Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(393)
IBUK Libra
(33)
Forma i typ
Książki
(379)
Publikacje dydaktyczne
(44)
E-booki
(33)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(11)
Muzyka
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Audiobooki
(5)
Filmy i seriale
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Poezja
(3)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(505)
wypożyczone
(38)
nieokreślona
(21)
tylko na miejscu
(19)
Placówka
Planeta 11
(96)
DGiOZ
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(19)
Filia nr 2
(22)
Filia nr 4
(9)
Filia nr 5
(54)
Filia nr 6
(35)
Filia nr 9
(54)
Filia nr 10
(112)
Filia nr 12
(27)
Filia nr 13
(52)
Filia nr 15
(23)
Filia nr 16
(18)
Filia nr 18
(39)
Biblioteka Astronomiczna
(1)
Filia nr 6 - podr.
(1)
Filia nr 10 - podr.
(4)
Filia nr 18 - podr.
(2)
Multicentrum - podr.
(13)
Autor
Pawlak Mirosław
(10)
Babula Joanna
(6)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(6)
Selby Claire
(6)
Brudnik Edyta
(5)
Rajch Artur
(5)
Wasserman Robin
(5)
Andrzejewski Błażej
(4)
Daniec Sławomir
(4)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Hayden Torey L
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Jąder Mariola
(3)
Klimowicz-Łabuda Beata
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Kłos Joanna (graficzka)
(3)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Panek Edyta
(3)
Patrzałek Tadeusz
(3)
Walter Gisela
(3)
Łubkowska Agnieszka
(3)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(3)
Badowska Alicja
(2)
Bałszan Stanisław
(2)
Berowska Marta (1952- )
(2)
Bielińska Halina (1909-1989)
(2)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(2)
Cichecka-Urbańska Martyna
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Edwins Andy
(2)
Edwins Juliette
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Frączek Agnieszka (1969- )
(2)
Galloway Jeff (1945- )
(2)
Gilner Jadwiga
(2)
Hauser Uli (1962- )
(2)
Heine Anna
(2)
Holas Jadwiga
(2)
Holland Tom (1969- )
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Jabłońska Anna
(2)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Jędrzejek Małgorzata
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Kuziel-Kalina Anna
(2)
Lahninger Paul
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Loba-Wilgocka Urszula
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Matusek Beata
(2)
Misiaszek Wioletta
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Nowak Agata
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Pijarowska Renata
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Południak Marcin
(2)
Rabenstein Reinhold
(2)
Reichel Rene
(2)
Rok-Szymańska Marta
(2)
Romanek Michał (1969- )
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Rosłoń Marcin (1978- )
(2)
Sachajska Elżbieta
(2)
Seweryńska Anna Maria
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Siwek Jan Kazimierz (1945- )
(2)
Sowińska Halina
(2)
Sumpf Hans Dieter
(2)
Susłowa-Musielak Alena
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Teml Hubert
(2)
Tempest Annabel
(2)
Thanhoffer Michael
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Waliś Robert
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Wazner Emilia
(2)
Wysoczańska Barbara (1980- )
(2)
Wójcik Magdalena
(2)
Węglińska Maria (1936- )
(2)
Ściepko Dorota
(2)
Śpiewak Grzegorz
(2)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Adamski Marcin (tłumacz)
(1)
Albinson Clare
(1)
Amann Amber
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejczuk Beata (1966- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Andziak Dagmara
(1)
Arahovitis Ilias
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(156)
2000 - 2009
(192)
1990 - 1999
(48)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
200 - 209
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(85)
1901-2000
(9)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(425)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(410)
angielski
(13)
niemiecki
(1)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(55)
6-8 lat
(26)
0-5 lat
(23)
Rodzice
(17)
Szkoły podstawowe
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele
(6)
Przedszkola
(6)
Nauczanie początkowe
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Klasa 1
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(39)
Literatura amerykańska
(12)
Film angielski
(4)
Muzyka angielska
(4)
Muzyka polska
(2)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Nauczanie
(48)
Nauczanie początkowe
(48)
Język polski
(38)
Gry edukacyjne
(30)
Czytanie
(26)
Wychowanie przedszkolne
(26)
Język angielski
(25)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Dzieci
(17)
Matematyka
(17)
Uczenie się
(16)
Szkolnictwo
(14)
Piłka nożna
(12)
Gry i zabawy ruchowe
(10)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(10)
Literatura polska
(10)
Metody nauczania
(10)
Nauczanie na odległość
(10)
Myślenie twórcze
(9)
Sztuka
(9)
Testy
(9)
Muzyka
(8)
Przyroda
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Rytmika
(8)
Literatura
(6)
Nauczyciele
(6)
Psychologia nauczania
(6)
Historia
(5)
Informatyka
(5)
Internet
(5)
Pisanie
(5)
Rodzina
(5)
Teoria nauczania
(5)
Wychowanie
(5)
Zdolności
(5)
Biegi
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Gry i zabawy
(4)
Jazda konna
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Języki
(4)
Mowa
(4)
Myślenie
(4)
Młodzież
(4)
Rysunek
(4)
Wymowa
(4)
Bieg maratoński
(3)
COVID-19
(3)
Czytanie sylabowe
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Edukacja medialna
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Heurystyka
(3)
Koń
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Multimedia
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychoterapia
(3)
Pływanie
(3)
Uczniowie
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Życie codzienne
(3)
Antropologia teologiczna
(2)
Autyzm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Chemia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Egzaminy
(2)
Eksperyment
(2)
Emancypacja kobiet
(2)
Fizyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Koronawirusy
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Manifestacja na Placu Grzybowskim (1904)
(2)
Masza i Niedźwiedź (postacie fikcyjne)
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Pismo
(2)
Polacy
(2)
Praca umysłowa
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1801-
(4)
1901-
(4)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1001-
(1)
1001-1100
(1)
1101-
(1)
1101-1200
(1)
1201-
(1)
1201-1300
(1)
1301-
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Francja
(2)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Rhode Island (Stany Zjednoczone)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(36)
Książki dla małych dzieci
(26)
Podręcznik
(20)
Publikacje dla dzieci
(14)
Podręczniki dla dzieci
(13)
Poradniki dla nauczycieli
(13)
Materiały pomocnicze
(12)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Scenariusz zajęć
(10)
Opowiadania i nowele
(9)
Pamiętniki i wspomnienia
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Literatura dla dzieci
(7)
Opracowanie
(7)
Broszura
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(6)
Elementarz
(5)
Elementarze polskie
(5)
Muzyka dla dzieci
(5)
Pieśń i piosenka
(5)
Podręczniki do nauczania początkowego
(5)
Powieść obyczajowa
(5)
Film animowany
(4)
Programy nauczania
(4)
Słowniki dla dzieci polskie
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Słownik ortograficzny
(3)
Piosenka
(2)
Powieść historyczna
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Dyktando
(1)
Encykliki
(1)
Film
(1)
Film dokumentalny
(1)
Fiszki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka-zabawka
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Literatura dziecięcea polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka poważna
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poezja polska
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Walc
(1)
Wycinanka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(35)
Językoznawstwo
(8)
Psychologia
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
426 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cena wolności / Barbara Wysoczańska. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 572, [3] strony ; 21 cm.
Warszawa, 1904 rok. Klara Tyszkowska, młoda feministka i aktywistka, buntuje się przeciwko tradycji oraz uciskowi carskiego reżimu. Jej życie skupia się wokół studiów na tajnym Latającym Uniwersytecie i pracy dla gazety „Bluszcz”. Przyjaźni się z synem warszawskiego fabrykanta, Jędrzejem Witebskim. Jednak gdy spotyka Aleksandra Kirsanova, pewnego siebie rosyjskiego kapitana, jej życie przewraca się do góry nogami. Po tragicznych wydarzeniach na placu Grzybowskim Klara jest zmuszona zapłacić wysoką cenę za swoją niezależność i miłość, do której wcześniej nie chciała się przyznać. Polacy walczą o niepodległość, a Klara, będąc w centrum tej walki, zaczyna rozumieć, że prawdziwa wolność to nie tylko niepodległy kraj, ale i serce bez okowów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 9.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. H (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 5.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Powieść obyczajowa (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Cena wolności / Barbara Wysoczańska. - Poznań : Filia ; [Piaseczno] : Storybox.pl, 2023. - 1 CD (12 godz. 14 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Warszawa, 1904 rok. Klara Tyszkowska, młoda feministka i aktywistka, buntuje się przeciwko tradycji oraz uciskowi carskiego reżimu. Jej życie skupia się wokół studiów na tajnym Latającym Uniwersytecie i pracy dla gazety „Bluszcz”. Przyjaźni się z synem warszawskiego fabrykanta, Jędrzejem Witebskim. Jednak gdy spotyka Aleksandra Kirsanova, pewnego siebie rosyjskiego kapitana, jej życie przewraca się do góry nogami. Po tragicznych wydarzeniach na placu Grzybowskim Klara jest zmuszona zapłacić wysoką cenę za swoją niezależność i miłość, do której wcześniej nie chciała się przyznać. Polacy walczą o niepodległość, a Klara, będąc w centrum tej walki, zaczyna rozumieć, że prawdziwa wolność to nie tylko niepodległy kraj, ale i serce bez okowów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM/Ob (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historie Prawdziwe ; 48)
(Kolekcja Hachette)
├ Z piątki dzieci, które we wrześniu trafiły do klasy Torey, siedmioletnia Venus stanowiła największe wyzwanie , pomimo że pozostała czwórka również zmagała się z poważnymi problemami. Venus była do tego stopnia obojętna na to, co się wokół niej działo, że Torey początkowo sądziła, że dziewczynka nie słyszy. Tamten rok miał się okazać jednym z najtrudniejszych, ale również najbardziej satysfakcjonujących w karierze Torey. Czy Venus rzeczywiście nigdy się nie odzywała? Na co cierpiały bliźnięta Shane i Zane? Jak Torey poradziła sobie z agresywnym Billym i cierpiącym na syndrom Tourtte└a Jessem?├ [molewksiazkach.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929/Historie prawdziwe (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Powstaje podstawowe pytanie: jaki jest poziom wiedzy środowiska rodzinnego i szkolnego na temat zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym? Poszukiwanie odpowiedzi na powyższe pytania poświęcona jest niniejsza publikacja, która składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw badań, drugi zawiera założenia metodologiczne badań własnych, a w rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badań oraz płynące z nich wnioski i zalecenia dla osób odpowiadających za wychowanie i kształcenie dzieci z ADHD.[http://impulsoficyna.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W dzisiejszych mediach dużo się mówi o postępującej laicyzacji polskiego społeczeństwa, o tym, że nie potrzebujemy już religii, a nauczanie Jana Pawła II wkrótce przebrzmi bez echa. Czy to prawda? Badania przeprowadzone przez zespół socjologów dla Centrum Myśli Jana Pawła II dowodzą, że nadal żyjemy w obszarze äpolskiej triadyö: w rodzinie, we wspólnocie narodowej i w Kościele. Te wartości, propagowane przez Papieża, nadal decydują o naszej tożsamości narodowej i wytyczają kierunki naszego myślenia i działania. [centrumjp2.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JPII (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Engel : futbol na tak / Maciej Polkowski, Jerzy Engel. - Wrocław : Wydawnictwo Dolnośląskie, 2001. - 156 s., [24] s. fot. (gł. kolor.) : il. ; 21 cm.
Na ogólnonarodową radość z awansu naszej reprezentacji piłkarskiej do finału mistrzistw świata i start w Korei, Japonii złożyła się praca i talenty wielu ludzi. Wiadomo jednak, że to selekcjoner buduje zespół, on ponosi odpowiedzialność za strategiczne decyzje i od jego osobowości bardzo wiele zależy. Jerzy Engel umiał poprowadzić polskich piłkarzy do sukcesu. Jak do tego doszło, opowiada ta książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Nowa Edukacja (3), ISSN 2720‑1112 Autorzy tekstów zamieszczonych w monografii "Nauczyciele – nauczycielom. Przestrzenie edukacji" podejmują różne wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią szeroko pojętej edukacji. Przyglądają się edukacji, szkole i nauczaniu z różnych perspektyw, przyjmując spojrzenie w skali makro lub mikro. Treść książki ukazuje wielowymiarową specyfikę współczesnej szkoły, przywództwa edukacyjnego i różnych aspektów nauczania. Ten przekaz, skierowany do środowiska akademickiego i studentów, ale też dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i osób związanych z szeroko rozumianą edukacją, obejmuje wskazania dotyczące większej troski o współczesny wymiar edukacji. W zbiorze znajdują się artykuły poświęcone współczesnej szkole i edukacji, a także teksty koncentrujące się na poszczególnych zagadnieniach związanych z nauczaniem przedmiotowym, takich jak neuronauki w edukacji, sztuczna inteligencja, nauczanie matematyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejszy raport poświęcono problematyce efektywności innowacyjnych narzędzi dydaktycznych, które są wykorzystywane w nauczaniu przedsiębiorczości i budowaniu sprzyjających jej postaw. Opracowanie jest skutkiem pracy zespołu autorów z Uniwersytetu Gdańskiego, którzy realizowali projekt Case Simulator na różnych jego etapach bądź od lat z powodzeniem wykorzystują inne, niestandardowe formy transferu wiedzy i umiejętności. Celem autorów było nie tylko wykazanie, że istnieje realne zapotrzebowanie na nowoczesne formy kształcenia i przedstawienie ich wybranych metod, ale przede wszystkim udowodnienie, iż na bazie prowadzonych badań dobrze zaplanowane kształcenie, łączące pracę z praktycznie ujętymi studiami przypadku oraz osadzoną w sieci symulacją biznesową, jest bardzo skuteczne w nauczaniu przedsiębiorczości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddawana właśnie do rąk czytelników monografia jest poświęcona najważniejszym zagadnieniom e-edukacji we wszystkich obszarach i we wszystkich modelach. W szczególności, czytelnicy będą mogli zapoznać się z aktualnym stanem i problemami zastosowań technik komputerowych w e-nauczaniu na poziomie szkół wyższych w Polsce. Merytoryczny zakres monografii obejmuje następujące teoretyczne i praktyczne aspekty zastosowań nowoczesnych technologii w edukacji: 1. nowe trendy i technologie w e-edukacji w Polsce, Europie i na świecie, 2. e-nauczanie w kształceniu ustawicznym i w szkoleniu pracowników, 3. kryteria jakości e-edukacji, 4. socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne aspekty kształcenia na odległość, 5. metodyka e-nauczania konkretnych przedmiotów, 6. portale edukacyjne, platformy e-nauczania, 7. zastosowania multimediów w edukacji, 8. rola technologii internetowych w kształceniu ustawicznym i uczeniu się przez całe życie, 9. zarządzanie wiedzą w uczelni przy użyciu środków elektronicznych. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej