252484
Book
In basket
Franczyza : nowoczesny model rozwoju biznesu / Marta Joanna Ziółkowska. - Wydanie 6. - Warszawa : CeDeWu, 2025. - 252 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o dynamicznie rozwijającym się na całym świecie nowoczesnym modelu biznesu, jakim jest franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody prowadzenia działalności gospodarczej zarówno dla franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy. Po raz pierwszy w literaturze polskiej kompleksowo zebrano i zaprezentowano statystyki ogólnoświatowe, dotyczące powiązań franczyzowych. Na tle analizy rozwoju powiązań franczyzowych w świecie pokazano możliwości i poziom wykorzystania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa oraz trendy rozwoju tej formy współpracy w Polsce. Szczegółowo przedstawiono także uwarunkowania prawne działalności opartej na zasadach franczyzy w Polsce i w krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki, zaś w części empirycznej poruszono kwestie wykorzystania franczyzy w przedsiębiorstwach będących dawcami licencji, jak również franczyzobiorcami [opis wydawcy].
Media files:
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 38.16 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 249-252.
Target audience note
Dla przedsiębiorców, właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw, a także studentów i wykładowców szkół wyższych o profilu ekonomicznym.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again