dziwić, kiedy ojcowie polskiej muzykologii – Adolf Chybiński, Zdzisław Jachimecki czy Józef Reiss – nie widzieli wielkiej wartości w innych dziełach niż te, które wyszły spod ręki Chopina, Moniuszki i Wieniawskiego albo Szymanowskiego i Karłowicza...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Believe / Andrea Bocelli. - Czech Republic : Universal Music Operations ; Italy : Sugar Music, © 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Uwielbiany na całym świecie włoski tenor Andrea Bocelli prezentuje nowy, przepełniony kojącą muzyką, album „Believe”, kontynuując ideę wielkanocnego koncertu „Muzyka nadziei” z katedry Duomo w Mediolanie, który pobił rekordy oglądalności i połączył miliony ludzi na całym świecie. Wydawnictwo zawiera: niepublikowaną wcześniej kompozycję nieżyjącego już wielkiego włoskiego kompozytora Ennio Morricone, utwór Gratia Plena – z cieszącego się uznaniem krytyków filmu „Fatima”, dwa duety ze słynną mezzosopranistką Cecilią Bartoli, a także nagrane po raz pierwszy przez Andreę Bocellego własne interpretacje pieśni „Ave Maria" i „Padre Nostro" oraz znane i uwielbiane przez publiczność „Hallelujah", „You’ll Never Walk Alone" i „Amazing Grace". Album „Believe”, współprodukowany przez Stevena Mercurio oraz Haydna Bendalla, to kolekcja podnoszących na duchu utworów, które były dla Bocellego inspiracją i wsparciem na przestrzeni wielu lat. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Empik prezentuje. Walce. - Warszawa : Sony Music Entertainment, p2019. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Empik prezentuje kolejny album z serii z muzyką klasyczną, który jest w pełni poświęcony najpopularniejszym walcom. Istnieje wiele odmian tego tańca m.in. walc wiedeński, walc polski, którego przedstawicielem jest oczywiście Fryderyk Chopin czy też klasyczny walc angielski. Nazwa tego tańca pochodzi od niemieckiego słowa walzen, czyli "obracać się", oddającego istotę tego tańca. Album otwiera najbardziej znany walc Johanna Straussa Jr. "Nad Pięknym Modrym Dunajem". Wydanie zawiera również słynne walce Piotra Czajkowskiego tj. "Walc Kwiatów" z baletu "Dziadek do Orzechów" oraz walce z baletów "Jezioro Łabędzie" i "Śpiąca Królewna". Dodatkowo na albumie usłyszymy walce innych słynnych kompozytorów: Franza Lehara, C. M. von Webera, Brahmsa czy Shostakovicha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze w opracowaniu: sygn. Rozmaitości (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Requiem ; Coronation Mass / Wolfgang Amadeusz Mozart ; dyrygent Nikolas Harnoncourt. - U.E. Warner Music UK, copyright 2016. - 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Nikolaus Harnoncourt opisuje Requiem Mozarta, jako “intensywnie osobistą konfrontację, przerażającą i poruszającą w sytuacji, gdy uświadomimy sobie, że kompozytor zwykle trzymał swą sztukę daleko od życiowych doświadczeń”. W nagraniu wykorzystano edycję utworu Eulenberga z 1972r, szukając bliższego jeszcze wglądu w oryginalny zamysł kompozytora, zastępuje ona znaną instrumentację Franza Xavera Sussmayra, który uzupełnił i dokończył Requiem po śmierci Mozarta. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Giovanni Pierluigi da Palestrina związał całe swe życie z kościołem, choć nie był księdzem i posiadał dość liczną rodzinę. Już jako chłopiec śpiewał podczas nabożeństw, potem był przez jakiś czas organistą w Palestrinie (w mieście, z którego wywodziła się jego rodzina i od którego pochodzi nazwisko kompozytora). Większość życia spędził jednak w Rzymie, gdzie przyjmował posady w najważniejszych wówczas kapelach kościelnych tego miasta.
Utrzymywał bliskie kontakty z kolejnymi papieżami, dla których komponował i śpiewał, a spośród pełnionych funkcji najważniejsze było kierowanie zespołem zwanym Cappella Giulia, działającym w słynnej bazylice św. Piotra (obecnie w Watykanie). To właśnie dla tego zespołu, złożonego z 18 śpiewaków, powstała znaczna część jego dzieł. Oprócz komponowania — jak każdy ówczesny kapelmistrz — prowadził próby chóru, uczył muzyki zatrudnionych w nim chłopców (najwyższymi głosami śpiewali chłopcy, a nie, jak we współczesnych chórach, kobiety), a także zajmował się sprawami administracyjnymi. Aż dziwne, że mając tak liczne obowiązki, pozostawił po sobie tak wiele utworów. [muzykotekaszkolna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
(Jazz z MACV)
Warszawska Opera Kameralna przedstawia kolejny album z cyklu Jazz z MACV. Tym razem Orkiestra Musicae Antiquae Collegium Varsoviense wraz z Marcinem Maseckim prezentuje Koncert E-dur BWV 1053 Jana Sebastiana Bacha, Koncert c-moll Wq 43/4 Carla Philippa Emanuela Bacha oraz Koncert C-dur nr 13 KV 415 Wolfganga Amadeusza Mozarta. Marcin Masecki jest człowiekiem do zadań specjalnych. Pianista o własnym stylu. Miłośnik instrumentów klawiszowych. Jest jednym z najbardziej oryginalnych muzyków występujących z repertuarem klasycznym, ale też popowym. Podczas koncertu z MACV zagrał na dawnym pianoforte, jednak na sesję wybrał ulubione sześciooktawowe, angielskie pianino marki Kemble, przestrojone do stroju a1=430 Hz (między innymi w takim stroju gra orkiestra). Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej (MACV) – pierwszy w Polsce zespół muzyki dawnej został założony w 1957 roku. Jego członkowie postawili sobie za cel popularyzację nowo odkrytych zabytków muzyki polskiej. W 1961 roku muzycy ci stali się członkami-założycielami Warszawskiej Opery Kameralnej. MACV odbyło szereg tournée zagranicznych i uczestniczyło w prestiżowych festiwalach międzynarodowych. Jesienią 2019 roku, tournée po Japonii z operami W.A. Mozarta spotkało się z żywiołowym przyjęciem publiczności oraz recenzentów. Sukcesem okazał się również występ w słynnej wiedeńskiej sali koncertowej Wiener Musikverein w kwietniu 2022 roku. W 2019 roku orkiestra rozpoczęła współpracę z osobowościami muzyki jazzowej: Krzysztofem Herdzinem, Andrzejem Jagodzińskim, Marcinem Maseckim, Leszkiem Możdżerem – co zaowocowało cyklem Jazz z MACV z koncertami i nagraniami o niespotykanej wartości interpretacyjnej. Jazz z MACV – cykl wydawnictw płytowych, który łączy w sobie elementy jazzu i muzykę dawną, dając świeże spojrzenie na muzykę klasyczną. Muzyka z tej serii to improwizacja, która często opiera się na materiale muzycznym Bacha czy Mozarta, ale bardzo twórczo go rozwija, nadając utworom nowy kształt. Dla muzyków orkiestrowych to otwarcie na niestandardowy język jazzowy i elastyczne podejście do zapisu jest doświadczeniem ubogacającym i inspirującym. Na rynku płytowym dostępna jest również pierwsza płyta z cyklu Jazz z MACV: Krzysztof Herdzin. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Jazz (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Miniatury : muzyka klasyczna dzieciom / Qndel. - Warszawa : MTJ, p2018. - 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Zabawa - Muzyka - "Rytmika Miniatury" muzyczne to projekt edukacyjny zawierający propozycje zabaw ruchowych dla najmłodszych. Rytmiczne zabawy muzyczne wspomagają rozwój psycho-fizyczny dzieci, idealnie pobudzają muzyczną wyobraźnię, uwrażliwiają na piękno oraz kiedy trzeba bawią, relaksują, uczą, a także są idealnym wstępem do wspaniałego, zaczarowanego świata muzyki klasycznej. Na płycie znajduje się 11 utworów do zabaw. Album znakomicie nadaje się do wspólnej, rodzinnej zabawy, a jednocześnie może być wykorzystywany do przedszkolnych zabaw czy przedstawień teatralnych. Życzę miłych wrażeń, Viva Musica! Autor Tomek Lubert [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Muzyka najmłodszych (7) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak słuchać muzyki / Piotr Wierzbicki. - Warszawa : Towarzystwo "Więź", copyright 2016. - 157, [3] strony ; 22 cm.
(Biblioteka "Więzi", ISSN 0519-9336 ; t. 327)
Książka Piotra Wierzbickiego, wielbiciela i wytrawnego znawcy muzyki, wprowadza w świat sztuki dźwięków zachodniej cywilizacji na przykładzie najsłynniejszych utworów. Ta komunikatywna opowieść o muzycznych przeżyciach przemówi do wrażliwości i wyobraźni zarówno najmniej wtajemniczonych, jak i koneserów. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Cztery pory roku / Vivaldi. - [Brak miejsca] : Point Music, 2000. - 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Jedno z najbardziej porywających wykonań arcydzieła barkowego Mistrza i kompozytora A. Vivaldiego - Cztery Pory roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Czesław Śpiewa & Arte dei Suonatori. - Skała : Mystic Production, p2017. - 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Czesław Śpiewa w klasycznym wydaniu? Szykuje się muzyczny alians roku! 3 marca ukazuję się płyta polsko-duńskiego zespołu Czesław Śpiewa i orkiestry barokowej Arte dei Suonatori. Materiał powstał we współpracy z polską orkiestrą barkową o międzynarodowej renomie. Arte dei Suonatori, prawdziwi mistrzowie muzyki dawnej, mają na swoim koncie kilkanaście płyt i kilka prestiżowych nagród muzycznych. „Długi czas rozmawialiśmy w zespole Czesław Śpiewa o inspiracjach muzyką klasyczną. Zaproszenie do współpracy od Arte dei Suonatori oraz seria wspólnych koncertów zagranych jesienią 2015 roku, bardzo nas ucieszyły. Nie sądziliśmy, że będziemy w stanie tak fajnie się dogadać i razem stworzyć muzyczny świat, który sprawdzi się na koncertach. Publiczność była zachwycona, a my dwa miesiące po trasie wylądowaliśmy razem w studiu nagraniowym RecPublica w Lubrzy. Szybko się okazało, że nasze światy, wcale się nie różnią. Zresztą ja i moi muzycy nie zgadzamy się na nazywanie muzyki klasyczniej muzyką poważną. Przecież ta muzyka była kiedyś rozrywkowa”- opowiada Czesław Mozil. Czesław Śpiewa&Arte dei Suonatori to orkiestrowy rozmach połączony z awangardową fantazją na temat współczesnej muzyki popularnej. To interesująca propozycja nie tylko dla miłośników muzycznego luzu w wydaniu niepokornych Duńczyków, ale także nie lada gratka dla prawdziwych melomanów. Słodko-gorzkie teksty Michała Zabłockiego swobodnie łączą żartobliwą narrację z tematami tożsamości narodowej, patriotyzmu i emigracji. Tytuły i treść piosenek nawiązują do „znanych i lubianych” wierszy oraz popularnych rymowanek z lat dziecięcych: „Mam trzy latka” „Lokomotywa” „Kaczka”. A wszystko to zapakowane w szlachetnie wykonaną ilustrację z burakiem na czele autorstwa Pawła Zawiślaka / Kropki Kreski - kolejny autoironiczny akcent charakterystyczny dla twórczości zespołu Czesław Śpiewa. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Siedem sióstr / Lucinda Riley ; 2)
Stanowi tom 6. cyklu, tom 1. pt.: Siedem sióstr, tom 2. pt.: Siostra burzy, tom 3 pt.: Siostra cienia tom 4. pt. : Siostra perły, tom 5. pt.: Siostra księżyca, tom 6.pt: Siostra słońca, tom 7. pt.: Zaginiona siostra.
Ally D'Apliese przygotowuje się właśnie do udziału w jednym z najbardziej niebezpiecznych wyścigów jachtów na świecie, gdy otrzymuje wstrząsającą wiadomość o nagłej i bardzo tajemniczej śmierci swojego adopcyjnego ojca. Dziewczyna rezygnuje ze startu w zawodach i jedzie do położonego nad Jeziorem Genewskim urokliwego zamku. Na miejscu okazuje się, że bajecznie bogaty ojciec zostawił córkom w spadku zaszyfrowane wskazówki, które pozwolą im poznać historię ich pochodzenia. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 12 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ob (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ob (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ob (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (2 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 6.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 8.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 6.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Muzyka
CD
W koszyku
Ikar : legenda Mietka Kosza : muzyka z filmu / Leszek Możdżer. - [Warszawa] : Wydawnictwo Agora, ©2019. - 1 CD (60 min 19 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Soundtrack „Ikar. Legenda Mietka Kosza” to album, o którym było głośno, zanim słyszeliśmy oficjalnie pierwsze dźwięki muzyki. Wszystko to za sprawą deszczu nagród podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Wyróżnienia powędrowały do Leszka Możdżera za najlepszą muzykę do filmu, do producentów i reżysera Macieja Pieprzycy (Srebrne Lwy), Dawida Ogrodnika za najlepszą pierwszoplanową rolę męską, Wiktora Płóciennika za najlepsze zdjęcia, Agaty Culak za kostiumy i Jolanty Dańdy za charakteryzację. Co więcej, Złoty Klakier dla najdłużej oklaskiwanego filmu na festiwalu też powędrował do twórców „Ikara”. Film Macieja Pieprzycy opowiada historię genialnego muzyka Mietka Kosza, który pod koniec lat 60. wywarł znaczący wpływ na polski jazz. Choć pozostawił po sobie zaledwie jeden album, dla fanów jazzu stał się legendą. Wystąpił na uznawanym za najbardziej prestiżowy festiwalu jazzowym w Montreux, grał w paryskich klubach jazzowych i najlepszych salach koncertowych. Był podziwiany przez największych muzyków i publiczność. Osiągnął to wszystko, choć był niewidomy. Muzykę do filmu skomponował światowej sławy pianista Leszek Możdżer. „Początkowo podchodziłem do muzyki Mietka Kosza jak kustosz, chciałem zachować wszystkie granice tej formy. Okazało się, że to nie działa, bo zmienił się język. Udało nam się stworzyć muzykę, która nawiązuje do języka Kosza, ale trafi do współczesnego widza” – mówił. – „Ikar. Istota wzniosła, ale roztrzaskująca się o prawa natury i grawitacji. Taki był Mietek Kosz. Genialny, ale zbyt wątły, by przetrwać. Miotający się między świetlistymi promieniami talentu, rozpaczliwą arogancją miażdżącą wszystko wokół i nadzieją, że uda mu się opanować obezwładniające go osamotnienie”. [kulturalnysklep.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka filmowa (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Klasyka dla dzieci w bajkach i filmach. - Sopot : Soliton, 2019. - 2 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Muzyka na tej płycie towarzyszy dzieciom od lat w wielu znanych bajkach i filmach, a także reklamach. Czy wiecie, jakie utwory są najczęściej wykorzystywane w waszych ulubionych ekranizacjach oraz kto je skomponował?. Muzyka na tej płycie była inspiracją kultowych ekranizacji i wiele z nich bez niej by nie powstało. Utwór, który otwiera pierwszą płytę, czyli uwertura z opery „Wilhelm Tell”(1) jest doskonale znany z kultowej ekranizacji „Królik Bugs znowu w akcji”. Gdy usłyszymy jego pierwsze dźwięki, od razu przypomnimy sobie perypetie słynnego Królika z długimi uszami. Bez najmniejszego problemu od razu rozpoznamy, że fragment symfonii Beethovena (2) to otwarcie uwielbianej bajki „Barbie i Magia Pegaza”. Z pewnością od razu wyłapaliście, że „Taniec Węgierski”(3) pojawił się w bajce o „Trzech Małych Świnkach” z serii Zwariowane Melodie, jako idealne tło dla przygód trzech świnek. „Uczeń czarnoksiężnika” (4) został wykorzystany w filmie animowanym z 1940 roku pt. „Fantazja”, podczas sceny z Myszką Miki w roli ucznia czarownika naśladującego magiczne sztuczki swojego mistrza. „Poranek” z suity „Peer Gynt” (5) to doskonale znany motyw muzyczny z kolejnego filmu o przygodach Królika Bugsa pt. „Bugs Bunny's Busting Out All Over”. Pierwsze dźwięki utworu jakim jest „Marsz Florentyński” (6) od razu przywodzą na myśl film o słoniku Dumbo, a także śmieszne odcinki zwariowanej żółtej gąbki – SpongeBoba. Druga scena wspominanej już Disneyowskiej „Fantazji” z 1940 roku to „Dziadek do orzechów” i pojawiający się w niej baśniowy „Taniec Cukrowej Wieszczki” (7). „Aria Torreadora” (8) z pewnością była inspiracją dla twórców Zwariowanych Melodii w odcinku o przygodach „Trzech Małych Świnek” podczas hiszpańskiej korridy, podobnie jak bardzo znany „Walc Des-dur” (9) Chopina a także jego inne kompozycje stanowią podstawę dla bajki „Musical Moments from Chopin”, której głównym bohaterem był charakterystyczny dzięciołek Woody Woodpecker. We wcześniej wspomnianych filmach o uwielbianych przez dzieci Króliku Bugsie również przewija się „Polka Pizzicato” (10) Delibesa. Kolejne utwory: Trepak z „Dziadka do orzechów” (11) oraz Taniec Godzin z opery „Gioconda” (12) pojawiają się w kolejnych scenach ze wspomnianej już kultowej „Fantazji” Disneya. Z pewnością wszyscy ulubieńcy Myszki Miki doskonale znają serię „Myszka Miki Maestro”, w której jedna ze scen w całości poświęcona jest właśnie kompozycji „Lot Trzmiela” (13) - Myszka Miki dyryguje tańczącymi w rytm muzyki instrumentami i sama zostaje porwana do tańca przez piękne dźwięki. Słynny walc „Nad Pięknym Modrym Dunajem” (14) był inspiracją do jednego z odcinków przygód Toma i Jerry’ego, w którym kot Tom uczy się grać na pianinie! Dwa ostatnie utwory z pierwszej płyty – „Błękitna rapsodia” (15) i „Cwał Walkirii” (16) pojawiły się w Disneyowskim filmie „Fantasia”. Dwa początkowe utwory z płyty drugiej - Marsz z „Dziadka do orzechów” (1) i fragment z „Symfonii z Nowego Świata” (2), to utwory, które również usłyszymy w bajce „Fantasia”. Słynna „Habanera” (3) z opery Carmen to dobrze rozpoznawalny motyw z bajki „Odlot” oraz „Aryskotraci”. Po raz kolejny w popularnej „Fantazji” Disneya usłyszymy „Noc na Łyszej Górze” (4), a kompozycja „W Grocie Króla Gór” (5) budowała napięcie w jednym z odcinków „Mel-O-Toons” w całości opartym na Suicie Peer Gynt. „Tańce Węgierskie” (6) pojawiły się również w serii o przygodach Trzech Małych Świnek w Zwariowanych Melodiach. Gdy usłyszymy „Rapsodię Węgierską” (7) od razu mamy przed oczyma kolejną ekranizację z serii o króliku Bugsie czyli „Króliczą Rapsodię”. Kolejny utwór czyli „Skocna” z opery „Sprzedana Narzeczona” (8) od razu przywołuje na myśl przygody zwariowanych Wilusia E. Kojota i Strusia Pędziwiatra. Z pewnością „Cyrulik Sewilski” (9) był punktem wyjścia do przygód „Królika Sewilskiego” z serii „Zwariowane Melodie”. Kilka pierwszych dźwięków „Zemsty Nietoperza” (10) oraz „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” (12) sprawiają, że przed oczami mamy szalone i pełne zwrotów akcji przygody Toma i Jerry’ego. Inny znany utwór Straussa – Marsz Radeckiego (16) oraz pojawia się w niezliczonej ilości reklam i filmów, podobnie jak „Tritsch-Trasch Polka” (11) słynna przede wszystkim z czołówki Cartoon Network. „Wschód słońca” (13) to utwór, który pojawił się w dwóch odcinkach Simpsonów, a także w popularnym filmie „WALL-E”, oraz w znanej ekranizacji o tematyce kosmicznej „Odyseja kosmiczna”. „Taniec Pastuszków” (14) z „Dziadka do orzechów” to bardzo dobrze znany motyw ze wspomnianej już „Fantazji” Disneya, jak również „Orfeusz w piekle” (15), który pojawił się w kultowym „Looney Tunes znowu w akcji”. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Muzyka filmowa (1 egz.)
Audiobook
Muzyka
CD
W koszyku
Ciocia Jadzia zaprasza do wspólnego słuchania muzyki. O orkiestrze. - [Warszawa] : Audio Liber, 2018. - 1 CD (54 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Z uczuciem panowie moi – i bardzo wyraziście Niechaj grać nikt nie zaczyna, póki nie wskażę. A więc zaczynają skrzypce… Co tu robią te oboje? Wy w tym miejscu nie wchodzicie, Wy przeklęte kontrabasy, Co do kata znaczy to? Teraz zaczynają skrzypce… Czy się wreszcie nauczycie liczyć pauzy, liczyć start? Kto was do orkiestry wziął? Znowu zaczynają skrzypce… Jeszcze nie czas na altówki. Czemu nagle wchodzą flety? Co do kata znaczy to?... Wy przeklęte kontrabasy Co za diabeł wstąpił w was?... (Lech Emfazy Stefański)
Jadwiga Mackiewicz – małym melomanom znana jako Ciocia Jadzia – od 1960 roku prowadzi w Filharmonii Narodowej koncerty dla dzieci. Uczy słuchania muzyki. Chcąc „ocalić od zapomnienia” Jej umiejętność i wiedzę, oddajemy w Państwa ręce tę płytę… Głos ma laureatka Orderu Uśmiechu – nagrody przyznawanej przez dzieci. [audioteka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka poważna (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapis sześciu rozmów, które Haruki Murakami przeprowadził ze słynnym dyrygentem Seijim Ozawą w ciągu siedmiu miesięcy od listopada 2010 do lipca 2011. Rozmowy poświęcone są muzyce Beethovena, Brahmsa, utworom klasycznym w latach sześćdziesiątych, Mahlerowi, operom i uczeniu muzyki. Przeplatają je krótkie eseje. Dwaj miłośnicy muzyki dyskutują o różnych wykonaniach tego samego utworu, słuchając płyt z ogromnej kolekcji Murakamiego, czasami też oglądają wideo koncertów. Ich rozmowa jest luźna, dowcipna i wesoła. Książka obfituje w liczne anegdoty o znanych artystach, opowieści o Leonardzie Bernsteinie, Herbercie von Karajanie, Arturze Rubinsteinie i wielu innych. Czasami Murakami porównuje proces pisania do tworzenia muzyki, mówi o tym, jak ważną rolę ma dla niego rytm zdań, i o własnych interpretacjach utworów i wykonań. To przyjemna lektura, z której można się wiele dowiedzieć o muzyce klasycznej, wielkich ludziach świata muzyki, a także o dwóch sławnych rozmówcach. A miłośnikom Murakamiego dostarcza informacji o muzycznych pasjach autora i uświadamia ich głębię. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 78 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej