Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(30)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(27)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
E-booki
(3)
Filmy i seriale
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(19)
DGiOZ
(3)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(4)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 5
(6)
Filia nr 6
(3)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(4)
Autor
Bednarek Józef
(2)
Stępień Kamil
(2)
Aftab Parry
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Appelbaum Jacob
(1)
Assange Julian (1971- )
(1)
AugustyneknKacper
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Barney Darin David (1966- )
(1)
Battelle John (1965- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błaszkiewicz Anna
(1)
Carr Nicholas
(1)
Castells Manuel (1942- )
(1)
Chiusi Fabio
(1)
Chmielowski Marcin
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Dijk Jan van (1952- )
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Fronia Marcin
(1)
Godyń Filip
(1)
Godyń Mieczysław (1952- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gołębiewski Łukasz (1971- )
(1)
Gołębiowski Łukasz
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hornowski Tomasz
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kołodziejczyk Łukasz
(1)
Leksy Karina
(1)
Machnik Marcin
(1)
Maushart Susan (1958- )
(1)
Mecinski Kasia
(1)
Mialik Natalia
(1)
Müller-Maguhn Andy
(1)
Nadana Katarzyna
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Nicewicz Barbara
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
Ormsby Eileen
(1)
Pawlak Małgorzata
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Plis Jerzy
(1)
Pryciak Agata
(1)
Reiter Małgorzata
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Ronson Jon (1967- )
(1)
Siara Olga
(1)
Sieńko Marcin
(1)
Soderqvist Jan
(1)
Stephens-Davidowitz Seth
(1)
Turlej Elżbieta (1967- )
(1)
Urlich Jakub
(1)
Wiśniewski Michał Radomir (1979- )
(1)
Wiśniewski Michał Radomił (1979- )
(1)
Wołkowicz Iwona
(1)
Zimmermann Jérémi
(1)
Ziobro Renata
(1)
Świerkocki Maciej (1961- )
(1)
Żabicki Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Internet
(29)
Społeczeństwo informacyjne
(13)
Środki masowego przekazu
(6)
Rzeczywistość wirtualna
(5)
Media społecznościowe
(4)
Cyberkultura
(3)
Kultura masowa
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Książka
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Przestępstwo komputerowe
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Banki internetowe
(1)
Big data
(1)
Celebryci
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dane osobowe
(1)
Dystopia
(1)
Dzieci
(1)
Film amerykański
(1)
Folksonomia
(1)
Futurologia
(1)
Google
(1)
Gry komputerowe
(1)
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Maushart, Susan (1958- )
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Muzyka
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Organizacje tajne
(1)
Patostream
(1)
Pornografia dziecięca
(1)
Postęp techniczny
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płatni zabójcy
(1)
Radiofonia
(1)
Radiofonia publiczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój technologiczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Serial filmowy
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Studenci
(1)
Sława
(1)
Telewizja cyfrowa
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Ukryta sieć
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wstyd
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: dzieło
Black mirror (serial filmowy)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Warszawa
(1)
Gatunek
Esej
(3)
Reportaż
(3)
Film edukacyjny
(2)
Opracowanie
(2)
Film dokumentalny
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik jest uznanym na całym świecie, całościowym wprowadzeniem do socjologicznej analizy wpływu nowych mediów na życie społeczne, zarówno w jego wymiarze prywatnym, jak i publicznym. Autor przedstawia technologiczne, ekonomiczne, polityczne, socjologiczne, kulturowe i psychologiczne aspekty nowych mediów. Ukazuje rewolucję medialną, jaka przetoczyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, zwłaszcza rozpowszechnienie Internetu, telefonii komórkowych, sieci komputerowych oraz zarysowuje główne perspektywy badania i rozumienia współczesnego, globalnego społeczeństwa sieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
"Gry sieciowe nie są nowotworem kulturowym, wprost przeciwnie: stanowią logiczny wytwór dawnych gier, używając przy tym najnowszych dostępnych technologii. Mamy do czynienia z książką o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media. Mniej ważna staje się odpowiedź na pytanie: grasz czy nie grasz. Szeregi niegrających, nie takie znowu liczne, topnieją bardzo szybko. Ale co więcej: gry stają się kontekstem dla wielu innych mediów i kontekstów rozmaitych kulturowych aktywności. Tak więc dylemat polega na tym, że nasze oglądanie filmów i czytanie książek staje się czynnością relatywną wobec wcielania się w postać gry. Ani lepszą, ani gorszą - po prostu równoważną". [z wstępu prof. dr hab. Wiesław Godzic]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Informatyka (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jon Ronson lubi mierzyć się z trudnymi i intrygującymi tematami; zgłębia je empirycznie, zawsze chce doświadczyć choćby części tego, czego doświadczyli - lub wciąż doświadczają - opisywani przez niego ludzie. Podróżuje po świecie, przeprowadza wywiady, dociera do źródeł, bierze udział w niecodziennych wydarzeniach, osobliwych kursach i dziwnych eksperymentach. Nie boi się konfrontacji z tym, co większość z nas zapewne przerażałoby, budziło opór, a co najmniej, zażenowanie. Dzięki temu - i dzięki lekkiej, przyprawionej ironią, dystansem i poczuciem humoru narracji Ronsona - mamy możliwość poznania zagadnień niezwykle ciekawych, intrygujących, a wręcz niepokojących; słowem: takich, o które chcielibyśmy, ale wstydzimy się zapytać. I to właśnie wstyd jest tematem najnowszej książki autora, obecnego od wielu lat na listach bestsellerów Jona Ronsona.
#WstydźSię! to wciągająca i błyskotliwa opowieść o jednej z najbardziej niedocenianych sił rządzących światem: o wstydzie. Okazuje się bowiem, że dzięki internetowi publiczne zawstydzanie - dawna metoda przywoływania do porządku niepokornych, przestępców i wichrzycieli - przeżywa dziś renesans. Staje się nową metodą wymierzania sprawiedliwości. Karzącą ręką ludowej demokracji. Cyfrową wersją średniowiecznego pręgierza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść : Część I Komunikowanie w społeczeństwie informacyjnym - 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym (Geneza społeczeństwa informacyjnego, Koncepcje społeczeństwa informacyjnego, Segmentacja społeczeństwa informacyjnego, Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego, Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym) ; 2. Media społeczeństwa informacyjnego (Media masowe, Przekaz i jego treść, Publiczność odbiorcza i jej skład, Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego, Mediamorfoza i prawa mediów, Media cyfrowe i sieciowe, Media mobilne) ; 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych ; 4. Istota i projektowanie działań public relations ; 5. Marketing w praktyce socjologicznej (Marketing polityczny, Marketing społeczny, Demarketing jako strategia marketingu społecznego, Marketing społeczny w Internecie, Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie) ; 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej (Badania nad uzależnieniem od Internetu, Terapia uzależnień komputerowych) ; 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie ; 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe (Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe, Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych, Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje) ; Część II Zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym - 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami ; 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu ; 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych?, 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania ; 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty (Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia, Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania, Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? , Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach, Fazy procesu negocjacji, Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego) ; 6. Problemy etyki biznesu (Etyka biznesu a kultura organizacyjna, Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR) ; 7. "Zarządzanie" na rynku pracy (Nowe zawody i stanowiska pracy) ; Część III Metodologia badań w społeczeństwie informacyjnym - 1. Praktyczny wymiar metod i technik ; 2. Charakterystyka podejścia jakościowego ; 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji (Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .., Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjach ..) ; 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Darknet / Eileen Ormsby ; przekład Anna Maria Nowak. - Kraków : Znak Horyzont, 2019 - 379, [1] strona ; 21 cm.
Przeczytaj, zanim klikniesz. Handel bronią i narkotykami. Płatni zabójcy, których wynajmiesz jednym kliknięciem. Dziecięca pornografia i owiane legendą Red Roomy, oferujące transmisję na żywo z torturowania ludzi. Kryptowaluty, którymi za to wszystko zapłacisz, zachowując pełną anonimowość. Oto Darknet. Najmroczniejszy zakątek Internetu. Tego samego, z którego korzystamy na co dzień w domu i w pracy. Książka Eileen Ormsby to wynik dziennikarskiego śledztwa międzynarodowej ekspertki od Dark Webu. To fascynująca i mrożąca krew w żyłach opowieść o świecie, o którym większość z nas nie ma pojęcia. Sprawdź, do czego doprowadzają ludzka chciwość, pożądanie, niezaspokojone fantazje. Zobacz, gdzie pożywkę i bezpiecznie schronienie znajdują najczarniejsze obszary ludzkiej wyobraźni. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wchodząc w XXI wiek Polska - jak i cały świat - stała się areną cyfrowej rewolucji. Komputery z fantastycznych wizji przeobraziły się w przedmioty codziennego użytku. Bezgłośny światłowód wyparł skrzeczące modemy, a pokolenie MTV, zbiorowy umysł zjednoczony przed telewizorem, ustąpiło przed pokoleniem Neo, cyborgami połączonymi z komputerami - i sobą nawzajem. Miłość, polityka, kultura, media - globalna sieć odmieniła wszystko. Internet stał się `miejscem`, w którym żyjemy, bawimy się, kochamy, walczymy i nienawidzimy. Czytamy fake newsy, tweetujemy, shareujemy kontent, lajkujemy... Stanowimy konglomerat umysłów, ciał i maszyn. Wszyscy jesteśmy połączeni. Wszyscy jesteśmy cyborgami. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oto człowiek! Wszystko, czego wolelibyście nie wiedzieć o sobie i innych. Serum prawdy - niepotrzebne, konfesjonały - do lamusa, wykrywacze kłamstw - na śmietnik historii! Jest jedno miejsce, gdzie ludzie są - przynajmniej na ogół - absolutnie szczerzy: okno wyszukiwarki. Seth Stephens-Davidowitz, filozof i doktor ekonomii, były pracownik Google’a, przeanalizował dane z wyszukiwań internetowych dotyczących między innymi rasizmu, depresji, wykorzystywania nieletnich, poczucia humoru czy preferencji seksualnych. Owocem tych badań jest książka Wszyscy kłamią - bestseller „New York Timesa” i „Wall Street Journal”, Książka Roku według „The Economist” i „Business Insider”. Jak często ludzie NAPRAWDĘ uprawiają seks? Co należy mówić na pierwszej randce, żeby nie stracić szans na drugą? Ilu naprawdę jest rasistów w Ameryce? Czy Freud ściemniał? Czy rodzice inaczej traktują synów, a inaczej córki? Jaki procent mężczyzn to geje? Znaczna część z tego, co dotychczas myśleliśmy o ludziach, to fałsz, twierdzi Stephens-Davidowitz. Powód? Ludzie kłamią - w kwestionariuszach i rozmowach. Okłamują przyjaciół, kochanków, lekarzy i samych siebie. Dziś nie musimy już jednak opierać się wyłącznie na deklaracjach ankietowanych. Dane z Internetu - ślady informacji, które miliardy ludzi zostawiają w Google, mediach społecznościowych, serwisach randkowych, a nawet na stronach pornograficznych - wreszcie pokazują nagą prawdę. Możemy teraz dowiedzieć się, co ludzie naprawdę myślą i czego pragną. Wnioski? Mogą rozśmieszyć, zszokować albo głęboko zaniepokoić. Z całą pewnością jednak skłonią do refleksji nad tym, kim jest człowiek początku XXI wieku. [wydawnictwoliterackie.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każda/y z nas przeczytał kiedyś w social mediach coś, co zabolało. W internecie można znaleźć pełno przykładów ogromnej presji, którą kobiety wywierają na siebie nawzajem. To było inspiracją do stworzenia książki, która zgłębia temat presji i hejtu w internecie. Za pomocą wypowiedzi twórczyń oraz ekspertek i ekspertów z dziedzin psychologii, socjologii i historii “Nie obraź się, ale” bada, skąd bierze się presja, jak powstają wygórowane oczekiwania, jak hejt wpływa na jego odbiorców i jak sobie z nim radzić. Rozmowy i eseje przeplatają się z prawdziwymi komentarzami pełnymi niechcianych porad i negatywnych opinii. To książka dla tych, którzy doświadczyli lub doświadczają presji, ale także dla tych, którzy ją wywierają na innych. Dla hejtowanych i hejtujących, ale również tych, którzy przyglądają się z boku. Dla każdej i każdego z nas korzystających na co dzień z social media.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Portale społecznościowe - czy można się uzależnić ? / reżyseria i zdjęcia Marcin Wołkowicz. - [Brak miejsca] : Tutto Arts & Media, copyright 2016 - 1 dysk optyczny (DVD) (22 min) : kolorowy, dźwiękowy ; 12 cm.
(Pułapki nowoczesnych technologii ; 3)
Cykl zawiera: Uzależnienie od gier komputerowych ; Uzależnienie od telefonu komórkowego ; Portale społecznościowe - czy można się uzależnić?
“Pułapki nowoczesnych technologii” to pakiet 3 filmów edukacyjnych, adresowanych do uczniów szkół podstawowych i gimnazjum. W obecnym świecie korzystanie z telefonów komórkowych, tabletów, Internetu itp. stało się czymś naturalnym, praktycznie - nieodłącznym elementem codzienności, zarówno dorosłych, jak i młodych ludzi. Kiedy więc możemy mówić o uzależnieniu od gier komputerowych, telefonu komórkowego, portali społecznościowych? Gdzie przebiega ta cienka granica?
Pierwsze dwa filmy, czyli “Uzależnienie od gier komputerowych” oraz “Uzależnienie od telefonu komórkowego” zostały zrealizowane w konwencji filmów popularnonaukowych. Wiedza na temat korzystania z nowoczesnych technologii, zagrożeń, jakie może nieść za sobą wirtualny świat, została przekazana w klarowny i atrakcyjny sposób. Tak, by młody człowiek miał świadomość pułapek, jakie mogą na niego czyhać z powodu nadmiernego korzystania z telefonu komórkowego czy też grania w gry komputerowe. Filmy zostały wzbogacone wypowiedzią eksperta: psychologa Małgorzaty Reiter z FreeMind Centrum Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej. Oba filmy zawierają: - wypowiedź psychologa przeznaczoną dla uczniów (czas trwania ok. 5-6 minut) - wypowiedź psychologa przeznaczoną dla rodziców, opiekunów dzieci, które są uzależnione od telefonu lub gier komputerowych. Wypowiedź zawiera wskazówki, jak należy postępować w takiej sytuacji. (czas trwania ok. 4-5 minut)
Trzeci film “Portale społecznościowe – czy można się uzależnić?” został zrealizowany w konwencji filmu dokumentalnego. W filmie zostały przedstawione trzy różne historie młodych ludzi, którzy opowiadają o wpływie portali społecznościowych na ich życie. Każda z tych historii została skomentowana przez eksperta – psychologa Małgorzatę Reiter. Nowa wersja została wzbogacona o kilkuminutowy wstęp. [multieducatio.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika - filmy edukacyjne (1 egz.)
Książka
W koszyku
F*ck, fame & game : co faceci robią w sieci / Elżbieta Turlej. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2022. - 197, [10] stron ; 21 cm.
(Nie-Fikcja)
Influenserzy, rycerze Jezusa, chłopaki z grindra, freak fighterzy, fetyszyści, monarchiści. Tylko niektórzy z nich kiedykolwiek pójdą na randkę, ale za to wyrobią 1000% normy. Wszystkich łączy jedno: poszukiwanie miłości, której często zabrakło w ich domach. Czy walka płci została ostatecznie przegrana przez silniejszą płeć? Co siedzi w głowach polskich mężczyzn? Reportaż Elżbiety Turlej zabiera nas w mało znany, a często wirtualny świat polskich mężczyzn, który – choć czasem trudno w to uwierzyć - istnieje naprawdę, tuż obok nas. Ostrzegamy: książka zawiera treści nieodpowiednie dla czytelników niepełnoletnich oraz poglądy, które mogą urazić niektórych dorosłych. Czytasz na własną odpowiedzialność. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Reportaż (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Wszyscy jesteśmy cyborgami : jak internet zmienił Polskę / Michał R. Wiśniewski. - [Warszawa] : Fundacja Edukacji Nowoczesnej ; [Jelenia Góra] : Moderna, [2022.] - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Książka dla Ciebie)
Wchodząc w XXI wiek Polska - jak i cały świat - stała się areną cyfrowej rewolucji. Komputery z fantastycznych wizji przeobraziły się w przedmioty codziennego użytku. Bezgłośny światłowód wyparł skrzeczące modemy, a pokolenie MTV, zbiorowy umysł zjednoczony przed telewizorem, ustąpiło przed pokoleniem Neo, cyborgami połączonymi z komputerami - i sobą nawzajem. Miłość, polityka, kultura, media - globalna sieć odmieniła wszystko. Internet stał się `miejscem`, w którym żyjemy, bawimy się, kochamy, walczymy i nienawidzimy. Czytamy fake newsy, tweetujemy, shareujemy kontent, lajkujemy... Stanowimy konglomerat umysłów, ciał i maszyn. Wszyscy jesteśmy połączeni. Wszyscy jesteśmy cyborgami. [Wydawnictwo Czarne]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM/inne-fundacja (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 88)
W ostatnich kilku latach zagadnienie prywatności w Sieci pojawia się ze wzrastającą częstotliwością. Wszystkie strony w dyskusji, niezależnie od zajmowanego stanowiska, zgadzają się, że zbieranie i przetwarzanie danych o użytkownikach Internetu jest coraz powszechniejsze, łatwiejsze, tańsze i stwarza coraz większe możliwości dla podmiotów zarządzających tymi danymi. Zjawisko to jest pogłębiane przez zachowanie użytkowników, którzy dobrowolnie zamieszczają informacje prywatne w Internecie, często nie zdając sobie sprawy ze wszystkich możliwych konsekwencji. W rezultacie zainteresowane osoby mogą często odnaleźć z pomocą wyszukiwarki internetowej takie informacje jak imię i nazwisko, fotografie, ukończone szkoły, adres zamieszkania czy numer telefonu komórkowego. Osoby, które bardzo aktywnie korzystają z różnych narzędzi w Internecie pozostawiają po sobie ślady pozwalające wręcz na odtworzenie ich aktywności na przestrzeni wielu miesięcy, zainteresowań, poglądów ─ praktycznie kompletnego profilu psychologicznego. Wielu internautów nie zdaje sobie sprawy z zachodzących procesów, a nawet jeśli tak jest ─ to nie potrafi tego procesu kontrolować. Rezygnacja z części własnej prywatności jest w wielu przypadkach korzystna ─ ludzie korzystają z mediów społecznych po to, żeby się socjalizować i wzbogacać komunikację ze swoimi znajomymi; dane prywatne są wykorzystywane przez firmy internetowe, aby oferować doskonalsze i lepiej spersonalizowane produkty. Dwaj giganci branży internetowej, firmy Google i Facebook, zbudowały całą swoją potęgę na danych zdobytych od użytkowników. Praktyki tych firm związane z zarządzaniem danymi prywatnymi były wielokrotnie krytykowane w mediach, przez organizacje broniące praw konsumenckich i obywatelskich, a także samych użytkowników. Aktualność oraz dynamika zagadnienia, niewielka liczba opracowań w języku polskim przy niemal całkowitym braku badań na polskim gruncie stały się główną motywacją Autora do podjęcia tematu prywatności w mediach społecznych. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy potrafisz się na chwilę wylogować? Zrób sobie jeden dzień offline, "technologiczny detoks", prawdziwy survival i sprawdź czy potrafisz żyć bez komórki i internetu! Książka napisana przez dziennikarkę, która wraz z trójką swoich dzieci na pół roku całkowicie odcięła się od nowoczesnych technologii - internetu, smartfonów, telewizji i konsoli, a przez pierwszy tydzień nawet od elektryczności. Opisała przebieg i skutki tego pasjonującego eksperymentu, który w zaskakujący i błyskotliwy sposób ukazuje, jak nowe technologie wpływają na nasze życie. To nie jest książka skierowana przeciwko nim i wygodzie, jaką zapewniają, to jest książka o tym, jak mieć nad tym wszystkim kontrolę i nie stracić najważniejszych w życiu bezpośrednich relacji z innymi ludźmi. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biografie. Reportaże (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy Netflix zaprezentował doskonały serial Black Mirror, wszyscy oniemieli. Fascynacja widzów mieszała się z prawdziwym strachem. W książce omówiono wszystkie odcinki i sezony serialu, kompleksowo i wyczerpująco przedstawiając powiązania między wątkami filmowymi a światem, w którym żyjemy lub żyć będziemy. Okazuje się, że nowe technologie i ich powszechność nie tylko zwiększają komfort i poprawiają jakość naszego życia, ale też zmieniają społeczeństwo, i to w wielu wymiarach: psychologicznym, politycznym, a także moralnym. Black Mirror przestaje być jedynie fikcją - w coraz większym stopniu okazuje się rzeczywistością. /lubimyczytac.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Radio nie ma przyszłości” – stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego. Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych. [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem opracowania jest diagnoza znaczenia mediów społecznościowych dla samooceny, sposobów internetowej autoprezentacji oraz zachowań związanych z wyglądem ciała młodych dorosłych. W monografii zaprezentowano wyniki badań własnych potwierdzających m.in., że dla ok. 30­-40% młodych dorosłych media społecznościowe stanowią przestrzeń, która w istotny sposób wpływa na postawy względem własnego ciała. Są one bowiem miejscem kreowania własnego wizerunku, źródłem motywacji do podejmowania zachowań ukierunkowanych na poprawę wyglądu ciała i dbania o jego prezencję, ale także przestrzenią społecznych porównań odnoszących się do wyglądu własnego ciała. W konkluzji Autorka podkreśla znaczenie kształtowania silnego „Ja cielesnego” oraz wewnętrznego umiejscowienia kontroli, potrzebę profilaktyki zaburzeń związanych z zaburzeniami wizerunku ciała, interwencji psychoedukacyjnych oraz roli edukacji zdrowotnej w kontekście podjętej w opracowaniu problematyki badawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej