Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1084)
IBUK Libra
(98)
Forma i typ
Książki
(1070)
Publikacje dydaktyczne
(283)
Publikacje naukowe
(118)
E-booki
(98)
Proza
(74)
Publikacje fachowe
(48)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(22)
Audiobooki
(14)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1099)
wypożyczone
(154)
nieokreślona
(8)
Placówka
Planeta 11
(79)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(907)
Filia nr 2
(16)
Filia nr 4
(16)
Filia nr 5
(41)
Filia nr 6
(46)
Filia nr 9
(41)
Filia nr 10
(4)
Filia nr 12
(36)
Filia nr 13
(34)
Filia nr 15
(12)
Filia nr 16
(14)
Filia nr 18
(14)
Autor
Kozioł Leszek
(18)
Grzywacz Jacek
(11)
Sawicki Kazimierz (1926- )
(9)
Penc Józef (1939- )
(8)
Komosa Andrzej
(7)
Pietraszewski Marian
(7)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Filipiak Beata (1967- )
(6)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(5)
Boček Evžen (1966- )
(5)
Buczkowska Anna
(5)
Chudy Stanisław
(5)
Gorynia Marian (1956- )
(5)
Kokoszczyński Ryszard
(5)
Strużycki Marian (1930- )
(5)
Wach Krzysztof (1976- )
(5)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(4)
Bartkowiak Piotr
(4)
Bera Anna
(4)
Bieryło Marta
(4)
Blaik Piotr (1942- )
(4)
Brigham Eugene F. (1930- )
(4)
Domańska Joanna (1970- )
(4)
Dębski Damian
(4)
Egeman Marian (1940- )
(4)
Frączyk Izabella (1970- )
(4)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(4)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(4)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(4)
Mulak Maciej S
(4)
Potocki Arkadiusz
(4)
Prusak Błażej
(4)
Sierpińska Maria
(4)
Skowronek-Mielczarek Anna
(4)
Sokół Aneta
(4)
Sławińska Maria (1946- )
(4)
Voss Grażyna
(4)
Bajer Janusz
(3)
Bałtowski Maciej (1953- )
(3)
Bednarski Lech (1929-2006)
(3)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(3)
Buszko Andrzej
(3)
Czaja Izabela
(3)
Drajska Edyta
(3)
Dziemianowicz Wojciech (1970- )
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(3)
Flejterski Stanisław (1948- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gajewska Zuzanna
(3)
Gawrycka Małgorzata
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Guzera Krystyna
(3)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(3)
Ickiewicz Janina
(3)
Jaki Andrzej
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Juchniewicz Małgorzata
(3)
Kawczyńska Izabela (1980- )
(3)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(3)
Korol Tomasz
(3)
Kołosowska Bożena. (1956- )
(3)
Kreczmańska-Gigol Katarzyna
(3)
Martyniuk Teresa (1948- )
(3)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(3)
Micherda Bronisław (1945-2016)
(3)
Mierzejewska-Majcherek Janina (1960- )
(3)
Mikołajczyk Bożena (1944- )
(3)
Mruk Henryk
(3)
Najlepszy Eugeniusz
(3)
Nowakowski Marcin Konstanty
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Olzacka Barbara
(3)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(3)
Panfil Marek
(3)
Pawlak Zbigniew
(3)
Pałczyńska-Gościniak Renata
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Pietrzak Tomasz
(3)
Rogoda Bogdan
(3)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Rzychoń Tomasz
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(3)
Skalik Jan
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Sobiecki Roman (1954- )
(3)
Sokołowski Jerzy
(3)
Suszyński Cezary (1953- )
(3)
Szczepankowski Piotr
(3)
Szczypa Piotr
(3)
Szlęzak-Matusewicz Joanna
(3)
Szołtysek Katarzyna
(3)
Tokarski Maciej
(3)
Turyna Jan
(3)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Walczak Marian
(3)
Ładoński Wiesław
(3)
Łuczkiewicz Grzegorz
(3)
Łunarski Jerzy
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(156)
2010 - 2019
(281)
2000 - 2009
(559)
1990 - 1999
(172)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(260)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1181)
Niemcy
(1)
Język
polski
(1172)
angielski
(10)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(274)
Menedżerowie
(23)
Przedsiębiorcy
(15)
Studenci
(7)
Ekonomiści
(5)
14-17 lat
(4)
Księgowi
(4)
Młodzież
(4)
Analitycy ekonomiczni
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Doradcy personalni
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Dzieci
(2)
Pracodawcy
(2)
Pracownicy korporacji
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Główni księgowi
(1)
Inwestorzy
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inżynierowie
(1)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy banków
(1)
Pracownicy przemysłu
(1)
Prezesi
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(39)
Literatura amerykańska
(19)
Literatura angielska
(10)
Literatura czeska
(5)
Literatura australijska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura austriacka
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura holenderska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(643)
Zarządzanie
(138)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(124)
Innowacje
(52)
Rachunkowość
(47)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(45)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(36)
Finanse przedsiębiorstwa
(31)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(31)
Logistyka gospodarcza
(29)
Przedsiębiorstwo handlowe
(28)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(28)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(27)
Marketing
(24)
Zarządzanie strategiczne
(24)
Finanse
(22)
Kadry
(19)
Inwestycje zagraniczne
(18)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(18)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(17)
Zarządzanie jakością
(17)
Przedsiębiorczość (postawa)
(16)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(16)
Przedsiębiorcy
(15)
Przedsiębiorstwo pogrzebowe
(15)
Przedsiębiorstwo prywatne
(15)
Relacje międzyludzkie
(15)
Analiza finansowa
(14)
Motywacja pracy
(14)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(14)
Banki
(13)
Globalizacja
(13)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(13)
Płynność finansowa
(13)
Fundusze strukturalne UE
(12)
Fuzja przedsiębiorstw
(12)
Kobieta
(12)
Podatek
(12)
Przedsiębiorstwo usługowe
(11)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(11)
Regionalizacja gospodarcza
(11)
Jakość produktu
(10)
Konkurencja
(10)
Prawo gospodarcze
(10)
Zarządzanie ryzykiem
(10)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(9)
Koszty
(9)
Praca
(9)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(9)
Rodzina
(9)
Decyzje
(8)
Faktoring
(8)
Finansowanie
(8)
Gospodarka oparta na wiedzy
(8)
Kredyt
(8)
Rodzeństwo
(8)
Rynek kapitałowy
(8)
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Unia Europejska
(8)
Zarządzanie wiedzą
(8)
Śmierć
(8)
Controlling personalny
(7)
Handel
(7)
Handel elektroniczny
(7)
Hotele
(7)
Inwestycje
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Konkurencyjność
(7)
Menedżerowie
(7)
Otoczenie firmy
(7)
Produkcja
(7)
Prywatyzacja
(7)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorstwo budowlane
(7)
Przedsiębiorstwo internetowe
(7)
Ryzyko finansowe
(7)
Tajemnica
(7)
Trudne sytuacje życiowe
(7)
Usługi
(7)
Venture capital
(7)
Controlling
(6)
Handel zagraniczny
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Planowanie strategiczne
(6)
Przedsiębiorstwo komunalne
(6)
Przemysł
(6)
Public relations
(6)
Rynek finansowy
(6)
Rynek pracy
(6)
Sukces
(6)
Transport
(6)
Zabójstwo
(6)
Budżety terenowe
(5)
Certyfikacja zgodności
(5)
Działalność gospodarcza
(5)
Etyka biznesu
(5)
Finanse międzynarodowe
(5)
Finanse publiczne
(5)
Gospodarka materiałowa
(5)
Internet
(5)
Temat: czas
2001-
(116)
1989-
(94)
1901-2000
(31)
2001-0
(28)
1989-2000
(20)
1945-1989
(8)
1801-1900
(5)
1901-1914
(3)
1901-
(2)
1939-1945
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(92)
Stany Zjednoczone (USA)
(14)
Czechy
(5)
Podhale
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(3)
Francja
(3)
Londyn (Wielka Brytania)
(3)
Młynary (woj. warmińsko-mazurskie, pow. elbląski, gm. Młynary)
(3)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(3)
Australia
(2)
Azja
(2)
Berlin (Niemcy)
(2)
Filadelfia (Stany Zjednoczone)
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(2)
Szwecja
(2)
Tajlandia
(2)
Ukraina
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Afryka
(1)
Ameryka
(1)
Augsburg (Niemcy)
(1)
Bieszczady (góry)
(1)
Bliski Wschód
(1)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(1)
Connecticut (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Hamburg (Niemcy)
(1)
Indie
(1)
Indie Brytyjskie (1858-1947)
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Korea Południowa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Pireneje (góry)
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Region Pacyfiku
(1)
Rosja
(1)
Tatry (góry)
(1)
Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych
(1)
Warszawa
(1)
Wenecja (Włochy ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(384)
Poradnik
(90)
Monografia
(55)
Opracowanie
(42)
Powieść obyczajowa
(40)
Powieść
(28)
Materiały pomocnicze
(22)
Praca zbiorowa
(22)
Reportaż
(13)
Kryminał
(12)
Raport z badań
(11)
Romans
(9)
Wydawnictwa popularne
(8)
Materiały konferencyjne
(6)
Satyra
(5)
Thriller
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Publicystyka
(4)
Saga rodzinna
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Instrukcja
(3)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(3)
Biografia
(2)
Powieść biograficzna
(2)
Powieść erotyczna
(2)
Powieść historyczna
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dystopia
(1)
Encyklopedia
(1)
Fantastyka
(1)
Fantasy
(1)
Fotografia polska
(1)
Komedia
(1)
Komiks
(1)
Księgi podatkowe
(1)
Literatura o regionie
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Rachunkowość zarządcza
(1)
Reportaż amerykański
(1)
Romans historyczny
(1)
Science fiction
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik niemiecko-polski
(1)
Słownik polsko-niemiecki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(126)
Zarządzanie i marketing
(92)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(15)
Historia
(9)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Transport i logistyka
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
1182 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jednym z istotnych czynników wpływających na procesy innowacyjne zachodzące w przedsiębiorstwach jest transfer technologii, który może mieć charakter nie tylko krajowy, lecz także międzynarodowy. W publikacji podjęto problematykę krajowego i międzynarodowego transferu technologii na tle innowacji dokonywanych w Polsce i w państwach Unii Europejskiej, zwracając uwagę na rolę jednostek otoczenia biznesu w dyfuzji innowacji w tych krajach. Sformułowano też rekomendacje mające na celu usprawnienie procesu transferu technologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wzrastająca rola sektora usług w gospodarce, oznaczająca występowanie procesów serwicyzacyjnych jako efektu rozwoju cywilizacyjnego, należy do ciągle aktualnych problemów badawczych. Rynek usług oraz wykształcone struktury tego sektora nie są zjawiskiem trwałym, przekształcają się one pod wpływem zmieniających się uwarunkowań oraz tendencji, które nawiązują do nowych wyzwań współczesnego świata. W niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie artykuły autorów, którzy wzięli udział w V Jubileuszowej Konferencji Usługi 2014 zorganizowanej przez Katedrę Podstaw Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W ramach publikacji próbowano nakreślić tendencje rozwoju rynku usług w Polsce na tle ewolucji wiedzy marketingowej. Opracowanie składa się z czterech części. Pierwsza grupa tekstów to podejmowane przez autorów próby rozstrzygnięć problemów o charakterze modelowym opisanych za pomocą kategorii specyficznych dla usług („logika usługowa”, „model tożsamość oferty usługowej”, „marketing doświadczeń”) oraz kwestii dotyczących metod badawczych („test koniunktury”, „dopasowanie modelu do danych empirycznych”). Druga, największa grupa tekstów dotyczy zastosowania w działalności usługowej kategorii istotnych dla marketingu, zarządzania i ekonomii. Zawierają one m.in. takie pojęcia, jak: „marketing wewnętrzny”, „efekt kraju pochodzenia”, „crowdsourcing”, „interesariusze” „procesy logistyczne”, „zachowania klientów”, które zostały zastosowane do opisu i analizy działań przedsiębiorstw usługowych. Trzecia grupa to artykuły poświęcone e-usługom i innowacjom w działaniach usługowych. Czytelnik znajdzie w nich próby poszukiwania i zastosowania nowych kategorii o charakterze interdyscyplinarnym do opisu i analizy współczesnych zjawisk na rynku usług. W czwartej grupie znajdują się teksty dotyczące wybranych usług publicznych analizowanych przy zastosowaniu różnych kategorii zarządczych (np. kategorie zarządzania strategicznego, zarządzania projektami, trendy rozwojowe rynku ) i metod (analiz jakościowych i ilościowych). Wobec ogromnej złożoności sektora usług wiążącej się z wewnętrznymi przekształceniami na tym rynku w Polsce również tematyka publikacji jest bardzo szeroka. Podsumowując jednak przegląd artykułów w tym zbiorze, można stwierdzić, że dominuje w nich stosowanie kategorii ze sfery marketingu i zarządzania do analizy specyficznej dziedziny działalności usługowej, co świadczy w pewnym sensie o tym, że teoria (teorie) usług, wraz z własnymi, specyficznymi kategoriami i modelami, wciąż czeka na odkrycie przez polskich autorów. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zeszyt „Ekonomii XXI Wieku” ma na celu wskazanie wybranych współczesnych trendów zmian sytuacji ekonomicznej w Polsce i jej najbliższym otoczeniu międzynarodowym – Unii Europejskiej. Dotyczy to zarówno skali mikroekonomicznej (funkcjonowania przedsiębiorstw z uwzględnieniem wybranych rynków), jak i mezoekonomcznej (gospodarki żywnościowej w skali kraju). Uwzględniono przy tym zróżnicowane zjawiska i procesy gospodarcze, co zdeterminowało układ tematyczny prezentowanego czasopisma. [..] Prezentowane artykuły wnoszą wkład do badań nad uwarunkowaniami funkcjonowania polskich przedsiębiorstw i wyzwaniami dla dalszego ich rozwoju. Mogą również stanowić głos w dyskusji dotyczącej polityki eksportowej, zaangażowania kapitału zagranicznego w krajowych przedsiębiorstwach oraz relacji szeroko rozumianego biznesu i rozwoju zrównoważonego. Ten ostatni aspekt jest istoty m.in. w kwestii funkcjonowania i rozwoju rynków ubezpieczeń od ekstremalnych zjawisk pogodowych, które nasilają się wraz ze zmianami klimatycznymi. Problemy rozwoju zrównoważonego mają również znaczenie w kontekście wyzwań dla sposobu implementacji działań polityk sektorowych (polityki rolnej) w szeroko rozumianej gospodarce żywnościowej – zarówno na szczeblu Unii Europejskiej, w skali makroekonomicznej (implementacja unijnych rozwiązań przez polskie instytucje), jak i w skali lokalnej (wykorzystanie możliwości rozwoju rynków produktów tradycyjnych, regionalnych i ekologicznych w kreowaniu ekoinnowacji). Karol Kociszewski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Raport z badań przeprowadzonych w latach 2005-2020 na grupie małych gospodarstw rolnych (autorsko zidentyfikowanych jako drobne rolnicze) z centralnej i wschodniej Polski. Opracowanie uwzględnia analizę i ocenę efektywności wykorzystania wsparcia ekonomiczno-organizacyjnego w ramach wspólnej polityki rolnej Unii Europejskiej. Diagnozuje czynniki sprzyjające i ograniczające rozwój drobnych gospodarstw rolniczych na podstawie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród producentów rolnych, sołtysów i pracowników gmin wiejskich. Nakreśla potencjalne kierunki zmian w strukturze drobnych gospodarstwach rolniczych i specyfice działalności agrarnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową stanowi kompendium wiedzy na temat światowego, europejskiego oraz polskiego przemysłu odzieżowego. Jest to oryginalny materiał zawierający analizy oraz zestawienia informacji dotyczące potencjału, historii i oceny firm odzieżowych. Obserwacje poparto doskonale udokumentowanym i umiejętnie zaprezentowanym materiałem badawczym z wykorzystaniem programu SPSS IBM IMAGO PRO. Analiza ukierunkowana jest nie tylko na wyniki ekonomiczno-finansowe poszczególnych firm, ale dotyczy również szeroko rozumianego zarządzania w branży mody. Prezentowane wyniki i treść poszczególnych rozdziałów mieści się w dziedzinie nauk ekonomiczno-społecznych, a zastosowane metody statystyczne pozwalają na uogólnianie wiedzy na populację generalną polskich przedsiębiorstw odzieżowych i ocenę potencjału całej branży. Duży nacisk położony został na aspekty ekonomiczne oraz problematykę jakości wyrobów i usług. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniu spełniania wymagań Unii Europejskiej przez firmy odzieżowe. Przemysł odzieżowy opisany jest w aspektach sytuacji makroekonomicznej, potencjału i zmian związanych z asortymentem oraz wolumenem produkcji, preferencjami zakupowymi klientów firm odzieżowych, działalnością innowacyjną, a także różnymi sposobami podejścia do zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejsza publikacja jest kolejnym zeszytem dziedzinowym poświęconym naukom o finansach. Składa się z dziewiętnastu tekstów ujętych w trzy bloki tematyczne poświęcone kolejno: - finansom publicznym i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych, - pośrednictwu finansowemu i rynkom finansowym, - finansom przedsiębiorstw, rachunkowości i analizie finansowej. Cztery teksty pierwszego bloku tematycznego dotyczą zagadnień podatkowych, konsolidacji finansów publicznych w drodze likwidacji niektórych funduszy celowych (gminnych i powiatowych funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej) oraz wyceny aktywów w jednostkach budżetowych. Drugi blok obejmujący pięć tekstów prezentuje różnorodną tematykę, odnoszącą się do wpływu zróżnicowania modeli ładu korporacyjnego na decyzje inwestorów na rynku kapitałowym, wpływu monotoniczności zmian zysków spółek na ich wycenę giełdową, wykluczeń finansowych, zasad wyceny bankowych rezerw na straty kredytowe oraz wybranych aspektów wyceny instrumentów finansowych. Trzeci najbardziej obszerny, liczący dziesięć tekstów blok zawiera po dwa teksty poświęcone odpowiednio zasobom niematerialnym i wykorzystaniu rachunku kosztów w procesie zarządzania przedsiębiorstwem oraz tekst o pomiarze historycznym i prospektywnym w świetle zasady wiernego obrazu. W bloku tym znajdują się również interesujące opracowania o czynnikach kształtujących zróżnicowanie krajowych modeli rachunkowości, cenie transferowej, nadzorze publicznym nad działalności biegłych rewidentów i firm audytorskich, sprawozdawczości finansowej i roli venture capital w kreowaniu wartości firmy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszym numerze czasopisma Czytelnik może zapoznać się z artykułami o dosyć szerokim przekroju tematycznym. Dotyczą one zarówno problematyki o charakterze makroekonomicznym, takiej jak bezrobocie czy polityka fiskalna, jak i zagadnień szczegółowych, związanych z poziomem wynagrodzeń, wynalazczością, kapitałem niematerialnym. Pierwszy z tekstów, autorstwa M. Maziarza, zawiera krytyczny przegląd najnowszych badań związanych z kwestią cięć budżetowych i prezentuje wyniki analizy literatury kliometrycznej poświęconej problemowi wysokiego długu publicznego, zjawiska obecnie charakterystycznego dla wielu krajów. W kolejnym opracowaniu, zatytułowanym Stopa bezrobocia – mankamenty pomiaru i próba ich eliminacji, D. Głuszczuk i A. Raszkowski podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, jak można zwiększyć wiarygodność statystyk poziomu zatrudnienia. W tym kontekście wskazują przede wszystkim na trudność ujednolicenia definicji osoby bezrobotnej i pracującej oraz wynikające z tego rozbieżności wartości obliczanych wskaźników. Zagadnieniom związanym z wysokością wynagrodzeń poświęcone zostały trzy kolejne artykuły. K. Natalii skupia się na metodach wyznaczania funkcji wynagrodzeń, a także na sposobach szacowania okresu i stopy zwrotu inwestycji w wyższe wykształcenie. Przedstawia wady i zalety poszczególnych metod i proponuje w tym zakresie rozwiązania jego zdaniem najbardziej efektywne. M. Szczepanik analizuje z kolei wpływ wykształcenia wyższego na wysokość płac w sektorze przedsiębiorstw w Polsce. Podchodzi do tego zagadnienia na poziomie makroekonomicznym, badając korelację liniową pomiędzy zmiennymi. Przedmiotem opracowania A. Wieczorek jest polityka zmiennych składników wynagrodzeń w domach maklerskich. Autorka stawia sobie za cel przybliżenie bieżących regulacji dotyczących sposobów wynagradzania kadry kierowniczej najwyższego szczebla w instytucjach tego typu i bada, w jakim stopniu domy maklerskie w Polsce wdrożyły nowe przepisy. W kolejnym artykule M. Wachowska omawia znaczenie ośrodków akademickich dla poziomu wynalazczości polskich przedsiębiorstw. Stara się wskazać, w jakim zakresie wynalazki opierają się na wiedzy uniwersyteckiej i czy firmy, które korzystają z tego rodzaju wiedzy, stają się bardziej innowacyjne. Autorka stosuje w tym celu metodę tzw. cytowań patentowych. Z kolei Ł. Cywiński i R. Harasym poruszają kwestię inwestycji w kapitał niematerialny w gospodarkach średnio rozwiniętych. Celem ich badania jest pomiar tego rodzaju inwestycji w Polsce i porównanie wyników z rezultatami innych krajów europejskich. J. Ząbkowicz, w przedostatnim opracowaniu niniejszego numeru, stara się zwrócić uwagę na dokonujący się proces przewartościowania hierarchii zadań przypisanych w Unii Europejskiej usługom użyteczności publicznej. W tym kontekście wskazuje również na różnice w podejściach do tej kwestii władz unijnych oraz krajów członkowskich. Podkreślony został także wymiar tego rodzaju usług jako instrumentu inwestowania w zdolności rozwojowe i konkurencyjność Wspólnoty. F. Kapusta z kolei w swoim artykule ukazuje miejsce i rolę zbóż w gospodarce Polski na początku XXI wieku oraz przedstawia wyniki analizy zmian powierzchni upraw zbóż oraz rozmiarów i struktury ich produkcji w latach 1938-2013. Podejmuje również próbę wykonania bilansów zbóż oraz określenia samowystarczalności Polski w tym zakresie, a także dokonuje charakterystyki przemian w przeznaczeniu zbóż i w zakresie interwencji państwa na rynku tego dobra. Ufam, że Czytelnik odnajdzie wśród prezentowanych tekstów takie, które go zainteresują, i w imieniu Komitetu Redakcyjnego życzę inspirującej lektury. Wawrzyniec Michalczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentujemy Państwu kolejny numer naszego kwartalnika, obejmujący artykuły zróżnicowane tematycznie, dotyczące różnych, jak się wydaje kluczowych, aspektów współczesnego zarządzania. Zwracamy przy tym uwagę, że większość prezentowanych publikacji dotyczy badań empirycznych, prezentując rezultaty przeprowadzonych analiz bądź opisując metody badań czy też podejmowane projektowane projekty badawcze. Uważamy to za istotny walor publikacji dotyczącej nauk o zarządzaniu, które z założenia są naukami stosowanymi. Polecamy uwadze Czytelników artykuły poświęcone fundamentom zarządzania, jakimi są struktury organizacyjne. W tym nurcie wyróżnia się publikacja G. Osbert-Pociechy poruszająca kwestie zmian upraszczających organizacje, co jest trendem równie istotnym, co rzadko badanym. W ten nurt wpisuje się artykuł A. Sankowskiej i K. Santarka poświęcony kształtowaniu sieci organizacyjnych w nieczęsto badanej sferze nauki. Także grupy kapitałowe, efekty i problemy ich funkcjonowania wydają się niedostatecznie zbadane, pomimo powszechności ich występowania. Lukę poznawczą w tym zakresie stara się wypełnić w swej publikacji K. Ćwik. Fundamentem zarządzania są możliwie sprawne struktury organizacyjne. Ich modelowaniu, poprzez doskonalenie reguł i procesów biznesowych, poświęcony jest artykuł W. Fliegnera. W przedkładanej Państwu publikacji najintensywniej prezentowana jest tematyka metod zarządzania i sposobów ich doskonalenia. W tym obszarze sytuuje się aż 5 przedstawionych niżej propozycji. Polecamy uwadze Czytelników artykuł poświęcony rzadko poruszanemu aspektowi wypełniania funkcji menedżerskich, jakim jest intuicja w zarządzaniu – publikację K. Malewskiej. Dwa artykuły dotyczą kluczowego problemu w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, jakim bez wątpienia jest kreowanie ich innowacyjności. W jednym przypadku – w propozycji P. Klimas – analizowane są wymiary innowacyjności organizacyjnej w świetle badań empirycznych. W przypadku drugim, w prezentacji P. Rutkowskiego, mowa jest o innowacjach produktowych w powiązaniu z problematyką kształtowania portfela produktów. Szczególnie istotnymi kierunkami doskonalenia współczesnych metod zarządzania jest, z jednej strony, zarządzanie projektami, a z drugiej strony – zarządzanie wiedzą. Pierwszemu zagadnieniu poświęcone są rozważania T. Kopczyńskiego dotyczące wykorzystania podejścia systemowego do udoskonalenia klasycznych metod podejścia projektowego. Drugim problemem zajęto się w przygotowanej przez E. Karaś i A. Piasecką-Głuszak analizie metod zarządzania wiedzą na przykładzie korporacji Google, a więc organizacji o szczególnych osiągnięciach w tym zakresie. Ważnym obszarem współczesnych nauk o zarządzaniu jest problematyka komunikacji organizacji z otoczeniem, której w przedkładanym Państwu periodyku poświęcono aż 4 pozycje. W nurcie tym mieści się artykuł J. Woźniczki, prezentujący niekonwencjonalne spojrzenie na konkurencję marketingową przez pryzmat czasu. Zbliżonych zagadnień dotyczy publikacja K. Stepaniuka, opisująca wykorzystanie najnowocześniejszych instrumentów komunikacji w praktyce, zaprezentowanych za pomocą studium przypadku. Szeroko rozumianej problematyce komunikacji rynkowej poświęcono prezentację dotyczącą praktyki kształtowania polityki cenowej autorstwa P. Waniowskiego oraz przygotowaną przez M. Terleckiego pracę przedstawiającą sponsoring w praktyce organizacji sportowych. Istotnymi, godnymi polecenia Czytelnikom elementami niniejszego numeru pisma są artykuły poświęcone metodyce badań ankietowych, zarządzaniu ryzykiem oraz finansowaniu współczesnej polityki kadrowej. Artykuł A. Zięby, prezentujący sposoby wykorzystania badań ankietowych w badaniach społecznych, dotyczy problemu rzadko rozpatrywanego, przez co wypełnia istotną lukę poznawczą, a jednocześnie ma znaczne walory aplikacyjne. Równie inspirująca dla Czytelników może być opracowana przez M. Jankowskiego analiza empiryczna problemów zarządzania ryzykiem kursowym na przykładzie toksycznych opcji walutowych. Znaczące, zarówno z naukowego, jak i z praktycznego punktu widzenia, wydają się też rozważania K. Tracz-Krupy, stanowiące krytyczną ocenę doświadczeń w zakresie wydatkowania środków Europejskiego Funduszu Społecznego na rozwój polityki kadrowej przedsiębiorstw. Mamy nadzieję, że przedkładany Państwu numer naszego czasopisma dostarczy wartościowej lektury, inspirującej do przemyśleń i badań naukowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
This current issue of “Economics” is dedicated to the applications of institutional economics to the description and explanation of modern economic phenomena and processes. Observations of financial markets, real estate markets, digital products markets, the shift towards emerging markets brought interesting scientific materials, which underwent institutional analysis. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi próbę syntezy koncepcji pomiaru i określenia zmian efektywności przedsiębiorstw mięsnych w Polsce w latach 2010-2017. Badania dotyczyły ubojni, zakładów mięsnych, zakładów drobiarskich oraz przedsiębiorstw handlowo-usługowych w obrocie mięsem i wyrobami z mięsa. Celem głównym pracy było określenie na płaszczyźnie teoriopoznawczej, empirycznej oraz utylitarnej poziomu i zmian efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw mięsnych w Polsce w latach 2010-2017. Dane finansowe pochodziły z bazy danych EMIS Intelligence/Professional i posłużyły do wyznaczenia zmian efektywności finansowej w latach 2010-2016 oraz efektywności technicznej w latach 2012-2015 dla 695 przedsiębiorstw mięsnych. Drugi pierwotny materiał badawczy, otrzymany z kwestionariuszy ankiet przeprowadzonych w 100 przedsiębiorstwach mięsnych w Polsce w 2017 roku, posłużył do wyznaczenia zmian efektywności środowiskowej i wybranych aspektów efektywności organizacyjnej w latach 2010-2017. Z przeprowadzonej oceny efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw wynika, że statystycznie istotne znaczenie dla wzrostu efektywności finansowej wykazują wskaźnik rentowności aktywów (ROA), wskaźnik rentowności kapitałów własnych (ROE) oraz wskaźnik sprawności obrotu zapasami (SOZ). Największe znaczenie dla wzrostu efektywności technicznej mają aktywa ogółem, kapitał własny oraz wielkość zapasów. Największą rolę we wzroście efektywności organizacyjnej odgrywają profil prowadzonej działalności, zawieranie długookresowych umów, prowadzenie wymiany handlowej ze stałymi kontrahentami. Największe znaczenie dla wzrostu efektywności środowiskowej mają natomiast zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, redukcja zużycia wody do produkcji, a także zmniejszenie ilości ścieków i odpadów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wydana wspólnymi siłami stowarzyszenia i wydawnictwa, książka “Wielki przemysł, wielka cisza” to historie największych zakładów przemysłowych i łódzkiego świata pracy w okresie PRL oraz transformacji w naszym mieście. Historia gospodarcza i losy poszczególnych fabryk uzupełniają się z głosami pracownic i pracowników. Gromadzone od lat materiały przybliżają losy 30 wybranych fabryk, a fragmenty historii mówionych zabierają nas na hale produkcyjne, do laboratoriów a nawet robotniczych domów. Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami, archiwalnymi reklamami zakładów przemysłowych i fotografiami lotniczymi a dodatkowo można w niej znaleźć: • słownik terminów produkcyjnych • listy adresowe fabryk • schematy produkcji włókienniczej • mapę wybranych zakładów pracy “Wielki przemysł, wielka cisza” to podsumowanie kilkuletniej pracy zespołu osób związanych z Łódzkim Stowarzyszeniem Inicjatyw Miejskich Topografie, które od dekady tworzy Cyfrowe Archiwum Łodzian Miastograf.pl, gdzie można znaleźć jeszcze więcej materiałów o Łodzi. *** “Zdecydowanie warto sięgnąć po tę książkę. Chętnie sięgną po nią miłośnicy Łodzi, a także historycy społeczni, historycy przemysłu, praktycy historii mówionej. Może przydać się jako pomoc przewodnikom miejskim oraz jako pomoc edukacyjna w szkolnictwie wyższym. (…) O jej unikalnym charakterze świadczy jednak przede wszystkim wykorzystanie historii mówionej, która daje wgląd w doświadczenie i życie codzienne pracownic i pracowników łódzkiego przemysłu w XX wieku.” – dr. hab. Joanna Wawrzyniak, Uniwersytet Warszawski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej