Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(79)
IBUK Libra
(16)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje dydaktyczne
(19)
E-booki
(16)
Proza
(6)
Muzyka
(5)
Filmy i seriale
(4)
Audiobooki
(3)
Poezja
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(90)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(9)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Planeta 11
(11)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 4
(4)
Filia nr 5
(11)
Filia nr 6
(6)
Filia nr 9
(10)
Filia nr 10
(28)
Filia nr 12
(5)
Filia nr 13
(10)
Filia nr 15
(5)
Filia nr 16
(5)
Filia nr 18
(8)
Multicentrum - podr.
(6)
Autor
Pawlak Mirosław
(9)
Selby Claire
(6)
Wasserman Robin
(5)
Andrzejewski Błażej
(4)
Rajch Artur
(3)
Berowska Marta (1952- )
(2)
Bielińska Halina (1909-1989)
(2)
Daniec Sławomir
(2)
Edwins Andy
(2)
Edwins Juliette
(2)
Frączek Agnieszka (1969- )
(2)
Heine Anna
(2)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(2)
Klimowicz-Łabuda Beata
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Misiaszek Wioletta
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Południak Marcin
(2)
Sachajska Elżbieta
(2)
Siwek Jan Kazimierz (1945- )
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Tempest Annabel
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Wójcik Magdalena
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Śpiewak Grzegorz
(2)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Arahovitis Ilias
(1)
Badowska Alicja
(1)
Balcázar Abraham
(1)
Barbo Maria S
(1)
Biedrońska Kamila
(1)
Birkenbihl Vera F. (1946- )
(1)
Blachura Marta
(1)
Boboryk Anna
(1)
Bogucka Mariola
(1)
Bolikowska Agnieszka
(1)
Boruch Adrian
(1)
Briseño José Luis
(1)
Brześkiewicz Zbyszek
(1)
Błędowski Ernest
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Ciemniewski Paweł
(1)
Ciszewska Małgorzata
(1)
Cudak Romuald
(1)
Czerska Agata
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Drabik Agnieszka
(1)
Duendes del Sur
(1)
Dyson Leone
(1)
Fouts Roger
(1)
Gabryś-Barker Danuta
(1)
Goodall Jane (1934- )
(1)
Gołębiowska Lucyna (filolog)
(1)
Graboń Karolina
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Górny Hanna
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Juryta Anna
(1)
Kalamarz Ryszard
(1)
Karczewska Olga (ilustrator)
(1)
Keane Barry
(1)
Kochan Agnieszka
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kołodziejski Paweł (1971- )
(1)
Kościelnicka-Siemek Ewa
(1)
Kruszewski Włodzimierz
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kwiecień Marianna Irena
(1)
Latusek Arkadiusz
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Liukas Linda
(1)
Lochowski Tessa
(1)
Los Duendes del Sur
(1)
Lubaczewska Maria
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Mazur Jan
(1)
Maćkowiak Rafał
(1)
Mills Stephen Tukel
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Nowacka Dorota
(1)
Nowicka Marzena
(1)
Owsińska-Miedzińska Ewa
(1)
Ożóg Kazimierz
(1)
Pawłowski Adam
(1)
Perrett Jeanne
(1)
Petkov Małgorzata
(1)
Pezzelli Peter (1959- )
(1)
Pietrzak Włodzimierz
(1)
Pogłodzińska Katarzyna
(1)
Polański Edward (1932- )
(1)
Praszałowicz Dorota
(1)
Rzepniewska Magdalena
(1)
Rzeszutek Monika
(1)
Seretny Anna
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(94)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(84)
angielski
(10)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Dzieci
(32)
0-5 lat
(13)
6-8 lat
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(16)
Literatura amerykańska
(7)
Film angielski
(4)
Muzyka angielska
(4)
Temat
Język polski
(38)
Język angielski
(25)
Nauczanie początkowe
(15)
Czytanie
(10)
Gry edukacyjne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Literatura polska
(5)
Nauczanie
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Języki
(4)
Uczenie się
(4)
Wymowa
(4)
Literatura
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Scooby-Doo (postać fikcyjna)
(2)
Wypracowania szkolne
(2)
Egzaminy szkolne
(1)
Fouts, Roger
(1)
Głusi
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język migany
(1)
Język migowy
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Ludzie
(1)
Metody nauczania
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Muzyka
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczanie poczatkowe
(1)
Poezja polska
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Psycholodzy
(1)
Reymont, Władysław Stanisław (1867-1925)
(1)
Ruby (język programowania)
(1)
Rytmika
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(1)
Słownictwo
(1)
Testy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Zwierzęta doświadczalne
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Rhode Island (Stany Zjednoczone)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Książki dla małych dzieci
(16)
Podręczniki dla dzieci
(10)
Publikacje dla dzieci
(8)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Broszura
(5)
Podręczniki do nauczania początkowego
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(5)
Elementarze polskie
(4)
Film animowany
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Muzyka dla dzieci
(4)
Pieśń i piosenka
(4)
Poradnik
(4)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(3)
Słownik ortograficzny
(3)
Słowniki dla dzieci polskie
(3)
Elementarz
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Wiersze
(2)
Dyktando
(1)
Fiszki
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Językoznawstwo
(8)
95 wyników Filtruj
Brak okładki
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Język angielski [Dokument elektroniczny] ; Muzyka. - Gdańsk : "Aidem Media", cop. 2005. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : dźw., kolor. ; 12 cm.
(Wesoła Edukacja dla Dzieci)
Program edukacyjny adresowany jest do uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prog. eduk. języki (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strachy w lesie / ilustracje: Duendes del Sur. - Warszawa : Media Service Zawada sp. z o.o., copyright 2012. - 22, [10] stron : ilustracje ; 23 cm.
(Scooby-Doo! : czytaj i zgaduj ; 6)
To My - Tajemnicza Spółka, czyli czwórka niezwykłych nastolatków Velma, Daphne, Fred i Kudłaty oraz ich nieustraszony czworonożny przyjaciel - pies Scooby-Doo! Na co dzień zajmujemy się rozwiązywaniem najbardziej potwornych zagadek kryminalnych. Zawsze udaje nam się rozwiązać problem dzięki naszemu sprytowi i odwadze. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Komiks (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1967 roku Roger Fouts, wówczas doktorant na wydziale psychologii eksperymentalnej Uniwersytetu w Oklahomie, otrzymał niecodzienne zadanie nauczenia szympansiątka amerykańskiego języka migowego. Projekt Washoe (bo takie było imię niezwykłej uczennicy) miał wykazać, czy wychowywana przez ludzi szympansica zacznie naturalnie i spontanicznie posługiwać się tym ludzkim przecież językiem. Rezultat eksperymentu przeszedł najśmielsze oczekiwania, podważając dotychczasowe ustalenia nauki i każąc na nowo zdefiniować pojęcie człowieczeństwa, języka i inteligencji. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zwierzęta (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 59
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura (1 egz.)
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej