Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(50)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Proza
(8)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(55)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(7)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(32)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 6
(9)
Filia nr 9
(4)
Filia nr 12
(4)
Filia nr 13
(3)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Najlepszy Eugeniusz
(3)
Nowakowski Marcin Konstanty
(3)
Grzywacz Jacek
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Unterschuetz Alicja
(2)
Wach Krzysztof (1976- )
(2)
Zuboff Shoshana (1951- )
(2)
Alińska Agnieszka
(1)
Balak-Hryńkiewicz Magdalena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bielawska Aurelia (1951- )
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Blas Javier
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Cieślik Donata
(1)
Cornelisse Paulien (1976- )
(1)
Dalrymple William (1965- )
(1)
Daszkiewicz Nelly (1968- )
(1)
Dorożyńska Agnieszka
(1)
Farchy Jack
(1)
Fawkes Sara
(1)
Fisher Max
(1)
Fornalska-Skurczyńska Anna
(1)
Galloway Scott
(1)
Getner Jacek
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Grzegorzewski Piotr (1969- )
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Jankowska Barbara (ekonomia)
(1)
Jopek Katarzyna
(1)
Jurkowska Agata
(1)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta
(1)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(1)
Kluzek Marta
(1)
Kosik Rafał (1971- )
(1)
Kowalczuk Halina
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Koćwin Lesław (1941- )
(1)
Kramer Matthias
(1)
Kryński Andrzej
(1)
Kubiak Jolanta
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kwiatkowska Barbara
(1)
Kwieciński Leszek
(1)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Love John F
(1)
Mendyk Małgorzata
(1)
Morgan Richard K. (1965- )
(1)
Murdoch Anna
(1)
Nowakowski Maurycy (1982- )
(1)
Obłucki Krzysztof
(1)
Orłowska Renata (nauki ekonomiczne)
(1)
Pawelec Marek (tłumacz)
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Popczyk Wojciech
(1)
Ratajczak Dawid (1984- )
(1)
Regner Marek
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Rynarzewski Tomasz
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Urbaniec Maria
(1)
Walecka Sylwia
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Wardyńska Marta (1983- )
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Wiśniewska Dorota
(1)
Wróblewski Marek
(1)
Yip George S
(1)
Zawiślińska Izabela
(1)
Zorska Anna (1947- )
(1)
Świerzewski Olgierd
(1)
Żołądkiewicz Krystyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(13)
18+
(1)
Menedżerowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(27)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(13)
Przedsiębiorstwo
(9)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(8)
Finanse międzynarodowe
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Handel międzynarodowy
(4)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(4)
Zarządzanie
(4)
Globalizacja
(3)
Google LLC
(3)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Deanonimizacja
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gromadzenie informacji
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Kobieta
(2)
Konkurencyjność
(2)
Menedżerowie
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Rynek pracy
(2)
Unia Europejska
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Amazon.com
(1)
Apple Inc
(1)
Banki
(1)
Bary (lokale gastronomiczne)
(1)
Controlling
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cyberpunk
(1)
Demokracja
(1)
Dezinformacja
(1)
East India Company
(1)
Eksport
(1)
Facebook
(1)
Fast food
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Google
(1)
Holdingi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Innowacje
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Internet
(1)
Kapitalizm
(1)
Kariera
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Kolonializm
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Korupcja
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
McDonald's Corporation
(1)
Media społecznościowe
(1)
Megamiasta
(1)
Metale
(1)
Monopole
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Outsourcing
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Policja
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo antymonopolowe
(1)
Prawo ochrony środowiska międzynarodowe
(1)
Prawo żywnościowe
(1)
Produktywność (ekonomia)
(1)
Przedsiębiorstwo globalne
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
Przestępcy
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Relacja romantyczna
(1)
Ropa naftowa
(1)
Rozbój
(1)
Rozliczenia międzynarodowe
(1)
Rozliczenia pieniężne
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Single (socjologia)
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Start-up
(1)
Szantaż (prawo)
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Szpiegostwo
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Tajemnica
(1)
Traderzy
(1)
Transport taksówkowy
(1)
Uber (firma)
(1)
Wielcy Mogołowie (dynastia)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(2)
Afryka
(1)
Ameryka
(1)
Azja
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Bliski Wschód
(1)
Indie
(1)
Indie Brytyjskie (1858-1947)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Region Pacyfiku
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tatry (góry)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(8)
Powieść
(5)
Reportaż
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Powieść obyczajowa
(2)
Thriller
(2)
Dystopia
(1)
Komedia
(1)
Kryminał
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Science fiction
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Zarządzanie i marketing
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Anarchia : niepowstrzymany rozkwit Brytyjskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej / William Dalrymple ; przełożył Krzysztof Obłucki. - Warszawa : Noir sur Blanc, 2022. - 677, [3] strony, [48] stron tablic : faksymilia, ilustracje, portrety ; 25 cm
Wiek władzy, chciwości i okrucieństwa. Historia panowania prawdziwej królowej Brytyjskiego Imperium – Kompanii Wschodnioindyjskiej "Anarchia" relacjonuje jeden z najbardziej niezwykłych epizodów w światowej historii – to opowieść o tym jak potężne Imperium Mogołów, kontrolujące światowy handel i mające do dyspozycji niemal niewyczerpane zasoby, rozpadło się, ustępując miejsca pierwszej prawdziwie międzynarodowej korporacji: z siedzibą oddaloną tysiące kilometrów od subkontynentu, którym niepodzielnie rządziła, odpowiadającej przed udziałowcami, którzy nigdy w życiu nie byli w Indiach i mieli niewielkie pojęcie o miejscu, które stało się źródłem ich bogactwa. Dalrymple, korzystając z niedostępnych wcześniej źródeł, kreśli fascynujący obraz powstania Kompanii Wschodnioindyjskiej, globalnej organizacji, która przetarła szlak ekonomicznym gigantom kształtującym współczesny świat. I która, jak wielu jej następców, realizowała swoje interesy z bezwzględną konsekwencją, odciskając okrutne piętno na losach milionów. “Doskonała… barwna i bogata w detale historia… Być może największą wartością tej niepokojąco przyjemnej w lekturze książki są nie tyle pytania, na które odpowiada, ale raczej te, które każe nam sobie zadać – jaka jest rola światowych korporacji, zarówno kiedyś jak i dzisiaj? W jaki sposób wpływają one na rzeczywistość wokół nas? Książka Dalrymple’a jest warta przeczytania przez każdego z nas. “The New York Times Book Review” „Jak pokazuje Dalrymple w swojej brawurowej i pasjonującej historii, Kompania Wschodnioindyjska była najbardziej zaawansowaną kapitalistyczną organizacją na świecie…. Autor nie szczędzi nam ani jednego ciosu miecza, ani jednego oszustwa, ani jednego bitewnego zgiełku. Jako narrator nieznanych historii o brytyjskich Indiach nie ma sobie równych. „Anarchia” to nie tylko wciągająca opowieść o zbrodniach i spiskach, niewyobrażalnym bogactwie i nieznośnym głodzie. To zarazem odczarowanie mitu zrodzone z niezaspokojonej potrzeby oddania ofiarom dziejowej sprawiedliwości.” „The Wall Street Journal” [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(4/9) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(4/9) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie. Prawie każdy uważa, że wie, jak osiągnęły taką pozycję. Prawie każdy się myli. Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Imperium Big Maca : dzieje korporacji McDonald's / John F. Love ; przekład Katarzyna Jopek. - Warszawa : Fijorr Publishing, 2018. - 441 stron, [16] stron tablic : ilustracje ; 23 cm.
460 stron praktyki biznesowej. Nauka przedsiębiorczości poprzez przyglądanie się działaniom słynnego Raya Kroca, który od podstaw stworzył jedną z największych firm świata. Czyta się, jak powieść przygodową! `O czym mówi `Imperium Big Maca`? John F. Love opisuje budowę słynnej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej marki. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju. Fascynująca historia korporacji McDonalds to praktyczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu - biznesu`.[gandalf].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Stworzyliśmy machinę do wywoływania oburzenia, zachęcającą do propagowania bulwersujących treści. [...] Zwyczajni ludzie zaczęli się czuć jak żołnierze cyfrowej armii walczący o wspólną sprawę” – zauważyła Renée DiResta, research manager w Stanford Internet Observatory. Przejście od słów do czynów było tylko kwestią czasu. Mjanma – wzrost ekstremistycznych nastrojów prowadzący do jednego z największych ludobójstw od czasów drugiej wojny światowej i rzezi ludności Rohingja. Sri Lanka – rozruchy na tle religijnym. USA – chaos informacyjny zakończony najbardziej kontrowersyjnymi wyborami prezydenckimi w historii Stanów Zjednoczonych. Genezy wszystkich tych wydarzeń możemy szukać w feedzie mediów społecznościowych. Max Fisher w ramach kilkuletniego dziennikarskiego śledztwa badał aktualności wyświetlane na naszych tablicach oraz to, jak w sieci pogłębiają się podziały i jak zadomawiają się w niej nienawiść i dezinformacja. W swojej książce razem z „uciekinierami” z Doliny Krzemowej szuka źródeł tych zjawisk. Analizuje również społeczne i psychologiczne aspekty naszego funkcjonowania w internecie, krytycznie przyglądając się sterującym nimi algorytmom nastawionym na pochłanianie naszego czasu. Patrzy na ręce gigantów Big Techu: Marka Zuckerberga, Andrew Boswortha, Yishana Wonga, Erica Schmidta, Susan Wojcicki czy Jacka Dorseya, którzy pod przykrywką szerzenia wolności słowa zwiększają polaryzację, a z powstałej dezinformacji czerpią wielomilionowe zyski. Media społecznościowe, które miały służyć integracji i utrzymywaniu kontaktu, na naszych oczach stają się narzędziami szerzenia rasizmu, mizoginizmu czy hejtu. Chaos obecny w przestrzeni wirtualnej rozprzestrzenia się na ulice. Kto ponosi za niego odpowiedzialność? I co ważniejsze: kto tak naprawdę poniesie jego konsekwencje? [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
(Dissertationes Laudatissimae Universitas Gedanensis)
Działalność eksportowa przedsiębiorstw jest przedmiotem licznych analiz, zarówno na gruncie teoretycznym, jak i empirycznym. Wobec wciąż rosnącej konkurencji na rynku światowym, wskazuje się na potrzebę prowadzenia przemyślanej polityki gospodarczej i podejmowania działań zmierzających do trwałego zwiększenia eksportu i tym samym pobudzenia wzrostu gospodarczego. Dlatego tak ważne jest rozpoznanie czynników (determinant) mających wpływ na decyzje przedsiębiorstw o podjęciu działalności eksportowej. Znajomość tych determinant daje bowiem możliwość długofalowego i skutecznego kreowania polityki gospodarczej. Celem głównym publikacji jest identyfikacja i wielowymiarowa analiza determinant działalności eksportowej firm z perspektywy „nowych nowych” teorii handlu międzynarodowego. Determinanty eksportu analizowane są na dwóch płaszczyznach. Pierwsza skupia się na wpływie poszczególnych czynników na liczbę firm eksportujących, czyli de facto na skłonności firm do podjęcia działalności eksportowej (ekstensywna marża eksportu). Druga płaszczyzna pozwala na identyfikację determinant wartości eksportu w przeliczeniu na firmę, czyli intensywności eksportu (intensywna marża eksportu). Podjęto próbę poszerzenia katalogu determinant działalności eksportowej o szczegółowe zmienne charakteryzujące położenie firmy w przestrzeni. Mowa zarówno o cechach opisujących poszczególne lokalizacje goszczące, jak też o dostępności czasowej firm w odniesieniu do określonych punktów w przestrzeni – elementów infrastruktury. Koncepcja lokalizacji jest obecna w teorii handlu międzynarodowego, jednak w analizie determinant działalności eksportowej na poziomie firmy, znaczenie lokalizacji traktowane jest bardzo ogólnie. Podobnie jak w badaniach związku między zjawiskiem aglomeracji i eksportem, charakterystyka regionu goszczącego często jest pomijana. Rozważania nad determinantami działalności eksportowej firm skłaniają do wniosku, że przede wszystkim cechy opisujące firmę mają wpływ na intensywną oraz ekstensywną marżę eksportu. Ponadto lokalizacja firm, a szczególnie dostępność czasowa w odniesieniu do infrastruktury, jest ciekawym i obiecującym kierunkiem badań z obszaru międzynarodowej wymiany handlowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziesięć lat spędzonych w różnych zakładach pracy najemnej nauczyło go jednego: zakład pracy nie jest miejscem, w którym chcesz się znajdować. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna od naiwnych wizji studenta socjologii, w których praca jawiła się jako celowa i rozumna działalność człowieka. Nic bardziej mylnego. W miejscach, w których się znajdował, widział tylko władzę, taśmową powtarzalność zadań, bezsens wąskiej specjalizacji, eksploatację i – przede wszystkim – różne formy rozkwitającego kretynizmu, który miał dostarczać znaczenia pozbawionym znaczenia czynnościom. Autor popularnego fanpage’a publikujący pod pseudonimem Wiesławiec Deluxe przeszedł przez wszystkie kręgi piekła: od sprzedaży na stoisku z okularami przeciwsłonecznymi, przez prowadzenie wykładów na katolickiej uczelni, pracę handlowca w fabryce zakrętek, aż po różne stanowiska w strukturach korporacji z zachodnim kapitałem... [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów. Dowiedz się, co się dzieje za kulisami jednej z najbardziej konkurencyjnych firm transportowych na świecie, zanim wygodnie umościsz się na kanapie tylnego siedzenia i wdasz w pogawędkę z kierowcą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 82-92
Książka
W koszyku
Na początku lat 90. XX wieku w Unii Europejskiej zintensyfi kowano działania na rzecz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wówczas też po raz pierwszy podjęto próby skoordynowania prac, które miały na celu poprawę sytuacji ekonomicznej najmniejszych firm. W dość szybkim czasie rozwiązano wiele istotnych kwestii prawnych, takich jak m.in. przepisy regulujące systemy podatkowe, a także opracowano formy wsparcia sektora MSP, w głównej mierze w zakresie inwestycji - w tym zagranicznych oraz eksportu. W 1994 r. opracowany został w UE "Zintegrowany Program na rzecz MSP". Był to wyraz podejścia łączącego inicjatywy, które rozwijano na szczeblach wspólnotowych, regionalnych a także krajowych. Małe przedsiębiorstwa odgrywają bardzo ważną rolę w gospodarkach państw na całym świecie. Stanowią one około 99% z ponad 18 mln fi rm w Unii oraz 17 mln w Stanach Zjednoczonych. Podobne wskaźniki osiąga obecnie sektor MSP w Polsce. Efektem transformacji systemowej i gospodarczej w latach 90. XX w. w Polsce był bardzo dynamiczny rozwój przedsiębiorczości, mający swoje odbicie w powstaniu znaczącej liczby małych i średnich fi rm. Spowodowało to m.in. wzrost zatrudnienia w tym sektorze i było ważnym czynnikiem ograniczającym bezrobocie w kraju. MSP stanowią 99,8% ogólnej liczby przedsiębiorstw w Polsce i pełnią ważną funkcję w gospodarce, wpływając na takie kwestie, jak wzrost gospodarczy czy wielkość bezrobocia. W relatywnie krótkim czasie następował proces ich dostosowań do zmieniających się z roku na rok warunków. Małe i średnie przedsiębiorstwa są stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Podstawowym celem podjętych badań jest próba odpowiedzi na pytanie, jaką rolęodgrywa fi nansowanie przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem środków z funduszy strukturalnych, w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i w procesie zwiększania ich aktywności i konkurencyjności. Będąc członkiem UE, Polska powinna wypełniać m.in. cele Strategii Lizbońskiej, których realizacja powinna przyczynić się do tego, że gospodarka europejska stanie się najbardziej konkurencyjną gospodarką na świecie. Jednym z obszarów, wskazanych w tym dokumencie, jest właśnie sektor MSP. Cel niniejszej pracy został zrealizowany przez podjęcie badań w najważniejszych - zdaniem autorów - obszarach, zaś jej struktura została podporządkowana zakresowi przedmiotowemu analizy. [poczytaj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Pierwsza szczegółowa analiza nowego porządku ekonomicznego, narzuconego przez cyfrową rewolucję, jedna z najważniejszych książek xxi wieku o gospodarce i społeczeństwie. Gra toczy się o wysoką stawkę. Dążenia potężnych korporacji do przewidywania i kontrolowania naszych zachowań są prawdziwym wyzwaniem dla ludzkości. Pasożytnicza logika ekonomiczna, w której wytwarzanie towarów i usług jest podporządkowane globalnej architekturze modyfikacji behawioralnych, może zmienić ludzką naturę w XXI wieku tak samo, jak przemysłowy kapitalizm zniekształcił naturalne środowisko w XIX i XX wieku. Autorka pokazuje, jak patronująca tym procesom Dolina Krzemowa wpływa na każdy sektor światowej gospodarki; jak prognozy naszych zachowań są kupowane i sprzedawane na rynkach prognoz behawioralnych, a bogactwo, wiedza i władza koncentrują się w jednym miejscu na niespotykaną dotąd skalę. Wskazuje, że prawdziwe zagrożenie dla naszego społeczeństwa płynie już nie ze strony totalitarnych państw, lecz ze strony globalnych korporacji, powszechnie inwigilujących nasze zachowania i kuszących obietnicami maksymalnego zysku kosztem demokracji, wolności i – ostatecznie – naszej przyszłości. „Każdy powinien przeczytać tę książkę w ramach własnej cyfrowej samoobrony. Shoshana Zuboff w przejrzysty sposób pokazuje w niej, jak jesteśmy wykorzystywani do gromadzenia danych i jak radykalnie ten proces wpływa na nasze umysły. Straciliśmy już dużo czasu, ale ta obowiązkowa lektura wskazuje, że jeszcze jest szansa na wyzwolenie”. Naomi Klein „Najnowszą książkę Shoshany Zuboff można nazwać przełomową, niepokojącą i edukującą. Kiedy my po omacku staramy się określić kształt nowej epoki, »Wiek kapitalizmu inwigilacji« rzuca światło na to, jak cyfrowa rewolucja zmienia gospodarkę, politykę, społeczeństwo i wreszcie nasze życie”. John Thornhill, „Financial Times” „»Wiek kapitalizmu inwigilacji« jest genialną i bardzo ważną książką. Shoshana Zuboff przedstawia najbardziej niebezpieczne oblicze kapitalizmu, którym jest kapitalizm inwigilacji — nowy porządek ekonomiczny, oparty na skrajnej koncentracji wiedzy i władzy. Jej obszerna analiza pokazuje, jak bezprecedensowe wyzwania stawia ten nieuczciwy rodzaj kapitalizmu dla naszej prywatnej wolności, społecznej solidarności i demokracji. Książka Zuboff pozwala nam zrozumieć te zagrożenia i skutecznie z nimi walczyć”. Robert B. Reich [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM/inne (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełomowa analiza nowego porządku ekonomicznego, narzuconego przez cyfrową rewolucję, i jedna z najważniejszych książek XXI wieku o gospodarce i społeczeństwie. Gra toczy się o wysoką stawkę. Dążenia potężnych korporacji do przewidywania i kontrolowania naszych zachowań są prawdziwym wyzwaniem dla ludzkości. Pasożytnicza logika ekonomiczna, w której wytwarzanie towarów i usług jest podporządkowane globalnej architekturze modyfikacji behawioralnych, może zmienić ludzką naturę w XXI wieku tak samo, jak przemysłowy kapitalizm zniekształcił naturalne środowisko w XIX i XX wieku. Autorka pokazuje, jak patronująca tym procesom Dolina Krzemowa wpływa na każdy sektor światowej gospodarki; jak prognozy naszych zachowań są kupowane i sprzedawane na rynkach prognoz behawioralnych, a bogactwo, wiedza i władza koncentrują się w jednym miejscu na niespotykaną dotąd skalę. Wskazuje, że prawdziwe zagrożenie dla naszego społeczeństwa płynie już nie ze strony totalitarnych państw, lecz ze strony globalnych korporacji, powszechnie inwigilujących nasze zachowania i kuszących obietnicami maksymalnego zysku kosztem demokracji, wolności i – ostatecznie – naszej przyszłości.[nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ekonomia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kim są traderzy - ludzie, którzy handlują zasobami naszej planety? Ta książka rzuca światło na ich zuchwałe, ale zwykle utajone działania i pokazuje opinii publicznej zdumiewającą skalę ich wpływów. Przedstawia szare eminencje światowego handlu ropą naftową, metalami i zbożem. Opisuje historie prawdziwych - wilków z Wall Street, ale też wizjonerów, którzy dzięki swoim zdolnościom oraz sprytowi zostali - władcami świata. I stworzyli nowy model globalnego handlu. Maxowi Richowi za oszustwa podatkowe dokonane podczas handlu ropą naftową groziło 300 lat więzienia (według amerykańskiego prawa). Oscar Wyatt wykorzystał swoje osobiste kontakty z Saddamem Husajnem, by ten uwolnił amerykańskich zakładników przetrzymywanych w Teheranie. Dzięki spekulacjom zbożem podczas Arabskiej Wiosny zyski firmy Cargill w ciągu kilku lat wzrosły z pięciuset milionów do czterech miliardów dolarów rocznie? Możliwe, że o nich nie słyszałeś, ale chcesz tego czy nie, na pewno jesteś ich klientem. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Publicystyka (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy ważnego z perspektywy naukowej i aplikacyjnej problemu zachowań przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Problem jest poznawczo ważny, gdyż dominujące przekonanie o lokalnej skali działania rzadko jest konfrontowane z rozpoznaniem rzeczywistych strategii przedsiębiorstw rodzinnych . Jest to widoczne zwłaszcza na gruncie polskim. Autor analizuje tendencje w rozwoju współczesnego otoczenia biznesu i konfrontuje je z zachowaniami strategicznymi przedsiębiorstw rodzinnych. Z punktu widzenia aplikacyjnego praca jest formą wspierania przedsiębiorstw rodzinnych w ich wysiłkach funkcjonowania na rynkach zagranicznych - poznanie uwarunkowań tych zachowań pozwoli na zastosowanie skutecznych instrumentów przez właścicieli, instytucje wspierania biznesu, ośrodki akademickie i działania rządu. Tradycyjne spojrzenie na zachowania przedsiębiorstw rodzinnych przez inwestorów i instytucje finansowe stawia je w pozycji „upośledzonej” w stosunku do konkurentów nierodzinnych . Jak wynika z badań zamieszczonych w pracy, są to skojarzenia nie tylko niesprawiedliwe, lecz nieprawdziwe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Polecamy książkę, która jest jak bardzo dobra multiwitamina. Dostarcza kompleksowego wsparcia osobom, które chcą poznać świat finansów i funkcjonować w tym świecie, a zatem jest wsparciem dla szerokiego grona czytelników. Kompleksowość wiąże się z szerokim spektrum poruszanych zagadnień: od finansów osobistych po finanse międzynarodowe, od finansów publicznych po finanse przedsiębiorstw, od prostych instrumentów finansowych, jak czek, po te notowane na giełdach papierów wartościowych. Co ważne, zagadnienia te przedstawiono w świetnie przyswajalnej pigułce. Przyswajalność tej pigułki wynika z formy i języka przekazu. Czytelnik znajdzie tu przejrzyste definicje i liczne przykłady oraz ilustracje. Znajdzie też zadania, które umożliwią mu weryfikację zdobytej wiedzy. Choć podręcznik był tworzony z myślą o młodzieży przygotowującej się do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”, z pewnością będzie też wsparciem dla wielu innych czytelników i poszerzy grono finansomaniaków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej