Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(22)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(22)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(22)
Autor
Kozłowska Agata
(2)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Barszcz Michał
(1)
Bitner Michał
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brzozowska Krystyna (finanse)
(1)
Bychowski Grzegorz
(1)
Custance Matthew
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Gajewska-Jedwabny Agnieszka
(1)
Gądek-Hawlena Teresa
(1)
Hajdys Dagmara
(1)
Hałaburda Dorota A
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Jacyszyn Jerzy
(1)
Juja Tadeusz (1945- )
(1)
Kalinowski Marcin
(1)
Kalinowski Tomasz (1981- )
(1)
Karwowski Jan
(1)
Kopiński Adam
(1)
Korczyński Tomasz
(1)
Król Marceli K
(1)
Kulesza Michał (1948- )
(1)
Latuszek Natalia
(1)
Minasowicz Andrzej
(1)
Olbińska Katarzyna
(1)
Oręziak Leokadia (1954- )
(1)
Perenc Józef (1945- )
(1)
Płonka Michał
(1)
Rutkowski Jerzy
(1)
Rutkowski Jerzy (nauki ekonomiczne)
(1)
Sobiech Katarzyna
(1)
Szelągowska Anna
(1)
Słoński Tomasz
(1)
Walczak Marzena
(1)
Wojewnik-Filipkowska Anna
(1)
Węgrzyn Joanna
(1)
Yescombe Edward R
(1)
Załęczna Magdalena
(1)
Zysnarski Jarosław
(1)
Ślebocka Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Pracownicy samorządowi
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Partnerstwo publiczno-prywatne
(22)
Finanse publiczne
(3)
Infrastruktura techniczna
(2)
Innowacje
(2)
Inwestycje
(2)
Miasta
(2)
Project finance
(2)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Drogi
(1)
Dług państwowy
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze hedgingowe
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Hedging
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Koncesja
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Nieruchomości
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Parki technologiczne
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Ryzyko inwestycyjne
(1)
Służba zdrowia
(1)
Unia Europejska
(1)
Usługi budowlane
(1)
Wypadki drogowe
(1)
Zarządzanie rozwojem
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Hiszpania
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Skrócony spis treści : Część pierwsza. Współczesna gospodarka a innowacje - Rozdział 1. Rola Państwa i rządu w kształtowaniu innowacyjnej gospodarki ; Rozdział 2. Istota współczesnych innowacji - specyfika, kierunki, trendy (Szerokie i wąskie definicje innowacji, Procesy innowacyjnego uczenia się przedsiębiorstw, Modele zamknięte i otwarte procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie, Ewolucja paradygmatu innowacji technicznej) ; Rozdział 3. Innowacje w przepisach prawnych Rozdział 4. Finansowanie innowacji (Formy i rodzaje finansowania innowacji, Fundusze kapitału zalążkowego, Fundusze pożyczkowe i doręczeniowe, Kapitał wysokiego ryzyka - anioły biznesu, fundusze venture capital, Fundusze uenture capital, Mezzanine, Pozostałe źródła finansowania innowacji) ; Rozdział 5. Problemy w finansowaniu nauki i innowacji w Polsce. Część druga. Innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej - Rozdział 6. Przewaga konkurencyjna gospodarki jutra ; Rozdział 7. Kreatywność usług ; Rozdział 8. Marketing innowacji i innowacje w marketingu ; Rozdział 9. Jakość produktu jako element przewagi konkurencyjnej w marketingu ; Rozdział 10. Innowacje w obsłudze logistycznej klienta (Klient: suweren, wasal czy współdecydent, Klient w koncepcji logistyki, Obsługa logistyczna, Koncepcje zorientowane na klienta) ; Rozdział 11. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w sektorze MSP w Polsce. Część trzecia. Wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw - Rozdział 12. Organizacyjne uwarunkowania innowacji w przedsiębiorstwie ; Rozdział 13. Instytucje wsparcia biznesu i innowacji w Polsce ; Rozdział 14. Parki technologiczne (Zasoby i potencjał parków technologicznych, Parki technologiczne głównym beneficjentem "Dyfuzji innowacji" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG) -przykład dobrej praktyki) ; Rozdział 15. Partnerstwo publiczno-prywatne ; Rozdział 16. Klastry jako forma integracji przedsiębiorstw ; Rozdział 17. Utrzymanie klienta dzięki zastosowaniu interakcyjności na przykładzie rozgłośni radiowej (Marketing interakcyjny rozgłośni radiowej, Model hipermedialnej komunikacji ze słuchaczem) ; Rozdział 18. E-biznes - główne obszary innowacji ; Rozdział 19. Innowacyjne działania marketingowe w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przez promocję marek miast i regionów (Marketing terytorialny, Marka miejsca jako centrum uwagi, Branding - pojęcie i znaczenie w nadawaniu marek i promocji miejsc) ; Rozdział 20. Założenia tworzenia prywatnych zakładów klinicznych oraz innowacje w obsłudze pacjentów (doświadczenia niemieckie) ; Rozdział 21. Ramowy program finansowania innowacji transportowych w województwie zachodniopomorskim do 2015 r. (Infrastruktura portowa bazy kontenerowej na Ostrowie Grabowskim jako innowacja w porcie Szczecin-Swinoujście).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści ; Rozdz. I Możliwe formuły realizacji inwestycji publiczno-prywatnych : 1. Realizacja inwestycji z udziałem partnerów zewnętrznych - stan obecny 2. Możliwości angażowania partnerów prywatnych na podstawie ustaw innych niż ustawa o PPP i ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi 2.1. Prawo.zamówień publicznych 2.2. Ustawa o gospodarce komunalnej 2.3. Ustawa o gospodarce nieruchomościami 3. Wybór formuły realizacji inwestycji 4. Partnerstwo Publiczno-Prywatne jako forma realizacji inwestycji publiczno-prywatnych 5. Nowa ustawa o PPP z dnia 19 grudnia 2008 r. - praktyczne aspekty ; szanse i zagrożenia 6. Rozwój infrastruktury autostradowej w Polsce jako przykład wdrażania inwestycji publiczno-prywatnych 6.1. Program budowy autostrad w Polsce i jego realizacja 6.2. Koncesja na roboty budowlane - ogólna charakterystyka nowej regulacji Rozdz. II Postępowanie o zawarcie umowy koncesji - aspekty prawne 1. Zagadnienia ogólne związane z koncesją na roboty budowlane lub.usługi 1.1. Zastosowanie ustawy o koncesji na roboty budowlane i usługi 1.2. Koncesjonariusz ponosi ryzyko 1.3. Koncesjodawca 1. 4. Koncesjonariusz 1.5. Wyłączenie stosowania ustawy o koncesji 1.6. Zastosowanie kodeksu.cywilnego 2. Postępowanie o zawarcie umowy koncesji 2.1. Zasady prowadzenia postępowania o zawarcie umowy koncesji 2.2. Przebieg postępowania 2.3. Zawarcie.umowy.koncesji 2.4. Okres obowiązywania umowy koncesji 3. Środek odwoławczy ; Rozdz. III Zasady finansowania przedsięwzięć koncesyjnych 1. Definicja koncesji, wynagrodzenie partnera.prywatnego w koncesji 1.1. Niejasne sformułowania 1.2. Ryzyko ekonomiczne 2. Opłaty 2.1. Opłaty rzeczywiste (realne) 2.2. Opłaty za dostępność 2.3. Opłaty ukryte 2.4. System mieszany 3. Wynagrodzenie partnera prywatnego w ustawie o PPP 4. Aspekty podatkowe koncesji na roboty budowlane lub usługi 5. Formuły prawno-organizacyjne przedsięwzięć koncesyjnych ; Rozdz. IV Praktyczne aspekty pozyskiwania partnerów prywatnych do projektów typu PPP 1. Bez partnera ani rusz 2. Koncesja i PPP w oczach partnerów publicznych i prywatnych 3. Doświadczenia związane z koncesją na roboty budowlane w Polsce na tle doświadczeń Europy 4. Partnerzy prywatni i przyszli koncesjonariusze a przygotowanie projektu 5. Jak skutecznie wciągnąć partnerów do projektu 6. Zainteresowanie koncesją w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97.1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia Partnerstwo publiczno-prywatne – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem jest jednym z głosów w prowadzonej od lat dyskusji na temat możliwości wykorzystania potencjału PPP w Polsce. Pomimo oficjalnych zapewnień o popieraniu tego rozwiązania, formuła PPP nie stała się popularna, jej stosowanie rodzi bowiem wiele trudności i wymaga wyspecjalizowanej wiedzy. Publikacja ta jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno profesjonalnie zajmujących się problematyką współpracy podmiotów publicznych i prywatnych, rozwoju infrastruktury, zarządzania miastem i rewitalizacji, jak i najważniejszych interesariuszy tych procesów oraz mechanizmów rynku – użytkowników i odbiorców. Pomimo upływu wielu lat od rozpoczęcia implementacji szeroko pojętego PPP w Polsce wydaje się, że dla niektórych podmiotów to wciąż nowa instytucja, natomiast dla tych, którzy mają już doświadczenie na tym polu, zmieniające się rozwiązania prawne, a także czynniki społeczne, gospodarcze i środowiskowe kreują nowe warunki, które wymagają dalszych badań i analiz. Wiedza teoretyczna oraz płynąca zarówno z pozytywnych, jak i negatywnych doświadczeń stanowi niezbędny element upowszechniania wykorzystania formuły PPP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii postawiono problem badawczy: w jaki sposób działalność convention bureau wpływa na konkurencyjność miasta. Przyjęto, że convention bureau wpływa na konkurencyjność miasta, oddziałując na kształtowanie się kosztów transakcyjnych na rynku spotkań, a tym samym na wykorzystanie lokalnych zasobów. Z kolei celem pracy była identyfikacja zakresów działalności convention bureau w największym stopniu przyczyniających się do ograniczania kosztów transakcyjnych w branży spotkań. Wieloetapowe badanie empiryczne dotyczyło ról oraz zadań zagranicznych i polskich convention bureaux. W pierwszej kolejności odwołano się do zagadnienia konkurencyjności miast, różnorodności zasobów niezbędnych do jej kształtowania, a także znaczenia instytucji i kosztów transakcyjnych w tym procesie. W następnych dwóch rozdziałach scharakteryzowano branżę spotkań oraz jej strukturę przedmiotową i podmiotową. W czwartym rozdziale skoncentrowano się na convention bureau – genezie tego podmiotu, jego definicjach, a także podstawowych zakresach działalności. Piąty rozdział stanowi podsumowanie metod badawczych zastosowanych podczas badań. W kolejnych dwóch rozdziałach zaprezentowano wyniki empirycznej weryfikacji założeń teoretycznych. Wreszcie zebrano wnioski wynikające ze studiów literaturowych i analiz empirycznych oraz przedstawiono rekomendacje praktyczne. Stwierdzono, że convention bureau może oddziaływać na konkurencyjność miasta na wiele sposobów – przede wszystkim jednak odgrywając rolę agenta, ponieważ w tym przypadku powinno w największym stopniu ograniczać koszty transakcyjne powstające w relacjach między organizatorem spotkania, lokalną branżą spotkań i samorządem. Równocześnie wpływa na wykorzystanie miejscowych zasobów oraz wzmacnia potencjał miasta w bezpośredniej rywalizacji na arenie międzynarodowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszego opracowania jest analiza systemowych uwarunkowań funkcjonowania partnerstwa publiczno-prywatnego i identyfikacja występujących w tym obszarze barier jego rozwoju. W warstwie empirycznej przedstawiono mechanizm zawierania partnerstwa, przebieg jego realizacji, a także, wykorzystując narzędzia analizy finansowej, oceniono efektywność ekonomiczną analizowanych przedsięwzięć. Część empiryczna pracy nie jest jednolita metodologicznie. Zróżnicowania wynikają z niejednakowej dostępności do szczegółowych danych liczbowych, obrazujących realizację partnerstwa. Analizą objęto tak wzorcowe przykłady realizowanych przedsięwzięć, jak i projekty mniej udane, a nawet nietrafione. Praca niniejsza składa się z części teoretycznej oraz z części badawczej. Syntezę przeprowadzonych badań oraz wnioski zaprezentowano w ostatnim rozdziale publikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W naszej pamięci wciąż jeszcze jest kryzys gospodarczy, który zachwiał gospodarką światową i podważył zaufanie do rynków finansowych. Choć kluczowe gospodarki świata, jak się wydaje, pokonały negatywne tendencje, kryzys obnażył mankamenty światowego systemu finansowego. Problemy, w obliczu których stanęły nie tylko Grecja, Irlandia, Hiszpania czy Włochy, ale które w konsekwencji powiązań ekonomicznych i finansowych dotknęły całą Unię Europejską, wskazują na konieczność weryfikacji dotychczasowego dorobku teorii finansów. Wymuszają one analizę i ocenę nieadekwatności istniejących rozwiązań i regulacji prawnych tak wewnętrznych, jak i zewnętrznych, które − jak oczekiwano, miały zapewnić automatyczną stabilizację i bezpieczeństwo, lecz w praktyce okazały się nieskuteczne. Kolejny raz środowisko naukowe finansistów podjęło próbę nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim wskazania możliwości ograniczenia negatywnych zjawisk, przeciwdziałania niekorzystnym skutkom w sektorze zarówno publicznym, jak i prywatnym. Zmusiło to autorów do postawienia wielu pytań, dotyczących przyszłości nie tylko gospodarki jako całości, ale również poszczególnych jej elementów, w tym przede wszystkim przedsiębiorstw, które tworzą potencjał gospodarczy kraju. Z przyjemnością przekazujemy w Państwa ręce Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, będące efektem obrad prowadzonych w ramach XV Konferencji „Zarządzanie finansami firm – teoria i praktyka”, która odbyła się w maju 2014 roku. Tematyka na niej poruszana obejmowała spektrum zainteresowania finansów, przede wszystkim finanse przedsiębiorstw i finanse publiczne. W ramach finansów przedsiębiorstw szczególną uwagę autorzy poświęcili problematyce wyceny, rentowności oraz płynności, co obrazuje najlepiej wyzwania stojące przed gospodarką w okresie wychodzenia z kryzysu gospodarczego. Uwagę Rady Naukowej zwróciło również znaczne zainteresowanie kwestią finansów publicznych, szczególnie w obszarze finansów samorządów. Autorzy pojęli się analizy zagadnień funkcjonowania sektora publicznego, proponując aplikację narzędzi charakterystycznych dla sektora prywatnego. Tym samym ostre dotąd granice, dzielące do tej pory zarządzanie finansami w sektorze publicznym i prywatnym, zdają się zacierać. Serdeczne podziękowania przekazujemy Recenzentom za wnikliwe i skrupulatne analizy i opinie na temat poszczególnych artykułów. Mamy nadzieję, że niniejsza lektura nie tylko będzie inspiracją do dalszych badań naukowych, ale również będzie podstawą do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w sektorze zarówno przedsiębiorstw, jak i publicznym. Adam Kopiński, Tomasz Słoński
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej