Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(373)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(329)
Proza
(312)
Audiobooki
(29)
Komiksy i książki obrazkowe
(23)
Filmy i seriale
(15)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(578)
wypożyczone
(70)
nieokreślona
(7)
Placówka
Planeta 11
(171)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(11)
Filia nr 2
(27)
Filia nr 4
(38)
Filia nr 5
(37)
Filia nr 6
(64)
Filia nr 9
(69)
Filia nr 10
(65)
Filia nr 12
(53)
Filia nr 13
(51)
Filia nr 15
(21)
Filia nr 16
(23)
Filia nr 18
(25)
Autor
King Stephen (1947- )
(12)
Podmiotko Paweł
(12)
Głuchowski Dmitrij (1979- )
(11)
Gołkowski Michał (1981- )
(10)
Machanienko Wasilij (1981- )
(9)
Eliopulos Nick
(8)
Flowers Luke
(8)
Hendel Paulina (1987- )
(8)
Hikiert-Bereza Anna
(8)
Terakowska Dorota (1938-2004)
(8)
Fast Valentina (1989- )
(7)
Hunter Erin
(7)
Urban Miłosz
(7)
Warda Małgorzata (1978- )
(7)
Dybała Paweł (1981- )
(6)
Pochłódka-Wątorek Anna
(6)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(6)
Szczygielski Marcin (1972- )
(6)
Ōtomo Katsuhiro (1954- )
(6)
Bardugo Leigh (1975- )
(5)
Dukaj Jacek (1974- )
(5)
Kazuhiro Hara
(5)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(5)
Pullman Philip (1946- )
(5)
Schwab Victoria (1987- )
(5)
Szypuła Wojciech
(5)
Tomczyk Adrian
(5)
Touno Mamare (1973- )
(5)
Tuczapska Paulina
(5)
Vonnegut Kurt (1922-2007)
(5)
Wojtczak Ewa
(5)
Majka Paweł (1972- )
(4)
Roberts Nora (1950- )
(4)
Szmidt Robert J. (1962- )
(4)
Szulc Andrzej
(4)
Wolff Vladimir
(4)
Ziembińska Ewa
(4)
Bach Dagmar (1978- )
(3)
Baddiel David (1964- )
(3)
Baxter Stephen (1957- )
(3)
Cholewa Michał (1980- )
(3)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(3)
Cline Ernest (1972- )
(3)
Darda-Gramatyka Joanna
(3)
Dashner James (1972- )
(3)
Dragun Jacek
(3)
Gaiman Neil (1960- )
(3)
Gray Claudia
(3)
Hill Chris
(3)
Jakuszewski Michał (1958- )
(3)
Jęczmyk Janusz (1938- )
(3)
Jęczmyk Lech (1936- )
(3)
Kaczarowska Małgorzata
(3)
Kibuishi Kazu (1978- )
(3)
Kopociński Dariusz
(3)
Kosior Filip (1992- )
(3)
Kostick Conor (1964- )
(3)
Krochmal Anna
(3)
Kędzierski Robert
(3)
Lengren Maria
(3)
Massoni Simone
(3)
Michałowska-Gabrych Iwona (1970- )
(3)
Minazuki Sū
(3)
Miłoszewski Wojciech (1980- )
(3)
Mróz Remigiusz (1987- )
(3)
Murakami Haruki (1949- )
(3)
Pettersen Siri (1971- )
(3)
Plichota Anne (1968- )
(3)
Podlewski Marcin
(3)
Pratchett Terry (1948-2015)
(3)
Przechrzta Adam (1965- )
(3)
Sikorska Karolina
(3)
Sitkiewicz Gabriela
(3)
Sokalska Anna (1990- )
(3)
Thorne Jack (1978- )
(3)
Truściński Przemysław (1970- )
(3)
Twardoch Szczepan (1979- )
(3)
Urban Anna
(3)
Witcher Moony
(3)
Wolf Cendrine (1965- )
(3)
Wójcicka Anna (tłumacz)
(3)
Zarawska Patrycja (1970- )
(3)
Zaręba Paweł
(3)
Zielińska Anna (tłumaczka)
(3)
Zychma Agnieszka
(3)
Ali Mahershalalhashbaz (1974- )
(2)
Bargiel Nina G
(2)
Bednarek Józef
(2)
Beltrami Marco (1966- )
(2)
Białkowski Tomasz (1969- )
(2)
Birek Wojciech (1961- )
(2)
Blunt Emily (1983- )
(2)
Bończyk Stanisław
(2)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(2)
Broniek Dominik (1975- )
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Cameron James (1954- )
(2)
Carroll Jonathan (1949- )
(2)
Chiang Cliff
(2)
Childs Amie
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(112)
2010 - 2019
(255)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(333)
1901-2000
(34)
1945-1989
(25)
1989-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(379)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(365)
angielski
(12)
Odbiorca
Młodzież
(87)
14-17 lat
(82)
9-13 lat
(74)
Dzieci
(40)
6-8 lat
(7)
Szkoły średnie
(3)
0-5 lat
(2)
18+
(2)
Informatycy
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Prawnicy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści bezpieczeństwa oprogramowania
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(131)
Literatura amerykańska
(101)
Literatura angielska
(23)
Literatura rosyjska
(23)
Literatura japońska
(21)
Film amerykański
(14)
Literatura niemiecka
(10)
Literatura francuska
(7)
Literatura norweska
(4)
Literatura ukraińska
(4)
Literatura włoska
(4)
Literatura irlandzka
(3)
Film angielski
(2)
Film argentyński
(2)
Film kanadyjski
(2)
Literatura egipska
(2)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura koreańska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Film japoński
(1)
Film nowozelandzki
(1)
Film polski
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura chińska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura izraelska
(1)
Temat
Rzeczywistość alternatywna
(165)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(138)
Rzeczywistość wirtualna
(63)
Magia
(35)
Nastolatki
(20)
Gry komputerowe
(17)
Przyjaźń
(14)
Demony
(13)
Minecraft
(13)
Epidemie
(12)
Internet
(12)
Uczniowie
(12)
Uniwersum Metro 2033 (świat fikcyjny)
(12)
Rodzina
(11)
Sieroty
(11)
Spisek
(11)
Walka dobra ze złem
(11)
Sztuczna inteligencja
(10)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(9)
Gry fabularne
(9)
Wojna
(9)
Dziewczęta
(8)
Grupy rówieśnicze
(8)
Młodzi dorośli
(8)
Psy
(8)
Terroryzm
(8)
Hubert Sierpień (postać fikcyjna)
(7)
Małżeństwo
(7)
Podróże
(7)
Reality show
(7)
Wszechświat
(7)
Zjawiska paranormalne
(7)
Śledztwo i dochodzenie
(7)
Agencje rządowe
(6)
Czarodzieje
(6)
Ezekiel Siódmy (postać fikcyjna)
(6)
Gangi motocyklowe
(6)
Krainy i światy fikcyjne
(6)
Podróże w czasie
(6)
Ruch oporu
(6)
Stworzenia fantastyczne
(6)
Sztuka przetrwania
(6)
Uprowadzenie
(6)
Zakochanie
(6)
Śpiączka
(6)
Chłopcy
(5)
Czarownice i czarownicy
(5)
Dzieci
(5)
Książęta i księżne
(5)
Poszukiwania zaginionych
(5)
Roland Deschain (postać fikcyjna)
(5)
Sobowtór
(5)
Szkoły magii
(5)
Tożsamość osobista
(5)
Ucieczki
(5)
Cyberprzestępczość
(4)
Cyberterroryzm
(4)
Człowiek
(4)
Fizycy
(4)
II wojna światowa (1939-1945)
(4)
Kobieta
(4)
Koniec świata
(4)
Metro
(4)
Potwory
(4)
Przedmioty magiczne
(4)
Przemoc
(4)
Przestępcy
(4)
Relacja romantyczna
(4)
Religia
(4)
Rodzeństwo
(4)
Wynalazki
(4)
Amnezja
(3)
Androidy
(3)
Awatar (rzeczywistość wirtualna)
(3)
Kolonizacja kosmosu
(3)
Licea
(3)
Liczby
(3)
Loty kosmiczne
(3)
Lyra Belacqua (postać fikcyjna)
(3)
Marguerite Caine (postać fikcyjna)
(3)
Matki i synowie
(3)
Młodzież
(3)
Ojcowie i córki
(3)
Oksa Pollock (postać fikcyjna)
(3)
Olaf Rudnicki (postać fikcyjna)
(3)
Policja
(3)
Policjanci
(3)
Polityka
(3)
Postęp techniczny
(3)
Promieniowanie
(3)
Prowincja
(3)
Przemytnictwo
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rewolwerowcy
(3)
Rusyfikacja
(3)
Rzeczywistość
(3)
Samotność
(3)
Sasza Samarin (postać fikcyjna)
(3)
Status społeczny
(3)
Superbohaterowie
(3)
Temat: dzieło
Biblia
(6)
Battle angel Alita
(2)
Cabin at the end of the world
(1)
Rick and Morty (serial telewizyjny)
(1)
WarCraft
(1)
Za niebieskim drzwiami
(1)
Żywe maszyny
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(15)
1945-1989
(9)
1989-2000
(4)
1901-1914
(2)
1601-1700
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
601-700
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(23)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(12)
Polska
(11)
Wawel (Kraków ; wzgórze)
(8)
Londyn (Wielka Brytania)
(7)
Rosja
(7)
Tokio (Japonia)
(6)
Moskwa (Rosja)
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(5)
Europa
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Edefia (kraina fikcyjna)
(3)
Górny Śląsk
(3)
Irlandia
(3)
Syberia (Rosja)
(3)
Chiny
(2)
Filadelfia (Stany Zjednoczone)
(2)
Galapagos (Ekwador ; archipelag)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Madison (Stany Zjednoczone ; Wisconsin)
(2)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(2)
New Hampshire (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Niemcy
(2)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(2)
Szwecja
(2)
Ukraina
(2)
Viterry (kraina fikcyjna)
(2)
York (Wielka Brytania, hrabstwo North Yorkshire)
(2)
Appalachy (góry)
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone, stan llinois)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Fajstos (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Gotham City (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
Góry Sowie
(1)
Holandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kaliningrad (Rosja)
(1)
Kentucky (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kijów (Ukraina)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(1)
Mediolan (Włochy)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Penza (Rosja ; okolice)
(1)
Petersburg (Rosja)
(1)
Pittsburgh (Stany Zjednoczone, stan Pensylwania)
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Sachalin (Rosja)
(1)
Sekwana (Francja ; rzeka)
(1)
Seul (Korea Południowa)
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwajcaria
(1)
Watykan
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wieloświat (kraina fikcyjna)
(1)
Gatunek
Powieść
(256)
Fantastyka
(146)
Fantasy
(66)
Science fiction
(50)
Dystopia
(37)
Horror
(20)
Powieść przygodowa
(16)
Thriller
(16)
Komiks
(15)
Powieść obyczajowa
(14)
Opowiadania i nowele
(13)
Film fabularny
(12)
Manga
(10)
Opracowanie
(8)
Adaptacja filmowa
(7)
Antologia
(7)
Powieść psychologiczna
(6)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(6)
Film familijny
(5)
Film przygodowy
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Film akcji
(4)
Kryminał
(4)
Esej
(3)
Film animowany
(3)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(3)
Powieść polityczna
(3)
Satyra
(3)
Dramat filmowy
(2)
Monografia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Romans
(2)
Serial filmowy
(2)
Adaptacja komiksowa
(1)
Bestiariusz
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Film 3D
(1)
Komedia
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Literatura w języku angielskim
(1)
Poradnik
(1)
Powieść historyczna
(1)
Publicystyka
(1)
Science Fiction
(1)
Science-fiction
(1)
Sensacja
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
380 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
(Audiobook : książka do słuchania)
Pełna przygód i humoru powieść o tym, co wynika z nierozważnego szafowania swoimi marzeniami!
Dziesięcioletni Barry Bennett stworzył listę rzeczy, za które obwinia swoich rodziców. Na pierwszym miejscu znalazł się zarzut: „Są nudziarzami”, kolejne to między innymi: „Dali mi na imię Barry” oraz „Cały czas są zmęczeni”. Gdy w złości wymawia życzenie, że chciałby mieć lepszych rodziców, zostaje przeniesiony do równoległego świata, w którym dzieci same mogą wybrać wymarzoną rodzinę. Oto spełnia się marzenie Barry’ego. Wkrótce jednak chłopak przekona się, że wybór nie jest tak łatwy, jak się wydaje…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona P/o (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
ZwierzoChłopiec : dzikie życie Malcolma / David Baddiel. - Słupsk : Wydawnictwo Lemoniada.pl ; Warszawa : we współpracy z Biblioteka Akustyczna, copyright 2017. - 1 płyta audio (CD) (5 godz. 21 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Audiobook : książka do słuchania)
Najnowsza powieść autora nagrodzonego za najzabawniejsze książki dla dzieci.
Malcolm nie lubi zwierząt. To kłopotliwe, ponieważ cała jego rodzina je uwielbia. W ich domu jest pełno zwierząt. Nie ma tam natomiast tego, co lubi Malcolm, na przykład laptopa, którego chciał dostać na urodziny. Jedyną pociechą jest szkolna wycieczka klas szóstych, na którą zapisali go rodzice. Malcolm właśnie jedzie na nią autokarem i już zbliża się… O nie! Do farmy! W ciągu kilku dni chłopiec przeżyje mnóstwo przygód. Wiele nauczy się o zwierzętach. Nawet więcej, niż by chciał. Dowie się, jak to jest być zwierzęciem. I to nie jednym. Czy po tym wszystkim będzie taki sam jak wcześniej? [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona/Prz (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona P/o (1 egz.)
Książka
W koszyku
Malcolm nie lubi zwierząt. To kłopotliwe, ponieważ cała jego rodzina je uwielbia. W ich domu jest pełno zwierząt. Nie ma tam natomiast tego, co lubi Malcolm, na przykład laptopa, którego chciał dostać na urodziny. Jedyną pociechą jest szkolna wycieczka klas szóstych, na którą zapisali go rodzice. Malcolm właśnie jedzie na nią autokarem i już zbliża się… O nie! Do farmy! W ciągu kilku dni chłopiec przeżyje mnóstwo przygód. Wiele nauczy się o zwierzętach. Nawet więcej, niż by chciał. Dowie się, jak to jest być zwierzęciem. I to nie jednym. Czy po tym wszystkim będzie taki sam jak wcześniej? [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Witajcie na Ziemi przyszłości. Mimo ciągłych ostrzeżeń, środowisko zostało skażone do tego stopnia, że wiele obszarów globu nie nadaje się do zamieszkania. Dzikie zwierzęta wyginęły. Z popiołów narodziło się nowe życie. Życie, którego ludzkość nie będzie w stanie okiełznać. Witajcie w świecie mechanusów. Książka wydana w sierpniu 2016 roku w Australii natychmiast stała się tam hitem sprzedażowym, głównie ze względu na niesamowite ilustracje, ale także przez samą koncepcję książki - albumu futurystycznych, mechanicznych zwierząt przyszłości. Książka została nominowana do prestiżowej nagrody Ilustrowanej Książki Roku w Australii. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ciekawostki (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Doktryna śmiertelności / James Dashner ; cz. 1)
Michael jest graczem. I - jak większość graczy - więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Do VirtNetu można wejść i umysłem, i ciałem, a jeśli jesteś hakerem, czeka cię jeszcze więcej zabawy. Bo przecież najfajniej jest łamać zasady, prawda? Ale pewne reguły powstały nie bez powodu¬ Kiedy jeden z hakerów zaczyna seryjnie mordować, rząd wie, że aby go schwytać, potrzebny będzie równie dobry haker. I to właśnie Michael wygląda na osobę, która może włamać się do najbardziej skomplikowanego systemu na świecie. Jeśli zgodzi się podjąć tej misji, będzie musiał wejść do VirtNetu nigdy nieodkrytymi ścieżkami. I uważać, aby nie stracić z oczu bardzo cienkiej granicy między grą a rzeczywistością¬ [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. SF (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F
Książka
W koszyku
Zakon Krańca Świata. T. 2 / Maja Lidia Kossakowska ; ilustracje Dominik Broniek. - Wydanie 3. - Lublin ; Warszawa : Fabryka Słów, 2017. - 419, [5] stron : ilustracje ; 20 cm.
Świat, który odrzuca swą bezwzględnością i fascynuje z ogromną siłą. Długo nie będziecie ani chcieli, ani mogli go opuścić. Lars Bergerson, Grabieżca wędrujący pomiędzy wymiarami, staje się marionetką w sieci mocy, której nie potrafi ogarnąć umysłem. Tajemnicze Drzewo nie przestaje go wzywać, a on nie może oprzeć się wezwaniu zdolnemu przełamać każdy opór. Na swojej drodze ku Zakonowi Krańca Świata Bergerson spotka niejeden czarny charakter. W tym mrocznym i postapokaliptycznym świecie rzadko trafia się odrobina dobra, a prawda, która czeka na końcu wyprawy jest porażająca... [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F
Książka
W koszyku
Wyobraź sobie świat bez internetu Kiedy tracimy internetowy zasięg na dłużej niż 60 sekund, budzi się w nas złość. Nie wyobrażamy sobie, co by się stało, gdybyśmy tej łączności nigdy nie odzyskali. Styl życia online bardzo nas rozleniwił. Potulny gatunek człowieka, który wyhodowały sobie komputery, czyli MY WSZYSCY, bez sieci nie jest w stanie skorzystać z większości zdobyczy cywilizacji. Sztuczna inteligencja sama uznała, że to dobry moment na przejęcie władzy. Cisza to pełna zwrotów akcji, sensacyjna opowieść o bliskiej współczesności, w której sieć przestała działać, a powrót do epoki przedinternetowej okazał się niemożliwy. Dwójka bohaterów – detektyw nowej ery Igor Hanys oraz zaginiona zaraz po blackoucie Yaara Alex – odkrywa nowy świat, który okazuje się zaskakująco realny. Czy ich spotkanie odpowie na nurtujące ludzkość pytanie: kto wygra w starciu człowieka ze sztuczną inteligencją? [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Thriller (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kp (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Barliona – wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos – Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby – jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej... [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Barliona - wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos - Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby - jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej... [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 6)
Zapraszamy do wirtualnego świata Barliony! Tak doskonałego, że nie dałoby się go odróżnić od rzeczywistości, gdyby nie to, że jest istną krainą marzeń: czeka tu na ciebie nie tylko zatrzęsienie niesamowitych przygód, ale także szansa bardzo przyzwoitego zarobku. Zajmij więc miejsce w podtrzymującej życie kapsule, pozwól, by kontrolę nad funkcjami życiowymi twojego ciała przejął system, i zanurz się w fantastycznym świecie o wiele lepszym niż ten, od którego robisz sobie przerwę. Poczujesz prawdziwą wolność. pod warunkiem że nie odsiadujesz tu kary. Bo więźniowie zesłani do Barliony mają gorzej niż dobrowolni gracze. I to o wiele gorzej. Dmitrij Machan, owiany legendą Szaman ze świata Barliony, odsiedział już swój wyrok w wirtualnej rzeczywistości. Przeżył jedenaście miesięcy niesamowitych przygód i potyczek - to chyba lepiej niż osiem lat ciężkiego więzienia?Tymczasem Barliona nie chce łatwo wypuścić Szamana i ma na to sposób: granica między dwiema rzeczywistościami, w których przebywa Machan, zaciera się... Wygląda na to, że wyjście z kapsuły nie jest takie proste - zanim to nastąpi, trzeba ukończyć Drogę. Wejdź do niezwykłego, pasjonującego, hybrydowego świata literatury LitRPG, łączącego to, co najlepsze w książkach i grach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary - ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów - ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary - ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów - ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 5)
Piąta część cyklu powieści, w których gatunek science fiction i psychologiczna fantasy łączą się z elementami gier komputerowych. Machan pewnie myśli, że po ostatniej niespodziewanej lawinie wydarzeń jego życie w wirtualnej Barlionie powróci w stare wyrobione koleiny. Przecież ucichły już wichry Mrocznego Lasu, Altameda ma swojego właściciela, a Gieranika, cóż… Ten knuje, jak knuł. Czy jednak Machana zadowoliłoby takie przewidywalne życie? Skądże! Szykujcie się więc na nowe perypetie, potwory i lochy, a także na nowy status – Najwyższy Szaman nie znosi przecież codziennej, mozolnej harówki. No i potrzebuje ucznia – ale ma wysokie wymagania: pierwszy lepszy Szaman na pewno nie nada się do tej roli. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 3)
Trzecia część cyklu powieści, w których gatunek science fiction i psychologiczna fantasy łączą się z elementami gier komputerowych. Nie dla wszystkich Barliona jest ziemią obiecaną. Ktoś wpadł na pomysł, że skazanych bardziej opłaci się umieszczać w kapsułach niż w więzieniach - ci odsiadują w Barlionie swoje wyroki. W dodatku wykonują tam niewolniczą pracę… Jednym z nich jest Dmitrij Machan. Zasądzono mu osiem lat wirtualnego więzienia i Barliona stała się dla niego areną walki o przetrwanie. Jako Szaman - jedna z niższych klas graczy - przeżył już wiele: katorżniczą pracę w kopalniach, zdradę współwięźniów, wreszcie ponowny proces, dzięki któremu wypuszczono go do otwartego świata Barliony.
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 3)
Wirtualny świat Barliony to miejsce relaksu i rozrywki. Właśnie tam toczy się drugie życie amatorów fantastycznych przygód i emocjonujących doznań ‑ wszystkiego, czego nigdy nie doświadczyliby w realu. A ponieważ w Barlionie można łatwo zarobić najprawdziwsze pieniądze, nic dziwnego, że w kapsułach podtrzymujących funkcje życiowe i zapewniających pełną immersję w świecie gry spędza czas znaczna część ludzkiej populacji. Jednak nie dla wszystkich Barliona jest ziemią obiecaną. Ktoś wpadł na pomysł, że skazanych bardziej opłaci się umieszczać w kapsułach niż w więzieniach – ci odsiadują w Barlionie swoje wyroki. W dodatku wykonują tam niewolniczą pracę… Jednym z nich jest Dmitrij Machan. Zasądzono mu osiem lat wirtualnego więzienia i Barliona stała się dla niego areną walki o przetrwanie. Jako Szaman – jedna z niższych klas graczy – przeżył już wiele: katorżniczą pracę w kopalniach, zdradę współwięźniów, wreszcie ponowny proces, dzięki któremu wypuszczono go do otwartego świata Barliony. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; Etap 4)
Barliona - wirtualny świat tak namacalny, że pewnie można by wziąć go za rzeczywisty, gdyby nie to, że jest od realu o wiele ciekawszy! I nie dość, że zapewnia przygody, którym towarzyszą niepowtarzalne emocje, to jeszcze daje się w nim nieźle zarobić. Barliona to nie tylko relaks i rozrywka na najwyższym poziomie; to również całkiem znośna kasa. Warunek jest prosty: wylevelowana postać przyzwoitej klasy, należąca do prężnego klanu. A, jeszcze jedno: wszystko to cię nie dotyczy, jeżeli jesteś więźniem. Tak, ktoś wpadł na pomysł, że zamykanie ludzi w kapsułach graczy to idealny sposób na odciążenie więzień. A każdy odsiadujący wyrok w Barlionie zamiast czerpać przyjemność z gry i jeszcze na tym zarabiać, musi wykonywać niewolniczą pracę i walczyć o przetrwanie. Tak jak skazany na osiem lat pozbawienia wolności Dmitrij Machan, w Barlionie – Szaman. „Zamek widmo” to już czwarta odsłona jego niesamowitych przygód. Czymże jest klan bez własnego zamku? No właśnie! To dlatego głównym celem każdego przywódcy jest pozyskanie bazy operacyjnej nie do zdobycia. Machan, Szaman Najwyższy, stojący na czele Legend Barliony, przyjmuje propozycję Imperatora – ma unicestwić armię Upiorów zamieszkującą Altamedę, zamek widmo. Pozornie zwyczajna misja daje początek tak niespodziewanej lawinie wydarzeń, że Szaman może zaufać już tylko swojej intuicji i zdać się na instynkt. Ten, na kogo polują trzy najlepsze klany kontynentu, naprawdę nie jest w stanie zrobić nic więcej…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok 2019. Nastąpiło nieuniknione, ale czy ktokolwiek mógł przypuszczać, że apokalipsa przybierze właśnie taki kształt? Michał Sander był lekarzem, ale od czterech lat żyje samotnie w Bieszczadach. Jego domem jest własnoręcznie zbudowana chata, a jedynym towarzyszem i przyjacielem biały wilk. W czasie polowania słyszy wstrząsający krzyk dziewczyny. Wiedziony ludzkim odruchem rzuca się na pomoc wpadając w sam środek przerażającego i mrocznego obrzędu. Tym samy krzyżuje jednak plany bojówce walczącej z niemartwymi... W tym czasie w Forcie Wilno detektyw Wiktor Strachowski prowadzi śledztwo w sprawie podwójnego zabójstwa. Jedną z ofiar jest mężczyzna z dziurą w głowie, drugą - żywy trup bez śladów jakiegokolwiek urazu mózgu... Co czeka naszą cywilizację? Czy uda się ocalić człowieczeństwo jakie znamy? Czy przetrwamy? Mikołaj Marcela czerpie z klasyki gatunku (Resident Evil, World War Z) przenosząc co najlepsze na nasz słowiański grunt. Inteligentna i mroczna opowieść, która sprawia, że czytelnik co rusz nasłuchuje policyjnych syren i krzyków przerażonego tłumu w oczekiwaniu apokalipsy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Haruki Murakami postanowił zmierzyć się z gatunkiem science-fiction. Narrator i zarazem główny bohater książki jest ostatnią żyjącą ofiarą eksperymentu, który polegał na wszczepieniu do ludzkiego mózgu elektrody rozszyfrowującej zakodowane tajne informacje. Eksperyment spowodował, że bohater posiada jak gdyby dwie świadomości. Powieść została skonstruowana tak, by pokazać dwa równoległe światy, w których żyje narrator: rozdziały, których akcja rozgrywa się w różnych miejscach, napisane różnymi stylami, przedstawiają na zmianę przeżycia obydwu "ja" postaci. Na początku, kiedy nie jeszcze nie wiemy dokładnie, o co chodzi, wydaje się, że historia ma po prostu dwóch bohaterów, z jakichś powodów opisanych w jednej książce. Dopiero później pojawiają się elementy, wspólne obu opowieściom, dowodzące związku między nimi. Takim elementem są na przykład nieziemskie wizje płaczących, jarzących się czaszek jednorożców - magiczne motywy są dla twórczości Murakami bardzo charakterystyczne. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ps (1 egz.)
Książka
W koszyku
Napór / Marcin Podlewski. - Lublin : Fabryka Słów, 2016. - 763, [5] stron : ilustracje ; 20 cm.
(Głębia / Marcin Podlewski ; t. 3)
W cyklu : 1. Skokowiec ; 2. Powrót ; 3. Napór ; 4. Bezkres.
Wypaloną Galaktyką wstrząsa kosmiczny konflikt, jakiego nie widziano od tysięcy lat. Zagrożone są nie tylko systemy gwiezdne, ale i całe galaktyczne Ramiona. Wojna Naporu wchodzi w decydującą fazę. Linia frontu przesuwa się w głąb Systemów Wewnętrznych. Zniewoleni przez potężnego wroga sprzed wieków, są zaledwie pionkami na galaktycznej szachownicy. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. SF (1 egz.)
Książka
W koszyku
Napór / Marcin Podlewski. - Lublin : Fabryka Słów, 2017. - 763, [5] stron : ilustracje ; 20 cm.
(Głębia / Marcin Podlewski ; t. 3)
W cyklu : 1. Skokowiec ; 2. Powrót ; 3. Napór ; 4. Bezkres.
Wypaloną Galaktyką wstrząsa kosmiczny konflikt, jakiego nie widziano od tysięcy lat. Zagrożone są nie tylko systemy gwiezdne, ale i całe galaktyczne Ramiona. Wojna Naporu wchodzi w decydującą fazę. Linia frontu przesuwa się w głąb Systemów Wewnętrznych. Zniewoleni przez potężnego wroga sprzed wieków, są zaledwie pionkami na galaktycznej szachownicy. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. SF (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej