Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(61)
IBUK Libra
(21)
Forma i typ
Książki
(60)
E-booki
(21)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poezja
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Dostępność
dostępne
(133)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Planeta 11
(12)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(3)
Filia nr 2
(10)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(17)
Filia nr 6
(11)
Filia nr 9
(11)
Filia nr 10
(20)
Filia nr 12
(17)
Filia nr 13
(16)
Filia nr 15
(4)
Filia nr 16
(6)
Filia nr 18
(9)
Multicentrum - podr.
(1)
Autor
Fuks Agata
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Baranowska Wanda
(2)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(2)
Gintowt Małgorzata
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szybist Joanna
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Agnieszka Leśniak-Stępień
(1)
Aksamovic Ewa
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Chabior Agata
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Domeradzka-Kowalkowska Joanna
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dyl Barbara
(1)
Fabiś Artur
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajda Janusz
(1)
Grabowska Alicja
(1)
Grabowski Henryk
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Jaffke Freya (1937- )
(1)
Janczewska-Sołomko Katarzyna
(1)
Jaroszewska Anna
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Joanna Kruk-Lasocka
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kamysz-Figa Dorota
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Katarzyna Szot Ren
(1)
Kmita Danuta
(1)
Kobus Krzysztof
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Krupa Dorota
(1)
Krystowczyk Halina
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kubiński Grzegorz
(1)
Lis Marcin
(1)
Marszałek Katarzyna
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Merecz Dorota
(1)
Michalak Aleksandra
(1)
Miklaszewski Lech
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Monik Cabała
(1)
Monika Cabała
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Niewola Dorota
(1)
Noworyta Aneta
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Odrowąż-Coates Anna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olszówka Piotr (1956- )
(1)
Patyna Dominika
(1)
Patzlaff Rainer
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Pióro Barbara
(1)
Przybyliński Sławomir (1977- )
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(1)
Sienkiewicz Marta
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Skorupa Joanna
(1)
Szafrańska Anna
(1)
Szaga Hanna
(1)
Szerszeńska Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Słowiak Natalia
(1)
Tomalak Hanna
(1)
Tomczak Joanna (nauczanie początkowe)
(1)
Ulanowska Teresa
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Wiśniak Kazimierz (1931- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(82)
Język
polski
(81)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(12)
6-8 lat
(5)
Szkoły wyższe
(4)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
9-13 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalne
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Temat
Pedagogika
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Język polski
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Andrzejki
(2)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Jąkanie
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Socjologia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zawód
(2)
Adopcja
(1)
Alkoholicy
(1)
Animaloterapia
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niesłyszące
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emoji
(1)
Empatia
(1)
Gerontologia
(1)
Gesty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Harcerstwo
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Język angielski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kryminologia
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Ojcostwo
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Psychologia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Sztuka
(1)
Tatuaż
(1)
Teatr lalek
(1)
Telewizja
(1)
Uczniowie
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Więźniowie
(1)
Wolontariusze
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wymowa
(1)
Wzrok
(1)
Śmiech
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Poradnik
(7)
Opowiadania i nowele
(4)
Publikacje dla dzieci
(3)
Książki dla małych dzieci
(2)
Muzyka dla dzieci
(2)
Opracowanie
(2)
Partytura
(2)
Powieść
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wiersze
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka na głos i fortepian
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wierszowane zawody : dziennikarz, fotograf, instruktor jazdy konnej, mataloplastyk, muzyk, naukowiec, pielęgniarka, pilot, sekretarka, sportowiec, sprzedawca, strażak. Adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś - fotografem, jeszcze inny - naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki.
Kontynuacja w II tomiku zbioru dwunastu pięknie zilustrowanych przedstawionych wierszem zawodów. Adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś – fotografem, jeszcze inny – naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki. [...] Jednak wspomniany humor i ciepło powodują, że mogę małym czytelnikom polecić książeczkę. Nie doznają zawodu. [www.nieprzeczytane.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zawody (1 egz.)
Książka
W koszyku
"...książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edekacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnym..." Bożena Muchacka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika-Gry i zabawy (1 egz.)
Książka
W koszyku
"...książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edekacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnym..." Bożena Muchacka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wróżby i zabawy Andrzejkowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Poznaj tradycję (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zwyczaje i obyczaje (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 39
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka : t. 17)
Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania. Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana książka jest już drugą Autorki, napisaną z innej niż poprzednia perspektywy. Tym razem Waszą przewodniczką jest Zuzia, dziewczynka z diagnozą ASD, czyli spektrum zaburzeń autystycznych. W tej książce – podobnie jak w poprzedniej pt. Moja siostra ma supermoce – przedstawione postacie nie są prawdziwe, natomiast sytuacje i trudności, z którymi na co dzień się zmagają, już tak. Autorka ma nadzieję, że jej próba ukazania równoległego świata, celem poznania i zrozumienia go, w niedalekiej przyszłości zmieni postawy ludzi, nas wszystkich, którzy żyjemy obok.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Anny Jaroszewskiej dotyczy tego, co powinno być istotą życia każdego człowieka: indywidualności, podmiotowej sprawczości, kultury pracy, współpracy i wzajemnego szacunku, kreatywności, empatii, odpowiedzialności i samorealizacji...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Joanna Kruk-Lasocka jako pedagog specjalny poszukiwała metody, która pozwalałaby nauczycielowi patrzeć na dziecko inaczej, głębiej, niż umożliwia to diagnoza pedagogiczna. Kluczowe jest tu zdanie: „Dowiedzieć się o dziecku więcej, niż może nam ono o sobie powiedzieć”...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Drodzy Czytelnicy , oddajemy w Wasze ręce zbiór scenariuszy, które wykorzystywałyśmy podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. Wiemy, że rozwój mowy nie jest procesem wyizolowanym, lecz ściśle związanym z rozwojem ruchowym i poznawczym dziecka, stąd wiele ćwiczeń wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, świadomości fonologicznej, percepcji wzrokowej, pamięci i uwagi. Wszystkim ćwiczeniom nadawałyśmy formę zabawy, aby dzieci chętnie i aktywnie w nich uczestniczyły. Życzymy radosnej i owocnej pracy. Autorki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej