Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(965)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(949)
Poradniki i przewodniki
(269)
Publikacje dydaktyczne
(49)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(44)
E-booki
(41)
Proza
(37)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Publikacje naukowe
(13)
Audiobooki
(11)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(5)
Poezja
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Filmy i seriale
(3)
Publikacje dla niewidomych
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(1683)
wypożyczone
(160)
nieokreślona
(21)
tylko na miejscu
(14)
Placówka
Planeta 11
(209)
DGiOZ
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(33)
Filia nr 2
(85)
Filia nr 4
(24)
Filia nr 5
(162)
Filia nr 6
(148)
Filia nr 9
(212)
Filia nr 10
(409)
Filia nr 12
(113)
Filia nr 13
(202)
Filia nr 15
(82)
Filia nr 16
(56)
Filia nr 18
(127)
Filia nr 9 - podr.
(2)
Filia nr 10 - podr.
(4)
Filia nr 13 - podr.
(3)
Filia nr 18 - podr.
(1)
Multicentrum - podr.
(4)
Autor
Faber Adele
(24)
Mazlish Elaine (1925- )
(24)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(23)
Gordon Thomas (1918-2002)
(13)
Horosiewicz Beata
(13)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(12)
Panek Edyta
(11)
Juul Jesper (1948-2019)
(10)
Syska Dariusz
(10)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(9)
Zawadzka Dorota (1962- )
(9)
Brett Doris (1950- )
(8)
Eisenberg Arlene
(8)
Hathaway Sandee Eisenberg
(8)
Krawczyński Marian (1934- )
(8)
Murkoff Heidi Eisenberg
(8)
Rumatowska Beata
(8)
Więznowska Mariola
(8)
Śpiewak Zofia
(8)
Baum Heike (1963- )
(7)
Blau Melinda (1943- )
(7)
Czekański Marek (1948- )
(7)
Czyżowska Małgorzata
(7)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(7)
Hogg Tracy (1960-2004)
(7)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(7)
Makowska Alicja
(7)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(7)
Czubak Marzena
(6)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(6)
Filliozat Isabelle (1957- )
(6)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(6)
Pająk Zofia
(6)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(6)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(6)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Ames Louise Bates
(5)
Ellison Sheila
(5)
Horała Małgorzata
(5)
Laniado Nessia
(5)
Marcela Mikołaj (1985- )
(5)
Miller Alice (1923-2010)
(5)
Nyberg Lisa
(5)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(5)
Talko Leszek K
(5)
Templeton Rosalyn Anstine
(5)
Trzebiatowska Małgorzata
(5)
Watson Casey
(5)
Andrzejewska Joanna
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Burch Noel
(4)
Cioch Agnieszka
(4)
Czechowska Anna
(4)
Dankiewicz Hanna
(4)
Faber Joanna
(4)
Grażyński Ryszard
(4)
Górniewicz Józef (1956- )
(4)
Herbert Martin
(4)
Jankowska Anna (pedagog)
(4)
Kościuk Zbigniew
(4)
Leszczyński Piotr
(4)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(4)
Makowski Aleksander (pedagog)
(4)
Minge Krzysztof
(4)
Minge Natalia
(4)
Ortner Gerlinde (1945- )
(4)
Partyka Jacek (tłumacz)
(4)
Porter Jen
(4)
Prekop Jirina (1929- )
(4)
Przylipiak Mirosław. (1955- )
(4)
Rozwarzewska Monika
(4)
Samson Andrzej (1947-2009)
(4)
Saunders Katie
(4)
Skwara Agnieszka
(4)
Snarski Tomasz (1985- )
(4)
Spock Benjamin (1903-1998)
(4)
Stein Agnieszka
(4)
Tarnowska Ewa
(4)
Unell Barbara C. (1951- )
(4)
Waliś Robert
(4)
Wolna-Nocoń Anna
(4)
Wyckoff Jerry (1935- )
(4)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(4)
Ziembińska Ewa
(4)
Baker Sidney M
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(3)
Biddulph Steve
(3)
Budziszewska Izabella
(3)
Chapman Weston Denise
(3)
Coe Kimberly Ann
(3)
Costantino Elisabetta
(3)
Czachowska Kinga
(3)
Czarniecka-Rodzik Zofia
(3)
DiGeronimo Theresa Foy
(3)
Fita Aneta
(3)
Forward Susan
(3)
Gaul Dorota
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Guzowska Beata
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(107)
2010 - 2019
(319)
2000 - 2009
(463)
1990 - 1999
(99)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(1)
200 - 209
(1)
10 - 19
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(262)
1901-2000
(26)
1989-2000
(15)
1945-1989
(6)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(1004)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(994)
angielski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(211)
Dzieci
(45)
6-8 lat
(36)
0-5 lat
(23)
Szkoły wyższe
(19)
Nauczyciele
(11)
9-13 lat
(10)
Przedszkola
(8)
Szkoły ponadgimnazjalne
(8)
14-17 lat
(5)
Młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Niewidomi
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Gimnazja
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Niedowidzący
(1)
Proza
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(53)
Literatura amerykańska
(12)
Literatura niemiecka
(5)
Literatura francuska
(4)
Film polski
(3)
Literatura angielska
(3)
Literatura australijska
(3)
Muzyka polska
(2)
Literatura belgijska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(591)
Dzieci
(285)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(119)
Wychowanie przedszkolne
(111)
Wychowanie
(101)
Rodzina
(57)
Młodzież
(48)
Gry edukacyjne
(35)
Relacje międzyludzkie
(35)
Psychologia dziecka
(34)
Rodzicielstwo
(34)
Gry i zabawy
(33)
Wychowanie obywatelskie
(33)
Wychowanie seksualne
(28)
Dziecko trudne
(25)
Ojcostwo
(23)
Rodzice
(23)
Niemowlę
(22)
Macierzyństwo
(16)
Nastolatki
(16)
Zespół ADHD
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Stres
(15)
Chłopcy
(14)
Dziecko autystyczne
(14)
Pedagogika
(14)
Gry i zabawy ruchowe
(13)
Matura
(13)
Metody wychowawcze
(13)
Młodzież szkolna
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Rodzeństwo
(13)
Rozmowa
(13)
Uczniowie
(13)
Uczucia
(13)
Psychologia wychowawcza
(12)
Gniew
(11)
Chorzy w rodzinie
(10)
Więź rodzinna
(10)
Biblioterapia
(9)
Dziewczęta
(9)
Miłość
(9)
Narkomania
(9)
Noworodek
(9)
Psychoterapia
(9)
Regulacja emocji
(9)
Uczenie się
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Radzenie sobie ze stresem
(8)
Wychowanie komunikacyjne
(8)
Agresywność
(7)
Autyzm
(7)
Dojrzewanie
(7)
Dziecko z ADHD
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(7)
Mowa
(7)
Narkotyki
(7)
Nauczanie
(7)
Przyroda
(7)
Rozwój osobowości
(7)
Wychowanie do wartości
(7)
Życie codzienne
(7)
Życie seksualne
(7)
Dzieciństwo
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Ojcowie i synowie
(6)
Rozwiązywanie konfliktów
(6)
Samokontrola
(6)
Szczęście
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie pozaszkolne
(6)
Zmysły
(6)
Dom dziecka
(5)
Dziadkowie i wnuki
(5)
Dziecko chore
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Kobieta
(5)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Media społecznościowe
(5)
Metoda Montessori
(5)
Nauczyciele
(5)
Patologia społeczna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Rytmika
(5)
Techniki relaksacyjne
(5)
Trudności wychowawcze
(5)
Wrażliwość
(5)
Wychowanie patriotyczne
(5)
Wychowanie plastyczne
(5)
Wychowanie religijne
(5)
Alkoholizm
(4)
Asertywność
(4)
Bajkoterapia
(4)
Choroby dziecięce
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dyscyplina (socjologia)
(4)
Dziecko maltretowane
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Elementarze polskie
(4)
Temat: dzieło
Nephelai
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1901-2000
(16)
1945-1989
(6)
1801-1900
(4)
1939-1945
(4)
1918-1939
(3)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1945-
(2)
1989-
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-0
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Ateny (Grecja)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mazury
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Olecko (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Szwecja
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie, pow. chrzanowski, gm. Trzebinia)
(1)
Warmia
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wenezuela
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(341)
Wydawnictwa popularne
(136)
Podręcznik
(29)
Opowiadania i nowele
(20)
Pamiętniki i wspomnienia
(20)
Materiały pomocnicze
(18)
Publikacje dla dzieci
(16)
Praca zbiorowa
(13)
Scenariusz zajęć
(13)
Opracowanie
(12)
Publicystyka
(11)
Powieść obyczajowa
(10)
Publikacja bogato ilustrowana
(7)
Broszura
(5)
Książki dla małych dzieci
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Antologia
(3)
Felieton
(3)
Film edukacyjny
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Literatura polska
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Powieść autobiograficzna
(3)
Reportaż
(3)
Wiersze
(3)
Wycinanka
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Elementarz
(2)
Encyklopedie
(2)
Komiks
(2)
Książka-zabawka
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Piosenka
(2)
Powieść
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Reportaż problemowy
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wywiady
(2)
Aforyzmy
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karaoke
(1)
Komedia
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Poezja
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Raport z badań
(1)
Romans
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Społeczenstwo obywatelskie
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
melodia z tekstem podłożonym
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Śpiewniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(160)
Psychologia
(100)
Edukacja i pedagogika
(66)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Medycyna i zdrowie
(16)
Historia
(10)
Biologia
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Dom i ogród
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
1006 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Krzysztofa Kolczyńskiego spełnia dwa cele: ukazuje społecznikowską a zarazem patriotyczną postawę przywódcy Solidarności w Olecku jakim był Marian Lewandowski w okresie próby roku 1980 (organizator i przewodniczący Komitetu Strajkowego) i w następnych latach (6 lat w Zarządzie Regionu Solidarności w Suwałkach) oddając mu należny szacunek i miejsce w historii miasta Olecka, i drugi cel, to biografia M. Lewandowskiego pióra K. Kolczyńskiego spełnia walor poznawczy... [ze wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Historia Polski (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania. Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Émile’a Durkheima „Wychowanie i socjologia” to praca znakomita, stojąca na bardzo wysokim poziomie naukowym. Stała się ona ważną i integralną częścią dorobku socjologii wychowania/edukacji, dziś jest to zdecydowanie pozycja klasyczna. Edukacyjna myśl Durkheima pozostała nadal znaczącym układem odniesienia dla rozważań, analiz i badań we współczesnych naukach społecznych. W niniejszym wydaniu książki na szczególną uwagę zasługują posłowia napisane przez prof. Zbigniewa Kwiecińskiego i prof. Ewę Marynowicz-Hetkę, w których autorzy dokonują pogłębionej analizy i kontekstualizacji roli edukacji w społeczeństwie współczesnym. (Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Zbyszko Melosika).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Drodzy Czytelnicy , oddajemy w Wasze ręce zbiór scenariuszy, które wykorzystywałyśmy podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. Wiemy, że rozwój mowy nie jest procesem wyizolowanym, lecz ściśle związanym z rozwojem ruchowym i poznawczym dziecka, stąd wiele ćwiczeń wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, świadomości fonologicznej, percepcji wzrokowej, pamięci i uwagi. Wszystkim ćwiczeniom nadawałyśmy formę zabawy, aby dzieci chętnie i aktywnie w nich uczestniczyły. Życzymy radosnej i owocnej pracy. Autorki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Uważam, że kiedy ludzkość posiądzie pełne zrozumienie dziecka, wypracuje również doskonałe formy opieki nad nim. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju. Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości. Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W przystępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o prawidłowym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, prezentując etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracowania. ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja monografii powstała na podstawie obserwacji współczesnej rzeczywistości i dokonujących się w niej zmian. W ponowoczesnym świecie redefinicji uległy koncepcje natury ludzkiej, rodziny, wspólnoty, miłości, rozwoju, wolności – w obliczu intensywnie zmieniających się zjawisk kulturowych, gospodarczych, politycznych oraz warunków zdrowotnych. Rodzina była od wieków podstawowym źródłem kształtowania się postaw jednostek, jednak obecnie te naturalne procesy uległy degradacji na rzecz postępowych wizji człowieka i społeczeństwa. Zmiany dotknęły struktury rodziny, jej funkcji, zasad postępowania oraz systemów wartości. Monografia prezentuje wieloaspektową analizę zmian dotyczących małżeństwa i rodziny z następujących perspektyw naukowych: filozofii, psychologii, pedagogiki, teologii i prawa kanonicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
To bardzo interesujące i potrzebne opracowanie, oparte na bogatym zbiorze materiałów źródłowych. Stanowi ważne kompendium wiedzy na temat roli prasy w życiu społecznym i polskiej kulturze na początku XX wieku. Ukazano w nim problematykę oświaty i wychowania, rolę młodego pokolenia, koncepcje polityki oświatowej oraz wizje szkolnictwa w warunkach braku państwowości. Formułowane w prasie postulaty dotyczyły budowania nowoczesnego systemu edukacji w realiach zaborów, a w końcowym okresie I wojny światowej służyły wypracowaniu podstaw tego systemu w niepodległym państwie. […] W książce przedstawiono zatem ważne dla polskiego dziedzictwa kulturowego źródła i problemy badawcze. […] Odpowiada też ona aktualnym wytycznym metodycznym i metodologicznym. […] Z pewnością zainteresuje […] historyków, pedagogów, literaturoznawców, kulturoznawców, medioznawców, specjalistów z zakresu informacji naukowej. Z recenzji dr. hab. Janusza R. Budzińskiego, prof. AP
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Odczytując na nowo Korczakowską pedagogikę, autorzy dyskursu, dotyczącego idei i dzieła Janusza Korczaka, starają się wydobyć na światło dzienne różne aspekty jego wielopostaciowego pajdocentryzmu. Artykuły zawarte w niniejszej publikacji stanowią forum wymiany myśli i doświadczeń, których celem jest przybliżenie poglądów Starego Doktora w odniesieniu do współczesności. Zagadnienia poruszane w niniejszej publikacji stanowią przedmiot interesujących interpelacji badawczych i inspirujących debat, uświadamiając, że jest to obszar wciąż nie do końca poznany i odkryty, dlatego warto podejmować dyskusję na te jakże ważne tematy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca, inspirowana w głównej mierze myślą Hansa-Georga Gadamera i Hannah Arendt, ma charakter pytania o wychowanie, o warunek jego możliwości. Proponowane w rozprawie rozumienie fenomenu, jakim jest wychowanie, odchodzi od koncepcji przypisującej je określonemu etapowi rozwoju człowieka. Nie negując istnienia tego etapu, w którym mamy swoje uczestnictwo najpierw jako dzieci, później zaś jako rodzice czy wychowawcy, autorka kieruje się ku ujęciu wiążącemu wychowanie z całym ludzkim życiem. Fundamentalnym pytaniem dla tak rozumianego wychowania jest pytanie o dobro; o możliwość udziału człowieka w dobru; o możliwość jego poznania i posiadania. Problem polega jednak na tym, że dobra ostatecznie nie sposób ani poznać, ani też posiąść. Dążąc do niego, człowiek nieustannie staje wobec własnej bezradności i niekiedy najzupełniej skrajnego ubóstwa. Koncepcja wychowania rozumianego jako miłość widzi – paradoksalnie – jego możliwość w takim właśnie dialektycznym ruchu dążenia i braku; spełnienia i niespełnienia; w stałym napięciu między "tak" i "nie". Egzemplifikacją tej koncepcji pozostaje sokratejski Eros: wieczny tułacz, gorący miłośnik i poszukiwacz Dobra i Piękna, których nigdy ostatecznie posiąść nie może. Samo to dążenie i związana z nim negatywność, właściwa również ludzkiemu życiu, ma jednak – jak by powiedział Gadamer – swoiście produktywny, twórczy sens. Uczy bowiem tego, że o to wymykające się dobro musimy stale zabiegać; że musimy o nie wciąż na nowo pytać. Jest to punkt wyjścia, a zarazem owoc, proponowanego w pracy rozumienia fenomenu wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tom […] przygotowano z należytą starannością metodologiczną. Przyjęte cezury chronologiczne są zasadne. Za datę początkową przyjęto 1905 rok, w którym miały miejsce znamienne wydarzenia polityczne w Rosji, ale także oświatowe, związane ze strajkiem szkolnym w Królestwie Polskim. Końcowa data to 1918 rok, czyli odzyskanie przez Polskę niepodległości. Okres ten obfitował we wzmożoną aktywność oświatową. Była ona wynikiem poznawania psychologii dziecka oraz zmiany w podejściu do wychowanka i ucznia […]. Powstał ważny dla pedagogiki nurt Nowego Wychowania, którego przedstawiciele propagowali swobodny rozwój dziecka i jego aktywność. W tym czasie pojawiały się publikacje popularyzujące dokonania w tym zakresie. Miejscem przekazu nowej wiedzy stawała się też prasa […]. Podjęte badania […] mają ogromną wartość poznawczą, a dla badacza stają się przewodnikiem w poszukiwaniach tematycznych. Niniejsza praca ukazuje rzeczywistość początku XX wieku w Królestwie Polskim, obrazuje zainteresowanie przedstawicieli różnych dziedzin wiedzy zagadnieniami oświatowymi, dokumentuje dorobek kulturowy tego czasu. […] W dotychczasowych prasoznawczych publikacjach bibliograficznych brakuje danych odnoszących się do ujęcia adnotowanego w odniesieniu do zagadnień edukacyjnych. Ta pozycja wypełni więc tę lukę. Z recenzji prof. Janiny Kamińskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej