Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(22)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(9)
E-booki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(19)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(2)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(4)
Konieczna-Domańska Anna
(3)
Kachniewska Magdalena
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Zawistowska Hanna
(2)
Barbeka Jadwiga
(1)
Behr Jolanta
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(1)
Gardzińska Anna
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kaczmarek Jacek
(1)
Kielan Krystyna
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Lewandowska Agnieszka (zarządzanie turystyką)
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Margielewski Marcin
(1)
Niezgoda Agnieszka
(1)
Ozimek Irena
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Rudnicki Michał (turystyka)
(1)
Stasiak Andrzej
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Tokarz Anna
(1)
Włodarczyk Bogdan
(1)
Zmyślony Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Hotelarze
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Usługi
(19)
Turystyka
(12)
Biura podróży
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
Gastronomia
(2)
Usługi turystyczne
(2)
Administracja publiczna
(1)
Agroturystyka
(1)
Ekoturystyka
(1)
Gminy
(1)
Hotele
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Internet
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kobieta
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Odpoczynek
(1)
Oszustwo kredytowe
(1)
Oświata
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Podróże motywacyjne
(1)
Podróże służbowe
(1)
Polacy za granicą
(1)
Popyt
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Spisek
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
(1)
Egipt
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Reportaż fabularny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Gmina jako podmiot administracji świadczącej w zakresie usług niematerialnych / Jolanta Behr. - Wydanie pierwsze, stan prawny na dzień 1 marca 2019 r. - Warszawa : Difin, 2019. - 316 stron ; 23 cm.
Rozważania zawarte w książce mają uniwersalny charakter. Są przydatne teoretykom i praktykom prawa oraz usługobiorcom w kontekście ochrony ich praw. Przyjęto w nich perspektywę beneficjenta usług z zakresu oświaty, kultury, kultury fizycznej i turystyki. Porównano jego pozycję prawną jako mieszkańca gminy świadczącej usługi i jako osoby spoza tego grona. Ustalono czy z analizowanych usług mogą korzystać wyłącznie członkowie danej wspólnoty samorządowej czy też inne osoby. Wzięto również pod uwagę wymogi warunkujące korzystanie z usług. Badano w szczególności: odpłatność, pierwszeństwo w dostępie do podmiotów świadczących usługi (w tym: przedszkoli, szkół, bibliotek, muzeów, szpitali, ośrodków kultury i sportu), zakres dostępnych usług (udogodnienia, jak np. dowożenie i dodatkowe zajęcia) oraz dostosowanie zakresu i częstotliwości świadczonych usług do potrzeb określonych grup. Przeanalizowano także dopuszczalność „projektowania” usług przez usługobiorców, a więc ich wpływ na zakres i częstotliwość ich świadczenia. Ustalano ponadto, czy - i w jakim zakresie - osoby te mogą zarządzać podmiotami świadczącymi usługi. [ksiegarnia.dyfin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka - Rekreacja - Sport)
Na przełomie XX i XXI wieku wzrasta popularność sprzedaży przy wykorzystaniu nowej grupy pośredników na rynku turystycznym - internetowych biur podróży, które umożliwiały konsumentom porównanie cen oraz możliwość zakupu wielu obiektów w jednym miejscu. Rozwinęły się ponadto serwisy społecznościowe, które stały się istotnym sposobem komunikacji marketingowej. Z tego względu wybór problematyki uważam za niezwykle trafny, a temat aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia naukowego, jak i praktyki gospodarczej. Głównym celem recenzowanej publikacji była ocena znaczenia technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla kształtowania wizerunku i należy przyznać, że autorzy w pełni ten cel zrealizowali. Przeprowadzone badania uwzględniały zarówno analizę treści stron internetowych, serwisów społecznościowych oraz ocenę treści zamieszczanych na platformie jednego z największych pośredników turystycznych. Przeprowadzona analiza została ponadto zbogacona ciekawymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu wykorzystania nowych technologii w hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sekrety arabskich kurortów / Marcin Margielewski. - Warszawa : Prószyński i S-ka, 2023. - 302, [2] strony ; 21 cm.
Praca rezydenta turystycznego w krajach arabskich wydaje się pozbawiona wad. Podróże, piękne miejsca, niekończące się wakacje, a w dodatku jeszcze za to płacą. Owszem, jest w tym sporo prawdy, ale niektórzy turyści potrafią zmienić tę bajkę w istny koszmar. A i ten okazuje się niczym, gdy przypadkowo wejdzie się w konflikt z arabskim prawem, co może się zdarzyć nawet tym, którzy bardzo dobrze znają jego zasady. Pracująca w Dubaju doświadczona rezydentka wybiera się do Polski, by odwiedzić rodzinę, ale na lotnisku zostaje zatrzymana przy bramkach. Coś, co wygląda jak zwykłe nieporozumienie, okazuje się sprawą kryminalną. Kobieta trafia do niewoli i dostaje trzydzieści dni, by udowodnić swoją niewinność. Ale to tak naprawdę nikogo nie interesuje… [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pisane przez życie (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pisane przez życie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pisane przez życie (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej