Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(22)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(21)
Filia nr 4
(1)
Autor
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta
(2)
Ambroziak Łukasz
(1)
Baca-Pogorzelska Karolina (1983- )
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Bombińska Elżbieta
(1)
Budzowski Klemens
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Cieślik Andrzej (1970- )
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Dobrowolski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Domański Tomasz
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Drela Karolina
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(1)
Kaczurba Janusz
(1)
Kotyński Juliusz
(1)
Kundera Jarosław (1951- )
(1)
Kuźniar Wiesława
(1)
Kłosiński Kazimierz Albin (1940- )
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Malkowska Agnieszka
(1)
Marczewski Krzysztof
(1)
Masłowski Andrzej (ekonomia)
(1)
Michalczyk Wawrzyniec
(1)
Michałowski Zbigniew
(1)
Olczyk Magdalena
(1)
Pawłowski Grzegorz (ekonomia)
(1)
Pera Bożena
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Potocki Michał (1984- )
(1)
Przystupa Jan
(1)
Sidorowicz Leszek
(1)
Wroński Jarosław
(1)
Wydymus Stanisław (1948-2018)
(1)
Zdyb Marian (1951- )
(1)
Zieziula Jolanta (1951- )
(1)
Śledziewska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
Handel zagraniczny
(22)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Gospodarka narodowa
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Unia Europejska
(2)
Antracyt
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Ekonometria
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Koncesja
(1)
Koniunktura
(1)
Konkurencja
(1)
Kryzys
(1)
Kryzys finansowy
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Liberalizm gospodarczy
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Obrót towarowy
(1)
Polityka celna
(1)
Postępowanie zabezpieczające
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(1)
Prawo handlowe
(1)
Produkt krajowy brutto
(1)
Protekcjonizm
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przejścia graniczne
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
Przestępczość zorganizowana
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Stopa życiowa
(1)
Straż graniczna
(1)
Strefa wolnego handlu
(1)
Służba celna
(1)
Umowa
(1)
Umowy międzynarodowe
(1)
Usługi
(1)
Wierzytelność
(1)
Województwa
(1)
Wspólnota Niepodległych Państw
(1)
Węgiel kamienny
(1)
Zabezpieczenie wierzytelności
(1)
Światowa Organizacja Handlu (WTO)
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-
(3)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bułgaria
(1)
Chorwacja
(1)
Czechy
(1)
Donieckie Zagłębie Węglowe (Ukraina)
(1)
Rumunia
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina (część wschodnia)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Donbas znaczy węgiel. To dzięki niemu zbudowano tam miasta i fabryki. Przez dekady przyciągał awanturników, uciekinierów i biznesmenów z całej Europy. Wojna i rosyjska agresja nic w tej kwestii nie zmieniły. Czarne złoto Donbasu wciąż idzie w świat. Dzisiaj handlu nim nie kontroluje jednak ani Ukraina, ani jej wielki biznes. Z błogosławieństwem Rosji przejęli go separatyści i związani z nimi przedsiębiorcy. Przemycają węgiel przez granicę, załatwiają mu lewe papiery i sprzedają dalej, mimo nałożonego przez Ukrainę zakazu, którego łamanie uznaje się tam za finansowanie terroryzmu. W niechlubnym procederze biorą również udział prywatne firmy z Polski. Śledztwo dziennikarskie w tej sprawie trwało dwa lata i objęło dwanaście państw. Jego rezultaty trzymają Państwo w rękach. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. UA (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94.2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest prezentacja strategii rozwoju zagranicznych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w Polsce po 1990 r. Polski model transformacji zaowocował niespotykaną — na tle innych krajów regionu — internacjonalizacją handlu. Zagraniczne sieci odegrały jednocześnie ważną rolę w modernizacji polskiego handlu stymulując szereg procesów innowacyjnych. W pracy ukazano strategie i pozycjonowanie wybranych sieci w stosunku do konkurencyjnych formatów hipermarketów oraz sklepów dyskontowych. W opracowaniu wykorzystano szeroko metodę studium przypadku, prezentując strategie wybranych zagranicznych sieci w Polsce i na świecie. Omówiono również wyniki własnych badań empirycznych zrealizowanych w 2021 r. wśród polskich gospodarstw domowych na temat ich zwyczajów zakupów w ulubionych zagranicznych sieciach handlowych. Niniejsza monografia wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizy strategii rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce na tle szerszych procesów globalizacji handlu. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, brakuje ciągle pogłębionych strategicznych studiów przypadku tej grupy przedsiębiorstw. Monografia ukazuje jednocześnie wyzwania strategiczne, przed którymi stają dzisiaj stacjonarne sieci handlowe. Tradycyjny handel wielkopowierzchniowy wymaga obecnie przedefiniowania wcześniej stosowanych strategii. Nowoczesne sieci wielkopowierzchniowe muszą umieć coraz lepiej wykorzystywać kanały online oraz wprowadzać innowacje w zakresie doskonalenia swoich formatów sklepów. Brak lub zbyt wolne wdrażanie koniecznych innowacji może okazać się zagrożeniem dla ich dalszego działania na rynku. Niniejsza monografia dopełnia wcześniejsze prace autora na temat strategii marketingowych dużych sieci handlowych oraz strategii rozwoju handlu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Globalizacja jest procesem otwartym, będącym wynikiem nieustannej modyfikacji i ewolucji międzynarodowego ładu ekonomicznego. Proces ten trwa i ewoluuje od co najmniej XV wieku. Łączy się on nierozerwalnie z wielkimi wydarzeniami społecznymi i gospodarczymi, takimi jak: wielkie odkrycia geograficzne, wynalazki i wdrożenia naukowo-techniczne oraz włączenie do procesów rozwojowych krajów najsłabiej rozwiniętych. Proces ten jako skutek rozwoju społecznego i gospodarczego ze względu na po¬wiązania gospodarczo-ekonomiczne, stan techniczny rozwiązań i rozmiar zachodzą¬cych zjawisk staje się zjawiskiem światowym. Jego skutkiem ma być powstanie rynku globalnego. Tworzący się rynek globalny wyzwala się spod władzy i kontroli instytucja państwa. Dotychczasową funkcją państwa było dążenie do kompromisu między interesem jednostkowym i zbiorowym. W dobie globalizacji państwo traci jednak tę władzę, gdyż nie może wpływać na decyzje transnarodowych eksteryto¬rialnych podmiotów. Tym samym proces globalizacji można przyrównać do gry, któ¬ra toczy się bez udziału arbitra, a gracze poddawani są coraz większej, bo globalnej konkurencji. Dlatego też jednym z najważniejszych wyzwań, przed którym stoją współcześnie wszystkie państwa, jest wykorzystanie pozytywnych skutków globali¬zacji przy jednoczesnym łagodzeniu skutków negatywnych. Problemem nadal pozo¬stanie jednak to, że proces globalizacji prowadzi nieuchronnie do podziału na „zwy¬cięzców” i „pokonanych”. Rozkład bowiem korzyści wynikających z globalizacji w skali zarówno ogólnoświatowej, jak i regionalnej, krajowej, a w końcu jednostko¬wej, jest bardzo zróżnicowany. Najwięcej na globalizacji zyskują kraje rozwijające się i aktywnie uczestniczące w tym procesie, nie zaś kraje najbiedniejsze, które z różnych względów niezdolne są do dostosowania się do światowych wymagań. W efekcie i gospodarki, i społeczeństwa tych krajów wyłączone zostają z możliwo¬ści korzystania z osiągnięć globalizacji (np. wiele krajów Afryki czy Ameryki Łaciń¬skiej). Nadal zatem fundamentalne pytanie związane z globalizacją pozostaje otwar¬te: czy uda się tę grę toczyć tak, aby – skoro nie wszyscy mogą wygrać – wygranych było jak najwięcej, a przegranych jak najmniej? Prezentowana książka jest refleksją nad tak postawionym pytaniem. Refleksja ta wymaga interdyscyplinarnego podejścia i pełnego spojrzenia na koszty i korzyści związane z procesem globalizacji. Aby osiągnąć spójność prezentowanego materiału, uporządkowano go w nastę¬pujący sposób: • Część 1. Międzynarodowe przepływy towarów, usług i kapitałów w dobie procesów globalizacji • Część 2. Ugrupowania integracyjne, gospodarki narodowe i inni gracze wobec wyzwania integracyjnego • Część 3. Polska w globalnej gospodarce – wybrane problemy • Część 4. Znaczenie komunikacji i marketingu dla kształtowania postaw w globalnej gospodarce • Część 5. Państwo w globalnej gospodarce '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej