Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(68)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(63)
Proza
(46)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Filmy i seriale
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(77)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(2)
Placówka
Planeta 11
(24)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(11)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 4
(5)
Filia nr 5
(11)
Filia nr 6
(8)
Filia nr 9
(11)
Filia nr 10
(7)
Filia nr 12
(5)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 16
(4)
Filia nr 18
(2)
Autor
Machanienko Wasilij (1981- )
(9)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(6)
Kazuhiro Hara
(5)
Touno Mamare (1973- )
(5)
Tuczapska Paulina
(5)
Warda Małgorzata (1978- )
(5)
Cline Ernest (1972- )
(3)
Darda-Gramatyka Joanna
(3)
Kopociński Dariusz
(3)
Kostick Conor (1964- )
(3)
Sitkiewicz Gabriela
(3)
Bargiel Nina G
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Chojnowska Ilona (1982- )
(2)
Cieślik Marek
(2)
Cooke Olivia (1993- )
(2)
Dashner James (1972- )
(2)
De la Motte Anders (1971- )
(2)
Kamiński Janusz (1959- )
(2)
Mendelsohn Ben (1969- )
(2)
Penn Zak (1968- )
(2)
Sheridan Tye (1996- )
(2)
Silvestri Alan (1950- )
(2)
Skelly Jennifer
(2)
Spielberg Steven (1946- )
(2)
Urbanik Paweł (1984- )
(2)
Ziembińska Ewa
(2)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Barney Darin David (1966- )
(1)
Bauman Sabina
(1)
Bober Wojciech Jerzy
(1)
Brady Dustin (1986- )
(1)
Brady Jesse
(1)
Brooks Max (1972- )
(1)
Cajgner Wojtek (1987- )
(1)
Carr Adrian (1951- )
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Dashner James
(1)
Datello Rachael
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Dzieża Wiesława
(1)
Ferris Joshua (1974- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Frier Sarah
(1)
Fronia Marcin
(1)
Fry Jason (1969- )
(1)
Gajek Grzegorz (1987- )
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Helten Conrad
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Jakuszewski Michał (1958- )
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jemisin N. K. (1972- )
(1)
John Jory
(1)
Kalaga Wojciech
(1)
Kamińska-Nawrot Aneta
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kemmerer Brigid
(1)
Konowrocka-Sawa Dorota
(1)
Kościuczuk Tomasz
(1)
Legramandi Francesco
(1)
Leksy Karina
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Lockwood Patricia (1982- )
(1)
Maciejewski Robert (1969- )
(1)
Macios Karolina
(1)
Malinowski Jerzy (tłumacz)
(1)
Mather Matthew (1969- )
(1)
Melaranci Elisabetta
(1)
Nadana Katarzyna
(1)
Norton Zeke (1970- )
(1)
Nowikowska Katarzyna
(1)
Opiat-Bojarska Joanna
(1)
Oswald Pete (1980- )
(1)
Pawlak Maciej (tłumacz)
(1)
Pelosi Giuseppe (1965- )
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Plis Jerzy
(1)
Pol Eric
(1)
Polak Jędrzej (1958-2020)
(1)
Reedy Trent
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Salfo Federica
(1)
Scollon Bill
(1)
Serata Sarah
(1)
Siwicki Maciej (prawo)
(1)
Skalski Dariusz
(1)
Sobczak Jacek
(1)
Stephens-Davidowitz Seth
(1)
Sweterlitsch Thomas
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Słysz Magdalena
(1)
Tidhar Lavie (1976- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(68)
angielski
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(14)
Młodzież
(14)
Dzieci
(5)
6-8 lat
(4)
0-5 lat
(3)
9-13 lat
(2)
Informatycy
(1)
Prawnicy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści bezpieczeństwa oprogramowania
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(16)
Literatura polska
(11)
Literatura rosyjska
(9)
Literatura japońska
(5)
Film amerykański
(3)
Literatura irlandzka
(3)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura izraelska
(1)
Temat
Rzeczywistość wirtualna
(64)
Gry komputerowe
(14)
Internet
(12)
Gry fabularne
(9)
Nastolatki
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Cyberprzestępczość
(4)
Cyberterroryzm
(4)
Przyjaźń
(4)
Awatar (rzeczywistość wirtualna)
(3)
Licea
(3)
Młodzież
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzina
(3)
Zakochanie
(3)
Barbie (lalka)
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Biurowce
(2)
Dzieci
(2)
Graficy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Minecraft
(2)
Policja
(2)
Prawo komputerowe
(2)
Programiści
(2)
Przestępstwo komputerowe
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Sieroty
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Sztuka przetrwania
(2)
Terroryzm
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienie od Internetu
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Walka dobra ze złem
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Adopcja
(1)
Archiwiści
(1)
Autoprezentacja
(1)
Awatary (rzeczywistość wirtualna)
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Barbie (postać fikcyjna)
(1)
Bezludna wyspa
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Big data
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Bolek i Lolek (postacie fikcyjne)
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberkultura
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dobra informacyjne
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fryzjerzy
(1)
Gry i zabawy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Influencerzy
(1)
Infrastruktura krytyczna
(1)
Instagram
(1)
Jurysdykcja
(1)
Karty płatnicze
(1)
Kobieta
(1)
Kolonizacja kosmosu
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kradzież tożsamości
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura minojska
(1)
Loty kosmiczne
(1)
Magia
(1)
Mitologia
(1)
Miłość
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Oszustwo
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Pisarze
(1)
Pismo
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Podróże
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Pranie pieniędzy
(1)
Prawo
(1)
Prawo autorskie
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(2)
Polska
(2)
Szwecja
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Fajstos (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pittsburgh (Stany Zjednoczone, stan Pensylwania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Powieść
(35)
Fantastyka
(16)
Opracowanie
(7)
Science fiction
(7)
Fantasy
(6)
Powieść obyczajowa
(6)
Dystopia
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Film fabularny
(2)
Film przygodowy
(2)
Kryminał
(2)
Monografia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Romans
(2)
Thriller
(2)
Antologia
(1)
Broszura
(1)
Esej
(1)
Film 3D
(1)
Film animowany
(1)
Film familijny
(1)
Poradnik
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Doktryna śmiertelności / James Dashner ; cz. 1)
Michael jest graczem. I - jak większość graczy - więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Do VirtNetu można wejść i umysłem, i ciałem, a jeśli jesteś hakerem, czeka cię jeszcze więcej zabawy. Bo przecież najfajniej jest łamać zasady, prawda? Ale pewne reguły powstały nie bez powodu¬ Kiedy jeden z hakerów zaczyna seryjnie mordować, rząd wie, że aby go schwytać, potrzebny będzie równie dobry haker. I to właśnie Michael wygląda na osobę, która może włamać się do najbardziej skomplikowanego systemu na świecie. Jeśli zgodzi się podjąć tej misji, będzie musiał wejść do VirtNetu nigdy nieodkrytymi ścieżkami. I uważać, aby nie stracić z oczu bardzo cienkiej granicy między grą a rzeczywistością¬ [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. SF (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Barliona – wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos – Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby – jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej... [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Barliona - wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos - Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby - jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej... [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 6)
Zapraszamy do wirtualnego świata Barliony! Tak doskonałego, że nie dałoby się go odróżnić od rzeczywistości, gdyby nie to, że jest istną krainą marzeń: czeka tu na ciebie nie tylko zatrzęsienie niesamowitych przygód, ale także szansa bardzo przyzwoitego zarobku. Zajmij więc miejsce w podtrzymującej życie kapsule, pozwól, by kontrolę nad funkcjami życiowymi twojego ciała przejął system, i zanurz się w fantastycznym świecie o wiele lepszym niż ten, od którego robisz sobie przerwę. Poczujesz prawdziwą wolność. pod warunkiem że nie odsiadujesz tu kary. Bo więźniowie zesłani do Barliony mają gorzej niż dobrowolni gracze. I to o wiele gorzej. Dmitrij Machan, owiany legendą Szaman ze świata Barliony, odsiedział już swój wyrok w wirtualnej rzeczywistości. Przeżył jedenaście miesięcy niesamowitych przygód i potyczek - to chyba lepiej niż osiem lat ciężkiego więzienia?Tymczasem Barliona nie chce łatwo wypuścić Szamana i ma na to sposób: granica między dwiema rzeczywistościami, w których przebywa Machan, zaciera się... Wygląda na to, że wyjście z kapsuły nie jest takie proste - zanim to nastąpi, trzeba ukończyć Drogę. Wejdź do niezwykłego, pasjonującego, hybrydowego świata literatury LitRPG, łączącego to, co najlepsze w książkach i grach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary - ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów - ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary - ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów - ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 5)
Piąta część cyklu powieści, w których gatunek science fiction i psychologiczna fantasy łączą się z elementami gier komputerowych. Machan pewnie myśli, że po ostatniej niespodziewanej lawinie wydarzeń jego życie w wirtualnej Barlionie powróci w stare wyrobione koleiny. Przecież ucichły już wichry Mrocznego Lasu, Altameda ma swojego właściciela, a Gieranika, cóż… Ten knuje, jak knuł. Czy jednak Machana zadowoliłoby takie przewidywalne życie? Skądże! Szykujcie się więc na nowe perypetie, potwory i lochy, a także na nowy status – Najwyższy Szaman nie znosi przecież codziennej, mozolnej harówki. No i potrzebuje ucznia – ale ma wysokie wymagania: pierwszy lepszy Szaman na pewno nie nada się do tej roli. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 3)
Trzecia część cyklu powieści, w których gatunek science fiction i psychologiczna fantasy łączą się z elementami gier komputerowych. Nie dla wszystkich Barliona jest ziemią obiecaną. Ktoś wpadł na pomysł, że skazanych bardziej opłaci się umieszczać w kapsułach niż w więzieniach - ci odsiadują w Barlionie swoje wyroki. W dodatku wykonują tam niewolniczą pracę… Jednym z nich jest Dmitrij Machan. Zasądzono mu osiem lat wirtualnego więzienia i Barliona stała się dla niego areną walki o przetrwanie. Jako Szaman - jedna z niższych klas graczy - przeżył już wiele: katorżniczą pracę w kopalniach, zdradę współwięźniów, wreszcie ponowny proces, dzięki któremu wypuszczono go do otwartego świata Barliony.
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 3)
Wirtualny świat Barliony to miejsce relaksu i rozrywki. Właśnie tam toczy się drugie życie amatorów fantastycznych przygód i emocjonujących doznań ‑ wszystkiego, czego nigdy nie doświadczyliby w realu. A ponieważ w Barlionie można łatwo zarobić najprawdziwsze pieniądze, nic dziwnego, że w kapsułach podtrzymujących funkcje życiowe i zapewniających pełną immersję w świecie gry spędza czas znaczna część ludzkiej populacji. Jednak nie dla wszystkich Barliona jest ziemią obiecaną. Ktoś wpadł na pomysł, że skazanych bardziej opłaci się umieszczać w kapsułach niż w więzieniach – ci odsiadują w Barlionie swoje wyroki. W dodatku wykonują tam niewolniczą pracę… Jednym z nich jest Dmitrij Machan. Zasądzono mu osiem lat wirtualnego więzienia i Barliona stała się dla niego areną walki o przetrwanie. Jako Szaman – jedna z niższych klas graczy – przeżył już wiele: katorżniczą pracę w kopalniach, zdradę współwięźniów, wreszcie ponowny proces, dzięki któremu wypuszczono go do otwartego świata Barliony. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 4)
Barliona - wirtualny świat tak namacalny, że pewnie można by wziąć go za rzeczywisty, gdyby nie to, że jest od realu o wiele ciekawszy! I nie dość, że zapewnia przygody, którym towarzyszą niepowtarzalne emocje, to jeszcze daje się w nim nieźle zarobić. Barliona to nie tylko relaks i rozrywka na najwyższym poziomie; to również całkiem znośna kasa. Warunek jest prosty: wylevelowana postać przyzwoitej klasy, należąca do prężnego klanu. A, jeszcze jedno: wszystko to cię nie dotyczy, jeżeli jesteś więźniem. Tak, ktoś wpadł na pomysł, że zamykanie ludzi w kapsułach graczy to idealny sposób na odciążenie więzień. A każdy odsiadujący wyrok w Barlionie zamiast czerpać przyjemność z gry i jeszcze na tym zarabiać, musi wykonywać niewolniczą pracę i walczyć o przetrwanie. Tak jak skazany na osiem lat pozbawienia wolności Dmitrij Machan, w Barlionie – Szaman. „Zamek widmo” to już czwarta odsłona jego niesamowitych przygód. Czymże jest klan bez własnego zamku? No właśnie! To dlatego głównym celem każdego przywódcy jest pozyskanie bazy operacyjnej nie do zdobycia. Machan, Szaman Najwyższy, stojący na czele Legend Barliony, przyjmuje propozycję Imperatora – ma unicestwić armię Upiorów zamieszkującą Altamedę, zamek widmo. Pozornie zwyczajna misja daje początek tak niespodziewanej lawinie wydarzeń, że Szaman może zaufać już tylko swojej intuicji i zdać się na instynkt. Ten, na kogo polują trzy najlepsze klany kontynentu, naprawdę nie jest w stanie zrobić nic więcej…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.94 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koniec gry. 2 / Mamare Touno ; [rysunki Kazuhiro Hara ; tłumaczenie Paulina Tuczapska]. - Warszawa : Wydawnictwo Studio JG, 2017. - 264, [4] strony, [1] karta tablic złożona : ilustracje ; 19 cm.
(Log Horizon / Mamare Touno ; 4)
Podczas gdy reprezentanci Przymierza Okrągłego Stołu negocjują z Ligą Wolnych Miast Eastal, półwysep, na którym trenował obóz nowicjuszy, został zaatakowany przez hordę sahuaginów. Podczas gdy reprezentanci Przymierza Okrągłego Stołu negocjują z Ligą Wolnych Miast Eastal, półwysep, na którym trenował obóz nowicjuszy, został zaatakowany przez hordę sahuaginów. Szybko okazuje się, że przeciwników jest niewyobrażalnie dużo i nadciągają z różnych stron. Choć Akiba, jako siedziba Poszukiwaczy Przygód z łatwością będzie się w stanie obronić, to tuziemskie wioski i miasta, raczej nie będą w stanie odeprzeć szturmu. Możnowładcy nie potrafią jednak dojść do porozumienia i atmosfera w Pałacu zaczyna się robić coraz bardziej napięta. Wtem na scenę wkracza pewna tchórzliwa, leniwa księżniczka i składa Krusty'emu propozycję nie do odrzucenia...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. SF (1 egz.)
Książka
W koszyku
[Bubble] / Anders de la Motte ; przełożył Paweł Urbanik. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2013. - 486, [1] strona ; 21 cm.
(Czarna Seria)
Kontynuacja powieści [Geim] i [Buzz].
Trzecia część wciągającej trylogii o Grze w Alternatywną Rzeczywistość. Po wykonaniu serii ryzykownych zadań Henrik Petterson chciałby zupełnie wycofać się z Gry, ponieważ od kiedy się w nią zaangażował, życie jego i jego siostry stale było w niebezpieczeństwie. Kiedy otrzymuje anonimowy SMS z propozycją dalszego uczestnictwa w Grze, uświadamia sobie, że nie udało mu się przed nią ukryć. Wiadomość wytrąca go ze stanu wątłej równowagi, którą z takim trudem wypracował. Sprawę pogarsza fakt, że inwigiluje go policja. Mimo wszystko HP wyznacza sobie jeszcze jeden cel. Chce rozpracować Grę i zdemaskować jej mechanizm, tak aby już na zawsze się od niej uwolnić. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Czarna seria (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czarna Seria)
Kontynuacja w powieściach "[Buzz]" i "[Bubble]".
Henrik HP Pettersson to 30-letni kombinator i próżniak, którego życiowe ambicje mogą być śmiało podsumowane jednym zdaniem: być numerem jeden. Jest zadufany w sobie, beznadziejnie impulsywny, a przy tym dręczy go poczucie bycia niedocenianym. Pewnego dnia znajduje telefon komórkowy, który zaprasza go do tajemniczej Gry Alternatywna Rzeczywistość - gry testującej granice między złudzeniem a rzeczywistością. Po wykonaniu testu próbnego HP otrzymuje szereg fascynujących i niebezpiecznych zadań, które są filmowane, a następnie publikowane na liście rankingowej, ocenianej przez zamkniętą społeczność w sieci. Napięcie w grze rośnie, nagrody są coraz cenniejsze, a fani wystawiają mu świetne noty. HP powoli staje się gwiazdą, dlatego podejmuje się coraz bardziej ryzykownych zadań, by tylko pozostać w grze. Inspektor Rebecca Normén jest jego przeciwieństwem. Kontroluje swoje życie w każdym szczególe i szybko pnie się po szczeblach kariery. Wszystko układałoby się idealnie, gdyby nie anonimowe, niepokojące liściki, które znajduje w swojej szafce. Ktokolwiek je pisze, wie o jej przeszłości więcej, niż powinien. Dlaczego? Czy ktoś się z nią bawi? Podczas gdy gra stopniowo wkracza w życie HP i Rebecki, ich światy nieuchronnie się łączą. Pochłonięty kolejnymi zadaniami HP zaczyna zdawać sobie sprawę, że gra niesie za sobą śmiertelne niebezpieczeństwo. Kto stoi za tajemniczą rozgrywką? [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. S
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Player One / reżyseria Steven Spielberg ; scenariusz Ernest Cline, Zak Penn. - Warszawa : Galapagos, 2018. - 1 dysk optyczny (DVD) (134 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Rzeczywistość 2045 roku nie nastraja optymistycznie. Świat znajduje się na skraju upadku i pogrążenia w chaosie. Wade Watts (Tye Sheridan) czuje, że żyje, tylko gdy ucieka do OASIS - wirtualnego uniwersum, w którym większość ludzi spędza całe dnie. W OASIS można podróżować, przeżywać przygody i być kimkolwiek się zapragnie. Jedynym ograniczeniem jest własna wyobraźnia. Ekscentryczny geniusz James Halliday (Mark Rylance), który stworzył OASIS, szuka godnego następcy. Organizuje trzyetapowy konkurs, w którym nagrodą jest olbrzymia fortuna i całkowita kontrola nad uniwersum. Wade i jego przyjaciele z "Wielkiej Piątki" podejmują wyzwanie polegające na szukaniu skarbów w zakrzywionej rzeczywistości. W fantastycznym świecie - pełnym niespodzianek, ale i niebezpieczeństw - czeka ich zadanie ważniejsze niż sam konkurs. Muszą ocalić OASIS. [filmweb.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fantastyka/SF (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Key Concepts)
W Społeczeństwie sieci Darin Barney przekonująco przedstawia społeczne, polityczne i ekonomiczne implikacje technologii sieciowych oraz ich zastosowań w rozmaitych dziedzinach i instytucjach. Czy znajdujemy się w samym środku cyfrowej rewolucji? Czy nowe technologie informacyjne i komunikacyjne powołały do życia nowy rodzaj społeczeństwa, czy też wzmacniają i przedłużają istniejące wzorce i więzi? Autor z wielkim zaangażowaniem omawia w książce te i inne kwestie. Odwołując się do wyrafinowanego modelu relacji technologia a społeczeństwo, Barney docieka, co w erze internetu uległo zmianie, a co pozostało takie samo. Wśród dyskutowanych kwestii znajdują się debaty dotyczące "ekonomii wiedzy"; cyfrowe przemiany w dziedzinie zatrudnienia i pracy; globalizacja i status państwa narodowego; perspektywy cyfrowej demokracji; nowe ruchy społeczne, a także kultura, wspólnota i tożsamość w epoce nowych mediów. Książka ta jest nieocenionym zasobem informacji dla wszystkich, którzy pragną mądrze się odnaleźć w społeczeństwie sieci, w tym dla studentów socjologii, medioznawstwa i nauk o komunikacji. Darin Barney jest profesorem na Wydziale Komunikacji na University of Ottawa (Kanada).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Doktryna śmiertelności / James Dashner ; 3)
Michael jest graczem, który bez wątpienia lepiej czuje się w świecie wirtualnym niż realnym. Jego gry nie przypominają jednak zupełnie nieszkodliwej formy rozrywki. W grach, które preferuje Michael, wydarzenia z cyberprzestrzeni zostają przeniesione wprost do świata realnego i zaczynają przyćmiewać prawdziwe życie...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. SF (1 egz.)
Książka
W koszyku
Paul O’Rourke to uzależniony od iPhone’a przeciwnik nowoczesnych technologii, dentysta, który nie może rzucić palenia i ateista, nietracący wiary w Boga. Pewnego dnia odkrywa z przerażeniem, że ktoś podszywa się pod niego w sieci, tworząc jego stronę internetową, profil na Facebooku i konto na Twitterze. To, co początkowo stanowi niegroźne pogwałcenie prywatności, powoli zamienia się w koszmar. Zawieszony między światem realnym a wirtualnym, Paul próbuje odkryć, dlaczego ktoś kradnie mu tożsamość. Musi stawić czoło swojej trudnej przeszłości i zmierzyć się niepewną przyszłością. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ps (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku tej ogromnie aktualnej i wymykającej się podziałom gatunkowym książki kobieta, która niedawno zyskała rozpoznawalność dzięki postom zamieszczanym w mediach społecznościowych, podróżuje po całym świecie, by spotykać się z zakochaną w niej publicznością. Jest przytłoczona lawirowaniem w meandrach nowego języka i obyczajów tego, co nazywa „portalem”, i nie potrafi się pozbyć poczucia, że ten chór nieprzeliczonych głosów dyktuje jej myśli. Gdy na horyzoncie zaczynają majaczyć zagrożenia egzystencjalne – zmiana klimatu, niestabilność gospodarcza, epidemia samotności, dojście do władzy nienazwanego dyktatora – kobieta swoimi postami coraz głębiej zatapia się w pustce portalu. Lawina obrazów, szczegółów i odniesień stwarza pejzaż post-rozsądku, post-ironii, post-wszystkiego. „Czy jesteśmy w piekle?” – pytają się nawzajem obywatele portalu. „Czy wszyscy będziemy to robić aż do śmierci?”. Przez ten chaos przebijają się dwie wiadomości od matki: „Coś poszło nie tak” i „Jak szybko możesz przyjechać?”. Gdy prawdziwe życie zderza się z narastającym absurdem portalu, kobieta konfrontuje się ze światem, który wydaje się zawierać zarówno mnóstwo dowodów na istnienie dobra, empatii i sprawiedliwości, jak i mnóstwo świadectw, że jest wprost przeciwnie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ob (1 egz.)
Książka
W koszyku
5 sekund do Io / Małgorzata Warda. - Poznań : Media Rodzina, copyright 2015. - 343, [1] strona ; 21 cm.
Akcja nowej powieści znanej i cenionej pisarki Małgorzaty Wardy toczy się na dwóch planach ─ w realnym życiu i w grze, do której wchodzi szesnastoletnia bohaterka. W szkole Miki dochodzi do tragicznej w skutkach strzelaniny. Tylko ona widziała sprawcę. Okazuje się, że dramat w liceum mógł mieć coś wspólnego z kontrowersyjną i tajemniczą grą, stworzoną w najnowszej technologii, gdzie gracz odczuwa nie tylko temperaturę otoczenia, zapachy i smaki, ale też ból. Może tam nawet przeżyć własną śmierć. Na prośbę policji Mika wkracza w wirtualny świat stworzony na wulkanicznym księżycu Io. Czy i ona wpadnie w pułapkę piekielnie niebezpiecznej gry? Jakie zagrożenia płyną z maratonów gier, jak niebezpieczna jest anonimowość w Internecie? Z jakimi problemami borykają się dzieci mieszkające w rodzinach zastępczych, pogotowiach opiekuńczych i domach dziecka? Wartka akcja, ciekawe postaci, dająca do myślenia lektura dla nastolatków. "5 sekund do Io" została wybrana Książką Roku 2015 w kategorii literackiej. Nagroda jest przyznawana przez polską sekcję IBBY. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej