Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(74)
Forma i typ
Książki
(74)
Publikacje fachowe
(61)
Publikacje naukowe
(53)
Publikacje dydaktyczne
(48)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(14)
Placówka
Planeta 11
(5)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(71)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 12
(1)
Autor
Kozłowski Waldemar
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Barłożewski Krystian
(1)
Basińska-Cedro Izabela
(1)
Bielińska Irena
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bomba Katarzyna (prawo)
(1)
Bombiak Edyta
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Burnat Bogusław
(1)
Carby-Hall Joseph Roger (1933- )
(1)
Czajkowska Justyna (prawnik)
(1)
Czapiewski Maciej (biegły rewident)
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dolot Anna
(1)
Doroba Anita
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fijewski Piotr (1956- )
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Gigol Tomasz
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Golnau Wiesław (1965- )
(1)
Goodall Ashley
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Górski Marek (1951- )
(1)
Ingaldi Manuela
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Jardzioch Andrzej
(1)
Jarzyński Jan
(1)
Jarzyński Piotr
(1)
Jaworowicz Magdalena
(1)
Jaworowicz Piotr
(1)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(1)
Jerzmanowski Andrzej
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Juchnowicz Marta
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalinowski Krzysztof
(1)
Kalińska Kinga
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Kleban Bartosz
(1)
Klimczak Karol Marek
(1)
Koch Andrzej (1941- )
(1)
Koczyński Marek
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Konodyba-Rorat Bogna
(1)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(1)
Koralun-Bereźnicka Julia
(1)
Korzeniowski Jan Izydor (1930- )
(1)
Korzeniowski Leszek (ekonomia)
(1)
Kowalewski Karol (ekonomia)
(1)
Kowalska Joanna
(1)
Kozłowski Waldemar (ekonomia)
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krajewski Marcin (prawnik)
(1)
Krawczyk Katarzyna (ekonomia)
(1)
Kreczmańska-Gigol Katarzyna
(1)
Król-Fijewska Maria (1952- )
(1)
Kurzynoga Małgorzata
(1)
Kędziora Karolina
(1)
Kępiński Jakub
(1)
Kępiński Marian (1940-2018)
(1)
Kłos Sławomir (1966- )
(1)
Laloux Frédéric (1969- )
(1)
Leoński Wojciech
(1)
Lewicki Roy J
(1)
Liksza Joanna
(1)
Lipa Michał
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Manville Brook (1950- )
(1)
Martyniuk Olga
(1)
Mataczyński Maciej (1975- )
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Mazur-Wierzbicka Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(73)
Kraj wydania
Polska
(74)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Dzieci
(25516)
6-8 lat
(11745)
0-5 lat
(8157)
9-13 lat
(7549)
Młodzież
(6906)
Menedżerowie
(74)
14-17 lat
(4004)
Szkoły wyższe
(3691)
Niewidomi
(1053)
Rodzice
(571)
18+
(452)
Szkoły średnie
(439)
Szkoły podstawowe
(399)
Szkoły ponadgimnazjalne
(273)
Gimnazja
(169)
Nauczyciele
(116)
Studenci
(100)
Poziom podstawowy
(95)
Przedszkola
(66)
Prawnicy
(59)
Niedowidzący
(48)
Przedsiębiorcy
(48)
Nauczanie początkowe
(46)
Szkoły ponadpodstawowe
(42)
Logopedzi
(32)
Urzędnicy
(31)
Inżynierowie budownictwa
(27)
Aplikanci
(26)
Kobieta
(24)
Pedagodzy
(24)
Pracownicy naukowi
(22)
Dziewczęta
(20)
Ekonomiści
(20)
Pracodawcy
(20)
A1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Klasa 1
(18)
Licea
(18)
Nauczyciele języka polskiego
(18)
Adwokaci
(17)
Radcy prawni
(17)
Sędziowie
(17)
Technikum
(17)
A2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Poziom średniozaawansowany
(16)
Pracownicy samorządowi
(16)
Psychoterapeuci
(16)
Inżynierowie
(14)
Zarządcy nieruchomości
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(12)
Klasa 1.
(12)
Klasa 3.
(12)
Klasa 4
(12)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Specjaliści ds. kadr
(12)
Szkoły zawodowe
(11)
Budowlani
(10)
Klasa 2.
(10)
Klasa 4.
(10)
Księgowi
(10)
Psycholodzy
(10)
A1 poziom biegłości językowej
(9)
Klasa 2
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Poziom niższy średniozaawansowany
(9)
Pracownicy socjalni
(9)
Chorzy
(8)
Klasa 8.
(8)
Politycy
(8)
Specjaliści ds. marketingu
(8)
Analitycy ekonomiczni
(7)
B1 poziom biegłości językowej
(7)
Klasa 5.
(7)
Poziom zaawansowany
(7)
Rzeczoznawcy budowlani
(7)
Rzeczoznawcy majątkowi
(7)
A2 poziom biegłości językowej
(6)
Architekci
(6)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 3
(6)
Lekarze
(6)
Notariusze
(6)
Pracownicy banków
(6)
Prokuratorzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Wychowawcy małych dzieci
(6)
Chłopcy
(5)
Deweloperzy
(5)
Dyrektorzy HR
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Inwestorzy indywidualni
(5)
Klasa 7.
(5)
Literatura angielska
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Programiści
(5)
Terapeuci
(5)
Doktoranci
(4)
Doradcy podatkowi
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Temat
Zarządzanie
(15)
Przedsiębiorstwo
(13)
Controlling personalny
(6)
Motywacja pracy
(6)
Organizacja
(6)
Analiza finansowa
(5)
Finanse przedsiębiorstwa
(5)
Komunikacja marketingowa
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Marketing
(4)
Przywództwo
(4)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Innowacje
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Menedżerowie
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
COVID-19
(2)
Controlling
(2)
Decyzje
(2)
E-konsumenci
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Inwestycje infrastrukturalne
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Logistyka
(2)
Model biznesowy
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja pracy
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Public relations
(2)
Płaca
(2)
Płynność finansowa
(2)
Rynek pracy
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Anomia pracownicza
(1)
Asertywność
(1)
BHP
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budownictwo
(1)
Crowdfunding
(1)
Czas pracy
(1)
Decyzja administracyjna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
EMAS
(1)
Ekonomika produkcji
(1)
Elektronika
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finansowanie
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Fizjoterapia
(1)
Fizykoterapia (specjalność)
(1)
Franczyza
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Gospodarka magazynowa
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Grywalizacja
(1)
Górnictwo
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatyzacja
(1)
Internet
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Kadry
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kopalnie
(1)
Koszty
(1)
Kultura pracy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Maszyny i narzędzia górnicze
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metoda DEA
(1)
Metoda Hellwiga
(1)
Metodologia
(1)
Mobbing
(1)
Modelowanie procesów biznesowych
(1)
Temat: czas
2001-
(38)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Europa
(2)
Azja
(1)
Niemcy
(1)
Powiat olsztyński (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Materiały pomocnicze
(22)
Opracowanie
(20)
Monografia
(13)
Poradnik
(10)
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(60)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Psychologia
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Transport i logistyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji : ujęcie dynamiczne / redakcja naukowa Anna Adamik. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. - 525 stron : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu „nauka o organizacji". Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji, jak i praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za kreowanie rozwoju organizacji komercyjnych, publicznych i społecznych, a także przedstawicieli władz lokalnych, generujących swymi działaniami rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby rozwinąć umiejętności niezbędne liderowi. Zapomnij o przereklamowanych nowych modelach przywództwa, najważniejsze praktyki przywódcze są od dawna znane. Jakość przywództwa zależy od tego, jak tworzysz wizję i inspirujesz innych, żeby za nią podążali. Jak podejmujesz trudne strategiczne decyzje oraz wprowadzasz innowacje. I jak uzyskujesz wyniki. W tym kompleksowym podręczniku Ron Ashkenas i Brook Manville, specjaliści w dziedzinie strategii i zmian, przedstawiają sprawdzone koncepcje i definiują cechy dobrego przywództwa, uzupełniając tę wiedzę wywiadami z wysokiej rangi menedżerami oraz własnymi doświadczeniami – a wszystko po to, by pomóc początkującym liderom stać się wybitnymi przywódcami i wywierać istotny wpływ na otoczenie. W Harvard Business Review. Podręczniku lidera znajdziesz m.in.: zwięzłe omówienie sprawdzonych modeli przywództwa, opracowane na podstawie publikowanych w „Harvard Business Review” artykułów autorstwa m.in. Claytona M. Christensena i Michaela E. Portera, pogłębione studia przypadków dotyczące wysokich rangą liderów, na przykład Jamesa Wolfensohna z Banku Światowego, Pauli Kerger z PBS, Darrena Walkera z Ford Foundation i Jamesa C. Smitha z Thomson Reuters, szczegółowe wskazówki ułatwiające zrozumienie i stosowanie sześciu podstawowych praktyk przywódcy, którymi są: tworzenie jednoczącej wizji, opracowywanie strategii, pozyskiwanie świetnych współpracowników, koncentrowanie się na wynikach, innowacyjne działanie na rzecz przyszłości i kierowanie sobą. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Publikacja pokazuje efekt „iluzji internacjonalizacji”, prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, że wyjście firmy na rynki zagraniczne bezpośrednio prowadzi do lepszych wyników w stosunku do firm pozostających w kraju. Zawiera szereg praktycznych wskazówek dla menedżerów planujących lub prowadzących ekspansję zagraniczną w celu zwiększenia szansy na odniesienie sukcesu. Książka jest adresowana do pracowników naukowych i studentów zainteresowanych problematyką biznesu międzynarodowego oraz zarządzania strategicznego, a także do kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw, które prowadzą ekspansję zagraniczną lub rozważają jej podjęcie.[ksiegarnia.beck.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka usług / Grzegorz Biesok (red.). - Wydanie II, (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 160 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Filarem rozwiniętych gospodarek świata jest sektor usług. Wytwarza on największą część PKB i zatrudnia najwięcej pracowników. Związane jest to ze wzrostem zamożności społeczeństw, rosnącym poziomem wykształcenia oraz zwiększającym się wraz z nim poziomem aspiracji i oczekiwań, a przez to rosnącym popytem na dobra - a zwłaszcza usługi - zaspokajające potrzeby wyższe. Dominacja usług wpływa w olbrzymim stopniu na funkcjonowanie tych gospodarek, powoduje spadek znaczenia przemysłu, silne przenikanie się czynności produkcyjnych i usługowych w nowoczesnych gałęziach gospodarki, kluczowe znaczenie informacji i wiedzy jako podstawowych czynników produkcji. Publikacja „Logistyka usług" dostarcza Czytelnikowi w sposób przekrojowy i syntetyczny wiedzy nie tylko z zakresu usług, jakości usług, ale także zwraca uwagę na logistyczną stronę ich funkcjonowania i pokazuje poszczególne elementy procesów logistycznych w konkretnych branżach usługowych.[cedewu.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 83 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-biznes : modele i tendencje / Tomasz Bober. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W swej pracy autor wyczerpująco przedstawia istotę e-biznesu, jego rodzaje, formy oraz modele. Szczególną uwagę zwraca na rolę promocji w sieci, która pomaga w utrzymaniu przewagi konkurencyjnej. Podjęta przez autora jest niezwykle ważna dla gospodarki i społeczeństwa.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie jest efektem prowadzonych przez autorkę wieloletnich badań, dotyczących szans i zagrożeń związanych z realizacją funkcji motywowania w organizacjach. Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych problematyką zarządzania kapitełem ludzkim. Stanowi lekturę, która może być pomocna zarówno dla wykładowców, jak i dla studentów kierunków ekonomicznych. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Jedna z 10 najciekawszych książek dla osób zarządzających ludźmi" według SHRM (Society for Human Resource Managers). Jedna z "Książek biznesowych miesiąca" według dziennika "FinancialTimes". Jedna z "14 najlepszych książek biznesowych" wg magazynu "Business Insider". Jedna z "10 książek o przywództwie, na które warto zwrócić uwagę" wg dziennika "Washington Post". Nade wszystko pragniesz być oceniany. Kultura organizacji jest kluczem do jej sukcesu. Najważniejsze jest planowanie strategiczne. Kompetencje należy mierzyć, a słabości eliminować. Przywództwo jest czymś namacalnym. Powyższe stwierdzenia sprawiają wrażenie podstawowych prawd dotyczących dzisiejszego środowiska pracy. W rzeczywistości jednak są kłamstwami. Guru od wzmacniania mocnych stron pracowników i autor bestsellerów Marcus Buckingham oraz szef działu przywództwa i inteligencji zespołowej Ashley Goodall pokazują, że za każdym razem, gdy pojawiamy się w pracy, stykamy się z tymi samymi wielkimi oszustwami: zniekształceniami, fałszywymi założeniami i błędami myślowymi, które prowadzą nieuchronnie do dysfunkcji i frustracji. Za pomocą wciągających historii i wnikliwych analiz autorzy ujawniają istotne prawdy, które myślący i otwarci przywódcy szybko docenią: o tym, że największe znaczenie mają siła i spójność zespołu, a nie kultura firmy; że powinniśmy mniej się skupiać na odgórnym planowaniu, a bardziej na dostarczaniu pracownikom wiarygodnych, aktualnych informacji; że zamiast próbować synchronizować cele pracowników, powinniśmy dążyć do wywołania wśród nich poczucia celowości i znaczenia wykonywanej pracy; że ludzie nie chcą być ciągle oceniani, ale zależy im na życzliwej uwadze. Obalając mity dotyczące przywództwa, planowania i równowagi w świecie korporacji, Buckingham i Godall kwestionują konwencjonalną wiedzę na temat świata biznesu. Dzięki temu każdy czytelnik tej książki może stać się lepszym pracownikiem, ale przede wszystkim lepszym liderem. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Public relations : zarządzanie reputacją firmy / Wojciech Budzyński. - Warszawa : "Poltext", 2006. - 156, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Warsztaty Menedżerskie)
Książka zawiera usystematyzowaną wiedzę w dziedzinie public relations, a także praktyczne rady, jak zorganizować tę działalność, od czego zacząć, jak opracować program czy wdrożyć system identyfikacji wizualnej. Wiele miejsca poświęcono zasadom współpracy ze środkami masowego przekazu. Przedstawiono kilkadziesiąt sposobów radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy, szczególnie w sytuacjach kryzysowych. Omówiono przygotowanie i rozpowszechnianie wydawnictw firmowych, organizację imprez, zawieranie umów sponsorskich, prowadzenie działalności lobbyingowej. Podsumowania w postaci tablic, zestawień i rysunków umożliwiają szybkie wyłowienie najważniejszych technik i rozwiązań do wdrożenia w praktyce.[merlin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasada niedyskryminacji jest jednym z najbardziej aktualnych tematów w prawie pracy w skali globalnej. Celem książki jest ukazanie problematyki dyskryminacji w zatrudnieniu w sposób wielopłaszczyznowy, z uwzględnieniem standardów prawa polskiego, unijnego i międzynarodowego. Monografia oferuje dogłębną analizę dyskryminacji nie tylko z teoretycznego, lecz także praktycznego punktu widzenia, z uwzględnieniem orzecznictwa Sądu Najwyższego, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. Jako jedyna pozycja na rynku, obejmuje gruntowne omówienie kryteriów dyskryminacyjnych, także tych pozakodeksowych. Autorzy poruszają szereg zagadnień praktycznych, w tym kwestie odpowiedzialności odszkodowawczej za naruszenie zasady niedyskryminacji w zatrudnieniu, zasady równości w prawie ubezpieczeń społecznych oraz ciężaru dowodu w sprawach z zakresu dyskryminacji w zatrudnieniu. Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków, przedsiębiorców zatrudniających pracowników, menedżerów, pracowników działów zasobów ludzkich oraz pracowników naukowych i studentów na kierunkach: prawo, administracja, kadry i płace. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider Alfa / Leszek Czarnecki. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2018. - 246, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Znakomity powrót autora bestsellerowego „Biznes po prostu”Leszek Czarnecki ukończył Politechnikę Wrocławską z tytułem magistra inżyniera oraz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, uzyskując tytuł doktora ekonomii. Jest również absolwentem Harvard Business School. Należy do najbardziej kreatywnych polskich przedsiębiorców, jako pierwszy wprowadzał na polski rynek nowoczesne rozwiązania finansowe. Działalność biznesową rozpoczął w latach osiemdziesiątych, zakładając Przedsiębiorstwo Hydrotechniki i Inżynierii TAN. Od ponad dwudziestu lat działa w sektorze finansowym. Jest twórcą ponad 20 start-upów, z których wiele zostało liderami branży, i założycielem Europejskiego Funduszu Leasingowego, Getin Noble Banku, Idea Banku, Towarzystwa Ubezpieczeniowego „Europa”, a także spółki deweloperskiej LC Corp. Osiem utworzonych przez niego spółek debiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie lub w Londynie. Leszek Czarnecki był wielokrotnie nagradzany przez rozmaite organizacje biznesowe oraz największe polskie i zagraniczne media. Jest autorem pięciu książek o tematyce biznesowej. Od lat związany z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, prowadzi również wykłady na wielu uczelniach zagranicznych.Lider alfa to najnowsza książka jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców i praktyków biznesu. Autor skupia się w niej na kwestii przywództwa i cech, jakie determinują prawdziwych liderów. Czy przywództwa można się nauczyć, a może rodzimy się z tą umiejętnością? Czy liderem może zostać każdy, czy jedynie wybrani? Jak uwarunkowania biologiczne i inteligencja emocjonalna determinują zdolności przywódcze? Jak prawdziwi liderzy zmieniają oblicze biznesu i otaczającego nas świata? Są to zagadnienia, które od dawna fascynują najwybitniejszych praktyków biznesu. Lider alfa to nie tylko praca teoretyczna, lecz przede wszystkim studium przypadków ukazujące wielość i rozmaitość form i typów przywództwa. Od spektakularnych sukcesów wybitnych liderów po tragiczne w skutkach decyzje osób, które nigdy nie powinny występować w tej roli - praca ta skupia się na analizie praktycznych aspektów przywództwa. Oprócz najsłynniejszych historii znanych ze światowego biznesu, np. sukcesów założycieli takich firm, jak Ikea, Apple czy Lego, książka zawiera wiele innych przykładów oraz przemyślenia autora bazujące na jego ponaddwudziestoletnim doświadczeniu jako przedsiębiorcy. Publikacja ta to zrównoważona kompozycja teorii i praktyki biznesowej przedstawiona w przejrzysty i zrozumiały sposób. To studium przywództwa na miarę XXI wieku! [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14.5 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy pokrótce objaśnia genezę, istotę oraz społeczną i gospodarczą rolę marketingu. W szczególności zwrócono w nim uwagę na przesłanki ukształtowania się współczesnego marketingu, podstawowe zasady i cele marketingu oraz konieczność rozróżnienia strategicznego i operacyjnego poziomu kompozycji instrumentów marketingowych. Kolejny podrozdział traktuje o specyfice marketingu konsumenckiego (B2C) i tzw. marketingu przemysłowego, nakierowanego na odbiorców biznesowych (B2B). Rozdział kończy syntetyczne omówienie ewolucji koncepcji marketingowych, z uwzględnieniem zmieniających się zadań i roli marketingu w przedsiębiorstwie oraz technologicznych przesłanek rozwoju marketingu. Rozważania rozdziału drugiego stanowią rozwinięcie podstawowej dla koncepcji marketingowej reguły S-T-P (Segmenting-Targeting-Positioning). Omówiono w nim istotę i znaczenie segmentacji, kryteria segmentacji rynku dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych, podstawowe procedury segmentacji. Wiele uwagi poświęcono czynnikom decydującym o poprawności wyodrębniania segmentów i ocenie ich atrakcyjności jako rynku docelowego przedsiębiorstwa. W rozdziale omówiono strategie marketingu masowego, zróżnicowanego, skoncentrowanego, zindywidualizowanego. Rozdział zamykają rozważania wyjaśniające istotę, cele, kryteria i strategie pozycjonowania produktów (marek) na rynku docelowym. W rozdziale trzecim omówiono politykę ofertową przedsiębiorstwa. Zdefiniowano w nim pojęcie produktu, jego kluczowe atrybuty, przedstawiono klasyfikacje produktów konsumpcyjnych i przemysłowych. W charakterystyce poszczególnych faz cyklu życia produktów uwzględniono wielkość sprzedaży, koszty, zysk, typ nabywców, konkurencję, cele promocji. W rozdziale zaprezentowano komponenty portfolio produktów i macierz BCG. Wiele uwagi poświęcono wyjaśnieniu znaczenia marki, opakowania i ceny jako elementów oferty produktowej oraz jej wyróżnienia na tle konkurencji. Całość rozważań kończy tematyka gwarancji i rękojmi. Rozdział czwarty poświęcono polityce dystrybucji przedsiębiorstwa rozumianej jako zbiór decyzji i czynności umożliwiających dotarcie z ofertą przedsiębiorstwa do finalnych nabywców w odpowiadającym im miejscu, czasie i warunkach. Przedmiotem szczegółowego opisu jest system dystrybucji przedsiębiorstwa, jego cele, struktura, czynniki decydujące o wyborze transakcyjnych i logistycznych kanałów dystrybucji. W charakterystyce kanałów zwrócono uwagę na istotę, znaczenie i determinanty rozwoju elektronicznych kanałów dystrybucji i nowoczesnych rozwiązań logistycznych. W ostatnim punkcie rozdziału omówiono czynniki decydujące o zmianach struktury i rozwoju strategii dystrybucji wielokanałowej. W rozdziale piątym przedstawiono cele i instrumenty rynkowej komunikacji przedsiębiorstwa. Przedmiotem szczegółowych rozważań jest reklama, promocja sprzedaży oraz PR. Omówiono główne zadania realizowane przez te instrumenty, klasyfikację reklam i działań z zakresu PR, zaprezentowano środki promocji sprzedaży. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu jako medium komunikacyjnego omówiono specyfikę komunikacji marketingowej w sieci będącej naturalną konsekwencją społeczeństwa informacyjnego. Ostatni rozdział książki zawiera omówienie podstawowych mierników użytecznych w analizach, planowaniu i kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. Są to narzędzia szczególnie użyteczne w zarządzaniu operacyjnym. Pozwalają w sposób skwantyfikowany opisywać rynek odniesienia, stanowiący podstawę określania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, jak również ilościowy i wartościowy udział w rynku w różnych użytecznych przekrojach analitycznych. Szczególnie ważnym, a zarazem obszernym i zróżnicowanym obszarem pomiarowym marketingu jest badanie skuteczności użycia poszczególnych instrumentów marketingowych. Prezentowane zestawienia tabelaryczne obejmują główne mierniki i z pewnością nie wyczerpują zagadnienia, tym bardziej że rozwój instrumentów marketingowych ciągle inspiruje poszukiwanie nowych miar skuteczności. Rozdział zakończono rozważaniami na temat badania efektywności marketingu. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych ma szczególną wartość w związku z przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych. Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y. Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym. [Prof. zw. dr hab. Aniela Styś, fragment recenzji].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Zarządzania. Złota Kolekcja)
W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nie nastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W części pierwszej rozważane są wszelkie zagadnienia związane z zarządzaniem różnego rodzaju firmami. W części drugiej, autor radzi, jak poznać swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe. Trzecia część koncentruje się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie przedsiębiorstwem / redakcja naukowa Juliusz Engelhardt. - Wydanie II wznowione - Warszawa : CeDeWu, 2024. - 249 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
„Zarządzanie przedsiębiorstwem w (...) nowych uwarunkowaniach jest dużą umiejętnością, wymaga lat doświadczeń, ogromnej wiedzy, jest wyzwa­niem dla kierujących przedsiębiorstwami. Podejmując różne decyzje, w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa, muszą być świadomi ryzyka, zarządzając przedsiębiorstwem muszą to ryzyko, jego skalę i zakres, starać się rozpoznać i wykorzystując swoją wiedzę i zgromadzoną informację, ale również kierując się intuicją, ocenić jego skutki dla przedsiębiorstwa. Dobrze, że tematyka zarządzania jest coraz częściej podejmowana w podręcznikach, artykułach, staje się jednym z głównych tematów konferencji na­ukowych. Nigdy za wiele na ten temat; zarządzanie jest bowiem podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a ciągłe doskonalenie systemów zarządzania winno stać się motywem przewodnim strategii każdego przedsiębiorstwa. Recenzowany podręcznik (...) zasługuje na wysoką ocenę. Ma dużą wartość zarówno poznawczą, jak i praktyczną, ma również swoje walory dydak­tyczne. (...) Tematyka poruszana nawiązuje do aktualnych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wskazuje na różnego rodzaju uwarunkowania jakie towarzyszą procesowi zarządzania i w związku z tym podejmowanym decyzjom. Przy tym wszystkim warto podkreślić, że wiele z poruszanych w podręczniku tematów z powodzeniem uzupełnia wiedzę o zarządzaniu prezentowaną w innych, tego rodzaju, pozycjach zwartych". Z recenzji prof. zw. dr. hab. Janusza Żurka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Asertywność to umiejętność wyrażania własnych uczuć, opinii, pragnień w różnych sytuacjach życia zawodowego, rodzinnego i towarzyskiego w sposób otwarty i pozbawiony lęku, a zarazem respektujący uczucia i postawy innych. Aby być asertywnym menedżerem, należy nauczyć się: wydawać polecenia i przekazywać swoje oczekiwania, chwalić innych i prezentować siebie, nie bać się krytyki i reagować na nią. [nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Praca (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / redakcja naukowa Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - 3. wydanie rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Przedstawiana publikacja jest najobszerniejszym na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem mediacji. Autorzy - wykładowcy akademiccy i mediatorzy współpracujący z Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego - dzielą się z Czytelnikami wiedzą i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania konfliktów. Książka zawiera kompendium wiedzy o mediacji i jej zastosowaniu w różnych dziedzinach stosunków społecznych i prawnych i jest uzupełniona przykładami zaczerpniętymi z bogatej praktyki mediacyjnej autorów, dotyczącymi mediacji: cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, pracowniczych, karnych, administracyjnych, w sporach społecznych i konsumenckich. Czytelnicy znajdą w niej omówienie historycznych i kulturowych uwarunkowań mediacji w Polsce oraz kierunków jej potencjalnego rozwoju w przyszłości, np. w zakresie sporów związanych z handlem elektronicznym i internetem. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywacyjne kształtowanie wynagrodzeń za pracę : teoria i wnioski dla praktyki / Wiesław Golnau. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 135 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Motywowanie pracowników jest zagadnieniem wzbudzającym bardzo duże zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Teoretycy od lat starają się ustalić i opisać mechanizmy rządzące motywowaniem ludzi w miejscu pracy, Praktycy zarządzania, dążąc do wzrostu konkurencyjności swoich podmiotów, starają się poznać skuteczne sposoby oddziaływania na pracowników, aby zachęcić ich do wzrostu aktywności. Książka ma na celu wskazanie teoretycznych podstaw motywacyjnego kształtowania wynagrodzeń za pracę i ustalenie konkretnych wskazówek ułatwiającym pracodawcom stosowanie w praktyce takich rozwiązań. Publikacja skierowana do specjalistów zainteresowanych problematyką motywowania pracowników, praktyków zajmujących się tym zagadnieniem, a także studentów zarządzania, ekonomii i psychologii.[ksiegarnia.pwn.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym : aspekty ekonomiczne, finansowe i menedżerskie / Marian Gorynia. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 502, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(EEE - Ekonomia)
Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.[ksiegarnia.pwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
Proces inwestycyjny można podzielić na etapy kończące się wydaniem decyzji administracyjnej. Informacje o koniecznych decyzjach administracyjnych zostały rozproszone w poszczególnych ustawach dotyczących planowania przestrzennego, ochrony środowiska i procesu budowlanego. Kwestie te są regulowane głównie przez przepisy określające wymagane dokumenty i dowody, które muszą być przedłożone organowi wydającemu poszczególne rodzaje decyzji administracyjnych. Celem niniejszego poradnika jest wskazanie przyszłym inwestorom, na podstawie dotychczasowego doświadczenia i orzecznictwa, możliwie prostej ścieżki postępowania w ramach obowiązującego prawa. W publikacji przedstawiono m.in.: aspekty prawnośrodowiskowych uwarunkowań procesu inwestycyjnego w podziale na prawo: międzynarodowe, Unii Europejskiej i polskie oraz w odniesieniu do poszczególnych etapów prac przedprojektowych i projektowych; instytucję oceny oddziaływania na środowisko (OOŚ) z oryginalnymi rozważaniami na temat kontroli jakości OOŚ oraz zamówień raportów OOŚ; decyzje inwestycyjne ze szczególnym uwzględnieniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z załącznikami zawierającymi wzory decyzji wydawanych w cyklu inwestycyjnym; problematykę realizacji przedsięwzięć w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Autorzy opracowali również listę poradników metodycznych, których wykorzystanie może istotnie podnieść jakość dokumentacji sporządzanej na potrzeby postępowań administracyjnych w cyklu inwestycyjnym. [profinfo.pl]
Spis treści :
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków biznesu. Treści zawarte w monografii nie wyczerpują problematyki związanej z zarządzaniem ochroną środowiska w działalności przedsiebiorstwa ze względu na szerokie spektrum zagadnień. Miała ona w założeniu przybliżyć współczesne uwarunkowania otoczenia i związaną z tym aktywizację środowiska wewnętrznego przedsiębiorstwa w celu sprostania współczesnym zmianom w podejściu do ochrony środowiska. [ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej