Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(25)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(25)
Autor
Jaki Andrzej
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(2)
Herman Andrzej
(2)
Szablewski Andrzej T
(2)
Szczepankowski Piotr
(2)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Cenkier Agnieszka
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Dec Paweł (ekonomia)
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dębniewska Maria (1940- )
(1)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(1)
Hopfer Andrzej (1933-2023)
(1)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(1)
Janik Wiesław
(1)
Janus Agnieszka
(1)
Jóźwicki Rafał
(1)
Kaczmarek Jarosław
(1)
Kamela-Sowińska Aldona
(1)
Kobus-Ostrowska Dorota
(1)
Kopczuk Anatolisz
(1)
Kossecki Paweł
(1)
Krysiak Zbigniew
(1)
Marcinkowska Monika (1973- )
(1)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(1)
Niedzielski Zdzisław
(1)
Nyk Mariusz
(1)
Panfil Marek
(1)
Pelc Dariusz
(1)
Pieloch-Babiarz Aleksandra
(1)
Podszywałow Andrzej
(1)
Prystupa Mieczysław
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Sokół Hanna
(1)
Suchta Jerzy
(1)
Turyna Jan
(1)
Tuzimek Rafał
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wysocki Jacek (1960- )
(1)
Zabłocka Stanisława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Temat
Przedsiębiorstwo
(22)
Nieruchomości
(4)
Zarządzanie
(3)
Analiza finansowa
(2)
Analiza wartości
(2)
Rachunkowość
(2)
Amortyzacja
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Analiza techniczna (ekon.)
(1)
Bilans księgowy
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Inwestycje
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Majątek trwały
(1)
Matematyka finansowa
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Rachunek ekonomiczny
(1)
Rating kredytowy
(1)
Ryzyko
(1)
Ryzyko kredytowe
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wycena
(1)
Wycena przedsiębiorstwa
(1)
Wynik finansowy
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Spis treści: Wstęp 1. Orientacja na wzrost wartości współczesnego przedsiębiorstwa (Andrzej Herman, Andrzej Szablewski) 1.1. Nowe uwarunkowania rozwojowe przedsiębiorstwa 1.2. Oczekiwania inwestorów 1.3. Nowe mierniki oceny rezultatów działalności firmy 1.4. Migracja wartości 1.5. Tworzenie wartości firmy dla akcjonariuszy - sposób podejścia 1.6. Siły napędowe wartości 1.7. Zasady i etapy zarządzania wartością firmy 1.8. Wartość tworzenia wartości 1.9. Konkluzje 2. Cele działalności przedsiębiorstwa w warunkach niepewności i ryzyka (Andrzej Herman, Stanisław Kasiewicz) 2.1. Czynnik czasu, niepewności i ryzyka 2.2. Charakterystyka alternatywnych celów 2.3. Wybór celów, miar funkcjonowania i czynników kontroli 2.4. Cele przedsiębiorstw odnoszących sukcesy rynkowe 3. Człowiek - kreator wartości przedsiębiorstwa (Alicja Sajkiewicz) 3.1. Praca jako zasób przedsiębiorstwa 3.2. Strategia rozwoju zasobów ludzkich 3.3. Wymiarowanie zasobów ludzkich 3.4. Diagnoza i projekcja zasobów pracy 3.5. Walory zasobów ludzkich 3.6. Do wartości przez kompetencje 3.7. Zarządzanie kompetencjami 3.8. Kreatywność metod a wartość 3.9. Konkluzje 4. Metody wyceny bieżącej wartości przedsiębiorstwa (Stanisław Kasiewicz, Elżbieta Mączyńska) 4.1. Ewolucja zasad wyceny wartości polskich przedsiębiorstw 4.2. Cele wyceny przedsiębiorstwa w nowych realiach rynkowych 4.3. Blaski i cienie metod dochodowych 4.4. Metody majątkowe 4.5. Wycena a rodzaj działalności przedsiębiorstwa 4.6. Subiektywizm wyceny. Cena a wartość 4.7. Wycena w warunkach gospodarki polskiej 4.8. Ewidencyjne podstawy wyceny przedsiębiorstw. Sprawozdawczość finansowa 4.9. Doświadczenia innych krajów 4.10. Praktyka a teoria wyceny 4.11. Uniwersalne zasady wyceny Przykłady 5. Specyfika wyceny małych przedsiębiorstw (Piotr Ostaszewicz, Marek Panfil) 5.1. Rozwój małej przedsiębiorczości w Polsce w okresie transformacji 5.2. Charakterystyka rozwoju małych przedsiębiorstw w latach dziewięćdziesiątych 5.3. Specyfika małych przedsiębiorstw 5.4. Cele wyceny małych przedsiębiorstw 5.5. Zakres i przygotowanie danych potrzebnych do wyceny małych przedsiębiorstw 5.6. Metody wyceny 6. Restrukturyzacja firmy jako kierunek wzrostu jej wartości (Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk) 6.1. Geneza, charakter i istota restrukturyzacji 6.2. Restrukturyzacja jako proces strategiczny 6.3. Procedura przebiegu procesu restrukturyzacji 6.4. Pojęcie i obszary restrukturyzacji 6.5. Nabycie firmy 6.6. Sprzedaż wydzielonych części firmy 6.7. Dywersyfikacja i jej charakterystyka 6.8. Szanse i bariery restrukturyzacji przedsiębiorstw 6.9. Pojęcie podstawowe wartości firmy i jej rodzaje 6.10. Typowe czynniki techniczne, organizacyjne i zarządzania wpływające na wartość przedsiębiorstwa 6.11. Zarządzanie wartością firmy 6.12. Narzędzia zarządzania wartością firmy 6.13. Konkluzje 7. Alianse strategiczne, fuzje i przejęcia (Włodzimierz Szpringer) 7.1. Zagadnienia podstawowe 7.2. Regulacja a konkurencja 7.3. Liberalizacja rynku i integracja europejska 7.4. Alianse strategiczne 7.5. Alianse strategiczne - analogia do kategorii porozumień 7.6. Porozumienia kooperacyjne 7.7. Porozumienia specjalizacyjne 7.8. Porozumienia dotyczące dystrybucji selektywnej 7.9. Porozumienia przewidujące transakcje wyłączne 7.10. Porozumienia franchisingowe 7.11. Alianse - analogia do kategorii fuzji 7.12. Konkluzje 8. Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie w celu wzrostu jego wartości (Jan D. Antoszkiewicz) 8.1. Determinanty zmiany 8.2. Zmiana w układach organizacyjnych. Kształtowanie przyszłości 8.3. Cykle życia metodą prognozowania konsekwencji zmiany 8.4. Problem i metoda wyróżniona 8.5. Zespoły wprowadzające zmianę 8.6. Synergia kompetencji 8.7. Wyznaczniki zmiany globalnej 8.8. Sterowanie zmianami - procedura rozwiązania problemu 9. Zarządzanie marką a wzrost wartości firmy (Beata Skrzypacz) 9.1. Marka - pojęcie i rodzaje 9.2. Znaczenie marki 9.3. Marki polskie oraz marki zachodnie w świadomości polskiego społeczeństwa 9.4. Wartość marki 9.5. Zarządzanie marką, czyli sposoby zwiększania jej siły i wartości 9.6. Globalizacja marki jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa 10. Emisje papierów wartościowych - źródło finansowania dla przedsiębiorstw (Robert Tomaszewski) 10.1. Emisja akcji 10.2. Emisja obligacji 10.3. Emisja krótkoterminowych papierów dłużnych (KPD) 10.4. Koszt kapitału W kierunku nowych wartości ; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38.14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Publikacja ukazuje wielość, złożoność i różnorodność zjawisk zachodzących w toku zarządzania przedsiębiorstwem oraz prezentuje metody, techniki i narzędzia służące do prawidłowej oceny jednostki i jej otoczenia. Adresowana jest przede wszystkim do słuchaczy studiów związanych z finansami i naukami o zarządzani u. Będzie również przydatna inwestorom indywidualnym, analitykom i specjalistom, którzy pragną dobierać akcje spółek w przemyślany sposób, a także osobom poszukującym narzędzi analizy strategicznej do celów niezwiązanych z obrotem papierami wartościowymi.[https://wydawnictwo.uni.lodz.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem autorów niniejszego podręcznika było syntetyczne przedstawienie istoty analizy ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa i jej podstawowych metod. Poprawnie przeprowadzana analiza nie tylko umożliwia ocenę aktualnej kondycji firmy, lecz także dostarcza danych jakże potrzebnych w sytuacji nieustannie zmieniającego się otoczenia gospodarczego. Celem dydaktycznym jest dostarczenie Czytelnikom sumarycznej wiedzy pozwalającej zrozumieć istotę i znaczenie analizy ekonomiczno-finansowej. Intencją autorów było opracowanie książki skierowanej również do osób niebędących finansistami, w tym pracowników jednostek sektora finansów publicznych. To ta grupa z uwagi na zakres odpowiedzialności urzędniczej powinna zdobywać wiedzę w tym obszarze oraz nieustannie rozwijać posiadane już umiejętności analityczne. Dlatego nacisk położono na skuteczny przekaz. Scharakteryzowane zostały najważniejsze metody tej analizy, jej wymogi oraz źródła informacji wykorzystywane do jej przeprowadzania. Pozwoli to zrozumieć przydatność analizy ekonomiczno-finansowej w praktyce biznesowej.[SGH].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumienie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa wiąże się z umiejętnością znalezienia, przetworzenia i zinterpretowania odpowiednich informacji. Nie jest to zadanie specjalnie złożone dla specjalistów, ale niewątpliwie trudne dla osób niemających w tym zakresie doświadczenia i z mniejszym zakresem wiedzy z obszaru rachunkowości i finansów. Dla tych ostatnich formą wsparcia jest niniejsza praca. Obejmuje ona 12 rozdziałów odnoszących się do różnych obszarów problemowych analizy finansowej. Podstawą do napisania tej pracy jest wieloletnie, własne doświadczenie dydaktyczne autora, wsparte jeszcze dłuższym doświadczeniem praktycznym w tematyce objętej jej strukturą. Pozwala to wyrazić nadzieję, że spotka się ona z życzliwym przyjęciem nie tylko studentów, ale także osób, które ten zakres wiedzy i umiejętności uznają za ważny w ich pracy zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Celem monografii jest stworzenie kompendium wiedzy o charakterze teoretyczno-empiryczno-aplikacyjnym, obejmujące podstawy teorii finansów, ze szczególnym uwzględnieniem problemów finansowania współczesnych przedsiębiorstw, metodologię pomiaru ich dokonań (analiza ex post) i zamierzeń rozwojowych (analiza ex ante). Unikatowy charakter monografii odzwierciedla kompozycja jej zawartości, która uwidacznia się zarówno w strukturze, jak i prezentowanych treściach. Wszystko to poparte licznymi przykładami empirycznymi. Monografia składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera teoretyczne zagadnienia odnoszące się do definicji najważniejszych pojęć związanych z finansami przedsiębiorstw. Dwa kolejne rozdziały przedstawiają najczęściej wykorzystywane przez współczesnych przedsiębiorców źródła finansowania. Z kolei czwarty rozdział został poświęcony wstępnej analizie i ocenie gospodarki finansowej przedsiębiorstwa oraz wzbogacony o studium empiryczne. W rozdziale piątym autorzy przedstawiają stosowane w praktyce gospodarczej metody, które umożliwiają oszacowanie wartości przedsiębiorstwa wraz ze studium przypadku. W rozdziale szóstym autorzy wyjaśniają fundamentalne zagadnienia związane z pojęciem „efektywności” i omawiają kluczowe metody oceny projektów inwestycyjnych, posiłkując się przy tym licznymi przykładami liczbowymi. Dlatego też, uwzględnienie w jednej pozycji literaturowej najważniejszych problemów teorii, analizy i oceny, a także empirii finansów przedsiębiorstw, za szczególnym uwzględnieniem aspektu ich finansowania, to największy jej walor.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej