Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(16467)
IBUK Libra
(49)
Wolne Lektury
(47)
Forma i typ
Książki
(15688)
Proza
(3280)
Publikacje popularnonaukowe
(712)
Poezja
(587)
Publikacje dydaktyczne
(491)
Poradniki i przewodniki
(477)
Filmy i seriale
(473)
Komiksy i książki obrazkowe
(417)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(306)
Audiobooki
(251)
Muzyka
(180)
E-booki
(96)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dla niewidomych
(18)
Publikacje religijne
(11)
Publikacje informacyjne
(10)
Dramat (rodzaj)
(5)
Nuty
(3)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Mapy
(2)
Dostępność
dostępne
(26479)
wypożyczone
(5133)
nieokreślona
(472)
tylko na miejscu
(198)
Placówka
Planeta 11
(770)
DGiOZ
(22)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(41)
Filia nr 2
(1970)
Filia nr 4
(1031)
Filia nr 5
(2721)
Filia nr 6
(3352)
Filia nr 9
(4872)
Filia nr 10
(7067)
Filia nr 12
(1795)
Filia nr 13
(3199)
Filia nr 15
(1577)
Filia nr 16
(1623)
Filia nr 18
(2019)
Biblioteka Astronomiczna
(6)
Filia nr 2 - podr.
(4)
Filia nr 4 - podr.
(1)
Filia nr 6 - podr.
(2)
Filia nr 10 - podr.
(135)
Filia nr 12 - podr.
(1)
Filia nr 13 - podr.
(4)
Filia nr 18 - podr.
(17)
Filia nr 16 - podr.
(6)
Multicentrum - podr.
(47)
Autor
Disney Walt (1901-1966)
(316)
Beaumont Émilie (1948- )
(295)
Zarawska Patrycja
(255)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(236)
Bélineau Nathalie
(179)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(170)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(164)
Karpiński Marek (1948- )
(156)
Nesme Alexis (1974- )
(141)
Tuwim Julian (1894-1953)
(140)
Marlier Marcel (1930-2011)
(139)
Górski Wojciech (ilustrator)
(130)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(123)
Szal Marek
(122)
Precigs Katarzyna
(121)
Fabianowska Małgorzata
(118)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(116)
Skalska Katarzyna
(110)
Clark Brenda
(101)
Wójcik Elżbieta
(101)
Bourgeois Paulette (1951- )
(99)
Usenko Natalia (1969- )
(95)
Gellner Dorota (1961- )
(90)
Naczyńska Zuzanna
(87)
Supeł Barbara
(87)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(86)
Frączek Agnieszka (1969- )
(85)
Staroszczyk Magdalena (1983- )
(82)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(79)
Fabisińska Liliana (1971- )
(75)
Ochab Janusz (1971- )
(73)
Casalis Anna (1953- )
(70)
Niedźwiecka Anna
(70)
Sójka-Leszczyńska Anna
(68)
Astley Neville
(67)
Baker Mark (1959- )
(67)
Krześniak Renata
(67)
Nowak Agata
(66)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(64)
Matusik-Dyjak Anna
(64)
Stanecka Zofia (1972- )
(63)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(62)
Tyszka Wojciech
(60)
Wolf Tony (1930- )
(60)
Zarawska Patrycja (1970- )
(58)
Drabik Wiesław (1956- )
(57)
Piotrowska Eliza (1976- )
(57)
Campanella Marco
(56)
Łuksza Agata
(56)
Berkane Nadia (1973- )
(55)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(55)
Janczarski Czesław (1911-1971)
(54)
Żukowski Jarosław
(54)
Grimm Jacob (1785-1863)
(53)
Skwark Dorota
(53)
Bator Agnieszka
(52)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(52)
Nawrocka Ewa (1977- )
(52)
Jennings Sharon (1954- )
(51)
Oklejak Marianna (1981- )
(51)
Stolarczyk Monika
(51)
Wasilewski Kazimierz (ilustrator)
(51)
Busquets Carlos
(50)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(50)
Nowicki Artur (ilustrator)
(50)
Strzeszewska Arleta
(50)
Papuzińska Joanna (1939- )
(48)
Szal Dorota (1974- )
(48)
Kledzik Emilia (1982- )
(47)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(46)
Burnett Frances Hodgson (1849-1924)
(45)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(45)
Perrault Charles (1628-1703)
(45)
Ruus May Lis (1968- )
(44)
Wygonik-Barzyk Edyta
(44)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(43)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(43)
Szal Halina
(43)
Szarf Maria
(43)
Kownacka Maria (1894-1982)
(42)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(42)
Rajch Artur
(42)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(41)
Stefaniak Anna
(41)
Stefaniak Lech
(41)
Berowska Marta (1952- )
(40)
Goscinny René (1926-1977)
(40)
Jędraszek-Drzazga Izabela
(40)
Kuźma Jakub
(40)
Południak Marcin
(40)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(40)
Krzyżanek Joanna
(39)
Michalska-Szwagierczak Aleksandra (1964- )
(39)
Barillé Albert (1921-2009)
(38)
Głowińska Anita
(38)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(38)
Stadtmüller Ewa
(37)
Awdry Wilbert Vere (1911-1997)
(36)
Walentynowicz Marian (1896-1967)
(36)
Włodarczyk Barbara
(36)
Rok wydania
2020 - 2024
(1957)
2010 - 2019
(6562)
2000 - 2009
(5758)
1990 - 1999
(1552)
1980 - 1989
(389)
1970 - 1979
(47)
1960 - 1969
(14)
1950 - 1959
(2)
200 - 209
(77)
190 - 199
(45)
10 - 19
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8029)
1901-2000
(1437)
1989-2000
(154)
1945-1989
(148)
1801-1900
(131)
1901-1914
(50)
1918-1939
(23)
1601-1700
(18)
1939-1945
(6)
1914-1918
(3)
1701-1800
(2)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(16358)
Stany Zjednoczone
(84)
Wielka Brytania
(25)
Belgia
(21)
nieokreślony (s.l.)
(14)
Ukraina
(13)
Niemcy
(9)
Francja
(3)
Czechy
(2)
Dania
(1)
Włochy
(1)
Japonia
(1)
Luksemburg
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Kanada
(1)
Język
polski
(16348)
angielski
(98)
ukraiński
(13)
francuski
(4)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(2)
niemiecki
(1)
koreański
(1)
wiele języków
(1)
portugalski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(10598)
0-5 lat
(3937)
6-8 lat
(1584)
9-13 lat
(799)
Rodzice
(372)
Młodzież
(117)
14-17 lat
(104)
Szkoły podstawowe
(103)
Nauczyciele
(53)
Logopedzi
(25)
Przedszkola
(20)
Niewidomi
(18)
Pedagodzy
(17)
Nauczanie początkowe
(14)
Klasa 4
(9)
Psycholodzy
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Poziom podstawowy
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Niedowidzący
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Terapeuci
(4)
18+
(3)
Klasa 2
(3)
Klasa 4.
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
0-5
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Chłopcy
(1)
Dzieci1
(1)
Edukatorzy
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5233)
Literatura amerykańska
(1300)
Literatura angielska
(1056)
Literatura francuska
(655)
Literatura niemiecka
(391)
Literatura belgijska
(253)
Literatura szwedzka
(250)
Literatura kanadyjska
(244)
Literatura włoska
(199)
Film amerykański
(172)
Muzyka polska
(99)
Literatura duńska
(85)
Literatura norweska
(74)
Literatura australijska
(51)
Literatura hiszpańska
(45)
Literatura czeska
(38)
Literatura fińska
(34)
Film polski
(26)
Film angielski
(25)
Literatura flamandzka
(20)
Literatura holenderska
(20)
Literatura irlandzka
(20)
Literatura ukraińska
(20)
Literatura żydowska
(12)
Literatura japońska
(9)
Literatura katalońska
(8)
Literatura rosyjska
(8)
Literatura islandzka
(6)
Literatura słoweńska
(6)
Literatura hebrajska
(5)
Literatura niderlandzka
(5)
Literatura portugalska
(5)
Literatura austriacka
(4)
Literatura brazylijska
(4)
Literatura kolumbijska
(4)
Muzyka angielska
(4)
Film australijski
(3)
Film duński
(3)
Film niemiecki
(3)
Literatura indyjska
(3)
Literatura koreańska
(3)
Literatura szkocka
(3)
Film kanadyjski
(2)
Literatura bułgarska
(2)
Literatura chińska
(2)
Literatura izraelska
(2)
Literatura meksykańska
(2)
Literatura nowozelandzka
(2)
Literatura szwajcarska
(2)
Literatura słowacka
(2)
Literatura tajwańska
(2)
Film belgijski
(1)
Film czeski
(1)
Film francuski
(1)
Film irlandzki
(1)
Film koreański
(1)
Film norweski
(1)
Film szwedzki
(1)
Film ukraiński
(1)
LIteratura ukraińska
(1)
Literatura angielskie
(1)
Literatura arabska
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura chilijska
(1)
Literatura fińsla
(1)
Literatura irańska
(1)
Literatura jemeńska
(1)
Literatura kambodżańska
(1)
Literatura kongijska
(1)
Literatura koreańskia
(1)
Literatura litewska
(1)
Literatura południowoafrykańska
(1)
Literatura północnoirlandzka
(1)
Literatura senegalska
(1)
Literatura turecka
(1)
Literatura węgierska
(1)
Literztura chilijska
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka szwedzka
(1)
Muzyka ukraińska
(1)
Muzyka włoska
(1)
Temat
Dzieci
(1433)
Zwierzęta
(555)
Wychowanie w rodzinie
(383)
Rodzina
(305)
Przyjaźń
(296)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(258)
Uczucia
(184)
Gry i zabawy
(177)
Dinozaury
(167)
Boże Narodzenie
(151)
Franklin (postać fikcyjna)
(136)
Język angielski
(129)
Rodzeństwo
(118)
Gry i zabawy umysłowe
(115)
Gry edukacyjne
(108)
Psy
(105)
Roboty ręczne
(103)
Kobieta
(102)
Dziewczęta
(100)
II wojna światowa (1939-1945)
(100)
Przyroda
(98)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(95)
Tajemnica
(94)
Język polski
(91)
Dom dziecka
(90)
Literatura dla dzieci
(89)
Dziecko maltretowane
(84)
Rodzice
(83)
Uprowadzenie
(83)
Dzieciństwo
(78)
Relacje międzyludzkie
(78)
Dziecko autystyczne
(74)
Dziecko chore
(74)
Sieroty
(74)
Życie codzienne
(73)
Barwy
(71)
Ojcowie i córki
(71)
Pojazdy
(68)
Anatomia człowieka
(67)
Parki i ogrody
(66)
Psychologia dziecka
(66)
Sen
(64)
Koty
(63)
Pomaganie
(63)
Dziecko z niepełnosprawnością
(62)
Fizjologia człowieka
(62)
Zabawa
(62)
Chłopcy
(60)
Przemoc w rodzinie
(60)
Młodzież
(58)
Astronomia
(57)
Eksperymenty
(57)
Matematyka
(57)
Osoby zaginione
(57)
Papieroplastyka
(57)
Usypianie dzieci
(55)
Dziadkowie i wnuki
(54)
Las
(53)
Wsie
(53)
Przedszkolaki
(52)
Ptaki
(50)
Rośliny
(49)
Magia
(48)
Niemowlę
(48)
Wyobraźnia
(48)
Owady
(47)
Poszukiwania zaginionych
(47)
Nastolatki
(46)
Nauka
(46)
Savoir-vivre
(46)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(46)
Misia Marysia (postać fikcyjna)
(45)
Miłość
(45)
Strach
(45)
Ucieczki dzieci z domów
(45)
Zabawki
(45)
Higiena
(44)
Holokaust
(44)
Żydzi
(44)
Matki i córki
(43)
Osobliwości
(43)
Święty Mikołaj
(42)
Literatura polska
(41)
Śledztwo i dochodzenie
(41)
Ludzie a zwierzęta
(40)
Małżeństwo
(40)
Trudne sytuacje życiowe
(40)
Wychowanie
(40)
Zabójstwo
(40)
Śmierć dziecka
(40)
Macierzyństwo
(39)
Morza
(39)
Ojcowie i synowie
(39)
Policjanci
(39)
Przedszkola
(39)
Ziemia
(39)
Kubuś Puchatek (postać fikcyjna)
(38)
Majsterkowanie
(38)
Rodzicielstwo
(38)
Samochody
(37)
Temat: dzieło
Tajemniczy ogród
(13)
Biblia
(12)
Przygody Tomka Sawyera
(11)
Pinokio
(8)
W pustyni i w puszczy
(6)
Akademia Pana Kleksa
(5)
O psie, który jeździł koleją
(5)
Opowieść wigilijna
(5)
Harry Potter i insygnia śmierci
(4)
Janko Muzykant
(4)
Król Maciuś Pierwszy
(4)
Pajączek na rowerze
(4)
Sposób na Alcybiadesa
(3)
Biblia. NT
(2)
Biblia. ST
(2)
Katarynka
(2)
Kroniki Spiderwick
(2)
Kubuś Puchatek
(2)
Pan Samochodzik
(2)
Paw Patrol (serial telewizyjny)
(2)
Adventures of Tom Sawyer
(1)
Akademia Pana Kleksa (film)
(1)
Alicja w Krainie Czarów
(1)
Angus, stringi i przytulanki
(1)
Antek
(1)
Artur i Minimki
(1)
Artur i zemsta Maltazara
(1)
Asterix na olimpiadzie
(1)
Awantura o Basię
(1)
Bajka o rybaku i rybce
(1)
Bajki
(1)
Baśnie
(1)
Baśniobór
(1)
Boss baby
(1)
Chatka Puchatka
(1)
Cudowna Lampa Aladyna
(1)
David Copperfield
(1)
Dekalog
(1)
Do przerwy 0:1
(1)
Drzewo do samego nieba
(1)
Dzieci Ireny Sendlerowej
(1)
Dzieci Jerominów
(1)
Fantastyczny pan Lis
(1)
Figu Migu (program telewizyjny)
(1)
Harry Potter i Książę Półkrwi
(1)
Heidi dziewczynka z gór
(1)
Kapitan Majtas : pierwszy wielki film (film)
(1)
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Koń wodny : legenda głębin
(1)
Książę Kaspian
(1)
Lew, Czarownica i Stara Szafa
(1)
Mały Książę
(1)
Nicholas Nickleby
(1)
Niekończąca się opowieść
(1)
Nutcracker
(1)
O dwóch takich co ukradli księżyc
(1)
Ojcze nasz
(1)
Oliver Twist
(1)
Ołtarz Mariacki w kościele Mariackim w Krakowie
(1)
Pan Samochodzik i niesamowity dwór
(1)
Podróże Pana Kleksa (film)
(1)
Psie troski, czyli O wielkiej przyjaźni na cztery łapy i dwa serca
(1)
Rodzina Treflików (serial telewizyjny)
(1)
Safari
(1)
Sceny z życia smoków
(1)
Secret garden
(1)
Shrek (film)
(1)
Shrek2 (film)
(1)
Skład Apostolski
(1)
Stawiam na Tolka Banana
(1)
The Mandalorian (serial filmowy)
(1)
Tik-Tak (program telewizyjny)
(1)
To
(1)
Wyspa Nim
(1)
Zabić drozda
(1)
Złoty kompas
(1)
Łucja i jej dzieci
(1)
Temat: czas
1901-2000
(344)
2001-
(249)
1939-1945
(120)
1945-1989
(110)
1989-2000
(74)
1701-1800
(67)
1801-1900
(62)
1918-1939
(50)
1901-1914
(19)
1501-1600
(15)
1914-1918
(15)
1401-1500
(13)
1601-1700
(12)
1901-
(12)
2001-0
(10)
100-1 p.n.e.
(9)
200-101 p.n.e.
(9)
300-201 p.n.e.
(9)
400-301 p.n.e.
(9)
1001-1100
(8)
1301-1400
(8)
500-401 p.n.e.
(8)
600-501 p.n.e.
(8)
700-601 p.n.e.
(8)
901-1000
(8)
1-100
(7)
101-200
(7)
1101-1200
(7)
1201-1300
(7)
800-701 p.n.e.
(7)
1801-
(6)
201-300
(6)
301-400
(6)
do 801 p.n.e.
(6)
1701-
(5)
1989-
(5)
801-900
(5)
401-500
(4)
1001-
(3)
701-800
(3)
1101-
(2)
1201-
(2)
1945-
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
901-
(2)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1918-
(1)
801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(208)
Stany Zjednoczone (USA)
(49)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(45)
Bergen (Norwegia)
(44)
Świat
(39)
Yorkshire (Wielka Brytania)
(35)
Missisipi (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(23)
Wielka Brytania
(23)
Missouri (Stany Zjednoczone ; stan)
(22)
Europa
(20)
Anglia (Wielka Brytania)
(19)
Niemcy
(19)
Londyn (Wielka Brytania)
(18)
Kraków (woj. małopolskie)
(17)
Stumilowy Las (kraina fikcyjna)
(17)
Egipt
(14)
Afryka
(12)
Australia
(10)
Berlin (Niemcy)
(10)
Irlandia
(10)
Yorkshire (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(10)
Azja
(9)
Grecja
(9)
Paryż (Francja)
(9)
Indie
(8)
Syberia (Rosja)
(8)
Włochy
(8)
Afryka Północna
(7)
Francja
(7)
Japonia
(7)
Mazury
(7)
Norwegia
(7)
Szwecja
(7)
Alabama (Stany Zjednoczone ; stan)
(6)
Ameryka Północna
(6)
Kanada
(6)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(6)
Ukraina
(6)
Łódź (woj. łódzkie)
(6)
Dania
(5)
Maine (Stany Zjednoczone ; stan)
(5)
New Hampshire (Stany Zjednoczone ; stan)
(5)
Rzym
(5)
Uganda
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(5)
Zabór rosyjski
(5)
Ameryka Południowa
(4)
Austria
(4)
Fjällbacka (Szwecja)
(4)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(4)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(4)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(4)
Pakistan
(4)
Petersburg (Rosja)
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
RFN
(4)
Starożytny Rzym
(4)
Sztokholm (Szwecja)
(4)
Ameryka Środkowa
(3)
Arktyka (region)
(3)
Boston (Stany Zjednoczone)
(3)
Chiny
(3)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Kopenhaga (Dania)
(3)
Massachusetts (Stany Zjednoczone ; stan)
(3)
Oksford (Wielka Brytania)
(3)
Oregon (Stany Zjednoczone ; stan)
(3)
Oslo (Norwegia)
(3)
Podlasie
(3)
Prusy Wschodnie
(3)
Rzym (Włochy)
(3)
Stacyjkowo (kraina fikcyjna)
(3)
Starożytny Egipt
(3)
Szkocja (Wielka Brytania)
(3)
Tokio (Japonia)
(3)
Warmia
(3)
Zabrze (woj. śląskie)
(3)
Amazonia (Brazylia)
(2)
Appalachy (góry)
(2)
Bawaria (Niemcy ; kraj związkowy)
(2)
Bałtyk (morze)
(2)
Bałtyk (wybrzeże)
(2)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(2)
Bolesławiec (woj. dolnośląskie)
(2)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(2)
Brazylia
(2)
Buenos Aires (Argentyna)
(2)
Dolina Muminków (kraina fikcyjna)
(2)
Donieck (Ukraina, obw. doniecki ; okolice)
(2)
Dublin (Irlandia)
(2)
Dziwnów (woj. zachodniopomorskie, pow. kamieński, gm. Dziwnów)
(2)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(2)
Etiopia
(2)
Finlandia
(2)
Gdynia (woj. pomorskie)
(2)
Georgia (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Gniezno (woj. wielkopolskie ; okolice)
(2)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(2)
Gálgahraun (Islandia ; pole lawowe)
(2)
Góry Świętokrzyskie
(2)
Gatunek
Książki dla małych dzieci
(9553)
Publikacje dla dzieci
(2885)
Publikacja bogato ilustrowana
(2619)
Opowiadania i nowele
(1987)
Broszura
(978)
Literatura dla dzieci
(817)
Wiersze
(529)
Poradnik
(522)
Książka-zabawka
(450)
Powieść obyczajowa
(449)
Film dla dzieci i młodzieży
(446)
Film animowany
(367)
Książka obrazkowa
(363)
Powieść
(358)
Pamiętniki i wspomnienia
(196)
Muzyka dla dzieci
(174)
Wydawnictwa popularne
(150)
Thriller
(140)
Antologia
(118)
Kryminał
(106)
Film familijny
(99)
Pieśń i piosenka
(98)
Książki obrazkowe
(92)
Film fabularny
(87)
Powieść historyczna
(82)
Opracowanie
(80)
Lektura z opracowaniem
(77)
Literatura dziecięca hiszpańska
(70)
Bajki i baśnie
(69)
Łatwe opowiadania o dzieciach
(67)
Muzyka rozrywkowa
(66)
Podręczniki dla dzieci
(66)
Powieść przygodowa
(65)
Rymowanki
(60)
Saga rodzinna
(59)
Biografia
(52)
Reportaż
(50)
powieść dla dzieci i młodzieży
(47)
Powieść psychologiczna
(46)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(46)
Komiks
(43)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(42)
Encyklopedie dla dzieci
(40)
Przepisy kulinarne
(40)
Fantasy
(39)
Encyklopedie dla dzieci polskie
(38)
Film przygodowy
(38)
Adaptacja filmowa
(37)
Fantastyka
(37)
Materiały pomocnicze
(37)
Utwory sceniczne dla dzieci
(37)
Literatura dziecięca fińska
(34)
Ćwiczenia i zadania
(33)
Słowniki angielsko-polskie dla dzieci
(31)
Literatura dziecięca rosyjska
(30)
Podręcznik
(30)
Biblia dla dzieci
(28)
Zagadki polskie
(27)
Praca zbiorowa
(25)
Słowniki dla dzieci polskie
(25)
Romans
(24)
Adaptacja literacka
(23)
Literatura dziecięca w języku angielskim
(23)
Mapa dla dzieci
(23)
Wywiad dziennikarski
(21)
Gry i zabawy dziecięce
(20)
Składanka muzyczna
(20)
adaptacja
(19)
Powieść biograficzna
(18)
Serial filmowy
(18)
Horror
(17)
Literatura dziecięca polska
(17)
Film fantastyczny
(16)
Poezja
(16)
Wycinanka
(16)
Atlas geograficzny
(15)
Gry i zabawy umysłowe
(15)
Literatura dziecięca w języku niemieckim
(15)
Literatura w języku ukraińskim
(15)
Muzyka filmowa
(15)
Film edukacyjny
(14)
Komedia
(14)
Książka kucharska
(14)
Literatura w języku angielskim
(14)
Opowiadania i nowele biograficzne
(14)
Powieść autobiograficzna
(14)
Publikacje dla niewidomych
(14)
Zagadki
(13)
Film francuski
(12)
Książka do wypełniania
(12)
Publicystyka
(12)
Science fiction
(12)
Opowiadanie o dzieciach
(11)
Scenariusz zajęć
(11)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(11)
Gry i zabawy
(10)
Książka do kolorowania
(10)
Legendy i podania
(10)
Melodia z tekstem podłożonym
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(559)
Biologia
(288)
Psychologia
(184)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(183)
Historia
(168)
Medycyna i zdrowie
(134)
Socjologia i społeczeństwo
(96)
Literaturoznawstwo
(91)
Hobby i czas wolny
(83)
Fizyka i astronomia
(58)
Geografia i nauki o Ziemi
(50)
Rozwój osobisty
(28)
Etnologia i antropologia kulturowa
(27)
Nauka i badania
(27)
Religia i duchowość
(27)
Inżynieria i technika
(26)
Kultura i sztuka
(24)
Podróże i turystyka
(23)
Ochrona środowiska
(22)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(22)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(22)
Kulinaria
(20)
Transport i logistyka
(20)
Chemia
(12)
Architektura i budownictwo
(11)
Kultura fizyczna i sport
(11)
Rolnictwo i leśnictwo
(10)
Językoznawstwo
(9)
Styl życia, moda i uroda
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Matematyka
(6)
Archeologia
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Dom i ogród
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
16563 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
O sprawie, zakończonej skazaniem siostry Bernadetty na więzienie, słyszeliśmy wszyscy. Ale jak to, co działo się w Ośrodku przez ponad trzydzieści lat, było w ogóle możliwe? Czy gdyby nie koszmar bitych i molestowanych wychowanków - dzieci i dorosłych, normalnych i niepełnosprawnych umysłowo w wieku od czterech do trzydziestu czterech lat - doszłoby do morderstwa małego Mateusza? W lutym 2006 chłopiec został zgwałcony i zabity przez Tomasza, byłego wychowanka Ośrodka, ofiarę tamtejszej "pętli molestowania", bo Tomasz, zanim zaczął wykorzystywać chłopców, już jako kilkuletnie dziecko był gwałcony przez starszych wychowanków. "Czy Bóg wybaczy…" - opowiadająca z różnych stron historię koszmaru w Ośrodku, procesu z przesłuchaniami zastraszonych wychowanków - to przede wszystkim porażająca opowieść o przyzwoleniu. Głośnym i cichym. Jak to możliwe, że sprawy przez lata nie nagłośniły nauczycielki, widząc brudnych i pobitych uczniów, przychodzących z Ośrodka? Jak to możliwe, że kontroli nie sprawowało kuratorium, ale zakon? Pytanie, czy Bóg wybaczy siostrze Scholastyce, Bernardetcie, Monice czy Patrycji, bijącej menażką do utraty przytomności i próba odpowiedzi na to, kim były i są owe kobiety, co spotkało je we wcześniejszym życiu, że stały się potworami oraz dlaczego za potwory wcale się nie uważały - to jeszcze inna sprawa…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O sprawie, zakończonej skazaniem siostry Bernadetty na więzienie, słyszeliśmy wszyscy. Ale jak to, co działo się w Ośrodku przez ponad trzydzieści lat, było w ogóle możliwe? Czy gdyby nie koszmar bitych i molestowanych wychowanków - dzieci i dorosłych, normalnych i niepełnosprawnych umysłowo w wieku od czterech do trzydziestu czterech lat - doszłoby do morderstwa małego Mateusza? W lutym 2006 chłopiec został zgwałcony i zabity przez Tomasza, byłego wychowanka Ośrodka, ofiarę tamtejszej "pętli molestowania", bo Tomasz, zanim zaczął wykorzystywać chłopców, już jako kilkuletnie dziecko był gwałcony przez starszych wychowanków. "Czy Bóg wybaczy…" - opowiadająca z różnych stron historię koszmaru w Ośrodku, procesu z przesłuchaniami zastraszonych wychowanków - to przede wszystkim porażająca opowieść o przyzwoleniu. Głośnym i cichym. Jak to możliwe, że sprawy przez lata nie nagłośniły nauczycielki, widząc brudnych i pobitych uczniów, przychodzących z Ośrodka? Jak to możliwe, że kontroli nie sprawowało kuratorium, ale zakon? Pytanie, czy Bóg wybaczy siostrze Scholastyce, Bernardetcie, Monice czy Patrycji, bijącej menażką do utraty przytomności i próba odpowiedzi na to, kim były i są owe kobiety, co spotkało je we wcześniejszym życiu, że stały się potworami oraz dlaczego za potwory wcale się nie uważały - to jeszcze inna sprawa…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
E-book
W koszyku
System ochrony dzieci – po prostu pomyśl inaczej? Analiza krytyczna wybranych modeli Niniejsza publikacja zawiera kompleksową analizę struktury i historycznego rozwoju czterech prawnych systemów wsparcia rodziny i ochrony dzieci: czeskiego, słowackiego, polskiego i brytyjskiego (Anglia i Walia). Zwraca uwagę na to, w jaki sposób każdy z modeli rozumie dobro dziecka, zwłaszcza w kontekście jego ochrony, a także omawia pozycję rodziców w tym zakresie. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Zakres recenzowanej publikacji jest szeroki i bardzo wzbogaca ofertę monograficzną dotyczącą poruszanej tematyki. Niewiele jest prac, które podejmują wątki analizy poszczególnych krajowych systemów po to, by szukać idealnego modelu – rozwiązania instytucjonalnego służącego doskonaleniu rozwiązań z zakresu ochrony praw dziecka. (Z recenzji dr hab. Marty Daneckiej) W odniesieniu do interdyscyplinarnej refleksji nad szeroko rozumianą pracą socjalną nakierowaną na rozwiązywanie problemów dzieci, młodzieży i rodzin dysfunkcyjnych Child protection system… jest moim zdaniem na polskim rynku opracowaniem oryginalnym. Jego olbrzymią zaletą jest teoretyczno-badawczopraktyczna, a także prawna perspektywa zastosowana przez Autorów. Książka może zaistnieć w organizacjach międzynarodowych (takich jak np. Eurochild) oraz toczących się obecnie debatach dotyczących child protection i child care. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Golczyńskiej-Grondas, prof. Uniwersytetu Łódzkiego) ********* This publication provides a useful insight into the structure and historical development of four family support and child protection frameworks: Czech, Slovakian, Polish and British (England and Wales). It looks at how each of the models understands child welfare, especially in the context of child protection and discusses the parents’ position therein. The book could inspire practitioners, researchers and policy makers to redefine child-focused practice and build systems where child welfare is considered paramount and is safeguarded throughout – first and foremost, well- -coordinated and targeted support of their families and, if that is not possible, thoroughly assessed and supported permanent out-of-family placements. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The Chapter describing child protection proceedings in the Family Courts in England and Wales is essential reading for those wanting to know more about the evolution of the law, public inquiries following cases where protection was found wanting, and current practice, particularly in regard to fostering and adoption. Much light is shed on the elements of assessing risk and permanence planning. It’s suitable for those needing an overview, but also those wishing to explore the subject in depth. I highly recommend it. (Judge Arvil Calder,Immediate Past President of International Association of Youthand Family Judges and Magistrates) With its broad scope, the reviewed publication is an important contribution to the monographs devoted to the subject. There are not many works that focus on the analysis of individual national systems in order to find a perfect model – an institutional solution that could be used to improve the protection of children’s rights in practice. (Excerpt from the review by Marta Danecka, PhD) As regards interdisciplinary reflection on social work understood as providing solutions to problems of children, youths and dysfunctional families, Child Protection System – just think differently? Critical analysis of selected models is, in my opinion, a publication that is unique on the Polish market. Its vast advantages include the theoretical and practical research-based approach as well as the legal perspectives applied by the authors. The book may find its place in international organisations (such as Eurochild) and in on-going debates concerning child protection and child care. (Excerpt from the review by Agnieszka Golczyńska-Grondas, Professor of the University of Łódź) ********* Magdalena Szafranek (ORCID 0000-0002-4675-2385) – is a sociologist and lawyer working at the Institute of Applied Social Sciences at the University of Warsaw. Her research interests include child and family support in the local environment and changes in civil society. She is a member of the Management Board of the Family Judges Association in Poland and of the General Committee of the International Association of Family Judges and Justices of the Peace. She holds the position of editor-in-chief of the scientific journal "Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka" (Child Abused. Theory, Research, Practice), which is published by the Dajemy Dzieciom Siłę Foundation. Petr Fabián (ORCID 0000-0001-5144-9754) – studied philosophy, theology and special pedagogy. He prepared his doctoral thesis on the issue of introducing quality standards into the child protection system in the Czech Republic. He completed psychotherapeutic and supervisory training and led a therapeutic programme in a therapeutic community for children and young people abusing drugs (addictive substances). Fabián worked for 13 years as the director of an infant home, which he transformed into the Crisis Centre for Family and Child. He is a lecturer at the Silesian University in Opava, where he leads research projects concerning vulnerable children and families and social work with families. Another topic of interest to him professionally is social work with the elderly and the use of assistive technologies. At the same time, he works as a psychotherapist for non-governmental non-profit organisations. Currently, he is managing a new project, unique in the Czech Republic, called the Sluchátko therapeutic line, which aims to make systematic therapeutic help available. In some regions, it is used as a tool to support the deinstitutionalisation of psychiatric care. He publishes mainly on topics related to the family (vulnerable families and the needs of functional families), the e-Health system and paediatric patients. His most recent publication, "Možná to jde i jinak" (Maybe There’s a Different Way), published in 2021, presents a multidisciplinary approach to the theory and methods of social work. Albín Škoviera (ORCID 0000-0002-4534-5219) – graduated in special and therapeutic pedagogy at the Faculty of Arts at the Comenius University in Bratislava. He completed psychotherapeutic training focused on psychodynamics. For 18 years, he worked as a therapist and educator in special educational facilities, and from 1989, he was the director of the Children’s Diagnostic Institute in Bratislava for more than 12 years. Joanna Gorczowska – holds a Master’s degree in pedagogy, is a systemic practitioner and Gestalt psychotherapist. She has extensive experience of working in the child protection system in the UK as a social worker and, since 2012, as an independent social worker preparing systemic parenting assessments and special guardianship assessments for the UK family justice courts. She has worked with abused children, families at risk and foster families. She has published articles and presented papers at conferences in Poland highlighting good practices and solutions in the field of child protection. Currently, she also works as a psychotherapist. Her areas of interest include the impact of early childhood negative experiences on child development and functioning in adulthood and therapeutic support for people with traumatic experiences.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Trzecia miłość Marianny Orańskiej / Gabriela Anna Kańtor. - [Warszawa] : MG, copyright 2021. - 207, [1] strona ; 21 cm.
Marianna Orańska, przeurocza niderlandzka królewna, była kobietą wartą grzechu. Przekonał się o tym jej dworzanin – sekretarz i trener jazdy konnej zarazem – Johannes van Rossum. Ich zakazana, romantyczna miłość oraz fakt, że ośmielili się otwarcie wychowywać swego nieślubnego syna spowodowało skandal na skalę europejską. Jakże to? Miała za męża samego Hohenzollerna, a wybrała lokaja? Nie inaczej, bo Marianna Orańska była nie tylko piękna, ale również inteligentna, dumna i odważna; bez wahania wyłamała się ze sztywnych arystokratycznych reguł panujących w XIX wieku i zawalczyła o samą siebie. Nie miała najmniejszego zamiaru tkwić dla pozorów w toksycznym małżeństwie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. H (1 egz.)
Książka
W koszyku
O sprawie, zakończonej skazaniem siostry Bernadetty na więzienie, słyszeliśmy wszyscy. Ale jak to, co działo się w Ośrodku przez ponad trzydzieści lat, było w ogóle możliwe? Czy gdyby nie koszmar bitych i molestowanych wychowanków - dzieci i dorosłych, normalnych i niepełnosprawnych umysłowo w wieku od czterech do trzydziestu czterech lat - doszłoby do morderstwa małego Mateusza? W lutym 2006 chłopiec został zgwałcony i zabity przez Tomasza, byłego wychowanka Ośrodka, ofiarę tamtejszej "pętli molestowania", bo Tomasz, zanim zaczął wykorzystywać chłopców, już jako kilkuletnie dziecko był gwałcony przez starszych wychowanków. "Czy Bóg wybaczy…" - opowiadająca z różnych stron historię koszmaru w Ośrodku, procesu z przesłuchaniami zastraszonych wychowanków - to przede wszystkim porażająca opowieść o przyzwoleniu. Głośnym i cichym. Jak to możliwe, że sprawy przez lata nie nagłośniły nauczycielki, widząc brudnych i pobitych uczniów, przychodzących z Ośrodka? Jak to możliwe, że kontroli nie sprawowało kuratorium, ale zakon? Pytanie, czy Bóg wybaczy siostrze Scholastyce, Bernardetcie, Monice czy Patrycji, bijącej menażką do utraty przytomności i próba odpowiedzi na to, kim były i są owe kobiety, co spotkało je we wcześniejszym życiu, że stały się potworami oraz dlaczego za potwory wcale się nie uważały - to jeszcze inna sprawa…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-92 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] S T U D I A [ S T U D I E S ] Edward Haliżak: Międzynarodowe studia bezpieczeństwa – subdyscyplina nauki o stosunkach międzynarodowych [International Security Studies as a Sub-discipline of International Relations], doi 10.7366/020909613201701, s. 9–34; Janusz Symonides: Traktat o zakazie broni nuklearnej [Treaty on the Prohibition of Nuclear Weapons], doi 10.7366/020909613201702, s. 35–50; Anna Wojciuk: Od zagrożenia normatywnego do soft power: teoretyczne aspekty analizy dyfuzji modeli instytucjonalnych [From Normative Threat to Soft Power: Theoretical Aspects of Diffusion Analysis of Institutional Models], doi 10.7366/020909613201703, s. 51–64; Tomasz Grzegorz Grosse: Woods jako reżim geoekonomiczny [Bretton Woods as a Geoeconomic Regime], doi 10.7366/020909613201704, s. 65– 82; Grażyna Michałowska: Dzieci uchodźcy [Juvenile Refugees], doi 10.7366/020909613201705, s. 83–104; Rafał Ulatowski: Zagraniczna polityka kulturalna i edukacyjna Niemiec [Germany’s Foreign Cultural and Educational Policy], doi 10.7366/020909613201706, s. 105–122; Weronika Garbacz: Dyplomacja ekonomiczna w paradygmacie realistycznym – próba konceptualizacji pojęcia [Conceptualising Economic Diplomacy within the Realist Paradigm], doi 10.7366/020909613201707, s. 123–142; Zhang Chunyan, Zeng Xiangyu: Water Crises, Water Disputes and Water Cooperation: New Perspectives for Sino-Indian Relations, doi 10.7366/020909613201708, s. 143–162; Jolanta Sierańska: Wyzwania polityki handlowej Nowej Zelandii [The Challenges of New Zealand’s Trade Policy], doi 10.7366/020909613201709, s. 163–188. S P R A W O Z D A N I E [ R E P O R T S ] Anna Pochylska, Piotr Śledź, Anna Walkowiak: Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej „Zbigniew Brzeziński: myśl – działanie – dziedzictwo”, Warszawa, 20–21 października 2017 r., s. 189–202 [Report on the international academic conference 'Zbigniew Brzeziński: Thought – Politics – Legacy', Warsaw, 20–21 October 2017], s. 189–202. R E C E N Z J E [ R E V I E W S ] Grażyna Michałowska: Agnieszka Bieńczyk-Missala, Zapobieganie masowym naruszeniom praw człowieka [Preventing Mass Violations of Human Rights], s. 203–205; Andrzej Szeptycki: Olga Wasiuta, Sergiusz Wasiuta, Wojna hybrydowa Rosji przeciwko Ukrainie [Russia’s Hybrid War Against Ukraine], s. 206–211; Filip Urbański: Philip Muehlenbeck, Czechoslovakia in Africa, 1945–1968, s. 212–217.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
przebadaną mutacją wykazującą wysoką specyficzność dla CD wydaje się polimorfizm genu NOD2/CARD15. Podkreśla się także rolę zaburzonej regulacji immunologicznej błony śluzowej jelit prowadzącej do nadprodukcji cytokin Nieswoiste choroby zapalne jelit (ang. inflammatory bowel disease – IBD) to przewlekłe schorzenia przewodu pokarmowego obejmujące chorobę Leśniowskiego – Crohna (ang. Crohn’s disease – CD) oraz wrzodziejące zapalenie jelita grubego (ang. Ulcerative colitis – UC) charakteryzujące się niekontrolowanym procesem zapalnym błony śluzowej jelit. CD dotyczy całego przewodu pokarmowego, od jamy ustnej po odbyt, natomiast UC ograniczona jest wyłącznie do jelita grubego. Patogeneza IBD nie została do tej pory poznana i najprawdopodobniej jest ona wieloczynnikowa. Uważa się iż do rozwoju stanu zapalnego jelit w IBD przyczyniają się zarówno czynniki immunologiczne jak i środowiskowe oraz predyspozycje genetyczne. Postuluje się monogenowe podłoże choroby, a najlepiej prozapalnych, takich jak tumor necrosis factor [TNF-alpha], interferon-gamma [IFN-gamma], interleukin-1 [IL-1], IL-6 i IL-12 indukujących niekontrolowany proces zapalny leżący u podstaw choroby. O istotnej roli czynników środowiskowych w rozwoju IBD świadczy większa zapadalność na CD i UC wśród mieszkańców dużych, zurbanizowanych miast. Choroba dotyczy głównie ludzi młodych, zarówno kobiet jak i mężczyzn w wieku 15-30 lat ale może pojawić się w każdym wieku, z drugim szczytem występowania między 50 a 70 rokiem życia. Podaje się iż ok. 10% przypadków IBD to pacjenci poniżej 18 roku życia. Ponieważ etiologia choroby jest nieznana, nie dysponujemy skuteczna metodą jej wyleczenia. Celem farmakoterapii jest zatem jedynie wprowadzenie pacjenta w remisję, jej podtrzymanie oraz zapobieganie nawrotom choroby. Chorzy latami cierpią z powodu nawracających bólów brzucha i przewlekłych biegunek trwająca najczęściej ponad 6 tygodni, często także z domieszką krwi w stolcu. Obserwuje się u nich spadek masy ciała, wystąpić mogą także objawy ogóle takie jak złe samopoczucie, brak apetytu lub gorączka oraz krwawienie z odbytu, bóle stawowe czy zmiany skórne. U dzieci z IBD, w wyniku niedożywienia może dojść do zahamowania wzrastania, upośledzenia dojrzewania płciowego oraz opóźnienia wieku kostnego. W przypadku CD, z powodu jej odcinkowej lokalizacji oraz różnej głębokości drążenia tkanki objawy choroby mogą być mniej charakterystyczne i mniej uchwytne niż w UC, co w konsekwencji utrudnia postawienie diagnozy, a objawy utrzymują się latami. Według kryteriów z Porto rozpoznanie IBD u dzieci oparte jest zarówno na objawach klinicznych jak i charakterystycznym obrazie w badaniu endoskopowym, radiologicznym oraz histopatologicznym. Każde dziecko, u którego podejrzewa się CD lub UC powinno mieć wykonane badania laboratoryjne oraz pełne badanie endoskopowe, obejmujące nie tylko kolonoskopię, ale także gastroskopię, łącznie z badaniem obrazowym jelita cienkiego. Wymagane jest pobranie licznych biopsji ze wszystkich segmentów jelita w celu dokładnej oceny histologicznej. Do uznanych metod leczenia IBD zalicza się postępowanie farmakologiczne, chirurgiczne oraz żywieniowe, szczególnie ważne u dzieci z CD. W farmakoterapii zastosowanie znalazły leki o działaniu immunosupresyjnym, przede wszystkim steroidy, ale także azatiopryna czy metotreksat. W ostatnich kilku latach coraz częściej stosowane są w leczeniu CD i UC monoklonalne przeciwciała przeciw TNF-α – infliximab i adalimumab.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Literatura dziecięca i młodzieżowa ostatnich kilkunastu lat rozwija się w ogniu ścierających się tendencji: z jednej strony zasadniczym punktem jej odniesienia są tradycyjne wzorce wypracowane przez zaliczane do kanonu dzieła wysokoartystyczne, z drugiej jednak podlega ogromnym wpływom kultury masowej. Dla „zwabienia” czytelnika w sidła lektury wykorzystuje nawet kicz, niekiedy fałszuje obraz rzeczywistości, by zyskać uznanie w oczach hipotetycznego nastoletniego czytelnika. Otwarte pozostaje pytanie, czy literatura współczesna jest kuszącą, łagodną Pięknością, czy też złowrogą Bestią, niszczącą podstawy wrażliwości estetycznej młodego pokolenia. Książka zawiera 17 artykułów najwybitniejszych polskich znawców literatury dziecięcej. Jest to pozycja dla bibliotekarzy, polonistów, pedagogów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozważań w monografii uczyniłam obraz szkoły, reprezentowany w narracjach dzieci z układu ryzyka (10–14 lat), zamieszkujących jedno z miast Górnego Śląska. „Kulturowa optyka” postrzegania szkoły przez dzieci z układu ryzyka, które są niejako ambasadorami jej potencjałów i ograniczeń, pozwala na eksplorowanie nowych perspektyw badawczych, w tym podjęcie pracy w kierunku poszukiwania/odkrywania założeń oraz norm współtworzenia pozytywnej kultury szkoły z uwzględnieniem „kompromisu” pomiędzy jakością pracy dydaktycznej szkoły a poczuciem dobrostanu uczniów, nauczycieli, rodziców. Inspirację do rozważań teoretycznych stanowi koncepcja psychokulturowego podejścia do edukacji Jerome’a S. Brunera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Літературний образ дитинства в часи кризи XX–XXI ст. Наукова редакція Катажини Якубовської-Кравчик У монографії проаналізовано літературні образи складного дитинства, починаючи від літератури зламу XIX–XX століть і закінчуючи творами останніх років. Автори звернулися до проблематики і представили її з різних точок зору й аспектів. До найважливіших питань належать: формування ідентичності в умовах iсторичних загострень чи індивідуальних криз, вплив суспільно-політичних подій на образ дитинства, а також відображення дитинства у воєнній літературі (Другої світової війни та пізніших конфліктів, у тому числі в сьогоднішній Україні). Такий набір тем, як і достойна їхня інтерпретація в уміщених у збірнику статтях, свідчить про підняття на поверхню літературознавчих студій нового пласту буття на прикладі відображення в дитячій свідомості трагічних подій найдра-матичнішого століття людської історії. (Віктор Давидюк, професор кафедри української літератури Волинського національного університету імені Лесі Українки) Дослідження теми образу дитини і дитинства у літературі ХХ–ХХІ ст. для цього збірника здійснили відомі в Україні та світі науковці, які запропонували програ-мові праці, що можуть стати основою для подальших досліджень літератури про дітей і для дітей. Літературні тексти для аналізу обиралися як класичні, так і найновіші, наживо вихоплені з літературного процесу, а це зацікавить читача цього видання, популяризуватиме українську літературу. (Мар’яна Шаповал, професор кафедри історії української літератури, теорії літератури та літературної творчості Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка) ********* Literacki obraz dzieciństwa w czasach kryzysów XX–XXI wieku. Wydanie naukowe Katarzyny Jakubowskiej-Krawczyk W monografii przeanalizowano literackie obrazy trudnego dzieciństwa od końca XIX wieku po czasy współczesne. Autorzy przyjęli różne perspektywy badawcze i zakresy tematyczne. Do najważniejszych zagadnień należą: kwestia kształtowania tożsamości w warunkach burz dziejowych czy kryzysów indywidualnych, wpływ wydarzeń społecznych i politycznych na obraz dzieciństwa, a także dzieciństwo w literaturze wojennej (dotyczącej zarówno II wojny światowej, jak i późniejszych konfliktów, w tym toczącego się obecnie na Ukrainie). Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The Literary Image of Childhood in the Times of Crises in the 20th and 21st Centuries. Scientific edition of Katarzyna Jakubowska-Krawczyk The monograph analyses literary images of difficult childhood from the end of the 19th century to modern times. The authors look at different subject matters from various perspectives. The most important of them are: the problem of establishing identity in times of turmoil or individual crises, the influence of social and political events on the image of childhood and childhood in war literature (which concerns World War II and subsequent conflicts, including the current one in Ukraine). The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr Katarzyna Jakubowska-Krawczyk (ORCID 0000-0002-6281-7011) – doktor nauk humanistycznych, od 2019 roku p.o. Kierownika Katedry Ukrainistyki, od 2016 roku Kierownik Pracowni Badań nad Ukraińską Tożsamością, adiunkt Katedry Ukrainistyki Uniwersytetu Warszawskiego, kulturoznawca i literaturoznawca. Zajmuje się badaniami polsko-ukraińskiego pogranicza kulturowego, wzajemnymi stereotypami Polaków i Ukraińców, literaturą XIX-XXI wieku, a także współczesną kulturą i sztuką ukraińską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Classical Antiquity is a particularly important field in terms of “Hope studies” […]. For centuries, the ancient tradition, and classical mythology in particular, has been a common reference point for whole hosts of creators of culture, across many parts of the world, and with the new media and globalization only increasing its impact. Thus, in our research at this stage, we have decided to study how the authors of literary and audiovisual texts for youth make use of the ancient myths to support their young protagonists (and readers or viewers) in crucial moments of their existence, on their road into adulthood, and in those dark hours when it seems that life is about to shatter and fade away. However, if Hope is summoned in time, the crisis can be overcome and the protagonist grows stronger, with a powerful uplifting message for the public. […] Owing to this, we get a chance to remain true to our ideas, to keep faith in our dreams, and, when the decisive moment comes, to choose not hatred but love, not darkness but light. (Katarzyna Marciniak, University of Warsaw; From the introductory chapter) The book is to be recommended for academics as well as graduate and postgraduate students working on the reception of Classical Antiquity and its transformations around the world. (David Movrin, University of Ljubljana) "Our Mythical Hope" is the latest collection of articles by scholars participating in an ongoing collaboration to ensure that the beauty and profundity of Classical myth remain known, and (hopefully) remain part of our modern culture. The size of this compendium, the sweep of subjects considered, the involvement of leading experts from around the world, all testify to how important and extensive this initiative has become over the last decade. The project’s continued commitment to engage all ages, especially the young, and to extend its outreach beyond the Academy merely, makes it a leading model for how research retains its relevance. (Mark O’Connor, Boston College) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* PhD Hab. Katarzyna Marciniak - is Professor, Director of the Centre for Studies on the Classical Tradition (OBTA), and Vice-Dean for International Cooperation at the Faculty of “Artes Liberales” at the University of Warsaw. She heads the Cluster “The Past for the Present – International Research and Educational Programme”. Her doctoral thesis, under the supervision of Prof. Jerzy Axer, focused on Cicero’s translations from Greek into Latin. In 2011, she established the international team programme Our Mythical Childhood, bringing together scholars from various continents with the aim of studying the reception of Classical Antiquity in children’s and young adults’ culture. She is a laureate of the Loeb Classical Library Foundation Grant for the project Our Mythical Childhood… The Classics and Children’s Literature between East and West (2012–2013), the Alexander von Humboldt Foundation Alumni Award for Innovative Networking Initiatives for the project Chasing Mythical Beasts… The Reception of Creatures from Graeco-Roman Mythology in Children’s and Young Adults’ Culture as a Transformation Marker (2014–2017), and the European Research Council Consolidator Grant for the project Our Mythical Childhood… The Reception of Classical Antiquity in Children’s and Young Adults’ Culture in Response to Regional and Global Challenges (2016–2022). She also writes for children and has published two volumes of myths for young readers. Her poems about a cat that surfs the Internet and a lion visiting a hairdresser received a nomination for the Book of the Year 2016 award of the Polish Section of the International Board on Books for Young People (IBBY). --------- Dr hab. Katarzyna Marciniak - filolog, profesor Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej