Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(91)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje popularnonaukowe
(20)
Publikacje fachowe
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(18)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(14)
Dostępność
dostępne
(119)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(4)
Placówka
Planeta 11
(46)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(22)
Filia nr 4
(4)
Filia nr 5
(5)
Filia nr 6
(12)
Filia nr 9
(6)
Filia nr 10
(12)
Filia nr 12
(5)
Filia nr 13
(4)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(4)
Filia nr 18
(5)
Biblioteka Astronomiczna
(3)
Autor
Cieślak Piotr
(3)
Alexander Michael (1972- )
(2)
Chavez Conrad
(2)
Dickins Rosie
(2)
Faulkner Andrew
(2)
Irzykowski Jarosław
(2)
Janiszewski Boguś
(2)
Kasprowicz Tomasz
(2)
Kietzman Krzysztof
(2)
Kowalewski Marian
(2)
Nielsen Shaw
(2)
Orliński Wojciech (1969- )
(2)
Siara Olga
(2)
Skorwider Max (1980- )
(2)
Sternik Michał
(2)
Taleb Nassim (1960- )
(2)
Walkenbach John (1952- )
(2)
Watrak Andrzej
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Abagnale Frank W. (1948- )
(1)
Adamaszek Zasław
(1)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Airey David (1979- )
(1)
Anderson George W
(1)
Anger Anna
(1)
Austin Tricia (1954- )
(1)
Balicevic Didier
(1)
Barbeka Jadwiga
(1)
Biolik Leszek (1965- )
(1)
Blevins Tyler
(1)
Blot Grégory
(1)
Bone Buster
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Born Günter (1955- )
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Boyce Jim (1958- )
(1)
Broma Paulina
(1)
Broniak Marcin
(1)
Bąk Adam
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cain Geoffrey (1986- )
(1)
Calvert Sheena
(1)
Case Steve (1958- )
(1)
Casey Anoki
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czartoryski Bartosz
(1)
Dabner David
(1)
Davis Stephen R. (1956- )
(1)
Doust Richard
(1)
Dubrawski Albert
(1)
Dubrawski Andrzej
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Duszczyk Krzysztof
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fazzini Kate
(1)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(1)
Foroohar Rana
(1)
Forysiak Joanna
(1)
Frier Sarah
(1)
Fry Hannah (1984- )
(1)
Gadzała Agnieszka
(1)
Gallagher Billy (1992- )
(1)
Galloway Scott
(1)
Garbiński Aleksander
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Gerner Jason (1978- )
(1)
Glass Michael K
(1)
Godyń Filip
(1)
Godyń Mieczysław (1952- )
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Greengard Mig
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górka Marek (politolog)
(1)
Górnowicz Ryszard
(1)
Gądek Mariusz (1982- )
(1)
Hatter Clyde
(1)
Houser Sophie
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Hutt Sarah
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jabłoński Artur
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Jakubiak Marek (1977- )
(1)
Jankowiak Karolina
(1)
Jaskulski Andrzej
(1)
Jastrzębski Jerzy
(1)
Jazzi
(1)
Jońca Rafał
(1)
Kacprzyk Zbigniew
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kamińska Anna (tłumacz)
(1)
Kamińska-Nawrot Aneta
(1)
Kasparov Garri Kimovič (1963- )
(1)
Kearney Kirsten
(1)
Kernighan Brian W
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(88)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(91)
Odbiorca
Dzieci
(11)
9-13 lat
(9)
14-17 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Młodzież
(4)
Programiści
(4)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Hotelarze
(1)
Informatycy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści bezpieczeństwa oprogramowania
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(6)
Literatura polska
(2)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Internet
(15)
Programowanie (informatyka)
(14)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(8)
Cyberprzestępczość
(8)
Rzeczywistość wirtualna
(8)
Gry komputerowe
(7)
Sztuczna inteligencja
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Bezpieczeństwo informacyjne
(4)
Komputery
(4)
Programy graficzne
(4)
Arkusz kalkulacyjny
(3)
Big data
(3)
Cyberterroryzm
(3)
Excel
(3)
Facebook
(3)
Kryptowaluta
(3)
Media społecznościowe
(3)
Młodzież
(3)
Pieniądz elektroniczny
(3)
Postęp techniczny
(3)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(3)
Apple Inc
(2)
AutoCAD
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bitcoin
(2)
Building Information Modeling (BIM)
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dzieci
(2)
Futurologia
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Informatycy
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Informatyzacja
(2)
Innowacje
(2)
Instagram
(2)
Komunikacja elektroniczna
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Minecraft
(2)
Nauka
(2)
Niepewność
(2)
Obrót bezgotówkowy
(2)
Photoshop
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Prawo komputerowe
(2)
Prognozy
(2)
Programiści
(2)
Projektowanie stron WWW
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przemysł komputerowy
(2)
Przetwarzanie danych
(2)
Przypadek
(2)
Rachunek prawdopodobieństwa
(2)
Reklama internetowa
(2)
Ryzyko
(2)
Scratch (język programowania)
(2)
Start-up
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Teoria informacji
(2)
Uzależnienie od Internetu
(2)
Visual Basic
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zarządzanie
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Algorytmy
(1)
Amazon.com
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza systemowa
(1)
Apache (serwer HTTP)
(1)
Autoprezentacja
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Baltie
(1)
Baran, Paul (1926-2011)
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Biblioteki
(1)
Blockchain
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budownictwo
(1)
Budownictwo inteligentne
(1)
Business Intelligence
(1)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Case, Steve (1958- )
(1)
Cenzura
(1)
Cook, Timothy D. (1960- )
(1)
CorelDRAW
(1)
Cyberkultura
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberseks
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Digitalizacja
(1)
Dobra informacyjne
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Edukacja medialna
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Polska
(3)
Chiny
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Korea Południowa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(21)
Opracowanie
(20)
Poradnik
(19)
Publicystyka
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(6)
Esej
(4)
Monografia
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Reportaż
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Biografia
(2)
Antologia
(1)
Broszura
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3745)
Edukacja i pedagogika
(1659)
Podróże i turystyka
(1321)
Socjologia i społeczeństwo
(1294)
Literaturoznawstwo
(979)
Informatyka i technologie informacyjne
(91)
Psychologia
(946)
Medycyna i zdrowie
(887)
Kultura i sztuka
(860)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(674)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(662)
Biologia
(640)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(561)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(503)
Rozwój osobisty
(406)
Religia i duchowość
(382)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(344)
Kultura fizyczna i sport
(332)
Zarządzanie i marketing
(320)
Hobby i czas wolny
(294)
Fizyka i astronomia
(283)
Kulinaria
(263)
Etnologia i antropologia kulturowa
(239)
Styl życia, moda i uroda
(236)
Inżynieria i technika
(220)
Architektura i budownictwo
(213)
Geografia i nauki o Ziemi
(213)
Językoznawstwo
(163)
Filozofia i etyka
(162)
Ochrona środowiska
(131)
Nauka i badania
(125)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(123)
Media i komunikacja społeczna
(108)
Praca, kariera, pieniądze
(108)
Transport i logistyka
(101)
Chemia
(68)
Matematyka
(65)
Dom i ogród
(64)
Rolnictwo i leśnictwo
(62)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(36)
Archeologia
(24)
91 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W czasach, kiedy przeciętny użytkownik telefonu sprawdza go ponad sto razy dziennie, umiejętność sprawnego poruszania się w świecie mediów cyfrowych jest kluczowa. Ciągła ich ewolucja wymaga, by wciąż aktualizować swoją wiedzę. W tym celu warto sięgnąć po prezentowaną książkę, w której Andrew McStay z pasją analizuje działania reklamowe największych światowych firm medialnych i przedstawia szeroki zakres bieżących zmian. Autor podkreśla rolę kreatywności, ale docenia też wkład sztucznej inteligencji w reklamę; komentuje pozorny podział między technikami i artystami w reklamie; omawia zjawiska gromadzenia przez analityków informacji na temat naszego życia; porusza kwestię etyki i praktyk reklamowych adresowanych do dzieci w środowisku cyfrowym. Uwzględniając dynamikę zmian, ukazuje praktyczne działania, w których łączy perspektywy branżowe i naukowe z inspirującymi przykładami. Autor świadomy, że śledzenie za pomocą publikacji książkowej zmian w reklamie internetowej jest właściwie pozbawione sensu – proponuje odmienne podejście. Zamiast serwować Czytelnikom nieokreślone fragmenty trudnej do zwizualizowania całości, daje kompletny obraz branży reklamy cyfrowej, pozwala zadać pytania, zaproponować pewne teorie, zrozumieć, połączyć różne praktyki, umieścić w szerszym kontekście oraz zestawić ze sobą różne podmioty kształtujące praktykę reklamy cyfrowej. Dużą zaletą książki jest jej przejrzysty układ – czytelnik może szybko przejść do interesujących go zagadnień i pominąć znane mu treści. Nie jest też ona zamkniętą wykładnią wiedzy, ale zachęca do rozważań i realizacji własnych pomysłów. To niezbędne źródło informacji dla praktyków, a także idealny pad ręcznik dla studentów kierunków z takich dziedzin, jak: reklama, media, komunikacja, marketing czy biznes. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Steve Jobs zmarł w 2011 roku. Wielu twierdziło, że bez niego Apple czeka szybki upadek. W 2018 roku Apple, jako pierwsza amerykańska firma, zostało wycenione na bilion dolarów. Wystarczyło siedem lat, żeby osierocona firma wdarła się na szczyt. Ale za jaką cenę? Po śmierci Steve’a Jobsa za sterami Apple stanęli Tim Cook i Jony Ive. Cook, który przyczynił się do uratowania firmy przed bankructwem, objął funkcję CEO. Jony Ive, którego wielu uważa za duchowego spadkobiercę Jobsa, został głównym projektantem. Tak rozpoczyna się porywająca opowieść o walce o władzę, która rozgorzała w Apple po śmierci założyciela firmy. Tripp Mickle odsłania kulisy wielkiego biznesu, relacjonuje dworskie intrygi, pałacowe przewroty i zmagania z bezlitosną konkurencją. Głównymi bohaterami korporacyjnego dramatu są namaszczeni przez Jobsa Cook i Ive. W zaledwie siedem lat osierocona firma wdarła się na szczyt. Za jaką cenę? [lubimyczytac.pl/ksiazka/5076413/after-steve-jak-apple-zgarnelo-biliony-i-stracilo-dusze].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
SAP w 24 godziny / Michael Missbach, George Anderson ; [tłumaczenie Andrzej Watrak]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016. - 430 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
System SAP jest uznanym zintegrowanym systemem informatycznym do zarządzania firmą. Charakteryzuje się ogromnym bogactwem funkcjonalności i elastycznością, ułatwiającą zmianę skali lub profilu działalności przedsiębiorstwa. Użytkownikami SAP są firmy o różnej wielkości i o różnych modelach biznesu. Szczególnie cenną możliwością SAP jest optymalizacja komunikacji i współpracy z otoczeniem: SAP CRM ułatwia zarządzanie relacjami z klientami, SAP SCM - zarządzanie łańcuchem dostaw, a SAP SRM pomaga w zarządzaniu relacjami z dostawcami. Niniejsza książka pozwala w bardzo krótkim czasie zapoznać się z systemami SAP. Składa się z 24 rozdziałów-lekcji. Przyswojenie materiału każdej z tych lekcji nie powinno trwać dłużej niż godzinę. Ten niezwykle praktyczny przewodnik umożliwia solidne opanowanie podstaw, a następnie zapoznanie się z bardziej zaawansowanymi zagadnieniami. Dzięki temu szybko można zrozumieć, na czym polega planowanie, wdrażanie systemu SAP i korzystanie z niego. Aby umożliwić utrwalenie materiału, każdy rozdział zakończono praktycznym studium przypadku. [helion.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programy (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Programmer to Programmer)
Tworzenie dynamicznych witryn WWW za pomocą technologii open source Zainstaluj i skonfiguruj serwery oraz narzędzia Połącz aplikację internetową z bazą danych Napisz samodzielnie system zarządzania treścią witryny PHP, Apache i MySQL to najpopularniejsze obecnie technologie służące do tworzenia i udostępniania w sieci dynamicznych witryn WWW. Łączy je jedna wspólna cecha -- wszystkie dostępne są na licencji open source, co oznacza, że korzystanie z nich nie wiąże się z żadnymi opłatami. PHP to język programowania służący do pisania aplikacji internetowych, MySQL to baza danych, która przechowuje informacje wyświetlane na stronach, a Apache to serwer WWW, dzięki któremu witryny te dostępne są w internecie. Za pomocą tych narzędzi tworzone są portale, sklepy internetowe, fora dyskusyjne i inne strony, z których codziennie korzystają dziesiątki tysięcy użytkowników sieci. "PHP5, Apache i MySQL. Od podstaw" to podręcznik dla tych użytkowników, którzy chcą poznać sposoby tworzenia dynamicznych witryn WWW w oparciu o te technologie. Przedstawia zasady pisania aplikacji internetowych, stosowania w nich formularzy z mechanizmem weryfikacji poprawności wpisanych danych, łączenia aplikacji z bazą danych i modyfikowania elementów graficznych za pomocą PHP. Opisano tu także sposoby przechowywania danych użytkownika w plikach cookie, mechanizmy wysyłania poczty elektronicznej, obsługi błędów i ograniczania dostępu do określonych obszarów witryny za pomocą nazwy użytkownika i hasła. Każde zagadnienie zaprezentowano na rzeczywistych przykładach dynamicznych witryn WWW. Instalacja i konfiguracja Apache, PHP i MySQL-a Podstawowe elementy języka PHP Komunikacja z bazą danych Wyświetlanie oraz modyfikowanie danych Obsługa formularzy i weryfikacja poprawności wpisów Korzystanie z elementów graficznych i zastosowanie biblioteki GD Obsługa błędów Komunikacja za pomocą poczty elektronicznej Mechanizmy logowania i personalizacji serwisu System zarządzania treścią serwisu WWW Lista mailingowa i forum dyskusyjne Elementy sklepu internetowego Analiza ruchu w witrynie WWW za pomocą statystyk. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor książki "Lem. Życie nie z tej ziemi" bierze pod lupę historię człowieka, który opracował techniczne założenia internetu. Pierwsze łącze sieci według pomysłu Paula Barana uruchomiono w 1969 roku w Kalifornii, a było to możliwe po tym jak urodzony w polskim Grodnie inżynier przekonał do zainwestowania w swój pomysł amerykańskich generałów. Paul Baran pracował przy konstrukcji pierwszego komercyjnego komputera UNIVAC, pierwszej rakiety typu "cruise missile" i przy narodzinach technologii Hi-Fi. Zanim wprowadzono w życie jego pomysły, Paul Baran przewidział wideokonferencje, internetowe zakupy, a także powszechność prywatnych urządzeń interaktywnych z dostępem do wielkich baz wiedzy, dziś znanych jako laptopy i smartfony. Przewidział też związane z Internetem zagrożenia dla prywatności i demokracji. Niestety, politycy nie dorównywali mu geniuszem i tak zostało do dziś: Internet to arcydzieło inżynierii, ale od strony regulacji prawnych, kompletna fuszerka. "Lubię łączyć podróż rzeczywistą z tą odbywaną w wyobraźni. Tak naprawdę więc po prostu wyjechałem ósemką w kierunku Białegostoku, jak robią codziennie tysiące kierowców. W swojej wyobraźni byłem już jednak popkulturowym bohaterem, który wyrusza do Sudovii szukać śladów inżyniera Barana." Wojciech Orliński [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet : czas się bać / Wojciech Orliński. - Warszawa : Agora, 2013. - 286, [2] strony ; 22 cm.
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
Koniec niewinności! Koniec bezkrytycznego zapatrzenia w dobrodziejstwa sieci! Jeśli myślicie, że dla was internet nie jest groźny, mylicie się. Czas się bać! Nawet mieszkańcy NRD nie byli inwigilowani przez Stasi tak skutecznie, jak my jesteśmy codziennie inwigilowani w sieci. Nigdy w historii ludzkości nie pojawiła się sytuacja, w której wolność słowa, tajemnica korespondencji czy przepływy pieniędzy zależały od kilku korporacji. Politycy bawią się Twitterem z gorliwością gimnazjalisty obdarowanego smartfonem na urodziny. Dziennikarze technologiczni ekscytują się kolejnymi wodotryskami w kolejnych wersjach gadżetów. Większość pieje z zachwytu, mało kto pyta o zagrożenia. A ja uważam, że najwyższy czas zacząć pytać: Jak to się stało, że internet, obiecując nam wolność wyboru, tę wolność nam odebrał? A obiecując absolutną wolność słowa, zrealizował koszmar doskonałej cenzury? Dlaczego na własne życzenie zrezygnowaliśmy w sieci z naszej prywatności i czy było warto? Czy sieć tworzy nowe miejsca pracy, czy je zabiera? Jaka jest prawda o rewolucjach, które wybuchają w serwisach społecznościowych, a zwyciężają na ulicach? Jak świat pogrążył się w tym szaleństwie i czy da się to jeszcze naprawić?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
AutoCAD 2021 PL / Andrzej Pikoń. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 240 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Pierwsze Kroki)
Pierwsze kroki w projektowaniu - tylko z AutoCAD-em! Twórz, edytuj i przeglądaj rysunki techniczne Korzystaj z obiektów, szyków i kreskowań Wymiaruj, parametryzuj i drukuj projekty AutoCAD to tak powszechnie przyjęty standard w biurach projektowych, że bez jego znajomości trudno obecnie znaleźć zatrudnienie w roli kreślarza, projektanta, architekta czy konstruktora. Niepodzielnie króluje również na uczelniach technicznych i dla większości jest wręcz synonimem programu komputerowego wspomagającego projektowanie inżynierskie. Nic więc dziwnego, że AutoCAD jest dla wielu osób narzędziem pierwszego wyboru - to jego obsługi uczą się na studiach, to w nim tworzą swoje projekty zaliczeniowe i komercyjne, wreszcie to z nim wiążą swoją przyszłą karierę zawodową. Nie dzieje się tak przypadkiem: program ten jest wszechstronny, wydajny i prosty w obsłudze, a zaawansowanym użytkownikom oferuje duże możliwości automatyzacji pracy i stosowania branżowych dodatków. Od czegoś jednak trzeba zacząć, a najlepiej od podstaw. Pierwsze kroki w świecie AutoCAD-a pomoże Ci postawić książka uznanego autora, który jak nikt inny zna tajniki programu i podpowie, jak uniknąć błędów popełnianych na wczesnych etapach nauki. Dzięki lekturze szybko poznasz najważniejsze narzędzia rysunkowe i wydajne sposoby ich stosowania, dowiesz się, jak korzystać z obiektów, nauczysz się właściwie używać szyków i uchwytów oraz odkryjesz narzędzia do tworzenia napisów i kreskowań. Wkrótce będziesz też wiedzieć, jak rysować precyzyjnie, parametryzować i wymiarować projekty, korzystać z bloków oraz warstw, a także przeglądać i drukować swoje dzieła. Sięgnij po książkę AutoCAD 2021 PL. Pierwsze kroki i spraw, aby program nie miał przed Tobą tajemnic! Pierwszy rysunek, obiekty i współrzędne punktów Oglądanie rysunku, rysowanie precyzyjne i modyfikacje obiektów Szerokość linii i praca z liniami przerywanymi Szyk kołowy i prostokątny, uchwyty obiektów Informacje o rysunku i menedżer właściwości Kreskowanie, właściwości i napisy Wymiary i rysunek parametryczny Bloki, warstwy i wydruk Dołącz do najlepszych - projektuj jak profesjonalista! [czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzyć gry / Patryk Polewiak. - Kraków : Insignis, copyright 2020. - 240 stron : ilustracje ; 21 cm.
Game development jest jedną z najprężniej rozwijających się współcześnie branż. Dzięki sukcesom naszych rodzimych twórców wielu pasjonatów zainteresowało się pracą w gamedevie i wiąże z nią nadzieje na karierę i świetlaną przyszłość. Patryk Polewiak to menedżer, producent i projektant gier wideo z niemalże dekadą doświadczenia. Współpracował między innymi z Bloober Team i One More Level. Jako współzałożyciel studia Polyslash ma na swoim koncie produkcję ciepło przyjętej przez graczy i krytyków gry We. The Revolution. Tworzyć gry to wyjątkowa książka, jakiej na naszym rynku wydawniczym jeszcze nie było. Na jej stronach Patryk oraz inni przedstawiciele branży - graficy, programiści, scenarzyści, twórcy studiów, a także specjaliści od marketingu i bussines developerzy - dzielą się swoją wiedzą na temat gemedevu, udzielają zarówno praktycznych porad, od czego zacząć, czego się nauczyć, a czego unikać, jak i komentują zjawiska, np. crunch. Od zalet i wad branży, przez pierwsze kroki i wybór specjalizacji, szukanie pracy, tworzenie portfolio, aplikowanie i rozmowy kwalifikacyjne, po branżowe anegdoty - Tworzyć gry to potężna dawka wiedzy przekazana w lekki i przyjemny sposób, z solidną dawką motywacji. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 28)
JEŚLI: -prowadzisz samodzielnie bibliotekę lub w małym zespole -nie jesteś maniakiem komputerowym -nie tęsknisz za dodatkową pracą związaną z opornym sprzętem komputerowym i oprogramowaniem -w przypadku awarii nie masz ochoty na rozwiązywanie zagadek TO praktyczne rady Autora zawarte w Antyporadniku są dla Ciebie. Przeczytaj dokładnie, pomyśl i zastosuj je w swojej pracy zawodowej. [gandalf].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kolejny tom bardzo popularnej serii o zgranej grupie dziewczyn (Dziewczyny kodują. Kod przyjaźni), które prócz tego, że mają zwykłe „dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Książka zawiera sporo praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych - tak ważnych dla nastolatek. Książka szczególnie poszukiwana przez rodziców, którym zależyna wszechstronnej edukacji dzieci. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Informatyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza statystyczna w Excelu / Joseph Schmuller ; przekład: Maksymilian Gutowski. - Wydanie IV. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 528 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Analiza statystyczna w Excelu jest niezwykle przydatna, a dzięki tej książce przekonasz się, że może też być łatwa! Odkryjesz, jak używać perfekcyjnie zaprojektowanych narzędzi Excela do analizowania i interpretowania danych, przewidywania trendów, podejmowania decyzji oraz wykonywania wielu innych zadań. Zmierz się z technicznymi aspektami Excela i zacznij go wykorzystywać do interpretacji swoich danych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Programy (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka mówi o sprawach trudnych i niezwykle ważnych. Wszystkie komputery można zhakować, a kradzież danych to drobnostka w porównaniu z wrogim przejęciem jadącego samochodu, zakłóceniem pracy rozrusznika serca czy systemu kontroli krajowej sieci energetycznej. Poza konsekwencjami życia w świecie powszechnej sieci pokazano tu ukryte powiązania między technologią, polityką oraz gospodarką, przez które doświadczamy ogólnego braku bezpieczeństwa. Przedstawiono też - z myślą o firmach, rządach i osobach indywidualnych - sporo zdroworozsądkowych rozwiązań, dzięki którym można zminimalizować zagrożenia płynące z sieci. Bardzo ciekawie prezentuje się autorska wizja odporniejszego internetu rzeczy, podlegającego rozsądnym regulacjom i nadzorowi ze strony rządu. Książka jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto chce zrozumieć prawidła rządzące tym zupełnie nowym środowiskiem i komu zależy na bezpiecznym rozkwicie ludzkości. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowy bestseller! Jak powstają znane gry – Wiedźmin, Dragon Age, Stardew Valley, Destiny, Diablo? Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem. To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić. „Tworzenie gier wideo to jedna z najbardziej rozwijających i ekscytujących rzeczy, jakie robiłem w ciągu ostatnich dwóch dekad kariery. Wspaniała książka Jasona Schreiera oddaje zarówno podekscytowanie, jak i piekło towarzyszące temu procesowi. Oto wciągające, inteligentne spojrzenie za grubą (i niepotrzebnie tajemniczą) zasłonę skrywającą pasjonujący świat.” Tom Bissell, autor książek o grach Gears of War, Uncharted i Battlefield „Tak wiele problemów kulturowych sprowadza się do braku zrozumienia specyfiki rozwoju i tworzenia gier. Jason otwiera kluczowe drzwi w tym tajemniczym przemyśle. Robi to w nadziei, że nauczy nas trochę więcej o swojej fascynacji.” Leigh Alexander, dziennikarka „Szczegółowa, dobrze napisana i co najważniejsze, opisująca wzloty i bolesne upadki wielu deweloperów i wytwórni. Niewykluczone, że będzie lekturą obowiązkową dla programistów w moim studiu.„ Cliff Bleszinski, twórca gry Gears of War i założyciel Boss Key Productions „Opowieści zawarte w tej książce składają się na fascynujący, kompletny przegląd blasków i cieni związanych z tworzeniem gier.” Rami Ismail, współzałożyciel Vlambeer i twórca Nuclear Throne „Brutalna, szczera, ale koniec końców podnosząca na duchu.” Adam Conover [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet rzeczy / Marcin Sikorski ; redakcja naukowa Adam Roman. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - 103 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Real IT World ; 1/2020)
Real IT World to cykl publikacji przygotowanych przez specjalistów dla specjalistów, omawiający aktualne i ważne zagadnienia, hot tematy, nowe trendy, praktyczne case study, najważniejsze problemy i innowacje w świecie IT. Jest to odpowiedź na szybko zmieniający się rynek. Każdy numer tworzony jest przez wybitnych ekspertów-praktyków, którzy szybko reagują na te zmiany i dzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Poruszane są najważniejsze tematy z obszaru bezpieczeństwa, testowania, programowania, data science oraz te związane z nowymi technologiami. Pierwszy numer autorstwa Marcina Sikorskiego i pod redakcją naukową Adama Romana, skierowany do wszystkich pasjonatów nowych technologii, poświęcony jest najważniejszym zagadnieniom związanym z Internetem Rzeczy (IoT). Jest to najbardziej gorący temat IT od ostatnich kilku lat, który w Polsce nabiera coraz większego tempa.
W numerze omówiono: - Szybki rozwój Internetu Rzeczy połączony z konsumenckim sceptycyzmem i niewielką o nim wiedzą - z czego wynika ten paradoks? - Regulacje prawne, które stanowią nieodłączny elementem wytwarzania produktów IT, jednak w przypadku IoT są one często przestarzałe. Czy da się temu zaradzić? Dlaczego tak trudne jest wdrożenie spójnych rozwiązań? - Przypadki, jak ta, w której nawet prosta smart żarówka może być potencjalnym źródłem problemów dotyczących bezpieczeństwa. Jakie są metody i sposoby na bezpieczną implementację rozwiązań IoT? Jak sobie radzić z problemami? - Rozwój Internetu Rzeczy na świecie i w Polsce - jak będzie wyglądała "smart dekada" w najbliższej przyszłości? [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna cywilizacja coraz częściej bywa określana jako informacyjna. Modelem społeczeństwa przyszłości staje się „społeczeństwo bogate w informację”, wykorzystujące telekomunikację w celu maksymalizacji korzyści społecznych, ekonomicznych, a także politycznych. Przemyślana strategia budowania i promowania „społeczeństwa informacyjnego” może neutralizować ewentualne negatywne skutki ubocznych procesów rozwojowych. Ważny aspekt rozpatrywania tego problemu stanowi globalizacja, która w obszarze kultury, w tym: prawnej i politycznej sprzyja rozprzestrzenianiu się pozytywnych, ale i negatywnych wzorów. Synonimem przemian i tworzenia nowej gospodarki informacyjnej – uważanej za najważniejszy megatrend – jest Internet albo inaczej cyberprzestrzeń (superautostrada informacyjna), sieć sieci, będąca najnowocześniejszym medium zwiększającym niepomiernie efektywność działań – edukacyjnych, naukowych, kulturalnych, gospodarczych, politycznych, militarnych i innych, a także dyfuzji wiadomości i danych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W warunkach rozwoju nowych technologii szczególne znaczenie ma specjalny rodzaj własności, jaką jest własność intelektualna. Jej ochrona kryje w sobie niezwykle ważny aspekt rozwojowy związany nie tylko z cechami samej twórczości w wielu dziedzinach ludzkiej aktywności, ale także ze ściśle określoną korzyścią materialną oraz moralną przynależną uprawnionym podmiotom. Zmieniające się wręcz rewolucyjnie środowisko udostępniania treści cyfrowych wskazuje na kilka nowych zagadnień. Pojawia się pilna potrzeba stworzenia ram regulacyjnych dla środowiska cyfrowego, które określą nowe zasady odpowiedzialności za udostępniane treści cyfrowe. Umożliwi to również podmiotom własności intelektualnej uzyskanie świadomości potencjalnych zagrożeń dla ich własności podczas prowadzenia działalności cyfrowej, która co ważne, nie przyjmuje granic terytorialnych. Publikacja prezentuje najistotniejsze zagadnienia prawne związane z zagrożeniem praw autorskich w sieci. W opracowaniu omówiono m.in. następujące zagadnienia: cyberprzestrzeń jako miejsce cyberprzestępczości, prawnoautorska ochrona programów komputerowych, prawnokarne aspekty zwalczania piractwa w sieci, prawo autorskie a sztuczna inteligencja, dozwolony użytek osobisty a piractwo internetowe.[nota autora].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Witaj w świecie fascynujących danych! Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Console i Trends. Te nazwy kojarzą Ci się z czymś niezrozumiałym albo budzą obawy? Nie martw się i sięgnij po tę książkę! Dowiesz się z niej, jak efektywnie korzystać z internetowych rozwiązań analitycznych. Ten poradnik stanowi świetne wprowadzenie do marketingu i analityki biznesowej online dla osób, które dopiero zapoznają się z tym tematem. To nie tylko przegląd narzędzi współczesnego analityka. Autorka opisuje również kompetencje, które będą potrzebne osobom z branży w najbliższej przyszłości, wskazuje miejsca, gdzie już można je zdobywać, wreszcie podpowiada, jakie umiejętności trzeba mieć, by otrzymać wymarzoną pracę w firmach zajmujących się danymi cyfrowymi. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oto człowiek! Wszystko, czego wolelibyście nie wiedzieć o sobie i innych. Serum prawdy - niepotrzebne, konfesjonały - do lamusa, wykrywacze kłamstw - na śmietnik historii! Jest jedno miejsce, gdzie ludzie są - przynajmniej na ogół - absolutnie szczerzy: okno wyszukiwarki. Seth Stephens-Davidowitz, filozof i doktor ekonomii, były pracownik Google’a, przeanalizował dane z wyszukiwań internetowych dotyczących między innymi rasizmu, depresji, wykorzystywania nieletnich, poczucia humoru czy preferencji seksualnych. Owocem tych badań jest książka Wszyscy kłamią - bestseller „New York Timesa” i „Wall Street Journal”, Książka Roku według „The Economist” i „Business Insider”. Jak często ludzie NAPRAWDĘ uprawiają seks? Co należy mówić na pierwszej randce, żeby nie stracić szans na drugą? Ilu naprawdę jest rasistów w Ameryce? Czy Freud ściemniał? Czy rodzice inaczej traktują synów, a inaczej córki? Jaki procent mężczyzn to geje? Znaczna część z tego, co dotychczas myśleliśmy o ludziach, to fałsz, twierdzi Stephens-Davidowitz. Powód? Ludzie kłamią - w kwestionariuszach i rozmowach. Okłamują przyjaciół, kochanków, lekarzy i samych siebie. Dziś nie musimy już jednak opierać się wyłącznie na deklaracjach ankietowanych. Dane z Internetu - ślady informacji, które miliardy ludzi zostawiają w Google, mediach społecznościowych, serwisach randkowych, a nawet na stronach pornograficznych - wreszcie pokazują nagą prawdę. Możemy teraz dowiedzieć się, co ludzie naprawdę myślą i czego pragną. Wnioski? Mogą rozśmieszyć, zszokować albo głęboko zaniepokoić. Z całą pewnością jednak skłonią do refleksji nad tym, kim jest człowiek początku XXI wieku. [wydawnictwoliterackie.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Programuj w VBA i rozszerzaj możliwości Excela 2013, 2016 i 2019 Twórz własne aplikacje i dodatki do programu Excel Pracuj efektywniej dzięki językowi VBA W środku znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby szybko rozpocząć programowanie w języku VBA. Niezależnie od tego, czy chcesz być bardziej produktywny, zautomatyzować nużące zadania, czy stworzyć własną, zabójczą aplikację, książka Excel. Programowanie w VBA dla bystrzaków. Wydanie V zapewni Ci podstawową wiedzę na temat elementów i koncepcji programowania w Excelu. Skorzystaj z przyjaznych porad na temat najprostszych sposobów tworzenia niestandardowych okien dialogowych, pasków narzędzi i menu i twórz aplikacje Excel dostosowane do Twoich unikalnych potrzeb!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
W XXI wieku dyktatura przyjmuje zupełnie nowe oblicze – cyfrowe. Prekursorem tej przemiany są Chiny, które choć od dawna są jednym z motorów światowej gospodarki, to wciąż pod względem ideologicznym pozostają krajem autorytarnym. Chiny śmiało konkurują z Zachodem i korzystają przy tym z baz danych i sztucznej inteligencji jak żaden inny rząd. Dzięki najnowszym osiągnięciom techniki partia próbuje stworzyć najlepszy na świecie system obserwacji. Celem jest kontrola chińskiego rządu nad wszystkim. Nad tym, co to dla nas oznacza, zastanawia się Kai Strittmatter, wieloletni korespondent „Süddeutsche Zeitung” w Pekinie. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biografie. Reportaże (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej