Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(48)
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje dydaktyczne
(17)
E-booki
(15)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(9)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(15)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(23)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(8)
Filia nr 6
(5)
Filia nr 12
(4)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 15
(5)
Filia nr 16
(3)
Filia nr 18
(5)
Biblioteka Astronomiczna
(1)
Filia nr 9 - podr.
(1)
Autor
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(4)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(3)
Babbie Earl R
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Descartes Rene (1596-1650)
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Kiwka Mirosław (1963- )
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Konecki Krzysztof
(2)
Ostrowska Joanna (1977- )
(2)
Rucińska Monika
(2)
Shaughnessy John J
(2)
Silverman David (1943- )
(2)
Stalmaszczyk Piotr
(2)
Zechmeister Eugene B
(2)
Zechmeister Jeanne S
(2)
Adamczewska Małgorzata
(1)
Ajdukiewicz Kazimierz (1890-1963)
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Blumental Ija
(1)
Cieśliński Cezary
(1)
Cohen Jack (1933- )
(1)
Czerwiński Marcin (1924-2001)
(1)
Descartes René (1596-1650)
(1)
Dobrzycki Wojciech
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Durkheim Émile (1858-1917)
(1)
Dworzaczek Ignacy Karol
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Dziuban Agata
(1)
Giddens Anthony (1936- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gray John (1951- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Głowania Małgorzata
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Kartezjusz
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Krzykała Franciszek
(1)
Kurczewska Urszula
(1)
Kvale Steinar
(1)
Kępiński Antoni (1918-1972)
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lichota Wojciech
(1)
Miller Danuta (1929-2006)
(1)
Mitarski Jan
(1)
Młodak Andrzej
(1)
Ogrodnik Wojciech
(1)
Ostaszewska Katarzyna (geograf)
(1)
Palka Stanisław
(1)
Panek Tomasz (1953- )
(1)
Pasikowski Sławomir
(1)
Pawłowska Hanna Elżbieta
(1)
Piasecka Agata
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Pitera Rafał
(1)
Podgórski Ryszard Adam
(1)
Połeć Wojciech
(1)
Rabiej Ewelina
(1)
Radźko Andrzej
(1)
Ruchlis Hyman
(1)
Scheuer Bartosz
(1)
Siewert Horst H
(1)
Sieńko-Kułakowska Emilia Barbara
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stewart Ian (1945- )
(1)
Suliborski Andrzej
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(1)
Temczyk Michał
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Wasilewski Dominik
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Żylińska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(62)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
Metodologia
(18)
Socjologia
(11)
Filozofia
(6)
Nauki społeczne
(6)
Pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Badania naukowe
(4)
Teoria poznania
(4)
Metody statystyczne
(2)
Nauka
(2)
Analiza danych
(1)
Analiza finansowa
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Biologia
(1)
Branża TSL
(1)
Budownictwo
(1)
Controlling
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Etyka
(1)
Ewaluacja
(1)
Geografia
(1)
Gospodarka
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Konstruowanie testów psychologicznych
(1)
Krajobraz
(1)
Logika
(1)
Logika formalna
(1)
Modele ekonomiczne
(1)
Ontologia
(1)
Poznanie
(1)
Praca licencjacka
(1)
Praca magisterska
(1)
Prakseologia
(1)
Przesądy
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychometria
(1)
Statystyka
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Służba zdrowia
(1)
Upadłość
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Złożoność
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Metodologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest przedstawienie koncepcji klastrów, ze szczególnym uwzględnieniem dotychczas wykorzystywanych metod ich ewaluacji. Problem ewaluacji klastrów można postrzegać z różnych perspektyw. Po pierwsze, ewaluacja może dotyczyć zasad i sposobu funkcjonowania klastra na tle jego otoczenia lub w porównaniu do innych klastrów o podobnym profilu działania. Po drugie, tak rozumianą ewaluację można rozszerzyć o podejście dynamiczne, poddając ocenie nie tylko aktualny stan rozwoju klastra, ale także jego zmiany w określonym przedziale czasowym. Po trzecie, ewaluacji można poddać poszczególne elementy klastra, czy procesy w nim zachodzące. Ewaluacja może dotyczyć na przykład działań interesariuszy klastra, powiązań między członkami klastra oraz ich interakcji z otoczeniem, przepływów zasobów materialnych i wiedzy w obrębie klastra oraz między klastrem a otoczeniem, sposobu zarządzania klasterem itd. Wszystkie te aspekty można oceniać zarówno w ujęciu statycznym, jak i dynamicznym. Po czwarte, ocenie może też podlegać poziom umiędzynarodowienia klastrów i jego zmiany w czasie oraz korzyści i koszty internacjonalizacji. Po piąte, przedmiotem ewaluacji może być również skuteczność polityki gospodarczej (prowadzonej na szczeblu narodowym, regionalnym czy lokalnym) skierowanej do klastrów lub szerzej - całej polityki innowacyjnej. Ocenie poddawane mogą być zarówno cele, jak i narzędzia polityki klastrowej, jako cały system bądź pojedyncze jego elementy, tj. odrębnie poszczególne cele i narzędzia. Ewaluacja celów polityki klastrowej polega na określeniu, czy odpowiadają one na bariery rozwoju klastra, zaś narzędzia ewaluowane są pod kątem ich skuteczności. Po szóste, ewaluacja może odnosić się do poszczególnych programów wdrażanych w ramach polityki klastrowej i realizowanych w danym klastrze. Po siódme, ocenie może również podlegać wpływ klastra na gospodarkę regionu i kraju, przy czym zwykle tego typu ewaluacja dokonywana jest w perspektywie średnio-, a nawet długookresowej... [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka o tym, że złudzeniem jest, że jesteśmy jako ludzie lepsi od zwierząt. Łudzimy się, że mamy jakieś lepsze moce i umięjętności od zwierząt. A więc jest to książka bardzo ciekawa, jej tezy brzmią jak herezje, bo pytania jakie autor zadaje są szokujące. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia.)
(Niezbędnik badacza.)
Poręczny przewodnik zarówno po teoretycznych, jak i praktycznych aspektach prowadzenia wywiadów, czyli jednej z najważniejszych metod badawczych w naukach społecznych. Autor - na podstawie wieloletniej praktyki - pokazuje, jak zaplanować wywiad, przeprowadzić go, a następnie dokonać transkrypcji i właściwej analizy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik został przygotowany przede wszystkim z myślą o studentach kierunków ekonomicznych – zarówno dziennych, jak i zaocznych. Mogą, a nawet powinni korzystać z niego także studenci innych kierunków. Co więcej, wiedza o stosowanych w statystyce społecznej pojęciach, źródłach danych i podstawowych metodach analizy powinna stanowić punkt wyjścia dla badaczy różnych zjawisk i procesów społecznych. Podręcznik przeznaczony jest też dla pracowników instytucji zajmujących się polityką społeczną oraz pracowników urzędów statystycznych. Ocena efektowności prowadzonej polityki społecznej wymaga umiejętności stosowania odpowiednich metod ilościowych. Podręcznik ułatwi także czytelnikowi orientację w zagadnieniach związanych z koniecznymi reformami modelu polityki społecznej w Polsce i Europie, a także zrozumienie przesłanek ich wprowadzania. [empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Metodologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest w zasadzie do studentów i naukowców wykorzystujących w swych pracach dane i metody statystyczne. Jednak jej konstrukcja umożliwia także efektywne korzystanie z niej - w niektórych przynajmniej częściach - przez uczniów i inne osoby zainteresowane statystyką, w tym m.in. autorów artykułów publikowanych w środkach społecznego przekazu. Jest rzeczą oczywistą, że nie można było tu zawrzeć wszystkich wartych omówienia zagadnień. Dlatego też ideę książki stanowi w rzeczy samej zasygnalizowanie istoty określonych pojęć, problemów i narzędzi. Zainteresowanych szerszymi informacjami czytelników odsyła się do wskazanych licznych i ciekawych specjalistycznych pozycji bibliograficznych - polskich i zagranicznych. Najważniejsze treści warte zapamiętania zostały syntetycznie zebrane i wyróżnione na końcu każdego paragrafu. W przeciwieństwie do wielu innych pozycji o wydźwięku dydaktycznym nie ma tutaj natomiast pytań i zadań utrwalających materiał. Nie jest to bowiem klasyczny podręcznik do wykładu, lecz przede wszystkim poradnik, do którego każdy, kto posługuje się statystyką, może sięgnąć w razie potrzeby. Ponadto pragnąłem uniknąć nadmiernego zwiększania - i tak już znacznej - objętości opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest zaprezentowanie wybranych metod oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w znaczących sektorach gospodarki, tj. sektorze ochrony zdrowia, budownictwa i transportu, a następnie dokonanie wszechstronnej analizy finansowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożenia upadłością. Wśród omówionych tematów: metodologia analizy finansowej - wstępnej i wskaźnikowej modele wczesnego ostrzegania, mogące służyć zarówno do predykcji upadłości, jak również do oceny bieżącej sytuacji finansowej metody wykorzystywane przez banki w Polsce do oceny zdolności kredytowej podmiotów ubiegających się o finansowanie krytyczny przegląd najważniejszych badań w zakresie analizy finansowej praktyczne zastosowanie wybranych metod do oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstw - przykłady. [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Obecny kryzys gospodarczy sprawił, że w refleksji dotyczącej stanu ekonomii jako nauki coraz częściej pojawiają się głosy, wedle których nauka ta wymaga gruntownej przebudowy. Zakres tych opinii jest oczywiście duży i obejmuje zarówno te skrajnie radykalne, głoszące, iż główny nurt, jakkolwiek byłby definiowany, należałoby czym prędzej porzucić, gdyż stanowi on źródło wszelkich gospodarczych niepowodzeń1, jak i te, które wskazują, że związek między stanem ekonomii jako nauki a sytuacją gospodarczą w żadnym razie nie może być postrzegany w sposób mechanicystyczny2, a zatem, że te dwa elementy, jeśli w ogóle można łączyć, to z pewnością nie na zasadzie prostych relacji przyczynowo-skutkowych. Wśród tych opinii jednak dość istotną część stanowią również te, które wskazują, że, jeśli w ogóle mamy do czynienia z sytuacją, którą można by określić mianem heurystycznego impasu, to źródeł tegoż impasu należałoby upatrywać przede wszystkim w filozoficznych i metodologicznych słabościach ekonomii, a dopiero później, jeżeli w ogóle, w jej warstwie teoretycznej. Niniejsza praca stanowi nie tylko wyraz akceptacji dla tych opinii, ale też jest w zamyśle próbą ich rozwinięcia i analizy. Uważam bowiem, że dyskurs ekonomiczny jest współcześnie (i był w przeszłości) obciążony przez, zazwyczaj implicytną obecność w nim, filozoficznych rozstrzygnięć, stanowiących spuściznę modernizmu (tożsamego z tradycjami kartezjańsko-baconowskimi) i to one decydują w głównej mierze o pojawiających się w nim heurystycznych ograniczeniach. Główny nacisk zostaje więc w tej pracy położony na zagadnienie wpływu tego, co zostaje w niej określone jako modernistyczne przesądzenia filozoficzne, na charakter i przebieg dyskursu ekonomicznego w tej jego części, która odpowiada za obecność w ekonomii określonych przekonań i idei filozoficzno-metodologicznych właśnie. Mając jednak na uwadze, iż zagadnienie to jest już w dyskursie obecne, a także będąc świadomym, że koncepcje z obszaru filozofii nauki, które do jego analizy dotychczas były wykorzystywane, nie spełniły pokładanych w nich nadziei, narzędziem analizy postanowiłem uczynić koncepcję, która dość radykalnie od tych już zastosowanych się różni, a którą jest L. Flecka psychosocjologia poznania naukowego. Podstawowym jej rysem jest stricte konstruktywistyczny sposób postrzegania zagadnienia wiedzy naukowej, który w istotnym stopniu uzupełniają idee kolektywizmu i historyzmu epistemologicznego oraz paradygmatyczności poznania. Wybór tej akurat koncepcji nie jest oczywiście przypadkowy, gdyż wynika z mojego głębokiego przekonania, że jest ona wolna od słabości podejść alternatywnych i w tym sensie ma nad nimi znaczną przewagę heurystyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji opisano najważniejsze kierunki i tendencje badawcze w dziedzinie studiów nad tekstem. Problematyką tą zajmują się liczne ośrodki zarówno w kraju, jak i za granicą. Ma służyć nakreśleniu najważniejszych kierunków i tendencji badawczych oraz zarysować perspektywę studiów w dziedzinie studiów nad tekstem. Podczas konferencji „Aktualne problemy semantyki i stylistyki tekstu”, zorganizowanej w dniach 22–24 maja 2014 r. przez Zakład Językoznawstwa Instytutu Rusycystyki Uniwersytetu Łódzkiego przy współudziale Instytutu Slawistyki Uniwersytetu im. Justusa Liebiga w Giessen oraz Katedry Rusycystyki Uniwersytetu im. Cyryla i Metodego w Wielkim Tyrnowie, dyskusje toczyły się wokół zagadnień tekstologicznych związanych z językoznawstwem kognitywnym, pragmatyką językową, leksykografią, rejestrami stylistycznymi języka, przekładem. Omówiono literackie i nieliterackie typy tekstów. Najogólniej ujmując, znalazły się w niej następujące grupy tematyczne: I. Semantyczno-pragmatyczna przestrzeń języka i sposoby jego opisu; II. Język, styl i semantyka tekstów literackich i nieliterackich; III. Teoretyczne i praktyczne aspekty badań nad stylistyką i semantyką tekstu; IV. Językowe sposoby postrzegania świata – problemy metodologii i klasyfikacji; V. Teoria i praktyka przekładu; VI. Problemy opisu i klasyfikacji systemów i jednostek językowych; VII. Różnorodność rejestrów stylistycznych w języku. Książka ma także na celu ukazanie perspektywy dalszych badań nad tymi zagadnieniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tom zawiera prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii. Tom obejmuje prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii, który zakłada odrębność i swoistość charakteru metodologicznego nauk społecznych, nazywanych w tym ujęciu naukami humanistycznymi. Zebrano je w trzech rozdziałach: pierwszym – Teoria i metodologia geografii społeczno-ekonomicznej (człowieka) – dziesięć prac, drugim – Teoretyczno-metodologiczne aspekty geografii społecznej i regionalnej (społeczno-regionalnej)– sześć prac i trzecim – Teoretyczno-metodologiczne wymiary Geografii Kultury – osiem prac.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja powstała w związku z VII Seminarium Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, które odbyło się w czerwcu 2018 roku na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego tematem przewodnim uczyniliśmy krytykę metodologiczną, spostrzegając, że leży ona u podstaw praktyk społecznych zachodzących w środowisku nauki, a także reagując na powszechnie dostrzegany problem, jakim jest słabość czy wręcz zanik krytyki metodologicznej w praktyce życia naukowego. Pytanie – czym jest współcześnie pojmowana krytyka metodologiczna – stanowiło najogólniejsze zagadnienie, na którym zamierzaliśmy oprzeć szczegółowe rozważania i całość dyskusji. Zdawaliśmy sobie sprawę ze złożoności sformułowanego tematu, licząc się z tym, jak kontrowersyjny jest obecnie ogólny wizerunek nauk społecznych – wyobrażenie ich funkcji, społecznego zaangażowania – oraz jak problematyczny staje się status podstawowych kategorii określających właściwości krytycznego myślenia metodologicznego (m.in. rozumienie samej metodologii, praktyki nauki czy jej metody). W przypadku dyscyplin wiedzy traktujących o wychowaniu – kształtowaniu ludzkiej praktyki – przeczuwane i dostrzegane wątpliwości miały i nadal mają szczególnie istotne znaczenie. Redaktorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego (wcześniej Zakład Teorii Języka i Metodologii Językoznawstwa) Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe poświęcone metodologiom językoznawstwa (Łódź 2004, 2006, 2008) owocują nie tylko niezwykle ciekawymi wykładami i dyskusjami, ale także publikacjami o charakterze zaawansowanych podręczników akademickich. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk (red.), 2006; 2008), ale jednocześnie podnosi szereg nowych problemów istotnych dla badań językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym. Poszczególne rozdziały koncentrują się na szeroko pojętych problemach filozoficznych oraz empirycznych, niektóre mają charakter przeglądowy, inne zdecydowanie bardziej autorski. O doborze podejść badawczych oraz prezentowanych tekstów decydowała, pojęta w duchu Carnapa, zasada tolerancji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe, poświęcone metodologiom językoznawstwa, starają się odpowiedzieć na fundamentalne pytania, dotyczące języka, a także przedstawić stan badań nad językiem, z uwzględnieniem perspektyw różnych nauk i paradygmatów badawczych. Usiłują również pokazać, że za pomocą odpowiednich narzędzi i teorii można, wbrew wątpliwościom Wittgensteina, wydobyć logikę języka z mowy i z tekstów, oraz że tradycyjny obszar badań nad językiem ulega znacznemu rozszerzeniu. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków, wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk, red. 2006; 2008; 2010), ale jednocześnie podejmuje nowe problemy, istotne dla badan językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym oraz interdyscyplinarnym. Poszczególne rozdziały maja charakter zdecydowanie autorski, przy jednoczesnym bogatym przeglądzie najnowszej literatury (z uwzględnieniem literatury w języku polskim).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja jest wyrazem uznania dla dorobku prof. dr. hab. Ireneusza Krzemińskiego z okazji jubileuszu 70-lecia tego znakomitego naukowca. Zawiera zarówno artykuły analityczne, prezentujące wyniki szczegółowych projektów badawczych, jak i prace o profilu bardziej teoretycznym, nawiązujące do klasycznych i współczesnych nurtów myśli socjologicznej oraz wydarzeń historycznych, które pozostawiły trwałe, widoczne do dziś ślady w polskim społeczeństwie i jego świadomości. Prezentowana książka nawiązuje do dorobku naukowego i intelektualnego prof. Ireneusza Krzemińskiego, poczynając od rozwoju socjologii zmiany społecznej i transformacji, poprzez metodologię badań jakościowych, cykliczne badania nad NSZZ „Solidarność” jako ruchem społecznym, aż do równie szeroko zakrojonych badań nad antysemityzmem. Autorki i autorzy zamieszczonych w tomie artykułów, a także redaktorki i redaktorzy publikacji, pragną w ten sposób złożyć na ręce Profesora podziękowania za podejmowane przez niego próby „objaśniania świata”, za dogłębną i wnikliwą interpretację znaczenia wielu zjawisk i procesów społecznych w całej ich złożoności – czyli za to wszystko, co jest znakiem rozpoznawczym Profesora i jednocześnie tym, co zawsze próbował przekazać swym studentom. W prezentowanym tomie znalazły się także osobiste życzenia oraz wyrazy uznania i wdzięczności od przyjaciół Profesora. A publication dedicated to Professor Ireneusz Krzemiński on his 70-year jubilee. It features analytical studies, presenting results of detailed research projects, as well as articles of a more theoretical nature, referring to classic and contemporary sociological thought and historical events which have left a permanent mark on the Polish society and its awareness.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej