Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(45)
Forma i typ
Muzyka
(41)
Książki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
Placówka
Planeta 11
(43)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(7)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Przybysz Natalia (1983- )
(4)
Brodka Monika (1987- )
(3)
Dudziak Urszula (1943- )
(3)
Novika (1974- )
(3)
Smolik Andrzej (1970- )
(3)
Zagórski Jerzy (gitarzysta)
(3)
Bell Willy
(2)
Cieślak Paweł (1981- )
(2)
Ciosło Witold
(2)
Deręgowski Wojtek (1996- )
(2)
Karaś Kuba (1996- )
(2)
Kayah (1967- )
(2)
Kiljański Krzysztof (1967- )
(2)
Kora (1951-2018)
(2)
Kryszak Kamil
(2)
Nawrot Ewa
(2)
Nosowska Katarzyna (1971- )
(2)
Peszek Maria (1973- )
(2)
Rogucki Piotr (1978- )
(2)
Rypień Michał
(2)
Smoleń Rafał
(2)
Staruszkiewicz Kuba
(2)
Stawiński Patryk
(2)
Trzeszczyński Jacek
(2)
Waśkiewicz Mateusz (1983- )
(2)
Zalewski Krzysztof (1984- )
(2)
Zalewski-Brejdygant Krzysztof (1984- )
(2)
Adamus (1975- )
(1)
Antosik Jan
(1)
Aquarium (zespół muzyczny)
(1)
Asnyk Adam (1838-1897)
(1)
Białorucki Szymon
(1)
Bilewski Bogusz
(1)
Bisquit
(1)
Bunio
(1)
Coloriage (zespół instrumentalny)
(1)
Czarnecka Karolina (1989- )
(1)
Czyżykiewicz Mirosław
(1)
DJ Mistrz
(1)
Dominique
(1)
Dr.No
(1)
Drift
(1)
Duda Gracjan
(1)
Dyjak Marek (1975- )
(1)
Dziedzic Bartosz (1975- )
(1)
Dzikowski Krzysztof (1938- )
(1)
Dąbrowska Ania (1981- )
(1)
Emade (1981- )
(1)
Envee
(1)
Envee i Niewinni Czarodzieje
(1)
Flavio Tim
(1)
Fox Kevin
(1)
Galliano Richard (1950- )
(1)
Gephard
(1)
Goliński
(1)
Głębowicz Monika
(1)
Horn/Sick
(1)
Husky
(1)
Indios Bravos
(1)
Itoa
(1)
Jackowski Marek (1946-2013)
(1)
Kameral
(1)
Kasiukiewicz Tomasz
(1)
Kasprzycki Robert
(1)
Kilar Krzysztof
(1)
Klake
(1)
Kobiety
(1)
Kondrak Jan (1959- )
(1)
Korzyński Andrzej (1940- )
(1)
Krajewski Mikołaj "Miki" (1996- )
(1)
Krzyżanowski Aleksander (1991- )
(1)
Król Michał "Fox"
(1)
Król [Fox] Michał
(1)
Kubiak Tadeusz (1924-1979)
(1)
Kur
(1)
Kurek Jakub
(1)
Lachmann Piotr (1935- )
(1)
Liber (1981- )
(1)
Loco Star
(1)
Mafia Mike
(1)
Malicki Rafał
(1)
Markowski Andrzej
(1)
Matecki Lesław
(1)
Mosqitoo
(1)
Musiatowicz Jacek (1970- )
(1)
Młynarski Jan
(1)
Namaste
(1)
Niemen Czesław (1939-2004)
(1)
Niemen-Wydrzycka Małgorzata (1955- )
(1)
Niewinni Czarodzieje
(1)
Noon
(1)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
O.S.T.R. (1980- )
(1)
Okupnik Tatiana (1978- )
(1)
Original Groove Hustlaz
(1)
Papa Musta
(1)
Pełczyński Pablo
(1)
Poduszyński Szymon
(1)
Pook Pook
(1)
Pospieszalski Mateusz (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(40)
angielski
(3)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(39)
Literatura polska
(3)
Temat
Piosenka
(6)
Dudziak, Urszula (1943- )
(3)
Muzyka klubowa
(2)
Piosenkarze polscy
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Jazz
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka polska
(1)
Niemen, Czesław (1939-2004)
(1)
Rhythm and blues
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Muzyka rozrywkowa
(39)
Pieśń i piosenka
(22)
Nagranie studyjne
(8)
Pop (muzyka)
(8)
Muzyka elektroniczna
(7)
Folk (muzyka)
(5)
Muzyka alternatywna
(5)
Rock
(4)
Poezja śpiewana
(3)
Electropop
(2)
Hip-hop (muzyka)
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Nagranie na żywo
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Blues
(1)
Dub (muzyka)
(1)
Hip-hop
(1)
Jazz
(1)
Muzyka na akordeon
(1)
Piosenka angielska
(1)
Pop
(1)
Pop-rock
(1)
Rap
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
45 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Smolik / Kev Fox - Warszawa : Kayax Production & Publishing : Agora, 2015. - 1 płyta dźwiękowa (CD) : digital, stereo; 12 cm.
"Dwie indywidualności, które łączy niesamowita pasja do pokonywania granic i odkrywania nowych przestrzeni artystycznych. Poznali się pięć lat temu na koncercie w Warszawie i natychmiast zamknęli się na klika dni w studiu, żeby dać upust wzajemnym fascynacjom muzycznym. W efekcie powstał utwór L.O.O.T., który znalazł się na „4” Smolika.
Postać Keva Foxa jest wciąż otoczona aurą tajemniczości, co ma swoje źródło w charakterystyce komponowanej przez niego muzyki. Zważywszy na częstotliwość z jaką Kev Fox występuje w naszym kraju, nietrudno o stwierdzenie, iż Brytyjczyk upodobał sobie polską publiczność. Współpraca ze Smolikiem przy nagrywaniu utworu “L.O.O.T." tylko pomogła mu w kreowaniu własnej przestrzeni na naszym rodzimym rynku muzycznym. Pierwszy singiel to utwór „Run”. Misternie skonstruowane, pełne melancholii melodie, niepowtarzalny, hipnotyzujący, silny wokal Foxa przeciwstawiony minimalistycznemu brzmieniu gitary, i tak charakterystycznemu brzmieniu instrumentów wszelkich, za które odpowiada Smolik z pewnością zabierze słuchaczy w niezwykłą podróż...[empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Electro/Club (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Cud / Karolina Czarnecka. - Warszawa : Kayax Production & Publishing sp. z o.o., ℗ & © 2019. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Płyta „Cud”, to trzeci album Karoliny Czarneckiej, artystki interdyscyplinarnej, która tym razem ruszyła w zmaskulinizowany świat hip-hopu. Swoją opowieść snuje na tle bitów, w które zgrabnie zostały wplecione wątki folkowe. Wynikiem tego mariażu jest jedyny w swoim rodzaju folkorap. To estetyczne, ale i kulturowe, za sprawa tekstów, zderzenie Zachodu ze Wschodem, sacrum z profanum, emocji z rozsądkiem. Artystka zestawia ze sobą konserwatyzm i magię rodzinnego Podlasia z liberalną bańką, którą współtworzy Warszawa, w której mieszka. Ważnym akcentem jest również cezura, którą wyznaczają 30. urodziny Czarneckiej i III RP, ten trop odnajdziemy m.in. w utworze „Trzydzieści”. Płyta jest podzielona na trzy części, a każdą z nich otwiera podlaska pieśń. Ale ten podział jest raczej umowny i nie odnosi się ściśle do tematyki tekstów. Obok siebie pojawiają się tak różne kwestie, jak wołanie o (samo)akceptację i tolerancję w „Módl się za nami”, krytyka konsumpcjonizmu w „Nachapaczach”, manifest niezależności w „Pielgrzymce”, czy odwołanie się do pierwotnych sił i instynktów w „Duszewności”. Dużo wątków, ale wszystko z tzw. totalną szczerością, energetycznie, ale i nostalgicznie, z uszlachetniającymi całość partiami klarnetu, akordeonu czy skrzypiec. Swoistym credo tej płyty jest tytuł i jednocześnie refren ostatniej piosenki - „Polska musi uwierzyć w miłość”. I może wtedy stanie się cud? [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rap/Hip-hop (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Brut / Brodka. - [Warszawa] : Kayax Production & Publishing : na licencji PIAS Recordings, ℗ & © 2021. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
„Brut” to piąty studyjny album Brodki - wokalistki, kompozytorki, autorki tekstów, reżyserki klipów, artystki wszechstronnej, która tyle samo uwagi poświęca warstwie muzycznej, tekstowej, jak i wizualnej - wszystkiemu, co tworzy. „Brut”, to coś wytrawnego, surowego, bez lukru. To także odwołanie do brutalizmu, stylu w architekturze, który zakłada, że najważniejsze są przestrzeń, forma, uwrażliwienie na właściwości stosowanych materiałów i nadawanie im nowych znaczeń. Brodka na „Brut” sięga po materiały dobrze jej znane, ludowe okaryny, piszczałki, dudy, które tym razem sampluje, tworząc z nich nowe instrumenty o niekończącej się skali. Zamienia organiczne w syntetyczne. Podczas pracy w londyńskim Flesh and Bone Studios, pod okiem producenta Oli’ego Baystona, powstał bezkompromisowy materiał, napędzany klasyczną sekcją rytmiczną, w którym pobrzmiewają echa punk rocka, trip hopu czy grunge’u. Płyta „Brut” przepełniona jest powidokami z przeszłości i tęsknotą do lat 90tych, w odważnym i nowoczesnym wydaniu. Brodka w warstwie tekstowej „Brut” otwiera między innymi dyskusję na temat roli płci. Odważnie mierzy się ze stereotypami narzuconymi przez społeczeństwo, wyraża potrzebę wyjścia z utartych konwenansów, tworzy figurę łączącą elementy kobiecości i męskości. Na okładce albumu Brodka umieściła swoją archiwalną fotografię, ponieważ jak sama mówi, wiąże się ona z wieloma treściami na płycie i dopełnia całą opowieść: „Widzicie mnie w wieku lat 5, kiedy fakt bycia kobietą nie miał jeszcze żadnego znaczenia. Był to czas niewinności i beztroski, ale także nieświadomości przyszłych oczekiwań, które społeczeństwo nakłada na kobiety. Wąż, który mnie oplata symbolizuje pokusy, grzechy, czy tak jak na tym zdjęciu, wszystko to, co może czekać na tę dziewczynkę w przyszłości. I właśnie to zderzenie wydało mi się szczególnie ciekawe…”. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Sadza / Brodka. - Warszawa : Kayax Productions, ©&℗ 2022. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
„Sadza” to najintymniejsza płyta Brodki. Osobista, szczera, bezpośrednia. Obnażająca ułomności, wypowiadająca skrywane tęsknoty. To historia o namiętnościach, kryzysie i potrzebie transformacji, bo rama nie ta sama. "Jesteś w środku przemiany" – usłyszała w wieku 33 lat od szamanki na drugim końcu świata, w czasie przepełniających emocji. Wokalistka mówi, że dotąd nie przeżyła artystycznego katharsis, bo kryła się pod płaszczem fikcyjnych postaci. Teraz mówi w swoim imieniu. I było to dla niej doświadczenie oczyszczające. Na fali emocji powstały teksty. Są w nich skrawki wyznań, prywatnych wiadomości. Musiały więc powstać w całości po polsku. Producentem albumu jest 1988. To nie miał być hiphopowy materiał, zachowano strukturę piosenki. Spomiędzy refrenu i zwrotki przecieka tu jednak producencki wpływ, przynosząc nowe rozwiązania. Nie jest ani gorzko ani słodko. Jest szczerze do bólu. Efekt zaskoczy fanów obu artystów. W takiej odsłonie jeszcze ich nie słyszeliście. Za muzykę i teksty odpowiada Brodka. Sama też własnoręcznie stworzyła artwork do płyty, który jest swego rodzaju, osobistym pamiętnikiem. Płyta przeszła ogromną transformację. Jak twórczy duet zaczął poznawać swoje światy, to demówki poszły w kąt, a ze strefy komfortu oboje poszli po więcej. Każdy coś musiał zaryzykować. Jak Zdechły Osa, który pojawił się na gościnnych występach i wyłożył serce na tacy. „Sadza” prowokuje do gry szczerość za szczerość. Tu nawet autotune brzmi prawdziwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej