Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(13)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(3)
Filia nr 9
(3)
Filia nr 10
(6)
Filia nr 12
(3)
Filia nr 13
(2)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Dickins Rosie
(2)
Kietzman Krzysztof
(2)
Lis Marcin
(2)
Nielsen Shaw
(2)
Aho Alfred V
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Broma Paulina
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Czogalik Bogdan
(1)
Davis Stephen R. (1956- )
(1)
Dubrawski Albert
(1)
Dubrawski Andrzej
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Freeze Wayne
(1)
Garbacz Bartłomiej
(1)
Gerner Jason (1978- )
(1)
Glass Michael K
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Graham Paul
(1)
Hatter Clyde
(1)
Houser Sophie
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Hutt Sarah
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Jońca Rafał
(1)
Kernighan Brian W
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Kowalcze Marek
(1)
Kulesza Radosław
(1)
Langa Sebastian
(1)
Le Scouarnec Yann
(1)
Leśniakiewicz Dawid
(1)
Martin Robert C
(1)
Misiorek Tomasz
(1)
Moch Wojciech
(1)
Naramore Elizabeth
(1)
Niemira Karolina
(1)
Pełka Piotr
(1)
Polewiak Patryk
(1)
Pugh Steve
(1)
Ritchie Dennis M. (1941-2011)
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Saujani Reshma (1975- )
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Sternik Michał
(1)
Stolz Jeremy
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Tashjian Jake (1994- )
(1)
Tashjian Janet (1956- )
(1)
Thomas David (1956- )
(1)
Thompson Clive
(1)
Tsurumi Andrea
(1)
Turowski Piotr
(1)
Ullman Jeffrey D
(1)
Walczak Tomasz
(1)
Wiejak Urszula
(1)
Wojciechowski Adrian
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Dzieci
(8)
9-13 lat
(6)
Programiści
(4)
14-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Młodzież
(3)
0-5 lat
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Architekci
(1)
Dziewczęta
(1)
Elektrycy
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(16)
Informatyka
(6)
Gry komputerowe
(5)
Komputery
(3)
C (język programowania)
(2)
Java (język programowania)
(2)
Programiści
(2)
Projektowanie stron WWW
(2)
Scratch (język programowania)
(2)
Algorytmy
(1)
Apache (serwer HTTP)
(1)
Automatyka
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Baltie
(1)
Bazy danych
(1)
Budownictwo inteligentne
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Houser, Sophie
(1)
Informatycy
(1)
Instalacje KNX
(1)
Internet
(1)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(1)
Lua (język programowania)
(1)
Matematycy
(1)
Matematyka
(1)
Microsoft Visual Basic 6 (język programowania)
(1)
Minecraft
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
PHP 5 (język programowania)
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Programowanie funkcyjne (informatyka)
(1)
Projektowanie
(1)
Python (język programowania)
(1)
Ruby (język programowania)
(1)
Sterowanie programowalne
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publicystyka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(18)
Historia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Komputrilo Edu)
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka. Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua; Efektywna nauka przez zabawę w świecie Minecrafta; Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania; Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych; Elementy matematyki Rozwiązanie każdego zadania. [helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Minecraft (1 egz.)
Książka
W koszyku
Derek Fallon otrzymuje nowy, ekscytujący prezent – laptop! Ale jest pewien haczyk: nie ma dostępu do internetu, nie może go więc ani używać do grania, ani nie może ściągnąć żadnej aplikacji. Jeśli chce grać w gry komputerowe – będzie musiał sam nauczyć się je tworzyć. Najgorszy prezent na świecie! Oto kolejna śmieszna i pełna zwrotów akcji powieść z uwielbianej serii „Moje życie jako...” Janet Tashijan z komiksowymi ilustracjami jej syna Jake’a. Jeśli nie znacie jeszcze przygód Dereka Fallona – możecie zacząć od dowolnej części cyklu.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzyć gry / Patryk Polewiak. - Kraków : Insignis, copyright 2020. - 240 stron : ilustracje ; 21 cm.
Game development jest jedną z najprężniej rozwijających się współcześnie branż. Dzięki sukcesom naszych rodzimych twórców wielu pasjonatów zainteresowało się pracą w gamedevie i wiąże z nią nadzieje na karierę i świetlaną przyszłość. Patryk Polewiak to menedżer, producent i projektant gier wideo z niemalże dekadą doświadczenia. Współpracował między innymi z Bloober Team i One More Level. Jako współzałożyciel studia Polyslash ma na swoim koncie produkcję ciepło przyjętej przez graczy i krytyków gry We. The Revolution. Tworzyć gry to wyjątkowa książka, jakiej na naszym rynku wydawniczym jeszcze nie było. Na jej stronach Patryk oraz inni przedstawiciele branży - graficy, programiści, scenarzyści, twórcy studiów, a także specjaliści od marketingu i bussines developerzy - dzielą się swoją wiedzą na temat gemedevu, udzielają zarówno praktycznych porad, od czego zacząć, czego się nauczyć, a czego unikać, jak i komentują zjawiska, np. crunch. Od zalet i wad branży, przez pierwsze kroki i wybór specjalizacji, szukanie pracy, tworzenie portfolio, aplikowanie i rozmowy kwalifikacyjne, po branżowe anegdoty - Tworzyć gry to potężna dawka wiedzy przekazana w lekki i przyjemny sposób, z solidną dawką motywacji. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
C++ / Stephen R. Davis ; przekład: Michał Sternik. - Wydanie VII. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 460 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Bez względu na to, czy jesteś początkującym czy średnio zaawansowanym programistą, który chce doszlifować swoje umiejętności, dzięki C++ dla bystrzaków możesz zostać sprawnym programistą. Ten podręcznik, zaktualizowany, uwzględniający zmiany z rozszerzenia do języka C++ z 2014 roku, pomoże Ci zrozumieć klasy, dziedziczenie, pokaże, jak sprawić, by Twój program wykonywał się w sposób bezpieczny - i wiele więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Książka z Okienkami)
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Informatyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka zabawka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie pozwala wyczarować wszystko. Dzięki niemu można zrobić przelew bankowy w smartfonie, wysłać znajomemu śmiesznego gifa, ale też stworzyć sztuczną inteligencję, która sama podejmuje decyzje, może być narzędziem wojny i zmienić wyniki wyborów. Czy życie programisty przypomina to z serialu Mr Robot? Czy koder może napisać aplikację, która znajdzie mu idealną partnerkę? Dlaczego twórcy przycisku „lubię to” go nie lubią i unikają Fejsa? Jedno jest pewne: koderzy, siedząc za ekranami komputerów, właśnie programują naszą przyszłość. Ale czy mają pod kontrolą to, co tworzą? Dlaczego więc sztuczna inteligencja tak samo szybko, jak uczy się rozpoznawać zdjęcia kotów, zaczyna wspierać neonazistów, rasistów i seksistów? Jak wymknęły się spod kontroli algorytmy mediów społecznościowych, które przyniosły popularność antyszczepionkowcom i wybrały Donalda Trumpa na prezydenta? [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Sieć
Książka
W koszyku
Java / Marcin Lis. - Wyd. 2. - Gliwice : "Helion", cop. 2006. - 186 s.; 22 cm.
(Ćwiczenia Praktyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Java / Marcin Lis. - Gliwice : "Helion", cop. 2002. - 163 s. : il. ; 24 cm.
(Ćwiczenia Praktyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Baw się Kodem ; [1])
(CoderDojo. Nand)
CoderDojo jest fantastycznym miejscem, gdzie młodzi ludzie mogą rozwijać pasję kodowania, spotykać się z podobnymi sobie zapaleńcami, uczyć się nowych rzeczy i świetnie spędzać czas z komputerami. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie spróbuj wziąć udział w zajęciach albo po prostu załóż i poprowadź swoje własne Dojo. Ponieważ będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą stronę internetową! Dzięki tej książce poznasz Nanonautów, którzy założyli własne Dojo Nano. Nanonauci postanowili napisać stronę internetową dla swojego zespołu muzycznego. W książce dokładnie opisano, w jaki sposób się do tego zabrali i jak budowali poszczególne części serwisu. Dzięki tym wskazówkom możesz stworzyć własną stronę i przy okazji nauczyć się programować w językach HTML i JavaScript, a oprócz tego dowiesz się, do czego służą arkusze CSS i jak się je stosuje. Twoja strona będzie zawierała wszystkie potrzebne elementy: odsyłacze do innych zasobów sieci, menu, podstrony, mapę i filmiki z YouTube. Sprawisz również, że będzie można ją oglądać zarówno na ekranie komputera, jak i na smartfonie. Dowiesz się też, w jaki sposób opublikować swoje dzieło w internecie - aby wszyscy mogli je obejrzeć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Informatyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik. Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Superkoderki” to historia Andy i Sophie. Dziewczyny poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie stworzyły zgrany duet i wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami! Książka ukazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. [superkoderki.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nastolatki (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Programowanie
Książka
W koszyku
(Książka z Okienkami)
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KOMPUTERY (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drogi Czytelniku, właśnie trzymasz w rękach nowe wydanie książki zaliczanej do klasyki literatury informatycznej. Napisana przez autorów języka ANSI C w najlepszy możliwy sposób przedstawia arkana tego języka. A co można powiedzieć o samym języku? To też klasyka. To język wymagający systematyczności i skupienia, ale dający w zamian wiele możliwości i świetne wyniki. To najczęściej nauczany język programowania - jego znajomość stanowi znakomity fundament do poznania kolejnych, bardziej złożonych języków. Mimo swojego zaawansowanego wieku jest on ceniony i w wielu dziedzinach wciąż niezastąpiony. Dzięki tej książce zdobędziesz kompletną wiedzę na temat języka C. Poznasz wszystkie dostępne typy, operatory i wyrażenia. Nauczysz się sterować wykonywaniem programu oraz wykorzystywać funkcje. Ponadto dogłębnie poznasz coś, co sprawia początkującym programistom najwięcej problemów - wskaźniki. Następnie zapoznasz się także z funkcjami wejścia i wyjścia. Dowiesz się, jak uzyskać dostęp do plików, formatować dane wyjściowe oraz obsługiwać błędy. Książka ta jest bogata w przykłady, a każdy z nich został przetestowany przez autorów. Język ANSI C. Programowanie. Wydanie II to niezastąpiona pozycja na półce każdego studenta informatyki, pasjonata programowania i zawodowca. Wraz z książką został wydany zeszyt zawierający rozwiązania do wszystkich zawartych w niej ćwiczeń. Zmienne i wyrażenia arytmetyczne w języku C Kompilowanie kodu Wykorzystanie preprocesora języka C Typy i operatory Metody sterowania wykonywaniem programu Wykorzystanie funkcji Struktura programu Zasada działania wskaźników Struktury danych Operacje wejścia i wyjścia Zastosowanie rekurencji Poznaj tajniki języka C! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaj przyjemność pracy z językiem Ruby! Jak manipulować łańcuchami znaków? Jak edytować zbiory zdjęć i wydobywać informacje z fotografii? Jak zmieniać uprawnienia i modyfikować konta użytkowników? Ruby to obiektowy język programowania, przeznaczony do użytku ogólnego, udostępniający bogaty zestaw narzędzi służących do pisania skryptów. Jedną z największych zalet tego języka jest fakt, że wyjątkowo dobrze nadaje się on do tworzenia efektywnych programów proceduralnych. Dzięki tej książce nauczysz się wykorzystywać niezwykłe właściwości języka Ruby, aby zautomatyzować większość zadań i wykonywać swoją pracę bez trudu i z przyjemnością. Książka "Ruby. Praktyczne skrypty, które rozwiążą trudne problemy" zawiera 58 niezwykle przydatnych skryptów, które pozwalają szybko rozwiązać często spotykane problemy, między innymi z administrowaniem systemem, manipulowaniem rysunkami i zarządzaniem witryną. Przy każdym skrypcie znajdziesz kod, omówienie jego działania i wskazówki opisujące, jak dostosować rozwiązanie do własnych potrzeb. Z podręcznika dowiesz się, jak posługiwać się skryptami do automatyzacji zadań (takich jak archiwizowanie czy wypakowywanie plików), a także na czym polega szyfrowanie plików oraz przetwarzanie wiadomości RSS. Nauczysz się tworzyć zaawansowane roboty sieciowe, skrypty z obszaru zabezpieczeń oraz kompletne biblioteki i aplikacje. Skrypty do zarządzania witrynami Pisanie skryptów sieciowych Administrowanie systemami Linux i Unix Walidacja rozwiązań symbolicznych Narzędzia do manipulowania zdjęciami Tworzenie galerii fotografii Narzędzia do przetwarzania łańcuchów znaków Serwery i wydobywanie danych Argumenty i dokumentacja Algorytmy sortowania Skorzystaj z praktycznych skryptów w języku Ruby i oszczędzaj czas, aby pracować szybko i wydajnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Programowanie
Książka
W koszyku
Algorytm Ady / James Essinger ; przekład Jerzy Wołk-Łaniewski. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 317, [3] strony ; 21 cm.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki. Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę? „Algorytm Ady” to inspirująca historia nieprzeciętnie inteligentnej i ambitnej kobiety, która musi się zmierzyć ze światem nauki zdominowanym przez mężczyzn. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Visual Basic 6 : programowanie baz danych : biblia / Wayne Freeze ; tł. Bogdan Czogalik. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2001. - 671 s. : rys., tab. ; 25 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
W niniejszej książce autor omawia narzędzia i techniki stosowane w programowaniu baz danych, wskazując te, które skracają wykonywanie różnych zadań.[okł.].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligentne instalacje budynkowe KNX : samouczek / Albert Dubrawski, Andrzej Dubrawski. - Warszawa : PWN, copyright 2023. - [2], 345, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm
Niniejsza publikacja dotyczy KNX – najbardziej rozbudowanego systemu automatyki budynkowej. Z jednej strony ma służyć jako pomoc naukowa dla studentów. Z drugiej zawiera wiedzę umożliwiającą uzyskiwanie oficjalnych certyfikatów wydawanych przez Stowarzyszenie KNX. Jej treść obejmuje ogólne informacje na temat systemu magistralnego KNX oraz opisy działania, komunikacji oraz funkcjonalności dedykowanych urządzeń. Informacje na temat rozwiązań funkcjonalnych przydatne będą dla architektów, projektantów wnętrz, elektryków instalatorów, projektantów instalacji elektrycznych, a także informatyków oraz potencjalnych użytkowników. Architekci i projektanci wnętrz dowiedzą się jak można osiągnąć maksimum funkcjonalności przy minimalizacji ilości urządzeń służących do obsługi instalacji. Instalatorzy elektrycy poznają zasady budowy i uruchamiania instalacji oraz „filozofię” jej działania, co znacznie ułatwi wykonywanie prac i pozwoli na pozbycie się obaw, przed podejmowaniem się wykonawstwa instancji KNX. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 174.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Programmer to Programmer)
Tworzenie dynamicznych witryn WWW za pomocą technologii open source Zainstaluj i skonfiguruj serwery oraz narzędzia Połącz aplikację internetową z bazą danych Napisz samodzielnie system zarządzania treścią witryny PHP, Apache i MySQL to najpopularniejsze obecnie technologie służące do tworzenia i udostępniania w sieci dynamicznych witryn WWW. Łączy je jedna wspólna cecha -- wszystkie dostępne są na licencji open source, co oznacza, że korzystanie z nich nie wiąże się z żadnymi opłatami. PHP to język programowania służący do pisania aplikacji internetowych, MySQL to baza danych, która przechowuje informacje wyświetlane na stronach, a Apache to serwer WWW, dzięki któremu witryny te dostępne są w internecie. Za pomocą tych narzędzi tworzone są portale, sklepy internetowe, fora dyskusyjne i inne strony, z których codziennie korzystają dziesiątki tysięcy użytkowników sieci. "PHP5, Apache i MySQL. Od podstaw" to podręcznik dla tych użytkowników, którzy chcą poznać sposoby tworzenia dynamicznych witryn WWW w oparciu o te technologie. Przedstawia zasady pisania aplikacji internetowych, stosowania w nich formularzy z mechanizmem weryfikacji poprawności wpisanych danych, łączenia aplikacji z bazą danych i modyfikowania elementów graficznych za pomocą PHP. Opisano tu także sposoby przechowywania danych użytkownika w plikach cookie, mechanizmy wysyłania poczty elektronicznej, obsługi błędów i ograniczania dostępu do określonych obszarów witryny za pomocą nazwy użytkownika i hasła. Każde zagadnienie zaprezentowano na rzeczywistych przykładach dynamicznych witryn WWW. Instalacja i konfiguracja Apache, PHP i MySQL-a Podstawowe elementy języka PHP Komunikacja z bazą danych Wyświetlanie oraz modyfikowanie danych Obsługa formularzy i weryfikacja poprawności wpisów Korzystanie z elementów graficznych i zastosowanie biblioteki GD Obsługa błędów Komunikacja za pomocą poczty elektronicznej Mechanizmy logowania i personalizacji serwisu System zarządzania treścią serwisu WWW Lista mailingowa i forum dyskusyjne Elementy sklepu internetowego Analiza ruchu w witrynie WWW za pomocą statystyk. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Programowanie (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej