252484
Book
In basket
(Monografie / Wolters Kluwer, ISSN 1897-4392)
Publikacja kompleksowo omawia prawne i legislacyjne aspekty uchwał reklamowych, których celem jest zapewnienie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu, środowiska i bezpieczeństwa, oraz zapobieganie nadmiernemu natężeniu reklam. Opierając się na orzecznictwie sądów powszechnych i administracyjnych i poglądach doktryny autorzy przedstawili zagadnienia dotyczące m.in.: • konstytucyjności przepisów uchwał krajobrazowych, tj. problematykę tzw. wywłaszczenia krajobrazowego, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego; • audytu krajobrazowego w zestawieniu z uchwałą reklamową; • korelacji między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych; • reklamy cyfrowej i light pollution; • nieuczciwej reklamy w przestrzeni publicznej, a także wskazali na zmiany, które powinny zostać wdrożone zarówno na szczeblu ustawodawczym, jak i samorządowym. [profinfo.pl]
Media files:
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 13.6 (1 egz.)
Notes:
General note
Materiały z konferencji naukowej, 23-24 maja 2024 r., Poznań.
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach [149]-152.
Target audience note
Dla prawników, architektów, urbanistów, pracowników administracji publicznej, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again