Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(29)
Forma i typ
Książki
(28)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(12)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(6)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(4)
Filia nr 9
(3)
Filia nr 10
(2)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(3)
Filia nr 15
(3)
Multicentrum - podr.
(2)
Autor
Godzic Wiesław (1953- )
(2)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Borek Zbigniew (dziennikarz)
(1)
Briggs Asa (1921- )
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Carr Nicholas
(1)
Cianciara Jolanta
(1)
Ciekot-Roczon Karolina
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Dijk Jan van (1952- )
(1)
Frankowiak Anita Monika (1969- )
(1)
Fuszara Małgorzata (1951- )
(1)
Godyń Filip
(1)
Godyń Mieczysław (1952- )
(1)
Grynberg Mikołaj (1966- )
(1)
Górlikowski Marek
(1)
Gębicka-Frąc Maria
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Hess Agnieszka
(1)
Hodalska Magdalena
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Jurecki Jerzy (1958- )
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Kijek Karolina
(1)
Klekot Ewa (1965- )
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kozłowska Anna (reklama)
(1)
Kołodziejczyk Anna (1972-2017)
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kwaśniewski Tomasz (1973- )
(1)
Lapham Lewis H
(1)
Maushart Susan (1958- )
(1)
McLuhan Marshall
(1)
McNair Brian
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Mielnik Izabela
(1)
Nosowska Katarzyna (1971- )
(1)
Pezda Aleksandra
(1)
Philips Tom
(1)
Polański Grzegorz
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rutkowska Elżbieta (dziennikarka)
(1)
Rółkowska Maria
(1)
Sasińska-Klas Teresa
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Soderqvist Jan
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Sorlin Pierre
(1)
Stossel John
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Szomburg Jan
(1)
Szydłowska Joanna
(1)
Thompson John B. (1950- )
(1)
Uścińska Bożena
(1)
Wanat Ewa (1962-2023)
(1)
Warecki Marek
(1)
Warecki Wojciech
(1)
Łazarewicz Cezary (1966- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(29)
Internet
(6)
Kultura masowa
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Celebryci
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Postęp techniczny
(2)
Socjotechnika
(2)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Erotyzm
(1)
Grupy społeczne
(1)
Integracja europejska
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Korespondenci wojenni
(1)
Kłamstwo
(1)
Maushart, Susan (1958- )
(1)
Muzyka
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nosowska, Katarzyna (1971- )
(1)
Ojcostwo
(1)
Piosenkarze polscy
(1)
Pokolenie X
(1)
Pokolenie Y
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Pornografia
(1)
Prawo i Sprawiedliwość (PiS)
(1)
Praworządność
(1)
Propaganda
(1)
Przestępstwo wojenne
(1)
Radiofonia
(1)
Radiofonia publiczna
(1)
Reklama
(1)
Rodzina
(1)
Rynek pracy
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Subkultura
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Walka informacyjna
(1)
Wojna iracka (2003-2010)
(1)
Zawód
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Pomorze Gdańskie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Esej
(1)
Felieton
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
To książka o pielęgnowaniu mądrości i zdolności do refleksji w epoce, w której obie wydają się coraz bardziej zagrożone. Nicholas Carr przedstawia dający do myślenia, odważny intelektualnie wywód o tym, jak internet - jako medium - zmienia nasz sposób myślenia oraz wpływa na to, jak będą (lub nie będą) myślały kolejne pokolenia. Niewiele książek można uznać za równie istotne. [Maryanne Wolf]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Praca (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się ustrzec medialnej manipulacji? Jak nie pogubić się w gąszczu informacji, którymi media codziennie zalewają nasze umysły? Wreszcie jak być świadomym „konsumentem” mediów? „Woda z mózgu” jest poradnikiem, jak korzystać z mediów i nie dać się ogłupić. Nie tylko przestrzega, ale i uczy. Manipulacja bowiem ma już swoją długą historię. A że „czwarta władza” niejednokrotnie czyni zakusy na nasze umysły i naszą wolność, to rzecz pewna. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
W akademickim eseju - kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje "twarze i maski" kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm - wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, że współczesne media są zdominowane przez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji. Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą "Kuba Wojewódzki" (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne. W tych rozważaniach autor pozwala nam dostrzec w Kubie Wojewódzkim więcej niż tylko maskę performera, zadaje ciekawe pytania - to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem "przepytującym" swojego bohatera. Stawia m.in. pytanie o kres "Kuby" - kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście ciekawie pisze m. in. o "20 m² Łukasza" i "Bez maski" Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik znajdzie także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie wielkich zmian technologicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej. W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, ale w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
John Stossel, dziennikarz zajmujący się prawami konsumenta i autor bestsellerów, tropi mity, kłamstwa i zwykłą głupotę. Stąpa twardo po ziemi, jest bezkompromisowy i nie boi się przekopać przez tonę wierutnych bzdur, żeby dotrzeć do prawdy! Do ilu głupot dajesz się przekonać? Kupujesz butelkowaną wodę zamiast pić kranówkę? Nie jesz późnym wieczorem, żeby trzymać linię? Myślisz, że mężczyźni są lepszymi kierowcami niż kobiety? Może słuchasz z przejęciem, kiedy telewizyjny ekspert mówi ci, jakie akcje kupić albo twierdzi, że gry komputerowe wywołują przemoc. Martwisz się, że nauczyciele za mało zarabiają. Przygotuj się na szok - z tej książki dowiesz się, że powszechne przekonania często są błędne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekają, że jesteś niepotrzebny i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane maszyny. Niełatwo w tym samym czasie utrzymywać się z celebrzenia na tej scenie: stajesz się przedmiotem łatwym do obrażania, wyśmiewania, a w najlepszym przypadku nie doceniają cię. Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim - to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów? Nie czarujmy się - tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy). [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media.Reklama (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Problematyka dotycząca wizerunku wybranych subkultur oraz grup społecznych i zawodowych ukazana "w lustrze mediów" jest bardzo ważna oraz aktualna na progu drugiego dziesięciolecia XXI w., ponieważ sytuuje się wyraźnie w perspektywie naukowych przesłanek teoretycznych, poznawczych, a nawet utylitarnych. Wynika to m.in. stąd, że proces globalizacji związany z tworzeniem się zróżnicowanych społeczeństw informacyjnych wiąże się z intensywnym przekazem i oddziaływaniem medialnym, zwłaszcza ze strony telewizji, Internetu, radia i prasy oraz towarzyszących im dynamicznych reklam przestrzennych. [z recencji]
Spis treści: Wizerunek medialny - od teorii do praktyki ; Medialne wizerunki subkultur ; Wizerunki wybranych grup zawodowych w mediach ; Odrzuceni, zapomniani, kłopotliwi? ; Wizerunek nauczyciela w opinii uczniów a telewizyjny obraz pedagoga w serialu "Duża przerwa" w reżyserii Mirosława Borka (analiza ilościowa) ; Wizerunek nauczyciela w serialu telewizyjnym "Duża przerwa" w reżyserii Miroslawa Borka (analiza jakościowa).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wiedza o społeczeństwie (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
A ja żem jej powiedziała... / Katarzyna Nosowska. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2018. - 1 płyta audio (CD) (2 godz. 44 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
A ja żem jej powiedziała... - ta książka to petarda.
Wydawało się, że nic już nas nie zaskoczy w internecie. I wtedy pojawiła się ona. Śmieszna gęba, która mówi mądrze o życiu. Prosto, zwięźle, szczerze i bez owijania w bawełnę. Ze zrozumieniem, bez pouczania. Mówi o show-biznesie, celebrytach, współczesnych snobizmach, fobiach i modach. Tylko kilka zdań, a jest w tym ciepło, doświadczenie i życiowa mądrość. „A ja żem jej powiedziała, Kaśka, szczęścia nie poudajesz” - mówi Nosowska. Nagle cała Polska zaczyna czekać na kolejny odcinek. Zadałam sobie pytanie, co w tym zajęciu sprawia mi autentyczną przyjemność, na którym etapie działalności jestem najbardziej sobą, w sobie, czuję się bezpiecznie, a w okolicy serca wzrasta temperatura. Najszczersza z najszczerszych odpowiedzi brzmi - pisanie. Ten samotny moment, kiedy z chmary słów wyłapuję te, które najlepiej opowiedzą emocje. Jest to proces żmudny, momentami skrajnie wyczerpujący. Nie mam łatwości, którą legitymują się prawdziwi mistrzowie żonglerki słowem. Ja wysiaduję. Do odleżyn. I zaczęła pisać. O druzgocącym wpływie portali społecznościowych na nasze życie, o dylematach partnerstwa, problemach w okiełznaniu nastolatków, o miłości do jedzenia i terrorze rynku reklamowego. O tym jak kochać i nie kochać. O tym, że czarny nie wyszczupla, a seks tantryczny nie polega tylko na faszerowaniu, faszerowaniu, faszerowaniu. Nosowska jest szczerą, dojrzałą i oryginalną obserwatorką rzeczywistości. Mimo sławy i spektakularnej kariery pozostała skromna. I ma to, czego brakuje teraz wszystkim - dystans do samej siebie. Ani przez chwilę nikogo nie udaje. Z perspektywy dojrzałej kobiety mówi o konsekwencjach tłumienia swojego głosu wewnętrznego, konieczności polerowania intuicji złotą łyżeczką i potyczkach z wewnętrznym krytykiem, zwanym przez nią „puczystą”. „Od jakiegoś czasu nie wstydzę się tego kim jestem. Znam swoje możliwości. Są zbyt ograniczone by zawojować świat, ale wystarczające, by być wdzięczną, lubić życie i oddychać swobodnie.” Nieoczywiste, głębokie, błyskotliwe, świetnie napisane i bawiące do łez. Ta książka zabije cię miłością. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona - Dokument (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM/82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM/316/inne (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowana praca [Pokolenia X i Y. Kompetencje społeczne. Mediatyzacja codzienności autorstwa Grzegorza Polańskiego nie tylko stanowi pewnego rodzaju kompendium wiedzy medioznawczej o pedagogicznych aspektach, lecz przede wszystkim ujawnia relacje, jakie zachodzą pomiędzy jakością funkcjonowania społecznego różnych pokoleń a mediatyzacją rzeczywistości. Czyni to podjętą problematykę szczególnie interesującą dla pedagogów, studentów, nauczycieli, rodziców i wszystkich ludzi żyjących w kulturze współczesnej noszącej znamiona kultury stechnicyzowanej i globalnej, a zwłaszcza tych, którzy zajmują się wychowaniem młodszych pokoleń. Oni mają być głównymi odbiorcami książki. Praca stanowić może także przyczynek do szerszej dyskusji w gronie medioznawców i pedagogów na temat pełnego i integralnego wychowania osoby funkcjonującej w cyfrowym (medialnym) społeczeństwie. Z recenzji dra hab. Sławomira Kozieja, prof. Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.[z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść : Część I Komunikowanie w społeczeństwie informacyjnym - 1. Społeczeństwo informacyjne w ujęciu analitycznym (Geneza społeczeństwa informacyjnego, Koncepcje społeczeństwa informacyjnego, Segmentacja społeczeństwa informacyjnego, Funkcje i dysfunkcje społeczeństwa informacyjnego, Socjologia Internetu - nowy wymiar badań nad społeczeństwem informacyjnym) ; 2. Media społeczeństwa informacyjnego (Media masowe, Przekaz i jego treść, Publiczność odbiorcza i jej skład, Oddziaływanie komunikowania masowego i publicznego, Mediamorfoza i prawa mediów, Media cyfrowe i sieciowe, Media mobilne) ; 3. Komunikacja interpersonalna w relacjach społecznych ; 4. Istota i projektowanie działań public relations ; 5. Marketing w praktyce socjologicznej (Marketing polityczny, Marketing społeczny, Demarketing jako strategia marketingu społecznego, Marketing społeczny w Internecie, Marketing komercyjny polityczny i społeczny - podsumowanie) ; 6. Psychopatologia komunikacji sieciowej (Badania nad uzależnieniem od Internetu, Terapia uzależnień komputerowych) ; 7. Pozycjonowanie informacji w Internecie ; 8. "Komunikowanie" na rynku pracy - nowe możliwości zawodowe (Wykształcenie w zakresie nauk społecznych versus perspektywy zawodowe, Profesjonalne kompetencje komunikacyjne w perspektywie szans zawodowych, Społeczeństwo medialne - implikacje dla rynku pracy: konkluzje) ; Część II Zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym - 1. Projektowanie systemów zarządzania organizacjami ; 2. Przedsiębiorczość w zarządzaniu ; 3. Jak kierować karierą własną i podwładnych?, 4. Kultura organizacyjna w systemach zarządzania ; 5. Jak skutecznie negocjować i rozwiązywać konflikty (Negocjacje jako proces komunikowania się w celu osiągnięcia porozumienia, Konflikt - jego rodzaje, uwarunkowania, cechy, fazy i sposoby rozwiązywania, Jak negocjować, aby osiągnąć korzystne dla siebie porozumienie? , Reguły, taktyki, typy, style i "chwyty" występujące w negocjacjach, Fazy procesu negocjacji, Psychologiczne determinanty sukcesu negocjacyjnego) ; 6. Problemy etyki biznesu (Etyka biznesu a kultura organizacyjna, Społeczna odpowiedzialność biznesu - CSR) ; 7. "Zarządzanie" na rynku pracy (Nowe zawody i stanowiska pracy) ; Część III Metodologia badań w społeczeństwie informacyjnym - 1. Praktyczny wymiar metod i technik ; 2. Charakterystyka podejścia jakościowego ; 3. Metody ilościowe w zarządzaniu i organizacji (Metody ilościowe versus metody jakościowe w zarządzaniu i organizacji .., Zastosowanie metody AHP do oceniania pracowników w organizacjach ..) ; 4. Internet i jego rola w procesie realizacji badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy potrafisz się na chwilę wylogować? Zrób sobie jeden dzień offline, "technologiczny detoks", prawdziwy survival i sprawdź czy potrafisz żyć bez komórki i internetu! Książka napisana przez dziennikarkę, która wraz z trójką swoich dzieci na pół roku całkowicie odcięła się od nowoczesnych technologii - internetu, smartfonów, telewizji i konsoli, a przez pierwszy tydzień nawet od elektryczności. Opisała przebieg i skutki tego pasjonującego eksperymentu, który w zaskakujący i błyskotliwy sposób ukazuje, jak nowe technologie wpływają na nasze życie. To nie jest książka skierowana przeciwko nim i wygodzie, jaką zapewniają, to jest książka o tym, jak mieć nad tym wszystkim kontrolę i nie stracić najważniejszych w życiu bezpośrednich relacji z innymi ludźmi. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biografie. Reportaże (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa książka autora bestsellera „Ludzie”. Tym razem przeczytacie o Prawdzie - a raczej o genialnych sposobach wciskania kitu, jakie wymyślano przez wieki… W dzisiejszych czasach nawet prezydent USA nie przejmuje się prawdziwością swoich słów - rekord pobił, kiedy w 120 minut wygłosił 125 bzdur, czyli więcej niż jedną na minutę! Za sprawą internetu nasze codzienne życie zamieniło się w dezinformacyjne pole bitwy. Może nawet tego nie wiesz, ale dosłownie pływasz w morzu wymysłów, półprawd i wierutnych łgarstw. Pora się wreszcie czegoś o nich dowiedzieć! Tom Phillips, redaktor serwisu fullfact.org zajmującego się sprawdzaniem faktów, każdego dnia zmaga się z zalewem bredni. I z właściwym sobie humorem udowadnia, że kłamstwo w debacie publicznej nie pojawiło się wczoraj. Ta książka zabierze was na wycieczkę objazdową po najbardziej niesłychanych kłamstwach i horrendalnych ściemach w dziejach ludzkości. Wiele z tego, co tu przeczytacie, wyda się wam niewiarygodne, a przecież nie brakowało ludzi, którzy w to wszystko wierzyli. Ciekawe, co o nas napiszą nasze wnuki? [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór reportaży pod redakcją Cezarego Łazarewicza, który o książce mówi tak: W ciągu tych czterech lat zmieniło się wszystko: maniery, język, a nawet poczucie przyzwoitości. I ten zmieniający się świat próbują opisać reporterzy - z perspektywy Warszawy, Gorzowa, Zakopanego, Berlina i Janowa Podlaskiego. Bez wymądrzania się, bez nadymania. Pomagają zrozumieć świat, opisując jego wycinek, bo te drobne puzzle składają się na nasz obraz codzienności. Poprosiłem reporterów, których znam, szanuję i cenię, by wybrali historię, która ich poruszyła. Ułożyło się to w sensacyjną opowieść w dziesięciu odcinkach, które trzymają w napięciu od początku do końca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Reportaż (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Mężczyzna
Książka
W koszyku
„Radio nie ma przyszłości” – stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego. Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych. [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
Korespondenci wojenni to "plemię koczownicze", które nie ma stałego miejsca pobytu i pomieszkuje tam, gdzie toczy się wojna. Nie słucha rozkazów jednego przywódcy, słucha za to kul i "biegnie za zapachem prochu". Plemię specjalnych wysłanników nie zamieszkuje jednego, konkretnego obszaru, a jego członkowie rozproszeni są po całym świecie. Kontrolują rozwój wypadków w tzw. strefach konfliktu. To opowieść o dziennikarzach, którzy nie wrócili z Iraku i nie dokończyli swojego ostatniego materiału. Terry Lloyd, Taras Protsyuk, Dana Mazen, Keveh Golestan, Christian Liebig, Enzo Baldoni, Waldemar Milewicz - siedmiu reporterów - siedem historii życia i śmierci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej