Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(127)
IBUK Libra
(46)
Forma i typ
Książki
(126)
Publikacje naukowe
(50)
E-booki
(46)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(128)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(11)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(113)
Filia nr 4
(3)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(5)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Weresa Marzenna
(5)
Francik Anna
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Ankiel Magdalena
(2)
Burnewicz Jan (1947- )
(2)
Chyba Zbigniew
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Jankowski Andrzej (anglista)
(2)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Korzeniowski Andrzej (1939- )
(2)
Kowerski Mieczysław
(2)
Koźlak Aleksandra
(2)
Liu Cixin (1963- )
(2)
Mamica Łukasz
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Wojciechowska Patrycja
(2)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(2)
Zastempowski Maciej (1974- )
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Baczko Tadeusz
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Bartak Jakub
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Beba Patrycja
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bielawski Wacław (ekonomia)
(1)
Biliński Witold
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bondos Ilona
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Błąd Marta
(1)
Carreyrou John
(1)
Case Steve (1958- )
(1)
Chrobocińska Katarzyna
(1)
Chwieduk Dorota
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czaja-Jagielska Natalia
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Decyk Kamil
(1)
Dej Magdalena
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Diamond Jared M. (1937- )
(1)
Domagalska-Grędys Marta
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Drygas Mirosław
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Duraj Jan (1943-)
(1)
Dworak Edyta
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Dziuba Radosław
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Firszt Dariusz
(1)
Fogel Piotr
(1)
Frenkel Izasław
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gemra Kamil
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Gierwiatowska Milena
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Gospodarowicz Marcin
(1)
Gostkowska-Drzewicka Magdalena
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Gradziuk Barbara
(1)
Gradziuk Piotr
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Grzelak Maria Magdalena
(1)
Gurba Krystian
(1)
Gus-Puszczewicz Aleksandra
(1)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(1)
Górska Anna
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głodek Paweł (1964- )
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Hadryjańska Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(61)
Kraj wydania
Polska
(173)
Język
polski
(170)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
Menedżerowie
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Pracownicy korporacji
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura chińska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Innowacje
(116)
Przedsiębiorstwo
(31)
Zarządzanie
(16)
Przedsiębiorczość (postawa)
(10)
Przedsiębiorczość
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(8)
Postęp techniczny
(6)
Start-up
(6)
Klastry (ekon.)
(5)
Polityka innowacyjna
(5)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Finansowanie
(4)
Gospodarka
(4)
Innowacje ekologiczne
(4)
Konsumpcja (ekonomia)
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Regionalizacja gospodarcza
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Transfer technologii
(4)
Zielona gospodarka
(4)
Konkurencja
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Model biznesowy
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Rozwój gospodarczy
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Banki
(2)
Dyfuzja innowacji
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarka światowa
(2)
Innowacje społeczne
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Istoty pozaziemskie
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Marketing
(2)
Miasta
(2)
Nowy produkt
(2)
Opakowania
(2)
Parki technologiczne
(2)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przemysł
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Technologia
(2)
Transport
(2)
Unia Europejska
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Agenda 30
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biotechnologia
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety terenowe
(1)
COVID-19
(1)
Case, Steve (1958- )
(1)
Content marketing
(1)
Crowdfunding
(1)
Cywilizacja
(1)
Czas parcy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dochód
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekorozwój
(1)
Energetyka odnawialna
(1)
Energetyka słoneczna
(1)
Ergonomia
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Ewolucjonizm kulturowy
(1)
Facebook
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fotowoltaika
(1)
Fundusze hedgingowe
(1)
Futurologia
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gopodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Holmes, Elizabeth (1984- )
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informatyzacja
(1)
Temat: czas
2001-
(36)
1989-
(12)
1901-2000
(10)
1989-2000
(9)
2001-0
(5)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa
(1)
Korea Południowa
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Monografia
(27)
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(9)
Materiały pomocnicze
(6)
Opowiadania i nowele
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Publicystyka
(2)
Reportaż
(2)
Science fiction
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Komiks
(1)
Literatura o regionie
(1)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(37)
Zarządzanie i marketing
(31)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Ochrona środowiska
(4)
Transport i logistyka
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
173 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 244.)
W dniach 12-13 września 2011 roku w hotelu "Chata za wsią" w Mysłakowicaeh odbyła się XIX Konferencja Naukowa nt. Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, organizowana przez Katedrę Gospodarki Regionalnej Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Przewodniczącą Rady Programowej Konferencji była prof. zw. dr hab. Danuta Strahl, wiceprzewodniczącym prof. UE dr hab. Ryszard Brol, natomiast sekretarzami dr Andrzej Raszkowski, dr Jacek Welc i mgr Katarzyna Gondurak. Konferencja była wspierana z projektu "Kuźnia Kadr 2" Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zakres tematyczny konferencji obejmował zagadnienia teoretyczne i aplikacyjne dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki innowacyjności regionów, gospodarki przestrzennej, finansowania rozwoju lokalnego i regionalnego, jak również samorządu terytorialnego. Zasadniczym celem konferencji była prezentacja osiągnięć i wymiana doświadczeń z zakresu teorii i praktyki gospodarki lokalnej i regionalnej. Corocznie organizowana konferencja stanowi forum dyskusyjne służące podsumowaniu obecnego stanu wiedzy, rozwiązywaniu najbardziej aktualnych problemów gospodarki lokalnej i regionalnej oraz wskazaniu dalszych kierunków badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzanie ekoinnowacji w przedsiębiorstwach staje się nieuniknione. Istotne wydaje się bowiem uwzględnienie efektów ekoinnowacji oraz rozwiązanie problemów cywilizacyjnych na drodze wdrożenia ekoinnowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Celowość wprowadzania ekoinnowacji jest coraz częściej dostrzegana przez przedstawicieli przedsiębiorstw, ponieważ rośnie świadomość wpływu własnej działalności na środowisko i konieczności stawania się odpowiedzialnymi. Ekoinnowacje stanowią zarówno wyzwanie, jak i wielką szansę dla przedsiębiorstw ze względu na możliwość uzyskania efektów ekonomicznych w postaci zmniejszenia kosztów działalności i poprawy wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego też państwa Unii Europejskiej, aby wzmacniać konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku, muszą zwiększyć tempo tworzenia ekoinnowacji. Innowacje powodują powszechne rozprzestrzenianie się wiedzy, a skuteczne innowacje ekologiczne przynoszą również pozytywne efekty zewnętrzne (wpływ na środowisko), które są źródłem korzyści społecznych, podczas gdy koszty ponoszą raczej same przedsiębiorstwa, które opracowują i wprowadzają innowacje ekologiczne. To właśnie ze względu na pozytywne efekty zewnętrzne (przyrost wiedzy, zmiany dokonujące w fazie adaptacji i dyfuzji) innowacje ekologiczne są pożądane przez społeczeństwo. Na podstawie dostępnej literatury przedmiotu na temat ekoinnowacji (przy wykorzystaniu przez autora metody analizy piśmiennictwa) wyłoniono przesłanki skłaniające do podjęcia problemu badawczego dotyczącego efektów tego zjawiska.[http://wydawnictwo.sgh.waw.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-przedsiębiorczość. Zasady i praktyka stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, wirtualizację rynków i organizacji, a także rozwój technologii informacyjnych i rzeczywistości cyfrowej. E-gospodarka oraz e-przedsiębiorczość znajdują się w fazie dynamicznego wzrostu i związanych z nim zmian, dotychczasowe sposoby działania dezaktualizują się, a nowe dopiero się wyłaniają. Pojawia się więc konieczność uzupełnienia istniejącej luki teoretycznej, tak aby przyszli przedsiębiorcy nowej, cyfrowej gospodarki mieli odpowiednie narzędzia radzenia sobie w nowej rzeczywistości. Taki jest właśnie cel niniejszej publikacji. Układ treści akcentuje największe wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć e-przedsiębiorcy, działający na zasadach zarówno for profit, jak i non profit. Książka stanowi owoc wspólnej pracy Zespołu oraz Partnerów Instytutu Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antisocial Media, książka poświęcona hegemonii Facebooka, ukazuje się w najlepszym możliwym momencie, wpisując się w debatę o roli mediów społecznościowych w zachodnim modelu demokracji. Antisocial Media to atak na obecny model biznesowy Facebooka wszystkich frontach. Autor opisuje manipulacje, jakim poddawany jest użytkownik po to, aby uzależnić go od Facebooka. Ten „największy na świecie system inwigilacji” gromadzi dane o dwóch miliardach użytkowników. Żaden inny nośnik reklam nie może się równać z tym, co oferuje serwis Zuckerberga. Oferta gazet, magazynów i telewizji wypada przy tym bardzo blado. W systemie Zuckerberga produktem jesteśmy my - i nasza uwaga. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83, 86 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009-2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.[wydawnictwo umk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy rozpoczyna się od prezentacji przedsiębiorstwa jako podmiotu procesu internacjonalizacji. Omówione zostały różnice pomiędzy internacjonalizacją a globalizacją, podkreślony dualny charakter procesów oraz wskazane zostały podstawy teoretyczne internacjonalizacji. W dalszej części zidentyfikowano czynniki wpływające na dynamikę tego procesu, scharakteryzowano najważniejsze trendy strukturalne w sektorach produkcyjnych oraz międzynarodowej polityce handlowej i inwestycyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest strategii internacjonalizacji. Zdefiniowana tu została strategia rozwoju międzynarodowego oraz scharakteryzowane jej przejawy. Dalej omówione zostały formy internacjonalizacji: eksport, kooperacja kontraktowa, zagraniczne inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne. Rozdział kończy opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru strategii i formy wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale trzecim omówiono wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem realizującym działalność na rynkach zagranicznych. Poruszono kwestie związane z zarządzaniem produkcją i szczegółowo omówiono dwie podstawowe drogi rozwoju przedsiębiorstwa: specjalizację i dywersyfikację. Istotne miejsce zajmuje problematyka związana z rozwojem produktu przeznaczonego na rynki międzynarodowe. Omówiono również strategie konkurowania na bazie przewagi czasowej oraz relacje dostawca-producent. W następnej kolejności zgłębiono tematykę związaną z rolą unifikacji i standaryzacji w projektowaniu produktu globalnego. Zidentyfikowane zostały problemy decyzyjne w zakresie lokalizacji poszczególnych ogniw łańcucha wartości, globalnych programów marketingowych oraz globalnych posunięć konkurencyjnych. Rozdział ostatni poświęcony jest pomiarowi globalizacji: gospodarki światowej, gospodarek narodowych, sektorów oraz strategii rozwoju. Omówione zostały również sposoby pomiaru internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw. W tym celu szczegółowo omówione zostały, wsparte licznymi przykładami, najważniejsze wskaźniki analityczne jednostkowe oraz wskaźniki zagregowane (indeksy). Szeroko objaśniono zalety i ograniczenia prezentowanych mierników i sposobów pomiaru. Rozdział kończy prezentacja graficznej metody pomiaru internacjonalizacji, tzw. profilu internacjonalizacji. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uniwersalne kompendium dotyczące nowoczesnego i bardzo ciekawego tematu dotyczącego magazynowania energii uzyskanej z OZE w budownictwie. Jest ona kierowana do osób, które po raz pierwszy się zetkną z tą tematyką, jak i do osób, które mają pewną wiedzę na ten temat. Książka zawiera wiedzę o charakterze naukowym podstawowym, jak i aplikacyjnym. Pokazuje możliwości wykorzystania energii odnawialnych w sposób zintegrowany, przy wzajemnym uzupełnianiu się poszczególnych źródeł, kładąc nacisk na metody magazynowania energii. Publikacja jest kierowana do inżynierów, architektów i specjalistów z zakresu nowoczesnej energetyki i budownictwa, ale także będzie pomocna studentom uczelni technicznych i uniwersyteckich - na kierunkach zw. z ENERGETYKĄ, BUDOWNICTWEM, OCHRONĄ ŚRODOWISKA. Może jednak też pomóc inwestorom budowlanym oraz wszystkim zainteresowanym energetyką odnawialną i magazynowaniem tej energii w skali mikro i małej skali, stosowanej w budownictwie. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Spis treści : 1. Geneza i warunki rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności (Przedsiębiorczość i innowacyjność regionalna, Cele przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Podmioty przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Uwarunkowania lokalne rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności , Innowacyjność a przedsiębiorczość regionalna, Interesariusze przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Przedsiębiorczość jako proces poszukiwania szans, Rodzaje współczesnej przedsiębiorczości) ; 2. Przedsiębiorczość i innowacyjność jako koncepcja pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych (Czynniki i źródła konkurencyjności regionalnej, Wartość i koszty czynników lokalizacji, Zmienność wartości czynników lokalizacji w czasie, Bariery lokalizacji w regionach, Czynniki rozwojowe miast i regionów) ; 3. Koncepcje rozwoju regionalnego (Koncepcje klasyczne, Koncepcja lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych, Koncepcja interwencjonizmu władz publicznych, Nowe koncepcje rozwoju regionalnego oparte na koncepcjach przedsiębiorczości i innowacyjności) ; 4. Uniwersytet jako koncepcja aktywizacji przedsiębiorczości i innowacyjności (Miejsce uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, Przesłanki tworzenia systemu innowacyjności i kształtowania postaw innowacyjnych, Przedsiębiorczość akademicka, Czynniki wzrostu i bariery rozwojowe przedsiębiorczości akademickiej, Instytucje i instrumenty wspierające przedsiębiorczość akademicką, Akademickie inkubatory przedsiębiorczości, Rola uniwersytetów w regionach opartych na wiedzy) ; 5. Przedsiębiorstwo jako koncepcja rozwoju przedsiębiorczości w przestrzeni regionalnej ; 6. Innowacyjność regionalna (Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Systemy innowacji jako mechanizm wdrażania wiedzy do gospodarki ) ; 7. Regiony wiedzy jako strategia rozwoju regionalnego (Regiony wiedzy - koncepcja innowacyjnej gospodarki, Rola ośrodka akademickiego w kształtowaniu się regionów wiedzy, Klastry w innowacyjnym regionie) ; 8. Miasto innowacyjne jako strategia rozwoju regionalnego (Uwarunkowania innowacyjności miast według kryteriów umiejscowienia, Rola wyższych uczelni oraz centrów badawczo-rozwojowych w procesie kształtowania się innowacyjnego miasta, Koncepcja miasta innowacyjnego, Metropolia - szczególny przypadek innowacyjnego, inteligentnego miasta (smart cities)) ; 9. Innowacyjne miasta i regiony - powiązania sieciowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Samorządowa)
W publikacji zostały omówione metody i instrumenty rozwoju lokalnego, takie jak LEADER, Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność oraz innowacje społeczne. Jej autorzy są członkami interdyscyplinarnego zespołu badawczego, w skład którego wchodzą socjolog (pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego z bogatym doświadczeniem praktycznym w zakresie współpracy z lokalnymi grupami działania) i geografowie (pracownicy Instytutu Rozwoju Miast w Krakowie, specjalizujących się m.in. w tematyce projektów rewitalizacji, na co dzień współpracujący z przedstawicielami samorządów różnego szczebla). W ciekawy i przystępny sposób zaprezentowali oni istotę i problemy związane z wdrażaniem wskazanych metod i instrumentów, poświęcając wiele uwagi praktycznym przykładom rewitalizacji i innowacji społecznych (stosunkowo słabo znanym w Polsce). Walorem książki są praktyczne rekomendacje dotyczące przeprowadzania rewitalizacji miast, a także wdrażania innowacji społecznych w różnych układach lokalnych, sformułowane w odniesieniu do poszczególnych zasad Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność, który w obecnej perspektywie programowania jest jednym z najważniejszych instrumentów rozwoju lokalnego.[znak].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Dr Edyta Zduńska-Leseux w przygotowanej monografii podjęła aktualną problematykę dotyczącą innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz wsparcia publicznego, w tym pochodzącego z funduszy Unii Europejskiej, skierowanego na podnoszenie innowacyjności tego rodzaju podmiotów. [...] Dobór podjętej tematyki, aktualny i trafny, wpisuje się w nurt obecnie prowadzonych dyskusji dotyczących kierunków i efektywności wspierania UE na rzecz podnoszenia innowacyjności MŚP, wypracowania efektywnych rozwiązań i instrumentów wspierania innowacyjności tego rodzaju przedsiębiorstw w Polsce.... [fragment recenzji dr ham. Małgorzaty Dziembały]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej