Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
nieokreślona
(38)
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Planeta 11
(4)
DGiOZ
(38)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 6 - podr.
(1)
Filia nr 10 - podr.
(1)
Autor
Antczak Mariola
(5)
Walczak-Niewiadomska Agata (1977- )
(4)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(3)
Czapnik Grzegorz
(2)
Kostecka Weronika
(2)
Papuzińska Joanna (1939- )
(2)
Tadeusiewicz Hanna (1939- )
(2)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(2)
Arkabus Agata
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bilska Grażyna
(1)
Gmiterek Grzegorz
(1)
Gruszka Zbigniew
(1)
Gruszka Zbigniew (bibliotekoznawca)
(1)
Grygrowski Dariusz (1962- )
(1)
Gęborska Marlena
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Jarosz Dariusz (1959- )
(1)
Jasiewicz Justyna
(1)
Karasińska Małgorzata
(1)
Karzewska Bożena
(1)
Klukowski Bogdan (1939- )
(1)
Kowalska Małgorzata (1974- )
(1)
Kołodziejczyk Łukasz
(1)
Kołodziejska Jadwiga (1928-2016)
(1)
Krajewska Anna Maria (1960- )
(1)
Kulik Maria
(1)
Lipińska Anna
(1)
Malak Piotr
(1)
Marcinkiewicz Lilia
(1)
Muszkowski Jan (1882-1953)
(1)
Niedziela Stanisława
(1)
Nowak Lidia Teresa
(1)
Ochmański Mikołaj
(1)
Pietrzak Małgorzata
(1)
Pietrzkiewicz Dorota
(1)
Radwański Aleksander (1961- )
(1)
Roszkowski Marcin
(1)
Sadowska Anna
(1)
Skowera Maciej (1989- )
(1)
Skumanov Sarah
(1)
Sobieska-Szostakiewicz Grażyna
(1)
Sosińska-Kalata Barbara
(1)
Sowik Magdalena
(1)
Szurmiński Łukasz (1975- )
(1)
Tafiłowski Piotr (1974- )
(1)
Todys Marta
(1)
Tokarska Anna (1955- )
(1)
Tyszkowska Marta
(1)
Wiorogórska Zuzanna
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Świderek Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(41)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Bibliotekarze
(4)
Animatorzy kultury
(1)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Bibliotekarstwo
(12)
Czytelnictwo
(4)
Czytelnictwo młodzieży
(4)
Biblioteki
(3)
Biblioteki publiczne
(3)
Czytelnictwo dzieci
(3)
Promocja czytelnictwa
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Bibliotekarze
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Internet
(2)
Książki
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Użytkownicy bibliotek
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Asertywność
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biblioteki cyfrowe
(1)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Crowdsourcing
(1)
Dane osobowe
(1)
Drukarstwo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Informacja
(1)
Informacja naukowa
(1)
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Języki informacyjne
(1)
Komiks
(1)
Komputery
(1)
Książka
(1)
Księgarstwo
(1)
Kultura informacyjna
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura japońska
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Manga
(1)
Metoda KLANZY
(1)
Opracowanie rzeczowe
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Propaganda
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rocznice
(1)
Socjotechnika
(1)
Studenci
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy polski
(1)
Usługi informacyjne
(1)
Web 2.0
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(7)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Warszawa
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(3)
Literatura dla dzieci
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Fantastyka
(1)
Informatory
(1)
Kalendarium
(1)
Książki elektroniczne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Postmodernizm
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(11)
Literaturoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 166)
"Współcześni bibliolodzy, wracając do poglądów naukowych Jana Muszkowskiego, sięgają przede wszystkim do "Życia książki". Publikacja ta jest inspiracją do powstania wielu artykułów o analitycznym i syntetycznym ujęciu oraz powodem stałej refleksji nad miejscem i funkcją książki we współczesnym świecie. Szczególnym zainteresowaniem badaczy cieszy się sformułowany na łamach publikacji system książki, powstały z uwzględnieniem paradygmatu pozytywistycznego. Krytyczną edycję powojennego "Życia książki" Jana Muszkowskiego oceniam ze wszech miar pozytywnie. Wybitna publikacja tego autora, wspaniale napisana, pod wieloma względami zachowująca aktualność, a nieco zapomniana, dzięki krytycznemu opracowaniu ma szansę na powrót do kanonu lektur bibliologicznych. Ponadto, jej krytyczne opracowanie redakcyjne stanowi lekturę po prostu pasjonującą. Dzięki wykorzystaniu bogatych, nieznanych dotąd materiałów archiwalnych, zwłaszcza cenzorskich oraz dzięki wnikliwym analizom kolejnych jej wersji, wnosi nowe ustalenia do stanu naszej wiedzy o okolicznościach towarzyszących powstawaniu edycji powojennej i skali trudności, z jakimi przyszło się zmierzyć jej autorowi." [z recenzji prof. dr hab. Bronisławy Woźniczki-Paruzel]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 160)
Książka składa się z dwóch, wzajemnie się uzupełniających części: pierwszej, zatytułowanej Dziecięce przestrzenie literatury oraz drugiej - poświęconej wspieraniu czytelnictwa najmłodszych. Artykuły w niej zamieszczone zostały napisane przez polskich i tureckich przedstawicieli świata nauki, z których dwoje realizuje swoje pasje w praktyce, pracując w różnych placówkach kultury i nauki czerpiąc inspirację z pracy do działalności naukowej. Ze względu na poruszony w książce aspekt teoretyczny i praktyczny publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu najmłodszego pokolenia, ale również do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, literaturoznawców, rodziców, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i literatury dziecięcej. [sbp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 185)
Przedmiotem niniejszej publikacji są działania bibliotek aktywnie promujących książkę dziecięcą, z uwzględnieniem działań podejmowanych we współpracy z twórcami literatury dla dzieci i młodzieży oraz różnymi instytucjami. Zasadniczym celem rozprawy jest ukazanie oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży. Do celów szczegółowych należą: przedstawienie typologii i funkcji najpopularniejszych imprez bibliotecznych dla dzieci i młodzieży, ukazanie biblioteki jako jednego z elementów systemu promocji książki dziecięcej, wyznaczenie wspólnych obszarów promocji biblioteki oraz pisarzy dla dzieci i młodzieży. Praca ma charakter syntetyczny, diagnostyczny oraz pragmatyczny. Powinna posłużyć zarówno badaczom, jak i bibliotekarzom jako przewodnik, który pozwoli na rozeznanie w możliwościach, określenie popełnianych błędów i wypróbowanie rozwiązań, które sprawdziły się już w innych bibliotekach, bądź mają szansę się sprawdzić, biorąc pod uwagę kierunki zachodzących w bibliotekarstwie zmian. Promocja książki i biblioteki powinna nie tylko polegać na ich prezentacji, ale też edukować, dążyć do zrozumienia i akceptacji, czyli tworzyć przestrzeń do działań. [sbp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Poradnika Bibliotekarza ; 33.)
Książka ma charakter poradnikowy. Autorka w 11 rozdziałach przedstawia na podstawie literatury i własnych doświadczeń problemy dzieci z różnymi zaburzeniami (ADHD, dysleksja, dysgrafia, zaburzenia osobowości: nerwica, nadpobudliwość, nieśmiałość, nieprzystosowanie społeczne. Omawia specyfikę pracy z nietypowymi użytkownikami biblioteki. Zwraca uwagę na kontakt bibliotekarza z takimi czytelnikami, sposoby postępowania, ich pozyskiwanie jako stałych odbiorców biblioteki. Porusza też problem stereotypu, wizerunku bibliotekarza w społeczeństwie i zjawisko asertywności, które może pomóc w zwalczaniu negatywnego postrzegania tej grupy zawodowej. Lektura dla każdego bibliotekarza! [sbp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura dla Dzieci i Młodzieży : studia / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Studies in Children's and Young Adult Literature / The Polish Librarians Association ; 10.)
Książka Weroniki Kosteckiej i Macieja Skowery jest taką propozycją lektury, która ma charakter bardziej pytań niż odpowiedzi, bardziej refleksji niż zamkniętych, niepodważalnych konstatacji i wniosków. Autorzy sięgają zarówno do utworów ikonicznych, będących znakami kultury, poddawanych wielokrotnym, niekiedy wzajemnie wykluczającym się interpretacjom (Leśmian, Korczak, Ende, Rowling), jak i do tytułów zapomnianych, niedostrzeżonych i niesłusznie pominiętych (jak seria Johna Bellairsa i Brada Stricklanda o Luisie Barnavelcie) lub w ogóle nieznanych polskiemu czytelnikowi (jak nietłumaczony utwór Faulknera, jedyny tekst tego pisarza adresowany do odbiorcy dziecięcego). [...] To eseistyczne, erudycyjne, napisane z zaraźliwą fascynacją studia, układające się, niczym puzzle, w obraz, którego panoramę nosiliśmy w indywidualnej i zbiorowej wyobraźni, ale który zyskuje w szczegółach i zbliżeniach.[www.sbp].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 165)
Crowdsourcing internetowy – pozytywny wymiar partycypacji społecznej. Konteksty – istota – uwarunkowania to książka dla tych, których interesują społeczności online (kreatywny tłum) i drzemiący w nich kapitał intelektualny i wielka sprawcza siła; dla tych, którzy chcą znaleźć przykłady pozytywnego wykorzystania działania tłumu, wirtualnych społeczności, partnerskiej produkcji, zbiorowej inteligencji, mądrości tłumu, otwartej innowacji, inteligencji współpracy; dla tych, którzy chcą lepiej poznać wymiary współczesnej wikinomii poprzez crowdsourcing właśnie oraz crowdfunding, outsourcing, crowdsourcing, którzy w sieci Web. 2.0 chcą być prosumentami informacji lub pracować z nimi na rzecz rozwoju społeczeństw informacji i wiedzy. Jest to godna polecenia lektura tak dla teoretyków, jak i praktyków różnych instytucji kultury (w tym bibliotek), oraz dla psychologów, socjologów, ludzi biznesu i innych, których interesuje wykorzystanie wielkiego kapitału intelektualnego drzemiącego w tłumie. Z recenzji dr hab. Katarzyny Materskiej, prof. UKSW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 3)
Zbiór tekstów z konferencji "Między dzieciństwem a dorosłością. Młodzież w bibliotece" i zarazem świetny przewodnik dla bibliotekarzy, którzy chcą dla młodych czytelników być partnerami w podejściu do współczesności oraz przewodnikami po świecie. Książka prezentuje wyniki współczesnych badań socjologicznych dotyczących młodzieży, omawia dostępną literaturę młodzieżową i przybliża zagadnienia związane z biblioteczną obsługą czytelników w drodze między dzieciństwem a dorosłością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Biblioteka
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 7)
Niniejsza książka, już siódma z serii "Biblioteka ─ Dzieci ─ Młodzież" jest tematycznym poradnikiem literackim, prezentującym literaturę dziecięcą i młodzieżową związaną ze światem zwierząt. Zarówno obfitość pozycji, które ukazały się w ostatnich latach na ten temat, jak indywidualne zainteresowania czytelników, oraz potrzeby wychowawców i nauczycieli tworzących różne programy poznawania środowiska czynią taki poradnik bardzo pożytecznym. Wykorzystywać go można w procesie gromadzenia zbiorów bibliotecznych, podsuwania odpowiednich źródeł nauczycielom czy bibliotekarzom przygotowującym zajęcia z dziećmi szkolnymi czy przedszkolnymi; można też, oczywiście, korzystać z niego, przygotowując własne projekty. Ale przede wszystkim wydaje się on być niezwykle pożytecznym narzędziem pracy z czytelnikiem indywidualnym ─ z dzieckiem i ewentualnie jego rodziną, jeśli interesują się oni światem zwierząt i zechcą się z nim bliżej zapoznać. W żywym, atrakcyjnym stylu autorka prezentuje całą panoramę zwierzęcego świata. Poradnik jest skonstruowany w taki sposób, że można z niego korzystać w dwóch porządkach. Z jednej strony układ rozdziałów prezentuje poszczególne gatunki najpopularniejszych zwierząt. W obrębie zaś rozdziałów omawiane teksty są ułożone według rosnącego stopnia trudności. Zatem utwory dla czytelników młodszych są omawiane zawsze na początkach rozdziałów, a jeśli mamy do czynienia ze starszym kandydatem na czytelnika, lektury odpowiednie dla niego znajdujemy w końcowych częściach rozdziału. To znakomicie ułatwia wyszukiwanie potrzebnych utworów. Ważne jest to, aby świadomość ekologiczna młodych ludzi nie sprowadzała się do łzawych pretensji wobec ┬niedobrych├, którzy nie troszczą się o egzotyczne zwierzątka gdzieś hen, na antypodach. Żeby była wzbogacona o refleksję i gotowość do dobrych działań w najbliższym dziecku kręgu, potępienie okrucieństwa i złych nawyków. Nic zaś nie daje tak dobrej okazji do refleksji, jak lektura ciekawej i mądrej książki ─ a w "Zwierzyńcu" znajduje się ich bardzo wiele. Z przedmowy prof. Joanny Papuzińskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 28)
JEŚLI: -prowadzisz samodzielnie bibliotekę lub w małym zespole -nie jesteś maniakiem komputerowym -nie tęsknisz za dodatkową pracą związaną z opornym sprzętem komputerowym i oprogramowaniem -w przypadku awarii nie masz ochoty na rozwiązywanie zagadek TO praktyczne rady Autora zawarte w Antyporadniku są dla Ciebie. Przeczytaj dokładnie, pomyśl i zastosuj je w swojej pracy zawodowej. [gandalf].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; 30)
Manga dostępna jest na polskim rynku od drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku. Obecnie wydawcy mangi w Polsce oferują szeroki wybór gatunków i tytułów, wśród których można znaleźć odpowiednią dla siebie pozycję. Rynek mangi rozwija się w dynamiczny sposób i dostosowuje się do potrzeb czytelników oraz zmian na rynku wydawniczym. Mimo to komiksy japońskie pozostają nieznane szerokiemu gronu czytelników, głównie dorosłych. Na obecną sytuację składa się kilka czynników, w tym nieznajomość japońskiej kultury i wykształtowane przez lata stereotypy czy uprzedzenia. Manga jest nieobecna w polskich bibliotekach, przez co wielu zainteresowanych nią czytelników nie ma możliwości kontaktu z lekturą. Komiksy są niezwykle popularne wśród dzieci i młodzieży, co pozwala na poprawę stanu czytelnictwa wśród najmłodszych. Niniejszy poradnik ma za zadanie pomóc bibliotekarzom zapoznać się z komiksem japońskim, podziałem gatunków ze względu na tematykę i czytelnika, a także prezentuje przykładowe rozwiązania graficzne dla okładek.[sbp].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Miscellanea Informatologica Varsoviensia ; vol. 9)
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 182)
Szerokie upowszechnienie i dynamiczny rozwój komputerowych technologii informacyjnych implikują ciągłe zmiany, zarówno w polu badawczym nauki o informacji (informatologii), jak też w praktyce działalności informacyjnej prowadzonej w różnych obszarach życia społecznego: nauce, biznesie, administracji państwowej i samorządowej, mediach, kulturze, edukacji, ochronie zdrowia i wielu innych. Celem tych zmian, mówiąc najogólniej, jest innowacja usług informacyjnych [...]. Zgromadzone w niniejszej książce artykuły prezentują różnorodne aspekty badania, projektowania i wdrażania w praktyce współczesnych usług informacyjnych, jednoznacznie potwierdzając zarówno rosnące znaczenie tych usług w rozwoju wszystkich obszarów życia społecznego i gospodarczego, jak i potrzebę ich stałego doskonalenia oraz stale rozwijane możliwości, które w tym zakresie oferuje nowoczesna technologia informacyjna. Innowacyjność jest wpisana w istotę współczesnych usług informacyjnych, które z jednej strony są polem wykorzystywania potencjału nowych technologii, a z drugiej przyczyniają się do sukcesywnej ewolucji tego, co określamy mianem społeczeństwa informacyjnego, jego kultury i jego gospodarki opartej na wiedzy. [sbp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propaganda w świecie nowych plemion : perspektywa medioznawcza / Łukasz Szurmiński. - Wyd. I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2023. - 386, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; t. 207)
Bardzo interesująca, bogata w treści oraz napisana z wyraźnym zacięciem (znamionującym głębokie, emocjonalne zanurzenie w analizowaną problematykę) monograficzna praca stanowić będzie z pewnością cenne uzupełnienie szeregu rozpraw naukowych (polskich i zagranicznych) poświęconych w tytule książki tematyce, czyli propagandzie (w różnorakich jej formach). Można nawet śmiało tę pracę uznać za cenne kompendium wiedzy z tego zakresu, albowiem w siedmiu dobrze skomponowanych rozdziałach monografii, żądny wiedzy czytelnik znajdzie w zasadzie nieomal pełny opis i analizę tak ważnego procesu oddziaływania na szeroko pojmowaną opinię publiczną, jakim była i jest propaganda.[…] [Z recenzji prof. Dr. hab.Janusza Włodzimierza Adamowskiego].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 97)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co by było, gdyby bibliotekarska profesja w Polsce awansowała do poziomu, jaki dziś jest standardem w Skandynawii? Autor w czasami lekki, innym razem dosadny, albo przekorny sposób nakłania do regeneracji przeświadczeń, oderwanie się od codziennych wydarzeń i na odmienne, rozleglejsze spojrzenie na pracę bibliotekarzy oraz biblioteki... Czy aby cokolwiek zmienić wystarczy robić mało, niewiele, trochę? Jak bardzo rzeczywistość jest kreowana przez samych bibliotekarzy? Zbiór fascynujących felietonów został podzielony na trzy grupy: teksty o tym co nas w bibliotekarstwie otacza, pogłębione refleksje na temat bibliotekarskiej rzeczywistości oraz omówienia kilku publikacji zagranicznych, sygnalizujących, nad czym łamią sobie głowy inni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 178)
Niniejsza monografia przedstawia aktualny stan wiedzy o bibliotekarstwie - z próbą zarysowania również nieodległej z możliwej przyszłości bibliotek. Napisana klarownie, w czym umiarkowany aparat naukowy nie stanowi przeszkody. Zawiera rozbudowany indeks przedmiotowy. [okł.].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 176)
Kolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. Czytelnik znajdzie tu informacje dotyczące roli bibliotek, aranżacji ich przestrzeni, reorganizacji ich działalności oraz inicjatyw mających na celu promocję czytelnictwa i kształtowanie nawyków czytelniczych. Autorzy zajęli się ponadto wybranymi zagadnieniami z zakresu zainteresowań czytelniczych młodego odbiorcy i odpowiadających na nie ofert wydawniczych.[www.sbp].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 177)
Kolejny tom z serii „Nauka – Dydaktyka – Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie.[www,sbp].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biblioteka (1 egz.)
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 158)
Książka składa się z trzech części zatytułowanych: 1. Biblioteki w ujęciu współczesnym: fakty, liczby, koncepcje, 2. Kultura czytelnicza nastolatków w świetle badań oraz 3. Zachęcić do czytania: o sposobach na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych nastolatków. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków, autorów polskich i zagranicznych. Publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu nastolatków i instytucjom, które mają na nie wpływ, a ponadto do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży. [sbp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 163)
Książka składa się z czterech części zatytułowanych: 1. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym, 2. Dzieci i młodzież w świecie czasopism, 3. Działalność instytucjonalna na rzecz kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz 4. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży w ujęciu międzynarodowym. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków z różnych stron naszego kraju. Książka będzie ciekawą lekturą dla: bibliologów, socjologów, psychologów, pedagogów, kulturoznawców, bibliotekarzy, nauczycieli, studentów kierunków humanistycznych oraz wszystkich tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz podmiotów na nią wpływających. [sbp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 10)
Publikację kierujemy do wszystkich, którzy już wykorzystują aktywne metody w swojej codziennej pracy, ale nadal poszukują nowych pomysłów oraz inspiracji. Myślimy również o adresatach poradnika zaciekawionych metodą KLANZY, zainteresowanych praktycznymi sposobami radzenia sobie z organizacją zajęć z książką i czytelnikami, być może planujących samodzielne prowadzenie warsztatów. Do takich odbiorców potencjalnie należą: bibliotekarze bibliotek publicznych i szkolnych, nauczyciele, studenci kierunków humanistycznych i społecznych, rodzice, animatorzy kultury zatrudnieni w domach kultury, centrach społecznej aktywności, w księgarniach oraz wszędzie tam, gdzie obecna jest książka i jej czytelnik. Poradnik będzie przydatny pośrednikom między książką a czytelnikiem, pracującym przede wszystkim z grupami. Integralną częścią publikacji jest płyta z nagraniem czterech opowieści. Maria Kulik opowiada baśnie. [sbp.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej