Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(2)
Placówka
Planeta 11
(11)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(3)
Filia nr 5
(5)
Filia nr 6
(3)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(4)
Filia nr 13
(4)
Filia nr 15
(2)
Filia nr 18
(2)
Autor
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Hauser Uli (1962- )
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białecka Barbara (tłumacz)
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Divine Mark
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Faber Marta
(1)
Gardner Howard
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Hankała Andrzej
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horzowska Monika
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Karpiński Maciej (1950- )
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Levine Melvin D
(1)
Lewandowska Marta
(1)
Markova Dawna
(1)
Modrzejweska-Świgulska Monika
(1)
Morison Murray
(1)
Neill Alexander Sutherland (1883-1973)
(1)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Powell Anne
(1)
Rimm Sylvia B. (1935- )
(1)
Rogers Carl R
(1)
Rosiak Agnieszka
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Szafrańska Anna
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Nauczanie
(6)
Psychologia nauczania
(6)
Metody nauczania
(5)
Uczenie się
(5)
Zdolności
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Dzieci
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Autyzm
(1)
COVID-19
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Egzaminy
(1)
Emoji
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Motywacja
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Navy SEALs
(1)
Neill, Alexander Sutherland (1883-1973)
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rysunek
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Summerhill School (Leiston)
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wychowanie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Ćwiczenia siłowe
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Rozwój osobisty
(2)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Trudno dziś jednoznacznie stwierdzić, jaki potencjał nosiliśmy w sobie w dzieciństwie, o czym marzyliśmy najbardziej, do czego potrafiliśmy się zapalić, co nas napędzało i w czym byliśmy szczególnie uzdolnieni. Kto z nas zadaje sobie czasem pytanie, które z jego talentów nie miały okazji się rozwinąć? A czy mamy świadomość tego, jakie zdolności drzemią w naszych dzieciach? Co robią naprawdę dobrze, a czego nie potrafią? Nauka powinna sprawiać taką radość, żeby myśl o zbliżających się feriach napawała dzieci smutkiem. Dzieciństwo powinno być tak piękne, żeby przez całe życie każde wspomnienie o nim dodawało nam sił. Książka „Wszystkie dzieci są zdolne” wyjaśnia, dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja „różnicowania talentów” ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Musimy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Trudno dziś jednoznacznie stwierdzić, jaki potencjał nosiliśmy w sobie w dzieciństwie, o czym marzyliśmy najbardziej, do czego potrafiliśmy się zapalić, co nas napędzało i w czym byliśmy szczególnie uzdolnieni. Kto z nas zadaje sobie czasem pytanie, które z jego talentów nie miały okazji się rozwinąć? A czy mamy świadomość tego, jakie zdolności drzemią w naszych dzieciach? Co robią naprawdę dobrze, a czego nie potrafią? Nauka powinna sprawiać taką radość, żeby myśl o zbliżających się feriach napawała dzieci smutkiem. Dzieciństwo powinno być tak piękne, żeby przez całe życie każde wspomnienie o nim dodawało nam sił. Książka „Wszystkie dzieci są zdolne” wyjaśnia, dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja „różnicowania talentów” ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Musimy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.[http://www.impulsoficyna.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niekonwencjonalny trening siły i charakteru!
SEALFIT został opracowany przez komandora porucznika Navy SEAL Marka Divine’a w celu wydobywania z adeptów drzemiącego w nich potencjału poprzez mocny trening fizyczny, hartowanie umysłu i sprawdzone techniki relaksacyjne. Poznaj filozofię Navy SEAL oraz tajniki treningu, które pozwolą Ci rozwinąć: siłę, wytrzymałość, gibkość, dyscyplinę, determinację, chęć samodoskonalenia się, odwagę i umiejętności przywódcze.
SEALFIT. W osiem tygodni do sprawności Komando Fok to przemyślany program treningowy oparty na szkoleniu jednostek specjalnych Navy SEAL. Wszystkie ćwiczenia zostały dokładnie opisane i zilustrowane, a ich poprawne wykonanie można zobaczyć na filmach szkoleniowych na stronie internetowej www.sealfit.com. Nie potrzebujesz do tego kosztownych urządzeń, a codzienny trening szybko stanie się przyjemnością. SEALFIT to również filozofia i sposób życia. Każdy z obszarów życia wojownika oraz każdą z cech przynależnych komandosom poparto nierzadko wstrząsającymi przykładami ze służby wojskowej Marka Divine’a. Mark Divine nie skupia się tylko i wyłącznie na treningu fizycznym, ale sporo miejsca poświęca również umacnianiu umysłu. Każdy wojownik poza wysoką sprawnością, nieprzeciętną siłą i wytrzymałością musi charakteryzować się również niezachwianą psychiką. Dzięki metodzie treningowej SEALFIT osiągniesz całkowitą równowagę organizmu.
Zaufaj sprawdzonym metodom treningowym zaprezentowanym przez komandora porucznika Marka Divine’a. Zyskaj fizyczną i psychiczną siłę! Przestań być przeciętny. Bądź SEALFIT. [labotiga.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Survival (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Metodologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika-gry i zabawy, Pedagogika- gry i zabawy/mag. (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obserwując, jak często dzieci nie wykorzystują swoich zdolności i poprzestają na przeciętnych wynikach, autorka wyodrębniła grupę czynników sprzyjających takiej postawie i opracowała sposoby, które pomogą ją zmienić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/Autyzm (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała na bazie doświadczenia matki i wiedzy psychologa. Jej adresatami są rodzice i nauczyciele. Rodzice, którzy nie mogą się zdecydować, czy posłać sześciolatka do szkoły, przeczytają o typowych problemach przeciętnego pierwszaka-sześciolatka i dowiedzą się, z czego one wynikają. Nauczyciele znajdą tutaj krótką charakterystykę sześciolatka, a także praktyczne wskazówki, jak z nim postępować. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Szkoła (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316, [2] strony ; 23 cm.
(Engram)
Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera. Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła Summerhill - pionierska szkoła w Leiston w hrabstwie Suffolk, (Wielka Brytania) założona 1921 przez A. S. Neilla, który oparł się na poglądach amerykańskiego pedagoga Homera Lane (1875-1925). Cechą charakterystyczną szkoły jest brak przymusu uczenia się i uczęszczania na lekcje; instytucja opiera się na samorządności uczniów i nauczycieli. Szkoła jest neutralna światopoglądowo i areligijna. Obecnie naukę pobiera 90 dzieci i młodzieży różnych narodowości w wieku od 5 do 17 lat. Po śmierci A.S. Neilla w roku 1973 kierownictwo szkoły objęła jego żona Ena, po niej kierownictwo szkoły przejęła w roku 1985 jego córka, Zoë Neill Readhead. Szkoła Summerhill stała się inspiracją dla setek szkół i organizacji na całym świecie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka : t. 17)
Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej