Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1456)
IBUK Libra
(33)
Forma i typ
Książki
(1428)
Proza
(330)
Publikacje dydaktyczne
(137)
Publikacje naukowe
(91)
Publikacje popularnonaukowe
(63)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(54)
E-booki
(33)
Poradniki i przewodniki
(33)
Audiobooki
(32)
Poezja
(27)
Publikacje dla niewidomych
(18)
Publikacje fachowe
(17)
Dramat (rodzaj)
(14)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Nuty
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2217)
wypożyczone
(210)
nieokreślona
(28)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Planeta 11
(177)
DGiOZ
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(354)
Filia nr 2
(142)
Filia nr 4
(76)
Filia nr 5
(224)
Filia nr 6
(166)
Filia nr 9
(234)
Filia nr 10
(224)
Filia nr 12
(158)
Filia nr 13
(209)
Filia nr 15
(133)
Filia nr 16
(117)
Filia nr 18
(236)
Biblioteka Astronomiczna
(3)
Filia nr 4 - podr.
(1)
Filia nr 5 - podr.
(1)
Filia nr 12 - podr.
(1)
Filia nr 18 - podr.
(2)
Multicentrum - podr.
(5)
Autor
Bielańska Andżelika
(31)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(31)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(29)
Nienacki Zbigniew (1929-1994)
(27)
Weresa Marzenna
(19)
Walentynowicz Marian (1896-1967)
(18)
Samojlik Tomasz (1978- )
(17)
Dzwonkowski Robert
(16)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(15)
Szczygielski Marcin (1972- )
(14)
Będkowska Hanna
(13)
Kruszewicz Andrzej (1959- )
(13)
Brodacki Michał
(12)
Dybczak Aleksandra
(12)
Kownacka Maria (1894-1982)
(12)
Sapkowski Andrzej (1948- )
(11)
Collodi Carlo (1826-1890)
(9)
Grzywacz Jacek
(9)
Mikołuszko Wojciech
(9)
Nurowska Maria (1944-2022)
(9)
Watała Elwira
(9)
Bilińska Agnieszka (1961- )
(8)
Kozińska Dorota (1964- )
(8)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(8)
Biliński Włodek (1961- )
(7)
Dmoch Adam
(7)
Fuks Agata
(7)
Jachimecka Zofia (1886-1973)
(7)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(7)
Kowalski Arkadiusz Michał
(7)
Liszewska Joanna
(7)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(7)
Przybyłek Marcin (1968- )
(7)
Skalska Maria (tłumacz)
(7)
Wachowicz Barbara (1937-2018)
(7)
Wernsing-Bottmeyer Barbara (1956- )
(7)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(6)
Jabłoński Witold (1957- )
(6)
Kocowska Barbara (1955- )
(6)
Konwicki Tadeusz (1926-2015)
(6)
Koper Sławomir (1963- )
(6)
May Karl (1842-1912)
(6)
Pacana Andrzej
(6)
Parynow Ludmiła
(6)
Sikora Jacek (1950- )
(6)
Tomczak Przemysław
(6)
Łunarski Jerzy
(6)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(5)
Baniewicz Artur (1963- )
(5)
Curwood James Oliver (1878-1927)
(5)
Czerwińska Ewa (tłumacz)
(5)
Defoe Daniel (1661?-1731)
(5)
Gil Wojciech
(5)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(5)
Kiss Jacek
(5)
Kozłowski Aleksander
(5)
Lewańska-Tukaj Katarzyna
(5)
Marlicz Jerzy (1898-1980)
(5)
Maruszczak Marta
(5)
Masterton Graham (1946- )
(5)
Maternicka Grażyna
(5)
Mierzwa Waldemar
(5)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(5)
Samborska Małgorzata (tłumaczka)
(5)
Sobiecki Roman (1954- )
(5)
Strukowska Dorota
(5)
Urbanik Jolanta (botanika)
(5)
Wilamowska Małgorzata
(5)
Wąsik Sławomir
(5)
Zbonikowska Ewa
(5)
Zięba Krzysztof
(5)
Żbikowski Radosław
(5)
Bietz Christine
(4)
Birkenmajer Józef (1897-1939)
(4)
Brown Janet Allison (1964- )
(4)
Będkowska Agata
(4)
Chaffey Samantha
(4)
Czernek Marek
(4)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(4)
Dykier Monika
(4)
Dąbrówka Marcin
(4)
Floriańczyk Barbara
(4)
Gajda Małgorzata
(4)
Gomoliński Piotr
(4)
Gorazdowski Marcin Jan
(4)
Graszka-Petrykowski Dariusz
(4)
Hassenmüller Heidi (1941- )
(4)
Jednoralski Grzegorz
(4)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(4)
Krantz Judith (1928-2019)
(4)
Krwawicz Małgorzata
(4)
Krzymowski Bogdan
(4)
Kunert Andrzej Krzysztof (1952- )
(4)
Matuszak Dagmara (1973- )
(4)
Mazur Krystyna (tłumacz)
(4)
O'Nan Gerald D
(4)
O'Nan Lawrence W. (1944- )
(4)
Prus Bolesław (1847-1912)
(4)
Płatkowska Paulina
(4)
Radło Mariusz-Jan
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(120)
2010 - 2019
(430)
2000 - 2009
(553)
1990 - 1999
(307)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
200 - 209
(10)
190 - 199
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(352)
1901-2000
(180)
1801-1900
(32)
1945-1989
(22)
1918-1939
(9)
1989-2000
(7)
1701-1800
(6)
1901-1914
(5)
1601-1700
(2)
500-401 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(1488)
Język
polski
(1483)
angielski
(3)
Odbiorca
Dzieci
(227)
9-13 lat
(127)
Szkoły wyższe
(112)
6-8 lat
(94)
Młodzież
(90)
14-17 lat
(61)
0-5 lat
(25)
Niewidomi
(18)
Rodzice
(4)
Inżynierowie budownictwa
(3)
Studenci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele
(2)
Szkoły średnie
(2)
18+
(1)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Budowlani
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Ekonomiści
(1)
Elektrycy
(1)
Inspektorzy budowlani
(1)
Inżynierowie elektrycy
(1)
Kobieta
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalne
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rzeczoznawcy budowlani
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(377)
Literatura angielska
(45)
Literatura amerykańska
(28)
Literatura niemiecka
(23)
Literatura włoska
(12)
Literatura francuska
(10)
Literatura duńska
(5)
Literatura belgijska
(1)
Literatura chorwacka
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Zwierzęta
(29)
Przedsiębiorstwo
(28)
Kobieta
(27)
Ptaki
(18)
Koziołek Matołek (postać fikcyjna)
(16)
Unia Europejska
(16)
Psy
(15)
Władcy
(15)
Innowacje
(14)
Przyjaźń
(14)
Relacje międzyludzkie
(14)
Życie codzienne
(14)
Koty
(13)
Rodzina
(13)
Budownictwo
(12)
Gry edukacyjne
(12)
Zarządzanie
(12)
Konkurencyjność
(11)
Las
(11)
Osoby w wieku starszym
(11)
Życie seksualne
(11)
Gospodarka
(10)
Magia
(10)
Owady
(10)
Armia Krajowa (AK)
(9)
Dinozaury
(9)
Miłość
(9)
Polityka społeczna
(9)
Przyroda
(9)
Rozwój regionalny
(9)
Wojsko
(9)
Małżeństwo
(8)
Ochrona środowiska
(8)
Socjologia
(8)
Uczniowie
(8)
Zarządzanie jakością
(8)
Czarodzieje
(7)
Dzieci
(7)
Finanse publiczne
(7)
Fundusze strukturalne UE
(7)
Historia
(7)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(7)
Odżywianie
(7)
Pan Kleks (postać fikcyjna)
(7)
Pisarze polscy
(7)
Polityka gospodarcza
(7)
Samorząd terytorialny
(7)
Szkoły
(7)
COVID-19
(6)
Gry i zabawy
(6)
Inwestycje
(6)
Konstrukcje stalowe
(6)
Miasta
(6)
Nauki przyrodnicze
(6)
Obyczaje i zwyczaje
(6)
Pedagogika
(6)
Podatek
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Rynek pracy
(6)
Rysunek
(6)
Trudne sytuacje życiowe
(6)
Unia Europejska (UE)
(6)
Więźniowie polityczni
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Budżety terenowe
(5)
Chemia
(5)
Drogi
(5)
Drzewa
(5)
Ekologia
(5)
Faworyty i faworyci
(5)
Finanse przedsiębiorstwa
(5)
Gady
(5)
Inwestycje zagraniczne
(5)
Jazda konna
(5)
Koń
(5)
Mieszkania
(5)
Morza
(5)
Odpady
(5)
Parki i ogrody
(5)
Polityka regionalna
(5)
Prawo Unii Europejskiej
(5)
Płazy
(5)
Rody
(5)
Rośliny
(5)
Rośliny chronione
(5)
Rośliny leśne
(5)
Transport
(5)
Wieś
(5)
Zdobnictwo
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Aktorzy polscy
(4)
Akwarium
(4)
Artyści polscy
(4)
Biologia
(4)
Dziewczęta
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Energetyka
(4)
Etyka chrześcijańska
(4)
Folklor
(4)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
Biały Kieł
(1)
Król Edyp
(1)
Ogniem i mieczem
(1)
Powrót posła
(1)
Unia Europejska
(1)
Świętoszek
(1)
Temat: czas
2001-
(72)
1901-2000
(60)
1989-
(34)
2001-0
(19)
1801-1900
(16)
1945-1989
(15)
1939-1945
(14)
1901-
(13)
1989-2000
(13)
1918-1939
(9)
1501-1600
(8)
1701-1800
(7)
1801-
(7)
1601-1700
(6)
1301-1400
(5)
1401-1500
(5)
1945-
(4)
1201-1300
(3)
1914-1918
(3)
1939-
(3)
1001-1100
(2)
1901-1914
(2)
1918-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1101-1200
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(119)
Mazury
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(5)
Warmia
(5)
Województwo mazowieckie (1999- )
(5)
Europa
(4)
Region bałtycki
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Czechy
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(3)
Lublin (woj. lubelskie ; okolice)
(3)
Niemcy
(3)
Nowogródek (Białoruś, obw. grodzieński, rej. nowogródzki ; okolice)
(3)
Rosja
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Wilno (Litwa ; okolice)
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Węgry
(3)
Świat
(3)
Antarktyda
(2)
Białoruś
(2)
Górny Śląsk
(2)
Japonia
(2)
Litwa
(2)
Missisipi (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(2)
Missouri (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Prusy Wschodnie
(2)
Wołyń (Ukraina ; kraina historyczna)
(2)
ZSRR
(2)
Afganistan
(1)
Afryka
(1)
Afryka Północna
(1)
Alpy (góry)
(1)
Angola
(1)
Arktyczne, Morze
(1)
Bałtyk (wybrzeże)
(1)
Belgia
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okolice)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Dartmoor (Wielka Brytania)
(1)
Demokratyczna Republika Konga
(1)
Dąbrówno (woj. warmińsko-mazurskie, pow. ostródzki, gm. Dąbrówno)
(1)
Estonia
(1)
Francja
(1)
Frankfurt nad Odrą (Niemcy)
(1)
Frombork (woj. warmińsko-mazurskie, pow. braniewski, gm. Frombork)
(1)
Gopło (woj. kujawsko-pomorskie ; jezioro)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Jukon (Kanada ; terytorium)
(1)
Kabul (Afganistan)
(1)
Kaliningrad (Rosja ; okręg)
(1)
Kornwalia (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Kołyma (Rosja ; dorzecze)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Laskowiec (woj. mazowieckie, pow. ostrołecki, gm. Rzekun)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Magdeburg (Niemcy)
(1)
Morze Koralowe
(1)
Norwegia
(1)
Ocean Spokojny
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Pacyfik
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polesie (kraina historyczna)
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Praga (Czechy)
(1)
Ryn (woj. warmińsko-mazurskie, pow. giżycki, gm. Ryn)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Siemiatycze (woj. podlaskie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Suwałki (woj. podlaskie ; okolice)
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Teby (Grecja)
(1)
Turcja
(1)
Umowa
(1)
Werona (Włochy)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Yorkshire (Wielka Brytania)
(1)
Zagłebie Dąbrowskie
(1)
Łotwa
(1)
Żyrardów (woj. mazowieckie)
(1)
Żywiec (woj. śląskie ; okolice
(1)
Gatunek
Podręcznik
(146)
Publikacje dla dzieci
(127)
Wydawnictwa popularne
(105)
Powieść obyczajowa
(89)
Powieść
(82)
Poradnik
(77)
Książki dla małych dzieci
(66)
Opracowanie
(66)
Powieść przygodowa
(62)
Monografia
(39)
Opowiadania i nowele
(38)
Publikacja bogato ilustrowana
(37)
Pamiętniki i wspomnienia
(33)
Fantastyka
(31)
Biografia
(27)
Wiersze
(25)
Bajki i baśnie
(23)
Praca zbiorowa
(18)
Publikacje dla niewidomych
(18)
Atlas zwierząt
(17)
Materiały pomocnicze
(17)
Powieść historyczna
(16)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(15)
Encyklopedia
(13)
Antologia
(12)
Fantasy
(12)
Literatura o regionie
(11)
Publicystyka
(11)
Romans
(10)
Materiały konferencyjne
(9)
Przewodnik turystyczny
(9)
Science fiction
(8)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(8)
Atlas roślin
(7)
Broszura
(7)
Dramat (gatunek literacki)
(7)
Powieść fantastyczno-realistyczna
(7)
Łatwe opowiadania przyrodnicze
(7)
Kryminał
(6)
Esej
(5)
Pieśń i piosenka
(5)
Powieść grozy
(5)
Raport z badań
(5)
Encyklopedie dla dzieci
(4)
Encyklopedie dla dzieci polskie
(4)
Legendy i podania
(4)
Literatura dla dzieci
(4)
Literatura dziecięca w języku angielskim
(4)
Powieść biograficzna
(4)
Powieść psychologiczna
(4)
Przepisy kulinarne
(4)
Raport
(4)
Słowniki angielsko-polskie dla dzieci
(4)
Tragedia
(4)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(4)
Dane statystyczne
(3)
Komiks
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Poezja
(3)
Powieść polityczna
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Dramat polski
(2)
Film polski
(2)
Fotografia cyfrowa
(2)
Lektura z opracowaniem
(2)
Listy
(2)
Literatura
(2)
Literatura dziecięca rosyjska
(2)
Literatura w języku ukraińskim
(2)
Muzyka dla dzieci
(2)
Opowiadanie o tematyce religijnej
(2)
Partytura
(2)
Powieść autobiograficzna
(2)
Powieść przyrodnicza
(2)
Rysunek techniczny
(2)
Satyra
(2)
Scenariusz
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Szkic literacki
(2)
Słownik niemiecko-polski
(2)
Słownik polsko-niemiecki
(2)
Słuchowisko
(2)
Tablice i wzory
(2)
Teatr polski
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Zagadki
(2)
Album
(1)
Ballada (gatunek literacki)
(1)
Biblia dla dzieci
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dramat (gatunek literacki) francuski
(1)
Film europejski
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kalendarium
(1)
Karykatura
(1)
Klucz do oznaczania zwierząt
(1)
Komedia
(1)
Książka kucharska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(58)
Biologia
(35)
Edukacja i pedagogika
(30)
Historia
(24)
Zarządzanie i marketing
(22)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(16)
Inżynieria i technika
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(13)
Architektura i budownictwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Fizyka i astronomia
(8)
Podróże i turystyka
(8)
Geografia i nauki o Ziemi
(7)
Ochrona środowiska
(7)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(6)
Hobby i czas wolny
(5)
Psychologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Transport i logistyka
(3)
Kulinaria
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Nauka i badania
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Chemia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
1489 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana książka jest już drugą Autorki, napisaną z innej niż poprzednia perspektywy. Tym razem Waszą przewodniczką jest Zuzia, dziewczynka z diagnozą ASD, czyli spektrum zaburzeń autystycznych. W tej książce – podobnie jak w poprzedniej pt. Moja siostra ma supermoce – przedstawione postacie nie są prawdziwe, natomiast sytuacje i trudności, z którymi na co dzień się zmagają, już tak. Autorka ma nadzieję, że jej próba ukazania równoległego świata, celem poznania i zrozumienia go, w niedalekiej przyszłości zmieni postawy ludzi, nas wszystkich, którzy żyjemy obok.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Anny Jaroszewskiej dotyczy tego, co powinno być istotą życia każdego człowieka: indywidualności, podmiotowej sprawczości, kultury pracy, współpracy i wzajemnego szacunku, kreatywności, empatii, odpowiedzialności i samorealizacji...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Joanna Kruk-Lasocka jako pedagog specjalny poszukiwała metody, która pozwalałaby nauczycielowi patrzeć na dziecko inaczej, głębiej, niż umożliwia to diagnoza pedagogiczna. Kluczowe jest tu zdanie: „Dowiedzieć się o dziecku więcej, niż może nam ono o sobie powiedzieć”...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Drodzy Czytelnicy , oddajemy w Wasze ręce zbiór scenariuszy, które wykorzystywałyśmy podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. Wiemy, że rozwój mowy nie jest procesem wyizolowanym, lecz ściśle związanym z rozwojem ruchowym i poznawczym dziecka, stąd wiele ćwiczeń wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, świadomości fonologicznej, percepcji wzrokowej, pamięci i uwagi. Wszystkim ćwiczeniom nadawałyśmy formę zabawy, aby dzieci chętnie i aktywnie w nich uczestniczyły. Życzymy radosnej i owocnej pracy. Autorki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. nagroda PTDNiniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów. W rozdziale trzecim znajdują się treści dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych analizowane w kilku aspektach: organizacyjnym, prawnym, metodycznym, kompetencyjnym. Stanowi on kompendium wiedzy na temat tego, jak organizować zajęcia, jak kwalifikować do nich uczniów, w jaki sposób opracować program i plan terapii, jak zaplanować jednostkę metodyczną zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz jakie kompetencje winien posiadać nauczyciel prowadzący ten rodzaj specjalistycznych zajęć. Kolejny rozdział niniejszej pracy to prezentacja metod, programów i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, pogrupowanych w dwa bloki tematyczne: metody usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych oraz metody doskonalące umiejętność czytania i pisania. Nie jest to nowatorski element niniejszej publikacji, ale przypomina on i porządkuje materiał dotąd znany i stosowany, w skrótowej formie prezentuje jego główne założenia i przykładowe ćwiczenia oraz podaje ich źródła, do których czytelnik może sięgnąć w sytuacji większego zainteresowania danym tematem. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja nowatorskich metod nauki czytania, co może pomóc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej we właściwym ich doborze do potrzeb dziecka. Celem autorek jest rozwijanie świadomości nauczyciela co do tego, że nie należy kłaść dużego nacisku na metodę, gdyż dziecko często samo dokonuje wyboru, co należy tylko uszanować i rozwijać. Wśród opisywanych metod nauki czytania znajdują się m.in.: metoda czytania globalnego Glenna Domana, metoda wertykalna upowszechniona za sprawą Jadwigi Włodek-Chronowskiej, metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej oraz metoda nauki pisania Ireny Majchrzak. Kolejny rozdział zawiera treści związane z technikami relaksacji adresowanymi do uczniów, u których współwystępują zaburzenia zachowania typu ADHD i agresja. Są tu przykłady rozwiązań wychowawczo-terapeutycznych, ćwiczeń relaksujących czy oddziaływań psychoterapeutycznych możliwych do stosowania przez nauczyciela. Zamieszczone przykłady dotyczą różnych rozwiązań terapeutycznych i wychowawczych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej. Opis metod alternatywnych, wspomagających proces klasycznej terapii pedagogicznej, wypełnia siódmy rozdział. Znajdują się tu: metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayres, metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, program korekty dysleksji Rona Davisa, program stymulacji półkul mózgowych Dirka Bakkera, metoda EEG biofeedback. Każda z opisanych metod ma swoich zwolenników i przeciwników. Zarówno związane z nimi kontrowersje, jak i ich zalety dopełniają treści tego rozdziału. Warto zaznaczyć szersze zastosowanie niektórych metod do pracy z uczniem niepełnosprawnym zgodnie z aktualnym rozumieniem i sposobem realizowania terapii pedagogicznej w obszarze pedagogiki specjalnej. W rozdziale ósmym prezentowane są formy arteterapii, takie jak: biblioterapia, dramatoterapia, plastykoterapia, muzykoterapia, choreoterapia. Włączenie tych technik terapeutycznych ma pokazać szerokie spektrum oddziaływań holistycznych na dziecko z problemami oraz utrudnieniami rozwojowymi i edukacyjnymi. Rozdział dziewiąty odwołuje się do terapii pedagogicznej w ocenie nauczycieli praktyków i studentów terapii pedagogicznej. Dyskusja w danym obszarze tematycznym toczy się wokół wybranych zagadnień inspirowanych praktyką, takich jak: warunki organizacji terapii pedagogicznej w szkole, stosowane w praktyce metody terapii, kwalifikacje nauczycieli terapeutów, motywacja do pracy terapeutycznej, problemy nauczycieli terapeutów i ich oczekiwania. W tym rozdziale zamieszczono pytania studentów dotyczące problematyki szeroko rozumianej terapii pedagogicznej, na które odpowiadają autorki pracy, korzystając ze swojej wiedzy i własnych doświadczeń zawodowych. Wydawać by się mogło, iż obszar terapii został dawno zagospodarowany i wnikliwie zanalizowany – istnieje wiele przewodników, opracowań metodycznych i pomocy. Rzeczywistość edukacyjna pozostaje jednak na marginesie tych zmian, nadal zanurzona jest w działaniach klasycznych, bazujących na treningach, kartach pracy, rutynowych działaniach w relacji terapeuta–dziecko. Współczesny świat atakuje wielością, różnorodnością, tempem oraz dynamiką zmian, co powoduje rodzaj napięcia między działaniem a myśleniem, teorią a praktyką oraz rodzi retoryczne pytania: „jak?”, „w jaki sposób?”, „po co?”, „dlaczego?”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Morbum evitare quam curare facilius est (lepiej zapobiegać niż leczyć). Zapobieganie jest lepsze od każdej, nawet najlepiej prowadzonej terapii. Do tezy tej nie trzeba nikogo przekonywać. Ma ona zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia, a szczególnie związanych ze zdrowiem człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości. Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracowania. ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej