Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(639)
IBUK Libra
(27)
Forma i typ
Książki
(636)
Publikacje dydaktyczne
(230)
Publikacje naukowe
(197)
Publikacje fachowe
(115)
Poradniki i przewodniki
(38)
E-booki
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(11)
Audiobooki
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(620)
wypożyczone
(78)
nieokreślona
(29)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Planeta 11
(87)
DGiOZ
(7)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(528)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 4
(3)
Filia nr 5
(12)
Filia nr 6
(24)
Filia nr 9
(11)
Filia nr 10
(2)
Filia nr 12
(10)
Filia nr 13
(14)
Filia nr 15
(7)
Filia nr 16
(13)
Filia nr 18
(8)
Filia nr 2 - podr.
(1)
Filia nr 5 - podr.
(1)
Filia nr 13 - podr.
(2)
Filia nr 18 - podr.
(1)
Autor
Kotler Philip (1931- )
(12)
Garbarski Lechosław
(7)
Mruk Henryk
(7)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(6)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(6)
Baran Radosław
(4)
Dejnaka Agnieszka
(4)
Ehrlich Andrzej
(4)
Krwawicz Małgorzata
(4)
Kłeczek Ryszard
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(4)
Michalski Eugeniusz
(4)
Wrzosek Wojciech
(4)
Łuczkiewicz Grzegorz
(4)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(3)
Czubała Anna (1943- )
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Falkowski Andrzej
(3)
Gregor Bogdan (1943- )
(3)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(3)
Leoński Wojciech
(3)
Marciniak Jarosław
(3)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(3)
Pacana Andrzej
(3)
Ratajczak-Mrozek Milena
(3)
Sobocińska Magdalena
(3)
Styś Aniela
(3)
Urbaniak Maciej (ekonomia)
(3)
Witkowska Magda
(3)
Woźniczka Jarosław (1964- )
(3)
Adamik Anna (1970- )
(2)
Andruszkiewicz Krzysztof
(2)
Beckwith Harry (1949- )
(2)
Boguszewicz-Kreft Monika
(2)
Bugajska Joanna
(2)
Bukowska Urszula
(2)
Chyba Zbigniew
(2)
Czaplicka Monika
(2)
Czartoryski Bartosz
(2)
Davies Peter
(2)
Dolot Anna
(2)
Fonfara Krzysztof
(2)
Frąckiewicz Ewa (organizacja i zarządzanie)
(2)
Godin Seth
(2)
Grzegorczyk Wojciech
(2)
Grzywacz Jacek
(2)
Górska Grażyna
(2)
Haig Matt (1975- )
(2)
Hauke-Lopes Aleksandra
(2)
Hingston Peter
(2)
Hjorth Niels
(2)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(2)
Jabłoński Artur
(2)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Jarosz Antoni
(2)
Jasiński Andrzej
(2)
Jaworowicz Magdalena
(2)
Jaworowicz Piotr
(2)
Jerzyk Ewa
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kaczmarczyk Stanisław (1945-)
(2)
Karcz Kornelia (1956-2007)
(2)
Keller Kevin Lane (1956- )
(2)
Kisiel Wiktor
(2)
Komor Marcin
(2)
Konarska Maria
(2)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Kramer Teodor (1926-2014)
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Liksza Joanna
(2)
Lupa Iwona
(2)
Maciorowski Artur
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Markom Andreas
(2)
Mazur Jolanta
(2)
Mendryk Iwona
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Milic-Czerniak Róża
(2)
Mulak Maciej S
(2)
Niestrój Roman
(2)
Niestrój Roman (1944- )
(2)
Nowacki Włodzimierz
(2)
Nowakowski Marcin Konstanty
(2)
Oczkowska Renata
(2)
Opaliński Ireneusz
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Pardey David
(2)
Perek Marzena
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Rogoziński Kazimierz
(2)
Rokicki Tomasz (ekonomia)
(2)
Romanek Arkadiusz
(2)
Rozwadowska Barbara
(2)
Rusiński Michał
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(151)
2010 - 2019
(190)
2000 - 2009
(226)
1990 - 1999
(99)
Okres powstania dzieła
2001-
(314)
1901-2000
(9)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(664)
Niemcy
(2)
Język
polski
(659)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(199)
Menedżerowie
(60)
Przedsiębiorcy
(25)
Studenci
(18)
Specjaliści ds. marketingu
(9)
Ekonomiści
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Dyrektorzy HR
(5)
Pracodawcy
(5)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Doradcy personalni
(3)
Księgowi
(3)
14-17 lat
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Inżynierowie
(2)
Inżynierowie budownictwa
(2)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(2)
Menedżerowie produkcji
(2)
Pracownicy korporacji
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Technikum
(2)
9-13 lat
(1)
Deweloperzy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Dyrektorzy personalni
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarze
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Główni księgowi
(1)
Handlowcy
(1)
Hotelarze
(1)
Influencerzy
(1)
Inwestorzy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Policjanci
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prezesi
(1)
Projektanci mody
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Redaktorzy
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. public relations
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Specjaliści ds. zamówień publicznych
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły policealne
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Urzędnicy unijni
(1)
Właściciele nieruchomości
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura polska
(3)
Temat
Marketing
(197)
Zarządzanie
(71)
Przedsiębiorstwo
(63)
Innowacje
(27)
Marketing cyfrowy
(25)
Komunikacja marketingowa
(20)
Organizacja
(20)
Konsumenci (ekon.)
(18)
Reklama
(18)
Turystyka
(18)
BHP
(17)
Controlling personalny
(17)
Marketing strategiczny
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(15)
Public relations
(15)
Firma (nazwa)
(14)
Motywacja pracy
(14)
Usługi
(14)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(14)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
Przywództwo
(13)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Bezpieczeństwo
(12)
Banki
(11)
Rynek
(11)
Handel elektroniczny
(10)
Kadry
(10)
Logistyka
(10)
Stanowisko pracy
(10)
Wypadki przy pracy
(10)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(10)
Logistyka gospodarcza
(9)
Marketing partnerski
(9)
Media społecznościowe
(9)
Rynek pracy
(9)
Techniki sprzedaży
(9)
Zarządzanie projektami
(9)
Zarządzanie ryzykiem
(9)
Znaki towarowe
(9)
Internet
(8)
Konkurencyjność
(8)
Marketing polityczny
(8)
Menedżerowie
(8)
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Controlling
(7)
Decyzje
(7)
Globalizacja
(7)
Handel
(7)
Kapitał ludzki
(7)
Marketing międzynarodowy
(7)
Marketing społecznościowy
(7)
Marketing terytorialny
(7)
Produkcja
(7)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(7)
Przemysł
(7)
Analiza finansowa
(6)
Finansowanie
(6)
Kultura
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Model biznesowy
(6)
Obsługa klienta
(6)
Organizacja pracy
(6)
Praca
(6)
Promocja handlowa
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(6)
Przedsiębiorstwo handlowe
(6)
Płaca
(6)
Sukces
(6)
Transport
(6)
Warunki pracy
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
COVID-19
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(5)
Gospodarka elektroniczna
(5)
Gospodarka magazynowa
(5)
Inwestycje
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(5)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Samorząd gminny
(5)
Start-up
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Budownictwo
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Finanse
(4)
Gospodarka
(4)
Hotelarstwo
(4)
Informatyzacja
(4)
Innowacje ekologiczne
(4)
Inżynieria produkcji
(4)
Jakość produktu
(4)
Konkurencja
(4)
Lojalność konsumentów
(4)
Magazyn
(4)
Miasta
(4)
Temat: czas
2001-
(150)
1901-2000
(36)
1989-2000
(32)
1989-
(15)
1945-1989
(7)
2001-0
(4)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(92)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Korea Południowa
(3)
Świat
(3)
Europa
(2)
Niemcy
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Azja
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Szwecja
(1)
Unia Europejska
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(219)
Monografia
(90)
Poradnik
(75)
Opracowanie
(68)
Materiały pomocnicze
(39)
Praca zbiorowa
(21)
Raport z badań
(17)
Wydawnictwa popularne
(9)
Reportaż
(7)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Encyklopedia
(3)
Publicystyka
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Skrypt (typ publikacji)
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Autobiografia
(1)
Blog
(1)
Broszura
(1)
Książki mówione
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(317)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(112)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(20)
Transport i logistyka
(19)
Media i komunikacja społeczna
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Inżynieria i technika
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(6)
Architektura i budownictwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(5)
Ochrona środowiska
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Dom i ogród
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
666 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące w badaniach marketingowych wyrażają się w rozwoju złożonych metod i technik modelowania oraz wizualizacji danych, a także w rosnącym zakresie wykorzystywania nowych technologii w procesach zarządzania informacją. Celem monografii jest zaprezentowanie osiągnięć w metodologii badań marketingowych wyrażonych przez rozwój baz danych, modelowania, a także metod i form wizualizacji danych. Monografia stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby decydentów, którzy oczekują dzisiaj coraz bardziej pogłębionych analiz z wykorzystaniem coraz większej liczby danych i występujących między nimi współzależności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
E-biznes : modele i tendencje / Tomasz Bober. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W swej pracy autor wyczerpująco przedstawia istotę e-biznesu, jego rodzaje, formy oraz modele. Szczególną uwagę zwraca na rolę promocji w sieci, która pomaga w utrzymaniu przewagi konkurencyjnej. Podjęta przez autora jest niezwykle ważna dla gospodarki i społeczeństwa.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Innovation and sustainable development have become buzzwords in the 21st century with the idea of creative destruction launched by Joseph Alois Schumpeter being the base for evolutionary economics. However, new institutional economics helps to understand the necessity of support provided to entrepreneurs and innovators by science and administration to reduce the risk of launching the said innovations. This e-book is devoted to selected types of innovation. Every type of innovation is described with the use of theoretical background and is enriched by adequate case study. Traditional division into four types of innovation, proposed by J.A. Schumpeter (1934), containing product, process, organizational and marketing innovations, was widely accepted, including European Union institutions (OECD/Eurostat, 2008). The concept of innovation has long been dominated by a technical approach to the innovation process, despite the economic arguments exposed by one of the precursors of the theory of innovation and, at the same time, the school of evolutionary economics—Joseph Alois Schumpeter. Frequently, in the context of innovation, it is indicated that organizational and marketing aspects play a part in the successful introduction of innovation onto the market. The structure of the book is based on the typology proposed by Keeley, Walters, Pikkel and Quinn (2013), which focuses on the economic character of innovations. Ten types of innovation are directly related to Schumpeter’s and Oslo Manual classification. A new set of innovations emphasize the economic side of innovation process. The technical novelties are to support new configuration, offering or customers’ experience. This new approach is based on presumptions coming from design thinking idea, leading to user—driven innovation and on cooperation with institutions and entities supporting innovation process. The chapters are devoted to every type of innovation, grouped into three major parts: innovations based on configuration, offering and experience. In the book, configuration includes types of innovations focused on innermost workings of an enterprise and its business system. Offering part contains the types of innovations, that are focused on an enterprise’s core product (good or service), or a collection of its products. The last part, dedicated to innovations based on experience, is focused on more customer-facing elements of an enterprise and its business system.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Pierwszy rozdział koncentruje się na rosnącym znaczeniu kobiet w kontekście współczesnych przemian na rynku pracy. Rozdział drugi pokazuje analizę rynku pracy w Polsce, jego istotne różnice w traktowaniu kobiet i mężczyzn. Rozdział trzeci przedstawia zwrotne i bezwzwrotne i formy pomocy publicznej Unii Europejskiej dla osób zakładających działalność gospodarczą jako formę aktywnej polityki rynku pracy związane z przeciwdziałaniem bezrobociu i zwiększeniem zatrudnienia.
Spis treści: Rosnące znaczenie kobiet w kontekście współczesnych przemian na rynku pracy czasu wolnego ; Rola i znaczenie rynkowe współczesnych kobiet ; Bezzwrotne i zwrotne formy pomocy publicznej dla osób (bezrobotnych) zakładających działalność gospodarczą - szanse i zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83.8 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
In the modern world, where information and knowledge are key resources, the process of computerization is the basis for the development of societies within modern forms of management. This is related to the dynamic development of technologies that enable rapid information transfer and data analysis. Computerization also influences the economic dimension of sustainable development – on a macro scale, it increases the rate of economic growth by improving the efficiency of the economy; on the level of enterprises, it facilitates the management of customer relations and shortens the time of information flow, supports decision-making and provides the opportunity to increase the range of activities. Moreover, enterprises can control their information processes, which significantly improves their functioning, becoming an element of broadly understood competitiveness. In this issue of Business Informatics very interesting works were presented by both young researchers and experienced academics. They familiarize the reader with the processes of computerization occurring in the business and their environment in a comprehensive way. The topics presented cover the scope of management engineering and include the development, modification, implementation and maintenance of effective technical and organizational solutions using interdisciplinary knowledge, including information and communication technologies. The authors analyse both original and current problems. The observation and conclusion from all the presented articles is that the use of modern information and communication solutions is possible by correlating the computerization strategy with the development strategies of the organization as a whole.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Jesteśmy śmiali, zwyciężamy. Brytyjskie siły specjalne SAS to elitarna jednostka o niezrównanej reputacji, zrzeszająca żołnierzy wszechstronnych – wyszkolonych do walki, wykonujących ryzykowne zadania pod presją, ale też powstrzymujących konflikty za pomocą sprytu i dyplomacji. Najlepszych z najlepszych. Poradnik ten stanowi lekcję życia i przywództwa prosto od specjalistów zahartowanych w najbardziej wymagających środowiskach. Wiele technik ich działania z powodzeniem można jednak przenieść do codzienności, dlatego książka opisuje przede wszystkim sytuacje, z którymi styka się każdy z nas, i proponuje przemyślane rozwiązania zainspirowane szkoleniami i doświadczeniami bitewnymi SAS. Jak skutecznie negocjować i odpowiadać na pytania pod presją? W jaki sposób zarządzać zespołem? Jak pokonać strach przed porażką? Autorzy odpowiadają na te i inne pytania, posiłkując się przykładami bliskimi życia: rozmową o pracę, kupnem domu, prowadzeniem własnej firmy czy radzeniem sobie z wrednym współpracownikiem. "Czterej żołnierze: snajper, komandos biorący udział w morskich operacjach antyterrorystycznych, ekspert od materiałów wybuchowych oraz człowiek, który przeżył "Operację Pewna Śmierć" – gwiazdy programu "Odważni wygrywają" – prezentują przewodnik na temat przywództwa i rozwoju osobistego. Pokazują, co zrobić, żeby osiągać sukcesy na każdej płaszczyźnie: w rodzinie, w biznesie i na froncie. Swoją determinacją, inspirują mnie od lat trzy grupy. Pierwsza to zawodowi sportowcy, którzy potrafią podporządkować cztery lata życia, by zdobyć olimpijski medal. Drugą są astronauci, którzy potrafią cierpliwie znosić niewygody, nawet miesiącami. A trzecią są właśnie zawodowi wojskowi – tacy, jak autorzy tej książki. Ich pasja, determinacja, dokładność i szeroki ogląd sytuacji są dla mnie drogowskazami w efektywności biznesowej. A niniejsza książka to narzędzie, które będzie mi towarzyszyć w podejmowaniu decyzji. Gorąco polecam". Jakub B. Bączek, trener mentalny olimpijczyków "Odpowiednie przygotowanie i trening umiejętności pozwalają działać efektywnie nawet w ekstremalnych warunkach. Jak zachować spokój i radzić sobie w sytuacjach trudnych, stresowych i kryzysowych, w których ceną jest życie i przetrwanie? Każdy z nas ma swoje wyzwania w sferze prywatnej i zawodowej, dlatego polecam lekturę tej książki, ponieważ pomoże spojrzeć na nie z zupełnie innej i nowej perspektywy". Piotr Śliwiński, coach, konsultant biznesu, twórca bloga "Manager z Głową"[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ja (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pięćdziesiątym ósmym numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano 6 arty¬kułów. Małgorzata Rószkiewicz podjęła się oceny wpływu tematyki badania oraz or¬ganizacji procesu badawczego na poziom wskaźnika braku odpowiedzi. W kolejnym artykule Łukasz Skowron zaprezentował wyniki badań nad wpływem cech socjode¬mograficznych na wyniki modelowania ścieżkowego zjawisk satysfakcji i lojalności klientów. Fryderyk Mirota i Natalia Nehrebecka przedstawili możliwości wykorzystania dynamicznych modeli panelowych w badaniach z zakresu finansów przedsiębiorstw na przykładzie modelowania transakcyjnej rezerwy płynności. Następny artykuł, autorstwa Ewy Genge, dotyczy zastosowania modeli IRT oraz LC-IRT dla zmiennych politomicz¬nych (o kategoriach uporządkowanych). Radosław Mącik dokonał oceny form i zakresu informacji o metodyce badawczej w polskich czasopismach naukowych dotyczących marketingu i konsumpcji. W ostatnim artykule Bogna Kaźmierska-Jóźwiak zaprezen¬towała zmiany w zakresie dywidend wobec zmian rentowności spółek notowanych na GPW w Warszawie. W niniejszym numerze zamieszczono również wspomnienie Antoniego Smoluka o profesor Ilonie Kopocińskiej. Agnieszka Stanimir
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wzrastająca rola sektora usług w gospodarce, oznaczająca występowanie procesów serwicyzacyjnych jako efektu rozwoju cywilizacyjnego, należy do ciągle aktualnych problemów badawczych. Rynek usług oraz wykształcone struktury tego sektora nie są zjawiskiem trwałym, przekształcają się one pod wpływem zmieniających się uwarunkowań oraz tendencji, które nawiązują do nowych wyzwań współczesnego świata. W niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie artykuły autorów, którzy wzięli udział w V Jubileuszowej Konferencji Usługi 2014 zorganizowanej przez Katedrę Podstaw Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W ramach publikacji próbowano nakreślić tendencje rozwoju rynku usług w Polsce na tle ewolucji wiedzy marketingowej. Opracowanie składa się z czterech części. Pierwsza grupa tekstów to podejmowane przez autorów próby rozstrzygnięć problemów o charakterze modelowym opisanych za pomocą kategorii specyficznych dla usług („logika usługowa”, „model tożsamość oferty usługowej”, „marketing doświadczeń”) oraz kwestii dotyczących metod badawczych („test koniunktury”, „dopasowanie modelu do danych empirycznych”). Druga, największa grupa tekstów dotyczy zastosowania w działalności usługowej kategorii istotnych dla marketingu, zarządzania i ekonomii. Zawierają one m.in. takie pojęcia, jak: „marketing wewnętrzny”, „efekt kraju pochodzenia”, „crowdsourcing”, „interesariusze” „procesy logistyczne”, „zachowania klientów”, które zostały zastosowane do opisu i analizy działań przedsiębiorstw usługowych. Trzecia grupa to artykuły poświęcone e-usługom i innowacjom w działaniach usługowych. Czytelnik znajdzie w nich próby poszukiwania i zastosowania nowych kategorii o charakterze interdyscyplinarnym do opisu i analizy współczesnych zjawisk na rynku usług. W czwartej grupie znajdują się teksty dotyczące wybranych usług publicznych analizowanych przy zastosowaniu różnych kategorii zarządczych (np. kategorie zarządzania strategicznego, zarządzania projektami, trendy rozwojowe rynku ) i metod (analiz jakościowych i ilościowych). Wobec ogromnej złożoności sektora usług wiążącej się z wewnętrznymi przekształceniami na tym rynku w Polsce również tematyka publikacji jest bardzo szeroka. Podsumowując jednak przegląd artykułów w tym zbiorze, można stwierdzić, że dominuje w nich stosowanie kategorii ze sfery marketingu i zarządzania do analizy specyficznej dziedziny działalności usługowej, co świadczy w pewnym sensie o tym, że teoria (teorie) usług, wraz z własnymi, specyficznymi kategoriami i modelami, wciąż czeka na odkrycie przez polskich autorów. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The aim of this book is to present the most important issues related to sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). They are discussed from a macro and micro perspective, both in the form of theoretical foundations of these concepts and practical examples of companies operating in Central and Eastern European countries that have implemented these ideas in their daily operations and translated them into corporate and functional strategies. The book consists of four parts. The first one is theoretical in its assumptions and is devoted to explaining the key concepts of sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). The authors describe the determinants of sustainable development in the contemporary world, including the most important ones, such as globalization, climate change, poverty, unlimited consumption, as well as limited access to natural resources - all in relation to the goals of sustainable development. The chapter also discusses the concept of corporate social responsibility (CSR), which is now recognized as the process by which business contributes to the implementation of sustainable development. How sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR) are incorporated into the organization's strategies and influence the corporate strategy on the corporate and functional areas of the organization is presented in the last chapter of the first part of the e-book. The next part of the e-book helps readers understand the concepts of SD and CSR in the field of organizational strategy - in strategic management, and at the level of functional strategies—marketing, human resources, marketing research, accounting and operational management. The authors explain the reasons why companies need to consider the local and global perspective when setting SDGs, and the existence of potential conflicts within them. Taking into account the area of ​​marketing, the authors point to the increase in environmental and social awareness of all stakeholders, which translates into changes in the criteria for decision-making by managers and risk assessment. The issue of sustainability is also the subject of market research. Companies producing products and services, institutions dealing with environmental or consumer protection, scientists and students conduct many research projects related to, inter alia, much more. How to use secondary data for analysis and how to prepare, conduct, analyze and interpret the results of primary research in that area are discussed in detail in the next chapter of this section. The concept of SD also refers to the basic functions of human resource management (HRM)—recruitment, motivation, evaluation and control. They should take into account SD not only for the efficiency of the organization and long-term economic benefits, but also for ethical reasons. Thanks to the SHRM, the awareness and behavior of the entire organization can strongly express sustainable goals in the planning and implementation of the overall corporate strategy. The growing importance of the idea of ​​SD and the concept of CSR also resulted in the need for accounting and finance to develop solutions enabling the provision of information on the methods and results of implementing these concepts in entities operating on the market. This part of the book also examines manufacturing activities in the context of sustainability. As a result, many problems arise: waste of resources, mismanagement, excessive energy consumption, environmental pollution, use of human potential, etc. The chapter presents such concepts as: zero-waste, lean-manufacturing, six-sigma, circular production, design and recycling products in the life cycle as well as ecological and environmentally friendly production. The next two parts of the e-book contain examples of companies from Central and Eastern Europe that used SD goals in their strategies, questions and tasks for readers.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The next issue of the magazine “Business Informatics” will be published. Thanks to the texts submitted by the Authors, which are scientifically valuable, as well as the growing number of readers, our periodical not only continues, but also develops and is positively evaluated during accreditation and evaluation. An extremely valuable feature of the “Business Informatics” series is the fact that the studies contained in it are presentations of various views and points of view on the application of modern ICT solutions. Perspectives and views presented by the Authors often allow the Readers to broaden their own reflections related to the created view on the possibilities and directions of application of information and communication technologies in economic practice. It is also important that not all publications sent for publication meet the formal and substantive requirements. This further increases the significance and value of publications which received double positive reviews and were selected for publication in this issue of “Business Informatics”. Currently, as a result of a multistage and strict formal and substantive verification of our journal, approximately 25% of the submitted texts are accepted for publication. The editor of this issue would like to express his gratitude to all the authors who wanted to share their experiences and opinions. In addition, he would like to thank the reviewers for their insightful and factual assessments of the submitted works.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt ten jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów w odniesieniu do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian powoduje powstanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwa nowe problemy, których nie da się rozwiązać bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do tempa wspomnianych zmian. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują problematykę pomiaru rentowności przedsiębiorstwa, prognozowania stanu aktywności gospodarczej krajów przed-wschodzących, badania finansowej skuteczności działań B+R w przedsiębiorstwie; jak również analizy czynników rozwoju banków spółdzielczych, oceny skuteczności systemu motywowania kadry kierowniczej, działań marketingowych i mediów społecznościowych w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania. Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The book contains a series of eight long case studies on various business issues in emerging markets (for instance Polish, Chinese, Nigerian). The authors focus on a variety of topics from marketing, through business operations, finance, leadership, innovation, business development, internationalization and decisions to human resources management. Also, the perspective of the analyzed issues is varied, in the initial case studies, the microeconomic approach dominates, then the mezoeconomic and macroeconomic approach. The team of authors included both academics, with extensive teaching experience in English-speaking studies, and business practitioners whose practical knowledge allows them to explore contemporary business challenges in emerging markets. We are putting this book in the hands of lecturers and students of economics, finance, and management, believing that it will be a source of inspiration, discussion and will allow to better explore contemporary business. At the same time, we hope that by offering this book, we are filling a gap in the publication market, which has been dominated by case studies dedicated to well-known companies, well-known brands, and mature markets.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej