Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(79)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(74)
Poradniki i przewodniki
(25)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Proza
(6)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Audiobooki
(4)
Publikacje dla niewidomych
(3)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(27)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(23)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(7)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 4
(2)
Filia nr 5
(9)
Filia nr 6
(8)
Filia nr 9
(10)
Filia nr 10
(16)
Filia nr 12
(12)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 15
(2)
Filia nr 16
(3)
Filia nr 18
(4)
Filia nr 2 - podr.
(1)
Filia nr 10 - podr.
(1)
Autor
Pikiel Sylwia
(3)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Delaney Tara
(2)
Fanning Patrick
(2)
Hellinger Bert (1925-2019)
(2)
Huebner Dawn
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(2)
Matthews Bonnie (1963- )
(2)
McKay Matthew (1948- )
(2)
Milewska Grażyna (redaktor)
(2)
Miłoszewski Zygmunt (1976- )
(2)
Napier Augustus (1938- )
(2)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Aguirre Blaise
(1)
Albisetti Valerio
(1)
Allison Elizabeth
(1)
Alwyn Joe
(1)
Andruszko Robert
(1)
Annunziata Jane
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Bac Aneta
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Bailey Anna
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Baum Ewa
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Bensi Danny
(1)
Berger Robert L. (1929-2016)
(1)
Bishop Beata
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Brzezińska Małgorzata (psycholog)
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Burns David D
(1)
Choińska Anna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Clarkin John F
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Crowe Russell (1964- )
(1)
Czarnobilska Ewa
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czupała Hubert
(1)
Davies Amber
(1)
Davies Clair
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Dolan Xavier (1989- )
(1)
Dybczak Jacek
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Edgerton Joel (1974- )
(1)
Fader Sarah
(1)
Fonagy Peter (1952- )
(1)
Gabbard Glen O
(1)
Gerson Charlotte
(1)
Gimbel Theo
(1)
Giza-Zwierzchowska Agata
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Graaf Peter (psycholog)
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Gradowska Marcelina
(1)
Grau Eduard (1981- )
(1)
Greenberg Michael Jason
(1)
Greene Ross W
(1)
Gębka Artur
(1)
Harris Russ (1962- )
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hedges Lucas
(1)
Hendricks Greer
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hillman Ken
(1)
Hilsaca Cleonique
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Jachimczak Urszula
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Jones Cherry (1956- )
(1)
Jurriaans Saunder
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Kalus Agnieszka
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kern Michael
(1)
Keyserlingk Linde von
(1)
Kidman Nicole (1967- )
(1)
Kobat-Zinna Jona
(1)
Kohansky-Roberts Kerry
(1)
Kondratowicz Danuta
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kołodziejski Bolesław
(1)
Krauss G. W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(84)
Język
polski
(83)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Psychoterapeuci
(6)
Nauczyciele
(5)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Niedowidzący
(3)
Niewidomi
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Kobieta
(2)
Logopedzi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Chorzy
(1)
Młodzież
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura amerykańska
(4)
Film amerykański
(1)
Film australijski
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Terapia rodzinna
(12)
Psychoterapia
(10)
Terapia zabawą
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(8)
Dzieci
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Terapia par i małżeństw
(5)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia poznawcza
(4)
Terapia uzależnień
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Małżeństwo
(3)
Miłość
(3)
Młodzież
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia schematów
(3)
Alkoholicy
(2)
Alkoholizm
(2)
Arteterapia
(2)
Autodestruktywność
(2)
Autopsychoterapia
(2)
Autyzm
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Hormonalna terapia zastępcza w menopauzie
(2)
Kobieta po menopauzie
(2)
Konflikt rodzinny
(2)
Leczenie
(2)
Lekarze
(2)
Menopauza
(2)
Myśli natrętne
(2)
Prokuratorzy
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Specjaliści terapii uzależnień
(2)
Starzenie się
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Teodor Szacki (postać fikcyjna)
(2)
Terapia czaszkowo-krzyżowa
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Terapia manualna
(2)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnieni
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zabójstwo
(2)
Adaptacja psychologiczna
(1)
Adopcja
(1)
Anonimowi alkoholicy (AA)
(1)
Berger, Robert L. (1929-2016)
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Ból głowy
(1)
Ból mięśniowo-powięziowy
(1)
Coming out
(1)
Conley, Garrard (1985- )
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Duchowość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko nieuleczalnie chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Fibromialgia
(1)
Gender
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hillman, Ken (1947- )
(1)
Homoseksualizm
(1)
Hospicja dziecięce
(1)
Indywidualizm (psychologia)
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Intensywna terapia
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kość krzyżowa
(1)
Kształcenie
(1)
Kłamstwo
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Linehan, Marsha M. (1943- )
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Masaż
(1)
Maté, Gabor (1944- )
(1)
Medycyna holistyczna
(1)
Temat: dzieło
Boy erased
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Arkansas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Vancouver (Kanada)
(1)
Waszyngton (Stany Zjednoczone, DC)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Poradnik
(24)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Powieść
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Antologia
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Kryminał
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Thriller
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka niemiecka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(31)
Medycyna i zdrowie
(18)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze 2020 rok. - Sopot : GWP, 2021. - 279 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.
Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/Autyzm (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Mistrzynie kamuflażu : jak piją Polki? / Magda Omilianowicz. - [Warszawa] : Fundacja Edukacji Nowoczesnej ; [Jelenia Góra] : Moderna, [2022]. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie)
Piją z radości. Piją z rozpaczy. Piją, bo lubią lub same do końca nie wiedzą dlaczego. Przecież wszyscy wokół piją tak samo. Magda Omilianowicz rozmawia z kobietami, których życiem zawładnął alkohol, oraz z osobami z ich otoczenia: terapeutami i dorosłymi już dziećmi (DDA). Z tych wstrząsających wywiadów i opowieści wyłania się prawdziwy obraz Polki w szponach nałogu. Reporterka szuka odpowiedzi na to, dlaczego kobiety coraz częściej sięgają po alkohol oraz jak są postrzegane przez innych i przez same siebie. Przedstawia historie osób, których życie jest podszyte fałszywym poczuciem bezpieczeństwa, lękiem i wstydem. Jednocześnie skłania do przemyśleń: kiedy picie staje się chorobą? Gdzie leży granica między świadomym i kontrolowanym spożywaniem alkoholu a uzależnieniem? Czy to może dotyczyć także mnie lub moich bliskich? [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM/inne-fundacja (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy ma jakąś słabość. A ty? Jaką masz? Błyskotliwa Rebecca Stark opracowuje nowatorski sposób leczenia rozmaitych obsesji. Metoda doktor Stark jest tak skuteczna, że rosyjski bogacz Grigorij Iwanow powierza jej kierowanie pierwszą z zespołu awangardowych klinik, budowanych na całym świecie, aby pomóc ludziom uwolnić się od uzależnień. Spośród setek zgłoszeń lekarka wybiera siedmioro pacjentów z różnych krajów. Niemka Lena Weber jest maniaczką ćwiczeń fizycznych, pochodzący z Hong Kongu Jian Chow to projektant stron internetowych i hacker podglądacz, Szwajcarka Rosa Bernasconi uzależniła się od nowych technologii. Mediolański prawnik Claudio Carrara jest kompulsywnym hazardzistą, a paryska menedżerka Julie Arnaud nimfomanką. Tim Parker, broker z Nowego Jorku, to kokainista, a Holenderka Jessica De Groot dokonuje samookaleczeń. Gdy kilkoro pacjentów znika w tajemniczych okolicznościach, zaczyna się rozpaczliwa walka o przetrwanie w grupie, gdzie każdy ma coś do ukrycia. Pełen napięcia thriller o meandrach ludzkiej psychiki i najmroczniejszych stronach nałogów. [bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. S (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zabawa to jeden z najwspanialszych sposobów, żeby się czegoś nauczyć - również dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. Ruch ciała oraz interakcja z otoczeniem poprawiają umiejętności motoryczne, językowe i społeczne. Jednak rodzice, nauczyciele i inni bliscy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często stają przed wyzwaniem : jak sprawić, żeby malec naprawdę zaangażował się w zabawę? Autorka podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie przy tym bawiąc. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zaburzenia rozwojowe dzieci (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przejmujące rozmowy lekarza z rodzicami chorych dzieci. Nikt nie chce tej książki przeczytać. Nikt nie chce być bohaterem tych opowieści. Nikt nie chce słuchać o tym, jak wygląda życie śmiertelnie chorego dziecka. Nikt nie chce uwierzyć, że decyzja o urodzeniu takiego dziecka wcale nie jest tą najtrudniejszą. I nikt nie chce wyobrażać sobie podejmowania tej, ani kolejnej – kiedy i w jaki sposób pozwolić swemu dziecku odejść. Jak wygląda życie śmiertelnie chorego dziecka? Co czują rodzice, którzy spełniają ostatnie marzenia swoich pociech? Dlaczego łatwiej jest pozwolić odejść niż patrzeć na życie, które bez maszyn nie ma szans? Ile odwagi trzeba mieć, by podjąć taką decyzję? To jednak książka nie tylko o życiu między domem a szpitalem, o znieczulicy systemu, ale również o dobrych ludziach, którzy są obok. To książka o bohaterach. „Ta książka wstrząsa – nie da się czytać bez łez w oczach historii dotkniętych cierpieniem nad miarę dzieci i ich bohaterskich, postawionych przed dramatycznymi wyborami rodziców. Ta książka jest bardzo potrzebna, zwłaszcza dziś, gdy pędząca do przodu medycyna (a wraz z nią jej „klienci”) musi na nowo uczyć się odpowiedzi na pytanie: jak nie ulec pokusie „leczenia” śmierci, jak nie szarpać się z odchodzącym, jak poradzić sobie ze świadomością, że przychodzi moment, gdy największym aktem miłości jest nie zatrzymywać za wszelką cenę, a puścić kurczowo trzymaną dłoń kogoś kochanego, pozwolić odejść. To nie tylko książka o uporczywej terapii, a o całych naszych czasach, w których wciąż musimy wbijać sobie do głowy, że z faktu, iż coś jest możliwe, nie wynika jeszcze, że jest też potrzebne i dobre”. Szymon Hołownia [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekład: Dorota Szatkowska]. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 185, [6] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest poradnikiem logopedycznym uwzględniającym nie tylko ćwiczenia sprawności aparatu wymowy, ale także dbałość o przebieg rozwoju funkcji w obrębie narządu żucia. Ćwiczenia w niej opisane będą urozmaicać pracę specjalistów z dziećmi, które potrzebują ich pomocy. Niektóre ćwiczenia mogą być także wykorzystywane przez pedagogów w ramach zajęć przedszkolnych jako działania stymulujące rozwój sprawności aparatu artykulacyjnego. Książka ta pomagać więc będzie w realizacji jednego z ważnych zadań logopedii, jakim jest profilaktyka logopedyczna. Uczy też rodziców, jak można w atrakcyjny i korzystny dla rozwoju dziecka sposób spędzać wspólnie czas i jednocześnie wypełniać zalecenia logopedy.[empik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Logopedia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ucieczka / Ada Nowak. - Wydanie I. - Warszawa : Lipstick Books, 2021. - 334, [2] strony ; 20 cm.
Powieść dla dorosłych.
Marta właśnie zaczęła swoją pierwszą pracę – terapeutki na więziennym oddziale leczenia uzależnień. Tam poznaje Adama. Kulturalnego, przystojnego, inteligentnego młodego mężczyznę, który twierdzi, że nie popełnił zbrodni, o które go oskarżono. Marta mu wierzy. Nie tylko dlatego, że jego argumenty ją przekonują, lecz także dlatego, że on budzi w niej zupełnie nieznane emocje – pożądanie, ekscytację, ale też strach. Jaki związek ma Adam z tragiczną śmiercią ojca Marty, której świadkiem była jako dziecko? I o co mu chodzi: o miłość, seks, wolność – a może tylko o zagadkę, klucz do rozwikłania której kryje się we wspomnieniach Marty? To historia uczucia, niemożliwego do spełnienia, rodzącego się między spokojną dziewczyną, wciąż próbującą zapomnieć o traumie sprzed lat i płatnym zabójcą. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18+ (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ob (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej niezwykle aktualnej książce Gabor Maté przygląda się epidemii uzależnień trawiących nasze społeczeństwo. Autor odpowiada na pytanie, dlaczego jesteśmy tak podatni na uzależnienia, oraz wskazuje, co jest potrzebne, aby wyrwać się z ich więzów. Autor oprowadza nas po „świecie głodnych duchów” prezentując dramatyczne historie swoich pacjentów uzależnionych od narkotyków. Przedstawia syntezę badań nad uzależnieniami, rozwojem mózgu i osobowości. Dzieli się także śmiałymi spostrzeżeniami i nowatorskimi odkryciami. Dr Maté przeciwstawia się powszechnie panującym poglądom traktującym uzależnienie jako chorobę genetyczną lub indywidualną porażkę moralną. Autor skłania się ku twierdzeniu, że w rzeczywistości jest to przypadek, w którym ludzki rozwój przebiegł nieprawidłowo... [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Uzależnienia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Uzależnienia (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Irvin D. Yalom, światowej sławy psychoterapeuta sadza sam siebie na kozetce. Stając się sobą to autobiografia Irvina D. Yaloma, emerytowanego profesora psychiatrii kalifornijskiego Uniwersytetu Stanforda. Słynny psychoterapeuta o ogromnym doświadczeniu zawodowym i talencie pisarskim bierze na warsztat swoje życie. Yalom dzieli się z nami historią swojego dzieciństwa, dojrzewania i innymi osobistymi doświadczeniami, które ukształtowały go jako człowieka. Dar opisywania i dostrzegania złożonych relacji międzyludzkich przez Yaloma pozwala nam zrozumieć proces formowania się i rozwoju osoby. To nie jest zwykła autobiografia, to zaproszenie do refleksji, kim jesteśmy i co nas ukształtowało. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Wymazać siebie / scenariusz i reżyseria Joel Edgerton ; producent Kerry Kohansky-Roberts, Steve Golinm, Joel Edgerton. - Wrocław : Filmostrada, copyright 2019. - 1 dysk optyczny (DVD) (110 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Oto śmiała historia Jareda Eamonsa (Lucas Hedges), syna pastora baptystów z małego amerykańskiego miasteczka, który musi oswoić się ze skutkami wyrzucenia z domu przez rodziców. Z kolei jego rodzice muszą pogodzić miłość do syna z religią. W obawie przed utratą rodziny, przyjaciół i sąsiadów Jared zostaje zmuszony do wzięcia udziału w terapii konwersji. W jej trakcie chłopak wchodzi w konflikt z prowadzącym terapeutą (Joel Edgerton) i zaczyna własną drogę do poznania siebie i zaakceptowania swej tożsamości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film biograficzny (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autobiograficzna opowieść o zmaganiu się z depresją i o terapii dialektyczno-behawioralnej. Autorka zaczyna swoją fascynującą opowieść od swojej młodości. Od momentu, kiedy w wieku osiemnastu lat zaczęła się zmieniać z żywej, cieszącej się popularnością osoby w dziewczynę ze skłonnościami samobójczymi. W szpitalu psychiatrycznym spędziłą ponad dwa lata. Wtedy przysięgła sobie, że jeśli uda jej się wydostać z tego piekła, to zrobi wszystko, by pomóc w tym innym. Chciała sprawić, by i ich udziałem stało się życie, które warto przeżyć. W latach osiemdziesiątych udało jej się opracować terapię dialektyczno-behawioralną, która jednocześnie obejmowała akceptację siebie i potrzebę zmian. Jej kluczowymi elementami stały się też uważność, a także różne życiowe umiejętności. Mottem Linehan stało się powiedzenie: „Nie można poprzez myślenie nauczyć się nowych zachowań – to poprzez nowe zachowania można nauczyć się nowego myślenia”. Autorka zachowała swoją niezwykłą duchowość. Jej historia spisana w książce „Życie warte przeżycia” jest również opowieścią o rozwoju wiary i wytrwaniu w wierze. [nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
„Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna. Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy. Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która – działając na wielu poziomach – pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystko, co kobiety (i nie tylko) chciałyby wiedzieć o menopauzie w czasach, gdy 50-tka to „nowa 30-tka”. Kiedy się zaczyna menopauza, co się dzieje z gospodarką hormonalną, jakie symptomy towarzyszą menopauzie i w jaki sposób je złagodzić (metody hormonalne i naturalne), jak menopauza wpływa na miesiączkowanie, co dzieje się z układem kostnym, czym są suchość pochwy i nietrzymanie moczu, jak menopauza wpływa na popęd seksualny, jak uzyskać wyczerpujące informacje od lekarzy. Wiedza fachowa + osobiste doświadczenia kobiet. Rekomendacja lekarzy. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zdrowie i uroda (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystko, co kobiety (i nie tylko) chciałyby wiedzieć o menopauzie w czasach, gdy 50-tka to „nowa 30-tka”. Kiedy się zaczyna menopauza, co się dzieje z gospodarką hormonalną, jakie symptomy towarzyszą menopauzie i w jaki sposób je złagodzić (metody hormonalne i naturalne), jak menopauza wpływa na miesiączkowanie, co dzieje się z układem kostnym, czym są suchość pochwy i nietrzymanie moczu, jak menopauza wpływa na popęd seksualny, jak uzyskać wyczerpujące informacje od lekarzy. Wiedza fachowa + osobiste doświadczenia kobiet. Rekomendacja lekarzy. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. nagroda PTDNiniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów. W rozdziale trzecim znajdują się treści dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych analizowane w kilku aspektach: organizacyjnym, prawnym, metodycznym, kompetencyjnym. Stanowi on kompendium wiedzy na temat tego, jak organizować zajęcia, jak kwalifikować do nich uczniów, w jaki sposób opracować program i plan terapii, jak zaplanować jednostkę metodyczną zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz jakie kompetencje winien posiadać nauczyciel prowadzący ten rodzaj specjalistycznych zajęć. Kolejny rozdział niniejszej pracy to prezentacja metod, programów i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, pogrupowanych w dwa bloki tematyczne: metody usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych oraz metody doskonalące umiejętność czytania i pisania. Nie jest to nowatorski element niniejszej publikacji, ale przypomina on i porządkuje materiał dotąd znany i stosowany, w skrótowej formie prezentuje jego główne założenia i przykładowe ćwiczenia oraz podaje ich źródła, do których czytelnik może sięgnąć w sytuacji większego zainteresowania danym tematem. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja nowatorskich metod nauki czytania, co może pomóc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej we właściwym ich doborze do potrzeb dziecka. Celem autorek jest rozwijanie świadomości nauczyciela co do tego, że nie należy kłaść dużego nacisku na metodę, gdyż dziecko często samo dokonuje wyboru, co należy tylko uszanować i rozwijać. Wśród opisywanych metod nauki czytania znajdują się m.in.: metoda czytania globalnego Glenna Domana, metoda wertykalna upowszechniona za sprawą Jadwigi Włodek-Chronowskiej, metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej oraz metoda nauki pisania Ireny Majchrzak. Kolejny rozdział zawiera treści związane z technikami relaksacji adresowanymi do uczniów, u których współwystępują zaburzenia zachowania typu ADHD i agresja. Są tu przykłady rozwiązań wychowawczo-terapeutycznych, ćwiczeń relaksujących czy oddziaływań psychoterapeutycznych możliwych do stosowania przez nauczyciela. Zamieszczone przykłady dotyczą różnych rozwiązań terapeutycznych i wychowawczych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej. Opis metod alternatywnych, wspomagających proces klasycznej terapii pedagogicznej, wypełnia siódmy rozdział. Znajdują się tu: metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayres, metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, program korekty dysleksji Rona Davisa, program stymulacji półkul mózgowych Dirka Bakkera, metoda EEG biofeedback. Każda z opisanych metod ma swoich zwolenników i przeciwników. Zarówno związane z nimi kontrowersje, jak i ich zalety dopełniają treści tego rozdziału. Warto zaznaczyć szersze zastosowanie niektórych metod do pracy z uczniem niepełnosprawnym zgodnie z aktualnym rozumieniem i sposobem realizowania terapii pedagogicznej w obszarze pedagogiki specjalnej. W rozdziale ósmym prezentowane są formy arteterapii, takie jak: biblioterapia, dramatoterapia, plastykoterapia, muzykoterapia, choreoterapia. Włączenie tych technik terapeutycznych ma pokazać szerokie spektrum oddziaływań holistycznych na dziecko z problemami oraz utrudnieniami rozwojowymi i edukacyjnymi. Rozdział dziewiąty odwołuje się do terapii pedagogicznej w ocenie nauczycieli praktyków i studentów terapii pedagogicznej. Dyskusja w danym obszarze tematycznym toczy się wokół wybranych zagadnień inspirowanych praktyką, takich jak: warunki organizacji terapii pedagogicznej w szkole, stosowane w praktyce metody terapii, kwalifikacje nauczycieli terapeutów, motywacja do pracy terapeutycznej, problemy nauczycieli terapeutów i ich oczekiwania. W tym rozdziale zamieszczono pytania studentów dotyczące problematyki szeroko rozumianej terapii pedagogicznej, na które odpowiadają autorki pracy, korzystając ze swojej wiedzy i własnych doświadczeń zawodowych. Wydawać by się mogło, iż obszar terapii został dawno zagospodarowany i wnikliwie zanalizowany – istnieje wiele przewodników, opracowań metodycznych i pomocy. Rzeczywistość edukacyjna pozostaje jednak na marginesie tych zmian, nadal zanurzona jest w działaniach klasycznych, bazujących na treningach, kartach pracy, rutynowych działaniach w relacji terapeuta–dziecko. Współczesny świat atakuje wielością, różnorodnością, tempem oraz dynamiką zmian, co powoduje rodzaj napięcia między działaniem a myśleniem, teorią a praktyką oraz rodzi retoryczne pytania: „jak?”, „w jaki sposób?”, „po co?”, „dlaczego?”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja Pielęgnacja okołozabiegowa. Diagnostyka, suplementacja i pielęgnacja domowa została przygotowana przez Annę Parzychowską-Parol oraz Agatę Zejfer. Monografia – jak sam tytuł wskazuje – obejmuje działania wykonywane poza gabinetem i ma być pomocna w codziennej pracy kosmetologa. Autorki jasno zaznaczają, że zabieg nie jest i nie musi być jedynym sposobem na rozwiązanie problemu skórnego. Aby osiągnąć pełny sukces, należy skupić się na personalnym podejściu do pacjenta, wykorzystując maksymalnie to, co daje nam kosmetologia w nurcie holistycznym. Można to uzyskać dzięki odnalezieniu źródła problemu skórnego, a następnie poprzez wdrożenie systematycznej i odpowiedniej pielęgnacji domowej oraz zastosowanie suplementacji. Dzięki publikacji dowiesz się, jakie są założenia dotyczące spersonalizowanej terapii kosmetologicznej, jak poprowadzić wywiad kosmetologiczny, które badania diagnostyczne będą pomocne w Twojej pracy oraz o suplementach diety. Istotnym rozdziałem są popełniane w pracy błędy, których już teraz możesz uniknąć! Całość dopełnia case study prezentujące przypadki wymagające oraz trudne do rozpoznania. Kompleksowe ujęcie tematu oraz zawarte w niej cenne wskazówki sprawiają, że publikacja jest skierowana zarówno do studentów kosmetologii, jak i profesjonalistów, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę i nieść pomoc osobom zmagającym się z problemami skórnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja „Nowoczesne terapie obrzęku naczynioruchowego, pokrzywki i atopowego zapalenia skóry” w nowej serii W gabinecie lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej to pozycja, w której grono wybitnych specjalistów z obszaru pneumonologii przedstawia postępowanie diagnostyczne i nowoczesne leczenie obrzęku naczyniowego, pokrzywki i AZS. Adresatami kompendium wiedzy na temat chorób układu oddechowego są nie tylko lekarze, ale także studenci medycyny, szczególnie zainteresowani pneumonologią i alergologią.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej