Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(50)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(47)
Poradniki i przewodniki
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Filmy i seriale
(3)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(80)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Planeta 11
(14)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(2)
Filia nr 2
(6)
Filia nr 4
(2)
Filia nr 5
(8)
Filia nr 6
(6)
Filia nr 9
(12)
Filia nr 10
(24)
Filia nr 12
(8)
Filia nr 13
(9)
Filia nr 15
(3)
Filia nr 16
(2)
Filia nr 18
(2)
Filia nr 10 - podr.
(1)
Autor
Jankowski Jacek
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Labiś Magdalena
(3)
Serfontein Gordon
(3)
Zaborek Paulina
(3)
Bernau Sabine
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(2)
Quinn Patricia O
(2)
Regucki Dariusz
(2)
Skotnicka Magdalena
(2)
Stern Judith M
(2)
Słota Maciej
(2)
Waliś Robert
(2)
Waliś Robert (1979- )
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Arcelus Jon
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Beyl Charles
(1)
Bianga Milena
(1)
Bieroń Jacek
(1)
Bochenek Julia
(1)
Boerger Angelina (1991- )
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Burt Joshua
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Creed Liam
(1)
Dixon Ellen
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Emery Roxanne
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Frank Michelle
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Grysińska Anna
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hallowell Edward M
(1)
Heininger Janet E
(1)
Honos-Webb Lara
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Kaczmarek Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Kamińska Alina (1967- )
(1)
Kleszcz Ewa (tłumaczka)
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kossakowska Karolina
(1)
Kowalczyk Ewa
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Kraus Jeanne
(1)
Kreczman-Madej Renata
(1)
Kutscher. Martin L
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Madej Alek
(1)
Martin Whitney (1968- )
(1)
Misiak Agnieszka (psycholog)
(1)
Monastra Vincent J
(1)
Mosetter Kurt
(1)
Mosetter Reiner
(1)
Mumbach Bernd
(1)
Munden Alison
(1)
Nadeau Kathleen
(1)
Neuhaus Cordula
(1)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(1)
Nosowska Dorota
(1)
Obłucki Krzysztof
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pfiffner Linda J
(1)
Pink Richard
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Pollak Monika
(1)
Portman Rosemarie
(1)
Ratey John J. (1948-
(1)
Rimland Bernard (1928-2006)
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Shusterman Jarrod
(1)
Shusterman Neal
(1)
Solden Sari
(1)
Sowa Izabela (1969- )
(1)
Spohrer Kate E
(1)
Sternberg Kate (1954- )
(1)
Stodulski Sławomir
(1)
Szajkowska Julia
(1)
Szymanderska Urszula
(1)
Taylor Blake E. S
(1)
Taylor John F. (1944- )
(1)
Tylżanowska-Kisiel Joanna
(1)
Wajs Andrzej
(1)
Weiss Sharon K
(1)
Wilkes Johannes (1961- )
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wiśniewska Iwona
(1)
Woźniak Małgorzata
(1)
Zawierucha Rafał
(1)
Ściepko Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
200 - 209
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(3)
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura polska
(2)
Temat
Zespół ADHD
(50)
Dzieci
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Dziecko trudne
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Dziecko z ADHD
(6)
Osoby z ADHD
(4)
Dorośli
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Leczenie
(2)
Macierzyństwo
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Życie codzienne
(2)
Agresywność
(1)
Boerger, Angelina (1991- )
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Creed, Liam
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dysfunkcje (medycyna)
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziennikarze
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kobieta
(1)
Kradzież
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Opioidy
(1)
Samokontrola
(1)
Sukces
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie sobą
(1)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(27)
Film edukacyjny
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Film fabularny
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Reportaż problemowy
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój osobisty
(2)
Styl życia, moda i uroda
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Roxy / Neal Shusterman, Jarrod Shusterman ; [tłumaczenie: Jacek Konieczny]. - Wydanie I. - Warszawa : YA!, 2022. - 412, [3] strony ; 21 cm.
Nad światem zwykłych ludzi rozciąga się toksyczna kraina iluzji, w której trwa niekończąca się Impreza. Ludzie znają jej uczestników po prostu jako „narkotyki”, „opioidy”, „leki”. Ale tutaj są oni złowrogimi bogami, bawiącymi się losem śmiertelników. Dwoje z nich, Roxy i Addison, założyło się o to, które z nich szybciej doprowadzi swoją ofiarę na samo dno… Ich celem są Isaac i Ivy Ramey. Ivy jest nadpobudliwa i ma problemy z koncentracją. Isaac desperacko stara się wyzdrowieć po kontuzji sportowej, która może przekreślić jego szanse na stypendium. Oboje sięgają po pigułki, które mają im pomóc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ob (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiele z nich, szukając źródła tego stanu, dowiaduje się z zaskoczeniem, że ma ADHD. Niektórzy rozpoznają własne objawy w zachowaniu swoich dzieci z ADHD i nagle zaczynają rozumieć, co było powodem ich cierpienia. Często też dorośli trafiają na terapię z powodu zaburzeń i chorób, które są wynikiem niezdiagnozowanego i niepoddanego terapii ADHD. W nowym, zaktualizowanym wydaniu książki ADHD u dorosłych autorka: omawia wyczerpująco, czym jest ADHD i jaki jest aktualny stan wiedzy na jego temat; podkreśla znaczenie terapii psychologicznej i farmakologicznej w łagodzeniu objawów ADHD; daje praktyczne wskazówki, jak zarządzać emocjami, znaleźć porozumienie z członkami rodziny i współpracownikami, stworzyć bliską relację z partnerem bez objawów ADHD; dostarcza prostych rozwiązań poprawiających organizację codziennych zajęć; zamieszcza arkusze do samoobserwacji poszczególnych typów ADHD oraz materiały do pracy własnej. Objawy ADHD nie znikają wraz z wejściem w dorosłość. Dzięki skutecznej terapii można jednak zmniejszyć ich dokuczliwość, a nawet sprawić, że staną się źródłem sukcesu. Wiedza jest ważnym elementem terapii. Książka Sabine Bernau jest nie tylko praktyczna, ale i napisana z sercem przez kogoś, kto mierzył się z ADHD przez wiele lat. Zawiera mnóstwo wskazówek i technik pokazujących, co można robić, by na co dzień lepiej radzić sobie z jego objawami. Jej lektura może okazać się ważnym krokiem do zrozumienia, czym jest to zaburzenie w dorosłym życiu. dr n. med. Artur Kołakowski, psychiatra i psychoterapeuta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zaburzenia rozwojowe dzieci (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Często się zastanawiałam, co kryje się za moim roztargnieniem i nieumiejętnością radzenia sobie ze stresem. Miałam mnóstwo pomysłów, ale nie potrafiłam się skupić. Jeździłam autobusem na niewłaściwy koniec miasta. Śmiałam się, a później płakałam bez powodu. Zapominałam o tym, co jeszcze przed chwilą chciałam zrobić. Ciągle byłam wyczerpana, a moje myśli pędziły niczym rollercoaster. Znajomych przestało dziwić, że się spóźniam i mylę terminy spotkań. Niektórzy z nich powtarzali, że wszędzie mnie pełno i trudno za mną nadążyć. Dopiero po wielu badaniach usłyszałam diagnozę: ADHD. Poczułam ulgę, że karuzela w mojej głowie w końcu zyskała nazwę. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej, rewolucyjnej książce, Rimland rozważa przyczyny wciąż rosnącej liczby dzieci cierpiących na autyzm, ADHD, depresję, schizofrenię, zaburzenia zachowania, dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię i "dys-logiczne" myślenie. Każda myśl rodzi się w mózgu, a do jego prawidłowego funkcjonowania konieczne jest zachowanie równowagi biochemicznej. Co się dzieje, gdy zostanie ona zachwiana? Co może spowodować takie zachwianie? Jakie interwencje może podjąć nauczyciel w przypadku dzieci z takimi zaburzeniami? Czy psychoanaliza i zmiana metod wychowawczych pomogą zmienić zachowanie dziecka, którego mózg jest niedożywiony lub narażony na działanie neurotoksyn? Jakie substancje, obecne w środowisku szkolnym i domowym, mają właściwości neurotoksyczne? Warto wiedzieć, czy podając leki lub niedzielny obiad, nieświadomie nie dostarczasz swojemu dziecku takich substancji. Warto również wiedzieć, jakie nieinwazyjne, bezpieczne rozwiązania dietetyczne i środowiskowe mogą przywrócić zachwianą równowagę biochemiczną organizmu, przywracając dzieciom spokój i radość życia, a ich rodzinom nadzieję na przyszłość. [gandalf].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
(SPEcjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Ktoś zabrał karmę klasowego królika Śnieżka! Iga nie może się skupić na lekcji. Chce jak najszybciej rozwiązać tę tajemniczą sprawę. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby wytropić złodziejaszka? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Książki terapeutyczne (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/Duże problemy (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ne/Ważne sprawy (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ne (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka "Zaburzenia integracji sensorycznej" zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci, u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej. Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Mieszka w Nowym Jorku z dwójką swoich dzieci i pracuje jako pedagog specjalny w lokalnej szkole średniej. Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton. Mieszka w Nowym Jorku z mężem Richardem i czwórką dzieci. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/Autyzm (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zaburzenia rozwojowe dzieci (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia Dysleksja i ADHD – współwystępujące zaburzenia rozwoju. Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci należy do nielicznych w naszym kraju prac badawczych, dotyczących pogranicza neuropsychologii rozwoju i psychologii klinicznej dziecka. Istotnym walorem tej pracy, jest jej interdyscyplinarny charakter. Takie podejście do tematu stanowiło wielkie wyzwanie dla Autorki, bo wymagało wszechstronnej wiedzy. Jako psycholog musiała głęboko wejść w wiele specjalności z zakresu medycyny, dlatego jest tam obecne neuropsychologiczne, neuroanatomiczne, neurofizjologiczne i genetyczne podejście do zagadnień zaburzeń uczenia się i zachowania oraz ich współwystępowania. To wszystko stanowi, iż recenzowana rozprawa ma charakter unikatowy […]. Monografia uzupełnia brak tego rodzaju publikacji, niezbędnych dla rozwoju nauki, edukacji, a także dla potrzeb profesjonalistów. prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz Monografia stanowi wyróżniające się autorskie przedstawienie zagadnień rozpatrywanych w części teoretycznej i sprecyzowanych w formie pytań badawczych w programie badań własnych. Dokumentuje szeroki zakres wiedzy i równie szerokie doświadczenie kliniczne Autorki […]. Metodologia badań własnych eksponuje podejście mikrogenetyczne do funkcjonowania mózgu i umysłu, ponieważ jest to podejście procesowe umożliwiające wyjaśnienie dynamiki objawów patologicznego rozwoju w warunkach uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Na podkreślenie zasługuje fakt, iż podejście mikrogenetyczne dopiero zaczyna być włączane do badań nad patologią rozwoju u dzieci. prof. zw. dr hab. Danuta Kądzielawa Rzadko się zdarza w neuronaukach, że głębokie myślenie teoretyczne na temat mózgu, jego struktury i funkcji u dzieci łączy się z bogatym doświadczeniem oddanego swojej pracy klinicysty. Monografia autorstwa Małgorzaty Lipowskiej stanowi przewodnik – w pełnym sensie tego słowa – w pewnej trudnej, ale jakże ważnej podróży poznania zaburzeń pamięci i ich moderatorów u dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD. Osiągnięty wynik naukowy pomnaża moc eksplikacyjną zastosowanej teorii mikrogenetycznej, czyli – inaczej mówiąc – wnosi do nauki (w tym przypadku neuropsychologii rozwoju) nową wartość. Swoim zakresem problemowym, uwidocznionym zwłaszcza w modelowej interpretacji deficytów pamięci wśród dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD praca, nie ma sobie podobnych w dotychczasowej tradycji badań nad zaburzeniami rozwoju u dzieci. prof. zw. dr hab. Maria Pąchalska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej