Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(42)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(2)
Poezja
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(2)
Placówka
Planeta 11
(4)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 4
(4)
Filia nr 5
(8)
Filia nr 6
(3)
Filia nr 9
(4)
Filia nr 10
(15)
Filia nr 12
(3)
Filia nr 13
(4)
Filia nr 15
(4)
Filia nr 16
(5)
Filia nr 18
(8)
Autor
Rajch Artur
(3)
Berowska Marta (1952- )
(2)
Bielińska Halina (1909-1989)
(2)
Daniec Sławomir
(2)
Frączek Agnieszka (1969- )
(2)
Heine Anna
(2)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(2)
Klimowicz-Łabuda Beata
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Misiaszek Wioletta
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Południak Marcin
(2)
Sachajska Elżbieta
(2)
Siwek Jan Kazimierz (1945- )
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Badowska Alicja
(1)
Biedrońska Kamila
(1)
Blachura Marta
(1)
Boboryk Anna
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Ciszewska Małgorzata
(1)
Cudak Romuald
(1)
Czerska Agata
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Drabik Agnieszka
(1)
Graboń Karolina
(1)
Juryta Anna
(1)
Karczewska Olga (ilustrator)
(1)
Kochan Agnieszka
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kołodziejski Paweł (1971- )
(1)
Kościelnicka-Siemek Ewa
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kwiecień Marianna Irena
(1)
Latusek Arkadiusz
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Mazur Jan
(1)
Maćkowiak Rafał
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Nowacka Dorota
(1)
Owsińska-Miedzińska Ewa
(1)
Ożóg Kazimierz
(1)
Pawłowski Adam
(1)
Petkov Małgorzata
(1)
Polański Edward (1932- )
(1)
Praszałowicz Dorota
(1)
Rzeszutek Monika
(1)
Seretny Anna
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Smereczniak Małgorzata
(1)
Sobczak Barbara
(1)
Sosnowska Ewa (ilustrator)
(1)
Staniszewska Zofia (1968- )
(1)
Szczepaniak Anna (1960- )
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szul Roman
(1)
Tambor Agnieszka
(1)
Tambor Jolanta
(1)
Tomaszewska Grażyna
(1)
Tomaszewski Feliks
(1)
Topczewska Maria
(1)
Uhma Janusz
(1)
Witkowska Anna
(1)
Wiśniewska Grażyna
(1)
Wiśniewska Halina
(1)
Wojtczak Edyta
(1)
Woźniakowski Henryk (1949- )
(1)
Wygonik-Barzyk Edyta
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Zgółka Tadeusz
(1)
Zgółkowa Halina (1947- )
(1)
Zwierzyńska Daria
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Dzieci
(18)
6-8 lat
(4)
0-5 lat
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(16)
Temat
Język polski
(38)
Czytanie
(10)
Nauczanie początkowe
(6)
Gry edukacyjne
(5)
Literatura polska
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Literatura
(3)
Mowa
(2)
Wypracowania szkolne
(2)
Egzaminy szkolne
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Poezja polska
(1)
Reymont, Władysław Stanisław (1867-1925)
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(1)
Testy
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Książki dla małych dzieci
(12)
Elementarze polskie
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręczniki do nauczania początkowego
(4)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(4)
Słownik ortograficzny
(3)
Słowniki dla dzieci polskie
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Elementarz
(2)
Poradnik
(2)
Wiersze
(2)
Dyktando
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(3)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książeczki z serii Czytam sobie adresowane są przede wszystkim do uczniów pierwszego etapu edukacji - klasy 1-3 szkoły podstawowej. Wielkość pisma i poziom trudności dopasowane są do umiejętności ucznia na danym etapie edukacji.[okł.].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Czytam sobie (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ne/Czytam (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książeczki z serii "Czytam sobie" adresowane są przede wszystkim do uczniów pierwszego etepu edukacji - klasy 1-3 szkoły podstawowej. Wielkość pisma i poziom trudności dopasowane są do umiejetności ucznia na danym etapie edukacji. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ne/Czytam (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książeczki z serii "Czytam sobie" adresowane są przede wszystkim do uczniów pierwszego etepu edukacji - klasy 1-3 szkoły podstawowej. Wielkość pisma i poziom trudności dopasowane są do umiejetności ucznia na danym etapie edukacji. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ne/Czytam (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mały Książę w kilku prostych, ale mądrych wskazówkach uczy najmłodsze dzieci alfabetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nn edukacyjne (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Logopedia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Logopedia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wesołe dyktanda i zabawy ortograficzne dla klas IV-VI / Wioletta Misiaszek. - Warszawa : KDC Klub dla Ciebie, copyright 2008. - 159, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Ortografia ćwiczona w podstawówce zapada w pamięć, co w gimnzjum procentuje wiedzą. Pisząc rozprawkę z Pana Tadeusza, nie trzeba się zastanawiać czy oni się biją, czy bijom albo czy od tedy uciekło "w", czy nie. Chcąc odnosić sukcesy lub po prostu mieć święty spokój, naprawdę warto od czasu do czasu skrobnąć sobie małe, sprawdzające dyktando. Tym bardziej, że dyktanda z książeczki są odjazdowe i bardzo ciekawe. No i pytanie, czy mama też napisze takie dyktando na piątkę? [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Język polski (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ortografek pomaga (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Język polski
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ortografia i gramatyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Język polski (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Język polski (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2019. - 202, [6] stron : ilustracje ; 21x23 cm.
Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2021. - 202, [6] stron : ilustracje ; 21x23 cm.
Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauka czytania (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Elementarz w podskokach, czyli czytanie w zabawie! "W podskokach", bo szczęśliwe i ciekawe świata dziecko nie chodzi, ale podskakuje. “W podskokach”, bo nauka czytania z małymi dziećmi nie może kojarzyć się z siedzeniem godzinami nad książką, ale z różnorodnymi aktywnościami - gestami, mimiką, aktywnościami parateatralnymi. Ten radosny i kreatywny elementarz przeznaczony jest dla dzieci już w wieku przedszkolnym i „dorasta” wraz z nimi. Maluszki będą korzystały z najprostszych aktywności, starsze dzieci skupią się na słowie.[publicat.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/Już czytam (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Czytam sobie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Elementarz w podskokach, czyli czytanie w zabawie! "W podskokach", bo szczęśliwe i ciekawe świata dziecko nie chodzi, ale podskakuje. “W podskokach”, bo nauka czytania z małymi dziećmi nie może kojarzyć się z siedzeniem godzinami nad książką, ale z różnorodnymi aktywnościami - gestami, mimiką, aktywnościami parateatralnymi. Ten radosny i kreatywny elementarz przeznaczony jest dla dzieci już w wieku przedszkolnym i „dorasta” wraz z nimi. Maluszki będą korzystały z najprostszych aktywności, starsze dzieci skupią się na słowie.[publicat.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ne/Czytam (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Duże litery (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ne (1 egz.)
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej