Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(36)
IBUK Libra
(18)
Forma i typ
Książki
(36)
Proza
(25)
Poradniki i przewodniki
(22)
E-booki
(18)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(53)
wypożyczone
(33)
Placówka
Planeta 11
(5)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 4
(3)
Filia nr 5
(3)
Filia nr 6
(11)
Filia nr 9
(14)
Filia nr 10
(20)
Filia nr 12
(7)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 15
(4)
Filia nr 16
(3)
Filia nr 18
(5)
Autor
Lewicka Maria
(9)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(6)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(6)
Paruit Marie
(4)
Zabrzewska Adrianna (1989- )
(4)
Bonilla Rocio (1970- )
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(3)
Pawłowska Beata
(2)
Punset Elsa (1964- )
(2)
Szarf Maria
(2)
Abémonti-Świrniak Agnieszka
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Bright Rachel (1979- )
(1)
Bucholc Marta
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chatterton Chris
(1)
Couturier Stéphanie (1978- )
(1)
Docampo Valeria (1976- )
(1)
Dolto-Tolitch Catherine (1946- )
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Edwards Allison
(1)
Faure-Poirée Colline
(1)
Filliozat Isabelle (1957- )
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Forsberg Monika
(1)
Galuchowska Natalia
(1)
Gizak Małgorzata
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Johns Melissa
(1)
Keller Kasia
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Kosarzycki Radosław
(1)
Krakowiecka Karolina
(1)
Kubczak Anna
(1)
Limousin Virginie
(1)
Llenas Anna (1977- )
(1)
Malanowski Łukasz
(1)
Masełko-Łaciok Edyta
(1)
McEwan Ian (1948- )
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Parzuchowski Michał
(1)
Peacock Sarah
(1)
Poignonec Maurèen (1992- )
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przybysz Agnieszka
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Punset Elsa
(1)
Raczek Zofia
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Robin (1969- )
(1)
Sarek Katarzyna (1978- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sharratt Emily
(1)
Sikora Jagoda
(1)
Sikorska Julia
(1)
Sillett Devon
(1)
Stala Karolina
(1)
Starling Robert
(1)
Starling Robert (1980- )
(1)
Stańczyk Małgorzata (psycholog)
(1)
Stout Martha (psycholog) (1953- )
(1)
Supeł Barbara
(1)
Szocińska Agnieszka
(1)
Szulc Andrzej
(1)
Szymańska Justyna
(1)
Treisman Karen
(1)
Trojan Maciej
(1)
Veillé Éric (1976- )
(1)
Waal F. B. M. de (1948- )
(1)
Wolna-Nocoń Anna
(1)
Zawada Filip (1975- )
(1)
Zielona Paulina
(1)
Zymer Tomasz
(1)
Śmietana Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Dzieci
(28)
6-8 lat
(22)
0-5 lat
(17)
Rodzice
(16)
9-13 lat
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura angielska
(5)
Literatura hiszpańska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura australijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Regulacja emocji
(22)
Uczucia
(15)
Dzieci
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Gniew
(7)
Radzenie sobie ze stresem
(7)
Stres
(7)
Emocje podstawowe
(6)
Rodzeństwo
(5)
Ekspresja emocji
(4)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samokontrola
(3)
Dinozaury
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Emocje
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Osobowość
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(2)
Szkoły
(2)
Zwierzęta
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Androidy
(1)
Coaching
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziewczęta
(1)
Frustracja
(1)
Inność
(1)
Istoty pozaziemskie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konkursy i festiwale
(1)
Kontrola emocji
(1)
Kreatywność
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Małżeństwo
(1)
Mops
(1)
Nastrój (psychologia)
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Potwory
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkolaki
(1)
Przyjaźń
(1)
Psy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia zwierząt
(1)
Radość
(1)
Rzeczywistość alternatywna
(1)
Różnorodność
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samorealizacja
(1)
Spadek
(1)
Strach
(1)
Sukces
(1)
Sumienie
(1)
Szympans
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Wakacje
(1)
Więź rodzinna
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zazdrość
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Śmierć
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(23)
Poradnik
(22)
Broszura
(14)
Publikacja bogato ilustrowana
(13)
Książka-zabawka
(4)
Książki dla małych dzieci
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Książka do kolorowania
(1)
Opracowanie
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Rymowanki
(1)
Wycinanka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Psychologia
(8)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tabita w deszczowej chmurze / [tekst:] Devon Sillett ; [ilustracje:] Melissa Johns ; przekład Tomasz Zymer. - Wydanie pierwsze. - Konstancin-Jeziorna : No Bell Wydawnictwo, 2024. - [24] strony : ilustracje ; 24x25 cm.
Kiedy Tabitha wstaje z łóżka lewą nogą, zauważa tuż obok siebie dużą, deszczową chmurę. Natychmiast zdaje sobie sprawę z tego, że to będzie jeden z tych niemiłych dni, kiedy nic nie idzie zgodnie z planem. „Tabita w deszczowej chmurze” to opowieść o odporności psychicznej, optymizmie i wytrwałości. Utwór przypomina, że wszyscy przechodzimy przez „burzowe dni”. Ważne byśmy potrafili w trudnych chwilach dostrzec, że za chmurami skrywa się Słońce. Tańcząc w deszczu możemy sprawić, że szybciej pojawi się ono na naszym nieboskłonie [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Tuptozaur" to urocza, zabawna i rymowana opowieść, która pokazuje najmłodszym, jak przezwyciężyć narastające uczucie złości i przegonić zły nastój. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika Montessori uczyła dzieci samodzielności przez działanie, podejście Juula – pokazywało, jak ich słuchać. A metoda Dolto – pomaga dzieciom zrozumieć siebie. Naucz dziecko samodzielnie rozpoznawać i nazywać zjawiska, które wstrząsają jego małym światem, a już nigdy nie będziesz musiał czy musiała się tego domyślać. Dzięki metodzie Dolto twoje dziecko odkryje, że: • kiedy się czegoś boi, to czasem kłamie, • kiedy kogoś bije, to wcale nie znaczy, że jest niegrzeczne, • kiedy rzuca się na podłogę, to znak, że za dużo się wokół niego dzieje. a wy będziecie mieć więcej czasu na uważne bycie razem. Tu i teraz. Rodzicielstwo uważności to odpowiedź na pędzący świat. [znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ne/ Emocje (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy czasem zastanawiasz się, skąd w nas tyle uczuć? Czemu wybuchamy złością, płaczemy z tęsknoty, milczymy odczuwając smutek? I jak to jest, że umiemy się witać, wiemy w jaki sposób komuś podziękować, w jakiej sytuacji przybić piątkę i kiedy unieść kciuk w górę? Skąd te gesty i czy w ogóle są nam potrzebne? Jak poznać, że kogoś właśnie uraziliśmy? Jak odczytać sygnały wskazujące, że ktoś nas lubi? Może bez tego wszystkiego świat byłby łatwiejszy? Myślę, że historia o pozaziemskim robocie pomoże znaleźć odpowiedź na wiele z tych pytań. Noro1 przybył na Ziemię zupełnie przypadkiem. Początkowo nie rozumiał, jak ludzie mogą przekazywać sobie tyle informacji za pomocą gestów, uczuć, spojrzeń. Powodowało to nieporozumienia i zabawne sytuacje. Jednak im dłużej poznawał świat razem ze swoim ośmioletnim przyjacielem Arturem, tym lepiej rozumiał że to, co ludzie odczuwają, jest naprawdę ważne. Historia stworzona przez autorkę wprowadza dziecko ze spektrum autyzmu w świat emocji i relacji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Autyzm (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
Im więcej dzieci w rodzinie, tym więcej radości, ale i hałasu, skomplikowanych sytuacji oraz wyzwań. Jak poukładać relacje, aby każdy czuł się ważny i potrzebny? Co wspiera więzi między dziećmi, a co je narusza? Po co dzieciom konflikty i jak im w nich towarzyszyć? Małgorzata Stańczyk, psycholog i dziennikarka, propagatorka Rodzicielstwa Bliskości, mama trójki dzieci, w swojej książce pomaga przeprowadzić całą rodzinę przez niełatwą czasem sytuację pojawienia się w rodzinie kolejnego dziecka. Napisana z szacunkiem dla odmienności każdego członka rodziny książka pokazuje, jak wzmacniać każde z dzieci tak, aby miało przestrzeń na własny rozwój. Autorka nie zapomina również o rodzicach, pokazując im, jak mogą zadbać o siebie, aby mogli być oparciem dla swoich dzieci i czerpać satysfakcję z rodzicielstwa. Uspokaja w obliczu niepokojów i pomaga nabrać zaufania do swoich rodzicielskich kompetencji. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacyjny Egmont)
Emocje, a zwłaszcza emocje dziecka to trudny temat. Dzieci nawet w ciągu kilku sekund potrafią przeskoczyć od uczucia euforii do przeżywania dołującego smutku. Najmłodsi wyjątkowo intensywnie odczuwają emocje i spontanicznie, wybuchowo je wyrażają. Bywa to trudne i niezrozumiałe dla samych dzieci, jak i dla dorosłych. - Jak nauczyć się rozpoznawać i nazywać uczucia? - Jak opanować sztukę akceptowania emocji? - Jak przeżywać emocje, by być szczęśliwym, żyć pełnią życia, lubić siebie i innych? Na te i wiele innych „emocjonalnych” pytań znajdziemy odpowiedź w książce „Moje emocje. Akceptuję, co czuję.” Pełna psychologicznej wiedzy będzie znakomitym wsparciem dla dzieci oraz ich rodziców. „Moje emocje. Akceptuję, co czuję” to książka o emocjach dla dzieci do lat 6, stawiająca na praktykę. Zawiera ponad 100 ćwiczeń, dzięki którym lepiej poznamy swoje emocje. Książka składa się głownie z zabawnych i pouczających ćwiczeń, które pomogą wprowadzić maluchy w skomplikowany świat emocji. Oryginalne ilustracje przybliżają świat emocji i zachęcają do wykonania zadań. Książka „Moje emocje. Akceptuje, co czuję” zawiera też poradnik skierowany do rodzica. W końcu, to dorosły ma być przewodnikiem i wsparciem dla dziecka również w tej kwestii. To podróż po świecie emocji dla całej rodziny! [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia(7) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fergal się złości / Robert Starling ; [tłumaczenie: Maria Szarf]. - Poznań : Papilon, © 2022. - [26] stron : ilustracje ; 27 cm.
(Fergal / Robert Starling)
Bohaterem serii jest mały smok, który przeżywa rozterki związane z emocjami typowymi dla dzieci w wieku przedszkolnym. W tej książce, rozpoczynającej serię o Fergalu, smok musi poradzić sobie ze złością. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ne/Emocje (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę. "Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!): spory na placu zabaw, marudzenie przy kolacji, nagłe wybuchy złości o błahostki. Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. A krótkie ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień. Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców - to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Reg to samoregulacja. Metoda, która pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko. Do wspólnego czytania z dzieckiem. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książki terapeutyczne (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/Bajki terapeutyczne (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę. "Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!): spory na placu zabaw, marudzenie przy kolacji, nagłe wybuchy złości o błahostki. Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. A krótkie ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień. Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców - to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Reg to samoregulacja. Metoda, która pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko. Do wspólnego czytania z dzieckiem. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zakątek rodzica (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/Bajki terapeutyczne (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę. "Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!): spory na placu zabaw, marudzenie przy kolacji, nagłe wybuchy złości o błahostki. Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. A krótkie ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień. Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców - to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Reg to samoregulacja. Metoda, która pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko. Do wspólnego czytania z dzieckiem. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Razem z przedszkolakami Kubą i Lenką oraz ich przyjaciółmi poznajcie historie, które pokazują, że każdy jest inny. I choć w pierwszej chwili może to wywoływać niepokój, nie musi utrudniać porozumienia. Różnice między dziećmi, związane z ich temperamentem, etapem rozwojowym, upodobaniami, sytuacją rodzinną czy zdrowotną, wywołują emocje. To naturalne. Warto pomóc najmłodszym zrozumieć istotę tych różnic i pokazać im świat z perspektywy innych. To pomoże im akceptować, szanować oraz doceniać różnorodność i się jej nie obawiać. Opowiadania pokazują, jak można radzić sobie w codziennych sytuacjach. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/Bajki terapetyczne (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolne wyzwania wymagają wsparcia. Naucz swoje dziecko, jak sobie radzić, gdy emocje biorą górę, a wszystko wokół się zmienia. Poznaj historie, które mogą się przytrafić każdemu dziecku w wieku wczesnoszkolnym, jego rodzeństwu i opiekunom. Opowiadają o powszechnych trudnościach takich jak: niska samoocena i niechęć do odrabiania prac domowych, problemy ze skupieniem się na lekcji i etykietką "niegrzecznego dziecka", poczucie wyobcowania, wykluczenie lub wręcz prześladowanie ze strony rówieśników, silne emocje i zmiana zachowania związane z graniem w gry komputerowe walka młodszego rodzeństwa o uwagę i wspólne spędzanie czasu. Ramki dla dorosłych opiekunów pozwalają zrozumieć trudności dziecka i wesprzeć je tak, aby radziło sobie coraz lepiej i rozwijało zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Treść ramek powstała we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg. Po ogromnym sukcesie książki "Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" czas na nowe wyzwania i nowe wskazówki. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Książki terapeutyczne (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Op (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Opowiadania dla dzieci (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajkoterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolne wyzwania wymagają wsparcia. Naucz swoje dziecko, jak sobie radzić, gdy emocje biorą górę, a wszystko wokół się zmienia. Poznaj historie, które mogą się przytrafić każdemu dziecku w wieku wczesnoszkolnym, jego rodzeństwu i opiekunom. Opowiadają o powszechnych trudnościach takich jak: niska samoocena i niechęć do odrabiania prac domowych, problemy ze skupieniem się na lekcji i etykietką "niegrzecznego dziecka", poczucie wyobcowania, wykluczenie lub wręcz prześladowanie ze strony rówieśników, silne emocje i zmiana zachowania związane z graniem w gry komputerowe walka młodszego rodzeństwa o uwagę i wspólne spędzanie czasu. Ramki dla dorosłych opiekunów pozwalają zrozumieć trudności dziecka i wesprzeć je tak, aby radziło sobie coraz lepiej i rozwijało zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Treść ramek powstała we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg. Po ogromnym sukcesie książki "Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" czas na nowe wyzwania i nowe wskazówki. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9/Bajki terapeutyczne (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dr Karen Treisman otwiera drzwi do nowego wymiaru wsparcia emocjonalnego dziecka - opartego na przekonaniu, że każde dziecko jest jak klejnot, a my mamy klucz do stworzenia indywidualnej, dedykowanej tylko mu skrzyni pełnej wsparcia. Uczy, jak sięgać do głębi dziecięcego doświadczenia i razem z maluchem stworzyć spersonalizowaną strategię przywracania wewnętrznego poczucia bezpieczeństwa i spokoju. Podręcznik ten, stworzony z myślą o dzieciach przeżywających stres, niepewność, lęki, frustracje, przeciążenie lub częste zmartwienia, ma na celu dostarczyć setki pomysłów, opartych na rozmaitych podejściach, aby stworzyć wielopoziomowy plan wsparcia dopasowany do potrzeb dziecka. Na początku autorka zaprasza Czytelników w kojącą podróż relaksacyjną. Mopsik Piotruś uczy się korzystać z mocy wyobraźni, by ukoić swoje emocje w trudnych chwilach. „Piotruś poczuł, że trawa pod jego stopami jest miękka i sprężysta jak trampolina, a niektóre liście wyglądają jak serduszka swobodnie unoszące się w powietrzu”. Poznajemy przyjaciół Mopsika - różnej rasy psiaki - każdy zwierzak z własnym sposobem na trudne emocje. Potem odnajdujemy swoje bezpieczne miejsce, zarówno te realne, jak i wyimaginowane. Znajdujemy sposoby, by zrozumieć i przetworzyć trudne doświadczenia i - dla zachowania równowagi - celebrujemy też te szczęśliwe i wyjątkowe wspomnienia, aby wzmocnić zasoby dziecka. Podręcznik zawiera pomysły na robótki ręczne, inspirujące ćwiczenia i karty pracy, które umożliwiają dzieciom zgłębienie idei przedstawionych w opowieści relaksacyjnej. Na końcu znajduje się narzędziownik dla rodziców, opiekunów i profesjonalistów wspierających dzieci w wieku od 5 do 10 lat. To druga przetłumaczona na język polski książka dr Karen Treisman, renomowanej brytyjskiej ekspertki w dziedzinie traumatologii i zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, psycholożki klinicznej, wyróżnionej Orderem Imperium Brytyjskiego (MBE). [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Bezpieczne dziecko (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Badanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń jednostki, są naturalnym i spontanicznym wyposażeniem, do dziś nie ma jednoznacznych wskazań, czym są emocje, kiedy powstają, od czego zależą i jak nimi zarządzać. Celem pracy jest opis emocji towarzyszących w codziennej pracy nauczycielom i przedstawicielom handlowym. Główny nacisk teoretyczny położony został na teorie wyrosłe na gruncie perspektywy interakcjonistycznej. Szczególna uwaga zwrócona została na sposoby kierowania emocjami oraz strategie stosowane podczas radzenia sobie z powstającymi emocjami w obu grupach zawodowych. W książce zawarto śmiały i poznawczo cenny pomysł naukowej obserwacji procesów emocjonalnych w dwóch środowiskach zawodowych nauczycieli i przedstawicieli handlowych. Jest to cenne ujęcie procesów socjologicznych znamionujące opanowanie multidyscyplinarnego warsztatu badacza. Ukazane zostały emocje społeczne, takie jak wstyd, duma i poczucie winy oraz procesy interakcyjne, normy środowiskowe, rytuały, ceremonie i reguły zachowań, a nawet łańcuchy rytuałów interakcyjnych. Jest to nowatorskie ujęcie dość rzadko wyodrębnianych procesów psychicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym z twierdzeń najczęściej powtarzanych przez teoretyków i praktyków zarządzania jest to mówiące, że ludzie są najważniejszym zasobem organizacji, warunkującym jej przetrwanie i rozwój. Jednocześnie jest to też bezsprzecznie jeden z najtrudniejszych dla menedżerów obszar zarządzania - z uwagi na nieprzewidywalność i ograniczoną sterowalność całego społecznego podsystemu organizacji. W obliczu tego wyzwania poszukiwane są skuteczne praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Menedżerowie pełnią w tym procesie bardzo ważną funkcję. Dążą do przywództwa, podejmują próby tworzenia skutecznych systemów motywowania oraz wykorzystują zróżnicowane narzędzia zarządzania kadrami, a wszystko to w imię budowania kapitału ludzkiego. Co ciekawe - te starania nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane skutki. Ukształtowany z czasem charakter relacji przełożony – podwładny może okazać się bardziej lub mniej proefektywnościowy. Tworzenie skutecznych systemów motywowania i wspieranie zaangażowania pracowników w warunkach różnorodności postaw i nietrwałości struktur organizacyjnych wynikającej ze zmienności otoczenia są wciąż uznawane za największe wyzwania współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ludzie różnie interpretują te same bodźce, a zatem celowe działania skutkują wielością indeterministycznych, trudnych do przewidzenia zmian w całej organizacji. Ostatecznie pojawiające się paradygmaty nierzadko nie znajdują potwierdzenia w praktyce organizacyjnej, przepełnionej wieloma sprzecznościami. Należy pogodzić się chyba z faktem, że paradoksy są wpisane w rzeczywistość organizacyjną, której uczestnicy wciąż balansują pomiędzy dychotomicznymi wyborami, często wykluczającymi się, ale też w rezultacie uzupełniającymi istotę trwania i rozwoju. Niniejsza publikacja to zestawienie różnorodnych artykułów przygotowanych na potrzeby Szkoły Letniej Zarządzania 2016, zatytułowanej „W świecie paradoksów i paradygmatów zarządzania”. Opracowania są utrzymane w optyce postaw, zachowań i relacji pomiędzy ludźmi w organizacji, a główne perspektywy rozważań obejmują: 1) przywództwo i role menedżerskie, 2) kompetencje pracownicze, 3) kapitał ludzki oraz 4) wybrane praktyki zarządzania kadrami, głównie nakierowane na motywację i zaangażowanie pracowników. Żywimy nadzieję, że lektura po-może czytelnikom nieco lepiej odnaleźć się w świecie paradoksów i paradygmatów ludzkiej strony zarządzania. Ewa Głuszek, Sylwia Stańczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest rezultatem kilkumiesięcznych badań etnograficznych prowadzonych w trzech oddziałach szpitalnych. Omówiono w niej realia pracy i trudności, z jakimi mierzą się pracownicy szpitala, a które często są niezauważalne dla pacjentów i ich rodzin. Ukazano zakulisowy świat placówki medycznej, gdzie następuje wzajemne uzgadnianie znaczeń i kontekstów wykonywanej pracy, a także przybliżono organizacyjną codzienność widzianą oczami przedstawicieli personelu medycznego. Z perspektywy etnografii organizacji, oddając głos swoim badanym, autorki przeanalizowały specyfikę oddziału jako organizacji, społecznie konstruowaną przestrzeń, style kierowania, proces komunikowania pomiędzy przedstawicielami personelu medycznego oraz niepewność i emocje, jakich doświadczają reprezentanci zawodów medycznych. Publikacja jest jednym z nielicznych polskich etnograficznych opracowań uwarunkowań i kontekstów pracy w oddziałach szpitalnych. Polecana jest przede wszystkim menedżerom zarządzającym placówkami ochrony zdrowia, ale również praktykom zajmującym się komunikowaniem w medycynie, wspierającym i szkolącym pracowników ochrony zdrowia w zakresie pracy z emocjami oraz zarządzania zespołem medycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Paweł Boski, Ina Wilczewska: Uprzedzenia polsko-rosyjskie a emocje polskich kibiców w trakcie Euro 2012 [Polish-Russian prejudice and emotions among Polish football fans during Euro 2012], doi: 10.7366/1896180020143001, s. 258–284; Bogdan Wojciszke, Marta Cieślak: Orientacja sprawcza i wspólnotowa a wybrane aspekty funkcjonowania zdrowotnego i społecznego [Agentic and communal orientation: Correlates related to personality and social functioning], doi: 10.7366/1896180020143002, s. 285–297; Kornel Świątnicki, Krzysztof Przybyszewski: Przypomnienie o śmierci i fizyczne oczyszczenie się a poparcie idei lustracji [The effects of mortality salience and physical cleansing on support for vetting (or lustration)], doi: 10.7366/1896180020143003, s. 298–310; Anna Stefaniak, Michał Bilewicz: Zmiana postaw w wyniku wymian studenckich. Rola kontaktu międzygrupowego i redukcji zagrożenia [Changes in attitudes as a result of participation in a student exchange program: The role of intergroup contact and threat reduction], doi: 10.7366/1896180020143004, s. 311–322; Aneta Przepiórka, Małgorzata Szcześniak, Teresita Verhelst, Elisabetta Straffi: System wartości a różne drogi do szczęścia. Porównawcze badanie kolumbijsko-polskie [Value orientations and different ways to happiness: The comparison between Columbian and Polish groups], doi: 10.7366/1896180020143005, s. 323–337; Beata Mirucka, Urszula Bielecka: Intrapsychiczne i interpersonalne funkcje relacji człowieka ze zwierzęciem towarzyszącym [Intrapsychic and interpersonal functions of human relations with companion animals], doi: 10.7366/1896180020143006, s. 338–347; Krystyna Adamska, Roman Konarski: Polska adaptacja Skali stylu konwersacyjnej niebezpośredniości Thomasa Holtgravesa [Thomas Holtgraves’ Conversational Indirectness Style Scale – Cultural adaptation], doi: 10.7366/1896180020143007, s. 348–361.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zdrowie, choroba i medycyna w społeczeństwie globalnym. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” jest prezentacją problematyki socjologii zdrowia, choroby i medycyny, podejmowanej przez polskich badaczy reprezentujących różne ośrodki. Ich celem jest przedstawienie najnowszych wyników badań własnych oraz analiz literaturowych obejmujących problemy medycyny i zdrowia, mających wpływ na postrzeganie sytuacji zdrowotnej polskiego społeczeństwa i stanu polskiego sektora ochrony zdrowia. Artykuły prezentowane w tomie, odwołując się do teorii socjologicznych i badań empirycznych, omawiają najważniejsze zagadnienia zdrowia, choroby i medycyny widziane w perspektywie globalnych procesów cywilizacyjnych. Dominujące tematy i wątki skupiają się wokół takich zagadnień, jak: a) swoistość i budowanie tożsamości socjologii medycyny w Polsce wobec trendów światowych; b) analiza zdarzeń dotyczących zdrowia i choroby w kontekście procesów epidemiologicznych, emigracyjnych i medykalizacji życia codziennego; c) zmiany w modelach relacji lekarz – pacjent, wynikające z nowych technologii komunikowania i zastosowania Internetu w organizacji usług zdrowotnych; d) choroby przewlekłe w analizach socjologii niepełnosprawności; e) opis zależności między religią a zdrowiem w perspektywie medycyny konwencjonalnej i niekonwencjonalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej