Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(120)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(117)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Audiobooki
(3)
E-booki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(170)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Planeta 11
(39)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(9)
Filia nr 2
(13)
Filia nr 5
(21)
Filia nr 6
(19)
Filia nr 9
(14)
Filia nr 10
(22)
Filia nr 12
(13)
Filia nr 13
(27)
Filia nr 15
(2)
Filia nr 16
(3)
Filia nr 18
(12)
Filia nr 9 - podr.
(1)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(7)
Murphy Joseph (1898-1981)
(7)
Faber Adele
(5)
Mazlish Elaine (1925- )
(5)
Kęcka Mariola
(4)
Mellody Pia
(4)
Woydyłło Ewa (1939- )
(4)
Burch Noel
(3)
Forward Susan
(3)
Glass Lillian
(3)
Grażyński Ryszard
(3)
Horosiewicz Beata
(3)
Hołówka Teresa (1944- )
(3)
Husarska Krystyna
(3)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(3)
Konikowska Magdalena
(3)
Makowska Alicja
(3)
Norwood Robin
(3)
Nyberg Lisa
(3)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(3)
Radomska Beata
(3)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(3)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(3)
Templeton Rosalyn Anstine
(3)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(2)
Brzezicka Ilona
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Hauser Uli (1962- )
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Mah Ronald
(2)
Rucińska Monika
(2)
Rumatowska Beata
(2)
Santorski Jacek (1951- )
(2)
Shaughnessy John J
(2)
Szurawski Marek
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Zechmeister Eugene B
(2)
Zechmeister Jeanne S
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Almeida Fabrice de (1963- )
(1)
Banaszkiewicz Magdalena
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Batko Andrzej
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Berger Barbara (psycholog)
(1)
Białecka Barbara (tłumacz)
(1)
Bittel Lester R
(1)
Blanchard Ken
(1)
Blanchard Scott
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boyd John
(1)
Brink Otto
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buzan Barry
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Caiati Maria
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Chlebowska Elżbieta
(1)
Ciszewska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Clark David
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Crom Michael A
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czachowska Kinga
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Davies Simone
(1)
Delac Svjetlana
(1)
Demarmels Ursula
(1)
Doucleff Michaeleen
(1)
Dowd Tom
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Dziurdzik Andrzej
(1)
Dąbrowska Hanna
(1)
Dąbrówka Marcin
(1)
Elias Maurice J
(1)
Encrevé-Lambert Marie-Hélène
(1)
Epstein Gerald (1935-)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Fijewski Piotr (1956- )
(1)
Fleck-Bangert Rose
(1)
Fowler Susanne
(1)
Freundlich Lawrence S
(1)
Friedlander Brian
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Good Nancy
(1)
Graban Joanna
(1)
Greene Ross W
(1)
Grysztar Paweł
(1)
Gumkowska Dorota
(1)
Górnicka Gabriela
(1)
Harris Russ (1962- )
(1)
Hart Archibald D
(1)
Hart-Weber Catherine
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(64)
1990 - 1999
(33)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(123)
Język
polski
(122)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(1)
Niewidomi
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Temat
Psychoterapia
(34)
Relacje międzyludzkie
(27)
Wychowanie w rodzinie
(24)
Dzieci
(17)
Metody wychowawcze
(12)
Młodzież
(12)
Samopoznanie
(12)
Samorealizacja
(12)
Rodzina
(11)
Psychologia
(10)
Miłość
(9)
Zarządzanie
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Sukces
(7)
Uczniowie
(6)
Wiara
(6)
Konflikt
(5)
Metody nauczania
(5)
Rodzice
(5)
Asertywność
(4)
Kobieta
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Uczenie się
(4)
Uczucia
(4)
Gry i zabawy
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Metoda Montessori
(3)
Mnemotechnika
(3)
Nauczanie
(3)
Patologia społeczna
(3)
Psychologia nauczania
(3)
Psychologia stosowana
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Samowychowanie
(3)
Wychowanie
(3)
Zdolności
(3)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Kara (psychologia)
(2)
Nagrody
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Osobowość
(2)
Pamięć
(2)
Praca
(2)
Praca umysłowa
(2)
Regresja (psychologia)
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rysunek
(2)
Santorski, Jacek (1951- )
(2)
Socjotechnika
(2)
Stres
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja psychologiczna
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Coaching
(1)
Cywilizacja zachodnia
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Eskimosi
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Hadza
(1)
Handel
(1)
Higiena
(1)
Hipnoza
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język polski
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konstruowanie testów psychologicznych
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Kupno i sprzedaż
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Majowie
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Małżeństwo
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodologia
(1)
Metody statystyczne
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Mężczyzna
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Gatunek
Poradnik
(24)
Wydawnictwa popularne
(19)
Podręcznik
(7)
Publicystyka
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Obserwując, jak często dzieci nie wykorzystują swoich zdolności i poprzestają na przeciętnych wynikach, autorka wyodrębniła grupę czynników sprzyjających takiej postawie i opracowała sposoby, które pomogą ją zmienić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Psychologia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nastolatki (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 654/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem. Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia dziecka (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała na bazie doświadczenia matki i wiedzy psychologa. Jej adresatami są rodzice i nauczyciele. Rodzice, którzy nie mogą się zdecydować, czy posłać sześciolatka do szkoły, przeczytają o typowych problemach przeciętnego pierwszaka-sześciolatka i dowiedzą się, z czego one wynikają. Nauczyciele znajdą tutaj krótką charakterystykę sześciolatka, a także praktyczne wskazówki, jak z nim postępować. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Szkoła (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Logopedia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie : najtrudniejsza ze sztuk pięknych /Elżbieta Chlebowska. - Wydanie 2. rozszerzone. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 303,[1] strona ; 21 cm.
(Sensus)
Książka ta, to efekt osobistych doświadczeń autorki na polu zawodowym, a przede wszystkim rodzinnym. Wie, jak ważna jest dobra wzajemna komunikacja, ale przede wszystkim wiedza w zrozumieniu zachowań dzieci i młodzieży, która przekłada się na zastosowanie właściwych działań oraz dawanie jasnych, prostych komunikatów skierowanych do dziecka z punktu widzenia rodzica oraz opiekuna. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zakątek rodzica (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy. Dzięki tej książce: – zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, – nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, – poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zaburzenia rozwojowe dzieci (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sarah Ockwell-Smith obala wiele mitów, które nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy ignorowaniem niepożądanych zachowań - w centrum jej metody leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana przez nią łagodna dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i nagrodach. Stanowi złoty środek między bezstresowym wychowaniem a programowaniem dziecka idealnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy z nas doświadcza frustracji, rozczarowania, odrzucenia, straty i porażki. Na nowo przeżywa nieprzyjemne wspomnienia, zamartwia się, cierpi z powodu niepokoju, poczucia winy, smutku, bezradności czy zazdrości. Jak wyzwolić się spod negatywnego wpływu bolesnych myśli i emocji? Co zrobić, żeby nasze życie wyglądało tak, jak tego pragniemy? Z pomocą przychodzi nam terapia akceptacji i zaangażowania, podejście oparte na wynikach rzetelnych badań naukowych i należące do nurtu trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych. Celem ACT jest zwiększenie elastyczności psychologicznej, czyli umiejętności bycia w pełni obecnym „tu i teraz”, z pełną świadomością i otwartością na własne myśli, emocje, doznania, a także działania zgodnie z własnymi wartościami. Im lepiej rozwinięta jest ta umiejętność, tym lepszą jakość ma nasze życie, ponieważ potrafimy nadać mu znaczenie i sens oraz dużo efektywniej reagować na problemy i wyzwania. Russ Harris w przystępny sposób omawia podstawowe procesy ACT, stosowane w jej ramach techniki oraz przebieg sesji. Wszystko bogato ilustruje przykładami i opisami przypadków, co pomaga zrozumieć zastosowanie poszczególnych metod w praktyce. W książce znajdziemy także zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze, karty pracy, przykładowe metafory, oraz wskazówki dotyczące dostosowywania technik i ćwiczeń do potrzeb terapeuty, trenera czy coacha. Ta książka to nieocenione źródło rzetelnej wiedzy. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – od praktyków początkujących do tych bardziej doświadczonych, którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności. Dzięki niej złożona teoria i praktyka ACT stają się przystępne i zrozumiałe. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka autorstwa M. Doucleff wywraca współczesne pojmowanie rodzicielstwa do góry nogami, dając rodzicowi nadzieję na wychowanie bez krzyków i agresji współpracującego dziecka, które nie boryka się z brakiem pewności siebie i niekontrolowaną frustracją. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia dziecka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BdR/Wychowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia na Co Dzień)
"Skradzione jutro" w prosty i wyczerpujący sposób przedstawia dewastacyjne konsekwencje, jakie pociąga za sobą wykorzystywanie seksualne w dzieciństwie i spustoszenia do jakich później dochodzi w życiu dorosłym. Oparta na relacjach 19 kobiet książka amerykańskiego psychoterapeuty Stevena Levenkrona jest nie tylko próbą zrozumienia ofiar molestowania w dzieciństwie i metod obronnych jakie stworzyły sobie do radzenia sobie z wykorzystywaniem, lecz przede wszystkim praktycznym podręcznikiem, który krok po kroku opisuje przebieg leczenia skutków przemocy seksualnej.... [http://www.gandalf.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-05 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. My (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczący i potrzebny wkład w wiedzę o wczesnym dzieciństwie – książka pełna życiowych przykładów, obfitująca w rozsądne uwagi oparte na doświadczeniu, praktyczna i przydatna. [...] Lektura obowiązkowa dla przyszłych rodziców, opiekunów i niań. Virginia McHugh Goodwin, dyrektor wykonawcza Association Montessori International, USA Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Małe dziecko (1 egz.)
E-book
W koszyku
W dniach 15-17 września 2010 roku w Hotelu Filmar w Toruniu odbyła się XIX Konferencja Naukowa Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS (XXIV Konferencja Taksonomiczna) nt. Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania, organizowana przez Sekcję Klasyfikacji i Analizy Danych Polskiego Towarzystwa Statystycznego, Katedrę Ekonometrii i Statystyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Katedrę Metod Ilościowych Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego Konferencji był dr hab. Tadeusz Kufel, prof. nadzw. UMK, natomiast sekretarzami dr Marcin Błażejowski i mgr Paweł Kufel. Zakres tematyczny konferencji obejmował zagadnienia: a) teoria (taksonomia, analiza dyskryminacyjna, metody porządkowania liniowego, metody statystycznej analizy wielowymiarowej, metody analizy zmiennych ciągłych, metody analizy zmiennych dyskretnych, metody analizy danych symbolicznych, metody graficzne). b) zastosowania (analiza danych finansowych, analiza danych marketingowych, analiza danych przestrzennych, inne zastosowania analizy danych – medycyna, psychologia, archeologia, itd., aplikacje komputerowe metod statystycznych). Zasadniczym celem konferencji SKAD była prezentacja osiągnięć i wymiana.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
[...] współczesny człowiek czuje się zdezorientowany i coraz bardziej przygnębiony. Pracuje i dokłada starań, ale jest mgliście świadomy daremności swoich działań. Chociaż jego władza nad światem materialnym wzrasta, czuje się on bezsilny w swoim życiu indywidualnym i w społeczeństwie. Tworząc nowe i lepsze środki do opanowania natury, dał się pochwycić w ich pułapkę i stracił z pola widzenia cel, który mógłby nadać im sens – zagubił samego człowieka. Erich Fromm Co zrobić kiedy człowiek zagubi samego siebie? Czy psychoterapia i filozofia mogą być pomocne? W jaki sposób te dwie dziedziny wspierają się na drodze do zrozumienia człowieka? Psychoterapia odczytana na nowo. Konteksty filozoficzne to książka opisująca relacje między psychoterapią a filozofią. Wojciech Stefaniak podejmuje refleksję nad tym, jak filozofia może wspomagać psychoterapię w kluczowych dla niej zagadnieniach, takich jak: • cel i definicja psychoterapii, • kodeks etyczny psychoterapeuty, • różnica między neutralnością światopoglądową a neutralną postawą psychoterapeuty podczas terapii. Czytelnik w trakcie lektury zmierzy się z pytaniami o naukowość, metodę i przedmiot psychoterapii oraz znaczenie cierpienia i nadziei w procesie terapeutycznym. Książka będzie cennym źródłem wiedzy dla psychoterapeutów, którzy poprzez coraz wnikliwsze rozumienie rzeczywistości chcą rozwijać się na swojej terapeutycznej drodze. Konsekwencją refleksji filozoficznej w psychoterapii i nad psychoterapią może być wieloaspektowe spojrzenie na człowieka jako podmiot i przedmiot psychoterapii. To zaś wydaje się być szczególnie cenne w perspektywie pomocy człowiekowi w zrozumieniu siebie i poszukiwaniu sensu życia. Psychoterapia jest tą aktywnością człowieka, która w sposób nieunikniony zanurzona jest w refleksji filozoficznej. Psychoterapia jest w stałym dialogu z filozofią, a dialog ten toczy się na wielu poziomach. Ich dookreślenie jest pierwszym zadaniem, z jakim należy się zmierzyć, chcąc adekwatnie mówić o filozoficznej interpretacji psychoterapii. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej