Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(501)
IBUK Libra
(45)
Forma i typ
Książki
(487)
Poradniki i przewodniki
(75)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(74)
Publikacje dydaktyczne
(56)
E-booki
(45)
Publikacje naukowe
(34)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(22)
Proza
(15)
Audiobooki
(12)
Publikacje dla niewidomych
(4)
Filmy i seriale
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(711)
wypożyczone
(80)
nieokreślona
(20)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Planeta 11
(154)
DGiOZ
(8)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(161)
Filia nr 2
(30)
Filia nr 4
(11)
Filia nr 5
(66)
Filia nr 6
(72)
Filia nr 9
(47)
Filia nr 10
(52)
Filia nr 12
(58)
Filia nr 13
(54)
Filia nr 15
(33)
Filia nr 16
(25)
Filia nr 18
(40)
Filia nr 9 - podr.
(2)
Filia nr 13 - podr.
(1)
Multicentrum - podr.
(3)
Autor
Pease Allan
(8)
Praca zbiorowa
(5)
Eco Umberto (1932-2016)
(4)
Fanning Patrick
(4)
Grabiak Joanna
(4)
Kopmeyer M.R. (1908-1998)
(4)
Kotowski Wojciech
(4)
Kubiak Jolanta
(4)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(4)
Malcherek Monika
(4)
Niedźwiecki Marek (1954- )
(4)
Pease Barbara
(4)
Wilkans Jan
(4)
Błaszczyk Wanda
(3)
Błaż Agata
(3)
Davis Martha (1947- )
(3)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(3)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(3)
Krystek Ryszard
(3)
Madejski Radosław
(3)
McKay Matthew
(3)
Ochab Janusz (1971- )
(3)
Papadopoulos Linda (1971- )
(3)
Potocki Arkadiusz
(3)
Rusinek Michał (1972- )
(3)
Suchorzewski Wojciech
(3)
Wiśniewski Michał Radomił (1979- )
(3)
Wojciechowski Władysław J
(3)
Zarawska Patrycja
(3)
Łaz Tomasz
(3)
Barańska-Szmitko Anna
(2)
Bierach Alfred J. (1924- )
(2)
Bonilla Rocio (1970- )
(2)
Bravo Paweł (1967- )
(2)
Bucholc Marta
(2)
Byliniak Maciej (1981- )
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Collins Andy (1945- )
(2)
Cypryański Piotr
(2)
Czarnawska Mira Montana (1953- )
(2)
Czarnecki Władysław (1895-1983)
(2)
Dejnaka Agnieszka
(2)
Dunckel Jacqueline (1930- )
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(2)
Erikson Thomas (1965- )
(2)
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(2)
Forsey Christopher
(2)
Giżyńska Suzan
(2)
Goldstein Noah J
(2)
Gothlin Marianne (1961- )
(2)
Gray John (1951- )
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Gruca Magdalena (pedagog)
(2)
Grzybczyk Katarzyna
(2)
Gądek Mariusz (1982- )
(2)
Głodowska Katarzyna
(2)
Heath Chip
(2)
Heath Dan
(2)
Hermanowska Magdalena
(2)
Hogan Kevin (1961- )
(2)
Hołowczyc Krzysztof (1962- )
(2)
Hołownia Szymon (1976- )
(2)
Jabłoński Artur
(2)
Jachimowska Katarzyna
(2)
Jamrożek Bożena
(2)
Jaworowicz Magdalena
(2)
Jaworowicz Piotr
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Krassowski Ksawery
(2)
Krzewińska Aneta
(2)
Kucharski Adam
(2)
Kłobukowski Michał (1951- )
(2)
Lewicka Maria
(2)
Lieberman David J. (1966- )
(2)
Lipa Michał
(2)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(2)
Lis Tomasz (1966- )
(2)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(2)
Martin Steve J
(2)
Maynard Christopher
(2)
McQuail Denis (1935- )
(2)
Mead Richard (1968- )
(2)
Miller Katarzyna (psycholog)
(2)
Molcho Samy
(2)
Mrozowski Maciej (1949- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Prokop Marcin (1977- )
(2)
Ronnstrom Niclas (1964- )
(2)
Sagan Adam
(2)
Scott David Meerman (1961- )
(2)
Sieradzki Andrzej (1945- )
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skalska Maria (tłumacz)
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Sobczak Jolanta
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(120)
2010 - 2019
(170)
2000 - 2009
(183)
1990 - 1999
(38)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(22)
1960 - 1969
(1)
200 - 209
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(221)
1901-2000
(10)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(545)
Język
polski
(539)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(48)
Dzieci
(23)
6-8 lat
(18)
Rodzice
(14)
Przedsiębiorcy
(9)
Menedżerowie
(8)
Nauczyciele
(8)
0-5 lat
(7)
9-13 lat
(6)
Niedowidzący
(4)
Niewidomi
(4)
14-17 lat
(2)
Kobieta
(2)
Młodzież
(2)
Prawnicy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Specjaliści ds. public relations
(2)
Adwokaci
(1)
Agenci reklamowi
(1)
Dziennikarze
(1)
Handlowcy
(1)
Kobiety
(1)
Mediatorzy
(1)
Notariusze
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Prawo jazdy kategorii B
(1)
Prawo jazdy kategorii B1
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Radcy prawni
(1)
Redaktorzy
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Studenci
(1)
Sędziowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(48)
Literatura amerykańska
(6)
Literatura hiszpańska
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura włoska
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura estońska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura peruwiańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(133)
Komunikacja interpersonalna
(65)
Relacje międzyludzkie
(62)
Komunikacja niewerbalna
(59)
Komunikacja drogowa
(57)
Środki masowego przekazu
(29)
Dziennikarze
(27)
Komunikacja marketingowa
(27)
Komunikacja miejska
(24)
Media społecznościowe
(21)
Internet
(18)
Komunikacja werbalna
(16)
Przedsiębiorstwo
(15)
Kobieta
(14)
Społeczeństwo informacyjne
(12)
Komunikacja
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Zarządzanie
(11)
Dzieci
(10)
Marketing
(10)
Mężczyzna
(10)
Drogi
(9)
Propaganda
(9)
Retoryka
(9)
Język polski
(8)
Negocjacje
(8)
Reklama
(8)
Rozmowa
(8)
Transport
(8)
Urbanistyka
(8)
Dziennikarstwo
(7)
Gesty
(7)
Kultura
(7)
Marketing cyfrowy
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Public relations
(7)
Rodzina
(7)
Uczucia
(7)
Zachowanie
(7)
Dezinformacja
(6)
Egzaminy na prawo jazdy
(6)
Instagram
(6)
Komunikacja elektroniczna
(6)
Komunikacja polityczna
(6)
Korespondenci wojenni
(6)
Perswazja
(6)
Portal społecznościowy
(6)
Prezentacje i wystąpienia
(6)
Rozwiązywanie konfliktów
(6)
Samochody
(6)
Socjotechnika
(6)
Sukces
(6)
Asertywność
(5)
Facebook
(5)
Fizjonomika
(5)
Komunikacja międzykulturowa
(5)
Manipulacja (psychologia)
(5)
Osobowość
(5)
Parkingi
(5)
Psychologia
(5)
Telekomunikacja
(5)
Autoprezentacja
(4)
Bibliotekarstwo
(4)
Bliskie związki międzyludzkie
(4)
Fake news
(4)
Język
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Miasta
(4)
Niedźwiecki, Marek (1954- )
(4)
Osiedle mieszkaniowe
(4)
Otoczenie firmy
(4)
Planowanie przestrzenne
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Podróże
(4)
Program Trzeci Polskiego Radia
(4)
Psy
(4)
Rodzicielstwo
(4)
Rzeczywistość wirtualna
(4)
Semiotyka
(4)
Telewizja
(4)
Życie seksualne
(4)
Aktorzy polscy
(3)
Aplikacja mobilna
(3)
Cyberkultura
(3)
Decyzje
(3)
Kierowanie pojazdami
(3)
Koty
(3)
Marketing społecznościowy
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Mowa nienawiści
(3)
Młodzież
(3)
Pewność siebie
(3)
Porozumienie bez przemocy
(3)
Praca
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Reklama internetowa
(3)
Relacja romantyczna
(3)
Samorealizacja
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
Temat: dzieło
Buszujący w zbożu
(1)
Larwa (czasopismo)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Temat: czas
2001-
(86)
1901-2000
(44)
1989-2000
(34)
1945-1989
(23)
2001-0
(4)
1939-1945
(3)
1918-1939
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(57)
Stany Zjednoczone (USA)
(12)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(3)
Rosja
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Włochy
(2)
Bagdad (Irak)
(1)
Białoruś
(1)
Boston (Stany Zjednoczone)
(1)
Czeczenia (Rosja ; republika autonomiczna)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Finlandia
(1)
Kambodża
(1)
Korea Południowa
(1)
Kreta (Grecja ; wyspa)
(1)
Mazury
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Syria
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Warmia
(1)
Watykan
(1)
Wietnam
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(97)
Podręcznik
(61)
Opracowanie
(32)
Pamiętniki i wspomnienia
(22)
Wydawnictwa popularne
(20)
Publicystyka
(13)
Wywiad dziennikarski
(13)
Monografia
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Publikacje dla dzieci
(11)
Reportaż
(11)
Opowiadania i nowele
(10)
Esej
(8)
Materiały pomocnicze
(8)
Antologia
(6)
Biografia
(6)
Autobiografia
(5)
Broszura
(4)
Raport z badań
(4)
Kryminał
(3)
Książki dla małych dzieci
(3)
Literatura o regionie
(3)
Powieść
(3)
Wywiad-rzeka
(3)
Dyskusja
(2)
Felieton
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Zagadki
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Aforyzmy
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Blog
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Film animowany
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film familijny
(1)
Komedia
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura w języku angielskim
(1)
Mapa drogowa
(1)
Mowy
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Program radiowy
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Ustawa
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(108)
Psychologia
(43)
Historia
(39)
Socjologia i społeczeństwo
(36)
Zarządzanie i marketing
(32)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(27)
Kultura i sztuka
(13)
Rozwój osobisty
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Transport i logistyka
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Medycyna i zdrowie
(8)
Praca, kariera, pieniądze
(8)
Językoznawstwo
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Biologia
(3)
Hobby i czas wolny
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
546 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W monografii zaprezentowano wyniki jakościowego badania przeprowadzonego w projekcie H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science, którego celem było zbadanie roli komunikacji naukowej w kształtowaniu wiedzy, opinii i przekonań obywateli Unii Europejskiej na tematy związane z nauką. W Polsce, Hiszpanii, Portugalii, na Słowacji i we Włoszech przeprowadzono jednodniowe konsultacje społeczne, w których brało udział stu odpowiednio dobranych mieszkańców danego kraju. W niniejszej publikacji przedstawione zostały wyniki konsultacji zrealizowanych w Polsce – we wrześniu 2019 roku w Łodzi. W trakcie moderowanej dyskusji uczestnicy konsultacji podzielili się swoimi opiniami na temat komunikacji naukowej, w tym szans i barier upowszechniania informacji naukowej. Publikacja składa się z czterech rozdziałów odpowiadających czterem tematom konsultacji – zmiany klimatyczne, szczepionki, GMO, medycyna alternatywna – oraz z podsumowania. Na podstawie wypowiedzi uczestników konsultacji przeprowadzonych w ramach projektu CONCISE udało się wysnuć wnioski na temat komunikacji naukowej dla omawianych tematów, jednak nie było możliwości znalezienia standardu dla komunikacji naukowej w Polsce, który mógłby stanowić uniwersalny drogowskaz dla naukowców, popularyzatorów nauki czy dziennikarzy. Każdy temat naukowy wymaga właściwej mu strategii komunikacyjnej. Dla każdego z tematów odbiorcy sformułowali odmienne preferencje dotyczące tego, skąd i w jakiej formie chcieliby otrzymywać informacje. Dlatego wydaje się uzasadnioną rekomendacją, aby osoby komunikujące treści naukowe w danym obszarze tematycznym wnikliwie rozpoznały preferencje odbiorców w tym zakresie, zanim przystąpią do komunikacji naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Historia "Larwy" to opis wydarzeń od powstania do zakończenia emisji podziemnego pisma związanego z Kętrzynem, a dedykowanego poprzez podejmowane tematy Warmii i Mazurom, prośba historycznego zestawienia faktów związanych z ludźmi tworzącymi to podziemne wydawnictwo i kolportującymi je do odbiorców. [z tekstu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WiM (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WiM Historia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R (1 egz.)
Książka
W koszyku
Korespondentki : chodź, pokażę ci wojnę / Elizabeth Becker ; przełożyła Anna Żbikowska. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2023. - 379, [5] stron : fotografie, mapa, portrety ; 21 cm.
Trzy kobiety, trzy historie, jedna wojna. Wietnam. Cierpienie, łzy, strach, zniszczenie, ból. I one, które jako pierwsze pokazały prawdziwe oblicze wojny. Pionierki, które nie bały się kul, bomb, śmierci. Na zawsze odmieniły oblicze reportażu wojennego. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat wojny propagandowej, którą agresywne, autorytarne reżimy naszych północno-wschodnich sąsiadów toczą przeciw Polsce, nie ma niestety tylko znaczenia historycznego. Jest niezwykle aktualny! Książka dra Macieja Pieczyńskiego budzi podziw drobiazgowością i rzetelnością swojej dokumentacji. Zebranie wiadomości i cytatów z setek dosłownie stron internetowych, programów telewizyjnych, czasopism i wszelkich innych form dzisiejszej komunikacji (dezinformacji) masowej, wytwarzanej przez reżim Łukaszenki i wspierających go publicystów - to jedna zasługa Autora, któremu w tym względzie nikt nie dorówna ani w literaturze polskiej, ani też w międzynarodowych studiach tego fenomenu. Drugą, może nie mniej istotną zaletą książki jest wnikliwa analiza zebranego materiału i jej umiejętne „ustrukturowanie” w całym tekście. Motywy „demokratycznego kolonializmu” Zachodu, używania oskarżeń o „faszyzm” pod adresem Polski, nawiązań do dziedzictwa rzeczpospolitej jako agresywnego „imperium zła”, doskonale dobrane „case studies” wykorzystania nieszczęsnego dezertera z polskiej armii (E. Czeczki) przez propagandę Łukaszenki czy też „inwencji” programu telewizyjnego Ryhora Azronaka układają się w spójną wizję systemu aktywnego kłamstwa, jaki kształtuje umysły jego odbiorców. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Polityka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ubezpieczenie jako urządzenie gospodarcze funkcjonuje od bardzo dawna. We współczesnych czasach w wielu krajach w ramach rynków finansowych działają rozwinięte w różnym stopniu rynki ubezpieczeniowe. Ryzyko, które towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów i które dało początek zorganizowania instytucji ubezpieczenia, występuje ciągle i jednocześnie na skutek rozwoju cywilizacyjnego, rozwoju technologicznego oraz zmieniających się procesów demograficznych. Pojawiają się nowe kategorie ryzyka, które mogą być przedmiotem ubezpieczenia. Wobec zmieniającego się otoczenia rynek ubezpieczeniowy dostosowuje się i proponuje nowe produkty ubezpieczeniowe. Jednocześnie zakłady ubezpieczeń z obowiązku muszą dbać o bezpieczeństwo finansowe swoich klientów, aby nie podważyć podstawowej zasady realności ochrony ubezpieczeniowej. Wszystkie te zjawiska można zaliczyć do obszarów badawczych środowiska akademickiego zajmującego się problematyką ubezpieczeniową. Ponadto nowe tendencje, które pojawiają się w systemach emerytalnych, wywołane starzeniem się społeczeństw i niewydolnością repartycyjnego systemu emerytalnego, a równocześnie pojawiającymi się kryzysami na rynkach finansowych, generują cały szereg problemów badawczych, które są również w zasięgu zainteresowań wielu środowisk akademickich. Funkcjonujący w Polsce od kilkunastu lat nowy system emerytalny budzi różne kontrowersyjne dyskusje i skłania do wstępnej oceny, a zagadnienia te wiążą się z funkcjonowaniem systemu ubezpieczeń społecznych, w tym również z finansowaniem ochrony zdrowia. Jak widać, tematyka badawcza obejmująca bardzo szeroko rozumiane ubezpieczenia od strony teoretycznej, jak również praktyki ubezpieczeniowej, jest niezwykle obszerna. Wszystkie te problemy są zawarte w przygotowanej pracy. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W dzisiejszym świecie wiedza o sposobach budowania i funkcjonowania dyskursów, ich rodzajach i bogactwie, jest niezbędna nie tylko naukowcom, ale przede wszystkim uczestnikom tych dyskursów. Publikacja rejestruje stan współczesnych dyskursów w ich szerokim spektrum, począwszy od medialnych, poprzez naukowe, edukacyjne, prawno-administracyjne, aż po filozoficzne. Niezmiernie interesująco wypadają badania, które zostały opublikowane w niniejszym tomie. Dotyczą one roli słowa we współczesnych dyskursach: narodowych i mniejszościowych, korporacyjnych i instytucjonalnych, zróżnicowanych tematycznie i lokalizacyjnie, genologicznie i stylistycznie, ideologicznie i aksjologicznie. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na wiele istotnych pytań, m.in.: jaki wpływ ma słowo na relacje społeczne i sferę publiczną; jak typ dyskursu, jego umiejscowienie w przestrzeni komunikacyjnej oraz tematyka oddziałują na słowo; w jakim stopniu „użyteczność dyskursowa” słowa, jego skuteczność i funkcjonalność zależą od jego jakości i poprawności; jak kształtują się relacje między słowem, obrazem a dźwiękiem w wybranych dyskursach? Zawarte w tomie wartościowe poznawczo analizy z pewnością przyciągną uwagę nie tylko językoznawców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka została poświęcona mechanizmom, standardom i wzajemnym relacjom pomiędzy administracją publiczną, grupami dyspozycyjnymi i mediami związanymi z procesem komunikowania w sytuacjach kryzysowych oraz próbie oceny stopnia ich profesjonalizmu. Przeprowadzone badania zostały osadzone na gruncie województwa dolnośląskiego w latach 1997-2018. Do realizacji celów opracowania wykorzystano badania ankietowe, wywiady pogłębione oraz metodę desk research. Analizy pozwoliły na kompleksowe scharakteryzowanie procesu komunikowania w sytuacjach kryzysowych oraz przygotowanie rekomendacji, które po zaadaptowaniu mogłyby wpłynąć na zwiększenie efektywności przekazywania informacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Trolle Putina / Jessika Aro ; tłumaczenie: Marta Laskowska. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Sine Qua Non, 2020. - 493, [3] strony ; 22 cm.
Trzymające w napięciu reporterskie śledztwo o współczesnych metodach prowadzenia wojny informacyjnej. Rosja toczy w internecie wojnę przeciwko cywilom. Każda krytyczna opinia to głos wroga. Nie przebiera się w środkach ani nie zwraca uwagi na granice prawa, gdy wrogów chce się uciszyć. W książce zostały szczegółowo przedstawione inspirowane i aprobowane przez Kreml nagonki, które przeprowadzono ostatnimi laty w Polsce, Finlandii i wielu innych krajach. Punktem głównym są wymierzone w prywatne osoby ponadpaństwowe akcje, niekiedy wyczerpujące definicję przestępstwa. Dokładnie udokumentowane historie pokazują, że Rosja Putina bez najmniejszych skrupułów eliminuje przeciwników przy pomocy internetowego szpiegostwa, trolli w mediach społecznościowych, fake newsów, cyberprzestępczości, gróźb śmierci i przeprowadzonych przez specjalistów od PR-u kampanii nienawiści. Literatura faktu, którą czyta się jak powieść szpiegowską. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Polityka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. RU (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
DyrdyMarki / Marek Niedźwiecki ; [ilustracje i projekt graficzny okładki i wnętrza Andrzej Wąsik]. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2020. - 1 CD (2 godz. 47 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Marek Niedźwiecki, jeden z najpopularniejszych dziennikarzy muzycznych i być może najwspanialszy głos w historii Polskiego Radia, zaprasza do siebie. Do obejrzenia kolekcji 15 tysięcy płyt, do wysłuchania prywatnej listy płyt wszech czasów, do podróży po ulubionych miejscach na świecie. Przyzna się do sportowych osiągnięć w jeździe (prawie) figurowej. Ugości nas swoimi popisowymi daniami (legendarne mielone!), a potem na stół wjedzie butelka australijskiego shiraza oraz piwo z mango i zaczną się opowieści bardziej muzyczne. Pan Marek od listy zdradzi, jak czekał w apartamencie paryskiego hotelu Ritz na Madonnę i jak uratował przyjęcie Lionela Richiego. Opowie o swoich wpadkach, momentach absolutnego szczęścia, paraliżującym strachu przed wychodzeniem na estradę i o tym, jak zwędził papierosy żonie Davida Bowiego. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona/82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marek Niedźwiecki, jeden z najpopularniejszych dziennikarzy muzycznych i być może najwspanialszy głos w historii Polskiego Radia, zaprasza do siebie. Do obejrzenia kolekcji 15 tysięcy płyt, do wysłuchania prywatnej listy płyt wszech czasów, do podróży po ulubionych miejscach na świecie. Przyzna się do sportowych osiągnięć w jeździe (prawie) figurowej. Ugości nas swoimi popisowymi daniami (legendarne mielone!), a potem na stół wjedzie butelka australijskiego shiraza oraz piwo z mango i zaczną się opowieści bardziej muzyczne. Pan Marek od listy zdradzi, jak czekał w apartamencie paryskiego hotelu Ritz na Madonnę i jak uratował przyjęcie Lionela Richiego. Opowie o swoich wpadkach, momentach absolutnego szczęścia, paraliżującym strachu przed wychodzeniem na estradę i o tym, jak zwędził papierosy żonie Davida Bowiego. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Biografie - muzyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki. Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Metody badania komunikacji i mediów to pierwsza w Polsce publikacja naukowa, w której nie tylko wyczerpująco scharakteryzowano wybrane metody nauk o komunikacji i mediach, lecz także precyzyjnie i przystępnie pokazano ich zastosowanie w praktyce badawczej. W opisie każdej metody w rozdziale teoretycznym przedstawiono założenia i postulaty metodologiczne, a w rozdziale praktycznym zilustrowano je poprzez analizy materiałów z prasy, radia, telewizji, Internetu lub szeroko rozumianego dyskursu publicznego. Na polskim rynku wydawniczym brakuje monografii metodologicznych, poświęconych analizie mediów i zapośredniczonej technologicznie komunikacji, które miałyby charakter praktyczny oraz ukazywałyby sposoby badania na materiale empirycznym. Prezentowana książka tę lukę satysfakcjonująco wypełnia. Istotne i wartościowe jest również podjęcie przez Autorki i Autorów próby używania metod wypracowanych w innych naukach społecznych i humanistyce oraz dopasowania ich do celów poznawczych nauk o komunikowaniu, czym z sukcesem wpisują się w tendencje metodologicznego rozwoju tych nauk. Publikacja może zainteresować medioznawców i komunikologów, a także badaczy analizujących media z wnętrza innych paradygmatów badawczych (takich jak językoznawstwo, kognitywistyka, antropologia, socjologia). Atrakcyjna będzie również dla studentów i doktorantów kierunków medioznawczych i okołomedialnych, stanowi bowiem przewodnik użyteczny, napisany zrozumiale i przystępnie. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789 Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo „Społeczeństwo i Ekonomia” stanowi forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Historia czasopisma „Społeczeństwo i Ekonomia” sięga 1995 roku. Stanowi ono kontynuację wydawanych wcześniej: • w latach 2012-2013 „Nauki Społeczne” • w latach 2009-2011 „Nauki społeczne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” • w latach 1995-2008 „Nauki Humanistyczne” (w serii Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przestrzeń we współczesnych realiach gospodarczych odgrywa bardzo istotną rolę. Z jednej strony wraz z rozwojem środków komunikacji uległa ona „skurczeniu” – wszystko jest blisko. Z drugiej strony dzięki rozwojowi tych elementów infra¬struktury komunikacyjnej poznajemy jej różnorodność. Okazuje się, że przestrzeń stanowią nie tylko elementy przyrody (ożywionej i nieożywionej), lecz także ludzie ze swoją kulturą, zarówno materialną, jak i duchową. Antropogenizacja przestrzeni jest faktem i trzeba się z tym pogodzić, jednak zmian należy dokonywać w sposób przemyślany. Ta współczesna przestrzeń staje się ważnym elementem w gospodarce. Nie jest już tylko statycznym tłem, miejscem, gdzie robimy interesy, ale staje się istotnym składnikiem procesów gospodarczych, w których bazuje się zwykle na materialnych, a coraz częściej także na niematerialnych zasobach danego miejsca. Te niematerialne zasoby tworzą ludzie w skomplikowanym procesie interakcji w skali lokalnej. To właśnie lokalne społeczności tworzą unikatowe zasoby tej przestrzeni, które stają się atutem w konkurowaniu poszczególnych gospodarek. Często zastanawiamy się, dlaczego – mimo podobnego stopnia rozwoju – w jednym miejscu żyje się nam lepiej, w innym gorzej, w jednym interesy gospodarcze przynoszą sukces, w innych niepowodzenie. Aby zrozumieć obecną gospodarkę, należy poznać współczesną przestrzeń, a szczególnie jej wymiar gospodarczy i społeczny. Równocześnie na tę przestrzeń oddziałuje polityka, co powoduje, że coraz częściej używa się po¬jęcia „geopolityka”. Musimy zdawać sobie sprawę, że zagospodarowanie danego miejsca w przestrzeni, warunki życia, jakie tam panują, relacje społeczne zostały ukształtowane w wyniku całego splotu wydarzeń o charakterze ekonomicznym, społecznym czy politycznym. Przedstawiamy Państwu publikację, która jest efektem międzynarodowej konferencji naukowej pt. Przestrzeń w nowych realiach gospodarczych IV, zorganizowanej przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przy współudziale Katedry Finansów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uni-wersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej Uniwersytetu Jana Ewangelisty Purkyně w Ústí nad Labem. Konferencja odbyła się w dniach 26–28 maja 2014 r. w Karpaczu. W niniejszej publikacji znajdą Państwo zbiór interesujących, a zarazem różnorodnych artykułów naukowych poruszających rozmaite zagadnienia i problemy towarzyszące współczesnej gospodarce i przestrzeni. Życząc miłej lektury, mamy nadzieję, że wyniki badań przedstawione w niniejszej publikacji będą stanowiły dla Państwa inspirację do dalszej dyskusji oraz kolejnych badań naukowych poświęconych gospodarce i przestrzeni. Składamy podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania niniejszej publikacji. Jednocześnie żywimy nadzieję na dalszą partycypację Czytelników w konferencjach, które są cyklicznie organizowane przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej. Stanisław Korenik, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej