Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(23)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(23)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(4)
Placówka
Planeta 11
(6)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(2)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(5)
Filia nr 6
(7)
Filia nr 9
(3)
Filia nr 10
(3)
Filia nr 12
(3)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 15
(2)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(4)
Autor
Kaja Barbara
(2)
Adamkiewicz Małgorzata
(1)
Banaszkiewicz Magdalena
(1)
Ben-Ze'ev Aharon
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Clough Peter (1949- )
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Hamer Hanna
(1)
Jachimska Małgorzata
(1)
Janda Louis
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kaduson Heidi
(1)
Kampert Wiesława
(1)
Kromer Oktawia
(1)
Lewicka Maria
(1)
Ludwiczak Bolesław
(1)
Miller Katarzyna (psycholog)
(1)
Pabijańska Monika
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pryor Karen (1932- )
(1)
Ribner Neil G
(1)
Schaefer Charles
(1)
Seligman Daniel
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Strycharczyk Doug
(1)
Stutz Elinor
(1)
Stąpor Ewa
(1)
Takane Yoshio
(1)
Tokarz Marek
(1)
Tybur Marek
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Wieczorek Stanisław (psycholog)
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Wolańska Ewa
(1)
Wysocka Ewa (pedagog)
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Zdziemborska Anna
(1)
jr. Ludy T. Benajmin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia stosowana
(11)
Relacje międzyludzkie
(7)
Psychologia
(3)
Diagnoza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Młodzież
(2)
Socjotechnika
(2)
Testy
(2)
Antropometria
(1)
Coaching
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Ergonomia
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Handel
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internet
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kwestionariusz MTQ48
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Miłość
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Polityka
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samotność
(1)
Seksuologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Statystyka
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Tolerancja
(1)
Uczucia
(1)
Usługi prozdrowotne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze 2020 rok. - Sopot : GWP, 2021. - 279 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.
Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/Autyzm (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Narodziny naukowej psychologii to fascynująca opowieść. Zaczyna się od przednaukowych koncepcji funkcjonowania psychicznego człowieka: frenologii, mesmeryzmu, spirytualizmu i leczenia mentalnego. W toku wyłaniania się i rozwoju psychologii jako dyscypliny naukowej te zdroworozsądkowe i potoczne koncepcje nie przetrwały naukowej weryfikacji. Filozofia umysłu została stopniowo zastąpiona akademicką psychologią, która zatoczyła pełne koło od eksperymentalnych badań świadomości (strukturalizm i funkcjonalizm), przez eksperymentalne badania nad zachowaniem (behawioryzm), do eksperymentalnych badań nad zachowaniem i procesami umysłowymi (behawioryzm i psychologia poznawcza). Ludy T. Benjamin porywająco opisuje kształtowanie się nowych koncepcji psychologicznych, spory, które towarzyszyły temu procesowi oraz śledzi wymianę intelektualną między psychologami europejskimi i amerykańskimi. Pokazuje narodziny głównych szkół psychologicznych i początki stosowania psychologicznej wiedzy w rozwiązywaniu palących społecznych problemów. Śledzi także kształtowanie się zawodu psychologa. Historia współczesnej psychologii to nowe, uzupełnione wydanie pozycji znanej polskim Czytelnikom. Książka została pomyślana jako alternatywa dla typowo encyklopedycznych podręczników historii psychologii. Mam nadzieję, że moja książka przedstawia historię psychologii w sposób zarówno akademicki, jak i kształcący oraz że zgodnie z najlepszymi tradycjami dobrej historii będzie interesująca dla czytelnika. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej